بی ام و

معرفی بی‌ام‌و سری1 سه درب ؛ مدل 2013

بعد از معرفی مدل‌های پنج‌درب نسل جدید سری یک، بی‌ام‌و این‌بار مدل‌های سه درب و همچنین نسخه‌های ویژه آن‌را که به کیت تقویتی ام‌پاور مجهز گشته معرفی نموده است . . .

۲۰۱۳ BMW 1-series three-door hatch

مدل‌های جدید سه درب این خودرو نسبت به گذشته اندکی بزرگتر شده‌اند بگونه‌ای که طول کلی خودرو در حدود ۸۵mm و عرض‌ آن حدودا ۱۷mm و نهایتا فاصله محوری نیز ۳۰mm افزایش یافته است. این حجم زیادتر بدنه درون کابین را نیز دستخوش تغییراتی کرده که افزایش ۲۱ میلی‌متری فضای پای سرنشینان و همچنین افزایش ۳۰ لیتری حجم صندوق‌بار که این‌بار به حدود ۳۶۰ لیتر می‌رسد، شاید مهم‌ترین آنها باشد.

در مراحل اولیه ورود این خودرو به بازار، مشتریان می‌تواند سه نوع پیشرانه بنزینی، دیزلی و یک مدل تویین توربو را سفارش دهند. اما نکته مهم‌تر در مدل‌های ۲۰۱۳ بی‌ام‌و سری یک، اضافه‌شدن مدل‌های جدید ۱۱۴i به خانواده این خودروهاست که مجهز به پیشرانه‌ای ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۰۲ اسب‌بخار در دور موتور ۴۰۰۰ و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر است که از دور ۱۱۰۰ فراهم می‌شود. شتاب صفرتاصد آن ۱۱.۲ ثانیه و حداکثر سرعتش ۱۹۵ کیلومتر برساعت خواهد بود.

۲۰۱۳ BMW 1-series three-door hatch

اما مدل‌های دیگر سری۱ دو نسخه ۱۱۶i و ۱۲۵i خواهند بود. بی‌ام‌و ۱۱۶i یک پیشرانه چهارسیلندر به حجم ۱.۶ لیتر داشته که می‌تواند قدرتی معادل ۱۳۴ اسب‌بخار در دور ۴۳۵۰ و گشتاوری برابر ۲۲۰ نیوتن‌متر داشته باشد. گشتاور تولیدی که از دور ۱۳۵۰ در دسترس است، شتاب این مدل‌ها به ۸.۵ ثانیه در حات دستی و ۸.۷ ثانیه در حالت اتومات رسانده است. حداکثر سرعت آن ۲۱۰ کیلومتر برساعت، میزان مصرف سوخت ترکیبی مابین ۵.۵ تا ۵.۷ لیتر و تولید CO2 آن نیز ۱۲۹ تا ۱۳۲ گرم در هر کیلومتر است.

بی‌ام‌و ۱۲۵i نیز دارای پیشرانه ۲.۰ لیتری بنزینی است که با کمک دو توربو، قدرت خروجی آن ۲۱۸ اسب‌بخار در دور ۵۰۰۰ می‌رسد و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متری آن نیز از دور ۱۳۵۰ تا ۴۸۰۰ در دسترس است. شتاب صفرتاصد آن ۶.۴ ثانیه (۶.۲ ثانیه در حالت اتومات) متوسط سوخت ترکیبی برابر ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، میزان تولید آلاینده‌های آن ۱۵۴ گرم CO2 در هر کیلومتر و حداکثر سرعتش ۲۴۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

۲۰۱۳ BMW 1-series three-door hatch

حال به سراغ‌ مدل‌های دیزلی می‌رویم؛ در اینجا شما با سه انتخاب روبرو هستید: ۱۱۶d با قدرت ۱۱۴ اسب‌بخار، ۱۱۸d با ۱۴۰ اسب‌بخار و همچنین ۱۲۵d با ۲۱۴ اسب‌بخار قدرت. مدل‌های ۱۱۶d را می‌توان با پکیج EfficientDynamics نیز سفارش داد که در اینصورت میزان تولید آلاینده‌های آن ناشی از گاز CO2 به ۹۹ گرم در هر کیلومتر کاهش می‌یابد.

برای اواخر ۲۰۱۲ نیز بی‌ام‌و مدل‌های ۱۲۰d را مهیا کرده که در دو نوع سه درب و پنج درب خواهند بود. این مدل‌ها به غیر از مدل‌های M135i ، تنها نسخه سری۱ خواهند بود که با سیستم همه چرخ‌های محرک (AWD) عرضه می‌شود. قدرت تولیدی این مدل ۱۶۷ اسب‌بخار است.

مدل‌های M135i را قبلا نیز معرفی کرده‌ایم؛ این مدل ابتدا تحت نام خودرویی مفهومی رونمایی شده بود اما اینبار بی‌ام‌و در تولید نهایی آن دیگر مصم شده است. M135i در واقع نخستین خودرویی است که در سری۱، ام‌پاور به سراغ آن می‌رود.

پیشرانه دو توربویی آن از نوع شش سیلندر خطی و به حجم ۳.۰ لیتر بوده که توانایی تولید ۳۲۰ اسب‌بخار قدرت در دور ۵۸۰۰ و همچنین ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور در فاصله دورهای ۱۳۰۰ تا ۴۵۰۰ را دارد. شتاب صفرتاصد آن ۵.۱ ثانیه (۴.۹ ثانیه در حالت اتومات) و حداکثر سرعتش بصورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.

برخورداری از سیستم محرکه AWD، مصرف سوخت ۷.۵ تا ۸.۰ لیتری در سیکل ترکیبی، کیت بدنه ام‌پاور و رینگ‌های ۱۸ اینچی با تایرهای ۲۲۵ میلی‌متری در جلو و ۲۴۵ میلی متری در عقب از دیگر مشخصه‌های این خودروست. گفتنی است مدل‌های هاچ‌بک M135i راهی بازار ایالات‌متحده نخواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. سجاد

    ۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    خدا لعنت کنه اون کسایی رو که نمیزارن ما هم از این ماشینا سوار بشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امین

    ۲۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آقا پول داشته باشی کسی جلوتو نگرفته برو بخر…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. پدرام

    ۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میخواستم بدونم اگه bmw f20 قویترین مدلشو بخوام وارد کنم قیمتش چند از آب درمیاد با توجه به پول گمرک .خیلی عاشق این ماشینم لطفا جواب بدین ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمادی

      ۲۴ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (303 ديدگاه)

      عزیز اگر از 1 میلیار نگذشت گردنمو بزن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    طراحی ساده ای داره و زود قدیمی میشه…..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا