بی ام ومک لارنهفته نامه

احتمال ساخت سوپراسپرت مشترک ب‌ام‌و و مک‌لارن تا سال 2019

چند وقتی است که بحث سرمایه‌گذاری مشترک ب‌ام‌و و تویوتا برای ساخت مدل‌های Z5 و سوپرا مطرح شده است. بسیاری از طرفداران سلطان باواریا به خاطر این همکاری با تویوتا شادمان هستند زیرا معتقدند چیزهای خوبی برای ب‌ام‌و به ارمغان خواهد آورد. بااین‌حال احتمال یک سرمایه‌گذاری مشترک دیگر نیز توسط ب‌ام‌و وجود دارد که طرفداران این شرکت را شادتر خواهد کرد. شریک احتمالی جدید ب‌ام‌و شرکتی به‌مراتب معتبرتر یعنی مک‌لارن است.

bmw-mclaren-supercar-render

شایعه شده است که سوپراسپرت‌ساز معروف بریتانیایی و ب‌ام‌و مجدداً برای ساخت یک سوپراسپرت موتور وسط با یکدیگر همکاری خواهند کرد. هرچند هنوز هیچ اطلاعات دقیقی در مورد این خودرو وجود ندارد اما بدیهی است که شایعاتی هم دربارهٔ برخی ویژگی‌های آن منتشره شده باشد. آن‌طور که گفته شده، این خودروی جدید یک سوپراسپرت دونفرهٔ موتور وسط مجهز به یک پیشرانهٔ V8 خواهد بود. این موتور به‌احتمال‌زیاد از نوع توئین توربو است چراکه در حال حاضر هر دو شرکت در حال کار بر روی V8های توئین توربو هستند.

bmw_02-750x500

همچنین هر دو شرکت در توسعه و استفاده از فیبر کربن بسیار پیشرو هستند. مک‌لارن با استفاده از این ماده در مسابقات فرمول یک بسیار موفق بوده و آن‌را برای استفاده در خودروهای جاده نیز توسعه داده است. بنابراین بهتر از هر خودروساز دیگری شیوهٔ استفاده از فیبر کربن را می‌داند. در سوی دیگر ب‌ام‌و نیز راه‌های جدیدی را برای تولید فیبر کربن توسعه داده است و می‌تواند آن‌را در مقیاس بزرگ‌تری تولید کند. بنابراین هزینهٔ ساخت آن کمتر می‌شود. بدین ترتیب هر دو شرکت درزمینهٔ استفاده از فیبر کربن می‌توانند به یکدیگر کمک کنند.

bmw_01-750x467

بعلاوه، ب‌ام‌و و مک‌لارن قبلاً هم باهم کار کرده و رابطهٔ خوبی داشته‌اند به‌گونه‌ای که ب‌ام‌و احتمالاً بهترین موتور تاریخ خود را برای مک‌لارن F1 ساخته است که احتمالاً بهترین سوپراسپرتی است که تاکنون ساخته شده است. بنابراین هنگامی‌که ب‌ام‌و و مک‌لارن با یکدیگر همکاری کرده و یک تیم را تشکیل دهند، همه‌چیز عالی شده و به بهترین شکل ممکن صورت خواهد پذیرفت.

mclaren-f1-1993-02

ازلحاظ شاسی و تکنولوژی قوای محرکه هم هر دو شرکت تجربیات و ویژگی‌هایی دارند که به‌سادگی با یکدیگر تطابق پیدا می‌کند. مک‌لارن دارای تکنولوژی سیستم تعلیق درخشانی است که در سوپرکارهای جدید خود بکار گرفته است. این سیستم تعلیق به‌طور باورنکردنی توانایی‌ها و هندلینگ یک سوپراسپرت را با سواری نرم و راحت یک رولزرویس ارائه می‌کند. در تعلیق مستقل چرخ‌ها، میلهٔ آنتی رول با یک واحد کنترل کامپیوتری جایگزین شده که سواری روان و درعین‌حال پویایی را ارائه می‌کند.

mclaren-650s-2015-01

در سوی دیگر ب‌ام‌و هم قوای محرکهٔ بهتر و تکنولوژی پیشرانهٔ بهتری دارد که می‌تواند به مک‌لارن کمک کند. به‌عنوان‌مثال گیربکس درخشان هفت سرعتهٔ DCT این شرکت عملکرد بهتری از گیربکس‌های مک‌لارن دارد. همچنین ب‌ام‌و از دیفرانسیل عقب لغزش محدود با کنترل الکترونیکی فوق‌العاده‌ای برخوردار است یعنی چیزی که مک‌لارن فاقد آن بوده و بزرگ‌ترین شکایت از عملکرد ساخته‌های آن‌هم به همین خاطر است.

bmw-m6-2015-01

بنابراین دو شرکت با اشتراک داشته‌ها و توانایی‌های خود با یکدیگر می‌توانند یک سوپراسپرت بدون نقص تولید کنند. البته همهٔ این‌ها فعلاً در حد شایعات و گفته‌های تأیید نشده‌ای است که البته ممکن است حقیقتی در پشت آن‌ها باشد. ما به این امر مطمئنیم و امیدواریم روزی شاهد معرفی سوپراسپرت مشترک جدید ب‌ام‌و و مک‌لارن باشیم.

5602a8d3d30a8

منبع: BMWBlog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. Scuderia Italia

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ممنونم از آقای دهقان عزیز
    بهترین خبری بود که این هفته خوندم.
    اگر یک هایپرکار باشه خیلی خوب میشه.
    چه شود سال 2020 …
    هایپرکار مرسدس – بنز
    هایپرکار ب ام و – مکلارن
    هایپرکار استون مارتین.
    در مورد عشق همه ی پدالی ها یعنی فراری و پورشه نمیتونم با قاطعیت از سال 2020 حرف بزنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (681 ديدگاه)

      سلام رفیق!!!!!!!!
      موافقم 200%!!!!!!!!!!!
      برای من علاوه بر اون باعث شکل گیری یه اخر هفته خوب هم شد!!!!!!!!
      حالی نمودم!!!!!!!اگر این به واقعیت بپیونده یه تسلیت ویژه از همین تریبون به همه رقبای این دو تا شرکت اعلام میکنم!!!!!!
      غم آخرشون باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خدایا زودتر این اتفاق بیافته!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Scuderia Italia

        ۲۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        عشقی رفیق !
        حرف نداری.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علي

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (848 ديدگاه)

      این شراکت مقدمه ایی برای خرید شرکت ورشکسته مک لارن و ساخت ی خودروی (((مثلا)))مشترک سوپر اسپرت بهونه ایی برای ادغام مک لارن در زیر مجموعه های انگلیسیه ((( رولزرویز و مینی )))شرکت bmw البته کمی با چاشنی رد گم کنی و غرور مسخره انگلیسی .
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Monster_ALM

        ۲۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        خوبه شما تفسیر گر نشدی وگرنه دروغ و جهل دنیا میگرفت….به قول مهران مدیری همه داغونن فقط ما خوبیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Parvaz

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (395 ديدگاه)

      هیجان زده هستم با این خبر !!! ولی افسوس که از نزدیک هم شاید نتونیم ببینیم این شاهکار رو ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (811 ديدگاه)

    اوووف
    مثلا یه چیزی میشه تو مایه های ب ام و مکلارن ام ال آر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نیما

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (276 ديدگاه)

    بی ام و بهترینی !!

    این M6 لامصب چقد جذابه ! حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    عجب خبری
    واقعا همچین اتفاقی می افته ؟؟؟
    خدا کنه چند روز دیگه نگن شایعه بوده ……….
    راستی مجید 2020 پورشه هم میژن ایی رو معرفی میکنه بدون شک ……. شاید هم احتمالا نسل جدید 911 gt2 و خدارو چه دیدی شاید معرفی جانشین 918

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Scuderia Italia

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      محمد رضا جان با مشکلات اخیر فولکس واگن و خروج از مسابقات نمیشه زیاد خوشبین بود
      ان شالله بعد از رفع مشکلات دیزل گیت با قدرت برمیگردیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

        ۲۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        اووووو حالا تا 2020 معلوم نیست چی شود ……
        اون محمدرضا که نوشتی روحمو جلا داد …… :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. فرشاد سجادیان

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    امیدوارم نسل جدید F1 تولید شه و از اون طرفم مرسدس هر چه زودتر هایپر کارش رو با قدرت هرچه تمام تر معرفی کنه؛ یه جنگ به تمام معنا ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. (new great britain(Industrial Revolution

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    به احتمال 100 درصد شایعه نیست.
    مطمئن باشید حقیقت داره و دارن به طرزه مرموزی روش کار میکنن.خبرش هم که ب ام و بلاگ داده.
    هشدار:از هرگونه رقابت با این هایپرکار بپرهیزید چون چیزی جز نا امیدی و شکست مطلق نصیبتان نخواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (new great britain(Industrial Revolution

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      یعنی این جمله از زبون ب ام و بلاگ دیوونم کرد:
      (شریک احتمالی جدید ب‌ام‌و شرکتی به‌مراتب معتبرتر یعنی مک‌لارن است.? ?)
      منظورشون اینه که مک لارن معتبرتر از تویوتاس.? ?
      ب ام و ازت بدم میومد ببینم با این حرفات میتونی دلمو به دست بیاری یا نه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Scuderia Italia

        ۲۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        آره.
        جدا BMW اگر میخواست اینطوری که از مک لارن تعریف کرده از لامبورگینی تعریف کنه و معتبر تر از تویوتا قلمدادش کنه من از خوشحالی پرواز میکردم !!!!
        واقعا به مک لارن افتخار ی داد که از سال 1993 دیگه به دست نیاورده بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (new great britain(king mclaren

          ۲۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          مجید مک لارن مدام داره افتخار کسب میکنه.یعنی به نظرت تو بیش از 90 درصد درگ ها پیروز بودن .افتخاراتی که تو فرمول یک به دست اووردن و خیلی از موارده دیگه که قبلا با هم بحث کردیم.افتخار نیست؟
          دیگه هیچوقت نگو مک لارن افتخاری به جز اون همکاری کسب نکرده بود.? ? ?
          اون f1 هم من سایت های زیادی رو مطالعه کردم یه عده میگفتن موتورش ساخته ب ام و هس و طراحیه مک لارن یه سری سایتا میگفتن هم طراحیه ب ام و و هم ساختش ماله اوناس یه سایت های دیگه میگفتن موتورش به طور مشترک توسط مهندسین مک لارن و ب ام و طراحی شده.و……….
          نمیشه نظره قطعی داد.
          ولی مشخصه ب ام و موتور رو ساخته ولی طراحیش یه رازه بینه دوتا شرکت.
          و مهندسی خودرو هم به طور قطعی کاره مک لارن بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Monster_ALM

        ۲۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        دیگه امری هست طبیعی حتی خوده آلمانیا میدونن مکلارن چه جایگاهی داره ولی ایرانیای بیرون گود هر روز میان نکته های تخیلی واسه کوبیدن مکلارن رو مطرح میکنن که مردم دنیا اگر این کامنت ها رو ببینن از تعجب شاخ که هیچ میخ در میارن…
        اپل با اون عظمتش دنبال مکلارن…بنز و بی ام دبلیو با اون اقتدار به دنبال همکاری با مکلارن اینا یعنی قدرت و تکنولوژی ناب انگلیسی مکلارن.
        خوده بی ام دبلیو داره میگه به مراتب معتبر تر از تویوتا برند اول ژاپن…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (new great britain(king mclaren

          ۲۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          درسته Monster_ALM.
          نامردا نمیزارن مک لارن نفس بکشه.
          از اون طرف بنز از اون طرف اپل ب ام و فرمول e ناسکار و…………….
          بابا مک لارن هم استراحت می خواد.
          دوستان(خودروسازهای مطرح درصف انتظار ? ?) یکی یکی. با هم دعوا نکنید با همتون همکاری میکنیم.
          با تشکر مک لارن( king mclaren)
          ? ? ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Scuderia Italia

          ۲۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          گفتم که…
          سلطان باواریا گوشه چشمی به مک لارن انداخت و دلش رو شاد کرد.
          بزرگترین افتخار تاریخ مک لارن همین جمله ی BMW بوده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (new great britain(king mclaren

          ۲۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2777 ديدگاه)

          مطمئنی گوشه چشم مجید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          ب ام و سالهاست که در انتظار ساخت یه سوپر اسپرت به صورت انحصاریه ولی هنوز موفق نشده.
          از هرجا کم میارن به مک لارن متوصل میشن.? ?
          مجید حرفت رو رک بزن.
          راحت بگو از اینکه همچین شرکت هایی با لامبو همکاری نمیکنن ناراحتم.
          چرا میای مک لارن رو مسخره میکنی؟
          ب ام و خودش مک لارن رو بهتر از تویوتا که شماره ی یک ژاپن و دنیاس میدونه.ب ام و خودرو سازه و بهتر از من و شما موقعیت هر شرکتی رو میدونه.
          تموم شد و رفت بحث الکی نداریم که.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Monster_ALM

          ۲۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          باز از اینکه مثل لامبورگینی زیر مجموعه آلمانیا باشه خیلی بهتره
          مستقل داره کار میکنه بدون نیاز به شرکتی و اتفاقا بقیه شرکت ها علاقه همکاری با این اسطوره ساط رو دارن….بی ام دبلیو طبق خواسته گوردون موری تونست همچین موتوری برای اف 1 افسانه ای تولید کنن…بی شک این مدل هم مثل مرسدس بنز اس ال آر مکلارن جاودانه میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Scuderia Italia

          ۲۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          عزیزم من یکم شوخی و اغراق رو قاطی کامنتام میکنم که دور هم خوش باشیم.
          معلومه مک لارن خودروساز خوبیه …. به دل نگیرین.
          .
          راستی Monster Alm
          شما هم زیادی اغراق میکنی
          اینکه شرکت های زیادی به مک لارن پیشنهاد خرید دادن دلیلش اینه که مک لارن یک شرکت کوچیکه و از لحاظ وضع مالی در مضیقه
          به عبارتی مک لارن شرکتی نیست که صاحبی داشته باشه که سفت بهش چسپیده باشه !!
          شرکت های سوپراسپرت ساز دیگه همشون صاحب هایی دارن که قصد فروششون رو ندارن.
          به نظرت فیات فراری رو میفروشه ؟! بنز ، AMG رو میفروشه ؟؟ فولکس واگن ،گفته هیچ قصدی برای فروش زیرمجموعه ها نداره. پس آئودی یا پورشه یا لامبورگینی یا بوگاتی فروخته نمیشن . BMW به نظرت M power رو خواهد فروخت ؟؟ آلپینا چطور ؟؟ شورلت امتیاز کوروت رو واگذار میکنه ؟؟ فورد خط تولید GT رو واگذار میکنه ؟؟ داج امتیاز وایپر رو میفروشه ؟؟ فورد شلبی رو میفروشه ؟؟

          جواب همه ی سوالات بالا منفی هست.
          پس فقط میمونه مک لارن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Scuderia Italia

          ۲۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          یک چیز دیگه.
          سلطان باواریا قبل ازین که در دهه ی 90 برای سوپرکار بدون موتور مک لارن موتور بسازه 20 سال قبل به لامبورگینی درخواست داده بود موتور هایپرکار ب ام و در دهه ی 70 یعنی M1 رو براش بسازه.
          لامبورگینی اون موقع به خاطر بحران نفتی کسری بودجه داشت. وقبول نکرد. بنابراین خود BMW دست به کار شد و گل کاشت.
          .

          ببین BMW که برای مک لارن موتور میسازه از لامبورگینی خواسته بود براش موتور بسازه !!
          .
          .
          .
          آره داااش ! ما اینیم 💪💪💪💪💪💪💪👊👊👊👊👊

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Monster_ALM

          ۲۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          Scuderia Italia
          بیزحمت اون منبع یا لینکی که گفته مکلارن توی مضیقه مالی هست رو بفرست مطالعه کنیم…
          هر سال داره میزان سود مکلارن افزایش پیدا میکنه( میتونی ویکی مکلارن چک کنی) جالب اینجاس بیش از 60% سهامش هم متعلق به دو شیخ غول عربی هست پس فک نمیکنم اون طور که شما میگی باشه!!!
          یا اینکه فکر میکنی درآمد اپل اونقدر پایینه که به مکلارن درخواست داده؟عزیزم برند 1 دنیا اپله راحت میتونه مکلارن که هیچ چهار تا شرکت بزرگ دیگه هم بخره ولی بحث قیمت نیست بحث کیفیت و قدرته.
          —————————————-
          صرفا جهت اطلاع
          ” اپل، «ثروتمندترین کمپانی» جهان با ۳۳۷ میلیارد دلار سرمایه
          کمپانی اپل،
          تولیدکننده بزرگ محصولات انقلابی کامپیوتری، در سی‌وپنجمین سال عمر خود با به حاشیه راندن همه کمپانی‌های غول دنیا در همه حوزه‌های بزرگ پول‌ساز، ثروتمندترین و ارزشمندترین کمپانی موجود در جهان شد.
          اپل که در سال ۱۹۷۶ توسط استیو جابز پایه‌گذاری شد، حالا در سال ۲۰۱۱ با کنار زدن اگزون موبیل، غول نفتی آمریکا، عنوانی را از آن خود کرده که پیش از این کمپانی‌های دیگری نظیر مایکروسافت و جنرال‌الکتریک در اختیارش داشتند.”
          اپل در حال حاضر با ارزش‌ترین کمپانی تاریخ امریکا است و اولین شرکت امریکایی است که ارزش آن به بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. وضعیت بازار بورس در روز چهارشنبه برای اپل بسیار خوب بود. ارزش هر سهم این شرکت ۱۲۴.۸۸ دلار گزارش شد و به موجب آن ارزش کل سهام این شرکت به رقم خارق‌العاده‌ی ۷۱۶.۷ میلیارد دلار رسید.

          در حال حاضر ارزش کل سهام گوگل، ۳۶۵.۴۶ میلیارد دلار و مایکروسافت ۳۴۹.۸۹ میلیارد دلار است که مجموع این دو حدود ۱ میلیارد دلار کمتر از ارزش کل سهام اپل است
          این خبر صرفا جهت اطلاع گذاشتم چون حرفایی که میزنم بدون مدرک و فیک نیستن.
          ——————————————
          بنابراین قضیه قیمت نبوده و صد در صد کیفیت و قدرته.
          در ضمن مکلارن حاضر به فروش شرکتش به اپل نشده که شما میفرمایید بقیه نمیفروشن….
          —————————————
          در مورد درخواست موتوری که بی ام دبلیو به لامبورگینی داده احتمالا موتور تراکتور بوده :))
          چون لامبورگینی توی صنعت تراکتورسازی خیلی موفق بوده
          (اینجا رو شوخی کردم ناراحت نشی)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Scuderia Italia

          ۲۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          عزیزم
          یکی اینکه ساخت سوپراسپرت و هایپرکار که تخصص مکلارنه همیشه پرهزینه هست و خواهد بود.
          همه ی سوپراسپرت ساز ها بلا استثنا به حمایت مالی نیاز دارن.

          اینکه شما یک عدد در اینترنت میزنی و میاد این هیچ چیزی رو نشون نمیده
          مگه به همین سادگیه ؟؟
          بحث تجارت و سود و ضرر به این سادگی نیست.

          .
          در مورد اپل هم حرفت درست نیست.
          سرمایه با پول نقد فرق میکنه. کسی مثل مارک زوکربرگ شاید 10 میلیارد دلار به خاطر FB سرمایه داشته باشه
          اما به نظرت 10 میلیارد دلار پول نقد داره ؟؟
          سرمایه ی اپل هم کارخونه ها و امتیاز شرکت و …. هست.

          سرمایه با پول نقد فرق میکنه.
          مکلارن رو با پول نقد میخرن.
          اپل نمیاد کارخونه ی چین که مثلا 10 میلیارد دلار ارزش داشته باشه رو بفروشه تا مکلارن رو بخره

          بحث اقتصادی شد و یکم تخصصی .
          امیدوارم منظورم رو گرفته باشی
          _______________________________________________

          در مورد اینکه BMW میخواست از لامبورگینی موتور تراکتور بگیره شاید حرفت درست باشه.

          خیلی جالب میشه اگه بدونی بعد از فروش لامبورگینی به سوئیسی ها همکاری بین BMW و لامبورگینی در سطح انتقال تکنولوژی شاسی از طرف BMW و موتور های 12 سیلندر از طرف لامبورگینی ادامه پیدا کرد.
          BMW چند نمونه از 12 سیلندر های لامبورگینی رو بررسی کرد و با دانش خودش ارتقا داد و تبدیل به بهترین 12 سیلندرهایی کرد که ساخته میشدن و بعد این تکنولوژی رو هم خودش مورد استفاده قرار داد هم به لامبورگینی داد.
          .
          یکی از خودروهایی که با همین 2 سیلندر های تراکتوری !!! فرصت عرض اندام پیدا کرد مک لارن اف وان بود !!!!😂😂😂

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. Monster_ALM

          ۲۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          مجید جان میتونی بفرمایی پس ارزش سهام یک شرکت چطوری افزایش پیدا میکنه؟؟؟
          سود فروش و ارزش سهام باهم توی یک چارچوب هستن میزان سود بیشتر = افزایش ارزش سهام پس شما حساب کن ببین چقدر اپل سود فروش داشته که ارزش سهامش = دو غول آمریکایی یعنی مایکروسافت و گوگل…
          و بقیه اش هم مشخصه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. Monster_ALM

          ۲۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          در ضمن چه راحت داستان پردازی میکنی؟اگر شما مقاله نویس بودی کم کم میگفتی خدا رو هم لامبورگینی آفریده ( استغفرالله)
          نه عزیز من موتور 12 سیلندر مکلارن ربطی به لامبورگینی نداره مگر (…) به شقیقه ربط داره؟. پس اگر موتور 12 سیلندر اف وان به تراکتور سازی لامبورگینی ربط داشت یا لامبورگینی میتونست همچین موتوری تولید کنه اون زمان مطمئن باش دست رو دست نمیذاشت و تولیدش میکرد…و اگر این موتور اختصاصی مکلارن نبود بی ام دبلیو حتما عین اون یا همون رو استفاده میکرد…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. جی تی ار

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (459 ديدگاه)

    ای ی ی ی ی ی ی جااااااااااااان ن ن ن ن ن ن ن
    چه شود….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Bavaria

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    ب ام و دلش لک زده ی هایپر یا حداقل سوپر کار بسازه
    میخواد با رفیق انگلیسیش خاطرات رو از نو بسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. X5

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (122 ديدگاه)

    ازاین ور bmw از اونورم مرسدس دیگه پورشه به چشم نمیاد حتی اگه نسل جدید ۹۱۸ رو بزنه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      دیگه دارم جوش میارم ????
      بنز بی ام و ائودی با همکاری هم هاپرکار بزنن حریف 918 نیستن ……..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. X5

        ۲۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (122 ديدگاه)

        باشه باشه اصلا هرچی شما می گی درسته من دیگه هیچی نمیگم ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      ها ها ها ها ها ها ها ( قهقه شیطانی )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. علی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (203 ديدگاه)

    احتمالا f1 بهترین سوپر اسپرتی است که تابحال ساخته شده است!!!
    مک لارن هم که از تویوتا معتبرتره!!!
    پرایدم که رقیبی نداره
    ترامپم که رای آورده
    باید به فکر یه نوح و یه کشتی گنده باشیم قطعا دیگه امیدی به نسل بشر نیست باید منقرض بشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehdi TuRbO

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1950 ديدگاه)

      نسل بشر ن نسل ایران ??? پراید و ترامپ و اف وان بزرگترینش همین پراید اصن غولیه واسه خودش سوارشی انگار سوار هیچی نیسی رو ابرا پرواز میکنی هیجان داری ببینی چی میشه مثه تونل وحشت میمونه بالا صدم ک باش بری اصن انگار داری پرواز میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Alireza.GT86

      ۲۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      دمت گرم ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. امین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    تو عکس اولی شکلش خیلی قشنگ شده بی ام و
    ی حسی بهم میگه که این بی ام و یه اعجوبه در میاد سال 2020

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. luis

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    خودروی عجیب و قوی ای خواهد شد این خودرو احتمالی. همکاری دو غول.
    ولی اقای نویسنده یا مترجم
    اون شرکت قبلی سیستم تولیدش جهان رو دگرگون کرده و کتاب تولید ناب رو بر اساس اون نوشتن پورش رو در دهه 80 از ورشکستگی نجات داده ارزشمند ترین برند خودرویی جهانه گستره تولیدش از سنچوری پانصد هزار دلاری تا آی کیو ده هزار دلاریه بیشترین ثبت اختراع جهانو در 8 سال اخیر ارائه کرده عمده ترین تولید کننده خودروهای هیبرید و خودروهای سلول سوختیه از قضا بزرگترین و پرفروشترین خودروساز جهانم هست با کیفیت ترین کم استهلاک ترین و ناب ترین محصولاتم تولید میکنه حالا چرا شریک نیمه ورشکسته جدید بیمر به مرااااااااتب معتببببببببر تر از این ژاپنی بی ادعاست حتما یه رنکینگ اعتبار سنجی هست که ما بی خبریم و تو اون تویوتا موتور کورپریشن زیر مک لارنه یاااااا نظر شخصی نویسندست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (419 ديدگاه)

      اینجا بحث پرفورمنس هست و ربطی به بزرگترین یا بهترین بودن نداره مطمئنا جای هیچ شک و شبه ای در برتری مکلارن در این زمینه نیست….
      وگرنه در بزرگی غولی مثل تویوتا جای هیچ بحثی نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر دهقان

      ۲۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (689 ديدگاه)

      دوست عزیز!
      این مطلب ترجمع و برگردان فارسی مطلب BMWBlog هست و بنده هیچ دخل و تصرفی در اون نداشتم. صرفاً ترجمه کردم. جهت اطلاع شما این جملۀ اصلی مقاله هست:

      a new joint-venture for BMW should make fans a bit happier as it’s with a far more prestigious automaker — McLaren

      و عبارت «a far more prestigious» دقیقاً «به‌مراتب معتبرتر» معنا میده. اتفاقاً پیش‌بینی چنین اعتراضاتی رو هم می‌کردم و به همین دلیل چندین بار این قسمت رو مرور کردم. برای اطمینان بیشتر میتونین به مطلب اصلی مراجعه کنین:
      http://www.bmwblog.com/2016/11/08/rumor-bmwmclaren-supercar-developed-2019/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. پدرام

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    دوست عزیز خبر خوبی بود ولی شادتر کردن علاقمند به همکاری با مکلارن یک نوع ببخشید بی انصافی هست خودروسازی رو با تویوتا مقایسه کنید که یک سوم تویوتا هم عنوان های برترین بودن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (419 ديدگاه)

      باید جوری دیگه به قضیه نگاه کنی،همانطوری که معلومه این همکاری برای ساخت خودرویی با عملکرد بالاست که در این مورد قطعا مکلارن جزء برترینهای دنیاست و مطمئنا از تویوتا بهتره.
      مکلارن جزء پرافتخارترین تیمهای فرمولا وانه….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بابک

      ۲۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      لوییس جان یه مدت نبودی
      تویوتا رو داری با مکلارن مقایسه میکنی؟
      اینکه تویوتا ماشبنی داره مثل کرولا که ارزونه و تکنولوژیش از مکلارن اف وان هزار مرتبه کمتره ولی خوب میفروشه میشه دلیل برتری؟
      بحث ماشینای هایبرید و الکتریکی رو پیش نکش که بدجوری ژاپن مسخره میشه
      در برابر تسلا چی دارید؟
      در برابر ای هشت؟ در برابر 918 ؟ در برابر پی وان؟
      لابد پیریوس اره؟ :)
      تکنولوژی به کار رفته تو استکان قهوه نگهبان ساختمونی که توش پی وان رو طراحی کردن از کل تکنولوژی ژاپن بیشتره
      زیاد جوش نزن دوست من

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بابک

        ۲۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ببخشید کامنتم در جواب لوییس بود اشتباه اینجا چاپ شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. پدرام

        ۲۶ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (36 ديدگاه)

        عزیزم هر وقت LFA رو شناختی بعد نظر بده خودرویی که هنوز bmw و مرسدس رکوردش رو نزدن بعدم پریوس نه پیریوس و یه مورد دیگه تحقیق کن ببینی در هشت سال اخیر کدوم شرکت بیشتر میزان اختراعات رو داره و بعد از تسلا کدوم شرکت هوشمند ترین شناخته شده اره گل من

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مطمئن باشید اگه صد سال دیگه هم بگذره و پورشه ماشین تولید کنه، قورباغه ای بیش نخواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Scuderia Italia

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ????????????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۲۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (752 ديدگاه)

        در پاسخ به شما اونجایی که گفتی داج امتیاز وایپرو نمیفروشه اگه مدیر عامل کرایسلر این یارو باشه امتیاز وایپرو میفروشه امتیاز نیسان آبی رو از سایپا میخره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. ASA

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    اینم شده جریان پژمان جمشیدی!
    دوباره میگم، هر کمپانی توانایی ساخت سوپر اسپرت نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. GOD BLESS AMERICA

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    بابا مکلارن اوضاعش خوبه اگه قصد یک همکاری مفید رو دارید بهتره بی ام و لوتوس موتورز رو بخره .
    سیستم تعلیق میخواید لوتوس خدای سیستم تعلیقه.
    هندلینگ میخواید لوتوس خدای هندلینگه.
    حتی پلتفورم آلومینیومی محصولات لوتوس برای ساخت یک سوپر کار مناسبه.

    بابا یه خودروساز با پدر و مادر اروپایی پیدا بشه این لوتوس مادر مرده رو نجات بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا