بی ام ولکسوس

پروژه سوپرماشین مشترک ب‌ام‌و و لکسس

ب‌ام‌و و تویوتا که در حال حاضر بر روی پروژه‌ای مشترک با عنوان جاده ابریشم (Silk Road) برای ساخت نسل بعدی Z4 رودستر و جانشین سوپرا کار می‌کنند، اکنون نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای ساخت یک سوپرماشین با موتور میانی همکاری کنند. این مدل با سطح عملکرد بالا، یک دنباله‌رو برای لکسس LFA به شمار می‌آید و همین‌طور یک رقیب «آئودی R8» برای ب‌ام‌و خواهد بود. یکی از منابع نزدیک به لکسس در این رابطه می‌گوید:

ب‌ام‌و در حال حاضر شکست‌های سختی در جنگ‌های لفظی در آلمان می‌خورد؛ چرا که آئودی می‌گوید که ب‌ام‌و هیچ سوپرماشینی ندارد، در حالی که آئودی چنین خودرویی را دارا است.

2015 BMW M3i Concept
۲۰۱۵ BMW M3i Concept
ب‌ام‌و با کمک تویوتا، سعی دارد تا این روند را تغییر دهد. این دو کمپانی با همکاری یکدیگر، نمونه اولیه با طراحی موتور وسط و دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک را تولید کرده‌اند. این طراحی متشکل از لوله فیبرکربنی بر روی یک فریم آلومینیومی است و گفته می‌شود که سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، اختلاف زیادی با آکورا NSX و استفاده از موتورهای الکتریکی برای به‌ حرکت درآوردن چرخ‌های جلو ندارد.

Lexus Supercar Project
Lexus Supercar Project
گزارش حاکی از آن است که دو نوع پیشرانه برای این مدل، توسعه داده می‌شود؛ به این دلیل که ب‌ام‌و برای سوپرماشین خود از یک موتور اختصاصی M به صورت دو توربوشارژر، شش سیلندر در یک ردیف و با تکنولوژی پلاگین هیبرید تویوتا استفاده خواهد کرد. در مقابل، تویوتا احتمالاً نسخه‌ای از موتور ۳/۷ لیتری V-8 با قدرت ۵۲۰ اسب‌بخار مورد استفاده در خودروی مسابقات لمانز TS040 را برای سوپرماشین لکسس آزمایش خواهد کرد. خروجی این موتور در کنار ۴۸۰ اسب‌بخار تولیدی از موتورهای الکتریکی جلو و عقب، قدرت کلی سوپرماشین را می‌تواند به ۱۰۰۰ اسب‌بخار برساند. با این حال، ملاحظاتی مانند مصرف سوخت، میزان تولید آلودگی و تعادل موتور، ممکن است میزان خروجی لکسس را به عدد واقع‌گرایانه ۸۰۰ اسب‌بخار کاهش دهد.

البته این سوپرماشین مشترک، هنوز هم با یک مانع عمده برای تبدیل‌شدن به یک رقیب جدّی برای R8 روبرو است و آن مسئله هزینه‌هاست. در حالی که LFA برچسب قیمتی بالاتر از ۳۷۵ هزار دلار دارد، جانشین این مدل و همین‌طور مدل خواهر‌خوانده‌اش در ب‌ام‌و نیاز به قیمتی حدود ۲۰۰ هزار دلار برای حضور در نمایشگاه‌های اتومبیل دارند. اخبار غیررسمی از لکسس، از ورود این سوپرماشین‌ها در زمانی قبل از المپیک توکیو در سال ۲۰۲۰ حکایت می‌کند.

Lexus LF-LC Blue Concept
Lexus LF-LC Blue Concept
Lexus LFA
Lexus LFA

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. فواد

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (291 ديدگاه)

    چه شود؟؟ بی ام و یه سوپر ماشینی بزنه که دهنه همه رو کج کنه. فدایی داره این برند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      آئودی اگه به واسطه شرکت مادرش یعنی فولکس با لامبورگینی و پورشه خواهر خوانده نمیشد عمراْ نمیتونست برای بی ام و کری بخونه. اونا تا ۲۰ سال پیش از خیلی از جهت ها مثلاْ چه از نظر کیفی و چه از نظر تکنولوژی قابل قیاس با مرسدس و بی ام و نبودن. الآن تو خیابون های آلمان شاید مرسدس و بیمر ۳۰/۴۰ سال پیش دیده بشه ولی آئودی با این سن خیلی کمیابه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. جواد

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اول تویوتا بعد شایعه شراکت با مک لارن حالا کار با زیرمجوعه تویوتا لکسس ………این سایت ها را ول کنی چند وقت دیگه شایعه کمک ایران خودرو بهbmwبرای ساخت خورو اسپرتشو رو میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. vincent price

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (634 ديدگاه)

    همین ابتدا باید از آقای مسعود انیس حسینی بابت این مقاله تشکر کنم و دست شما درد نکنه
    من که بی صبرانه منتظر رونماییش هستم و برای دیدنش صدم ثانیه شماری میکنم
    امیدوارم مجصول نهایی هرچی که هست بی نقص و عالی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شایان

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    آقا من نمیدونم این مطالبو از کجا درمیارین(گرچه تشکر از ترجمه و گذاشتن مطلب) ولی حداقل منبعشو بگید برای کاربرها تا روشن شه داستان یه روز مک لارن یه روز تویوتا مگه میخواد چی کارکنه ده تا سوپرکار که نمیخواد رونمایی کنه ضمنا مگه بازیه که جنگ لفظی کنن تازه همکاری با مک لارن بایگانی شد بذارین حداقل یه هفته بگذره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      با تشکر از گذاشتن مطلب مرسی آقای حسینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۴ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        با تشکر از گذاشتن منبع خبر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. محمد حسین

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (489 ديدگاه)

    آقا دیروز 25 سپتامبر مدیر عامل سابق پورشه آقای ماتیاس مولر به عنوان جانشین مارتین وینترکورن در سمت مدیرعاملی گروه فولکس واگن انتخاب شده.
    چرا پدال خبر رو نمی ذاره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Pooya

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    سلام. چه شود این ماشین.
    در منطقه آزاد با 70 میلیون چه ماشینی میشه خرید؟
    نیسان جوک الان قیمتش چقدره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، خیلی از شرکتها برای کاهش هزینه ها با هم همکاری مشترک دارند و این کار باعث می شه تا از تکنولوژِی همدیگه در ماشینهای مختلف خودشون استفاده کنن. کار بسیار خوبی است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mohsen

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    نمیدونم چی از اب در میاد ترجیح میدم منتظر بمونم چون بی ام وه که سوپر ماشین نداره لکسوزم LF-A رو داشت که خوب بود حالا الله و اعلم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. RETOLEX

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    الان میخوان چطور طراحیش کنن. :/
    اون میگه با زبان طراحی من اون یگه با زبان طراحی من . حالا مثلا تونستن بی ام و و لکسس رو یکی کنن ( طراحی ) اسمشو چطور انتخاب میکنن.
    از اینا گذشته سوپرا جدید در راه هست و جانشین ال اف ای هم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran72

      ۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (232 ديدگاه)

      سلام.
      از یک پلت فرم و طراحی موتور،دوتا میسازند.یکی بی ام و و یکی هم لکسوز.
      مثل کیا و هیوندای که ماشینای هم کلاسشون به جز طراحی بدنه و امکان داخلی ،بقیه چیزا رو مشترک اند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. mehran72

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (232 ديدگاه)

    بچه ها.
    تا حالا شده که غول های آلمانی با هم همکاری کنن؟
    مثلا بنز که تو طراحی داخلی خبره هست ولی معمولا تو انتقال قدرت و فرمون مشکل داره چرا با بی ام و که سلطان فرمان پذیری و اسپرت بودنه کار نمی کنن؟
    یا پورشه و بنز(البته تو یه مقاله همین جا نوشته بود که همکاری کردن ولی اون موقع پورشه هنوز پورشه نشده بود)
    یا آیودی و بی ام و
    میدونم که به خاطره یکسان بودن طبقه مشتریاشونه(مثلا تویوتا و بی ام و مشتریاشون فرق میکنه) ولی تو کلاسایی که رقیبی واسه هم ندارن چی
    مثل کاری که مکلارن و بنز انجام دادن و اون نتیجه معرکه رو داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رهگذر

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    بی ام و رسما زده بر طبل بی عاری!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علي

    ۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این که چیزی نیس ! دو غول خودرو سازی ایران خودرو و سایپا روی یه سوپر ماشین کار میکنن به اسم پرایژو که ١٠٠٠ تا الاغ بخار داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا