بی ام وپورشه

شاخ‌به‌شاخ بی‌ام‌دبلیو X4 و پورشه ماکان 2014

BMW دوست دارد فضای خالی بین محصولاتش را پر کند، به عنوان مثال بین سری ۳ و سری ۵، سری ۴ را تولید کرد. همچنین برای حفرهٔ SUV خود یعنی بین X3 و X5، مدل X4 را قرار داده است.

BMW X4 vs. Porsche Macan
BMW X4 vs. Porsche Macan
X4 با سقف کوپهٔ خود کاملاً واضح است که استایل بدنهٔ خود را از برادر بزرگ‌تر خود X6 و همچنین سیستم تعلیق خود را از X3 به ارث برده است. دارای چهار چرخ محرک دائمی است و تجربهٔ رانندگی با آن همانند X3 می‌باشد.

BMW X4 vs. Porsche Macan
BMW X4 vs. Porsche Macan
برای این تست، ما از X4 مدل M اسپرت، با پیشرانهٔ دیزل ۳.۰ لیتری استفاده کرده‌ایم. رقیب آن پورشه ماکان است که چه از نظر اعتبارسنجی و چه از نظر عملکرد، یکی از بهترین SUV های موجود در بازار کسب‌وکار است. ماکان، همچنین در اولین آزمون بهترین SUV های کامپکت سال ۲۰۱۴، مارا شگفت‌زده کرد و بهترین جوایز را به دست آورد.

BMW X4 vs. Porsche Macan
BMW X4 vs. Porsche Macan
حال می‌خواهیم بفهمیم که آیا X4 می‌تواند در برابر چنین SUV باارزشی خود را نشان دهد؟

BMW X4 vs. Porsche Macan
BMW X4 vs. Porsche Macan

طراحی

پورشه، طبق اصالت خود بدنه را منحنی‌تر و گردتر از BMW طراحی کرده است. در نمای جلو، هر دو خودرو اسپرت و جسور به نظر می‌آیند و از دریچه‌های بزرگ ورودی هوا بهره برده‌اند، البته در این مورد X4 نسبت به ماکان کمی خشن‌تر و جسورانه‌تر به شما نگاه می‌کند. در نمای عقب خودروها می‌توان به این موضوع پی برد که هر دو به دنبال یک شکل مشابه بوده‌اند، اگرچه نمای پورشه گردتر از BMW است و به نظر می‌رسد X4 کمی بلندتر و لاغرتر از ماکان است، با وجود این طراحی، ظرافت X4 را نسبت به بدنهٔ ماکان بیشتر کرده است. در نمای بغل، ماکان به یک خط افقی در زیر درب‌ها اکتفا کرده است. X4 هم دقیقاً همانند X6 از خطوط برجسته و البته مشابهی استفاده کرده است که آن را بزرگ‌تر از ماکان جلوه می‌دهد، اما هردو خودرو از نظر ابعاد تقریباً یکسان هستند با همان ارتفاع سقف، با همان فاصلهٔ محوری و با همان طول و اندازه. در مجموع طراحی هردو خودرو بروز و مدرن است.

BMW X4 vs. Porsche Macan
BMW X4 vs. Porsche Macan

ظرفیت صندوق عقب

هردو خودرو دارای ظرفیت‌های یکسان صندوق عقب هستند که ۵۰۰ لیتر می‌باشد. کف صندوق ماکان دارای یک طبقهٔ چهارگوش و پهن‌تر است ولی لبهٔ صندوق عقب نسبت به X4 کمی بالاتر از سطح زمین قرار دارد. هردو خودرو از ویژگی تقسیم ۴۰:۲۰:۴۰ پشتی صندلی‌ها بهره می‌برند ولی زمانی که صندلی‌های تاشو عقب در حالت خوابیده قرار دارند، ماکان با برتری ۱۰۰ لیتر نسبت به X4، حجم فضای عقب را به ۱۵۰۰ لیتر می‌رساند.

Porsche Macan
Porsche Macan
BMW X4 3.0d
BMW X4 3.0d

هزینه‌ها

هیچ‌کدام از این دو خودرو برای استفادهٔ روزمره ارزان نیستند، اما BMW وعدهٔ اقتصادی بهتر، چه از لحاظ سوخت و چه از لحاظ تعمیر و نگهداری داده است و ادعای مقرون‌به‌صرفه بودن را نسبت به ماکان کرده است. در عوض ماکان هزینه مالیات بر خودرو پایین‌تری دارد اما هزینه‌های مالیات جاده یکسان هستند که معادل ۱۸۰ پوند در سال است. همچنین، خودروهای پورشه پس از سه سال، ارزش بیشتر و فروش بهتری دارند که خود یک مزیت حساب می‌شود.

حکم

جایگاه نخست: پورشه ماکان

بی‌شک پورشه ماکان بهترین SUV جمع‌وجور و لوکس در فروش امروز است. این ترکیبی است از عملکرد خیره‌کننده، هندلینگ فوق‌العاده بالا، کیفیت برتر و قابلیت استفاده روزمره را در یک بسته به نام S در اختیارتان قرار می‌دهد.

در وهلهٔ اول می‌توانید ماکان را با آپشن‌های زیاد و البته با قیمت مناسب خریداری کنید. پیشرانهٔ دیزل S با عملکرد فوق‌العاده، تمام نیاز شما را از یک SUV اسپرت برآورده می‌کند، و البته از نظر اقتصادی نیز منطقی و مقرون‌به‌صرفه است، این در حالی است که ارزش باقیمانده آن بعد از چند سال افت زیادی نمی‌کند.

Porsche Macan
Porsche Macan
Porsche Macan
Porsche Macan
Porsche Macan
Porsche Macan
Porsche Macan
Porsche Macan

جایگاه دوم: BMW X4

در X4 هیچ چیز ذاتاً اشتباه نیست. سریع است، راحت است، زیبا ساخته شده و برای یک SUV 4WD اقتصادی و خوب است. با این ویژگی‌ها در واقع می‌توان گفت، این یک X3 خیلی خوب و جوان پسندانه تر است!!

کاملاً شباهت با برادرش X3 دارد و همین موضوع باعث شده که این خودرو در چشم ما کمتر عملی به نظر می‌رسد، و قیمت آن هم نسبت به ماکان بالاتر است. این در حالی است که قیمت برترین SUV کامپکت جهان ۳,۰۰۰ پوند ارزان‌تر از این خودرو است، و از پس آن بعد از سه سال X4 خود را ۵,۰۰۰ پوند ارزان‌تر از ماکان بفروشید؛ (قیمت بالاتر هنگام خرید و قیمت پایین‌تر هنگام فروش). منطقی است که ظاهر زیبا و شیک X4 به اندازه کافی توجیه خوبی برای پرداخت هزینه‌های اضافی نیست.

BMW X4 3.0d
BMW X4 3.0d
BMW X4 3.0d
BMW X4 3.0d
BMW X4 3.0d
BMW X4 3.0d
BMW X4 3.0d
BMW X4 3.0d
BMW X4 3.0d
BMW X4 3.0d
مشخصات BMW x4 M Sport Porsche macan s diesel
قیمت پایه/ قیمت مدل تست £۴۶,۴۰۸/£۵۲,۱۸۳ £۴۳,۵۳۵/£۵۵,۱۷۰
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳.۰۰۰) £۲۱,۶۲۶/۴۶.۶% £۲۶,۲۰۸/۶۰.۲%
طول / فاصله ی دو محور ۴,۶۷۱/۲,۸۱۰mm ۴,۶۸۱/۲,۸۰۷mm
ارتفاع/ عرض ۱,۶۲۴/۱,۸۸۱mm ۱,۶۲۴/۱,۹۲۳mm
موتور / حجم ۶ سیلندر خطی ۲۹۹۳cc ۶ سیلندر خورجینی ۲۹۶۷cc
بیشینهٔ قدرت ۲۵۵/۴,۰۰۰ bhp/rpm ۲۵۵/۴,۰۰۰ bhp/rpm
بیشینهٔ گشتاور ۵۶۰/۱,۵۰۰ Nm/rpm ۵۸۰/۱,۷۵۰ Nm/rpm
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۴WD/ ۷ سرعته اتوماتیک ۴WD/
حجم باک ۶۷ لیتر ۶۰ لیتر
حجم صندوق عقب/ با صندلی خوابیده ۵۰۰/۱,۴۰۰ لیتر ۵۰۰/۱,۵۰۰ لیتر
وزن خودرو/ حمل بار ۱,۸۹۵/۵۹۰kg ۱,۸۸۰/۶۹۵kg
قطر دور زدن خودرو ۱۱.۹ ۱۱.۸
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی ۳ سال/ ۳ سال ۲ سال/ ۲ سال
رتبهٔ تولیدکننده/ فروشنده ۱۰/۲۴ ۶/۶
یورو NCAP
۰ تا ۶۰ مایل/ ۳۰ تا ۷۰ مایل ۵.۵/۵.۴ ثانیه ۵.۸/۵.۷ ثانیه
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۲۳۳ (محدود) ۲۳۰ (محدود)
خط ترمز از سرعت ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت/ ۶۰/ ۳۰ مایل ۴۷.۰/۳۳.۷/۹.۳ متر ۴۴.۹/۳۳.۲/۸.۳ متر
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین ۵.۴۰/۴.۶۶/۴.۹۱ لیتر ۵.۵۷/۴.۷۴/۵.۰۸ لیتر
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات ۲۴۷/۱۵۶g/km/27% ۲۶۷/۱۵۹g/km/27%
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین ۶ عدد/ دارد/ دارد/ ۳۳۰ پوند ۶ عدد/ دارد/ دارد/ ۳۳۲ پوند
گیربکس اتوماتیک/ /ESC کروز کنترل £۶۵۰/yes/yes Yes/yes/£۲۷۱
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرم‌کن صندلی Yes/yes/yes /£۲,۰۷۲/£۲۵۹
رنگ متالیک/ چراغ زنون / ورود بدون کلید Yes/yes/£۴۹۵ £۶۰۷/£۱,۰۶۰/£۴۷۷
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث Yes/yes/yes/yes £۲,۰۰۷/yes/yes/£۳۴۸

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    به نظر من پورشه بهتره، من باشم اونو میگیرم!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. arman

      ۲۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (100 ديدگاه)

      به لیست دقت کنید پورشه همه آپشنهاش پولیه.اگه آپشنهای بی ام و رو که استاندارد نصبه رو سفارش بدین قیمتش بیشتر از بی ام و میشه
      تازه همین مدلهاییی که اوردن تو تست هم پورشه از بی ام و گرون تره !!!!
      این مفاله کاملا مغرضانه بوده و از نظر من اعتباری نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. "Amir"

        ۲۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (728 ديدگاه)

        اگه ی ماشینی میساختن ک قیافه ی بی ام و و لوکسی پورشرو داشته باشه،اون ماشین ایده آله

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۲۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        arman دوست عزیز این مطلب ترجمۀ معتبرترین سایت خودرویی (اتواکسپرس) هستش

        نظر شما برام محترمه، ولی نظرت کاملاً غلطه که فرمودی مغرضانه ست

        نیازی نمیبینم لینک بزارم برای اثبات حرفم، ولی نیاز باشه میزارم…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرامرز

          ۲۳ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (1595 ديدگاه)

          بر حسب ظرفیت بار در زمان خوابوندن صندلی و طراحی (که سلیقه ای هست و به نظر من طراحی بی ام و بهتره) نمیشه گفت کدوم خودرو بهتر هستن. به نظرم پورشه میتونه بهتر باشه ولی نه به خاطر همچین دلایلی!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. arman

          ۲۳ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (100 ديدگاه)

          دوست عزیز میدونم این مقاله ترجمه هست اما شما به عنوان یه مترجم کار درست باید لینک منبع رو زیر همون مطلب بذاری.کارتون غیر حرفه ای بود
          در ضمن منبعش هرکجا باشه بازم مغرضانس.کسی که 50.60 هزار پوند واسه یه ماشین میده براش چقد مهمه که بعد 4.5 سال 4 هزار پوند کمتر بفروشه ؟! دلایل برتری پورشه با بی ام و تو این مغاله کاملا بچه گانه بودن.مثل شبیه بودن بی ام و به ایکس3.مگه ماکان شبیه کاین نیست؟ مگه بنزا شبیه هم نیستن؟ این چ دلیل مسخره ای بود ؟!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ahmad..F12

          ۲۳ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          مطلب غیر حرفه ای بود؟؟؟!!!!!!!!!! :D

          لینک اصلی مطالب توی کدوم پست گذاشته شده تا الان!!!!!!

          مورد بعدی اینکه شما توی هر سایت دیگه‌ای که برید ببینید موارد برتری ماکان خیلی بیشتره

          حالا بر حسب اتفاق توی این مطلب فقط این موارد ذکر شده بود و من هم بدون کم و کاستی ترجمش کردم

          پس برو به سایت اصلی و نویسندۀ اصلی ایراد بگیر

          ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. علی آقا

      ۲۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      ببخشید که اینجا نظر دادم ولی یه جیزی حرسمو در آورد،از این که میگه قیمت پورشه ازرون تره درحالی که کلی آپشن کمتر داره و اگه بخوایم قیمت پورشه رو با آپشن هایی که آخر متن قیمتشو گذاشته که bmw هست ولی تو پورشه نیست رو جمع بزنی قیمت پورشه بیشتر از bmw میشه…!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا

        ۲۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        من اعتراص دارم درسته که ب ام و شبیه x3 هست ولی این اگر نقطه ضعف هست پورشه که جلوش با کاین هیچ فرقی نمیکنه

        فقط ب ام و

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۲۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        علی جان منظور از بحث قیمت در این مطلب، قیمت پایه و ارزش باقیمانده بعد از سه سال هستش

        ینی شما اگرهم ماکان رو گرون تر بخرید، در زمان فروش بیش از 5.000 پوند بیشتر از x4 میفروشید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. MAFIA

      ۲۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      هیچ یک از خودروهای این سگمنت ارزش خریدن رو ندارن نمیدونم چرا از کراس اوور و SUV خوشم نمیاد.

      تو تمام عمرم یه SUV رو دوست داشتم اونم رنج روور اتوبیوگرافی

      واقعا این خودرو محشره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیما

        ۲۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (158 ديدگاه)

        در تمام عمر از هرچی برند انگلیسیه بدم اومده نمیدونم چرا/ عاشق suv های bmw هستم مخصوصاx4 ,x6/ من مثل شما عاشق تاپ گیر نیستم که با ادا درآوردن مجری های معلوم الحالش که بی ام و رو به سخره میگیرن بخوان عاشق روور بشم اونی هم که گفته روور suv خوب و بهترین میزنه خودشم معلوم الحاله

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. جی تی ار

      ۲۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (459 ديدگاه)

      ابن همه راجع به طراحی و خطوط زیبای بدنه بی ام و وحالت تهاجمی تربودنش حرف زد,آخرش گفت هردو طراحی هایکسانند.یا راجع به صندوق عقب سر100لیتری که صندلی ها خوابیده باشند پورشه برتر میدان شد.اقتصادی بودن بی ام وصرفا ادعای کمپانی است اما افت قیمت کمترپورشه اون هم بعد چندین سال این همه تو چشمه و شاید تنها دلیل واهی نویسنده برای برتری پورشه است.
      ازهمون اول معلوم بود مقاله داره بدون منطق به سمت نظر نویسنده میرود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۲۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        ممکنه همینطور باشه جی تی آر

        ظاهراً نیازه که لینک اصلی رو بزارم ;)

        http://www.autoexpress.co.uk/bmw/x4/88530/bmw-x4-vs-porsche-macan

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. iman mclaren p1

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    پورشه ماکان لایک +++
    x4 دیس لایک —

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA . JUST TOYOTA

      ۲۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      just x4

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    با سلام
    به نظر من هر دوتاشون هم محشرند ولی انصافا بی ام و قیمتش نباید بالاتر از پرشه میبود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Archi KHAN

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    آقا نظر من پوووورشه اس
    دوستان را نمیدووونمم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    من به شخصه بی ام دبلیو رو بهترین سازنده ماشین های المانی میدونم
    البته این فقط نظر شخصیمه به خصوص از تظر تکنولوژی های ساخت موتور .
    ولی در نهایت المانی ها همه عالی هستند
    ممنون از آقای نیشابوری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ممنون از توجه شما احمد جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. M Power///

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    انتخاب سخت است. و من هر دو رو انتخاب می کنم. ولی اگه یک انتخاب داشتم، bmw x4 رو انتخاب می کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سام سامی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    هر دو فوق العاده هستن… چیزی که برام جالبه اینه که بعد از سه سال یه BMW X4 M SPORT رو میشه 21000$ یعنی در حدود قیمت یه سونوتا خرید!!!! باور نکردنیه!!! بعد تو ایران همین ماشینو میخری سه سال بعد به جای مثلا 400 میلیون میفروشی 500 میلیون…افسوس واقعا
    درور بر عاشقان ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فواد

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (291 ديدگاه)

    من از طرفدارای بی ام هستم ولی پورشه خیلی جیگر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      از نظر من پوروشه از هر لحاظ سره.
      الکی که جز بهترین اس یو وی های جهان نشده که!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۲۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        من پوروشه رو بیشتر میپسندم
        البته بی ام و ایکس4 هم حریف قدریست.
        در کل هر دوتاشون خوبن.
        من چون جوونم طراحی پوروشه(فقط در این مدل)رو بیشتر میپسندم مخصوصا نمای عقبش…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۲۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        درسته کسرا جان

        شما این لینکو نگاه کن

        http://www.autoexpress.co.uk/porsche/macan/87814/best-small-suv-new-car-awards-2014

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. e36

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    X4 هم ویژگیهای فنیش بهتره هم قشنگ ترو اسپرت تره چجوری دوم شده نمیدونم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Frankenstein

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    بازم برای من دلیل قانع کننده ای نبود که بگم پورشه از bmw بهتره…..

    حتی یک ایراد هم از این خودرو ذکر نشد….

    بعد پورشه رو همه اپشن ها داره پول میگیره…گارانتیش هم1 سال کمتره

    هیچ جور نمیشه با استناد به موارد ذکر شده قضاوت کرد…..تنها سلیقه ی شخصی هست که بین این دو خودرو حکم میکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. REZA . JUST TOYOTA

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    ابهت x4 خیلی بیشتره .شاید این به خاطر این هست که بزرگ تره
    به نظر من x4 خیلی بهتر هست / از هر نظر/
    پورشه هم ویژگی های خاص خودشو داره که بعضی ها بیشتر از bmw ازشون خوششون میاد
    bmw در suv ها بهتر از پورشه هست
    پوروشه با ماشین های اسپرت معروف شده
    به نظر من suv های پورشه راه زیادی تا bmw دارن
    نمای عقب ماکان و داخلش خوبه / عقبش یه خورده مثل audi q7 هست /
    ولی نمای جلوش خیلی ساده هست /مثلا . از کروم یا چیزی مثل این در جلو ماشین استفاده نشده/ مخصوصا اگه رنگش مشکی باشه . دیگه خیلی ساده می شه
    ولی طراحی bmw مثل همیشه عالی و بی نقص هست
    bmw در زمینه suv و همه ی خودرو ها عالی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Mostafa JR

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    نمی دونم چی بگم…هردوشون عالین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ehsan

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (314 ديدگاه)

    هیچ دلیل منطقی برای بهتر بودن پورشه ذکر نشده
    بی ام و گیربکس هشت دنده داره پورشه هفت دنده
    شتاب بی ام و بهتره
    خدایش طراحیش چه داخل و خارج بهتره
    گارانتی اش هم یکسال بیشتره
    من اصلا این مقایسه رو قبول ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. reza

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    با گارانتی کمتر و اپشن های پولی پورشه بهتره!!در نمونه ازمایش هم که پورشه گرونتره.خب بی ام و هم اگر میخواست گدا بازی در بیاره میتونست اپشن هاشو پولی کنه تا قیمت پایش کمتر بشه.شتاب ب ام و هم که بهتره.نمیشه که صرفا چون یه ماشینی فروش دست دومش افت کمتری داره برتر در نظر گرفته بشه.بنظرم این مطلب مغرضانه که بود هیچ بااین رتبه بندی که انجام داد باید بگم احمقانه بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      دوست عزیز لینک مطلبو گذاشتم بالاتر

      شما هم بهتره ادبیاتتو درست کنی

      و اینکه برو اتواکسپرس ازشون شاکی شو :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. لاکی استریک

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    بزار اول پولش برسه بعدش بینشون یکیو انتخاب میکنم راستی دوستان تا ۴۰ میلیون چه ماشینی بردارم بهتره؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. وحید

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا اینقدر مصرفشون پایینه اینا؟
    4 یا 5 که این ام وی ام 110 ها میسوزونه!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۲۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      یعنی با این هیکل از پراید هم کمتر میسوزونن . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. یاسین

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    ال ممد خوبه اما اگه طراحی خیلی برات مهمه لیفان بگیر ولی به نظر ال ممد

    از همه نظر از چینی ها بهتره مخصوصا موتورش در کل انتخاب باخودته !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد مهدی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلا هیبت bmw خیلی بیشتر از پورشه هست . شما کاین رو با x6 مقایسه کنین از نظر قیافه واقعا bmw سر تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. sina

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طراحیه پورشه خداییش دیگه واقعا خیلی تکراری و خسته کننده شده قبول دارم طراحیش اصالت داره و هنوزم زیباست ولی دیگه آخه تنوعم لازمه دیگه بهرحال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Frankenstein

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    یه سوال دارم از دوستان طرفدار bmw….

    دلیل استفاده ی بی ام و در خودرو های جدیدش از موتور با حجم کمتر و استفاده از سوپر شارژر چیه؟؟؟؟

    آیا استفاده از سوپرشارژر در دراز مدت باعث اصطحلاک و خرابی موتور میشه؟؟؟ (چون فشار بیش از حد رو به موتور میاره)

    الان 2014 bmw 528i که تنها 2 لیتر حجم موتورش هست 350 نیوتون متر گشتاور داره،…( یعنی اندازه ی یه مرسدس E350 البته مدل 2012 )

    تازه یه کم شتابشم بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      کم کردن حجم موتکر در اکثر موارد باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش وزن موتور و خودرو میشه
      ضمنا ب.ام.و از توربوشارژر استفاده میکنه نه سوپرشارژر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال

        ۲۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        درود
        البت خدمت دوستان عرض کنم توربو در حقیقت خودش یه نوع سوپرشاژره و در حقیقت اسم کاملش میشه توربو سوپرشارژر…گفتن اینکه سوپرشارژر نداره و توربو داره از نظر علمی غلطه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال

          ۲۵ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          تا من باشم یگه کامنت اموزشی ندم! :(

          موافقم 0
          مخالفم 0
  21. datsun

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3496 ديدگاه)

    تو شاسی بلندهای آلمانی فقط بنز و پورشه
    این x4 اصلا شبیه suv نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. McLaren Automotive

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    x4 گزینه بهتریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. H|>i

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اینکه BMW دوست دارد فضای خالی بین محصولاتش را پر کند، درست نیست. بی ام و برای بالا بردن امار فروشش مجبور هست که تعداد محصولاتش را زیاد کنه. یکی از مشکلات همیشگی بی ام و کمبود منابع مالی شرکت هست، تو دوران الان ی خودروساز تک و تنها با فروش زیر دوملیون دستگاه نمیتونه روزگار خودرا سپری کنه. به قول معروف دخلش به خرجش نمیخوره. بی ام و همین الانش هم با شرکت تویوتا قرارداد تامین قطعات داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. احسان(احسان سابق)

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اینجاست که باید از بین یاقوت و مروارید یکی رو انتخاب کرد.من پورشه رو انتخاب میکنم بخاطر اسم خیلی پرابهتش وگرنه دو ماشین تفاوت خیلی کمی از لحاظ فنی دارن و البته x4 کمی خوشکلتره اما ماکان فرزند پورشه هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. omid3963

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    6 سیلندر خطی با 6 سیلندر خورجینی چه فرقی داره؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      امید جان، در خطی، سیلندرها به صورت یک خط مستقیم یا I در کنار هم قرار دارند ولی در

      خورجینی یا V به صورت عدد هفت یا همون V یعنی با زاویه خاصی دو به دو کنار هم قرار دارند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. Behnam

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (133 ديدگاه)

    بنظر من نمیشه زیاد به این مقاله ها استناد کرد چونکه نویسنده میاد 2 تا چیز میگه 4 تا چیز نمیگه .
    بعد در این سطح از خودروسازی دیگه نمیشه از یه مدل یک اشکال بزرگ گرفت و یا یکی رو از دیگری برتر مطلق دونست ، پس فقط میمونه سلیقه و علاقه خریدار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. H|>i

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اینکه BMW دوست دارد فضای خالی بین محصولاتش را پر کند، درست نیست. بلکه بی ام و برای بالا بردن امار فروشش مجبور است تعداد مدلهای خودرا زیاد کند، تو دوران الان یک خودروساز تک وتنها با فروش زیر دوملیون نمی تونه روزگار خودش را سپری کنه. به قول معروف دخلش به خرجش نمی خوره. یکی از مشکلات همیشگی شرکت بی ام و کمبود منابع مالی هست. همین الانشم بی ام و ی چند سالی هست که با شرکت تویوتا در تامین قطعات قرارداد و همکاری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محسن

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    جناب نویسنده لطفا عقاید خودت یا خئابهای شبت رو تعبیر نکن اینجر حکم دادن اصلا درست نیست ماکان خودروی خوبیست ولی عده ای کم اونرو نسبت به X4 مرجّح میدونن. ولی همون جر که کاین نمیتونه با X6 مبارزه کنه اینم نمیتونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۲ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      با این طرز صحبت کردنت خیلی چیزارو میشه از ذهنت، ادبت و همچنین اطلاعاتت فهمید

      اگرم خیلی کنجکاوی بهت فشار آورد برو بالاتر لینک منبع اصلی رو گذاشتم ببین

      یه سری ها هنوز نمیدونن این یه سایته!! یه فروم نیست که هرکی هرچی دلش بخواد بنویسه…

      شما هم جزء همونایی مطمئناً

      بیشتر از اینم دلیل نمیبینم بخوام برات توضیح بدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۲۲ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (49 ديدگاه)

        همیشه اشتباهات و طرفداری پر از تعصب بعضی از نویسنده ها در مورد یه برند خاص وجود داره. چه تو سایت های ایرانی چه خارجی. و بهتر هست که مطلبی رو که می خواد ترجمه بشه رو یه تحقیق کوچیک در مورد صحتش انجام بشه. چند وقت پیش به یه مطلب در مورد Koenigsegg اعتراض کردم و دلیلش رو هم توضیح دادم.واینکه برادر عزیز این موارد همیشه هست. پس مترجم ها اگر یه تحقیق کوچیک هم انجام بدن بد نیست. و اینکه افت قیمت تو ماشین های پورشه خیلی کم هست رو قبول دارم و دیدم به جز 911 توربو و توربو اس. خیلی افت قیمت داره این مدل. تشکر واینکه همیشه سربلند باشید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۲۳ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          در تمامی تست های انجام شده و تمامی سایت ها، رتبه بندی ماکان و X4 رو از 10 امتیاز به شکل زیر آورده اند:

          .
          .
          .

          ماکان:(امتیاز کل 9 از 10)

          عملکرد و اقتصاد: 9.0

          فضای کابین و آسایش: 8.5

          تکنولوژی و اتصال: 7.0

          قیمت و امکانات: 8.5

          سواری و هدلینگ: 9.5

          .
          .
          .

          X4:(امتیاز کل 8 از 10)

          عملکرد و اقتصاد: 8.0

          فضای کابین و آسایش: 7.0

          تکنولوژی و اتصال: 9.0

          قیمت و امکانات: 8.5

          سواری و هدلینگ: 7.5

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. جی تی ار

          ۲۴ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (459 ديدگاه)

          الآن این اعدادی که نوشتی میانگین کل سایت ها بود.
          نه داداش من واقعی نیست.حداقل توی عملکرد وقیمت وامکانات وآسایش بی ام و کاملا برتره وتوی هندلینگ این قدراختلاف وجود نداره.
          درکل کاری به اسم وآدرس سایت ندارم هیچ دلیل منطقی مبنی بر برتری پورشه نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ahmad..F12

          ۲۵ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          شما که انقدر اطلاعات نداری خب برو دوتا سرچ بکن عزیز

          برو آخر این لینک(البته اگه اعتبارشو قبول داری) :D
          بعد امتیازات رو بخون

          http://www.caradvice.com.au/301569/porsche-macan-vs-bmw-x4-comparison-review/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ahmad..F12

          ۲۵ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          مورد بعدی اینکه میگی “درکل کاری به اسم وآدرس سایت ندارم هیچ دلیل منطقی مبنی بر برتری پورشه نیست.” :D

          این حرف کمال تعصب رو میرسونه

          ماکان برندۀ بهترین SUV کامپکت سال شده….

          البته اگر به حرف شما بود خیر

          آخه نیست شما این دوتا رو تست کردی برا این اینو میگم :D

          مدیر عامل بخش فنی X4 در مقابل ماکان اینطور با قاطعیت حرف نمیزنه که شما زدی :D

          برو داداش برو یکم مطالعه کن وقت بچه هارو با این صحبت ها نگیر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. جی تی ار

          ۲۵ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (459 ديدگاه)

          به منطق شما این سایت را می توان به تمامی سایت ها تعبیر کرد واین تست را به تمامی تست های دیگر.
          این تذکراتی که راجع به لحن حرف زدن می دادی,الآن فهمیدم بازهم به منطق تو چه جوری باید حرف زد.
          ضمنا شما که مجمع اطلاعاتی,چرابه سایتی دیگر استناد کردی?مگه این سایتی که مطلبو ازروی اون ترجمه کردی,مطلبش ایرادی داشت?
          من روی چه چیزی باید تعصب داشته باشم?اون106نفری که تونظر سنجی بی ام و را انتخاب کرده ان هم تعصب دارند ها.ذهن من مثل ذهن شما صفرویکی نیست تا ببینم اگه اسم سایت معتبر بود,سریع هرمطلبی که درآن بود را باچشم وگوش بسته بپذیرم وتازه آنرا به اشتراک بذارم.ضمنا این بی ام و توی نامزدهای بهترین suvکامپکت سال نبود.این راهم توجه داشته باش ٱقای اطلاعات….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. جی تی ار

          ۲۵ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (459 ديدگاه)

          تازه اگرنگران بچه هایی که من مزاحمشان هستم وٱنهاراباخود همراه میدونی,توی دیدگاه ها نظرات دیگری راجع مقاله شما ازبچه ها خواندم….
          لازم نیست به جای دیگران به کسی توهین کنی آقای شیرین زبون وخوشمزه…..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Ahmad..F12

          ۲۶ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          ببین جی تی آر جان نمیدونم مشکلت چیه اصلاً؟؟؟؟

          شما از همون اول داری میگی من این مقایسه رو قبول ندارم چون همش قصد مترجم بوده!!!!

          بعد من برا شما لینک آوردم که این مطلب از معتبر ترین سایته، ینی “اتواکسپرس”، و من اینو از خودم ننوشتم!!

          باز میگی من این سایت هم قبول ندارم، من از یه سایت دیگه سند آوردم، که بازم گفتی قبول ندارم!!

          بعد میگم بابا، ماکان برندۀ برترین SUV کامپکت امسال شده، میگی نه قبول ندارم من که هیچ برتری نمیبینم!!!!!!!

          بعد رفتم برات رتبه بندی‌هارو آوردم، میگی نه قبول ندارم و این سایتی که رتبه بندی کرد هم قبول ندارم!!!!

          حالا منم مجبور شدم برات از یه سایت معتبر دیگه سند بیارم، که باز الان داری میگی چرا به سایتای دیگه استناد کردی مگه همین چشه؟؟؟؟؟؟؟

          واقعاً هدفت چیه؟؟ کلاً فازت قبول نکردنه!!

          اصلاً بیخیال، چیو قبول داری ما اعلام کنیم به همه این آقا اینو قبول داره!!!!!!

          بس کن دیگه تورو خدا، مگه این قبول نکردنا جز تعصبه!!!!

          آقا بی‌ام‌و رو قبول داری منم عاشقشم ولی تعصبت رو بزار کنار

          یه دنیا این برتری رو ثابت کردن شما یه نفر واستادی که نه فلانه به همدانه….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. جی تی ار

          ۲۶ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (459 ديدگاه)

          این که نویسنده بدون منطق حرف زده,اولا به شما توهینی نمیشه,چون توصرفا یه مترجمی پس خیلی به خودت نگیر.ثانیا بادلیل گفتم که مقاله منطقی نیست.بعدشم اصلا من متعصب,این همه اع

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. جی تی ار

          ۲۶ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (459 ديدگاه)

          بقیه…
          اصلا من متعصب,نظرات بقیه ی کاربران رو چه طوری مب خوای ردکنی?اصلا کامنت منو خوندی?یا اینکه داری می زنی زیر بحث و حرف تو دهن من می ذاری?تو کلا دوتا سایتو نام بردی و اونارو کل سایت های دنیا عنوان کردی,بعدشم گفتی پورش بهترینsuv کامپکت سال شده.کاملا هم درسته اما من گفتم این مدل بی ام و توی نامزد های آن رقابت نبوده است.من ثرواقع پاسخ دوکامنت تو که سرشار از شادی ونشاط بودرادادم,اما تو داری مسیر بحث رابه انحراف می کشی درباره ی من قضاوت نادرست می کنی توب این کامنتت که دیگه آن خوشحالی را درآن نمی بینم.پس کلا یه باردیگه کامنت قبلی را بخوان وناراحت هم نشو تاازروی این ناراحتی قضاوت ناصحیح بکنی.
          یه بحث منطقی که ناراحتی نداره…..
          درضمن راجع به یه حرغ دیگری که تو دهن من گذاشتی واین قضاوتت هم ازاون نشٱت میگیره:من نگفتم سایت های ذکر شده راقبول ندارم که این حرف چرتی است,گفتم آدم خوب نیست فقط به اسم یه سایت استناد کنه وهرچی توی اون بودرو قبول کنه وتازه آنرا هم به اشتراک بذاره,هرسایتی ممکنه اشتباه بکنه واین کاملا منطقی هست.
          بتزهم مبگم برو یه بار دیگه کامنت منوبخون….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. Ahmad..F12

          ۲۶ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          نظرات بقیه کاربرایی که بی منطق میگن این برتری ناعادلانه است هم همینه خب!!!

          اصلاً کلاً بیخیال

          همۀ دنیا هم که اینو گفتن بیخیال

          اسناد و مدارک و سایتایی هم که آوردم بیخیال

          شما که میگی بازم باید میگشتی و ممکنه یه سایت اشتباه کنه،

          حالا خودت برو بگرد یه جا بهم نشون بده X4 در اون مقایسه رتبۀ

          نهایی بهتری نسبت به ماکان داشته و برنده شده، منم دیگه هیچی نمیگم

          هرسایتی هم آوردی قبوله….

          دیگه چی بگم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. جی تی ار

          ۲۷ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (459 ديدگاه)

          البته که هنوز برای مقایسه ی این دو وقت هست چون هردو مخصوصا بی ام و تازه واردند,واین کار برایم دشوار است چون سرم خیلی شلوغه(اگه دقت کرده باشی فقط روزی یه بار میتونم بیام پدال),چشم اگه پیدا کردم حتما به اشتراک می گذارمش.
          ولی اینکه این همه آدم قضاوتشان ناعادلانه است,یکم کم لطفیه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  29. parseh net30

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    نمای جلو پورش. نمای عقی بی ام دبلیو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    با تشکر از احمد جان.
    من ب ام و رو میپسندم از لحاظ طراحی خارجی و پورشه رو به خاطر طراحی داخلیش.
    در کل به نظرم انتخاب بین آلمانی ها سخته اما شخصاً آئودی رو از همشون بیشتر دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      سلام باربد جان ممنونم

      نظرت به نظرم شبیه داداش ;)

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا