قیمت‌‌های جدید ب‌ام‌و X1 مدل ۲۰۱۶

در ماه اکتبر سال جاری میلادی، X1 مدل ۲۰۱۶ با قیمت پایه ۳۵ هزار و ۷۹۵ دلار وارد نمایندگی‌های ب‌ام‌و خواهد شد. این رقم به اندازه ۳۹۴۵ دلار نسبت به مدل ۲۰۱۵ افزایش قیمت نشان می‌دهد که البته این اختلاف زیاد تنها مختص به مدل پایه X1 با دیفرانسیل عقب است. این در حالی است که مدل ۲۰۱۶ با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک ۱۸۴۵ دلار از مشابه خود در مدل ۲۰۱۵ به صورت xDrive28i گران‌تر است.

2016 BMW X1 xDrive25d
2016 BMW X1 xDrive25d

این افزایش در حالی اتفاق افتاده که X1 از شاسی مبتنی بر دیفرانسیل عقب قبلی خود به یک پلتفرم جدید دیفرانسیل جلو با عنوان UKL مهاجرت کرده است. لازم به ذکر است که پلتفرم UKL در مینی کوپر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ب‌ام‌و X1 مدل ۲۰۱۶ نسبت به مدل قبلی فضای بیشتری در داخل کابین دارد و تکنولوژی‌های بیشتری نیز در دسترس قرار می‌دهد. در همین حال، در بازار امریکا، تنها یک تریم و آن هم ب‌ام‌و X1 xDrive28i عرضه خواهد شد که در آن یک موتور ۲ لیتری توربو به صورت چهار سیلندر با قدرت ۲۲۸ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۳۵۰ نیوتن‌متر به همراه یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک استفاده می‌شود. ب‌ام‌و بر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل، زمانی در حدود ۶/۳ ثانیه تخمین زده است.

2016 BMW X1
2016 BMW X1

امکانات استاندارد تمام نسخه‌های ب‌ام‌و X1 مدل ۲۰۱۶ شامل مواردی چون چرخ‌های ۱۸ اینچی، صندلی‌های جلوی تنظیم‌شونده و یک سیستم صوتی با ۷ اسپیکر می‌شوند. از میان آپشن‌ها نیز می‌توان به گرم‌کن صندلی‌های جلو (۵۵۰ دلار) و پکیج دستیار راننده با تجهیزاتی مانند سیستم دستیار پارکینگ، حسگر پارکینگ و یک دوربین نمای عقب (۱۱۵۰ دلار) اشاره کرد. یک پکیج تکنولوژی به ارزش ۲۵۵۰ دلار نیز می‌تواند مواردی چون سیستم راهبری، یک نمایشگر سربالا و سازگاری بیشتر با گوشی هوشمند به واسطه بلوتوث و درگاه USB را به X1 اضافه کند. همچنین یک سقف پانوراما، رادیوی ماهواره‌ای، آینه‌های بغل جمع‌شونده خودکار، تکیه‌گاه کمر و چراغ‌های جلوی LED همراه با چراغ‌های گوشه (Cornering lights)، همگی در قالب یک پکیج آپشن با عنوان «پرمیوم» ارائه می‌شوند.

2016 BMW X1
2016 BMW X1

X1 در مدل ۲۰۱۶، رنگ‌های متفاوتی را برای بدنه و داخل کابین در لیست قرار می‌دهد. برای بدنه از میان رنگ‌هایی چون سفید، خاکستری، برنز، قهوه‌ای، زیتونی، آبی و مشکی می‌توان انتخاب کرد. برای طراحی کابین نیز گزینه‌‌های مشکی، بژ و قهوه‌ای درنظر گرفته شده است.

2016 BMW X1 xDrive25i
2016 BMW X1 xDrive25i

با استفاده کامل از تمام پکیج‌ها و آپشن‌ها، قیمت X1 به مرز ۵۰ هزار دلار نزدیک شده و دقیقاً با هزینه ۴۸۹۷۰ دلار در دسترس قرار می‌گیرد. البته نسل قبلی X1 نیز در همین محدوده قرار می‌گرفت، ولی با استفاده از آپشن موتور توربوی شش سیلندر به این سطح می‌رسید. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، یک مرسدس‌بنز GLA250 با امکانات کامل، قیمتی در همین بازه و بین ۴۷ تا ۴۹ هزار دلار پیدا می‌کند، ولی آئودی Q5 تنها اندکی از ۴۵ هزار دلار تجاوز خواهد کرد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

58 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل فردین بهادری نژاد
    فردین بهادری نژاد
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    الان یکی میاد میگه طراحی های بی ام دابلیو یکنواخته و دیگه جذاب و قشنگ نیست
    من که به شخصه محوه عکسه اول شدم
    اوج طراحی

    پاسخ
    1. Ali2240
      سوابق: (500 دیدگاه) ,

      هرچقدر طراحی بیرون عالی و بی نقصه طراحی داخل یه نواخت و کسل کننده
      میشد طراحی خارجی ب ام و رو با طراحی داخلی مرسدس بنز ترکیب کرد چه اعجوبه ای خلق میشد

      پاسخ
      1. Archi KHAN
        سوابق: (1655 دیدگاه) ,

        یعنی شمایی که کامنت بالا را گذاشتین و کسایی که بهت لایک دادن ، قبول دارید و تایید می کنید که طراحی خارجی بی ام و بهتر از بنزه دیگه ؟!!

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل O /\/\ I D
          O /\/\ I D
          سوابق: (164 دیدگاه) ,

          غیر از اینه
          الان دیگه به سختی میشه مدلای مرسدس رو از هم تشخیص داد
          چراغا و جلو شبکه و ورودی ها کپی هم
          باز 100 رحمت به بی ام دبلیو

      2. تصویر پروفایل احمدرضا خواجه زاده
        احمدرضا خواجه زاده
        سوابق: (1029 دیدگاه) ,

        اگر زیبا نبودند الان اینطوری توی بازارها اول نبود
        ب ام و و آوودی رو اگه از نزدیک ببینی عاشقشون میشی انقدر توی عکس زیبا نیستند ولی بنز توی عکس زیبا تره من هم اس کلاس جدید و هم سی جدید رو دیدم اونقدر هیجانی نشدم نسبت به وقتی a8 رو دیدم توی نمایشگاه هم بین آوودی و رولز و اس همه a8 و رولز رو نگاه می کردند

        پاسخ
    2. ارش
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      گاهی دلم خیلی میگیره!!از اینکه مردم سر مردم کلاه میزارن!!دولت و مسوولان سر ملت کلاه میزارن!!دولت سر مسوولان کلاه میزاره!!خلاصه تمام فکرمونو متمرکز میکنیم چطور جیب همدیگه رو خالی کنیم !چطور اختلاس کنیم !چطور سود ربا بخوریم!.ولی اون ور دنیا دولت و نخبه ها و صنعتگرا فکرشونو تمرکز میکنن چطور واسه امنیت و ارامش مردمشون چیکارا کنن.ببینید با 50 و 60هزار دلار چه ماشینای سوار میشن.از یه طرف هم در امدشون خوبه راحت میتونن با یکی دوسال پس اندازه خودرو خوب سوار بشن.با یکی از ایرانی هی مقیم المان میحرفیدم میگفت خیالم از بابت اینده فرزندانم راحته و از لحاظ تغذیه و خودرو و خونه زیاد تو فشار نیستیم.

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (1690 دیدگاه) ,

        35 هزار تا !
        با این پول تو ایران میشه یه کراس اور چینی خرید…

        پاسخ
    3. پویا
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      سلام ببخشین اینو اینجا مطرح میکنم
      BMW M5 دیفرانسیل عقبه یا تمام چرخ؟؟

      پاسخ
  2. حمید
    سوابق: (199 دیدگاه) ,

    در اون که داخل مدل های مختلف ب ام و خیلی خیلی ابتدایین هیچ شکی نیست (بهتره بگم اصلا در حد زیبایی کابین بنز و پورشه نیست تا اینکه بگم زشته، چیزی که تو بیشتر تست ها و مجلات عنوان شده)و با اینکه به جز سری یک و سری 4 گرن کوپه با مدل های دیگه ب ام و خیلی حال نمیکنم اما باید بگم که ب ام و شایسته این طراحی های داخلی نه چندان زیبا درست برعکس طراحی های خشن و با ابهت بیرونی نیست…اما این نظر شخصی من بود و بهتره خیلی راجع به طراحی بحث نکنیم، همین افرادی هم که ب ام و میخرن،بیشتر به خاطر عملکرد و لذت رانندگیش هست نه فقط طراحی داخلی.خدا کنه ایران بیاد و قیمتش زیر 400 باشه،اگه بشه تا سال بعد هوندام رو میخوام بفروشم،میتونه گزینه خوبی واسم باشه…

    پاسخ
    1. Infinite
      سوابق: (168 دیدگاه) ,

      @حمید
      دوست عزیز من هم در ابتدا در مورد کابین بی ام و با شما هم نظر بودم. اما وقتی وارد کابین X3 2015 شدم نظرم عوض شد. بی ام و فضای داخلی رو بسیار خوب طراحی میکنه (درسته در حد بنز و پورش نیست ولی واقعا زیبا و ایده آله و چیزی از این دو کم نداره). همه چیز در جای خودش هست و شما خیلی راحت با همه اجزا می تونید ارتباط برقرار کنید. نقطه ضعف طراحی داخلی بی ام و استفاده از پلاستیک در قسمت های مختلف داشبرد هست.

      پاسخ
    2. حسین
      سوابق: (1167 دیدگاه) ,

      سلام. ما اومدیم
      «داخل مدل های مختلف ب ام و خیلی خیلی ابتدایین»: به بهترین شکل برای راننده شکل گرفته، طوری که کلیات کابین همیشه ثابت هستن و در بهترین موقعیت و فقط جزئیات تغییر میکنن. ب ام و در طول 100 سال تولید اتومبیل آزمایش و خطاهای زیادی کرده تا به این فرم ثابت رسیده.

      «میخرن،بیشتر به خاطر عملکرد و لذت رانندگیش هست»: راستش من خیلی تحقیق کردم. اکثر خریدارا به خاطر راحتی، دینامیک رانندگی و زیبایی به سراغ ب ام و میرن.

      «ارگونومیک به معنای واقعی کلمه چی واست تعریف شده؟!»: در دسترس بودن و قابل رویت بودن ادوات و تجهیزات کابین توسط راننده با کمترین میزان حرکت چشم و دست.

      «ارگونومی دیگه چه مسخره بازیه؟»: این جملت منو یاد جمله معروفِ «تحریم فقط یه تیکه کاغذ پارس» میندازه.

      «طراحی داخلیش انصافا اون چیزی نیست که آدم انتظار داره»: اون چیزی که مدیران میبینن رو منتقدها و طرفدارها نمیبینن. منتقدها همیشه نقد میکنن اما مدیرا معمولا کار خودشونو میکنن و فروش و سود رو افزایش میدن.

      «خودروساز وظیفه داره ماشین رو چه در طراحی داخل و چه در طراحی بیرون به بهترین شکل طراحی کنه»: به بهترین شکل ممکن، نه زیباترین شکل ممکن.

      «مصداق این حرفم هم فروش بالای C اتاق جدیده که همون بنده خدا همون پارسال و بعد از معرفی C اتاق جدید میومد میگفت بنز اشتباه کرده این مدل رو از روی S الگو برداری کرده!!»: الان خودت داری تایید میکنی که مدیرا میدونن باید چیکار کنن که حدود 130 سال بهترینها رو بسازن. خودتم تو حرفات تناقض داریا.

      «خریدار فقط به چراق عقب یا جلو یا چرم یا چوب یک ماشین نگاه نمیکنه»: دقیقا به خاطر همینه که ب ام و فروشش از بنز بیشتره. خریدار فقط به طراحی دخل و خارج نگا نمیکنه. در ضمن روش فروش و سرعت تحویل و … هم موثر هستن.

      «اون آزمایش کننده هم یک انسان بوده و نظر شخصیش رو بیان کرده»: اون آزمایش کننده خیلی از ما بیشتر سوار ماشینا شده و خیلی ز ما بیشتر خونده و خیلی از ما بیشتر میفهمه.

      یکی از ایرادایی که به S کلاس گرفته شده (کسی این ایراد رو گرفته که خیلی بیشتر از اون آشنای شما سواد داره) اینه که کلید ها و دکمه ها یه جوری نا هماهنگ توزیع شدن (آرگونومی).
      به قول یه مجله: هیچ وقت نمیشه کارایی و زیبایی با هم توی یه ماشین جمع بشن. من نمیگم ب ام و کابینش خیلی قشنگتر از بنزه اما ب ام و تو رده های پایینش معمولا کابینای ارزون استفاده میکنه و تو رده های بالا کیفیت مواد رو بالا میبره، طوری که توی اتاق سری 7 همش چرمه. اما بنز تو رده های پایین هم از چرم مرغوب استفاده میکنه. اینا همش به دیدگاه های مدیران و بازار هدف مربوط میشه.

      «اونوقت میان مزخرف میگن و از طراحی و کیفیت بنز و ب ام و ایراد میگیرن»: شما ایراد نگیر، توهین نکن، هونداتو سوار شو عزیزم

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (1167 دیدگاه) ,

        سعی کردم تقریبا به همه حرفها و سوالات (حتی اونایی که تو کامتهای بعدی هستن) جواب بدم.امیدوارم خوشت بیاد.

        پاسخ
        1. حمید
          سوابق: (199 دیدگاه) ,

          باشه دادا،من هوندام رو سوار میشم شماهم پرایدت رو سوار شو،البته چون نظر شما خیلی برام مهمه،با اجازتون گهگاهی هم سوار لندکروز و C200 پسر دایی هام میشم و تا سال بعد هم اگه پولش جور بشه C200 رو ازش میخرم،البته با اجازه شخص شما! بعد اون اشنامون الان چیزی نزدیک 29 ساله تو این کاره. اون استادی که شما میفرمایید از S بنز ایراد گرفته،یا نمایندگی فراری یا شاید هم بوگاتی تو کشور دیگه داره یا ساخته و پرداخته ذهن خلاق شماست و اصلا وجود خارجی نداره که میاد میگه S ارگونومی نداره…

  3. وحید
    سوابق: (245 دیدگاه) ,

    واقعا تکراریه هرکی م یخواد خوشش بیاد میخاد بدش بیاد

    پاسخ
    1. محسن
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      نگران نباش میاد پیچ یکی از نمایندگی هاش تو ایسنتا دهن ملتو سرویس کرد اینقدر هی تبلیغ کرد و گفت میاریم ، داریم میاریم، دیگه اوردیم(خوب عزیزم یه بار بگی هم متوجه میشیم نه اینکه کل پستت تو روز همین باشه).
      —————–
      آقا چرا توی عکس هایی که از داخل ماشینه کنسول و دنده ماشین کج قرار گرفتن؟! بد عکس گرفتن یا طراحیش همین جوریه؟

      پاسخ
  4. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    واسه جماعتی که افتابه امرکاییو به این ترجیح میدن چون اون گندس این کسل کنندس اره
    کسل کننده کیا اسپورتیج و هیوندا ix نمیدونم چنده که قالبتون میکنن اخ هم نمیگین پشتش ریبن میزنین فک میکنین خیلی با حالین
    اون روز تو اتوبان با عموم میرفتیم ماکسیما دنده دستی داره یکی از این سوناتا ها گیر داد دهنشو با ماشین به قول شما پر مصرفو طراحی قدیمی سرویس کامل کرد

    پاسخ
  5. RAYAN
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    خیلی خوب شده مدل قبلیش طراحی داخلی ساده و بی کیفیتی داشت ولی الان خیلی به طراحی داخلیش رسیدن بیرون ماشینم خیلی بهتر شده در کل لایک داره????????

    پاسخ
  6. جی تی ار
    سوابق: (429 دیدگاه) ,

    بی ام و در طراحی کابین ارگونومی رو هیچ وقت فدای زیبایی نکرده و در حال حاضر هم ارگونومیک ترین و پیشرفته ترین کابین هارو داره می سازه. واسه کیفیت هم خواهشا اونایی که از روی چهارتا عکس نتیجه میگیری نتیجه هاشون رو برای خودشون نگه دارن. چون چرت محض دارنمیگن که کیفیت کابین بی ام و پایینه. ضمنا اگه رنگ بژ یا قهوه ای این کابینرو هم ببینید نظرتون راجع به زیباییش هم عوض میشه. کابین یکی از مهم ترین چیزها برای خرید استو فروش رده اولی بی ام و در لوکس سازها به خوبی حرف های برخی بنز دوستان هموطنمون رو نقض میکنه. هیچ آدمی نمیاد کابینی رو که قراره همیشه جلو چشمش باشه رو فدای دینامیکی که ماهی یه بار هم از نهایت آن استفاده نمیکنه عوض کنه. در بسیاری از بازتر های بزرگ خودرویی تعصب های اینچنینی وجود نداره و افراد خودرویی را می خرند که بهترین تعادل رو بین این فاکتور ها داشته باشه. افراد کمی هم هستند که از نهایت دینامیک خودرویشان استفاده می کنند که اون ها هم قطعا به بی ام و مراجعه می کنند…

    پاسخ
    1. حمید
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      ببین آقای gtr ارگونومیک به معنای واقعی کلمه چی واست تعریف شده؟! انصافا بگو،حالا چون کابین ب ام و چند درجه متمایل به رانندست داری اینو میگی دیگه،خب کابین کیا اپتیما هم همینطوره مگه غیر از اینه؟ من خودم هوندا آکورد دارم اگر تا حالا سوارش شده باشی متوجه میشی همه چیز درست در وسطه،خب حالا باید بگیم ارگونومی نداره؟؟؟ کسی که با ماشین رانندگی میکنه مگه قراره دستش رو دو کیلومتر دورتر درازتر کنه؟؟ توی همه ی ماشین ها همینه، سوار پراید هم بشی همه چیزش نزدیکه،ارگونومی دیگه چه مسخره بازیه؟ و این رو هم بدون هیچوقت نمیتونی این نظر نویسندگان و منتقد ها و حتی بعضی طرفدار های ب ام و رو عوض کنی که طراحی داخلیش انصافا اون چیزی نیست که آدم انتظار داره(البته به جز داخل سری 7 و سری 5وi8 که داخلشون فوق العادست) پس نتیجه میگیریم این توجیه ها در ارتباط با کابین ب ام و الکیه و خودروساز وظیفه داره ماشین رو چه در طراحی داخل و چه در طراحی بیرون به بهترین شکل طراحی کنه و هیچوقت به پای بنز و پورشه نرسیده(مخصوصا بنز که فقط برای طراحی داخلی ماشین هاش یک استودیو طراحی خیلی بزرگ با بهترین دیزاینر ها تو ایتالیا داره،یعنی تقریبا تو هیچ خودروساز دیگه ای نیومدن واسه طراحی داخلی استودیو یا استودیو های دیگه اون هم تو کشور دیگه طراحی کنن،همین سری 7 رو طراحی داخلش رو نادر فقیه زاده با تیمش تو خود استودیو ب ام و طراحی کرده،تیمی که از لحاظ تعداد هم به تیمی که مرسدس فقط برای طراحی داخلی ماشین هاش تو ایتالیا داره نمیرسه).راجع به حرف دومت هم باید بگم دقیقا خیلی ها اراجیف می‌نویسن،چه اونهایی که تعداد کامنت هاشون کمه و از رو شکمشون نظر میدن،چه اونهایی که تعداد کامنت هاشون زیاده(درست مثل یه بنده خدایی که 6هزار و خورده ای کامنت گذاشته و لقب فقط آلمان فقط بنز رو یدک میکشه ولی فقط مغزش از اراجیف بعضی مجلات پر شده و هنوز خود ماشین رو از نزدیک ندیده و میاد ایراد های بنی اسراییلی از ماشین میگیره میگه من نسلللللللللل قبلیش رو بیشتر دوست داشتم!) و آرزوی لمس کردن این ماشین هارو دارن، اونوقت میان مزخرف میگن و از طراحی و کیفیت بنز و ب ام و ایراد میگیرن!!! یعنی میخوان بگن ماهم هستیم

      پاسخ
      1. simorq
        سوابق: (34 دیدگاه) ,

        نادر فقیه زاده داخل سری هفت نسل قدیم رو طراحی کرده بود نه داخل سری هفت جدید و بدنه سری هفت جدید و سری شش رو طراحی کرده کاری به داخل سری هفت جدید نداشته

        پاسخ
      2. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
        سوابق: (811 دیدگاه) ,

        بنده کاری به حرفای شما ندارم حمید جان.
        فقط در غیاب اون بنده خدایی که حتی ایرادی هم نگرفت و گفت طراحی نسل قبل رو بیشتر دوست داره میگم شما اون موقع تو اون مطلب حسابی جوش آوردی که چرا ایراد میگیری و جو سایت رو بهم میزنی و تو همچین سایتی نباید چنین نظراتی رو بدی.خودت اومدی میگی در اینکه طراحی داخلی ب ام و ابتداییه شکی نیست!
        بعد یه جا دیگه میگی آدم اطلاعاتش در حد آمار و ارقام نباید باشه و در همین جا عنوان میکنی ایرادات کابین این خودرو در بسیاری از مجلات ذکر شده.ما به مجله چی کار داریم مگه شما نگفتی حتماً خودرو رو از نزدیک باید ببینی؟
        شما اول برو یاد بگیر که اگه کسی آرزوی داشتن خودرویی رو داره دلیل نمیشه با وجود نداشتنش نتونه راجع بهش نظر بده.شما هر جا کامنت گذاشتی خواستی نظرتو به باقی افراد تحمیل کنی.
        از هزار جای دنیا هم اومده باشن و طراحی بنز رو کرده باشن آخر سر مغز و چشم آدم نمیگه فلان شرکت و افراد ایتالیایی اومدن طراحی کردن برا همین ایرادی بهش وارد نیست میگه من از طراحی ماشین خوشم نمیاد.
        حالا شما هر جا خواستی این بحث رو عنوان کن.
        یا حق

        پاسخ
        1. حمید
          سوابق: (199 دیدگاه) ,

          ببین آقای باربد عزیز،اگر هم به کامنت اولم مراجعه کنی متوجه میشی من گفتم خوشم نمیاد مثل خیلی های دیگه تو این سایت از طراحی صحبت کنم و من چون فقط به جز سوار سری سه اتاق جدید(2013) و X3 اتاق قدیم سوار ب ام و دیگه ای نشدم(چون نه خودم و نه فامیلها ب ام و نداریم و اون دو مدل هم برای دوستانم هست) برای اینکه یک مدرک نسبی ارایه کرده باشم گفتم نظر خیلی از افراد همینه و تو خیلی از مجلات هم همین قضیه عنوان شده.در ضمن باید بگم مخاطب من شما نبودی که الان کاسه ی داغ تر از آش شدی و من نظرم رو به هیچکس تحمیل نمیکنم،ثانیا شخص یا اشخاصی که این ماشین هارو تو رویاش میبینه و فقط اطلاعات آماری داره میاد جهت تخریب افکار با این که خودش رو یک مجنون و طرفدار بنز عنوان میکنه اون وقت راجع به تماااام بنز های جدید نظر شکمی و منفی میده نباید جوابش رو داد؟آیا ماشین تابلوی نقاشیه؟ مصداق این حرفم هم فروش بالای C اتاق جدیده که همون بنده خدا همون پارسال و بعد از معرفی C اتاق جدید میومد میگفت بنز اشتباه کرده این مدل رو از روی S الگو برداری کرده!! و دایما ایراد های الکی ازش می‌گرفت،اما فروش بالای این مدل بهش نشون داد که خریدار فقط به چراق عقب یا جلو یا چرم یا چوب یک ماشین نگاه نمیکنه،چون معیار های خیلی مهم تر دیگه هم تو خرید یک ماشین وجود داره.در ضممن همین شخص یک بار هم نشد از اپشن های کم نظیر و کیفیت بینظیر این ماشین حرف بزنه و درست عین افرادی که عقده و نفرت سراسر وجودشون رو پر کرده باشه،درست از همون روز معرفی ماشین تا همین الان هم فقط و فقط و فقط ازش ایراد میگیره خب این درسته بشینیم نگاه کنیم بگیم فقط نظر شخصیش رو عنوان کرده؟ مشخصه که عقده و نفرت سراسر وجودش رو گرفته که بعد از گذشت یک سال و نیم هنوز ول نمیکنه.اگر این شخص طرفدار ماشین ها از کمپانی های دیگه ای بود،مسلما جوابش رو نمیدادم،اما بحث کسی که میگه طرفدار سر سخت یک برندی هستم (راست یا دروغ)و میاد رو همه مدل هاش ایراد الکی میذاره رو نباید جوابش رو داد؟

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود . اصلا خودتو وارد بحث نکن باربد جان با این یارو .
          در حد و اندازه شما نیست . خوش به حالش میره بهشت ***

      3. جی تی ار
        سوابق: (429 دیدگاه) ,

        بسم الله الرحمن الرحیم!!!!! همنجور بریدی و دوختی رفتی جلو ها؟؟؟؟ اولا اصلا منظور من میلاد نبود که اینطور تکفیرش کردی. بعدشم تو خودت برا حرفت به اکثر منابع استناد کردی؛ خوب او هم میکنه، من هم برای حرفم این کارو میکنم. کابین سری 3 رو خیلی ها و مطمئنا خود شما،مخصوصا در مقابل کابین c جدید که براش سر و ست می شکنید که انصافا هم زیباست. اما در مقایسه M3 و C63 آزمایشگر میاد برا بی ام و میگهکابین هوشند و راجع به بنز میکه سیستم ناوبری رنج آور!!!!! تازه کابن سری سه برای 3 سال قبل تره. اینو میگن ارگونومی. کی راجع به انحراف زاویه حرف زد؟؟؟؟ بله پراید کلا یه بخاری کولر داره یه رادیو. اپتیما هم سیستم ناوبری و امکاناتی در حد این خوروها نداره. اصلا فاز این خودروها با اوایی که میگی فرق داره. اینجاستکه فرقی بین منی که یه مدل بی ام و رو نشستم با تویی که دو مدل رو نشستی و اونیکه تاحالا تجربه نشستن رو نداره(!!! )هیچ فرقی نیست. چون با نشستن تنها نمی توان ازمواردی مانند کیفیت کابین مطلع شد. فقط تو میتونی پلاستیک x4 خشکه ولی پلاستیک مثلا i40 میره تو. ولی هر کسی میدونه که درجه کیفیت مواد به کار رفته در یهلوکس سازی مثل بی ام و زمین تا آسمون با هیوندا فرق داره. غیر از ینه؟؟؟؟…

        پاسخ
        1. حمید
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          خب الان دقیقا منظورت چی بود؟! متوجه نشدم مگه من گفتم کیفیت ب ام و پایینه؟! بعد اون آزمایش کننده هم یک انسان بوده و نظر شخصیش رو بیان کرده،مثلا الان بنز به قول شما ارگونومیش پایینه؟یا به نظرت تو این زمینه ضعیفه؟!!!بر فرض محال و طبق گفته ی شما ارگونومی ب ام و بالاتره،خب که چی سیستم ناوبری تو تصمیم خریدار اثر میذاره؟؟؟؟کسی که بنز سوار باشه از ماشینش مطمئنه و آنقدر نکات مثبت مد نظرشه که این چیزها اهمیت پیدا نمیکنه.یا برعکس، این رو از قول من نشنیده بگیرید،اصلا من هیچی(همونطوری که قبلا هم گفتم نمیخوام همش راجع به طراحی بحث کنیم،چون نه علمش رو داریم و نه تجربه کافی،طراحی یک چیز منحصرا سلیقه ایه)اما همون دو دوست من با من موافقن که انصافا باید ب ام و تو این زمینه بهتر کار میکرد.بعد من کسی رو به قول شما تکفیر نمیکنم،ولی از آدم دورو خوشم نمیاد،کسی که ابتدای کار خودش رو مجنون بنز عنوان میکرد بعد جاده خاکی میزنه و میاد از همه مدل های بنز حتی S کلاس ایراد میگیره و یک بار نشد از ویژگی های بینظیر سری های جدید بنز تعریف کنه و جوری بیان میکنه انگار شخصیه که پنجاه ساله بنز سواره یا مشتری بنزه میاد میگه((من نسلللللللللل قبلیش رو بیشتر می‌پسندم(انگار شجره نامه ژنتیکیه) یا چراغ عقبش کوچکن،چرم داخلش تیرست،چوب داخلش فلانه)) قشنگ از ادبیاتش پیداست فقط واو به واو مجله ماشین رو خونده و ماشین رو تو عکس دیده(البته مقصر فقط اون نیست،چون تقریبا همه مدل های 2015 به بالای بنز هنوز تو ایران نیستن یا مجوزهای لازم رو نگرفتن و انگشت شمارن. من دقیق یادمه که پارسال با یکی از آشنا هامون که تو کار واردات ماشین بود و خیلی بیشتر از من و شما هم تجربش تو این زمینه بیشتر بود و هم اطلاعاتش، ازش پرسیدم S اتاق جدید چه جور ماشینیه و با اتاق قدیمش چه فرقی داره ،به من گفت بزرگترین ایرادش میدونی چیه؟گفتم مگه میشه ایرادم داشته باشه؟گفت بزرگترین ایرادش اینه که نمیتونی ازش دل بکنی و پیاده بشی!)خب مسلما نباید نه این آقا و نه هر شخص دیگه ای فقط و فقط بیاد یه برندی رو در قالب عشق و علاقه!!!!به کوبه و ایرادات بیخود بگیره(حالا هر برندی که میخواد باشه، باشه)اونم وقتی تجربه رانندگی ازش رو نه خودش داره و نه از کسی شنیده که همچین ایراد های مسخره ای میگیره.

        2. جی تی ار
          سوابق: (429 دیدگاه) ,

          ببین اگه این یک نظر شخصیه خوب زیبایی که تو میگی که بدتر, کاملا سلیقه ایه!!!! الآن سری پنج و هفت وi8 رو گفتی. انصافا بروببین کابین x5وx6 جدید قشنگ تره یا کابین GLE? کابین سری 6 قشنگ تره یا کابین CLS? خواهشا همین الآن ببین بعد به من بگو این گزاره که کابین های بی ام و در حد بنز نیستند یعنی چی? یه دوستی این ومی گفت یکی از اصلی تریندلایلش هم ساعت آنالوگ بود!!!!!????!!!! اتفاقا سیستم ناوبری از مهم ترین فاکتور هایکابینه.چرا که خودروسازی داره به سمتی میره که اکثر بخش های ماشین از این قسمت کنترل میشه. دیگه تقریبا همهی تکنولوژی های کابین به این بخش ختم میشه. به قول تو اگه ارگونومی فاصله دست تا ادوات باشه که پراید بهترین ارگونومی رو داره. با اومدن سیستم ناوبری و تکنولوژی ها و موارداستفاده از آن عرصه جدیدی تو علم ارگونومی کابین شکل گرفت( عجب جمله ای گفتم!!!!) می خوام بگم که زیبایی سلیقه ایه کاملا. چون تو همه ی این مدلایی که ذکر کردم واقعا هیچ دلیل خاصی برای انتخاب جز سلیقه وجود نداره.ولی در بحث ارگونومی نمیگم ارگونومی کابین های بنز پایینه اما توی 98 درصد مقایسه های بین این دو کابین بی ام و ارگونومیک تر و هوشمند تر شناخته شده است…

      4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .
        عمو جوووون چند سالته ؟؟؟؟خیلی ادعا داری . نظرت چیه در مورد اطلاعات بنز کل بندازیم . صد تای مثل تورو میخورم ، …. … و دوباره تشکیلش میدم .
        هر کسی اینجا میتونه نظر خودش رو اعلام کنه . نیازی هم به دمپایی نیست . تو چه کاره ایی اصلا . تو چی میفهمی از طراحی و ارگونومی . میای از حرف های من ایراد میگیری ، اونوقت خودت طومار مینویسی ؟؟؟ خودت ایراد از بی ام و میگیری ؟؟؟
        منطق داشته باش .
        مثلا میخوای اظهار وجود کنی ؟؟؟ اینقدره تو این سایت کامنت گذاشتم و بحث فنی کردم ، جواب تو رو دادن برای من مثل آب خوردنه . اما حرفات دوزار نمیرزه .
        بحث کردن با تو مثل آب کوبیدن تو هاونه .

        پاسخ
      5. Mohammad S.F
        سوابق: (202 دیدگاه) ,

        آقا حمید حرف زدن در مورد طراحی و مقایسه کردن، از روی شکم نظر دادنه؟؟!
        به هر حال یه جنبه ی طراحی، زیباییه، و هر کس هم سلیقه ی خودشو در این مورد داره. هر کسی هم آزاده که نظرش رو بگه.
        شما میگی این دوستمون فقط ایراد میگیره… شما مگه همه نظراتش رو دیدی و خوندی؟ انقدر سطحی در مورد آدمها قضاوت نکنین

        پاسخ
      6. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        به به جناب حمید خان
        دوباره سر و کله ت پیدا شد اینورا
        خب حالا میخوام کمی برگردون کنم حرفاتو به خودت…نظرت چیه ها؟
        .
        .
        شما کی باشی که به طراحی بی ام و ایراد بگیری؟!؟!؟!
        فک کردی کمپانی به اون عظمت تو طراحی مونده جناب بیای کمکش کنی؟
        فکر کردی طراحاش مدرکشونو از پیام نور شلغم آباد گرفتند که شما میای بهشون مشاوره میدی؟!؟!؟! فک کردی دوتا ماشین سوار شدی حق اظهار نظر داری در مورد دیزاین بزرگترین لوکس ساز دنیا تا به کنون حرف بزنی؟!؟!؟!
        حد بی ام و رو شا تعیین می کنی؟ شما میگی شان بی ام و در چه چیزهاییه؟
        اونا خودشون بهتر از شما میدونن با شرکتشون چیکار کنند
        .
        .
        .
        افراد (به نظر شما) اراجیف گو ته اطلاعاتشون از مجلات در میارن بعد اونوقت شما اگه اطلاعات از مجله در بیارین بسیار با سواد تشریف داری و این حرفا!!!
        نکنه ارگونومی بی ام و هم از تجربیات سواری سی کلاس در دوبی بوده؟!؟!؟!ارگونومی به درد نمیخوره؟
        داداش از من میشنوی هر ماشینی سوار شدی صندلیاشو بکن بجاش تخته نئوپان پرچ کن خیلی هم باحاله هم کم خرجه تازه خاص و منحصر به فردم هست میتونی باهاش پز بدی.
        .
        .
        توهم دانایی بسیار خطرناک تر از نادانیه

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          تازه میتونی همه دکمه ها رو هم بکنی به جاش جفت جفت سیم به هم وصل کنی تا کولرت روشن بشه
          اون موقع دیگه خیلی باحال میشه
          ایده هایی مثل انتقال کلاچ و ترمز به سقف و کنسول وسط به صندلی عقب هم واست مناسبه

      7. امين
        سوابق: (435 دیدگاه) ,

        اقای مثلا دانا (که البته شک دارم بیشتر از 20 سال سن داشته باشی) شما اکورد داری ؟ خوب باشه داشته باش به ما چه !!!!!!!
        چرا هی میگی من اینو دارم اونو دارم!!! درست معلومه تازه به این سطح زندگی رسیدی.
        اولا از نظر دادنت معلومه که هیچ اطلاعاتی از سبک طراحی نداری و فقط از روی تجربه که سوار پراید یا به قول خودت اکورد شدی ، بدست اوردی. ببین این چبزایی که میگی هیچ مدرک قابل قبولی نیست. مدرک قابل قبول رو فقط یه طراح میتونه بزنه. نه تو نه من چیزی از کارای بی ام و و یا هرشرکت دیگه سر در نمیاریم چون مطمن باش اونا واسه 30 سال اینده هم برنامه دارن. طراحی و خط و خطوط بدنه تنها برای زیباییه بدنه هست و باید شکل هندسی کلی بدنرو در نظر بگیری.بنز و بی ام و همیشه پرچمدار سبک طراحی منحصر بفرد و ایدال بودن و هستن. (اگه مشکلت خیلی جدیه میتونی بیای یه بحث جدی کنیم ؛) )
        دوما باید بگم که زمانی که پدال مثل یه بیابون بود خیلی از اونابی که الان میخره میکنی اینجا کامنت میذاشتن و نظر میدادن و پدال بر پایه چنین افرادی رشد کرده پس شمایی که معلوم نیست از کدوم … اومدی و سوابقت به یک سال نرسیده بهتره نظری ندی. و همچنین همیشه میگن احترام به بزرگترا واجبه و هیچ وقت درمورد کسی که اطلاعی نداری نظر نده(درست مثل ماشین). باید بگم که اطلاعات و سوابق شما در مقابل کسایی که خیلی وقت پیش اینجا کامنت میذاشتن هیچه.(اگه غلط املایی بود دیگه ببخشید چکشون نکردم)

        پاسخ
      8. تصویر پروفایل سجاد
        سجاد
        سوابق: (199 دیدگاه) ,

        حیف وقتی که واسه خوندن این همه توهین و فرافکنی و اظهارات ضدونقیض، بی ادبانه و سطح پایین گذاشتم،
        حمید جان اراجیف رو اون کسایی میگن که مجبورن هفته ای چندتا اسم و پروفایل عوض کنن که شناخته نشن از بس بی منطقن. یدفعه هم با دویست دیدگاه و اسم جدید وشخصیتی افسارگسیخته سروکلشون پیدا میشه و شروع میکنن به توهین و پرخاش وبعد چند هفته دوباره محو میشن…
        میلاد و کسایی که جوابتو دادن همیشه به اندازه ای تو بحثاشون مودب ومنطقی بودن که تونستن چندصد دیدگاه رو ثبت کنن و هنوز مورد تایید بچه ها باشن درست برعکس خودت..!

        پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4288 دیدگاه) ,

    به هر حال، معنای ارگونومیک و راحتی راننده رو متوجه شدیم، انگار که ماشینهای دیگه ای که طراحی داخل کابین زیبایی دارند، ارگونومی ندارند.

    پاسخ
  8. محسن
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    من audi q3 رو ترجیح میدم.این انگار همون اتاق 3 چه فرقی کرده همش شبیه همه که!!!

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      خوب شباهت تو طراحیم یه جور اصالته 911 از اول قورباغه بوده و هست توش هم همون امپر ها و…

      پاسخ
  9. RAYAN
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    جی تی آر چند سالته عمو جون؟؟ یه لباس درست حسابی بپوش برو عباس آباد به یکی از عموها بگو میخام x1 بخرم اگه اجازه دادن داخلشو از نزدیک ببین بعد بیا کامنت بزار که ما چرت محض میگیم که کیفیت داخلیش پایینه????????احتمالا شما از وقتی چشم باز کردی سوار بی ام و بودی

    پاسخ
    1. وحید
      سوابق: (245 دیدگاه) ,

      این چه جور حرف زدنه .نظرشو داده عمو جون دایی جون نکن

      پاسخ
    2. جی تی ار
      سوابق: (429 دیدگاه) ,

      بابا ریش سفید پدال! کوه تجربه کسب شده از عباس آباد! بچه محل خوش تیپ عباس آباد! اصلا شما پیر قصه گوی ما! خوبه؟ ببینم اگه میدونستی منظور من با تو نبود، بازهم اینطور موضع می گرفتی؟ ما لباس درست و حسابی داریم، ولی خودمونو جای خریدار x1 جا نمی زنیم تا بلکه بزارن یه دقیقه سوار x1 بشیم. اصلا کی راجع به نسل قبل این حرف زد؟ تازه با اینکه این مدل چندان موفق نبوده در سایتی مثل کارانددرایور تو رنکینگ کلاس خودش اول بود واین نسل جدیدش هم اوله. کانسومر ریپورتز مدت ها یه ماشینی رو تست های گوناگون تخصصی میکنه بعد میاد راجع به کیفیتش حرف می زنه، آقا بایه بارنشستن.
      نکنه تو از اون دسته افرادی هستی که ز پشت شیشه داشبورد x و x4 رو می بینن میگن توش مشکی بود، کیفیتش پایینه!!!!!!!!!؟؟؟ ولی بدون من منظورم با تو نبود و باید در نظر داشت کابین نسل قبل x1 هم برای 5-6 سال پیشه. منظورم با اونایی بود که از توعکس میگن کیفیتش پایینه….

      پاسخ
  10. کیان
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    به نظر من این بهترین و عالی ترین ماشین شاسی بلند دنیاس.

    پاسخ
  11. fluid
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    دوستانی که بحث طراحی داخل میکنند خب نظر سنجی

    طراحی داخل ای کلاس لایک
    طراحی داخل سری 5 دیس لایک

    پاسخ
  12. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    هرچقد هم گرون بشه خیالت راحته که ماشین خریدی!!!!!

    طراحی داخلیش هم برای ساده ترین و پایین ترین مدل شاسی بلد BMW عالیه

    پاسخ
  13. میلاد
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    آقا وزیر صنعت یه صحبت هایی در مورد خودرو سازیو کمپین های تحریم زده برید تو سایت ایرانجیب بخونید یه کم بخندین.
    پدال جان کامنتو خواهشا حذو نکن لطفا

    پاسخ
  14. ارمان
    سوابق: (994 دیدگاه) ,

    واسه کامپکت کراس اوور واقعا گرونه تازه شروع قیمته؟!؟!!
    اگه بخوای فول بگیریو نویگیتورو همچی ,هیچی دیگه
    قیمتش رقابتی میشه و گزینها افزایش پیدا میکنه
    قشنگه و عجیب گرون

    پاسخ
  15. حسین . ش
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    من متخصص نیستم . فقط یه کم مطالعات در زمینه ماشین دارم . یکی از اقوام نزدیک بنز داره که زیاد سوار میشم و گاهی باهاش رانندگی هم کردم و خودم هم یه BMW 125i داشتم که فروختم و میخوام یه مدل ب ام و دیگه بگیرم. این که میگن بنز خوبه یا ب ام و ، یه چیز سلیقه ای هست مثل همه چیزای دیگه. به نظر من از این 2تا کمپانی بهتر تو دنیا وجود نداره. رانندگی با بنز خیلی دلچسبه و امکانات زیادی داره ولی من ب ام و رو بیشتر دوست دارم و به بنز ترجیحش میدم.
    وقتی بنزو میرونم احساس راحتی و امنیت میکنم و لی وقتی BMW رو سوار میشم و رانندگی میکنم غیر از احساس راحتی و امنیت ، احساس قدرت بیشتری هم به اون دو حس اضافه میشه.
    در ضمن به نظر من اونایی که ماشین اسپرت دوست دارن بیشتر BMW رو میپسندن و اونایی که یه مقدار سلیقه classic دارن بنز رو ترجیح میدن.
    ببخشید مابین نظر متخصصین اظهار نظر کردیم. فقط میخواستم دیدگاهم رو به عنوان یک استفاده کننده غیر متخصص بگم.

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1167 دیدگاه) ,

      درود.
      حسین آقا اینجا کسی متخصص نیست. همه نظر خودشون رو میگن. شما هم خیلی کار خوبی کردی که تجربیات خودت رو در اختیار ما قرار دادی. مشکل اینجاس بعضیا فک میکنن متخصص هستن.
      ممنون از شما

      پاسخ
  16. رضا
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    فکرشو کنین اگه دلار 1000 تومن بود گمرکی هم نداشتیم این ماشینه می شد 35 میلیون . قیمت یه پژو پارس.
    آخه چرا باید اینجوری باشه .
    آخه چرا باید حسرت به دل ماشین باشیم خدایاااااا

    پاسخ
    1. Xman
      سوابق: (546 دیدگاه) ,

      کاشکی میشد از این ماشینا با این قیمت بیاد ایران. خدایا ینی میشه؟

      پاسخ
  17. solat
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    از لحاظ طراحی داخلی بنز یه سرو گردن از بی ام و زیباتره و شیک تره ولی از لحاظ طراحی بیرونی بی ام و واقعا زیباست و طراحی های چشم نوازی معرفی کرده گرچه نباید از طراحی های بیرونی دلچسب بنز هم گذشت و واقعا این دو ابر کارخانه همیشه در رده پیشگامان صنعت خودرو بودن و نامی درخشان دارن

    پاسخ
  18. Hossein
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    سلام دوستان .من یه النترا دارم و وقتی میخوام روشنش کنم دنده رو رو Nمیزارمو روشن میکنم.کارم درسته یا واسه گیربکس مشکل پیش میاد؟؟
    اگه کارم درست نیست باید چیکار کنم؟

    پاسخ
  19. Xman
    سوابق: (546 دیدگاه) ,

    به این میگن suv ! مردیم بسکه این ماشینای چینی مزخرف دیدیم. جیگرم حال اومد از دیدن این ماشین!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.