بی ام و

لباس M Performance بر تن سری 5 استیشن

ب‌ام‌و کمی بیش از یک ماه پیش نسخهٔ استیشن نسل جدید سری ۵ را معرفی کرد و حالا برای این استیشن پکیج M Performance را ارائه و آن‌را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده است. این مدل در داخل و خارج به مجموعه‌ای از قطعات اسپرت مجهز شده است. با بررسی ظاهر این استیشن آغاز می‌کنیم. در اینجا یک کیت بدنهٔ اسپرت ارائه شده است که شامل افزودن قطعات فیبر کربنی به سپر جلو و همین‌طور یک دیفیوزر فیبر کربنی در عقب می‌شود. علاوه بر این، روکش‌های فیبر کربنی به رکاب‌ها و آینه‌های جانبی اضافه شده است و جلوپنجرهٔ کلیوی شکل ب‌ام‌و نیز به رنگ مشکی درآمده است.

2017-bmw-5-series-touring-with-m-performance-parts

اما ارتقائات ظاهری سری ۵ استیشن M Performance به همین‌جا ختم نمی‌شود چراکه این خودرو مجهز به رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی دورنگ بسیار سبک‌وزن شده است که در جلو با لاستیک‌های ۲۴۵ و در عقب با نمونه‌های ۲۷۵ پوشیده شده‌اند. از بین این رینگ‌های زیبا، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ جلب‌توجه می‌کنند که اسپرت بودن خودرو را یادآوری می‌کنند درحالی‌که می‌توان با پرداخت مبلغی اضافه سیستم ترمز بروز شده را هم سفارش داد که قدرت توقف بیشتری را برای این استیشن اسپرت فراهم می‌کند. البته همین تجهیزات و کیت بدنه پیش‌ازاین برای نسخهٔ سدان سری ۵ هم ارائه شده بود.

bmw-m-perf-parts-5-touring-1

هنگامی‌که به داخل خودرو نگاه می‌کنیم اولین چیزی که جلب‌توجه می‌کند غربیلک فرمان پوشیده شده با چرم آلکانترا M Performance است که در مدل‌های مجهز به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، پدال‌های تعویض دنده نیز در پشت آن قرار می‌گیرد؛ اما برای تطابق با ارتقاء ظاهری، ب‌ام‌و برای پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی مدل ۵۴۰i استیشن، کیت قدرت سفارشی را هم ارائه کرده است که ۳۴ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور به آن اضافه نموده و خروجی آن‌را درمجموع به ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند؛ اما این موتور علاوه بر قدرت بیشتر، پاسخ و کشش بهتری را هم همراه با صدای تهاجمی و گوش‌نواز اگزوز ارائه می‌کند.

bmw-m-perf-parts-5-touring-4

اما غیرازاین، یک کیت اگزوز سفارشی M Performance نیز نه‌تنها برای مدل ۵۴۰i که همچنین برای مدل پایین‌تر ۵۳۰i و حتی مدل‌های دیزلی ۵۲۰d و ۵۳۰d هم ارائه شده است. این اگزوز مجهز به یک منبع از جنس فولاد ضدزنگ است که صدای بهتری نیز تولید می‌کند و به خواستهٔ مشتری با سر اگزوزهای گرد یا ذوزنقه‌ای کرومی یا فیبر کربنی ارائه می‌شود. پکیج M Performance که شامل تمامی این ویژگی‌ها می‌شود از هم‌اکنون برای ب‌ام‌و سری ۵ استیشن قابل سفارش است.

bmw-m-perf-parts-5-touring-3

 

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. shirko

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    یه نقصم تو طراحیش نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. اعتمادیان

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (257 ديدگاه)

    ای جانم
    سرو قامتی که منتظرش بودم آمد. انصافا خیلی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا