غرفه ی تیونرها در ژنو 2013 – هامان

نمایشگاه ژنو 2013 : هامان یکی از مشهور ترین و با سابقه ترین برندها در دنیای تیونینگ است .  این تیونر آلمانی در نمایشگاه امسال با 4 محصول متفاوت به ژنو پا گذاشت .

M5 Mi5Sion
M5 Mi5Sion

یکی از تخصص های هامان تیونینگ خودروهای ب ام و است . آن ها در نمایشگاه امسال دو محصول از این شرکت را به دست متخصصانشان سپردند تا برپایه ی آن ها خودرویی متفاوت پدید بیاورند .

ب ام و اول بر اساس آخرین نسل M5 شکل گرفته است .  M5 Mi5Sion تغییرات زیادی را در نمای خارجی و داخلی به خود دیده است اما تا به این لحظه اطلاعاتی در مورد تغییرات فنی در دست نیست . از نمای خارجی شروع می کنیم ، جایی که هامان به کمک کیت بدنه ای جدید ، مشخصه های آیرودینامیکی را بهبود بخشیده است و نمایی خشن تر به محبوبترین سدان باواریایی بخشیده است .

این کیت سفارشی خودرو را به میزان 30 میلی متر در جلو و عقب عریض تر کرده است اما همزمان با عریض تر شدن از وزن خودرو کاسته شده است . این کیت شامل اجزایی مانند ، بال اسپرت ، رکاب های جانبی جدید ، گلگیرهایی متفاوت با ورودی های هوای جدید، اسپویلر سقفی و دیفیوزر یکپارچه در نمای عقب و … می باشد . همچنین سیستم اگزوز جدید با چهار خروجی دایره ای شکل و رینگ های مخصوص هامان را باید به موارد فوق افزود . نمای کابین نیز به کمک چرم سفید آلپاین تزیین شده است . تریم های آلومینیومی و تزیینات کربنی زیبایی کابین را دوچندان کرده است .

ب ام و دومی که هامان به سراغش رفته M6 است .  M6 Mirr6r بر پایه ی آخرین نسل از M6 ساخته شده است و همانند Mi5Sion بیشترین تغییری که به خود دیده در نمای ظاهری است . کیت بدنه ی جدید باعث شده تا مشخصه های آیرودینامیکی این باواریایی بهبود پیدا کنند . این کیت شامل بال اسپرت پهن تر ، رکاب های جانبی جدید ، دیفیوزر ونچوری کربنی و اسپویلر کربنی در عقب می باشد . با کمک این اجزا جریان هوای مطلوب برروی بدنه تضمین می شود .

سیتسم اگزوز جدید با چهار خروجی دایروی که در پست دیفیوزر پنهان شده اند ، در زمانیکه تراتل باز یا بسته باشد صداهای متفاوت و هیجان انگیزی را تولید می کنند .

به کمک کمک فنرهای اسپرت ارتفاع خودرو 35 میلی متر کاسته شده است که در ترکیب های با رینگ های آلیاژی فوق سبک که با لاستیک های  Vredestein Ultrac Vorti R پوشانده شده اند ، کنترل پذیری فوق العاده ای را پدید آورده اند . کابین با پوشش آلکانترا ، پدال های آلومینیومی و تریم های مختلف نمای متفاوتی به خود گرفته است .

علاوه براین دو محصول باواریایی هامان دو SUV دیگر را با خود به ژنو آورده بود .

 

به نظر می آید کلاس G مرسدس دل خیلی از تیونرها را ربوده است . هامان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به سراغ این کلاس رفته است . نمونه ای که مشاهده می کنید Spyridon نام دارد و براساس مرسدس بنز G 65 AMG ساخته شده است ، اما می توان این کیت را برروی G63 AMG نیز به کار برد . اولین ویژگی  متمایزکننده ی این خودرو رنگ آمیزی آن است رنگ سیاه مات در ترکیب با روکش های طلایی زیبایی خیره کننده ای به این مدل بخشیده است .

همچنین استفاده از اجزای کربنی سبک وزن دیگر ویژگی این کیت می باشد .  به کمک اسپویلر سقفی و دیفیوزر یکپارچه در نمای عقب ، جریان هوا بهبود یافته است . خروجی های اگزوز آلومینیومی که به رنگ طلایی تزیین شده اند و در جلوی چرخ عقب قرار گرفتند از دیگر مواردیست که نظرها را جلب می کند . پس از تغییرات فنی صورت گرفته قدرت Spyridon از 612 اسب بخار حالت استاندارد به 702 اسب بخار رسیده ، همچنین گشتاور 1110 نیوتن متر است . پس از تغییرات فنی مشابه این اعداد و ارقام برای مدل G63 AMG  به 610 اسب بخار قدرت , 875 نیوتن متر گشتاور رسیده . در کابین با الهام از رنگ آمیزی بیرونی و به کمک پوشش های چرم ، پدال های آلومینیومی و تریم های کربنی نمایی لوکس شکل گرفته است .

آخرین محصول مورد بررسی از هامان از آن دست خودروهایی است که تمام نگاه ها را به لطف رنگ غیرمتعارفش به خود جلب می کند . Mystere بر پایه ی آخرین نسل رنجرور ساخته شده است . کیت جدید نصب شده برروی این خودروی خاص شامل گلگیرهای جدید ، سپر های جدید در جلو و عقب و اسپویلر جدیددر جلو می باشد .  این کیت بدنه ،  Mystere را 80 میلی متر نسبت به مدل استاندارد عریض تر کرده است . رنگ شیشه ای صورتی مات یا شما را علاقمند به این خودرو می کند یا بیزار . رینگ های سهت تیکه ای ادیشن ریس که با لاستیک های کانتیننتال پوشیده شده اند و همچنین کاهش ارتفاع 40 میلی متری کنترل پذیری بهتری را برای این SUV انگلیسی ایجاد کرده است .

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

10 دیدگاه

  1. aryamehr
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    بیشتر شبیه رویاست ماشیناشون البته فقط واسه ما نه اونا

    پاسخ
    1. محمد حسین
      سوابق: (184 دیدگاه) ,

      طرحی نو از بی ام و

      پاسخ
  2. رضا قاقی
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    زنده باد آلمان زنده باد هامان

    پاسخ
  3. ali
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    واقعا حیرت آور و تحسین برانگیزه
    فوق العادست

    پاسخ
  4. a
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    چه فایده!!!!!! ما که دستمون حتی به یک کیا ی خوبم نمیرسه چه برسه به بی ام دابلیو.میبینیم عقده ای تر میشیم والللا!
    نمیدونم آخرش میتونم حس روندن یه لامبو رو تجربه کنم یا …؟ بله که میتونی امیدوار باش.

    پاسخ
  5. بانک عکس خودرو (carimage.ir)
    سوابق: (98 دیدگاه) ,

    جلوش یکم زشته!!!!!!!!!
    m5 رو میگم!
    ما که نداریم خوش به حال اونی که دارتش!!!!!!!!!!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.