آلفا رومئوبی ام وکادیلاکمرسدس بنزهفته نامه

نبرد گلادیاتورها، مرسدس C63، ب‌ام‌و M3، آلفا جولیا Q و کادیلاک ATS-V

مرسدس بنز C63 AMG و ب‌ام‌و M3 در کلاس سدان‌های عملکردی قدرتمند حکمرانی می‌کند اما آیا مدعیان جدید این بخش یعنی آلفارومئو جولیا کوادریفولیو و کادیلاک ATS-V می‌توانند با تکیه بر نقاط قوت خود تاج سلطنت را از آلمانی‌ها بگیرند؟ در اولین مقایسه بین این چهار سدان اسپرت برتر دنیا به دنبال پاسخ این سؤال هستیم

در اواسط دهه نود، M3 تنها مرجع واقعی در بخش خود بوده و از این برتری تا به امروز دفاع کرده است؛ اما به‌تازگی حملاتی به این سدان باوارایایی در ابتدا از سوی C63 AMG S، مدت کوتاهی بعد ATS-V و حالا هم جولیا Q صورت گرفته است. مرسدس با پیشرانه ۴ لیتری V8 خود که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، در صدر گروه قرار می‌گیرد اما با ۱۷۳۹ کیلوگرم، بیشتری وزن را هم دارد. بعد از ستاره نقره‌ای، آلفا با موتور ۲.۹ لیتری V6 قرار دارد که همان قدرت ۵۱۰ اسب بخاری را با ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور کمتر تولید می‌کند؛ اما نماینده ایتالیا با استفاده از فیبر کربن در کاپوت، سقف و جلوپنجره، وزن کمتری برابر با ۱۶۷۵ کیلوگرم دارد. کادیلاک نیز مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 با ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که با استفاده از آلومینیوم در کاپوت، وزنش به ۱۷۳۳ کیلوگرم رسیده است.

mercedes-amg-c63-giulia-m3-atsv

و درنهایت M3 هم از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی استفاده می‌کند که با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور بر روی کاغذ کمترین توان را دارد؛ اما هیچ دلیلی برای نگرانی M3 وجود ندارد زیرا ازیک‌طرف این ماشین بخشی از کمبود قدرت خود را با استفاده از وزن کمتر ۱۶۲۵ کیلوگرمی خود جبران می‌کند و از سوی دیگر در این کلاس تنها قدرت بیشتر مهم نیست بلکه استفادهٔ از این قدرت اهمیت دارد. امروزه اکثر خودروسازان سعی دارند با استفاده از ابزارهای الکترونیکی پیشرفته بهترین استفاده را از هر یک اسب‌های پیشرانه به عمل آورند بنابراین این سؤال مطرح می‌شود که چه کسی در این جنگ خونین بهتر و مؤثرتر از سلاح‌های خود استفاده می‌کند؟

2-mercedes-c63

رقابت را با بررسی سلاح‌های جولیا کوادریفولیو آغاز می‌کنیم. این ماشین در زیر بدنهٔ دست داشتنی خود یک شاسی واقعاً مستحکم را پنهان کرده است درحالی‌که پیشرانهٔ V6 بای‌توربو با ژن فراری، ترمزهای کربن سرامیکی سفارشی، لاستیک‌های نیمه اسلیک و گیربکس سریع هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF را هم با خود به این جدال آورده است؛ اما بهترین قطعهٔ این سوپرسدان ایتالیایی، گاردان فیبر کربنی آن است که به‌طور قابل‌توجهی در تغییر عملکرد آن نسبت به رقبا نقش دارد. به عبارت ساده، ب‌ام‌و، کادیلاک و مرسدس هرکدام از دیفرانسیل‌های فعال مولتی دیسک در عقب استفاده کرده‌اند اما جولیا دو کلاچ را در محور عقب بکار گرفته است که نه‌تنها می‌تواند محور را قفل کند که قادر است به‌طور فعال گشتاور را هم توزیع نماید. این سیستم «گشتاور بُرداری» نام دارد.

2-alfa-giulia

اما تا دور ۱۵۰۰ rpm موتور هنوز آرام است ولی بعدازآن، نیروگاه V6 بیدار شده و تمام گشتاور خود را به‌صورت شفاف و پرانرژی در اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین به دلیل سرعت بالای گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، دنده‌ها به‌سرعت تعویض می‌شوند؛ اما گیربکس اتوماتیک جولیا مزیت‌های دیگری هم دارد که آن ارائهٔ آرام گشتاور در آغاز حرکت است. با تکیه بر این ویژگی‌ها، آلفا می‌تواند به‌صورت رعدآسا ظرف تنها ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و ۷ ثانیه بعد به مرز دویست کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این حرکت طوفانی تا هنگام رسیدن به بالاترین حد ظرفیت دوران پیشرانه یعنی ۷۶۰۰ rmp متوقف نمی‌شود.

2-cadillac-ats-v

کاملاً در تقابل با پیشرانهٔ V6 بای‌توربو کادیلاک که قطعاً در ایجاد بیشترین صدای موتور رهبر گروه است، در ب‌ام‌و مدام با کاهش صدای موتور مواجه می‌شویم؛ اما هرچند ATS-V خودروی چالاکی است ولی پاسخ کسل‌کننده‌ای به دستورات راننده می‌دهد. عنصر مشترکی که در این سدان اسپرت آمریکایی وجود دارد گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک آن است که در همکاری با پیشرانه می‌تواند ATS-V را ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند. اما کادیلاک برای اینکه از حالت سکون به سرعت دویست کیلومتر در ساعت دست یابد به ۱۴.۷ ثانیه زمان احتیاج دارد.

2-bmw-m3

C63 AMG S اما گشتاور ویرانگری برابر با ۷۰۰ نیوتن متر دارد که درنتیجه چشمگیرترین عملکرد را در بخش پیشرانه از خود نشان می‌دهد. همچنین AMG همیشه نشانه‌های خاصی دارد که تعدادی از آن‌ها عبارت‌اند از گشتاور انفجاری، کشش محدودشده و بالاتر از همه گیربکس اتوماتیک. کمک‌فنرهای سفت C63 نیز در هماهنگی کاملی با رفتار خودرو هستند درحالی‌که تعلیق نیز عملکرد دقیقی دارد؛ اما فرمان کمی بی‌احساس است. البته باید در نظر داشت که به بخشی از جثهٔ سنگین ۱.۷۴ تنی خودرو متصل است.

کادیلاک ATS-V کاملاً ریشه‌های آمریکایی خود را نشان می‌دهد و هنگام رانندگی کمی سنگین احساس می‌شود؛ اما این خودرو بهترین کنترل کشش را در کلاس خود داشته و مجموعه‌ای از پنج حالت مختلف هندلینگ را هم ارائه می‌کند. به‌طورکلی ATS-V در دینامیک رانندگی ضعف دارد. جولیا اما در بین اعضای گروه ظریف‌ترین احساس رانندگی را دارد. این ماشین بسیار چالاک بوده و در پیچ‌ها هم عملکرد مناسبی دارد. شاسی آن نیز برای موقعیت‌های اسپرت تنظیم شده است اما متأسفانه این شاسی در کنار سیستم تعلیق نه‌چندان نرمی قرار گرفته است.

C63 S نیز اعتمادبه‌نفس بیشتری به راننده می‌دهد اما در مقایسه با کادیلاک بسیار بیشتر احساس رانندگی مصنوعی دارد. بااین‌حال M3 همچنان ما را تحت تأثیر قرار داد. در این ماشین قدرت، کشش، هندلینگ، تعادل و پاسخگویی همه و همه عالی و منسجم عمل می‌کند. گیربکس دوکلاچهٔ آن بسیار سریع است و ترمزهای سرامیکی نیز هرچند به‌خوبی جولیا نیستند ولی بااحساس‌تر هستند درحالی‌که لاستیک‌ها هم چسبندگی عالی را ارائه می‌کنند؛ بنابراین درواقع ب‌ام‌و M3 سزاوار پیروزی در این جنگ است.

 

نتیجه

مقام اول: ب‌ام‌و M3

مقام دوم: آلفارومئو جولیا کوادریفولیو

مقام سوم: کادیلاک ATS-V

مقام چهارم: مرسدس-آام‌گ C63 S

بپردازیم به پاسخی که در ابتدای این جدال نفس‌گیر مطرح شد. در جواب باید گفت که نه جولیا هنوز هم نمی‌تواند M3 را شکست دهد. هرچند این سدان ایتالیایی در پویایی رانندگی برتر است اما درمجموع در بررسی تمامی قسمت‌ها هرگز نمی‌تواند به پای سدان مونیخی برسد. در M3 رانندگی اسپرت، چابکی، هندلینگ، کشش عالی و به‌طورکلی همه‌چیز درست و مناسب است. بله البته این خودروی گران‌قیمتی است اما ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارد. علاوه بر این، سطح عملکرد M3 در کلاس سدان‌های متوسط اسپرت هرگز به بالایی امروزه نبوده است؛ اما خودروهای دیگر این نبرد نیز هریک کاملاً سزاوار رتبهٔ خود هستند. جولیا در استفادهٔ روزمره مشکل دارد، ATS-V در دینامیک رانندگی ضعیف است و مرسدس نیز نشان داد که همیشه پیشرانهٔ بزرگ و نیروی زیاد کارساز نیست.

 

مشخصات فنی

  آلفا جولیا Q ب‌ام‌و M3 کادیلاک ATS-V مرسدس C63 S
پیشرانه V6 بای‌توربو I6 بای‌توربو V6 بای‌توربو V8 بای‌توربو
حجم موتور ۲.۹ لیتر ۳ لیتر ۳.۶ لیتر ۴ لیتر
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار ۴۷۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر ۶۰۵ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
محور محرک عقب عقب عقب عقب
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتاصد ۳.۹ ثانیه ۴ ثانیه ۴.۳ ثانیه ۴.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر/ساعت ۲۸۰ کیلومتر/ساعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت ۲۹۰ کیلومتر/ساعت
طول/عرض/ارتفاع ۴.۶۴/۱.۸۷/۱.۴۲ متر ۴.۶۷/۱.۸۷/۱.۳۸ متر ۴.۶۷/۱.۸۱/۱.۴۱ متر ۴.۷۵/۱.۸۴/۱.۴۲ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۲ متر ۲.۸۱ متر ۲.۷۷ متر ۲.۸۴ متر
وزن ۱۶۷۵ کیلوگرم ۱۶۲۵ کیلوگرم ۱۷۳۳ کیلوگرم ۱۷۳۹ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۴۸۰ لیتر ۴۴۵ لیتر ۳۸۰ لیتر ۴۳۵ لیتر
قیمت ۷۱,۸۰۰ یورو ۸۰,۳۰۰ یورو ۷۵,۴۰۰ یورو ۸۴,۵۵۰ یورو

 

منبع: Autobild

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. Madjid

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    به نظر من
    مقام اول مرسدس-آام‌گ C63 S
    مقام دوم ب‌ام‌و M3
    مقام سوم کادیلاک ATS V
    مقام چهارم آلفا رومئو جیولیا کوادروفولیو

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Daniel

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (951 ديدگاه)

      سلطان سگمنت سدان اسپرت جهان
      شرکتی که از تمام اسب بخار و گشتاور انجین خودروهاش به صورت بهینه و کارآمد استفاده میکنه.
      البته مرسدس هم فوق العادس و نمیشه دوستش نداشت.
      برای من BMW = BENZ هست و هرکدومشون اول باشن من راضیم.

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. Cna

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      ذقیقا بر عکس گفتی جدول نگا کنی آلفا اول میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. جواد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    کلا من همچین مقایسه ها را قبول ندارم چرا چون اگه کامنتهای همین سایت را ببیند همه بر اساس عشق به برند عمل میکنن مثلا تو اکثر مقایسه ها بنز پائین تر از bmw و ائودی قرار میگیره ولی فروشش ازدو تای دیگه بیشتره کلا کسی که عاشق یکی از سه گانهای المانی باشه این حرفها براش مهم نیست مهم عشقههههههههههههههههه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. lmbx

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (287 ديدگاه)

      آره اقا جواد مهم عشقه.چون این سطح از ماشین ها اونقدر ها هم با هم تفاوت ندارد و یه جورایی همشون عالی اند.بنده هم عشقم الفا هست!اونم با گیریبکس دستی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      فروش سواری های بنز از هردو پایین تره.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. حمید

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (29 ديدگاه)

    جالبه همین مقایسه رو مجله ی موتور ترند هم انجام داده با نتیجه ی متفاوت.
    واقعا آفرین به آلفا ، بعد از مدت ها که ماشینی تو این کلاس نداشته تونسته ماشینی در حد بهترین های این کلاس ارائه کنه.
    https://www.google.com/amp/www.motortrend.com/cars/alfa-romeo/giulia/2017/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-bmw-m3-mercedes-amg-c63-cadillac-ats-v-comparison/amp/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. shirko.merceds benz

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    این که بی انصافیه بنز اخر شد !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مجید

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من طرفدار BMW هستم ولی این دلیل نمیشه که از بقیه قافل شد.به نظرم همشون خوب هستن و با اینکه BMW برنده شد ولی باید یه فکری بکنه و یه خونه تکونی اساسی به خودش بده تا جایگاهش رو حفظ کنه چون همه رقباش از اون تو یه زمینه برتر هستن و ازش جلو زدن.به هر حال زنده باد سلطان باواریا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mans

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    دود از کنده بلند میشه بس….
    در حق بنز هم کلی اجحاف شده
    ولی در کل رقابت خیلی نزدیکیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    این شد یه مقایسه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. pooriya

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    رو دست ب ام و ماشین نیست تو کل منظومه شمسی عشق این ماشین از نظر عملکرد و مهندسی هیچ کمپانی به ب ام و نمیرسه ❤❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ب ام و سلطان

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (198 ديدگاه)

      کاملا باهات موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. ghost

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (193 ديدگاه)

      دوست عزیز یه چی شنیدی مهندسی
      بقیه برند های که مهندسینشون از ایران خودرو و سایپا نمیگیرن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. Jast bentley continental

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    ببخشید فک کنم اطلاعات غلط درباره جولیا داده باشید ۰ تا ۲۰۰ ۷ ثانیه مگه هایپر کاره!!!؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. K.I.A.N

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      از ۱۰۰ تا ۲۰۰ رو نوشته اگه دقت کنید. با هم ۱۰.۹.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. میلاد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    پدال این چه وضعشه چرا هر ماشینی که اسپرته فکر میکنی باید برنده بشه bmw هنر نکرده هر ماشینی میزده اسپورت ش میکنه ماشین لوکس هم اسپرت میزنه چون چیز دیگه ای بلد نیست همه مدلاش ررو بخری اتگار یه ماشین خرید ولی بنز هر مدلش یه حس و حالی داره سریS فقط لوکس سری e نیمه لوکس- سری c یه ماشین خانوادگی با تلیقی از لوکس و اسپورت- سری gt فقط اسپروت ب
    به نظرم بنز برنده بود چون یه ماشین که حس و حال یه خودورو خانوادگی و لوکس با تلفیق از اسپورت بودن رو داره
    هر مقایسه bmw رو برنده اعلام میکنید چون اسپرته اگه به اسپرت بودنه سری gt بنز bmw vو قورت میده مکه جاده پیست مسابقه است رانددگی باید راحت- نرم – در عین حال سریع باشه که بنز استاده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      دوست عزیز وقتی تجربه نداری چرا (((جوک ))) می گی
      اتفاقا بنز اصلا توی سواری به بیمر نزدیک هم نمی شه بی ام و سری ۵ توی هر کلاس موتوری کاملا به E برتر اتفاقا مثلا سری ۵ توی نرمی و ایزوله بودن اتاق هیچ فرقی با e نمی کنه من تجربه رانندگی با هر دو مدل ٢٠١۴ رو دارم بنز هیچ دقیقا هیچ برتری به بی ام و نداره شما چشم بسته سوار سری ٣ و ۵ و ٧ بشید فرق اینها رو می فهمید سواری پویا لذت رانندگی فقط با بی ام و معنا می شود بنز هم کلا نرمه یعنی رو اسپرت نرمه روی کامفورت نرمه و …. این که هنر نیست هنر ساختن ماشینی هستش که با یک دکمه بشه پورشه ٩١١ با یک دکمه مثل رولزرویس می شه
      شما هم چهار تا ماشین سوار بشو یکم تجربه ات که بیشتر شد بعد در فشانی بکن

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Saied

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1262 ديدگاه)

        حرفت کاملا منطقیه.

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. كوروش

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      اینجا بحث تست توی پرفورمنس هستش شما هم بیشتر دقت کن بعد در فشانی بکن مطمئن باش اگه بیمر توی کلاس gt ماشین بزنه بنز بعدش باید واسه قیافه اش فروش بره

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Madjid

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        بنز واسه هر چی فروش بره فعلا در ژاپن و امریکا تمام خودروسازان لوکس آلمانی و غیر آلمانی رو جا گذاشته.
        فرمول 1 هم چه الان که خودش رقابت میکنه و چه زمانی که برای مکلارن و براون موتور میساخت تکلیفش معلوم بود.
        ب ام و چندین ساله ماشین های هم کلاس با SLR ، SLS Black ، AMG GT ، SL65 Black ، تولید نکرده.
        هایپرکار مرسدس هم که تو راهه.
        .
        به بنز میگن سلطان اشتوگارت ، در حالی که در اشتوگارت پورشه هم حضور داره.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. كوروش

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          خب …..
          ربطش به m3 !!!! و حرف من

          من فکر نمی کنم تا حالا جایی از بنز بد گفته باشم روی صحبتم هم با فرد مورد نظر بود بجز بنز g و کامیون هم توی هر کلاسی بیمر ماشین ساخته تا الان بهترین بوده شما منکرش که نیستی ؟

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. Daniel

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (951 ديدگاه)

          سلطان اشتوتگارت که ممدرضا بود!!!!!!
          ولی مطمئنم سلطان باواریا بالاخره واسه اون سگمنت ها قیام میکنه.
          نمیزنه نمیزنه…. اما وقتی بزنه خالو نابود میکنه… .

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. Madjid

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          (((اگه بیمر توی کلاس gt ماشین بزنه بنز بعدش باید واسه قیافه اش فروش بره)))
          .
          این حرف کاملا بی اساسه.
          اگر ماشین های بنز بهتر از رقبا نبودن با وجود قیمت بیشتر فروش بیشتری نداشتن.

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Machine

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1196 ديدگاه)

        دوستان میشه به BMW همون ب‌ام‌و بگین نه بیمر؟

        موافقم 0
        مخالفم 1
    3. Parvaz

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (394 ديدگاه)

      اگه اولین باره M3 داره تو این سگمنت اول میشه اوکی شما بگو نگارنده به نفع بی ام و مطلب نوشته ولی خدایی M3 چندین ساله که تو این کلاس داره پادشاهی میکنه، ولی یکم پیر شده امیدوارم بیمر یه دست اساسی هم به این دوردونش بکشه..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. mohsen

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      داداچ دنیا 2 روزه چرا عصبانی میشی؟
      مسئولین پدال رسیدگی کنن
      بنز اول
      اصلا بی ام وه نباشه راضی هستی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. عليتاليا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (66 ديدگاه)

    شتاب ٠ تا ٢٠٠ آلفا ٧ ثانیه پس از ٠ تا ١٠٠ یعنی. میشه ١٠/٩
    آلفا خیلی خوب کار کرده و m3 باید احساس خطر کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. كوروش

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    از قبل هم تقریبا معلوم بود الفا سالهاست توی این کلاس خودرو نبوده با این حال قدرتمندانه شروع کرده و مقام اول و دوم کاملا بجاست و بنظرم جای کادیلاک و بنز هم با عوض بشه
    به موتور بیمر دقت کنید که انتهای مهندسی است سالها شش خطی در اوج بوده در سال ٢٠١٧ هم هنوز در اوج هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Ali

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    رای من اولc63 بعدشm3 و بعد جولیتا و کادیلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ب ام و سلطان

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (198 ديدگاه)

    میبینم که سلطان صاحب نشان قدرت نهان اول شد وقتی سلطان باشی در همه جا اولی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. shahin

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من انتخابم یه برند خاص و با کلاس ایتالیاییه که از تکنولوژی مشترک با مزراتی استفاده میکنه.بله درسته ماشینی که هنوز جوادای ایرانی خزش نکردن و باهاش تو سعادت اباد دنبال پراید هاچبک نمیرن.بله آلفای با کلاس و متمایز.کسی که سلیقش آلفاست کاملا متفاوت فکر میکنه.از لحاظ شتاب و سرعت هم که تو این کلاس حرف اول رو میزنه آلفا با ١١٠٠ سی سی حجم کمتر بنز رو له کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      تکنولوژی مشترک با مزراتی؟ از کی تا حالا مازراتی شد یه خودرو ساز تکنولوژیک؟ مازراتی گلیم خودش رو نمی تونه از آب بیرون بکشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. amin

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    منبع اصلی این مقایسه موتور ترند ه که آلفا اول شده .نمیدونم به چه علت به راحتی نتایج مقایسه را برعکس میکنن .واقعا متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (685 ديدگاه)

      دوست عزیز
      مقایسه میان این چهار ماشین توسط سایت‌های مختلفی مثل موتورترند، کارانددرایور، اتوبیلد و… انجام شده که ما مقایسۀ اتوبیلد رو ترجمه کردیم و تغییری هم در نتایج ایجاد نشده. این مقایسه توسط خود اتوبیلد انجام گرفته و به این نتایج دست پیدا کرده و ربطی هم به موتورترند نداره.
      اگه به تصاویر این مطلب هم دقت کنین میبینین که رنگ ماشین‌ها با نمونه‌های موردآزمایش موتورترند تفاوت داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. reza-a

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (414 ديدگاه)

    انتخاب من بر اساس آرم
    بی ام و
    مرسدس بنز
    کادیلاک
    آلفارومئو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سعید(تهران)

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    برای من اون مرسدس c کلاس با اون فضای داخلی منحصربفرد بعلاوه یه موتور هشت سیلندر بالای ۵۰۰ اسبی ینی همه چی، مهم نیست کی توی چه مقایسه ای کدومو اول میکنه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Saied

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    درست عاشق بی ام دبلیو هستم. ولی انتخابم الفو رمو هست. ولی فکر کنم اینکه نوشتی تو ٧ ثانیه به ٢٠٠ میرسه یه ذره شک بر انگیز هست. چون خیلی نزدیک به لافراری و شیرون هست. ولی اگه همچین سرعتی رو بتونه ارائه بده واقعا معرکس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ونوم اف ۵

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اول کادیلاک دوم الفا سوم بنز چهارم بمیر (بیمر )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ب ام و سلطان

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (198 ديدگاه)

      میبینم که حسابی… بله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. ahmad m

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    با این که M3 فوق العادست ولی قلبم میگه C63 AMG

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Ferrari

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    برنده ی واقعی به نظر من الفاست عالی کار کرد مطمئنم یکی دو نسل دیگه الفا در این کلاس به برتری بی ام و پایان میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      آلمان ها تا اطلاع ثانوی برترین خودروسازان جهان اند. ???

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        ژاپنی ها در ساخت خودروی فوق العاده بادوام و با کیفیت ،ایتالیایی ها در ساخت سوپر اسپرت ها انگیلیسی ها در ساخت سوپر لوکس ها و امریکایی ها در ساخت خودروهای فوق العاده خوب با قیمت مناسب. درجهان بهترینن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ب ام و سلطان

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (198 ديدگاه)

          احتمالا آلمانی ها هیچی نیستن ولی بهترین کشور سازنده اتومبیل جهانن احتمالا در تمامیه موارد بهترینن که شما چون ازشون بدت میاد اسمشو و نمیاره ایرادی نداره چون وقتی یه کشوری سلطان داره دیگه هیچوقت کم نمیاره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mohammadreza

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        پس ژاپن چغندره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ب ام و سلطان

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (198 ديدگاه)

          چغندر نیست ولی به پای آلمان نمیرسه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ب ام و سلطان

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (198 ديدگاه)

      سلطان هیچوقت هیچقوت هیچقوت و هیچوقت برتریش به پایان نمیرسه این یه آرزو هم برای شما نمیتونه باشه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Ferrari

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        اختلاف الفا با بی ام و زیاد نبود بخصوص اینکه در شتاب ،صندوق بار و قیمت به میزان 9000یورو برتر بود حتی پویایی رانندگی الفا نسبت به بی ام و بهتر بود الفا دست بستهنبود باتوجه به این که جولیا تازه وارد رقابت با بزرگان شده . به مرور زمان الفا نقاط ضعفشو برطرف خواهد کرد البته یادمون نره همین هیولا رکورد دار نوربرگرینگ در بخش سدان هاست .
        متاسفانه بی ام و. یه مدته در بحث کیفیت کابین کم کاری میکنه و محصولاتش با افت کیفت زیادی مواجهن

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ب ام و سلطان

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (198 ديدگاه)

          شما که همه رو سوار نشدی چطور میدونی افت کیفی دارن دیدی متعصبانه حرف میزنی اینجاست که میگم در رویاها هم نمیتونید ببینید سلطان کم میاره سلطان هرچی بزنه بازم سلطانه مثل شیر که سلطانه پیرم باشه بازم سلطانه ولی این شیر ما هیچوقت پیر هم نمیشه و همیشه سلطان سلطان ابدیه

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. Ferrari

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          شما تشریف ببرید مجله ماشین شماره های 406,407 و 411 رو مطالعه بفرمایید اونجا درمورد کیفیت کابین بی ام و ها نوشته یعنی نویسنده تمام مدل های بی ام و هایی که تو ایران هستنو سوار شده و این مقالخ رو نوشته. بخون بعد ببین کی تعصبی حرف میزنه.من فقط نسبت به فراری تعصب دارم

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. ب ام و سلطان

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (198 ديدگاه)

          نویسنده هم شاید مثل شما با سلطان حا نمیکرده بعدم مگه تمامیه مدل های سلطان صاحب نشان میاد ایران خوبه که شما فقط رویه فراری تعصب داری همینجوری ادامه بده یه چیز دیگه به خدا بده وقتی اسمه یه ماشین درست گفته نمیشه خوبه من به فراری بگم فَراری ما هم تعصب داریم بهمون برمیخوره ب ام و درسته

          موافقم 0
          مخالفم 0
  23. بهرام

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (112 ديدگاه)

    هر چقدرم در وصف این آلفارومئو جولیا کوادریفولیو بگیما، بازم کم گفتیم …
    لامصب چقد خوشگل ،چقد خوش استیل، چقد با ابهت هستش …
    از اون ماشینایی هستش که آدم تو خیابون میبینه دوس داره باهاش عکس بگیره ????????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. omid622

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/01/BMW-M3-facelift-2-538×358.jpg
    واقعا با دیدن این m3میتونید ازش ایراد بگیرید
    با اینکه در کل بنز رو میپسندم اما در بحث پروفومنس و هندلینک و اسپرت بودن رو دست این بی ام و نیومده بخصوص m2 و همین m3 با این رنگ و رینگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. mohsen

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    عجیبه باز هم بعد چند سال باز هم گیرایی طراحی بی ام وه نسبت به حریفاش عجیب زیاده
    آلفا زیباست ولی میتونه از نگاه یکی جلوش کاملا احمقانه باشه
    بنز لوکس هست ولی حس اسپورت بودن رو از نگاه بیرون مثل C نسل قبل القا نمیکنه
    ولی بی ام وه بدون تعصب میگم در همون نگاه اول اگر اشنایی با ماشینم نداشته باشی فوق العاده میره رو احساس و روان ادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محسن

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (38 ديدگاه)

    بی ام و عشقه عششق،بیشترین طرفدارو در دنیا داره چون همه چی تمومه چشماش روانی میکنه ادمو!!!،ماشین باز واقعی میفهمه،من اولا از ماشین سر در نمیوردم فک میکردم بنز خوبه!!ولی بعد فهمیدم بی ام و مثه یه شعر عاشقانه مثه یه رقاص باله مثه نواختن یه موزیک با سازهای زنده مثه هر چی که خوبه باهاش میشه ارتباط برقرار کردو عشق ورزید هستش،به کلیپایی که در شبکه های اجتماعی از بی ام و هست نگاه کنین این حسو حالو درک میکنید که چقد خاصو منحصر بفرده❤?

    موافقم 0
    مخالفم 1
  27. kasfer

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلطان خودرو فقط وفقط آلمان چه مرسدس چه بی ام پورشه آئودی فولکس واگن ……چه کشوری سراغ دارین این همه ماشین با کیفیت داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حمیدرضا

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من عاشق کادیلاکم ولی انتخاب منطقی الفاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. کمال

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من نظرم با اون دوستایی که گفتن مهم عشقه برند دلخواهه موافقم این ماشینا همشون خوبن ولی سابقه اشون خیلی موارد رو به ما میگه و اینجاست که کادیلاک داماد و بنز عروس که از قدیم این اقاب رو دارن از همه ماشینها برترند اون دو تا ماشین دیگه هم خوبن ولی بزرگترین ضعفشون مسافتهای طولانی با سرعت بالا در مدت زمان زیاد هستش که موتور هر دو واقعا کم میاره و این از قدیم بوده اما کادیلاک و بنز هیچوقت همچین ضعفی رو نداشتند و نخواهند داشت . فقط کادیلاک و بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا