بی ام وموتورسیکلت

رونمایی از اولین موتورسیکلت هیبریدی و xDrive ب‌ام‌و

در چند روز اخیر ب‌ام‌و از موتورسیکلت جدید و سنت‌شکنی رونمایی کرده است. خوشبختانه برای دوستداران سرسخت موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و، این وسیله هم نوآورانه است و هم گیرا و البته به اصول این برند نیز وفادار مانده است. تکنولوژی بکار رفته در موتورسیکلت جدید ب‌ام‌و پرشی رو به جلو برای کل صنعت محسوب می‌شود.

bmw-hybrid-motorcycle-01
البته موتورسیکلت R 1200 GS تاج پادشاهی فروش موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و را بر سر دارد. صادقانه باید گفت هیچ موتور ب‌ام‌و حتی به قلمروی آن نزدیک نمی‌شود. جدای از پادشاه بودن در سبد محصولات ب‌ام‌و، این موتورسیکلت خالق سگمنت خود بوده که همین موضوع باعث تسلط بی چون و چرایش شده است. هر موتور وارد شده به این کلاس با موتورسیکلت ب‌ام‌و سنجیده خواهد شد. این یک سنگ محک است. پس از این موتورسیکلت، R 1200 GS ادونچر قرار دارد. به لطف تکنولوژی‌های توسعه یافته توسط بخش خودروی ب‌ام‌و به همراه زیربرند ب‌ام‌و i، تکنولوژی‌های جدیدتری می‌تواند در این محصولات بکار رود.

bmw-hybrid-motorcycle-02
برای شروع باید گفت شاید برخی از شما قابلیت‌ها و انعطاف‌پذیری سیستم xDrive ب‌ام‌و را در خودروها یا شاسی بلندهای خود تجربه کرده باشید. برای افرادی که به دنبال رانندگی درگیر کننده هستند، کشش اضافی یک موضوع خوب است. هم‌اکنون برای اولین بار سیستم xDrive را می‌توان در بایک ادونچر ب‌ام‌و دید و بهتر از همه اینکه این سیستم را می‌توان خاموش هم کرد. انجام این کار ساده است و یک دکمه روی فرمان موتورسیکلت وجود دارد بنابراین نیازی به منوی پیچیده برای روشن و خاموش کردن سیستم نیست.

2016 R1200GS Adventure
پیشرانه‌ی توئین باکسر موتورسیکلت یاد شده قدرت ۱۲۵ اسبی تولید می‌کرده که برای سفرهای طولانی مناسب است. به عنوان نتیجه‌ی چگونگی به دست آوردن هدف دو چرخ محرک توسط ب‌ام‌و، موتورسیکلت جدید شرکت در واقع یک هیبرید است که به‌طور قابل‌توجهی قدرت بیشتری دارد. اگر بخواهیم دقیق باشیم باید گفت میزان قدرت اضافه شده برابر با ۴۵ اسب بخار بوده که خروجی موتور را به ۱۷۰ اسب بخار رسانده است. اینجاست که تکنولوژی باتری ب‌ام‌و وارد بازی می‌شود.

2014 BMW R1200GS Adventure
البته قابلیت احیا نیز بکار گرفته شده که می‌تواند شتاب گیری سریعی را فراهم نماید. هرچند به علت ادغام با سیستم ترمز ضد قفل، عملکرد این سیستم نیز بهبود یافته است. به خاطر این ادغام، موتورسیکلت ب‌ام‌و اضافه‌وزنی نسبت به مدل مرسوم یک چرخ محرک ندارد.

2014 BMW R1200GS Adventure
این بایک با نام R 1200 GS xDrive هیبرید به احتمال زیاد در نیمه‌ی دوم سال جاری وارد بازار خواهد شد. معرفی عمومی این موتورسیکلت در آینده‌ی نزدیک صورت خواهد گرفت. هنوز حرفی درباره‌ی قیمت این وسیله زده نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    از فریم لوله إِیش خوشم اومد
    موتور هیبرید و برقی و دوچرخه برقی برا شهر ها عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1487 ديدگاه)

    ادم غصش میگیره اینجا هنوز سی جی ١٢۵ مونتاژ میکنن بخوای یه موتور معمولی مثل پالس یا اپاچی بگیری راحت باید حقوق ٧،٨ ماهتو بدی بازم اون چیزی نیستن که انتظارش رو داری پس این اوضاع کی میخواد درست بشه خودمون پیر شدیم بچه هامون هم بزرگ فرقی نکرده که هیچ هرسال هم بدتر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. KING 918 (محمدرضا)

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    یادمه مقاله های مربوط به موتور سیکلت رو یه نویسنده دیگه میذاشت که اینقدر الان نذاشته اسمش هم از یادم رفته به هر حال دمت گرم داش شاهین واقعا زحمت میکشی همه جوره ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (4492 ديدگاه)

      سلام محمدرضا جان
      برادر بیژن دولت سرایی بود که زحمتشو می کشید ولی الان خبری ازشون ندارم.
      هر جا هست ان شالله سالم و سلامت باشه.
      مخلصم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. GHOST

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (168 ديدگاه)

    170 اسب واسه موتور ! واسه من 14 اسبه کلی باهاش حال میکنم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      ماشین من این همه اسب بخار نداره !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ب ام و سلطان

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (198 ديدگاه)

    وقت سلطان صاحب نشان باشی همه کار از دستت برمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mori Ca.

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    شاهین جان درباره کلاس این موتور اطلاع بیشتری داری، ادونچر!! واسه من یادآور توریست های موتور سواره.. بنظر میات کمی قابلیت آفرود داشته باشه.. ولی از طرفی ارتفاع بلندش باعث نمیشه برای مسافرت طولانی گزینه ی خوبی نباشه در مقایسه با کروزر ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پرسپولیس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    درودشاهین احمدزاده مقاله خوبی بودخیلی وقته درموردموتورچیزی نداشته پدال آقای دولت سرایی هم که اگه بشوددوباره بیادقسمت موتورعالی میشه بازهم این مطلب حس وحالی خوب به قسمت موتور دادسپاس فقط اگه میشود حمله ای مطلبی برای 125های پرمصرف ودرب داغون خودمان هم بنویس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا