مقایسهٔ تصویری آئودی A5 کابریولت با ب‌ام‌و سری 4 کابریولت

آئودی به‌تازگی از نسخهٔ کابریولت نسل جدید مدل A5 رونمایی کرده است. نسل قبلی A5 کابریولت یکی از محبوب‌ترین خودروها در کلاس خود بود. این ماشین عملکرد مناسبی را در قالب یک کوپهٔ بدون سقف ارائه می‌کرد بنابراین خودرویی کاملاً مردمی بود. بااین‌حال A5 خودروی کاملی نبود چراکه همچنان از زبان طراحی قدیمی آئودی استفاده می‌کرد و شاسی آن‌هم برای خودرویی بدون سقف ضعیف بود؛ اما آئودی سعی کرده هردوی این ایرادات را در نسل جدید برطرف کند. آئودی A5 کابریولت در زبان طراحی جدید خود به‌خوبی سقفش را از دست داده درحالی‌که خط شانهٔ آن‌هم جدید بوده و به‌آرامی از روی گلگیرها گذشته است. همچنین قسمت عقب آن نیز زمانی که سقف باز است طراحی عضلانی‌تری دارد. به همین دلیل مقایسهٔ این خودرو با ب‌ام‌و سری 4 و انتخاب یکی از آن‌ها سخت است چراکه هردو طراحی بسیار خوبی را ارائه می‌کنند.

audi-a5_cabriolet-2017-1024-04

بزرگ‌ترین تفاوت میان این دو کابریولت آلمانی، سقف آن‌ها است به‌گونه‌ای که سقف آئودی از نوع سافت تاپ یا پارچه‌ای و از ب‌ام‌و از نوع هارد تاپ یا فلزی است. طراحی نسل قبلی سری 4 کابریولت (سری 3 کابریولت) کمی کلاسیک‌تر و زیباتر بود چراکه در نسل جدید این خودرو هنگام بسته بودن سقف کاملاً با نسخهٔ کوپه اشتباه گرفته می‌شود؛ اما آئودی A5 همچنان یک کابریولت کلاسیک به نظر می‌رسد که در حالت بسته بودن سقف هم زیبایی خود را حفظ می‌کند. البته خوشبختانه ب‌ام‌و نیز در آینده سقف سری 4 کابریولت را با نمونهٔ سافت تاپ تعویض می‌کند. درهرحال در ادامه مقایسه‌ای تصویری میان آئودی A5 کابریولت و ب‌ام‌و سری 4 کابریولت خواهیم داشت.

bmw-4-series-2

در قسمت جلو، آئودی A5 کمی بهتر از ب‌ام‌و سری 4 به نظر می‌رسد که البته شاید به خاطر طراحی جدیدتر آن باشد که برای چشم تازگی دارد؛ اما چهرهٔ سری 4 هنوز بسیار خوب بوده و دو خودرو در زیبایی کلی طراحی جلو کاملاً نزدیک به هم عمل کرده‌اند.

a5-vs-4-series-1

در قسمت عقب اما انتخاب طراحی بهتر ساده است زیرا سری 4 خودروی زیباتری است درحالی‌که A5 در قسمت عقب دارای یک طراحی سنتی است که هرچند مطلوب است اما خسته‌کننده به نظر می‌رسد. در کل هیچ‌ چیزِ جالب یا خاصی در قسمت عقبی A5 دیده نمی‌شود.

a5-vs-4-series-2

فضای داخلی هر دو خودرو تقریباً با انواع کوپهٔ خود یکسان است ولی داخل آئودی بهتر به نظر می‌رسد. البته این بدان معنا نیست که ب‌ام‌و بد است، بلکه کاملاً برعکس ما از طرفداران کابین راننده محور ب‌ام‌و هستیم اما طراحی داخلی جدید آئودی کاملاً زیبا، دارای تکنولوژی‌های باورنکردنی و ساخته‌شده از مواد درجه‌یک است. سری 4 دارای کابین جالبی در این کلاس است اما طراحی کابین آئودی در این کلاس بهترین است.

a5-vs-4-series-3

به‌طورکلی هر دو خودرو واقعاً خوب هستند و برای انتخاب منصفانه باید دینامیک رانندگی آن‌ها را سنجید؛ بنابراین در بخش طراحی داخلی و خارجی هیچ‌کدام برتری فاحشی بر دیگری ندارند. بااین‌حال اگر ما مجبور به انتخاب یکی از آن‌ها باشیم احتمالاً آئودی را برمی‌گزینیم چراکه سقف سافت تاپ برای یک ماشین کانورتیبل بهتر از سقف فلزی سنگین ب‌ام‌و است. ولی در کل هردو ماشین بسیار نزدیک به هم عمل کرده‌اند و درنهایت انتخاب خودروی برتر به سلیقهٔ شما بازمی‌گردد.

منبع: BMWBlog

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

18 دیدگاه

  1. Mori Ca.
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    من همچنان بی ام و … مخصوصا کوپش.. فرم سقفش عالیه…

    پاسخ
  2. Efk
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    بنز و بی ام و رو بیشتر از آئودی دوست دارم آئودی انگار ی خودروی اداری به نظر میاد تا لوکس
    بین این دوتام آئودی خوشگلتر میزنه ولی من بی ام ورو ترجیح میدم
    شاید بخاطر اینکه تو ایرانم اینطوری فک کنم و مثل خیلیا عشق بنز و بی ام و هستم و البته اول بنز

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3773 دیدگاه) ,

      چون تو ایرانی.
      وگرنه ماشین گرون و لوکسی مثل آئودی رو چه به ماشین اداری !!

      پاسخ
    2. رضا
      سوابق: (97 دیدگاه) ,

      اتفاقا اگه منظورت یه ماشین دیپلماتی هست که بنز بیشتر این شخصیت رو داره و بعلاوه این شخصیت لیمزین سرویس و تاکسی رو هم باید اضافه کنی.اما آیودی هرگز تاکسی نشده.و یه وجه فوق العاده ای داره.

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (225 دیدگاه) ,

    هر دو مدل شیک و دوست داشتنی هستن. به نظرم این سبک طراحی کابین آئودی از نمونه هایی که خروجی سیستم تهویه گرد هستن، زیباتره. تو این مقایسه طراحی کابین آئودی رو بهتر میدونم ولی در عوض سری 4 ظاهر خارجی بهتری داره. سقف فلزی هم حس اعتماد بیشتری بهم میده.

    پاسخ
  4. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    هردو خوبن
    ولی ائودی روانی کننده س به نظر خیلی به روز تر و شیک تر میاد

    پاسخ
  5. بابک
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    واقعا طراحی این نسل جدید ایودی شاهکاره

    پاسخ
  6. بنزما
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    دوستان من طرفدار بنزم ولی خدایی ایودی نسل جدید خیلی خوشگه
    یه چیز دیگه خدایی تو اعکسای بی ام و سری 4 این جز بدترین عکساشه
    که نه کیت ام روشه نه عکس جالبیه که باعث میشه ایودی خیلی زیباتر
    به نظر میرسه

    پاسخ
  7. Bavaria
    سوابق: (254 دیدگاه) ,

    بنظر من مقایسه جالبی نبود ،انتظار داشتم چیزی که با عکس قابل دیدن نیست(ارگونومی راحتی کیفیت دید اطراف صدای کابین مقایسه هاردتاپ با سافت تاپ و چیزای دگ) رو مقایسه کنه

    پاسخ
  8. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    آئودی شاهکار مهندسی و طراحیه واقعا تنها خودرویی که از پس بی ام دبلیو برمیاد همین برادر آلمانیش است آئودی یعنی خاص بودن و این فریاد میزنه

    پاسخ
  9. نویدی
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    فقط bmw میتونه با bmw مقایسه بشه!!!

    پاسخ
  10. محمد رضا
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    من مقایسه بین این دو خودر رو نخوندم چون بی ام دبلیو سری4 کابریولت درکلاس خود هیچ رقیبی در دنیا ندارت وقططا بهترین است
    بریم نظر دوستان همیشه در صحنه رو بخونیم

    پاسخ
  11. mojtaba
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    چرا تو ایران من هرچی سری ۴ دیدم داخلش قرمزه.واقعا دلیلش چی میتونه باشه!!!

    پاسخ
  12. ارمان
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    اعودی داره به کمال میرسا واقعا حس میکنم نورمن فاستر داره براش طرح میزنه زیبا ساده و خلاقانست اینقدر که اخیرا عودی رو شخص من تاثیر میذاره بنز و بی ام و نمیذارن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.