آلفا رومئوبی ام وجگوار

آلفارومئو جیولیا در برابر جگوار XE و ب‌ام‌و سری 3

آیا فرزند جدید آلفارومئو می‌تواند در برابر ستاره‌هایی چون جگوار و ب‌ام‌و پیروز باشد؟

Alfa Romeo Giulia vs Jaguar XE vs BMW 3 Series
آلفارومئو راه خود را در دنیای سدان های اسپورت جذاب گم کرده بود. استفاده از طراحی دیفرانسیل جلو در دهه‌ی ۹۰ میلادی تعداد زیادی از طرفداران این برند را پراکنده کرد و از سوی دیگر کیفیت مورد سؤال و عدم اطمینان زیاد باعث شد این برند ایتالیایی در برابر رقبای گران‌بهای آلمانی حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد.

Alfa Romeo Giulia vs Jaguar XE vs BMW 3 Series
آخرین تلاش این برند در بخش سدان های اجرایی کامپکت نیز مدل ۱۵۹ بی زرق‌وبرق بود که در سال ۲۰۱۱ تولیدش خاتمه یافت؛ اما حالا آلفا با دست‌پر بازگشته و جیولیای جدید قول داده که در صدر این کلاس قرار بگیرد. ظاهر صاف و صیقلی، کابین شیک و بازگشت به طراحی جذاب دیفرانسیل عقب به همراه آلایندگی کم و قیمت جذاب از ویژگی‌های شاخص سدان آلفاست.

هرچند پیش از باز کردن درب بطری نوشیدنی آلفا باید با یک جفت رقیب سرسخت روبرو شود. جگوار XE در حال حاضر مدل موردعلاقه‌ای است که ترکیبی از دینامیک رانندگی درگیر کننده، ظاهری زیبا و کابینی هوشمند را با هزینه‌های کم سواری ترکیب کرده است. ب‌ام‌و سری ۳ نیز با هیجان رانندگی، کیفیت ساخت بالا و استفاده‌ی روزمره همچنان به عنوان استاندارد این کلاس ایفای نقش می‌کند. آیا آلفارومئو جذابیت‌های زیادی برای غلبه بر رقبا دارد؟

شاخ‌به‌شاخ

آلفارومئو جیولیا

  • مدل: آلفارومئو جیولیا ۲.۲D 180 Speciale
  • قیمت: ۳۴۱۵۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی، ۱۷۸ اسب بخار
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۷.۱ ثانیه
  • مصرف سوخت: ۸ لیتر در هر صد کیلومتر

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia
آلفارومئو جیولیا اولین سدان جمع‌وجور برند پس از خاتمه‌ی تولید مدل ۱۵۹ در سال ۲۰۱۱ است.
این خودرو از زمان عرضه تنها با فرم بدنه‌ی سدان چهار درب در دسترس بوده و سه تریم استاندارد، سوپر و اسپچیاله برای آن قابل انتخاب هستند. پیشرانه‌ها نیز به نسخه‌های دیزلی ۲.۲ لیتری با قدرت‌های متفاوت ۱۴۸ و ۱۷۸ اسب بخاری و نسخه‌ی بنزینی توربوی ۲ لیتری با قدرت ۱۹۷ اسب بخاری محدود شده است. در بالاترین مدل شاهد نسخه‌ی کوادروفولیو با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری ۵۰۳ اسب بخاری هستیم. هرچند مدل حاضر در تست از نوع دیزلی ۲.۲ لیتری اسپچیاله با بهای ۳۴۱۵۰ پوند بود.

نظر آزمایش‌کننده: برخی جزئیات دوست‌داشتنی در جیولیا وجود دارد. برای مثال فرمان سه پره‌ی نازک خودرو به خوبی با دستان راننده هماهنگ شده و چرم نرم آن احساس خوبی دارد.

جگوار XE

  • مدل: جگوار XE 2.0d R-Sport auto
  • قیمت: ۳۴۷۷۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی، ۱۷۸ اسب بخار
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۸.۲ ثانیه
  • مصرف سوخت: ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE

Jaguar XE
جگوار یک نقش‌آفرین نسبتاً قدیمی در این کلاس است اما مدل XE این شرکت برای دومین سال پیاپی در میان برنده‌های خودروهای جدید ۲۰۱۶ بوده است.

سطح وسیعی از تریم ها و پیشرانه‌ها وجود داشته و مدل حاضر در تست از نوع R-Sport با پیشرانه دیزلی ۲ لیتری و بهای ۳۴۷۷۵ پوندی است. البته خودرویی که تصاویرش را ملاحظه می‌کنید نسخه فول Portfolio AWD است.

نظر آزمایش‌کننده: اگر دنبال خرج کمترین پول هستید می‌توانید نسخه‌ی ۲ لیتری دیزلی ۱۶۱ اسب بخاری را نیز در نظر بگیرید. با آلایندگی ۹۹ گرم در هر کیلومتر این خودرو مالیات کمتری را در پی خواهد داشت.

  • ب‌ام‌و سری ۳
  • مدل: ب‌ام‌و ۳۲۰d M Sport auto
  • قیمت: ۳۴۶۶۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی، ۱۸۷ اسب بخار
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۷.۱ ثانیه
  • مصرف سوخت: ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

BMW 3 Series

BMW 3 Series

BMW 3 Series

BMW 3 Series
این خودرو به مدت بیش از ۴۰ سال نقش پررنگی در موفقیت کمپانی داشته و بازنگری سال پیش سری ۳ آن را برای شاخ‌به‌شاخ با رقبا آماده‌تر کرده است. ما در اینجا مدل محبوب ۳۲۰d با بهای ۳۴۶۶۰ پوند را تست کردیم.

نظر آزمایش‌کننده: مدل EfficientDynamics به همراه گیربکس اتوماتیک بهای ۳۲۲۲۰ پوندی دارد و آلایندگی آن در هر کیلومتر ۹۹ گرم است. بدین ترتیب بخش عمده‌ای از هزینه‌های مالیاتی مالک کاهش می‌یابد.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: جگوار XE
Jaguar XE

باز هم پیروزی دیگری برای جگوار XE در کلاس سدان های اجرایی جمع‌وجور. ظاهری صیقلی، کابینی شیک و تجربه‌ی رانندگی درگیر کننده به‌صورت استاندارد در همه‌ی مدل‌های XE وجود دارند درحالی‌که مدل R-Sport حتی گیرایی مسابقه‌ای بیشتری را به همراه آورده است. این خودرو به جاداری رقبای خود نیست اما این نقطه‌ضعف کوچک با هزینه‌های کم و تجهیزات استاندارد زیاد جبران می‌شود.

رتبه‌ی دوم: ب‌ام‌و سری ۳
BMW 3 Series

سری ۳ همیشه‌سبز این بار در رده‌ی دوم جای گرفته اما هنوز هم تجارب سواری و رانندگی ناب آن بدون رقیب است. کیفیت این خودرو در سطح بالایی بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی فوق‌العاده‌ای دارد. فضای کابین نیز برای اکثر خانواده‌ها مناسب است. در این مقایسه سری ۳ به خاطر آلایندگی بالاتر و تجهیزات اندکی کمتر در رده‌ی دوم قرار گرفته است.

رتبه‌ی سوم: آلفارومئو جیولیا
Alfa Romeo Giulia

نباید قرار گرفتن آلفا در رده‌ی سوم را ناامیدکننده دانست زیرا این خودروی جادار و سریع شایسته‌ی تعاریفی است که درباره‌ی رقبا گفته می‌شود. این خودرو هزینه‌های کمی داشته و سواری آن خوب است. فقط به خاطر اینکه کاملاً به اندازه‌ی حریفان سواری درگیر کننده‌ای نداشته و سواری آن سفت است و سیستم اطلاعات سرگرمی ضعیفی دارد به این رتبه بسنده کرده است.

جگوار XE 2.0d R-Sport auto

ب‌ام‌و سری ۳ M Sport auto

آلفارومئو جیولیا ۲.۲D 180 Speciale

قیمت مدل تست شده (پوند) ۳۴۷۷۵ ۳۷۶۸۵

۳۵۹۹۵

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۴۶۷۲/۱۹۶۷/۱۴۱۶ ۴۶۳۳/۱۸۱۱/۱۴۲۹

۴۶۴۳/۲۰۴۶/۱۴۳۶

پیشرانه

۴ سیلندر خطی، ۱۹۹۹ سی‌سی ۴ سیلندر خطی، ۱۹۹۵ سی‌سی

۴ سیلندر خطی، ۲۱۴۳ سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

۱۷۸ ۱۸۷

۱۷۸

گشتاور (نیوتون متر)

۴۳۰ ۴۰۰

۴۵۰

گیربکس

۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

حجم باک سوخت (لیتر)

۵۶ ۵۷

۵۲

ظرفیت محفظه بار (لیتر)

۴۵۵ ۴۸۰

۴۸۰

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۵۶۵ ۱۵۰۵

۱۴۴۵

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۸.۲ ۷.۱

۷.۱

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۲۳۰ ۲۳۷

۲۳۰

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

۵.۱/۳.۷/۴.۲ ۵.۳/۳.۹/۴.۴

۵.۳/۳.۵/۴.۲

[polldaddy poll=9674691] منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. كوروش

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    به عنوان طرفدار بیمر

    هر سه عالی هستند واقعا عالی هستند جای c کلاس و s4 و کادیلاک ATS خالیه فقط

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Kamran

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    انتخاب من اول جولیا بعد بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sadegh

      ۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (133 ديدگاه)

      موافقم…………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. pooriya

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    فقط BMW

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahin

      ۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      هیچکس بدش نمیاد ب ام و داشته باشه.اما واقعیت خیلی نمای بیرونی و طراحی داخلیش تکراری شده تو همه سری های ب ام و همین داره کپی میشه.تفاوت فقط در ابعاد شده.من اینو نمیپسندم.جگوار جدیدا واقعا عالی کار میکنه.آلفا هم که همیشه خاص بوده و هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        تکراری؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. محمد رضا

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (804 ديدگاه)

    چطور بی ام و با مصرف حدود 18%سوخت کمتر در هر 100کیلومتر نسبت به جگوار آلایندگی بیشتری تولید میکنه
    وعلاوه بر هندلینگ بهتر وکیفیت ساخت بهتر وجادار تر بودن مقام دوم رو کسب میکنه
    آیا هزینه نگهداری جگوار بیشتر از بی ام وست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Armin

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (421 ديدگاه)

    چه پیشرانه های مسخره ای رو واسه تست انتخاب کردن ،،، حیف بنزینیاشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علي

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    بازهم ی شیطنت دیگه از ((( autoexpress))) .
    من هیچی نگم و خودتون کلاتونو قاضی کنینن.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MPH

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    .
    تو این سگمنت چشم بسته انتخابم “بیمر”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ارمان

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    ,وقتی موتورها دیزل میشه دیگه هیچی از مقایسه نمیفهمم :دی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ابولفضل نصیری

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (161 ديدگاه)

    و همچنان جولیا جذاب ترین و بهترین سدان سال به نظر بنده البته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ارش

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    انتخاب جاگوار قطعا شوخی بود بی ام و رو بهترین میدونم اما انتخابم آلفارومئو جولیاست که واقعا زیباست اما بهترین ماشین تو این گروه بی امو و بعد هم الفا می باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمیدرضا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    منم از جگوار خوشم اومد به نظرم خیلی جذاب هست البته لذت رانندگی اون دوتا رو نداره ولی خوب به نوع استفاده من از خودرو خیلی نزدیکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ارش

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    انتخاب جاگوار به عنوان بهترین شوخی بامزه ای بود اما بدون شک بی ام و بهترینه و آلفا زیبا ترینه انتخاب منم آلفا هست. چون روح ایتالیایی در اون دمیده شده.شاید یه فراری چهار درب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسین وی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    صفحه کیلومتره بی ام و واقعا زشته در حده 206

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شهروز

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من که دیوونه ی آلفا شده ام بخصوص این رنگش”خدایا این الان دقیقن کجاس؟از دوستان کسی خبر داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا