دو هم‌وطن! فولکس‌واگن پاسات GTE در برابر ب‌ام‌و 330e

فولکس‌واگن پاسات GTE در مصافی پلاگین هیبریدی به مصاف ب‌ام‌و 330e رفته است. کدام‌یک انتخاب هوشمندانه‌تری است؟

vw-passat-gte-vs-bmw-330e-01
رسوایی پر سروصدای دیزل گیت سال 2016 خوبی را برای فولکس‌واگن رقم نزد؛ اما هیچ‌یک از خودروهای جدید این شرکت به‌طور مستقیم تحت تأثیر این قضیه قرار نگرفته‌اند و فولکس در حال توسعه‌ی قوای محرکه‌ی جایگزین است تا با خودروهایی پاک‌تر به میدان بیاید. به همراه پیشرانه‌های کم‌مصرف بنزینی و دیزلی، خودروهای الکتریکی up! و گلف به همراه گلف GTE پلاگین هیبرید نیز در طیف محصولات این شرکت دیده می‌شوند.


جدیدترین عضو این خانواده پاسات GTE است که از همان پیشرانه‌ی بنزینی 1.4 لیتری TSI و واحد الکتریکی سود می‌برد. پاسات پلاگین هیبرید در هر کیلومتر 39 گرم دی‌اکسید کربن تولید کرده و در دو نسخه‌ی سدان و استیت عرضه می‌شود. این خودرو رقیبی برای ب‌ام‌و 330e است هرچند که ب‌ام‌و در هر کیلومتر 49 گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند. 330e بیش از آنکه مدلی مجزا باشد با همان تریم های سایر مدل‌های سری 3 ارائه می‌شود. بهای پاسات GTE از 36525 پوند و ب‌ام‌و 330e از 33935 پوند آغاز می‌شود. آیا بهای بالاتر پاسات با تجربه‌ی بهتر رانندگی هیبریدی توجیه می‌شود؟

شاخ‌به‌شاخ

شارژ شدن
فولکس‌واگن سوکت پاسات را در دماغه قرار داده بنابراین شارژ کردن این خودرو در هنگام پارک کردن آسان است. محل شارژ ب‌ام‌و نزدیک بال جلو بوده بنابراین شارژ کردن آن شاید کمی سخت‌تر باشد.

vw-passat-gte-vs-bmw-330e-02
هر دو خودرو درپوش سوخت داخلی دارند که همین امر تضمین می‌کند که دریچه شارژ و درپوش سوخت در یک زمان باز نمی‌شوند. این موضوع ریسک آتش گرفتن بخار بنزین را کاهش می‌دهد.


سیستم رانندگی
پیشرانه‌ی 1.4 لیتری پاسات جابجا شده و کابل‌های نارنجی سیستم هیبریدی در بخش راست دیده می‌شود. طراحی منظم‌تری زیر کاپوت ب‌ام‌و دیده می‌شود و سیستم الکتریکی 330e پشت پیشرانه‌ی 4 سیلندر طولی و همراه گیربکس قرار گرفته است.


خریداران شخصی هنوز هم می‌توانند از مشوق‌های دولتی برخوردار شوند.

هرچند با وجود این مشوق‌ها GTE پایه 3 هزار پوند گران‌تر از پاسات R Line با پیشرانه 2 لیتری TDI با قدرت 187 اسب بخار و گیربکس DSG است.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: فولکس‌واگن پاسات GTE

به خاطر سیستم هیبرید موثرتر فولکس‌واگن، پیروزی لب مرزی از آنِ پاسات GTE است. شما می‌توانید مدت بیشتری را نسبت به ب‌ام‌و با حالت کاملاً الکتریکی رانندگی کنید و البته سیستم آن منعطف‌تر هم هست. این خودرو همچنین کاربردی بوده و تجهیزات بیشتری دارد. هرچند به‌مانند تمامی مدل‌های پلاگین، اگر خواهان این خودرو باشید باید به همخوانی آن با سبک زندگیان توجه کنید. اگر مسافرت‌های زیادی می‌روید، پاسات دیزلی همچنان گزینه‌ی بهتری است.

vw-passat-gte-17

رتبه‌ی دوم: ب‌ام‌و 330e

سیستم هیبریدی 330e خوب است و تأکید زیاد روی پرفورمنس آن را به انتخاب برتر راننده‌های حرفه‌ای و دوستدار محیط‌زیست تبدیل می‌کند. همچنین عملکرد آن به تیزی سری 3 نرمال است درحالی‌که مصرف سوخت کمتر برای بسیاری از افراد جذاب است. این خودرو کمی ارزان‌تر هم هست. هرچند ب‌ام‌و کاربرد کمتری از پاسات داشته و به اندازه‌ی سیستم هیبریدی فولکس مناسب نیست همچنین در بحث راندمان فولکس دست برتر را دارد.

bmw-330e-21


دیگر گزینه‌ها…

مرسدس بنز C 350e

قیمت: 38899 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری هیبرید 293 اسب بخاری

2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid

این خودرو در هر کیلومتر 48 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند اما از نظر قیمتی بین دو خودروی موردبحث ماست. بنا به گفته‌ی مرسدس این خودرو در کمتر از 6 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. همانند پاسات، C 350e نیز به‌صورت استیت عرضه می‌شود اگرچه که فضای باری به اندازه‌ی آن ندارد.

ولوو V60 D5

قیمت: 38105 پوند
پیشرانه: 5 سیلندر 2.4 لیتری هیبرید 227 اسب بخاری

volvo-v60-plug-in-hybrid
این خودرو پیشگام فرمول پلاگین هیبرید در کلاس خود است و ولوو اخیراً V60 سطح پایه‌ی جدید را عرضه کرده است. این خودرو چهارچرخ محرک است اما فضای بار آن برای یک استیت خیلی کوچک است و پیشرانه‌ی دیزلی آن نیز تشنه نشان می‌دهد.

 

فولکس‌واگن پاسات GTE Advance

ب‌ام‌و 330e M Sport

قیمت مدل تست شده (پوند)

41100

42635

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

4767/1832/1456

4633/1811/1429

پیشرانه

4 سیلندر خطی، 1395 سی‌سی

4 سیلندر خطی، 1998 سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

215

249

گشتاور (نیوتون متر)

400

420

گیربکس

6 سرعته ی اتوماتیک، دیفرانسیل جلو

8 سرعته ی اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

حجم باک سوخت (لیتر)

50

41

ظرفیت محفظه بار (لیتر)

402/1613

370/اعلام نشده

وزن خالص (کیلوگرم)

1722

1735

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت (ثانیه)

7.1

6.2

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

225

225

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

5

5.4


منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

8 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3734 دیدگاه) ,

    .
    پاسات خیلی قشنگ و باوقاره.
    مخصوصا از جلو
    فنی هم که چیزی کم نداره.
    پس انتخاب من پاسات GTE.

    پاسخ
  2. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    کیلومتر شمار پاسات خیلی زیباست
    ادم دوست داره هی رانندگی کنه و مدام کیلومتر شمار رو نگاه کنه اصلا یه وضی……….
    در کل ظاهر بی ام و از پاسات بهتره ولی کابین پاسات قشنگتره
    موتور بی ام و قوی تره گشتاورش بیشتره شتابش بهتره گیر بکس 8 سرعتش هم اصلا دیوانه واره
    ولی قیمتا یکم بالاس

    پاسخ
  3. سیاوش
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    پاسات نمای جلوش خیلی خوبه ولی چرا نمای پشتش انقدر بده
    نمی دونم نظر شما چیه

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (219 دیدگاه) ,

    بین خودروهای نام برده شده، مرسدس کاملا حس یک خودروی کلاس بالاتر رو میده در بحث طراحی و کیفیت

    پاسخ
  5. سامان اذری
    سوابق: (1472 دیدگاه) ,

    نتایج نظر سنجی گویای همه چیز هست

    پاسخ
  6. كوروش
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    جان !!!
    پاسات اول شد ؟
    چیزی از ارزش های بیمر کم نمی شه 🙂 بله

    پاسخ
  7. VOLVO FH
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    قرار بود ب ام و با فولکس مقایسه بشه,برای چی بنز وارد شد تو نظر سنجی.باید دو تا تو نظرسنجی بودن,نه چهارتا.
    فولکس بهتر از بی ام و است.

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    از هیچ کدوم نمیشه گذشت.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.