مقایسه دو کانورتیبل داغ: M4 در برابر F-Type

BMW در سال 2014 مدل M4 را که درواقع جایگزین مدل M3 کوپه است، با هدف تولید یک خودروی کامپکت با عملکرد بالا روانهٔ بازار کرد. حال ما نسخهٔ کانورتیبل M4 را در مقابل جگوار هیجان‌انگیز F-Type S کانورتیبل مورد آزمایش قرار می‌دهیم.

BMW M4 Convertible vs Jaguar F-Type
BMW M4 Convertible vs Jaguar F-Type

BMW M4 در بازار خودروهای اسپرت با عملکرد بالا نقش مهمی را ایفا می‌کند. پیشرانهٔ توربو دوقلو شش سیلندر خطی قدرتمند M4 در مدل کوپه دیده می‌شود، حال BMW سقف فلزی تاشو را که قبلاً در مدل استاندارد سری 4 کانورتیبل دیده می‌شد را به نسخهٔ M4 قدرتمند نیز اضافه کرده است.


M4 کانورتیبل جدید ترکیبی از وسوسه‌انگیزی و هیجان را با سقف باز ارائه کرده است و از یک موتور با عملکرد بالا بهره برده است، اگرچه در بین بازار کابریولت‌های فوق‌سریع قرار ندارد اما در این حوزه از خودروها یکی از بهترین اتومبیل‌های موردعلاقه ما است.


جگوار F-Type چهار صندلی ندارد اما می‌تواند یک بازی بسیار نزدیک به M4، چه در قیمت و چه در قدرت و هندلینگ را با آن شروع کند.
بنابراین، باید ببینیم که آیا BMW می‌تواند پسرعموی کوپه خود را تحت تأثیر قرار دهد، یا نیاز به تجدیدنظر دارد؟

شاخ به شاخ

باز کردن سقف

شما به طور کامل سقف الکتریکی جمع شونده را در هر دو اتومبیل در اختیار دارید، و همچنین هر دو خودرو می‌توانند سقف را در حالی که خودرو حرکت می‌کند باز و بسته کنند. این عمل در BMW تا سرعت 18 کیلومتر در ساعت امکان‌پذیر است، این در حالی است که جگوار می‌تواند با سرعت 48 کیلومتر در ساعت سقف خود را بسته یا باز کند.BMW M4 زمان 23.8 ثانیه را برای باز کردن و 26.9 ثانیه را برای یا بستن سقف نیاز دارد. این درحالی است که جگوار فقط 10.8 ثانیه برای باز کردن و 12.1 ثانیه برای بستن سقف خود زمان نیاز دارد. پس از بستن کامل سقف، BMW به خاطر فلزی بودن سقف کمی ساکت‌تر و آرام‌تر از جگوار بود. در سرعت 112 کیلومتر در ساعت M4 صدایی برابر با 69 دسی‌بل را به کابین وارد می‌کند و سقف پارچه‌ای جگوار، 72 دسی‌بل را از خود عبور می‌دهد.

BMW M4 Convertible vs Jaguar F-Type
BMW M4 Convertible vs Jaguar F-Type

عملی بودن

اگرچه با سقف بسته دسترسی به کابین جگوار کمی سخت‌تر است اما در این بخش هم هر دو خودرو به‌اندازه کافی برای ورود و خروج به کابین ساده و راحت هستند. عقب BMW هم برای رفت‌وآمد آسان است، فقط باید با فشار یک دکمهٔ الکترونیکی صندلی‌های جلو را به جلو خم کرده تا دسترسی به صندلی‌های عقب آسان‌تر باشد.

BMW M4 Convertible vs Jaguar F-Type
BMW M4 Convertible vs Jaguar F-Type

ویژگی‌های فنی و عملکرد حرفه‌ای

M4 و F-Type، هردو پیشرانه‌های 3.0 لیتری شش سیلندر خود را به رخ می‌کشند، اما در BMW شش سیلندر خطی و مجهز شده به توربو شارژ دوقلو است، در حالی که جگوار از پیشرانهٔ 3.0 لیتری خورجینی سوپرشارژر استفاده کرده است. BMW موتور M4 را تقویت کرده است و صدای اگزوز را چندین برابر ساخته است، ولی F-Type یک دریچه مکانیکی را در اگزوز تعبیه کرده است که با پمپ کردن گاز خروجی، حجم صدا را به طرز خارق‌العاده‌ای افزایش داده، که صدای خودرو را وحشی‌تر کرده است. M4 با یک گیربکس 7 سرعتهٔٔ اتوماتیک، قدرت 425 اسب‌بخاری را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. جگوار هم مجهز به یک گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک قدرت 375 اسب‌بخار خود را به چرخ‌های عقب می‌رساند.

BMW M4 Convertible vs Jaguar F-Type
BMW M4 Convertible vs Jaguar F-Type

حکم

جایگاه نخست: جگوار F-Type S کانورتیبل

اگر می‌خواهید یک کانورتیبل لوکس داشته باشید، و هر زمانی که شما پشت فرمان آن می‌نشینید احساس خاص بودن را بکنید، هیچ چیز نمی‌تواند مانند جگوار F-Type با این حصول مطابقت داشته باشد. زمانی که شروع به شتاب گیری می‌کنید، صدای وحشیانه اگزوز را می‌شنوید که به همراه هندلینگ فوق‌العاده بالای خودرو، لبخندی ناخودآگاه را بر روی لبانتان می‌آورد و به‌سادگی احساس می‌کنید که خودرو زنده است. درواقع، F-Type این استعداد را دارد که شما را به قدری سرگرم کند که ظرف مدت بسیار کمی، عملی نبودن این خودرو را فراموش کنید و این بدان معناست که جگوار F-Type هنوز هم یکی از بهترین کانورتیبل‌های با عملکرد بالا است که می‌توانید خریداری کنید.

جایگاه دومBMW M4 کانورتیبل

M4 کانورتیبل با موتور شش سیلندر خطی خود، عملکردی فوق‌العاده و البته مشابه پسرعموی کوپه خود را در مسیر ارائه کرد. اما سقف فلزی آن علیرغم بهتر بودن برای کاهش نویز فضای بیرون، باعث سنگین‌تر شدن خودرو شده است. زمان و سرعت باز و بسته شدن هم به طول می‌انجامد و همچنین در مسیرهای پر پیچ و خم هندلینگ و پایداری لازم را مانند جگوار به شما نمی‌دهد. وزن اضافی از سیستم پیچیده سقف M4 فقط جایگاه این خودرو را در مقایسه با جگوار پایین‌تر قرار می‌دهد ولی همچنان M4 یکی از بهترین کانورتیبل‌های داغ به شمار می‌رود. درمجموع می‌توان M4 کانورتیبل را یک خودروی چهار صندلی بزرگ با عملکرد فنی بالا دانست، اما باید اعتراف کرد که فاقد لذت و سرگرمی است که شما در جگوار به دست می‌آورید.


مشخصات کلیدی

مشخصات BMW M4 Convertible DCT Jaguar F-Type S
قیمت پایه / قیمت مدل تست £63,390/£71,470 £67,535/£70,690
ارزش باقیمانده پس از (3 سال/36.000) £32,963/52.0% £35,321/52.3%
استهلاک £30,427 £32,214
مالیات سالانه / نرخ بالاتر £4,138/£8,276 £4,412/£ 8,824
فاصلهٔ دو محور /طول 4671/2812mm 4470/2622mm
عرض/ ارتفاع 1386/1870mm 1308/1923mm
موتور / حجم 6 سیلندر خطی توئین توربو / 2979 سی‌سی 6 سیلندر خورجینی سوپرشارژر / 2995 سی‌سی
بیشینهٔ قدرت 425 اسب‌بخار 375 اسب‌بخار
بیشینهٔ گشتاور 550نیوتن‌متر 460 نیوتن‌متر
گیربکس و دیفرانسیل 7 سرعتهٔ اتوماتیک / RWD 8 سرعتهٔ اتوماتیک / RWD
حجم باک 60 لیتر 70 لیتر
حجم صندوق عقب 370 لیتر 196 لیتر
وزن خودرو / حمل بار 1,865/500kg 1,614/436kg
دایره دور زدن خودرو 12.2 متر 10.7 متر
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی 3 سال (نامحدود) / 3 سال 3 سال (نامحدود) / 3 سال
رتبهٔ تولیدکننده / فروشنده 10 / 22 2 / 8
0 تا 60 مایل 4.1 ثانیه 4.6 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر 275 کیلومتر
مسافت ترمز از سرعت 112 تا 0 کیلومتر 45.5 متر 49.6 متر
میزان نویز کابین در سرعت 112 کیلومتر 69 دسی‌بل 72 دسی‌بل
مصرف سوخت میانگین طبق ادعای کمپانی 7.23 لیتر 7.14 لیتر
مصرف سوخت میانگین در تست اتو اکسپرس 8.97 لیتر 11 لیتر
تست واقعی / ادعای co2 کمپانی / مالیات 249/203g/km/33% 308/203g/km/33%
ایربگ / ISOFIX / سنسور پارک / دوربین 6 عدد / دارد / دارد / 330 پوند 4 عدد / دارد / عقب / 255 پوند
ترمز سرامیکی/ ESP/ کروز کنترل 6.250 پوند / دارد / دارد 8.900 پوند / دارد / دارد
رنگ متالیک / چراغ زنون / باله عقب دارد / دارد / 265 پوند 700 پوند / دارد / دارد
تهویه مطبوع / چرم / گرم‌کن صندلی دارد / دارد / دارد 700 پوند / دارد / دارد
ماهواره ناوبری / usb / dab radio / بلوتوث دارد / دارد / دارد / دارد دارد / دارد / دارد / دارد

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

64 دیدگاه

  1. peyman
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    هووووم
    چون جگوار سرگرم کنندست اوله!!!!!
    حکم:
    هر مقایسه ای علمی و منصفانه نیست
    BMW اوله

    پاسخ
    1. سینا
      سوابق: (46 دیدگاه) ,

      چون فاقد سرگرمی لازم است F-Type S برنده است 😐 حکم 😐
      اینا با مقایسه شدن با BMW دارن واسه خودشون اعتبار کسب می کنن.حکم:|
      تو بخش قدرت موتور گشتاور مصرف سوخت میانگین در تست اتو اکسپرس شتاب حجم صندوق مسافت ترمز نویز هندلینگ و … BMW برتر 😐 باز میگی حکم 😐 سرگرمی نداره 😐

      پاسخ
    2. جواد
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      مقایسه زمان بسته شدن سقفا نا عادلانه بود چون اصلا مدلشون فرق می کرد

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل فرید
        فرید
        سوابق: (788 دیدگاه) ,

        چی شد؟؟؟؟AUTO EXPRESS که عشقتون بود که حالا شد اخ و پیف؟؟؟؟
        حالا جانب دار شد؟؟؟؟اون زمانی که در مقایسه با اس کلاس و ال اس طرف اس کلاس رو میگرفت معتبر ترین بوود…حالا مجله انگلیسیه و از این حرف ها…
        بابا شماها نوبرین…واقعا روز به روز که هیچی ثانیه به ثانیه رنگ عوض میکنین…حالا اگه بی ام دبلیو رو اول میکرد میشد بهترین مجله خودرویی…این حرفهاتون یعنی تعصب!!!!!!!!!
        من اون زمان فهمیدم این مجله دوزار نمیرزه و قبول نمیکردید…حالا به حرف من رسیدید…روی هوا نتیجه گیری میکنند…حالا چه لکسس رو اول کنه چه نکنه…از اون روز فهمیدم و حتی کامنت های من هست که گفتم این مجله رو قبول ندارم و این دوستان متعصب بر علیه من شدند…خوبه حرف هام بهتون ثابت میشه.
        من هیچ حرفی رو بدون مدرک و سند نمیزنم.
        با اینکه جگوار رو دوست دارم ولی حق بی ام دبلیو بود ولی این مجله خنگ جگوار رو اول کرد…
        یکسری فکر میکنند چون مجله خارجیه هر شعرو قصیده ای بنوسیه باید قبول کرد ولی نیست بخدا…
        این تضاد ها بین حرف هاتون باعث شده که آدم به یه عده بگه متعصب.

        پاسخ
        1. جی تی ار
          سوابق: (429 دیدگاه) ,

          من هم قبلا به مقایسه های این سایت ایراد های اساسی گرفته بودم. حتی تا اونجاییکه یادمه توی مقایسه بی ام و X4 وپورشه ماکان که خیلی ها نتیجه را منطقی می دانستند. اما هیچ

        2. جی تی ار
          سوابق: (429 دیدگاه) ,

          اما هیچگاه کل سایت را تکفیر نکردم بگم سایت سایت مضخرفیه…

    3. جی تی ار
      سوابق: (429 دیدگاه) ,

      یعنی عاشق این منطق و استدلال های همیشگی سایت اتو اکسپرسم. چقدر عالی همه ی موارد رو در دوماشین مانند هندلینگ و شتاب و سرعت و میانگین مصرف در زمان آزمایش وآلایندگی و نفوذ صدا به داخل کابین و… باهم مقایسه کرده و کاملا بر اساس نتایج بدست آمده حکم داده است. یعنی از نظر این دوست عزیز دیدگاه اولی این مقایسه اوج عادلانگی و منطقی بودن است.نه بارک الله!!!
      احمد جون ضمن تشکر و عرض خسته نباشید; داداشم این مقاله هارو ترجمه نکن کلاس کارتو میاری پایین. ولی بازم ممنون…

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        همه ی مواردو که ب ام و سرتر بود.دقیقا چیه جگ رو برتر دونستن؟! اونا هم مثل من کانورتیبل ندیده هستن؟!
        احمد اسم نویسنده ی این مطلبو میخوام،بده باهاش صحبت بکنم.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
          Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          مخلصم شاهین جون

          آره منم دنبال شمارش هستم 😀

          ولی اول گفتم بزار ترجمش کنم که شماهم بخونید بعد همگی باهم بریم به جنگش 🙂

      2. تصویر پروفایل Ahmad..F12
        Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        درود جی تی آر جان

        ممنون از توجه خودت دوست خوبم

        والا مطالب مقایسه ای کمه، منم این قسمت سایت رو به دوش گرفتم

        بله چشم هرچی شما بگی 😉

        پاسخ
        1. جی تی ار
          سوابق: (429 دیدگاه) ,

          خواهش می کنم احمد جان. شما درست می گی مطالب مقایسه ای واقعا کمه.
          ضمنا شما مختاری و ما کوچیک شما…

    4. تصویر پروفایل مهرداد فراهانی
      مهرداد فراهانی
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      ممنون جناب نیشابوری عزیز
      به نظر من BMW برنده چون:
      قدرت و گشتاور بیشتری داره
      شتاب بهتری داره
      و خب بی ام و هست! یک آلمانی اصیل.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
        Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        ممنون از توجه شما جناب فراهانی

        بله در اکثر موارد برتری با M4 هستش

        در واقع به نظر من باید از Z4 30i به جای M4 استفاده میشد، منطقی تر بود

        پاسخ
        1. AS
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          Z4 مدل 30i نداره ????????????
          واقعا ک ????????????

    5. سجاد
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      بنظرم گرچه BMW رو کاغذ و در عمل کمی بهتر از جگوار هستش ، اما ظاهر جگوار با باطنش بیشتر همخونی داره . . .
      ظاهری کاملا سرکش و اسپرت که با مدلهای دیگه جگوار مشابهت کمی داره!

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل Lord Cezar
    Lord Cezar
    سوابق: (305 دیدگاه) ,

    این مقایسه تو سری ویژه تاپ گیر مسافرت جاده ای قسمت دوم انجام شده و بی ام و در هر شرایط بهتر از جگوار عمل کرد و با اینکه کلارکسون به طراحی اش ایراد گرفت ولی هندلینگ ماشین و توانایی هاش در برابر جگوار (وی 8 بود ) شکه کننده بود . صدای اگزوز جگوار هم مصنوعی هست به نظرم لذت بخش نیست .

    پاسخ
  3. fluid
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    جالبه بی ام و ترمزش بهتره.صدای ورودی به کابین کمتره.شتابش بیشتره
    قدرت بیشتر.گشتاور بیشتر.حجم صندوق بیشتر.مصرف سوخت کمتر.استهلاک کمتر.ایربگ بیشتر. اخرش چون سرگرم کننده نیست دوم
    حالا جالب دونید کلا سری 4 تو کلاس خودش تو اکثر مجله های معتبر خودرویی
    رتبه اول داره

    پاسخ
    1. رهگذر
      سوابق: (343 دیدگاه) ,

      در نظر بگیر منبع انگلیسی هست متاسفانه مد شده از انگلیسی ها ترجمه زیاد شده تو سایت

      پاسخ
  4. مهدی 911
    سوابق: (267 دیدگاه) ,

    توهمه چیز بی ام و سرتره ولی جگوار اول میشه اینم از تستا هستش که ادم به ناحق ضد حال میخوره

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل حسين
    حسين
    سوابق: (1173 دیدگاه) ,

    درود.
    دوستانی که طرفدار ب ام و هستن حساس نشن. در این تست هیچی از ارزش M4 کم نشده.

    درسته که از نظر امکانات و تکنولوژی و کاربردی بودن M4 بهتره اما این تست بیشتر جنبه های

    تفریحی دوتا ماشین رو بررسی کرده. خب یه ماشین دو نفره با سقف پارچه ای میتونه از یک ماشین

    بزرگ و پیچیده جذاب تر باشه. در واقع جگوار به خاطر ساده تر بودن و سرگرم کننده تر بودن (یه

    جورایی به انگلیسی شاید بشه گفت به خاطر Fun بودن) اول شد.

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل امیرحسین (Lion26)
    امیرحسین (Lion26)
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    من فکر می کردم که فقط از خودروهای فرانسوی خوشتون نمیاد،نگو هیچ خودروسازی رو قبول ندارید به جز آلمان.

    واقعا مسخرست.
    یکی به من بگه چی از خودروهای آلمانی دیدید که از بقیه خودرو سازها ندیدید؟

    منفی بدید.

    Just France.

    پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        اقا ما بگیم پژو عالیه مشکل شما حل میشه؟! پژو خوب ما بد.

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          نمیدونم این بد شدن با خودروسازای المانی از کجا اب میخوره؟! میگن ادم هر چی موفق تر،بدخواهش بیشتر،حکایت همینه.
          کسب شهرت تو پدال با مخالفت با خیلیا به دست نمیاد.

    1. mclaren
      سوابق: (398 دیدگاه) ,

      امیرحسین جان
      خودروهای آلمانی تاپ هستن شکی توش نیست ولی نظر منو میخوای زیاد روی نظرات دیگران حساب نکن هرکس تعصب خاصی رو برندی داره تو ایران هم یکسری مدل ها تو گوش بچه خوندن تا وقتی که بزرگ میشه فکر میکنه این ها تمام دنیا هستن و البته این فقط در مورد نظرات متعصبانه هست ولی اگر حقیقت رو بخوایم قبول کنیم چه تلخ چه شیرین آلمان در صدر صنعتی ترین کشور اروپا هست و انگلیس و ایتالیا و فرانسه بعد اون قرار میگیرن….ولی یه چیز جالب!!! همیشه نوآوری و خلاقیت رو فرانسوی ها به بقیه آموزش میدن یعنی همیشه اولین هستن توی اختراعاتشون…ولی بعضی لحاظ ه با شما هم عقیده هستم تعصب دوستان روی یه کشور بیش از حد نرمالش هست و توی همه چیز ربطش میدن.

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل RETOLEX
    RETOLEX
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    به اسم منبع نگا کنید
    اتواکسپرس !!
    چه توقع ای دارین .
    اصلا معلوم نیست طرف کی هست اتواکسپرس.
    هر بار طرفداری بیخود از یک ماشین

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      البته رضا جان تا اونجا که من مطالبش رو ترجمه کردمو زیاد تجربه مطالبشو داشتم اینطور

      متوجه شدم که هربار، برنده شدن رو فقط مختص چند چیز خاص میدونه نه کل خودرو!

      یعنی مثلاً میاد یه تست از آلودگی و صدای اگزوز بین بنز و بی ام و برگزار میکنه و در اون

      تست (فقط در اون تست) یکی رو حکم اول میده

      ولی دقیقاً همون دو خودرو رو در یک مطلب دیگه میبینیم که مثلاً اومده از نظر ویژگیهای

      اسپرتی و فضای پای سرنشین تست میکنه، که در اونجا میبینیم دیگری رو برنده اعلام کرد

      منظورم اینه که نباید هم زیاد به تست های اتو اکسپرس ایراد گرفت، تست های این

      سایت حکم کلی خودرو و برتری کلی رو کمتر اعلام میکنند و هر بار بین چند ویژگی خاص

      مورد آزمایش قرار میده خودروها رو

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل RETOLEX
        RETOLEX
        سوابق: (1407 دیدگاه) ,

        اول میاد همه چیز ما شین رو تست میکنه بعد فقط در یک زمینه امتیاز میده
        مشکل اتواکسپرس اینه
        من نمیتونم درکش کنم

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل سعید
      سعید
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      مقایسه های caranddriver خیلی بهتره،ماشینها رو از همه نظر بررسی میکنه و برای هرچیزی امتیاز میده

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل RETOLEX
        RETOLEX
        سوابق: (1407 دیدگاه) ,

        فرید من همیشه طرف تو هستم ولی به تازگی خیلی حرفهای غیرمنطقی میزنی بیش از حد !!!

        پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      درود دوست عزیز

      در سایت Gravatar .com ثبت نام کنید و ایمیلی که با اون در پدال کامنت میزارید رو همونجا هم وارد کنید و برای اون ایمیل یه عکس آواتار قراربدید. تمام.

      پاسخ
  8. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    !!!

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    این مقایسه درباره قدرت وشتاب و هندلینگ و این چیزا نیست؛چون تو این چیزا M4 کاملا برتره،احتمالا منظورش اینه که جگوار با اندازه کوچکتر و وزن کمتر و سقف پارچه ای برای یه رانندگی آروم و لذت بخش و سرگرم کننده بهتر و راحت تره

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    لطفا اعداد طول و عرض و ارتفاع ماشینها رو تو جدول اصلاح کنید،اشتباهه

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل حسين
    حسين
    سوابق: (1173 دیدگاه) ,

    درود. فیس لیفت سری 3 هم رونمایی شده. مطلبش رو بذارین. البته داخلش از نظر ظاهری تغییری نکرده و فقط یکم آپشناش تغییر کردن

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل Erfan
    Erfan
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    درسته که جگوار رو خیلی قبول دارم و ابهت خاصی داره، اما خدا وکیلی حق BMW بود که اول بشه. مقایسه حرفه ای نبود و راحتی رو به کاربردی بودن ترجیح داده بود.

    پاسخ
  12. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    حالا هی بگین چرا دارین از انگلیسی ها بد میگی بفرما اینم از مقایسشون دیگه حرفی هم میمونه مگه

    پاسخ
  13. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    ای کاش مجلات آلمانی فعال تر بودن تا پیزوری هایی مثل اینا مقایسه راه نندازن

    پاسخ
    1. mclaren
      سوابق: (398 دیدگاه) ,

      شما به اندازه یه کشور آلمان تعصب به خرج میدی بعضی وقتا فکر میکنم شما یه نفر از آلمان اومدی چون مردم آلمان اینطور که شما فکر میکنین نیستن و کمی انصاف دارن ولی جالب اینجاست مردم شهر مونیخ هیچکدوم از آلمانی های دیگه رو قبول ندارن و اینجاست که فکر میکنم از آلمان اومدی اونم شهر مونیخ…قرار نیست همیشه آلمان برنده باشه و بقیه محکوم به شکست چون خیلی رقیب های قدرتمند تو کل دنیا داره فرانسه…ایتالیا….انگلیس…سوئد…آمریکا…ژاپن همه این هم تکنولوژی بالایی دارن و مطمئنا ننشستن و تو شرکت هاشون منچ بازی کنن.
      توی این بررسی حق بی ام دابلیو بود برنده بشه اما همین مجله کم آلمانی ها رو برنده اعلام نکرده اون زمان به حق بود حالا اومده توی آیتم کوچیک مقایسه کرده و جگوار برنده شده همه صداشون در اومده

      پاسخ
      1. شایان
        سوابق: (1312 دیدگاه) ,

        عمویی کی گفته مونیخی ها بقیه و قبول ندارن این توهم یه طرفداره انگلیسه فقط !!!! شک نکن چون عمویه بنده در مونیخ زندگی میکنه(اسمه چه شهریم اوردی زدی تویه خال خالی بندی خودمم چند بار سفر کردم به آلمان و بهش سر زدم) چنین چیزی نشنیدم ازش شایدم منظورت بی ام و هست که ساخت باواریا(شرکت در مونیخ) هست شایدم شما خواستی اسمه یه حزبیو بیاری که تنها 0.1 درصد در رای در انتخابات سراسریه آلمان میاره(تنها در باواریا فقط)!!! در هر صورت کسی خودشو بهتر از کسه دیگه ای نمیدونه ولی در انگلیسی(بریتانیا) که شما مثل اینکه خیلی دوسش داری همه با هم جنگ دارن از اسکاتلندی ها(که خودشون با خودشون در مورد کاتولیک بودن و پروتستان بودن و فحاشی هایی که تا پشته گوشت سرخ میشه به ملکه و ضدیت باهاش توسط کاتولیک هایه اسکاتلند تا ایرلندی هایه شمالی که میخوان سر به تن انگلیسی ها نباشه(جمهوری خواهانش) همین امروز انتخاباتشونم اینو داره میگه عزیزم اون چیزی که تویه ذهنت میگذره و بریز دور زیادم تلاش نکن در هر صورت چه از لحاظ فرهنگی چه علمی چه پژوهشی چه دساور در هر زمینه ای راحت آلمان یه بدن از انگلیس بالاتره ضمنا پرستیژ آلمان کلا از انگلیس بالاتره دو سال داره محبوب ترین کشور دنیا با اختلاف میشه در مورد بقیه رقبا هم فقط ژاپن و آمریکا مطمئنا رقبایه اقتصادی و صنعتی هستن بقیه خیلی فاصله دارن آلمان اگه رسانه دستش بود الان خیلی بالاتر از اینی که هست بود شک نکن این مقایسه هم مهم نیست مهم اینکه دنیا آلمانو قطب اتومبیل دنیا میدونه نه انگلیسو

        پاسخ
        1. Mclaren
          سوابق: (398 دیدگاه) ,

          اولا درست صحبت کن میدونم نصف من هم سن نداری در ضمن عموی بنده 32 سال هست آلمان زندگی میکنه و توی یکی از شرکت های وابسته به آئودی کار میکنه مدام باهاش در ارتباطم و مونیخی ها حتی به بقیه مردم المان از شهرای دیگه فخر فروشی میکنن و میگن اون رنگ سیاه پرچم آلمان شما هستین و اون رنگ طلایی که نژاد بور هست و اصل آریایی رو بخودشون نسبت میدن و میگن ما نژاد اصلی آلمان هستیم و چون شما فقط رو هوا صحبت میکنی این چیزا رو نمیدونی(البته اینم میدونم که همیشه 100% افراد هم عقیده نیستن اما توی المان چنین داستانی هنوز هست) …در ضمن من هیچ ارادتی به انگلستان ندارم فقط واسه همه برند های قدرتمند دنیا احترام قائلم نه مثل شما بدون هیچ اطلاعاتی فقط پست میذاری که تعداد اسپم هاتو بالا ببری و ماشالا همیشه رکورد دیسلایکم داری…و در مورد انگلستان هم فکر کنم 4 تا فیلم دیدی و مدام داری منعکس میکنی اینجا ولی باید بگم شما حتی افغانستان هم نرفتی چون با این اطلاعاتت دیپورتت میکنن چه برسه آلمان…زمان های خیلی قدیم اسکاتلند و ایرلند از این که انگلیسی ها بهشون حکومت میکردن ناراضی بودن چون واقعا دولت انگلستان قدرتمند بود و باعث عذاب اون ملت بیچاره بود ولی الان هم اسکاتلند و هم ایرلند واقعا مردم خوشحالی دارن که زیر سایه انگلستان دارن زندگی میکنن و انگلستان هم واقعا این دو کشور رو با امنیت بالا پوشش میده چه بخوایم چه نخوایم انگلیس از هند گرفته تا قاره استرالیا و همین اسکاتلند و ایرلند و قسمتی از هلند از اروپا و مصر و آفریقای جنوبی رو از قدیم پوشش میده حتی بعضی جاها خوندم آمریکا هم از اکتشافات انگلیسی ها هست و تقریبا یک نژاد هستن…اصلا به اینا کار ندارم فقط خواستم بهت بفهمونم الان عصر حجری نیست که مدام ازش صحبت میکنم بالا بری پایین بیای با فرهنگ ترین مردم دنیا لقب گرفتن میتونی اینو از استودیوم های فوتبالش ببینی سکوی تماشاگر دقیقا در کنار زمین فوتباله بدون هیچ محافظ و قفل و زنجیری هیچ کجای دنیا اینطور نیست باید نیروی امنیتی و هزار جور فنس و قفس واسه تماشاگر بذارن تا نیاد تو بازی و کسی رو بکشه یا مصدوم کنه و بهتره شما یکم مطالعه کنی چون اطلاعاتت یا ناقصه یا 100% جانب دارانه هست که همش تعصب باعث تحریفش میشه…کاری هم به قطب اتومبیل دنیا هم ندارم….ولی اینکه بقیه رو همیشه آشغال میدونی یا حرف بقیه رو دروغ میدونی اینا رو گفتم که فک نکنی با بی سواد طرفی عزیزم من علاوه بر اینکه علاقه ای به چیزی پیدا کنم ماشین یا هر چیز دیگه کل ویکیپدیا و سایت های خارجی رو دنبال میکنم شما هم اگر یکم زبان انگلیسیتو تقویت کنی میبینی که در مورد خیلی چیزا اطلاعاتت پوچه….به هرحال کمی اطلاعات بد نبوده حداقل سوتی ندی….موفق باشی

  14. Ali.Q
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    اگه جرمی کلارکسون بود بدون هیچ دلیلی همون اول F-TYPE رو انتخاب میکرد

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      جالب اینجاست جرمی کلارکسون با اون تعصبه و خشک مغزیش بازم بی ام و سر میدونه دیگه تا تهشو برین

      پاسخ
  15. مجتبی(ساروی)
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    عجب نادانی بود نویسنده .اقا توی تمام موارد بی ام برتر بوده از قیمت بگیر تا قدرت که بی ام 50اسب (خیلیه)قدرتش بیشتره تازه خاک بر سر اف تایپ که صدای اگزوزش تقلبیه بی ام جادارتر سریع تر ارزان تر و…….تره حالا یارو چی میگه ؟

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل سروش
    سروش
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    بنظر من سطح کلاس این دوتا درسته و باید با هم مقایسه میشدن . از نظر قیمت و ابعاد نزدیک به همن .خیلی از سایتا این دو رو باهم مقایسه کردن ولی واقعا دلیلهای این سایت برای برنده شدن جگوار خیلی مضخرف بود . البته جگوار هم ماشین فوق العاده ایه . میخواستم ببینم چجوری میشه برای ترجمه به سایتتون کمک کرد ؟

    پاسخ
  17. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    چی بگم دیگه؟
    هر چیزی رو که قصد داشتم بگم دوستان گفتن

    اگه مقایسه ی کامل باشه خب قطعا بی ام بهتره

    به قول حسین احتمالا فقط fun بودن ماشین بررسی شده، وگرنه یعنی تا این حد خودشون نمیفهمیدن که بی ام بهتره….!!؟؟!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
      Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      درسته صادق جون

      در واقع اومده از نظر عملکرد و سرعت سقف بازشونده و عملکرد فنی و صدای اگزوز

      بررسی کرده، ولی در آخر حکم رو به لذت و جذابیت رانندگی داده

      پاسخ
  18. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    به هر حال باید قبول کرد که هندلینگ جگوار در این مدل بهتره، حالا کاری نداریم که سقف تاشوی کدوم سریعتره و قدرت کدوم بیشتره. هندلینگ رو صحبته.

    پاسخ
  19. علی
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    قضاوت عادلانه دوستانی هم که شک دارن اول بی ام و خودشونو خریدن نظرات صحیح را بفرستن سایت پدال

    پاسخ
  20. سامی
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    الان چطور شد ک جگوار برنده شد ؟؟؟؟
    سرعت و قدرت و شتاب و مصرف سوخت ک بی ام دبلیو جلو بود !
    مثه این شد ک ی سیب سالم رو درخت باشه و یه سیب کرم زده افتاده باشه پایین
    بعد بگن این سیب کرم زده بهتره :دی !

    پاسخ
  21. مهدی دادگر
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    خخخخخخخخخخخخخخخخ
    جاگوار از بی ام و بهتره ؟ اونم سری سه؟
    شوخی جالبی بود کلی خندیدم

    پاسخ
  22. مسعود
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    با سلام ، از نظر من وقتی یک نفر خودروی کانورتیبل میخره مسلما مفرح بودن براش در اولویته ، وگرنه میرفت یک سدان جادار یا یک کوپه پر شتاب و پر قدرت میگرفت، پس در عین حال که من هم bmw رو بیشتر میپسندم زیاد نمیشه به نتیجه خرده گرفت.
    ارادتمند

    پاسخ
  23. soroosh
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    از دید من هیچ کدوم از کاربرای پدال هیچی سرشون نمیشه من ماهی 1 بار مییام کامنت میزارم عشق ماشین های المانی کورتون کرده اصلا تاحالا جگوار از نزدیک دیدین اینطوری قضاوت می کنیین نهه جان من دیدین ؟ چی راجب برند جگوار می دوننی اخه به قران یه مشت تعصبی مملکته مارو به باد داده داریم میبینیم همییشه ماشین های انگلیسی شاخ بودن به قول خودشون ما هنوز انقدر پول دار نشدیم جنس ارزون بخریم یه دلیلی داره که همشیه اول المان خوبه به قران م ایرانیا گنده می کنیم بنتلی جگوار استون مک لارن رنج اور جیپ رویز رویز و…. اینا بداااااااااااا ؟

    پاسخ
  24. parker
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    به نظر شخص شخیص بنده دو تاماشین هم خوشگلن هم امکاناتشون خوبه حالااااا یکی موتورش ضعیفه یکی سقفش فلزیه یکی صندلیاش سوراخ داره اون یکی پخشش تصویر نداره ولی در کل من دو تاشونو دوس دارم هم بی ام دبلیو هم جگوار

    پاسخ
  25. اول انگلیس بعد المان
    سوابق: (441 دیدگاه) ,

    قبول کنید که بی ام و دیگه خیلی تکراری شده ادم وقتی اونو توخیابون می بینه هیچ شوقی برای تماشاش نداره این قدر اونو دیده ولی ادم از خداشه یک جگوار رو از نزدیک ببینه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.