بی ام وجگوارمرسدس بنزهفته نامه

مصاف مفصل ب‌ام‌و سری 5، مرسدس E کلاس و جگوار XF

رقابت در بخش تاپ کلاس سدان های اجرایی داغ است. ب‌ام‌و این را می‌داند و به همین دلیل است که هفتمین نسل سری ۵ را به بهترین وجه ممکن روانه‌ی بازار کرده است.

BMW 5 Series vs Mercedes E-Class vs Jaguar XF
سال پیش دسته‌ای از سدان های لوکس وارد بازار شدند که مرسدس E کلاس یکی از آن‌هاست. این خودرو با تکنولوژی‌های پیشرفته، سیستم‌های خودران، فضای بیشتر از همیشه و کابینی لوکس عرضه شد. این خودرو در حال حاضر قهرمان کلاس خود از نظر ماست و ب‌ام‌و را در پیش روی خود می‌بیند.

BMW 5 Series vs Mercedes E-Class vs Jaguar XF
به‌طور سنتی ب‌ام‌و بیش از رقبا روی دینامیک رانندگی تمرکز دارد بنابراین اگرچه از نظر انعطاف‌پذیری، ایمنی و تکنولوژی رقیب سرسختی چون مرسدس دارد اما اگر بخواهد بهترین هندلینگ را در این کلاس داشته باشد، باید رقیب دیگری به نام جگوار XF را نیز کنار بزند.

در این مقایسه سخت ما هر سه خودرو را با پیشرانه‌های ۲ لیتری دیزل و تریم های اسپورت تر آزموده‌ایم تا ببینیم که کدام‌یک بهترین همه‌کاره‌ی کلاس خود است. بی‌شک این مقایسه یکی از سخت‌ترین شاخ‌به‌شاخ‌های سال ۲۰۱۷ به شمار می‌رود.

  • ب‌ام‌و سری ۵

dsc_0194

dsc_0198

مدل

ب‌ام‌و  ۵۲۰d xDrive M Sport
قیمت (پوند)

۴۱۰۲۵

پیشرانه

۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل، ۱۸۷ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۷.۴

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۵.۳
مالیات جاده ای سالانه (پوند)

۱۱۰

 

کلاس سدان های اجرایی بسیار رقابتی بوده و اخیراً خودروهایی چون ولوو S90 و مرسدس E کلاس قاعده‌ی بازی را تغییر داده‌اند. مرسدس رقیبی است که ب‌ام‌و در پیش روی خود می‌بیند. ب‌ام‌و هم‌اکنون برای اولین بار مدل‌های فرمان راست سری ۵ را با سیستم چهارچرخ محرک ارائه می‌کند و ما مدل ۵۲۰d xDrive M Sport را با بهای ۴۱۰۲۵ پوند در تست حاضر کرده‌ایم.

BMW 5 Series
ب‌ام‌و در این خودرو از پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۱۸۷ اسب بخاری استفاده کرده است. این خودرو عملکرد واقعاً گیرایی داشته و در ۷.۴ ثانیه خودرو را از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند و می‌تواند خودروهای فرزی چون مزدا MX-5 و تویوتا GT86 را به دردسر بیندازد.

BMW 5 Series
سیستم چهارچرخ محرک این خودرو نیز کشش فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند. هرچند در مقایسه با مرسدس یک‌دهم ثانیه کندتر است.

BMW 5 Series
با وجود گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری ب‌ام‌و تقریباً با گشتاور ۴۳۰ نیوتون متری جگوار XF سبک‌تر برابری می‌کند اما به دلیل وجود کشش فوق‌العاده و گیربکسی با تعویض‌های تیز، سریع‌تر از گربه‌ی بریتانیایی خواهد بود.

BMW 5 Series
دنده‌های ب‌ام‌و سریع‌تر سبک می‌شوند بنابراین ب‌ام‌و بهتر از رقبا از خط پایان عبور می‌کند و پیشرانه‌ی آن نیز آسایش بیشتری نسبت به دو رقیب دیگر دارد.

BMW 5 Series
این آرامش و رفاه به سواری خودرو نیز کشیده شده است. اگرچه در برخی سطوح ناهموار و بد کمی حرکات را احساس خواهید کرد اما این خودرو که از رینگ‌های سفارشی ۱۹ اینچی استفاده کرده در عبور از دست‌اندازها بهتر از مرسدس عمل کرده و ارتعاشات بسیار کمی را به کابین منتقل می‌کند. در حالت راحت، سری ۵ بیش از آنکه به جاده واکنش نشان دهد در کنار آن کار می‌کند.

BMW 5 Series
در حالت اسپورت تا زمانی که وارد پیچ نشوید احساس سفت‌تر شدن زیاد دامپرها را نخواهید داشت. پس از وارد شدن به پیچ است که شما کنترل بدنه‌ی عالی را متوجه خواهید شد و در این حالت تقریباً تغییری در حالت خودرو به وجود نیامده و همچنان تخت باقی خواهد ماند. خودروی حاضر در تست از کنترل دامپر متغیر (۹۸۵ پوند) سفارشی بهره می‌برد که واقعاً ارزش این پرداخت اضافه را دارد. فرمان خودرو توازن وزنی خوبی داشته و به ندرت خونسردی خود را از دست می‌دهد.

BMW 5 Series

نظرات آزمایش‌کننده‌ها: سیستم xDrive سری ۵ که بهای ۲ هزار پوندی دارد در شرایط لیز زمین امنیت بیشتری را ایجاد می‌کند اما نسخه‌ی تک دیفرانسیل راندمان بالاتری داشته و بیشتر با رقبا برابری می‌کند.

  • مرسدس E کلاس

dsc_0182

dsc_0184

مدل

مرسدس E 220 d AMG Line
قیمت (پوند)

۳۹۱۷۰

پیشرانه

۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل، ۱۹۱ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۷.۳

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۵.۶
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۳۰

 

مرسدس E کلاس به لطف ترکیب استادانه‌ی جذابیت و هزینه‌های کمتر مالکیت بهترین خودروی کلاس از نظر ماست. این خودرو تنها با دو تریم عرضه می‌شود و از گیربکس ۹ سرعته ی اتوماتیک بهره می‌برد. اینجا ما نسخه‌ی اسپورت تر AMG Line را با بهای ۳۹۱۷۰ پوند آزمایش کرده‌ایم.

Mercedes E-Class
پیشرانه‌ی ۱۹۱ اسب بخاری E کلاس بیشتری قدرت را در این مصاف داشته اما گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری آن کمتر از جگوار است. هنوز هم علیرغم مشخصات مشابه روی کاغذ، E کلاس در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت اندکی سریع‌تر است به گونه‌ای که فاصله‌ی آن نسبت به سری ۵ تنها یک‌دهم ثانیه است.

Mercedes E-Class
اما در ارزیابی‌های خط مستقیم این خودرو کندتر از دو رقیب دیگر است اما باید گفت که اختلاف‌ها کم بوده است.

Mercedes E-Class
به عنوان نتیجه در دنیای واقعی تفاوت‌ها ناچیز بوده و هر سه خودرو نسبت به جثه و پیشرانه‌ی کوچکی که دارند واقعاً پاسخگو احساس می‌شوند. مرسدس آرامش زیادی هم دارد. صدای پیشرانه‌ی ۴ سیلندر بسیار کم است.

Mercedes E-Class
دور پیشرانه در بزرگراه‌ها پایین می‌ماند اما معکوس‌های دقیقی برای رانندگی پرسرعت دارد. همچنین طراحی صیقلی خودرو به این معنی است که صدای بادی در کابین وجود نخواهد داشت.

Mercedes E-Class
خودروی حاضر در تست از فنرهای پیچشی استاندارد و دامپرهای تطبیق‌پذیر استفاده می‌کند که باعث می‌شود بهتر از جگوار از دست‌اندازها عبور کند اما از نظر راحتی دنباله‌روی ب‌ام‌و خواهد بود. اگرچه مرسدس به خوبی از عهده‌ی دست اندازهای بزرگ برمی‌آید اما سنگ‌فرش‌های شکسته یا چاله‌ها لرزش‌هایی را به کابین می‌فرستند.

Mercedes E-Class
E کلاس به اندازه‌ی دو رقیب دیگر فرز و چابک نیست و فرمان سریع آن فاقد بازخورد است اما شما نمی‌توانید شکایتی درباره‌ی چسبندگی و خونسردی آن داشته باشد. انتخاب حالت اسپورت پلاس باعث تیزتر شدن پدال گاز و سنگین‌تر شدن فرمان می‌شود اما زمانی که با تنظیمات نرمال در بزرگراه حرکت کنید بهترین حالت خودرو را خواهید داشت.

نظرات آزمایش‌کننده‌ها: گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی وجود دارند که شامل طراحی رینگ‌ها، رنگ و تریم خودرو می‌شود. اگرچه که پانل‌های مشکی و راه‌راه ۶۴۵ پوندی باب میل همه افراد نخواهد بود.

  • جگوار XF

dsc_0186

dsc_0193

مدل

جگوار  XF R-Sport 2.0d 180 auto
قیمت (پوند)

۳۶۸۵۰

پیشرانه

۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل، ۱۷۸ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۹.۳

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۶
مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

۳۰

 

برای مدتی کوتاه جگوار XF در کلاس سدان های اجرایی رتبه‌ی اول را داشت. پس از آمدن مرسدس E کلاس، جگوار مجبور شد این عنوان را به رقیب اشتوتگارتی خود بدهد. خب آیا جگوار می‌تواند دوباره آب رفته را به جوی بازگرداند و عنوان خود را پس بگیرد؟ برای فهمیدن این موضوع با مدل R-Sport 2.0d auto با بهای ۳۶۸۵۰ پوندی را آزمایش کردیم. البته باید گفت تصاویر به مدل Portfolio تعلق دارند.

Jaguar XF
با توجه به وجود شرایط بد در زمان تست‌های پرفورمنس جای تعجبی وجود ندارد که جگوار دیفرانسیل عقب نمی‌تواند با سری ۵ دو دیفرانسیل رقابت کند و در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت با فاصله‌ی زیاد از حریف خود عقب می‌افتد. هرچند به دلیل گشتاور بیشتر و وزن پایین‌تر (۱۵۹۵ کیلوگرم) عملکرد مناسبی در خط مستقیم دارد.

Jaguar XF
گیربکس ۸ سرعته جگوار در شتاب گیری ۸۰ تا ۱۱۲ کیلومتر در ساعت سریع‌تر از سری ۵ است. البته تنها چندین دهم ثانیه اختلاف بین دو خودرو در دنده‌های دیگر وجود دارد.

Jaguar XF
هرچند زمانی که از گیربکس جگوار استفاده کنید خواهید فهمید که به نرمی گیربکس ب‌ام‌و نیست. هر دو خودرو از گیربکس‌های ساخت ZF استفاده می‌کنند اما برنامه‌ریزی هر گیربکس مخصوص به خود است. اگرچه گیربکس جگوار تعویض‌های مناسبی دارد اما حالت دستی آن به نرمی سری ۵ نیست.

Jaguar XF
همین موضوع در بحث سواری دو خودرو نیز دیده می‌شود. خودروی حاضر در تست از سیستم دینامیک تطبیق‌پذیر سفارشی (۱۰۲۰ پوند) بهره می‌برد که پارامترهایی چون دامپرها و پاسخ پدال گاز را تغییر می‌دهد.

Jaguar XF
حتی راحتی خودرو در حالت نرمال نیز با سری ۵ و E کلاس برابری نمی‌کند و در جاده‌های ناهموارتر حرکات بدنه‌ی بیشتری دارد. در حالت اسپورت خودرو سفت‌تر می‌شود اما حداقل احساس چابکی دارد.

Jaguar XF
فرمان خودرو بسیار سریع است که برای بار اول شاید باعث عصبانیت شما شود. برخی اوقات سیستم تعلیق برای همراهی با سرعت تغییرات جهت و کنترل وزن خودرو به تقلا می‌افتد اما در کل دقیق بوده و یک‌بار که از آن استفاده کنید میزان هوشیاری آن را می‌فهمید.

Jaguar XF
اگرچه پیشرانه قوی است اما صدای زیادی را مخصوصاً در دورهای بالا تولید می‌کند بنابراین از نظر راحتی و آسایش در پسِ دو رقیب ژرمنی خود قرار می‌گیرد.

نظرات آزمایش‌کننده‌ها: اگرچه سیستم کروز کنترل تطبیق‌پذیر با بهای ۱۴۳۰ پوندی در دسترس است اما برای حفظ خودرو بین خطوط باید فرمان دهید. ب‌ام‌و سری ۵ و مرسدس E کلاس از سیستم‌های پیشرفته‌تری استفاده می‌کنند.

قضاوت نهایی

  • رتبه‌ی اول: ب‌ام‌و سری ۵
ما هر ۵ ستاره را به سری ۵ می‌دهیم. سدان جدید ب‌ام‌و تیزترین و راحت‌ترین خودرو برای سواری بوده و از نظر کاربردی بودن نیز به راحتی با رقبا برابری می‌کند. اگرچه با سفارش سیستم xDrive این خودرو گران‌تر می‌شود اما هنوز هم می‌توان کم‌مصرف‌ترین گزینه را که همان ۵۲۰d دیفرانسیل عقب است را با بهایی رقابتی و هزینه‌ی مالکیت کمتر خرید. این خودرو یکی از کامل‌ترین مدل‌های این سگمنت به شمار می‌رود.

  • رتبه‌ی دوم: مرسدس E کلاس
E کلاس هنوز هم سدانی فوق‌العاده با تکنولوژی‌های زیاد است. هرچند، سواری خودرو متلاطم‌تر بوده و آپشن های گران‌تر آن به این معنی هستند که برای برابری با امکانات سری ۵ باید پول بیشتری را پرداخت کنید. مرسدس E کلاس یک خودروی کم‌مصرف، جادار و با عملکرد خوب بوده اما هنوز هم از بهای باقی‌مانده‌ی کم، هزینه‌های سرویس بالا و کمبودهای دینامیکی در مقایسه با ب‌ام‌و رنج می‌برد.

  • رتبه‌ی سوم: جگوار XF
احساس می‌شود XF یک نسل عقب‌تر از ساخته‌های جگوار است. شکی وجود ندارد که این خودرو پیشرانه‌ای قوی و شاسی‌ای چابک دارد اما به اندازه‌ی رقبای خود راحت و آرام نیست. همچنین تکنولوژی‌های جگوار نیز در حد رقبای خود نیست و اگرچه صندوق‌عقب بزرگ‌تری دارد اما کابین آن تنگ‌تر احساس می‌شود. با اینکه این خودرو تنزل بهایی مشابه مرسدس دارد اما به دلیل قیمت مناسب خود مدلی مناسب برای خریدارانی که سرشان در حساب‌وکتاب است به شمار می‌رود.

دیگر گزینه‌ی این کلاس…

آئودی A6 2.0 TDI S line
موعد عرضه: سال ۲۰۱۸
قیمت: ۴۰ هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۸۷ اسب بخاری

audi_a6_watermarked_-_front
نسل بعدی آئودی A6 بر پایه‌ی پلتفرم کاملاً جدیدی ساخته خواهد شد و از نظر فضا و تکنولوژی یک پله به جلو حرکت خواهد کرد. نسخه‌ی اصلاح شده‌ی این خودرو با پیشرانه‌ی ۲ لیتری TDI خود عملکرد خوبی خواهد داشت.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. افرودر

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (46 ديدگاه)

    من تا اومدن a6صبر می کنم بعد نظر می دم تا اون موقع همه چیز تغییر خواهد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشکان

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (106 ديدگاه)

      به نظرم قدرت بیشتر و هزینه نگهداری و مالیات ناچیز نسبت به رقبا ختم کلام رو میگه.مرسدس خییلی بهتره.مصرف بنز هم در ازای تولید قدرت بیشتر مصرف برابری داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جی تی ار

        ۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (459 ديدگاه)

        مدت هاست در آرزوی شکسته شدن این وهم نادرست در بین مردم ایران هستم. همچنان منتظر خواهم ماند…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Madjid911 GT2

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      موافقم ، رتبه بندی من :
      ۱- BMW سری ۵
      ۲- بنز کلاس E
      ۳- آئودی A6 نسل قدیم
      ۴- جگوار XF

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علي

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    بازهم ی شکست دیگر از ی خودروی به ظاهر اینگلیسی با چاشنی و غرور و تعصب اینگلیسی و کسب (((مقام آخر))). آیا یقین پیدا نکرده اید که شرکتهای اینگلیسی دیگر متعلق به خودشان نیست آیا ایمان نیاورده اید اینگلیس ی کشور اخراجی از اتحادیه اروپاست که روفوزه شده ولی داره با تقلب و تک ماده و ثروتهای اندوخته شده از زمان سلطان صادق خان صنعتشو رو پا قرار میده . حال شما بگویید علم بهتر است یا ثروت ؟
    با تچکر ویژه سال نو
    ( نوروزتان پیروز)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      اینکه جگوار در بین بنز و بی ام و، رتبه ٣ رو کسب میکنه دلیل نمیشه این حرفارو بگین!!!در حالی که جگوار اف پیس یکی از بهترین های تاریخ در سگمنت خودش محسوب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. rrr

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (80 ديدگاه)

      نظراتت: احساسی ، تکراری و خسته کننده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. tesla

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (176 ديدگاه)

      میگم بالاخره آلمان گوگلو تونست بخره؟
      تازگیا شنیدم ناسارم میخواد بخره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. amin

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (118 ديدگاه)

    همیشه مرسدس در ضمینه آسایش و راحتی نسبت به بی ام و بهتر ظاهر شده ولی تو نسل جدید بی ام فوق العاده عمل کرده و این زنگ خطر بسیار جدی برا بنز
    البته انگار ماشینی ک تست کردن مجیک بادی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. rrr

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (80 ديدگاه)

    در هر مقایسه ای که با حضور انگلیسیا انجام بشه ، انگلیسیا حداقل چیزی که برای تحسین دارن طراحیه، واقعا طراحیشون حرف نداره، استون .جگوار . بنتلی ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین وی

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    E کلاس واقعا عروسه بنزه
    از نظره من E از دو رقیب برتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      بنز ای کلاس مهمترین خصوصیتش در مقابل سری پنج بی ام و سواری راحت تر و نرم ترش و ارامش بیشترش بود ولی واسم جالبه که بی ام و در نسل جدید این ضعف رو باحفظ کردن سواری اسپرت و هندلینگ همیشگی تبدیل به نقطه قوتش در مقابل
      بنز کرده و از این نظر هم تو مقایسه بر بنز برتر شده خیلی عالی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ونوم اف ۵

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اقا کسی میدونه چرا مالیات بی ام و اینقدر زیادتر هست از نظر مصرف سوخت که باعث مالیات میشه از دو تا رقیبش کمتر میسوزونه پس چرا مالیات سه برابر برای بی ام و هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza.GT86

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (236 ديدگاه)

      آلایندگی ش شاید بیشتره !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نویدی

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (409 ديدگاه)

      احتمالا بخاطر اینه که خودروی موجود در تست، نسخه دو دیفرانسیله…نسخه دف عقب سری ۵ قطعا مالیات پایین تری داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ب ام و سلطان

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (198 ديدگاه)

      چون سلطانه با ارزشه قدرتمنده اینا همه دلیل

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن

        ۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (2751 ديدگاه)

        چه دلایله قانع کننده ای میاری دوست عزیز برای برتری سلطان.
        مالیات بیشتر نشانه ی قدرت؟؟؟!!!!!!!!!?
        co2 ب ام و از هرسه خودروی رقیب بیشتره.
        به ترتیب کمترین co2:
        1-مرسدس e کلاس:112 گرم در کیلومتر.
        2-جگوار xf:
        114 گرم در کیلومتر
        3-ب ام و سری 5:
        124 گرم در هر کیلومتر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ب ام و سلطان

          ۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (198 ديدگاه)

          شما چی دوست داری بگو من اونو و بگم خب علاقست چه میشه کرد برنده هم که شد حالا یه خورده آلاینده تر یکمم پول بیشتری باید بدن شک ندارم خریدارها حتی کوچیکترین دقتی به این موضوع نمیکنن آخه اینم شد دلیل باز ماشین ارزون بود یه چیزی ولی نه این ماشین ها

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. سعید

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    جانم سری 5.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی تی ار

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (459 ديدگاه)

      جاااااااااان….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. پرسپولیس

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    هرسه عالی هستندبه امیداینکه دوستان پدالی به هرکدام درسال نوبرسیدبی ام دبلیوعشق است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حميد

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من بدون معطلی بنز ای کلاس با کیت AMG أصلا فکر کردن نمی خواهد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. خسرو

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    کاش طراحی جلوی مرسدس 4چراغ بود / مرسدس خیلی سرتر از بقیه ست/ تو همین عکسا دشبورد بنز نشون میده که رقیب نداره/ تعصب الکی رو – ب ام و – واقعیت رو تغییر نمیده ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهيل

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (138 ديدگاه)

      رو چه حساب؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ب ام و سلطان

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (198 ديدگاه)

      ما تعصب نداریم رویه ب ام و یعنی سلطان عشق داریم رویه سلطان بی رقیب

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ghost

        ۳ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (193 ديدگاه)

        دقیقا همین ینی تعصب :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. كوروش

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      ببخشید
      بنز فقط رو جای ارم کاپوت به بیمر برتری دارد اقای تعصب

      سواری بهتر
      رانندگی هیجانی بیشتر
      هندلینگ که بهترینه همیشه
      اپشن ها کاملا یکی تریم های داخلی هم خوب
      طراحی ظاهری هم سلیقه ایه ولی بیمر رو ٩٩/٩٩ درصد مردم دوست دارند

      #برتری!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ghost

        ۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (193 ديدگاه)

        دوست عزیز طراحی بی ام و رو همه دوست دارن چون فقط بی ام و و بنز از نزدیک دیدن 1
        2 اینکه بی ام و تو طراحی به در بسته خورده و طراحی هاش فاقد خلاقیت (به جرعت میگم نسل قبل قشنگ تر بود) مثل بنز که فقط بهبود داده (بر عکس بی ام و پسرفت نکرده)
        ولی بقیه برند ها نه مخصوصا Audi که تازه داره طراحی هاش دلنشین میشه ( البته برای من اینطوریه)
        قطعا کسی این ماشین های دیزلی رو برا سواریش نمی خره ( اینجا که بی ام و بازی رو می بازه)
        برا پرستیژ و آپشن های لوکسش می خره و قطعا توقع سواری نرم و خارج از هیجان داره( اینجا که جگوار بازی رو می بازه)
        درست بی ام و از لحاظ سواری برتری داره ولی اصلا حس لوکس بودن بنز و القا نمی کنه
        مشکل اینجا که از هر ماشینی توقع سواری اسپرت داریم اگه کسی می خواد همچین ماشینی رو پیشنهاد من e43 هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ب ام و سلطان

          ۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (198 ديدگاه)

          شما چقدر به حرفات مطمئنی چون فقط این دو رو دیدن عاشقشن این حرف چه استدلالی پشتشه یعنی بقیه رو ندیدن خب فکر نمیکنی از ضعف بقیست؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ghost

          ۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (193 ديدگاه)

          چون وارد بازار ایران نمی شن ضعفه؟ الان audi وارد نمیشه ضعفه؟
          jaguar? cadillac? infinity? lexus?acura ? و ………..
          بازار ایران همیشه کشش کمی برای خودرو های لوکس داشته و معمولا ام خودرو لوکس از 2 برند المانیه بنز و بی ام و وارد شده
          معمولا ام ته آرزو افرادی که با خودرو اشنایی ندارن و از قشر متوسط رو به پایین هستن بنز و بی ام و هست وگرنه 3 گانه لوکس ساز المانی برند ordinary هست و البته همه پسند (ینی شاید یکی طرفدار امریکایی با … باشه ولی قطعا یکی از این 3 برند رو دوست داره که به خاطر خوب بودنشون ام هست البته)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ب ام و سلطان

          ۴ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (198 ديدگاه)

          منظور من ایران نبود در همه جای جهان سلطان و بنز طرفدارنه بی شماری دارن خب چیزه خوبو و همه طالبشن شاید نتونن به دست بیارن ولی خب طرفدارشن مگه ماشین هایی که نام بردی از طلا ساخته شدن لکسوس هم وارد میشه ولی به اندازه این دو خصوصا سلطان طرفدار نداره اپل هم همینطوره خب وقتی برای مشتری ها ارزش قائل بشید مطمئن باشید ارزش شما هم بالا میره این کاملا طبیعیه شما از کجا ته آرزوی بقیه رو میخونی این دانش شما از کجا سرچمشه میگره؟ انگار این مطلب شما برای سایر ملل هم درسته!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. کامران

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (3 ديدگاه)

          فاقد خلاقیت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نه حتما که الان بنز کلاس C,S,E عین همه دارای خلاقیته
          ماشین دیزل و برا سواری نمی خره یعنی چی آخه؟؟؟؟؟؟
          بعد E43 قیمتش چه قدر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          رده ی قیمتی مقایسه خودرو ها رو نگاه کن.
          کمتر تعصب داشته باشیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. نویدی

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    منم با کارشناسان اتو اکسپرس هم عقیدم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شاهین

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    به احتمال خیلی زیاد من اگه اونور زندگی میکردم با 40 هزار پوند یه مازراتی گیبلی کارکرده 2013 میخریدم.با احترام برای هر 3 تا غول صنعت اما همیشه نباید مثل ایران محدود فکر کرد.اختلاف قیمت بین نسخه صفر ب ام و با نسخه کارکرده مازراتی خیلی خیلی کمه و من شدیدا از چهره تکراری بنز و ب ام و خسته شدم.اینو جدی میگم.الان سری 3 و 4و5و7 واقعا شبیه هم شدن.بنز هم همین کارو کرده.جگوار هم اون چیزی نیست که بخام ترجیحش بدم…به نظرم نسخه کار کرده مازراتی یا حتی پورشه عاقلانه تره با این قیمت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. pooriya

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    Just BMW ❤❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Saied

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مرسی بی ام دبلیو
    ولی با اینکه عاشق بی ام دبلیو هستم ولی بین این دوتا به نظر من فقط میشه گفت بی ام دبلیو جوون پسند تره و بنز واسه اقایون ۴٠ به بالا عالیه.
    وگرنه هر دو تا عاله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ENER-G-FORCE

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (204 ديدگاه)

    بعد از ارائه اون مقایسه بین GLC و X3 و f-pace و برنده اعلام کردن بنز، کاری با ماشین آخر ندارم ( ! ) ولی حالا کاملا مشخص بود پیروز این مقایسه چه ماشینیه! یه بار بنز رو اول اعلام می کنن تا بنز دوستا ناراحت نشن ! ؛ یه بار هم ب ام و رو شاخ می کنن تا عاشقای ب ام و بهشون بر نخوره! آخه این چه جور تست و بررسی کردنه؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saied

      ۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      از ضعیف بودن x3 که علتش پیر بودنه اونه به سری ۵ چه که واقعا یکی از شاهکار هایه محصولات بی ام دبلیو هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ب ام و سلطان

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (198 ديدگاه)

    این جا سلطان اون جا سلطان همه جا سلطان یکه بارم… نه همیشه سلطان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Amin

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (197 ديدگاه)

    Bmwیعنی شغال نه سلطان به خاطر همینه چهار برابر خودروهای دیگه مالیات میپردازه هم مصرفش بالاست هم الایندگیش بالاست .bmw مصرف واقعی و الایندگی رو هیچ موقع راست نمیگه .دقیقا الایندگی ومصرفش بیش از 2برابر عددیه که اعلام میکنه .پارسال تو همین سایت پدال در مقایسه بین nx و x3 28i مصرف x3 بالاتر از 12 لیتر اعلام شده بود یعنی دوبرابر اعلامی .به خاطر همینه حتی کره جنوبی هم یه سری مدلهای bmw را اجازه ورود نمیده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saied

      ۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      حرفت یه جور هایی در مورد i8 هم درسته.
      ولی حقیقتا کاره بی ام دبلیو خیلی درسته. واقعا کسایی که بی ام دبلیو دارن با ماشینشون حال میکنن. نه که فقط سوارش بشن. انگار ماشین یه جورایی موجود زنده هست تا یه ماشین ساده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. پهلوان مک لارن

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2751 ديدگاه)

    یه تار گندیده ی اتواکسپرس رو نمیدم به صدتا مجله امثال auto-motor-und-sport.
    با اینکه جگوار آخر شد(من تو همون پست مقایسه مجله آلمانی این آخر شدن جگوار رو گفته بودم) ولی نه توهینی در کار بود نه ناعدالتی.خیلی هم چسبید این آخر شدن به نظره من.
    حداقل عینه اون مجله نیست که بگه جگوار فقط به سیستم ترمزش مینازه.(البته برای رقبای آلمانی)
    در ضمن جگوار بر روز رسانی هایی برای مدل های xe-xf و اف پیس داره.
    حالا نمیگم شاید پدال یه روزی مطلبی دربارش داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Kamran

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    یکی اینجا سلطان پلطان زیاد میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Kamran

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    انتخاب من ، مرسدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. shirko

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    اقایون متعصب بنز سرشونو کردن زیر برف اصلا با حقیقت نمی تونن خدشونو تطبیق بدن با اول شدن ب ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. shirko

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    اقا لازم به اومدن a6 ائودی نیست چون تو مطلب چند روز پیش پدال ب ام و ، اونم رو هم شکست داد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid911 GT2

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      A6 همه ی معادلات رو عوض خواهد کرد?????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (169 ديدگاه)

        جالبه که بیشترین اسب بخار رو هم همین rs6avant داره با735 اسب بخار که در حال حاضر پر قدرت ترین ماشین (درحال تولید) آلمان هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. رضا

    ۳ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    سال نو مبارک .امیدورام سالی پر از سلامتی، موفقیت، شادی و ثروت داشته باشین و ماشینی که دوست دارین رو بخرین و سوار بشین و حالش ببرین.
    حدود سه ساله که عضو پدالم و به نظرم بهترین سایت فارسی تو این زمینس. از همه دست اندر کاران پدال به خاطر مطالب خیلی خوبی که زحمت تهیشونو می کشن و همینطور از دوستان پدالی مثه (ali(chevy nova، سامان آذری، king 918، احسان (احسان سابق)، carbonado aventador، پهلوان مکلارن، god bless america ، majid911 gt2، نوید جهرمی، uss zumwalt DDG-1000 و…به خاطر کامنتای خیلی خوبشون ممنون.
    ببخشید که ربطی به مقاله نداشت.
    ممنون از همگی
    یا علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. shirko

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    اقایون اساتید و متعصب همیشه اگه ب ام و اول میشه و بنز قافیه رو می بازه می رن سراغ این که این مجله به درد نمی خوره و فلان مجله خوبه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. saied

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مرسی که هستی بی ام دبلیو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    (Mercedes Benz)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. mohsen

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    E کلاس در ایران با قیمت 700 میلیون با سری هفت برابری میکنه!!!
    وطنم پاره ی تنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. mehran.Jy

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    بزرگترین مشکل سایت هایی مثل پدال که خودشون ماشیم ها رو مقایسه نمی کنن اینهکه مخاطب هاشون‌رو گیج میکنن. چون از سایت های مختلف مقایسه ها رو انتخاب می کنن که باعث میشه به علت تفاوت سلیقه مجله ها و سایت ها، جای ماشین ها تو یه مقایسه برابر، متفاوت باشه. مثلا همین ورود صدای موتور میتونه برای یه سایت یا مجله یه امتیاز باشه.

    به امید روزی که نویسنده های پدال بتونن خودشون ماشین ها رو مقایسه کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا