بی ام ومرسدس بنز

جدال اشرافیت: مقایسه ب‌ام‌و سری 7 و مرسدس بنز اس کلاس

در یک نقطه از زندگی خود و زمانی که به مرتبه‌ی قابل اتکایی از توانایی مالی رسیدید، ممکن است با تصمیم مهمی روبرو شوید: آیا باید خودم رانندگی کنم یا برای لذت بردن از یک خودروی لوکس سوار بر صندلی عقب شده و راننده‌ی شخصی داشته باشم.

BMW 7 Series vs. Mercedes-Benz S-Class
BMW 7 Series vs. Mercedes-Benz S-Class
حالا با کارت‌های خود بازی کنید و جز این چاره‌ای ندارید. سدان های لوکسی ساخته‌شده‌اند که هم شما را وسوسه می‌کنند تا راننده باشید و هم به خاطر نهایت لوکس بودن، شما را ترغیب می‌کنند که در صندلی عقب لَم دهید. با سود بردن از آخرین تکنولوژی‌های روز و ساخته‌شده توسط پرآوازه‌ترین خودروسازهای دنیا، این خودروها بسیار احساس‌برانگیز هستند و هیبت آن‌ها تنها به خاطر بزرگ بودنشان نیست.
اما کدام‌یک بهتر است؟ برای فهم این موضوع، ما دو نسخه از باکلاس ترین های بازار را رودررو قرار داده‌ایم. ب‌ام‌و اخیراً سری ۷ را معرفی کرده و مرسدس نیز با اس کلاس حضوری پررنگ دارد. این دو خودرو به‌طور باورنکردنی‌ای در بسیاری از روش‌ها شبیه هم هستند اما تفاوت‌های چشمگیری نیز وجود دارد.

mercedes-vs-bmw-0514-006

mercedes-vs-bmw-0625-047
S کلاس، کشتی زمینی لوکس
S کلاس حاضر در رقابت برای پیروزی دندان ‌تیز کرده زیرا نشستن در یکی از این خودروها به این معنی است که احتمالاً در تجارت خود بسیار موفق هستید. مدل S550 بزرگ بوده و سدان باابهتی است که پرستیژ مخصوص به خود را دارد. نگاهی به قیمت پایه‌ی ۹۶ هزار دلاری بیندازید، مناسب است اما با یکی دو تیکی که در برگه‌ی آپشن ها می‌زنید، خیلی راحت قیمتی بالاتر را خواهید دید.

Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz S-Class
نسخه‌ی تست‌شده از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توئین توربو و ۴.۷ لیتری برخوردار است که ۴۴۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور پیشرانه را با متانت خاصی به جاده منتقل می‌کند.

Mercedes-Benz S-Class
Mercedes-Benz S-Class
“راحتی” نام بازی است، خواه این بازی تعویض‌های نرم گیربکس ۷ سرعته ی اتوماتیک باشد و یا سیستم تعلیق و صندلی‌های رویایی. کافی است در جلو یا عقب این خودرو بنشینید، دیگر نمی‌خواهید که پیاده شوید حتی اگر زیبایی نمای داخلی چندان با سلیقه‌ی شما سازگار نباشد.

mercedes-vs-bmw-0696-063

mercedes-vs-bmw-0712-066
یکی از همکاران S کلاس را “باروک” (سبکی بی‌قاعده و ناموزون در موسیقی) می‌نامد و این مورد در مبحث قیمت صدق می‌کند، حداقل این لقب با خودروی ما که پوشیده از چرم و چوب و نماهای نقره‌ای‌رنگ در داخل است همخوانی دارد. شما می‌توانید همه‌ی این جزئیات را با سلیقه‌ی خودتان سفارش دهید.

Mercedes-Benz S-Class

Mercedes-Benz S-Class
اشرافی بودن S کلاس تا صندلی‌های عقب ادامه می‌یابد، که البته در این قسمت فضای زیاد برای پاها مشهود است. مرسدس بنز بسته به سلیقه و بودجه‌ی شما، تجهیزات مختلفی را برای صندلی‌های عقب پیشنهاد می‌کند که گل سرسبد این تجهیزات پکیج ۳۵۰۰ دلاری است که ماساژورهای کامل را به‌علاوه‌ی توانایی صندلی‌ها برای خم شدن ۴۳ درجه‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد.

ب‌ام‌و سری ۷، پیوند بی‌همتای قدرت و اشرافیت
در نمای بیرون، ظاهر سری ۷ بسیار منطقی و قابل‌فهم است و شما را وادار به تفکر می‌کند، خب شاید کمی طول بکشد تا با ظاهر خودرو احساس الفت پیدا کنید اما گذر زمان حلال همه‌چیز است.

BMW 7 Series
BMW 7 Series
پیشرانه، سیستم تعلیق، شاسی و هر چیز دیگری تازه و جدید است و من نمی‌خواهم که وقت شما را تلف کنم اما باید بگویم که شاسی خودرو اینجا کاملاً مهم است. هسته‌ی تشکیل‌دهنده‌ی سری ۷ از آلومینیوم بوده و شاسی فولادی این خودرو با فیبر کربن احاطه شده است، ماده‌ای که سبک‌تر و مقاوم‌تر از فولاد است اما به خاطر وجود مشکلات زیاد لجستیکی، استفاده‌ی وسیع از آن در خودروهای تولید انبوه ممکن نیست. ب‌ام‌و با تجربه‌ای که از استفاده‌ی این ماده در i3 و i8 به دست آورده، باعث سبکی ۹۰ کیلوگرمی این نسل سری ۷ نسبت به قبل شده است.

mercedes-vs-bmw-0705-065
پیشرانه نیز جدید بوده و با ۸ سیلندر و ۴.۴ حجم ۴۴۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که با فشردن پدال گاز پاسخ‌های آن را مشاهده خواهید کرد. حجم خیلی زیادی از گشتاور وجود ندارد و موجی ساده از قدرت را مشاهده می‌کنیم که شما را برای حرکت نرم و راحت ترغیب می‌کند.

BMW 7 Series
BMW 7 Series
درحالی‌که هیچ‌یک از این دو خودرو پیست را خانه‌ی خود نمی‌دانند اما سری ۷ احساس آشنایی بیشتری با این محیط دارد. حتی وزن این خودرو به‌صورت دلپذیری بالانس شده است. کم فرمانی هم اسم دیگر بازی است اما خیلی اذیت کننده نیست و با کمی ناملایمت در پیچ‌ها، شما می‌توانید راه خود را هموار نمایید.

در جاده هم سری ۷ جذاب‌تر به نظر می‌رسد و در عین اسپورت بودن، خود را متمدن و راحت نشان می‌دهد. سیستم تعلیق دینامیک و پویا باعث جدا شدن کامل شما از ناهموارترین راه‌ها می‌شود. اما سری ۷ هنوز هم به آرامی مرسدس نیست، مرسدسی که کنترل‌های بدنه‌ی حساب‌شده‌ای دارد.

وقتی صحبت از تکنولوژی می‌شود، سری ۷ آبشاری از تجهیزات را فرومی‌ریزد. از سیستم تشخیص حرکات گرفته تا تبلت های جداشدنی در عقب (که با آن می‌توانید هر کاری از قبیل تغییر ایستگاه‌های رادیویی را انجام دهید) سری ۷ تکنولوژی‌های خود را به رخ می‌کشد؛ اما روی دیگر سکه هم این است که باوجود ژست‌ها، کنترل‌های صدا و صفحه‌نمایش لمسی، چیزهای زیادی را باید فراگرفت. روی دیگری نیز وجود دارد و آن این‌که خودرو اجازه می‌دهد تا آن‌طور که دوست دارید کنترلش کنید و این چیز خوبی است.

BMW 7 Series
BMW 7 Series
شما می‌توانید با ۸۱ هزار دلار مدل پایه‌ی سری ۷ را خریداری کنید اما برای مقایسه با S کلاس مدل ۷۵۰i با سیستم چهارچرخ محرک XDrive آورده شده که ۹۷ هزار دلار قیمت دارد و مرسدس را به سیخ می‌کشد.

انتخابی سخت!
برخلاف مقایسه‌های قبلی که برنده به‌طور دردناکی مشخص می‌شد، اینجا ما نمی‌توانیم نظر مستقیمی را ارائه کنیم. برای شروع باید گفت که هر دو خودرو فوق‌العاده هستند و تا جایی که می‌توانند به‌اندازه‌ی قیمتشان خدمت می‌کنند. هر دو ایمن، قدرتمند و مدرن هستند.

مرسدس کمی راحتی بیشتری دارد. صندلی‌ها نرم‌تر هستند و سواری خودرو مهربان‌تر است و درمجموع با این خودرو از محیط بیرون ایزوله می‌شوید. ب‌ام‌و نیز راحتی زیادی دارد و درواقع شگفت‌انگیز است. سری ۷ در تعریف واژه‌هایی چون احساس چشمگیرتر بوده و در مبحث تکنولوژی نیز تأثیرگذارتر است.

برای کسی که علاقه فراوانی به راندن خودرو دارد و به مباحث مربوط به تکنولوژی اشتیاق نشان می‌دهد، ما مجبوریم که سری ۷ را پیشنهاد دهیم. به‌هرحال چه در حال راندن دو خودرو باشید و چه در صندلی عقب به استراحت بپردازید، مطمئن باشید که سواری خوبی را تجربه خواهید کرد.

[polldaddy poll=”9417402″] منبع: cnet

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. یاسین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تفسیرت منو کشته،فک میکنی کسی که اینقدر توانایی و هوش مالیه بالایی داره که اومده تو لوکسترین رده،بی ام دبلیو سری 7 رو انتخاب کرده،باید آدم احمقی باشه!!!!
    خدا تو رو هم به آرزوهات برسونه.

    موافقم 3
    مخالفم 10
    1. faramarz

      ۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (184 ديدگاه)

      من نظر شخصی خودمو گفتم آقای هوش بالا.من به همه ی آرزوهام رسیدم شما زحمت نکش!!!

      موافقم 9
      مخالفم 1
  2. دکتر سعادت

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه
    اول بگم من ی عشق ماشین و ماشین بلد حسابی م
    من چون 27 سالمه و جوونم حتما BMW سری 7 رو میخرم و قویترینش! چون خودم میخوام پشت فرمونش بشیم! البته تو ایران BMW سواری کیفی اندازه خود آلمان نداره با اون همه سرعت گیر و ترافیک و جاده های داغون و راننده های خطرناک!

    اما اگر 60 یا بیشتر سنم بود بنز کلاس S میخریدم و ردیف عقب میشستم و بین مسیرها میخوابیدم! میزاشتم راننده م برونه!
    البته من هنوز درک خوبی از پیری ندارم – شاید وقتی پیر شدم هم از BMW دست برندارم یا برم طرف رولزرویس برادر عفاده ای BMW !!!

    خوش

    موافقم 8
    مخالفم 4
  3. سهیل

    ۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (220 ديدگاه)

    دیگه خیلی وقته که بنز اشرافیت رو نسبت به بازار ازدست داده دیگه پیر شده و بهتره بره خودشو بازنشسته کنه و رویEکلاس کار کنه
    دوره باواریایی هاس و نمیشه جلوی پیشرفت رو گرفت و من بادیدن اطلاعات فنی و بررسی ها به ب ام و رای میدم و توی دوره های بعدی هم بیشتر موفقیت کسب میکنه

    موافقم 12
    مخالفم 9
  4. mohammad-fm

    ۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    sکلاس اصلا یه ماشین خاص . با ابهت. زیبا و لوکسه نمیشه گفت سری 7 از sکلاس بهتره. چه در طراحی بیرونی و داخلی بنز بهتر عمل کرده .بنز=سلطان خودرو سازی در هر کلاس

    موافقم 11
    مخالفم 8
    1. Bhp1400

      ۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (57 ديدگاه)

      سلطان در هر کلاس؟😂

      موافقم 3
      مخالفم 3
  5. سیامک

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    Sکلاس از هر نظراول هستش از نظر طراحی داخلی بی نظیر هستش واقعن مخصوصاباز از لحاظ سیستم تعلیق واقعن حرف اول رو میزنه دوستان

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. HOOMANM5

      ۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      بنز بیشتر شبیه یه پیرمرد افسرده توی خانه سالمندان میمونه تا ماشین

      موافقم 1
      مخالفم 3
  6. amiramg

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیشه به طور قطع گفت کدوم بهتره!به نظرم سلیقه ایه
    ولی جفتشون هم برای جوونا هم برا پیرا عالین
    واقعن انتخاب بین این دوتا سلظان سخته

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. تمدن عرب

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    جای امریکایی ها در کلاس لوکس خالیه

    موافقم 3
    مخالفم 2
  8. سعید سبحانی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت تمامی عزیزانی که مثل خودم عشق ماشین دارن.باید اول از همه بگم که بنز اس500 در مقابل بی ام دبلیو سری 7 خیلی بهتر عمل کرده ولی من شخصا طرفدار بی ام و هستم چون ماشین های اسپرت عالی جوون پسند طراحی میکنه که هم کیفیت هم قیمتش بهتز از بنز هس ولی باید بگم که سری اس واقعا خوب عمل کرده و اگه من بخوام بین بی ام دبلیو سری 7 و بنز اس کلاس یکیو انتخاب کنم بنز رو سوار میشم چون هم فوق لوکس هس هم اشرافی ولی نمونه های دیگه بی ام دبلیو رو بیشتر از بنز میپسندم

    موافقم 6
    مخالفم 6
  9. بابک

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    در ایران ب ام و سری هفت هفتصد و سی آی 2017 با قبمتی حدود هشتصد میلیون و بنز اس 500 با قبمتی حدود دو میلیارد و چهارصد ارائه میشه یعنی قیمت بنز اس 500 تقریبآ چها براب ب ام و در ایران اب میخوره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. امین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دو میلیارد و چهارصدمیلیون دروغ محضه از بی ام بیشتره نه ایقد .

    موافقم 1
    مخالفم 4
  11. Mihammad

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من عشق ماشینم و عاشق بی ام و هستم و امیدوارم که یک روزی طراح بدنه خودرو شرکت بی ام و بشم من در کل به بی ام و علاقه دارم ولی یک سری از مدل هایی از بنز هستن که اون هارو خیلی دوست دارم ولی به نظر من بی ام و جوون پسند تره و من چون که دوست دارم که خودم با ماشین برونم و از رانندگی لذت ببرم بی ام و سری هفت رو انتخاب میکنم چون که به نظرم بنز بیشتر به درد اون هایی میخوره که فقط میخوان سوار یک ماشین لوکس بشن و فقط و فقط راحت باشن و یکی دیگه ماشین رو براشون ببره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمیدماشین باز

    ۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    واقعابنزی چیزدیگست پیریو جوونی نداره

    موافقم 4
    مخالفم 5
  13. امیر

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه ماشین بازا درسته که bmw از لحاظ تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده و این خوبه اما هنوزم که هنوزه نمیتونه به پای بنز برسه مرسدس کلن یه اصالت جداس اونایی هم که میگن بنز پیمردیه کاملا در اشتباهن با بنز اس کلاس هم میشه شیطنت های جونی کرد به جمله هست که میگه (بنز بنزه) یعنی این کهbmw هرچقدرم لوکس ماشین بسازه باز به اصالت بنزنمیرسه اینو بدونین اس کلاس طراحی شده که هرچیزی از یک ماشین انتظار دارینو بهتون بده از لحاظ موتور و تجربه هم بررسی کردم مرسدس باز هم جلو تره ختم کلام مرسدس= قصر متحرک و خدای سدان لوکس

    موافقم 4
    مخالفم 5
  14. وحید

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بنز اصیل ترین ماشین دنیاس.اصالت و وقار مختص بنز ه و بس.شخصیت داره.اصلا نباید بنز رو تعریف کرد چون واژه برای اون کم میاره.عشق ابدی من بنز

    موافقم 6
    مخالفم 4
  15. erfan bmw

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هرچقدرم که شماها از بنز تعریف کنی بازم بنز پیرمردیه بی ام و خدای ماشینه وبس رو دستش نمیاد عاشقتم بی ام و??

    موافقم 4
    مخالفم 6
  16. پویا

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من همیشه بنز رو با اون اصالتش به بی ام دبلیو ترجیح میدم از نظر من بنز کلاس اس و مایباخ یکی از لوکس ترین خودرو های جهان اند

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا