مقایسه BMW M6 کانورتیبل با 3 رقیب دیگر

در این مقاله سعی داریم چهار اتومبیل کانورتیبل را با یکدیگر مقایسه کنیم. این خودروها در کلاس اتومبیل های لوکس محسوب می شوند و هیچ کدام از آنها قیمتی کمتر از 130 هزار دلار ندارند.

jaguar xkr-s porsche 911 carrera s cabriolet bmw m6 convertible and mercedes-benz sl63 amg
jaguar xkr-s porsche 911 carrera s cabriolet bmw m6 convertible and mercedes-benz sl63 amg

BMW M6 تقریباً ارزانترین مدل در این بین محسوب می شود و حتی با سفارش رنگ ویژه نقره ای 5000 دلاری آن، باز هم ارزان تر از بقیه به نظر می رسد. البته اولین بودن این مدل تنها به قیمت آن مربوط نمی شود. این خودرو بلندترین، عریض ترین، مرتفع ترین و سنگین ترین مدل در بین این گروه نیز محسوب می شود. موتور twin-turbo 4.4 لیتری آن اگرچه کوچکترین نسخه در بین سه رقیب V-8 دیگر محسوب می شود، اما با 560 اسب بخار بیشترین مقدار قدرت را نسبت به بقیه در تست ها تولید نمود.

BMW M6 Convertible
BMW M6 Convertible

Jaguar XKR-S کانورتیبل نیز با یک موتور V-8 با توان تولید 550 اسب بخار، یک خودروی سریع و جذاب محسوب می شود. جگوار XKR-S با قیمت 138,875 دلار و بدون هیچ گونه آپشن اضافه ای به فروش می رسد که البته همانند بی ام دابلیو ام 6، حق بیمه در کانورتیبل ها 6,300 دلار بیشتر از نسخه های کوپه می باشد.

jaguar xkr-s convertible
jaguar xkr-s convertible

اما خودروی مرسدس بنز چندان دست خالی نیست و آپشن های دیگری نیز به شما ارائه می کند. خودروی مرسدس بنز SL63 AMG دارای یک پکیج سفارشی 9,000 دلاری برای ارتقای قدرت خودرو می باشد که نتیجه آن افزایش 27 اسب بخاری قدرت موتور و تجهیز خودرو به قطعات فیبر کربنی می باشد.

mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg

این مرسدس دو سرنشینه، از یک موتور V-8 با حجم 5.5 لیتر بهره می برد و با گشتاور 664 پوند-فوت خود توانسته است بالاترین میزان گشتاور را در میان این گروه تولید نماید.
همچنین این مدل با داشتن یک سقف سخت و جمع شدنی، در یک چشم بهم زدن تبدیل به یک خودروی کوپه عالی نیز می شود.

porsche 911 carrera-s cabriolet
porsche 911 carrera-s cabriolet

اما آخرین خودرو چه از نظر الفبا و چه ابعاد، پورشه 911 Carrera S می باشد که کوچک ترین و سبک ترین خودرو در این مجموعه است و همچنین کمترین میزان اسب بخار را نیز تولید می کند. البته باید گفت در این بین با قیمت 136,430 دلاری خود، ارزان ترین خودرو نیز به حساب می آید. شما حتی می توانید این خودرو را با 108,950 دلار نیز خریداری کنید، اما اگر پکیج حرفه ای آن که شامل صندلی های مجهز به گرمکن، چراغ های جلوی زنون، سیستم صوتی حرفه ای برمستر، سیستم کنترل پویای شاسی پورشه و بسیاری دیگر می شود را بخواهید، این خودرو می تواند خیلی بیشتر از این ها برایتان تمام شود.

BMW M6 Convertible
BMW M6 Convertible
BMW M6 Convertible
BMW M6 Convertible
BMW M6 Convertible
BMW M6 Convertible

بی ام دبلیو ام 6 بزرگ و سنگین است، اگرچه یک خودروی سدان سری 5 در کالبد آن جای داده شده اما حدوداً 167 کیلوگرم سنگین تر از خودروی بنز است در حالی که امکانات رفاهی خودروی بنز کمی بیشتر است.


صندلی های عقب چندان راحت نیستند اما در قسمت جلویی همه چیز از کنسول و راهنمای ماهواره ای تا صندلی ها بسیار خوب طراحی شده اند. صفحه نمایش در وسط کنسول قرار گرفته و کار کردن با آن آسان می باشد. همچنین برای خریدارانی که به دنبال راحتی بیشتری هستند، آپشنی با قیمت 3500 دلار وجود دارد که تمام قسمت های داخلی از جمله داشبورد و درب ها را چرمی می کند. رینگ کربنی و بادگیر فلزی از دیگر گزینه های در اختیار شماست.
در این مدل از یک حالت کنترل شروع حرکت استفاده شده که در زمینه رسیدن 0 تا 100 آن را به دومین خودروی گروه تبدیل می کند.

2013 jaguar xkr s convertible interior
2013 jaguar xkr s convertible interior

با وجود تمام گزینه ها و تنظیماتی که برای رانندگی نظیر میزان فرمان دهی، میزان گاز خوردن و تنظیم سختی فنرها برای شما وجود دارد، اما باز هم کنترل کامل M6 در یک جاده با باد زیاد تقریباً غیرممکن است. فرمان این خودرو نسبت به بقیه کندتر است و بدنه خودرو نیز با افزایش فشار بر روی فنرها به اطراف منحرف می شود. رانندگان تست ما که این خودرو را مورد بررسی قرار داده اند اعلام کردند که در این مدل اعتماد به نفس کمتری داشتند و نمی توانستند با سرعت بالا پیچ ها را بگذرانند، چون خودرو چسبندگی قابل اطمینانی را نداشت.

jaguar xkr-s convertible ip stack
jaguar xkr-s convertible ip stack

تمام اتومبیل ها به جز جگوار از نوعی بادگیر استفاده میکنند. در M6 نیز پنجره مستطیلی عقب می تواند بطور جداگانه کنترل شود و چنین نقشی را بر عهده بگیرد و یک کابین کم سر و صدا را در سرعت های بالا در آزاد راه ها فراهم کند. اما از نظر ظاهری به هیچ وجه جذاب نیست، هیچ چیز در خودرویی به این گرانی نباید بد باشد!
در این خودرو برخی چیزها مصنوعی به نظر می رسند. از پدال های ترمز که در ابتدا نرم و سپس سفت می شوند تا صدای موتور خودرو که در عوض اینکه صدای یک احتراق درونی را تداعی کند، فوران گازی بین ستاره ای را به یاد می آورد! خودروی بی ام دابلیو تنها ماشینی است که با بسته شدن سقف آن صدای موتور کمتر می شود.

jaguar xkr-s convertible
jaguar xkr-s convertible
jaguar xkr-s convertible
jaguar xkr-s convertible
jaguar xkr-s convertible
jaguar xkr-s convertible

اما برخلاف BMW، جگوار یک وحشی به تمام معنا است! کافی است موتور آن را روشن کنید تا احساس کنید هر لحظه کاپوت خودرو تکه تکه می شود.
XKR-S صدای بلند و بسیار فوق العاده ای را تولید می کند و شاسی آن بسیار کامل طراحی شده است. اگر قابلیت stability control آن را خاموش می کنید، به یاد داشته باشید که باید عکس العمل های بسیار سریعی از خود نشان دهید، زیرا این خودرو تمایل زیادی به خارج شدن از مسیر دارد!
این خودرو می تواند یک اتومبیل جاده بسیار خوب باشد و همین طور هم هست. سیستم فرمان آن اگرچه مشکلات کوچکی دارد اما چسبندگی و کنترل مسیر آن فوق العاده است و سیستم تعلیق آن نیز بسیار طبیعی و پویا می باشد.
زمانی که سقف اتومبیل بسته می شود و شیشه ها بالا کشیده شده اند، XKR-S تبدیل به یک خودروی بی سر و صدا می شود که با روکش تمام چرمی مشکی-کاراملی خود شما را به وجد می آورد.
صندلی های این مدل کمی بلند بوده و چندان سفت و محکم شما را در بر نمی گیرند.

2013 mercedes-benz sl63 amg wind deflector
2013 mercedes-benz sl63 amg wind deflector
2013porsche 911 carrera s cabriolet deflector
2013porsche 911 carrera s cabriolet deflector
2013bmw m6 convertible wind deflector
2013bmw m6 convertible wind deflector

عدم وجود قابلیت کنترل الکترونیکی شروع حرکت باعث می شود تا XKR-S نتواند به خوبی بی ام دابلیو، قدرت خود را منتقل کند و بدین ترتیب در زمینه شتاب گیری کمی ضعیف تر عمل می کند. اما این بدان معنی نیست که این خودرو کند است! همین که پدال گاز را فشار می دهید موتور 5.0 لیتری V-8 آن واکنش نشان می دهد و شما را به صندلی میخکوب می کند. اما چه چیزی باعث شده این خودرو مقام سوم را بدست آورد؟ خب XKR-S حالتی مانند یک اسباب بازی را به شما منتقل می کند، از صفحه نمایش لمسی نه چندان خوب تا عدم نمایش اطلاعات کافی از بخش های مختلف خودرو در صفحه نمایشگر همه و همه به شما این حس را انتقال می دهند که این خودرو چند سال عقب تر از رقبای خود می باشد!

mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg interior
mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg
mercedes-benz sl63 amg interior
mercedes-benz sl63 amg

مرسدس بنز با تولید خودروی SL63 AMG به گونه ای بسیار عالی ترکیب یک خودروی لوکس و اسپرت را نشان داده است. از نظر طراحی در قسمت میانه نسبت به گذشته تغییری نکرده و تنها تغییراتی که در قسمت جلو و عقب صورت گرفته نیز ممکن است در نظر هر کسی جذاب به نظر نرسد، خصوصا زمانی که چنین هزینه ای را برای این کلاس از خودروها صرف می کنید.

mercedes-benz sl63 amg and bmw m6 convertible
mercedes-benz sl63 amg and bmw m6 convertible

در این خودرو به هیچ عنوان لازم نیست نگران برخورد باد با سر و صورت خود باشید، زیرا شما را به خوبی در برابر باد حتی در سرعت های بالا حفظ می کند، علاوه بر آن با تهیه پکیج حرفه ای 4300 دلاری آن می توانید از یک صندلی با سیستم گرمکن فوق العاده نیز بهره مند شوید. سقف اتوماتیک آن نیز فوق العاده بوده و پس از پورشه سریعترین سقف در باز و بسته شدن محسوب می شود. زمانی که این سقف باز می شود هر گونه سر و صدا را به حداقل می رساند و در این زمینه از رقبای خود بهتر است.
صندلی های چرمی قرمز رنگ به همراه تودوزی های فوق العاده در کنار فلز و فیبر کربن براق استفاده شده در خودرو نمایی لوکس و حرفه ای به آن می بخشد.
با در دست داشتن یک فرمان فوق العاده سریع، ترمزهای قدرتمند در زیر پا و یک موتور V-8 خشمگین، تنها چیزی که در هنگام رانندگی خواهید داشت یک لبخند ناشی از رضایت بر لبانتان خواهد بود.

شاسی این خودرو وزن 1872 کیلوگرمی آن را به خوبی کنترل می کند و اجازه می دهد در جاده بصورت قرص و محکم حرکت کند.
از نظر سیستم توربو و موتور مرسدس نسبت به BMW بهتر عمل کرده و قدرت بیشتری را برای خودرو فراهم کرده است. همچنین موتور استفاده شده در خودروی مرسدس در حدود 1 لیتر گنجایش بیشتری دارد و از نظر شتاب هم ردهٔ مدل های جگوار و پورشه می باشد. میزان مصرف این خودرو نیز همانند BMW و جگوار 16 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد.
مانند سایر خودروها، SL از یک مود راحت بهره می برد که در این حالت، در هنگام عبور از پیچ ها و زمانی که دنده را کاهش می دهید، پدال گاز حالتی شل و آزاد پیدا می کند. AMG قابلیت های اسپرت بسیاری را در این مدل جای داده و باعث می شود پس از هر بار روشن کردن اتومبیل یک خودروی اسپرت تحت کنترل شما باشد، بدون نیاز به فشردن دکمه ای برای فعال کردن مود اسپرت یا امثال آن.

mercedes-benz sl63 amg interior
mercedes-benz sl63 amg interior

حتی با این رنج قیمتی شما هنوز هم 37,380 دلار کمتر نسبت به SLS AMG GT می پردازید و تقریبا در اکثر موارد SL63 خودروی بهتری می باشد. این خودرو راحت تر بوده و قابلیت استفاده به صورت روزانه بالاتری را دارد. همچنین اگر بخواهید می توانید از خیر آپشن های این خودرو نظیر چرخ های مشکی، شیشه الکترونیکی سقف که بطور خودکار تیره می شود و به طور کلی از تمام آپشن های دیگر که مجموعه 19,820 دلار ارزش دارند، بگذرید تا این خودرو به مراتب ارزش بالاتری برای خرید پیدا کند.
911 Carrera S Cabriolet خودروی سریع، هیجان انگیز، خوش صدا و فوق العاده است که جریان آدرنالین را در خون شما به راه می اندازد.

2013 porsche 911 carrera s cabriolet
2013 porsche 911 carrera s cabriolet

اگر چه 911 در طی سال های اخیر از نظر ابعاد کمی بزرگ تر شده اما فضای داخلی این خودروها هنوز هم کوچک تلقی می شود، خصوصاً در مقایسه با چهار خودروی هم رده خودش.
کنسول مرکزی این مدل یک نمونه جدید و شیب دار است که از مدل پانامرا به ارث رسیده است و داشبورد را به دو نیم قسمت می کند.

porsche 911 carrera s cabriolet
porsche 911 carrera s cabriolet interior

همه چیز در مورد کررا سریع و چابک است. حتی سقف آن نیز تنها به 13 ثانیه زمان برای باز و بسته شدن نیاز دارد. سیستم فرمان اتومبیل کارآمد و محکم است و در جاده هایی که ناهمواری دارند سبب پایداری بیشتر اتومبیل می شود. شاسی خودرو بسیار عالی طراحی شده و به شما اجازه می دهد تا به سرعت های بالا دست پیدا کنید و کمی هم قهرمان بازی در بیاورید!

porsche 911 carrera s cabriolet
porsche 911 carrera s cabriolet

400 اسب بخار که از موتور شش سیلندر تخت این خودرو تولید می شود باعث شده تا Carrera S تقریباً تیک آفی طولانی داشته باشد (کشیدگی لاستیک تا مدت نسبتاً طولانی پس از حرکت) اما 911 با بهره گیری از سیستم کلاچ دوگانه و کنترل کننده شروع حرکت می تواند به مراتب سریع تر عمل کند و همچنین از نظر بهینگی مصرف سوخت نیز بهترین باشد.

2013 porsche 911 carrera s cabriolet wheel and brake caliper
2013 porsche 911 carrera s cabriolet wheel and brake caliper

تعداد کمی از اتومبیل های کانورتیبل، پس از باز شدن سقف دید خوبی نسبت به بیرون دارند، البته این مورد در مرسدس SL یک استثناء می باشد، اما در مورد پورشه خیر.
چه سقف بالا باشد چه جمع شده باشد، 911 سر وصدای بیشتری را به درون کابین می آورد، صدای باد در برخورد با قسمت جلویی، زوزهٔ لاستیک های بزرگ آن و غرش موتور آن همه و همه حاکی از آن هستند که رانندگی طولانی مدت با این خودرو چندان راحت نخواهد بود!

porsche 911 carrera s cabriolet and jaguar xkr-s convertible
porsche 911 carrera s cabriolet and jaguar xkr-s convertible

اما با تمام این کاستی ها و نداشتن امکاناتی نظیر باله های کربنی و یا چرخ های ریخته گری شدهٔ مشکی که در سایر خودروها وجود دارد، هیچ خودرویی احساس لذتی که این پورشه به شما می دهد را ارائه نمی کند.

1

2

3

4

5

6

7

8

9
خوب همانطور که در جدول نیز مشاهده می کنید، پورشه با امتیاز 196 توانست برنده این رقابت باشد. مرسدس بنز هم با 190 امتیاز دوم شد. جایگاه سومی جگوار با 184 امتیاز بدست آمد. اما آنچه که انتظار نداشتیم، شکست BMW و قرار گرفتن آن در انتهای جدول این رقابت بود. رقابتی که زمانی پیروز بی چون و چرای آن همان ب ام و بود. اما رقبای آن با سرعتی بیشتر رشد کرده و گوی سبقت را از آن ربوده اند.
منبع: کار اند درایور

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مصطفی طبری

نویسنده و مترجم سایت پدال و علاقه‌مند به دنیای فناوری و خودرو و عاشق مستندهای ماشین

62 دیدگاه

  1. x-master
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    بین این 4 تا من میگم:::::::: ام 6

    چون که جگوار با اون طراحی اصن…

    پورش هم که خوبه ولی دیگه طراحیش حدود 50 سالی میشه که تکراری شده.

    مرسدس عالیه ولی قیمتش بیخودی بالاس.

    ب ام دبلیو هم حالا زیاد مالی نیس ولی از این 3 بهتره

    پاسخ
    1. سید علیرضا
      سوابق: (28 دیدگاه) ,

      تو هنوز اسمشم بلد نیستی! اونوقت راجع به مرسدس نظر میدی؟ بی ام دبلیو! آلمانیا اصلا دبلیو ندارن! حرف w، وِ خونده میشه. بنزه گرون تره چون کیفیتش بیشتره، اونا آلمانی ان، همه کارشون رو حساب کتابه.

      پاسخ
      1. Mahdi
        سوابق: (8 دیدگاه) ,

        عشق بي ام دبليو ها لايك كنن. بي ام دبليو. بي ام دبليو. بي ام دبليو. بي ام دبليو. بي ام دبليو. بي ام دبليو. بي ام دبليو. بي ام دبليو

        پاسخ
  2. جمشید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بی ام و همیشه سعی کرده خودروهایی با قدرت بالا و برای کورس طراحی کند بهتره اون رو با ماشین های هم قطار خودش مقایسه کرد.جگوار هم باید با ماشین های قدرتمند و محکم مانند پونتیاک و شورولت مقایسه کرد.مرسدس هم که تکلیفش معلومه و در جهان ماشینی برای تشریفات حساب میشه.پورشه رو هم باید با ماشین هایی مانند مازراتی و لامبورگینی مقایسه کرد چون این ماشین ها به دلیل استیل خارق العاده ای که دارند ماشین های سرعتی حساب می شوند.من خودم بی ام و رو بیشتر از همه دوست دارم

    پاسخ
  3. امین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به همگی
    ب نظر من فقط B.M.W M6 چون کمپانی B.M.W همیشه خودروهای اسپرت و هیجانی تولید کرده. تو خود مقاله اگه دقت کرده باشین مرسدس حجم موتورش 1لیتر بشتر از B.M.W هستش و طبیعی هم هست ک قدرت و شتابو و سرعتش بیشتر باشه.
    این مجله اگه راس میگه یه sl500amg میاورد نه یه sl65amg.
    در هر حال من فقط طرفدار B.M.W هستم و بس.
    بقیه ماشیناهم بیخودی اوردن چون اصلا تو کلاس اینا نیستن.

    پاسخ
  4. shahrokh
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    عزیزمن اونSL65نیستوSL63.این ماشینایی که دیدیدهمشون تو یه رنجن پس نشون میده خاصیت بنز بیشتره باقدرت بالا تر چرادیگه بخاطر1 لیتر جرزنی میکنید؟BMW ازهمون اول با یه طراحی پیش بورده خودشو ولی بنز از بس کلاسای مختلف داره نمیشه حفظشون کرد.

    پاسخ
    1. Mahdi
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      برادر من ١ ليتر خيلي مهمه و نميشه. به راحتي ازش گذشت مگه موتور هاي بي ام و الكي موتور ام ٣. ١١سال پشت سر هم به ترين موتور دنيا شد شما ارزش برند. لوكس و با اسالتتون ببينيد كه چه برسه بي آم و از مزاد هم كم تره آقايون با اسالت. طبق گذارش بين المللي بي ام و گران ترين برند خودرو سأزيد است و٢٥ مليون دلار مى أرزه ولى بنز ١٥ مليون دلار مى أرزه. حالا عشق بي ام و ها(مثل خودم)لايك كنن

      پاسخ
  5. mahsa
    سوابق: (293 دیدگاه) ,

    من کاری به این که کدوم ماش7 بهتره ندارم تنها قصدم از نظر دادن تشکر ویژه از نویسنده ی سایت پدال هست چرا که این چنین اطلاعات دقیق و کاملیو هیچ طوری نمیشه بدست اورد واقعا دستای گلتون درد نکنه خیلی مفید بود

    پاسخ
  6. Behrooz
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بین اینا قطعاً ب ام و برتره حالا چرا چگوار و پورشه زیادی دیوونن بدرد رانندگی طولانی و مخصوصا در شهر نمی خورن (صدا و سفتی) میمونه بنزو ب ام و که این وسط ب ام و 4 تا صندلی قابل اسفاده داره در مقابل 2 تای بنز که بالاخره یه جا بدرد می خوره (بچه ها یا رفقا) بعد مطلب اصلی برا اونا که گفتن بنز قوی تره فک می کنین با 39 هزار دلار میشه با موتور ب ام و M6 چکار کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا نه با 39 هزار تا یه سدان نسبتاً لوکس میندازی زیر پات آخه. ضمناً طراحی ب ام و زیبا تر و با اصلالت تر از لااقل بنزه

    پاسخ
  7. اول انگلیس بعد المان
    سوابق: (441 دیدگاه) ,

    جگوار بهتره چون بی ام و دیگه خیلی خز وتکراری شده وپورشه هم بااون چراغ های فلوکسی جلوش ابروی هرچی سوپر اسپورتو برده وبنز هم قیافش خیلی خشکه واصلا به درد این کلاس نمی خوره ماشین انگلیسی تمام حس هارو باخودش داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.