بی ام وشورلت

شیک‌پوش آلمانی یا کابوی آمریکایی؟! مقایسه BMW M4 با شورولت کامارو SS

ما ششمین نسل کامارو را به‌عنوان خودروی سال ۲۰۱۶ انتخاب کردیم. این انتخاب بالاترین ستایشی است که ما می‌توانیم از یک خودرو بکنیم. به یاد دارم که بعد از رأی دادنم، با همکارم نشسته بودیم و این احساس را داشتیم: “موستانگ و چلنجر را فراموش کنید. حالا کامارو با آئودی و ب‌ام‌و سرشاخ می‌شود.” ما این موضوع را تنها چند روز بعد ثابت کردیم، زمانی که کامارو، موستانگ جی‌تی را در دوئل شکست داد.

BMW M4 Vs Chevrolet Camaro SS
BMW M4 Vs Chevrolet Camaro SS

“اینجا جملاتی است که هرگز فکر نمی‌کردم که بنویسم”، جملاتی که Angus MacKenzie می‌گفت: “شورولت کامارو خودرویی بهتر و سرگرم‌کننده‌تر از ب‌ام‌و سری ۳ برای رانندگی است.” MacKenzie درباره‌ی ۳۴۰i صحبت می‌کرد، خودرویی که قطعاً کالیپر طلایی ما را به خانه نبرد. اما چه می‌شود که عزیز دلمان را در برابر ماشین آلمانی دیگر یعنی M4 محترم قرار دهیم؟!

BMW M4 Vs Chevrolet Camaro SS
BMW M4 Vs Chevrolet Camaro SS

ما شبیه این را ۵ سال پیش انجام داده بودیم، Ed Loh فورد موستانگ با پیشرانه‌ای ۸ سیلندر و ۵ لیتری را در برابر E92 M3 قرار داده بود. فورد در جایگاه دوم ایستاده بود و BMW مرغ سرخ‌کرده را به خانه برده بود. درباره‌ی آن موستانگ: “هرگز احساس از دست دادن پیروزی را نداشت و یکی مدعی تمام‌عیار بود و جهان را معطوف خود کرده بود.”

BMW M4 Vs Chevrolet Camaro SS
BMW M4 Vs Chevrolet Camaro SS

اما درباره‌ی آن باوارایی: “آیا شما چشمک زدید و مزیت‌های آن را ندیدید؟! یک اشاره لازم است: آن مزیت در شاسی است نه زیر کاپوت.” نکته‌ی مهم این است که اگرچه M4 هم به میراث خود وفادار است اما شکاف‌هایی در زره خود می‌بیند.

2015-BMW-M4-vs-2016-Chevrolet-Camaro-SS-track-times
مدل SS کامارو ۴۵۵ اسب بخار نیرو، ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور و پیشرانه‌ای ۶.۲ لیتری و ۸ سیلندر با کد LT1 دارد که به یک گیربکس دستی شش سرعته ی چاق‌وچله متصل است و نیرو را فقط به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. شاسی خودرو آخرین نسخه از پلتفرم تحسین‌شده‌ی آلفای جنرال موتورز است که در زیر پوست کادیلاک ATS و CTS هم دیده می‌شود. M4 در مقایسه با سری ۳ معمولی، تغییرات بسیاری را تجربه کرده و BMW کد شاسی جدیدی را به آن اختصاص داده است: کد F82 بجای F32 سری ۴ معمولی. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه‌ای خطی و ۶ سیلندر با ۳ لیتر حجم آرمیده است که با دو توربوشارژر حمایت می‌شود و کمک می‌کند تا ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور بیرون بیاید. همانند کامارو، M4 هم گیربکسی شش سرعته و دستی دارد که نیرو را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. اگرچه که کامارو قدرت و گشتاور بیشتری دارد، اما BMW با وزن کمترش جبران مافات می‌نماید.

2016 Chevrolet Camaro SS

2015 BMW M4
۲۰۱۵ BMW M4

” من چندین بار خودروها را راندم تا مطمئن شوم که اعداد به‌دست‌آمده همان‌هایی هستند که در جدول نوشته‌شده‌اند.” این‌ها گفته‌های سردبیر بخش تست جاده Chris Walton زمانی که نتایج عملکردی را به ما ایمیل کرد بود. “به‌طور عجیب‌وغریبی نزدیک به هم، تقریباً یکسان!” او شوخی نمی‌کند. BMW 4.2 ثانیه برای رسیدن به‌سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد، این زمان برای کامارو ۴.۱ ثانیه است. همین داستان درباره‌ی یک‌چهارم مایل صدق می‌کند: کامارو در ۱۲.۴ ثانیه با سرعت ۱۸۶.۳۶ کیلومتر بر ساعت و M4 در ۱۲.۵ ثانیه با سرعت ۱۸۷.۴۸ کیلومتر بر ساعت! درباره‌ی تست figure eight چه؟! هر دو رقیب زمان ۲۴.۱ ثانیه را ثبت کردند و شتاب جی جانبی برای کامارو ۱.۰۱ جی و برای ام فور ۱.۰۰ بود. فاصله‌ی بین محورها هم یکسان است: ۲.۸۱ متر برای هر دو خودرو. زمان طی یک دور پیست نیز تقریباً نزدیک به است: ۱:۲۲.۹۴ برای BMW و ۱:۲۳.۱۵ برای کامارو. زمان اقرار است! به علت اشتباه سهوی ما، BMW تقریباً با نصف ظرفیت مخزن خود یک دور را طی کرد. روند استاندارد تست ما به این صورت است که باک همه‌ی خودروها باید در هنگام طی پیست پر باشد. با محاسبه مشخص‌شده که ۷ گالن سوخت کمتر ریخته شده که وزن آن چیزی حدود ۱۸.۱۴ کیلوگرم می‌شود! ما از دوستان درباره‌ی تأثیری که این ۴۰ کیلوگرم می‌تواند در پیست داشته باشد پرسیدیم و آن‌ها گفتند که “شاید یک‌دهم” تأثیر داشته باشد. از دوستداران کامارو پوزش می‌طلبیم اما نظر‌گاه ما درباره‌ی این دو خودرو تقریباً غیرقابل تشخیص باقی‌مانده است. شما طرفدار فورد هستید؟ زیاد مغرور نباشید، موستانگ جی تی جدید رکورد ۱:۲۴.۳۲ را زده است!

2015 BMW M4
۲۰۱۵ BMW M4
2016 Chevrolet Camaro SS
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro SS

همان‌طوری که همکار من آقای Jason Cammisa می‌گوید، همه‌ی این اعداد “فقط سروصدا” هستند. دهم‌های ثانیه و صدم‌های نیروی جی در دنیای واقعی واقعاً مسئله‌ی مهمی نیستند. تنها داده‌ی خارج از محدوده مبحث ترمز گیری بود: ۳۲.۹۱ متر برای M4 در برابر ۳۱.۰۸ متر برای کامارو. مسئله‌ی کمی ناامیدکننده این است که M4 ترمزهای کربن سرامیک ۹.۳۵۰ دلاری آمده است. (بله! ترمزها مبلغ ناچیز ۸.۱۵۰ دلاری دارند اما شما مجبورید ۱.۲۰۰ دلار دیگر هم برای مجموعه‌ی چرخ‌ها بپردازید تا از ترمزهای خودروی خود لذت ببرید!). البته، فاکتور دیگری که باعث فاصله‌ی دو خودرو می‌شود بحث قیمت است: کامارو SS تست‌شده برچسب قیمت ۴۶.۰۹۵ دلاری دارد اما برای داشتن M4 باید سر کیسه را به‌اندازه‌ی ۷۷.۴۹۵ دلار شل کنید. خب ۳۱ هزار دلار اختلاف وجود دارد.

2016 Chevrolet Camaro SS
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro SS
2015 BMW M4
۲۰۱۵ BMW M4

خب همه‌ی این‌ها موارد عینی هستند. اندازه‌گیری‌ها، زمان‌گیری‌ها و وزن‌ها. همان‌طور که می‌دانید، اطلاعات عینی درواقع مفید هستند اما قطعاً همه‌ی بخش‌های پازل نیستند. برای نمونه، این کاماروی SS مدل ۲SS است. بااینکه این مدل حدود ۹ هزار دلار گران‌تر از مدل ۱SS (خودروی سال اعلام‌شده) است، اما واقعاً ۱SS را بیشتر دوست داریم. اما انصافاً کارایی هر دو تقریباً یکسان است. با نگاهی به زمان‌های تست figure-eight می‌توان فهمید که هر دو زمان ۲۴.۱ را ثبت می‌کنند. هرچند من و Cammisa، سواری و هندلینگ مدل ۱SS را به مدل ۲SS با دامپرهای قابل تنظیم ترجیح می‌دهیم. همچنین هردوی ما کامارو را به M4 ترجیح می‌دهیم.

2015 BMW M4
۲۰۱۵ BMW M4
2016 Chevrolet Camaro SS
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro SS

شاسی آلفا ارزش خود را در وزن پایین و استفاده از آلومینیوم نشان می‌دهد. این شاسی به‌درستی سفت و اسپورت است. ” ما به خاطر انتظارات بالایی که از BMW داریم و همچنین به خاطر قیمت نامعقول،از M4 ناخشنودیم.” این‌ها را Cammisa می‌گوید و اضافه می‌کند: “اما حقیقت این است که سری ۴ هنوز هم خودروی مهندسی‌شده‌ی خوبی است و نمای زیبایی دارد. آنچه ازدست‌رفته است، آن چاشنی و سس مخصوصی است که ارزش یک BMW را بالا می‌برد: تیونینگ.”

2016 Chevrolet Camaro SS
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro SS
2015 BMW M4
۲۰۱۵ BMW M4

همه‌ی چیزهایی که به کار می‌رود تا نه‌تنها در خودروهای بخش M بلکه در عموم خودروهای BMW استاندارد باشد، به نظر می‌رسد که فقدان آن‌ها احساس می‌شود: “فرمان بی‌حس، شیفترهای درهم‌برهم، پاسخ‌های غیرخطی پیشرانه و کورس زیاد پدال کلاچ.” نظر Cammisa این است! کامارو فرمان الکتریکی برتری دارد و شیفتر های دقیق‌تر هستند و کلاچ آن که بی‌تردید در سطح جهانی است، بهتر از M4 است.
دوباره می‌گوییم، ما همه‌ی اعداد مربوط به پرفورمنس را می‌دانیم، اما این را اضافه کنیم که در لانچ های خیابانی ۹۰ درصد مواقع شورولت برنده خواهد بود. این چیزی نیست که ما درباره‌اش حرف می‌زنیم. ما از پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی بیشتر لذت می‌بریم. Cammisa حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.” در انتقاد از سیستم تولید قدرت پیشرانه‌های BMW باید به ماهیت خشن آن‌ها نیز توجه کرد، البته دولت‌ها جنگی را علیه مصرف سوخت به‌خصوص در اروپا به راه انداخته‌اند.” او می‌گوید.” پیشرانه‌های توربویی کوچک‌شده در تست‌های استانداردشده به‌خوبی انجام‌وظیفه می‌کنند، حتی اگر آن‌ها در دنیای واقعی صرفه‌جویی در مصرف سوخت نداشته باشند. برای یک پیشرانه‌ی توربوشارژدار،BMW عالی است. خب بله این پیشرانه لگ دارد، همه‌ی توربوها دارند اما حجم نیروی تولیدی این پیشرانه باورنکردنی است.
او سپس ادامه می‌دهد: ” خب اگر BMW خود را با فروش هر مدل در تعداد زیاد آزار نمی‌داد، مدل‌های M3/M4 معامله‌ی بزرگی به‌حساب نمی‌آمدند.”

2015 BMW M4
۲۰۱۵ BMW M4
2016 Chevrolet Camaro SS
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro SS

خب بخش M مجبور شده است تا پیشرانه‌ای توربوشارژ دار برای M3/M4 تولید کند. خب حالا صدای تولیدی این پیشرانه چگونه است؟ این مورد احتمالاً خشن‌ترین شش سیلندر خطی تولیدشده است. Scott Evans می‌گوید که صدای آن شبیه این است که شما کمپرسورهای هوای پرتابل را به سوکت های فندکی وصل کنید! تازه این صدای بیرونی است، صدای داخل بدتر است و صدای فیک و مصنوعی پخش‌شده از بلندگوها کار را بهتر نمی‌کند. بجای صداهای ساختگی، صدای پیشرانه‌ی کامارو ساده‌تر اما بهتر است. بعضی‌اوقات “ساده” بهتر کار می‌کند.

2016 Chevrolet Camaro SS
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro SS
2015 BMW M4
۲۰۱۵ BMW M4

کسی نمی‌گوید که کامارو عالی و بی‌نقص است. همانند همه‌ی خودروها، کامارو هم نقاط ضعفی دارد. من و Cammisa نمای ظاهری M4 را خیلی ترجیح می‌دهیم. حتی اگر شما طراحی کامارو را بیشتر دوست داشته باشید، مجبورید اقرار کنید که طراحی آن کودکانه است. البته دل‌های ما جوان است، اما قبلاً سالیان سال بود که کامارو را آن‌طور که باید جدی نمی‌گرفتیم. اما این بار قبول کنید،BMW خوش‌تیپ‌تر است.

2015 BMW M4
۲۰۱۵ BMW M4
2016 Chevrolet Camaro SS
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro SS

در کنار نمای ظاهری، Cammisa لیستی را تهیه‌کرده بود که ما درباره‌ی SS دوست نداشتیم: “صندلی عقب یک شوخی ظالمانه است! دریچه‌های سیستم تهویه دوست دارند که دست راست شما یا فریز کنند و یا آرام بپزند. نمای ظاهری سیستم هم ارزان‌قیمت به نظر می‌رسد.

2016 Chevrolet Camaro SS
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro SS
2015 BMW M4
۲۰۱۵ BMW M4

میزان سنگینی فرمان نمی‌تواند به‌صورت انفرادی از طریق حالات رانندگی انتخاب شود و فرمان در هر دو حالت اسپورت و پیست به‌صورت مصنوعی سنگین است. سیستم انتقال قدرت هم از برخی مشکلات بزرگ نظیر سروصدا، لرزش و خشونت (NVH) رنج می‌برد.” هرچند او سریعاً اضافه می‌کند:”همه‌ی این معایب در کامارو هستند اما این خودرویی است که به‌صورت واضح می‌داند که چیست، چه کسی خواهانش است و چه چیزی نیاز دارد تا انجام دهد.”

2015 BMW M4
۲۰۱۵ BMW M4
2016 Chevrolet Camaro SS
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro SS

Cammisa می‌گوید BMW نمی‌داند که چه‌کاری را نیاز دارد تا انجام دهد. M4 احساسی شبیه خودروی لوکس قدیمی دارد. خوب و تجدیدنظر شده است اما همه چی تمام نیست و درواقع سرآمد خودروهای عضلانی آلمانی نیست. مسلماً مقصر دانستن M4 همانند احساس یک نخود زیر تشک است! اما آن بیشتر از یک نخود است.

2016 Chevrolet Camaro SS
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro SS
2015 BMW M4
۲۰۱۵ BMW M4

از آن‌طرف، بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف کامارو به نشان آن برمی‌گردد. واقعاً برای کامارو بد است که این خودرو را در برابر M4 جدی نمی‌گیرند، مگر اینکه شروع به راندن آن کنید. بله! اگر موضوعات مربوط به رانندگی بیشتر از برند برای شما اهمیت دارد، شورولت شمارا پوشش می‌دهد.

رتبه‌ی دوم: ۲۰۱۵ BMW M4
زمان آن رسیده تا BMW تجدیدنظر و اصلاحی را در خودروی پسین خود انجام دهد. زمان تغییرات را انجام می‌دهد.

رتبه‌ی اول: ۲۰۱۶ Chevrolet Camaro SS
خودروهای اسپورت شورولت خط پیروزی خود را ادامه می‌دهند. حریف بعدی کیست؟ آئودی؟ AMG؟ پورشه؟

۲۰۱۶ Chevrolet Camaro SS Coupe (2SS) ۲۰۱۵ BMW M4  
۸ سیلندر Vشکل آلومینیومی ۶ سیلندر خطی توربو نوع پیشرانه
۲ سوپاپ در هر سیلندر- OHV ۴ سوپاپ در هر سیلندر- DOHC سوپاپ
۶,۱۶۲cc ۲,۹۷۹ cc حجم موتور
۴۵۵ hp @ 6,000 rpm ۴۲۵ hp @ 5,500 rpm قدرت
۴۵۵ lb-ft @ 4,400 rpm ۴۰۶ lb-ft @ 1,850 rpm گشتاور
۶,۵۰۰ rpm ۷,۵۰۰ rpm ردلاین
۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی گیربکس
۲۵۷.۶ ۳۱۱.۴ حجم صندوق
۴.۱ ۴.۲ شتاب صفر تا ۹۶
۹.۲ ۹.۱ شتاب صفر تا ۱۶۰
۱۲.۴ ۱۲.۵ طی مسافت ۴۰۰ متر
۳۱.۱ متر ۳۲.۹ متر خط ترمز از سرعت ۹۶ تا سکون
۱۲.۳۸ لیتر ۱۱.۷۶ لیتر مصرف سوخت میانگین
۴۲۲۹۵ دلار ۶۵۱۹۵ دلار قیمت پایه
۴۶۰۹۵ دلار ۷۷۴۹۵ دلار قیمت نسخه تست

 

BMW M4 Vs Chevrolet Camaro SS
BMW M4 Vs Chevrolet Camaro SS

منبع: موتورترند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (187 ديدگاه)

    اوه اوه … وقتی حرف از سرعت و شتاب و هندلینگ میشه کامارو باس خیلی خوب باشه که m4 رو دوم کنه…منم موافقم بی ام دبلیو باید ی سری به داخل و بیرون مدلاش بکشه..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (853 ديدگاه)

      من خودم طرف دار موستانگم ولی طراحی بی ام و بهتره اما قیمت کامار خیلی بهتره که اختلاف قیمتشون چیزی حدود 90 میلیون میشه در کل سلیقه ها متفاوته یکی عاشق صدای خورجینی هیبت ماشین عضلانیه یکی عاشق طراحی ظریف و بی نقص ماشین المانیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir.z

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (174 ديدگاه)

        من خودم چلنجرو بین ماسل کارا بیشتر دوس دارم.درسته که تو سرعت و شتاب از ماستانگ و کامارو عقب میمونه ولی خب اصالتش چیزیه که هر عشق ماشینی رو جذب خودش میکنه….
        شما بهش بگو چلنجر….ما بهش میگیم اصالت

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Hamid

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        باید پشت کامارو بشینی تا متوجه بشی حس اسپرت همراه با ابهت یعنی چی. همه فکر میکنن مهمترین فاکتور تو ماشین های اسپرت شتابه. مگه خیلی کار سختیه که شورلت برای افزایش شتاب مثل جنسیس کوپه امنیت رو فدا کنه؟ من امنیت، ابهت و اقتدار ماسل کار رو با زرق و برق این ماشینهای کاغذی عوض نمیکنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Parvaz

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (395 ديدگاه)

      نمیدونم مصرف سوخت دلیل قانع کننده ای برای حجم موتور پایین بی ام و باشه یا نه ولی حیف این استایل واقعا وحشی و کوسه ای ام ۴ نیست حجم موتورش کم باشه؟؟ فک کنید موتورش ۵لیتری تویین توربو بود !!! چی میشد !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. pagani

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (479 ديدگاه)

      اصولا شرکت های آمریکایی ماشین هایی که میسازن شبیه یه گوشت خامه.
      دست تیونر ها رو فوق العاده باز میزارن واسه تقویت. نمونش وایپر .چلنجر(قبل از هل کت) موستانگ یا حتی کوروت( که برقیش رکورد زد).
      تازهFord Shelby350R هردوتاشون رو قورت میده….313 سقف سرعت….3/45 صفرتاصد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرزاد

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (70 ديدگاه)

    تو که میخواستی شورلتو اول کنی …
    دیگه چرا این هم متن نوشتی …
    متاسفم برات…

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Carbonado Aventador

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      موتور ترند اندازه تار موی سر شما ماشین تست کرده و کارشناس معتبر داره…!
      پس الکی نیا اینجا بنویس میخواستین اول کنین!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (623 ديدگاه)

        موتور ترند آمریکاییه به اندازه موی سر تام آدمهای دنیا هم این کارو کرده باشه بازم تعصب داره رویه کشور خودش پس بیخود جوش نزن

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. Sina

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (21 ديدگاه)

          من نمیدونم چرا اینقدر چرا ملت ما تعصب کورکورانه نسبت به آلمان دارن ! بابا به خدا بهتر از بنز و ب ام و هم خیلی ماشین هست ! ملت ما گیر دادن به همین دو تا

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. خسته شده

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (623 ديدگاه)

          من موندم چه نفرتی وجود داره در مملکت ما از آلمانی ها به خدا شما که داری میگی از اینا بهتر هستن وجود ندارن!!!!!(موندم رویه چه حسابی این حرف آخر و زدی) مثال بیار اگر بهتر هستن شما بهتری و در چی میبینی؟ توضیح بده من میگم بهتر از آلمانی ها ماشین نیست شما چون نفرت داری میگی بهتر از اینا هم وجود داره من میگم در اکثریت قاطع جهات آلمانی ها و سرآمد همشون بنز و ب ام و که جز سه برند برتر اتومبیل هستن برترین خودروهای دنیارو میسازن مثل این میمونه که بگی بارسلون رئال بایرن پی اس جی یوونتوس تیم ملی آلمان آرژانتین بلژیک ایتالیا فرانسه اسپانیا حتی برزیل!تیم ملی والیبال ایتالیا فرانسه روسیه آمریکا لهستان تیم ملی بسکتبال آمریکا اسپانیا لیتوانی بزریل آرژانیتن و… خوب نیستن بهتر از اینا هم وجود داره اینو یادت باشه از ده برند برتر اتومبیل سال 2016 نصفشون آلمانیه هیچ کسی در عالم نمیتونه منکر این بشه که آلمانی ها در صدر قرار ندارن جز یه عده که تنفر داره ازشون میباره اینقدر بی منطق حرف نزن کسی نمیگه که بهتر از اینا وجود نداره یاد دازه همه اینا نسبیه ولی روز روشنو نمیشه گفت شبه تاریکه مگر اینکه مشکلی در نگاه یاددیدن! وجود داشته باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Sina

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (21 ديدگاه)

          اتفاقا برعکسه ! شما ها هستین که آلمان رو میپرستین و از بقیه تا میتونین بد میگین ! شما هستین که تنفر دارین ! تنفرتون هم به خاطر یه تعصب کورکورانه ی قدیمی و مسخره ست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. مهدی 911

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    ام 4 دوم میشه به دلیله قیمت بالاتر

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. فریا

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (684 ديدگاه)

      متاسفانه یه خودتونو به اون راه زدید یا متن رو نخوندید :)

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      کلا تست های موتور ترند کمتر روی قیمت حساسیت دارند (مخصوصا در مقایسه با کار اند درایور که قیمت میتونه کل ماجرارو عوض کنه)
      به هر حال اگه اصلا قیمتو در نظر نگیریم پرفورمنس کامارو بسیار نزدیک به ام4 و برخی مواقع بالاتر هم هست و ا وجود این فاکتور قیمت احتمال برنده شدنش میرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Sajjad

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (119 ديدگاه)

    بنظرم یکم نا عادلانس که کامارو SS جدید رو جلوی ماشینای زیر ۵۰۰ اسب بخار بذاریم چون اولا موتور 6200 کوروت روشه بعدم درسته اسب بخار پایینی داره ولی گشتاورش واقعا در باشگاه ۴۰۰ اسبیا بی رقیبه بنظرم شلبی GT350R رقیب عادلانه ای براشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی 911

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    من ام 4 رو انتخاب میکنم کسی که ماشین امریکایی داره اونو با المانی مقایسه میکنه ولی کسی که المانی داره به امریکایی فکر نمیکنه تنها برتری مطلق امریکایی قیمتشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. mohsen

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      ایول

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. مهدی

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (132 ديدگاه)

        علتش اینه که اونی که المانی داره میدونه تو ایمنی و قدرت و راحتی و …..از امریکایی کم میاره پس نمیاد مقایسه کنه اما اونی که امریکایی داره چون میدونه ماشینش سر تره مقایسه میکنه

        موافقم 1
        مخالفم 1
  6. Pooya_SK

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    طراحی داخلی کاماروی جدید خیلی بده و طراحی داخلی BMW هم مثل همیشه شبیه دیگر برادرانشه، از نظر طراحی بیرونی هم قابل مقایسه نیستن چون در دو دنیای متفاوت هستن و البته عالی.
    من بخوام ماشین بگیرم میرم کوروت C7 یا Z06 می خرم .
    حرف دیگه ی هم ندارم. بدرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یوسف

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (740 ديدگاه)

    مقایسه جامع و دقیقی بود اما تو جانبدارانه بودنش شکی نیست، خود نویسنده های متن بارها مستقیم و غیر مستقیم اعتراف کردن که میخوان این ماشینو در مقایسه با همه ماشینای سرآمد برنده کنن (نمونش پارگراف آخر).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. MjM

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (718 ديدگاه)

    آمریکایی ها دو سه ساله پیشرفت خوبی کردن خصوصا شورلت و کادیلاک…با معرفی کروت نسل جدید..کاماروی جدید..و کادیلاک ATS و CTS,و… جهش بزرگی داشتن و میتونن آلمانی های قدرتمند( از نظرکیفیت. کارایی . تکنولوژی ) رو به چالش بکشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Barbar

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اسپرت سوار واقعی بیشتر به وحشی بودن و ابهت ماشینش اهمیت میده تا به کلاسو و قیمت بالاش ماشینای امریکاییم دقیقا زدن وسط خال نمونه بارزترش کوروت ZO6 که زیر پورشه 918 جلو هیچ ماشینی کم نمیاره با اون قیمت 70-80 هزار دلاریش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مسعود

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    درود.. مسعود فقط ایران فقط تیبا خخخخخ

    من که بی ام و رو ترجیح میدم نرمتر و باکلاستره :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رادین

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (95 ديدگاه)

    با اینکه عجیبترین یا شاید مسخره ترین محل قرار گیری دریچه هوا داشبورد رو داره کامارو ولی قیمتش خیلی خیلی مناسبه!!!!!!!!
    انتخاب من اگه هم قیمت بودن bmw ولی با توجه به قیمت بالای bmw صد در صد کامارو.
    ماشین آمریکایی عشق است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بهنام

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (983 ديدگاه)

    دوستان باور کنید لذتی رانندگی که یک خودروی امریکایی داره هیچ خودرویی نداره یا باید گفت یه حس خاصی داره ، من سوار ام 3 اتاق e92 شدم هم کاماروss نسل قبل مدل 2014
    کامارو خیلی جذاب تر بود مخصوصن صداش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      از 60 تا بالاتر رفتی تو یه جاده مارپیچ یا ترافیک گاز هردوشونو میگرفتی و لایی میکشیدی اون موقع بی ام وه بهت ادرنالین میخوروند

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی جالبه، کلا موستانگ و کامارو با قیمتی بسیار مناسب، سرعت، شتاب و امکانات بسیار عالی در اختیار می گذارند، درحالی که بی ام دبلیو، قیمت بسیار بالاتری دارد، البته درستش این هست که همه چیز رو بین دو ماشین بررسی کرد، ولی این اختلاف قیمت هم در نوع خودش جالب توجه هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      احمد جون سری C AMG کم قیمتی نداره و کامارو که عملکردی بهتر از بی ام وه داره مطمئنا از بنز هم بهتر میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    کامارو نسل جدید ماشین خوبیه از نظر پرفورمنس ولی اصلا طراحیش به دل نمیشینه بیرونشو که متن هم گفته کودکانه داخلشم نمیتونم هضم کنم اما بی ام و با وجود تکراری بودنش (که شاید نقطه ضعفشه) طراحی پخته و جا افتاده ای داره البته نمیدونم سری3 جدید و به طبعیتش ام3 و ام4 جدید کی میخواد رونمایی بشه تا جواب بده
    بین این دو انتخابم یقینا ام4 ولی اگه بخوام ماسل آمریکایی انتخاب نکم ماستانگ انتخابمه مخصوصا که از نظر طراحی خیلی سرتره تو پرفورمنسم شاید زیر شوی باشه ولی یقینا اختلافشون اونقدری نیست که به چشم بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      انتخاب کنم *
      .
      راستی یه تشکری بکنم از شاهین خان بابت مطلب دمت گرم
      با وجود اینکه خودش طرف BMW ست اما حتی متنی رو هم که BMW بازنده ست رو ترجمه میکنه در اختیار سایت قرار میده …لایک داری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        فدات رضا
        راستش رضا بحث تمایلات شخصی یه چیزی هست و بحث ترجمه و برگردان یه متن بدون دخالت دادن همون تمایلات یه چیز دیگه.
        من به شخصه توی ترجمه دلخواه خودم رو انجام نمیدم و تا حد خیلی خیلی زیادی به متن اصلی وفادارم.
        امیدوارم که تلاش همه ی نویسنده ها و مجموعه ی “پدال” مورد توجه کابران گرامی قرار بگیره.
        ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (810 ديدگاه)

          شاهین جان جا داره یه تشکر ویژه بابت مطالبت بکنم.
          من مطلب اصلی رو از موتور ترند خوندم و باید بگم دم شما گرم که این قدر با مهارت و به حق مطالب رو ترجمه میکنی.
          راستش بعضی از دوستان نمی خوان قبول کنن که برنده ی بلا معارض تمام مقایسه ها قرار نیست ب ام و و مرسدس و یا پورشه باشه.دلیلشم واقعا نمی دونم دیگه آدم خسته میشه از گفتن بعضی چیز ها که شما خودت بهتر در جریانش هستی.
          کامارو درسته خب کیفیت مواد M4 رو نداره و یا ویژگی های لاکچری اون رو نداره ولی با قیمت بسیار کمتر داره به این شکل عرض اندام میکنه.
          بحث طراحی هم خب مسلما یه چیز سلیقه ایه و خب این طرز بیان نویسنده ی موتور ترند چندان جالب نیست.
          با این حال واقعا از مطلبت لذت بردم شاهین جان.
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          خواهش میکنم باربد عزیز
          امیدوارم که وظیفه ی خودمو به خوبی انجام داده باشم.
          مخلصم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. خسته شده

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (623 ديدگاه)

          باربد الان اگه برنده تمام مسابقه ها و مقایسه ها ماشین آمریکایی باشه شما راضی میشی من که شک ندارم اگه ب ام و برنده میشد الان شما نخستین نفری بودی که یقیه شاهین و میگرفتی چون اگه به تعصب باشه شما آمریکایی دوست ها مخصوصا شخص شما جز متعصب ترین اشخاصه این سایتی پس جوش بیخود نزن همه میشناسنتون

          موافقم 0
          مخالفم 2
        4. شلبى

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (685 ديدگاه)

          خسته شده جان شما ملاکت براى برتریه یه خودرو نسبت به خودروى دیگه چیه؟
          شتاب صفر تا صد و یک چهارم مایل و اعداد ارقام مربوط به پیست و فاصله ترمز از صد کیلومتر و هندلینگ و حسى که فرمان به راننده میده و در کنار همه اینا با توجه به اختلاف قیمت سى هزار دلارى کامارو بهتر عمل کرده
          دیگه چیز دیگه اى هم هست که مقایسه نشده باشه،دوست من اگه نگا کنى میبینى شما الان دارى با تعصب حرف میزنى نه امریکایى دوست ها

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. زیگما

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام به همه دوستان
        داشتم رد میشدم که نگاهم افتاد به این کامنت درخشان رضا خان
        جالبه شما نبودی که 2-3 ماه پیش میگفتی کامارو واقعا داخلش خوب و زیباست؟(نشونه هم برای اینکه یادت بیاد داشتی طراحی های جدید جی ام رو بررسی میکردی در گروه!و دقیقا از واژه هایی که گفتم استفاده کردی)
        چی شد حالا هضمش نمیتونی بکنی؟
        نمیدونم والا حتما مزاجت عوش شده تو این مدتِ کم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (810 ديدگاه)

          خسته شده هرطور دلت میخواد فکر کن مطلب این قدر واضح و به حق ترجمه شده که جای شکی رو باقی نمیذاره.
          من احتیاجی ندارم دیگران نظرمو قبول کنن و دنبال تحمیل کردن عقایدم هم نبودم خیلی وقته تو این سایتم و کسایی که منو میشناسن مطمئنا با نظراتم آشنایی دارن حالا شما هرطور دوست داری برداشت کن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  15. erfan

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    خنده دار بود….! تو تمام متن داشت بی ام رو میکوبوند…
    اصلاً این دوتا قابل قیاس نیستند.
    اون ٣١ هزار اختلاف قیمت بخاطر لوکس بودن اتاق ام۴ هست. اتاق کامارو که مثل اسباب بازیه خخخخ
    متن پر از تعصب بود. ام۴ همیشه سرتر خواهد بود….

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. erfan

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    طراحی ام۴ هیولاس. من دوتاشو از نزدیک دیدم تو کیش. واقعاً بی تعصب ام۴ خیلی سرتره….
    شوی فقط صدای ترسناکی داره خخخخ

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. luis

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      تعصب خخخخخ بزار کنار خخخخخخ متن اصیله خخختتخخخ ترجمه کننده کار درسته و خودش بی ام بازه خخخخخخ پس لطفن خخخخخخخخخ

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Sina

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      نخیر داداشم
      نیازی به کوبوندن نیست
      دلیل اصلی اینه که المانی ها همیشه مخصوصا بنز و بی ام و بی دلیل گنده و بزرگ نمایی شدن که به هیچ عنوان این بزرگ نمایی ها حقیقت نداره
      از بحث رده بندی کیفیت جی دی پاور بگیرکه تو ۱۰ تای اول نیستن تا اصطهلاک و خرج و خرابی های مدل های کارکرده ، قیمت زیاد و بی دلیل ،تو این تست هم که برعکس همه دوستان کارشناس که در مورد المانی ها یه کلمه پرفورمنس فقط بلدن بگن کلی ایراد از پرفورمنس بی ام و گرفته شده و جلو یک امریکایی کم اورده یا حداقل مشخصه که ب ام و برتری خاصی نداره و در اخر هم که دوم میشه
      به حر حال المانی ها همیشه خوب بودنو هستن ولی همیشه هم بزرگنمایی شده در باره اونا تو ایران که دیگه.بدتر
      پس سعی کنیم چشممون رو رو حقیقت نبندیم و چیزی که همه دنیا دارن میگنو میبینن ببینیم
      البته شاید هم این نشریات و کارشناسها و امارو ارقام اشتباه میکننو بعضی از دوستان کارشناس اینجا درست میگن

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. mohsen

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        میشه بفرمایید ایا هر دو خودرو تو یه مدلن یا نه؟ منظورم اینه بی ام وه این M4 رو داره از 2013 که کانسپتشو اراعه داد و چندی نکشید تولیدش داره تولید میکنه و این کامارو امسال کن فیکون شده و منی که اصلا قبلا قبولش نداشتم و یه ماشین گنده و بی مصرف با اسب بخار کاغذ پر کن و مصرف نجومی بود الان این مدل رو واقعا قبول دارم چون عملکردش بالاست و تو مدل های قبل کامارو M4 برنده بود و حالا باید منتظر نسل جدید M4 بود و مطمئا باز هم شاخ میشکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. خسته شده

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (623 ديدگاه)

        حقیقت اینکه تمام دنیا دارن میگن و اون کسی که رده بندی برترین خودروسازهای دنیا و انجام میده میگه از ده برند برتر اتومبیل در دنیا 5 تا آلمانیه و چهار تا ژاپنی که مهندسی اون پنج تارو نداره ولی در هر حال جز ده تاست این حقیقت انکار ناپذیره آلمان در این صنعت حرف اول و میزنه چه از لحاظ فنی و چه کیفیت اینم کاملا مشخصه که سیستم پیچده مهندسی درصد خرابیه بیشتری داره این صرف نیست ولی احتمالش قویه ضمنا اون جی دی پاوره اگه درست خونده باشی میفهمی که جز اون مساله درجه اطمینان که اصلا برندهای نه چندان مطرح هم جز ده تا بودن در بقیه عناوین این آلمانی ها بودن که رتبه هارو ماله خودشون کردن ضمنا در برترنین ماشین های دنیا هم آلمان و ژاپن بیشترین نماینده هارو داشتن اتفاقا آلمانی ها در حقشون اجحاف هم شده در مساله قیمت گذاری شما اگه یکم از درجه نفرتت کم کنی میبینی که برندهایی وجود دارن که بعضا نصف آلمانی هم امکانات ندارن ولی دو یا سه برابر قیمت دارن و به اسمه خاص بودن تحویل مشتری داده میشن اونجایی که جوابه شمارو دادم که این نفرته که شما ازآلمانی ها بدتون اینجا نمایان میشه شما چشماتو باز کنن برندهایی زیادی میتونه آلمانی هارو از دیدگاه شما سربلند کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Sina

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (13 ديدگاه)

          دوستانی که نظرات اقای پروفسور خسته شده رو قبول ندارید و هی دیس لایک میکنید بدانید شما سخت در اشتباهید
          ایشون از کارشناسای بین المللی کشور ما هستن سابقه زیادی در این زمینه دارن ، ماشینای بروزی مثل پراید پژو پیکان. نیسان ابی و…. رو تست کردن و علم بروز دنیا رو دارن کمپانی های بزرگی به ایشون التماس همکاری میکنن ، خلاصه ایشون در دنیای اتومبیل میدرخشند
          پس شمایی که هنوز کامنت ایشونو نخونده دیسلایک میکنید بدانید سخت در اشتباهید و باید از علم ایشون بهره ببرید چون همه حرفاشون کاملا حرفه ای و حساب شده هست
          خوب این امارو ارقام و این دروغ گوهایی مثل موتور ترند جی دی پاور و ….که المانی ها رو تو لیستهای برتر قرار نمیدن و مثل این تست مقام نمیدن و … اینا همش کشکه همش دروغه
          اگه تو لیست کیفیت جی دی پاور نیستن حتما بقیه جی دی پاورو خریدن
          مثلا لکسوس حتما چند ساله داره رشوه میده که بنزو بی ام و نیان بالا و خودش اول بشه، اصلا هم این لکسوس ماشین خوبی نیس همش هم تو تعمیر گاهه
          یا اینجا شورلت کلی پول داده به مجری کالاهبردار تا کلی الکی از m4 ایراد بگیره و کامارو اول بشه و همه این چیزارو مثل روز برای استاد خسته شده روشنه
          استاد شما افتخاااااار صنعت اتومبیل جهان هستید?????

          موافقم 0
          مخالفم 0
  17. امیرحسین

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    31 هزار دلار قیمت کمی نیست و کامارو ارزش خرید بالاتری داره.ضمن اینکه طراحی داخلی BMW هیچ حسی به منتقل نمیکنه و عین سایر محصولات این کمپانی هست
    ضمن اینکه به لحاظ هزینه نگهداری موتورهای کم حجم با بوست توربو بالا مشکلاتی دارن و موتور تنفس طبیعی کامارو مطمئناً استهلاک کمتری داره
    ولی صدای موتور زیبا فقط چلنجر هلکت و از هر دو سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. saeid

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    با وجود اینکه ب او و واقعا عالی و تو بهتر بودن کیفیتش شکی نیست ولی مطمئنا انتخاب من کامارو اس اس است. این مدل ماشین های آمریکایی واقعا جذابن و بی هیچ وجه نمیشه ازشون گذشت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. moein

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    قطعا انتخاب من شولت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. parham

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    متاسفانه یا خوشبختانه بی ام و همیشه نماد لاکچری و اصالت خواهد بود.
    ولی کامارو لذت رانندگی و حسی اسپورت ممتازی را ،با قیمتی دست یافتنی ارایه خواهد کرد.
    همیشه گرون بودن و لاکچری بودن معنی بهتر بودن رو نمیرسونه. بلکه این مبحث ملاکیست برای ایجاد اصالت و شخصیت و تمایز از دیگران.
    مثال بارز تقابل نیسان GTR در برابر بزرگان است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Benz

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ممنون اقا شاهین.میشه ادرس اصلی همین بررسی بهم بدی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      خواهش میکنم
      بله اینم لینک مطلب مورد نظرتونhttp://www.motortrend.com/news/comparison-2015-bmw-m4-vs-2016-chevrolet-camaro-ss/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. احسان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    افرین به شورلت ،ولی خدایش طراحی این مدل کامارو خیلی خیلی افتضاحه همینطور داشبورد و فرمان مسخرش واقعا نسل های قبلی کامارو طراحی خیلی قوی و زیبایی داشتن حیف اون همه ابوهت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      من تو کف دو نسل قبلشم مخصوصا عقبش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. سهیل

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    مگه کسی جرات داره جلوی کامارو عرض اندام کنه؟؟؟؟؟
    موستانگو که خوشگل گذاشت کنار حالا این که جلوش حکم تشتک رو داره
    من ب ام و دبلیو رو خیییلی دوس دارم اماااااا عاششششق کامارو هستم چون حس یه خودرو واقعی رو به ادم القا میکنه هرکی که پشتش نسشته حرف منو تایید میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. MOHAMMAD. M4

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (63 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار BMW مخصوصا ام4 هستم و طراحی بدنه ام4 را بیشتر میپسندم باید بگم این نسل از کامارو عالیه اونم باختلاف قیمت 31 هزار دلار البته ناگفته نماند که کیفیت اجزا استفاده شده در داخل کابین ام4 بهترازکامارو هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. MOHAMMAD. M4

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (63 ديدگاه)

    تشکر ویژه میکنم از اقاى احمدزاده به خاطر ترجمه این متن و مطالب خوبى که در اختیار دیگران قرار میدهند خدا قوت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. mohsen

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    ممنون شاهین جان با این که متن اصلی رو هم خونده بودم ولی ترجمه شما رو کامل خوندم
    ایشالا نسل جدید M4 از خجالت همه دوستان در میاد تو تاریخ که تا حالا اینطور بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محسن بختیاریان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    شک نکنید که این بازی رو امریکاییا درست میکنن تا بگن خودروهاشون برتره چشم دیدن فروش بالای خودروهای المانی با اون مهندسیه ناب رو ندارن،تو دنیای خودروهای دیفرانسیل عقب و اسپرت خودرویی وجود نداره که از لحاظ مهندسی به پای سری mبرسه،همچنین هندلینگ بی ام و به حدی فوق العاده س که اونو با خودرو های دودیفرانسیل مثل پورشه اکثر مدلهای پورشه مقایسه میکنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. ماسل

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    30هزار دلارو خرج تیونینگ(ظاهری داخل و ببیرون)بکنی تک میشه ها.یا بدیم دایی کورش یه کیت فیبر کربن بزاره تنگش.وووووووویییییییی.چه شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    فقط شورولت..ولی ظاهرش یکم نسبت به قبلیاش سوسول تر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. USA & JAPAN

    ۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    صد در صد کابوی آمریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا