بی ام ولکسوس

جدال SUVهای لوکس و اسپرت: ب‌ام‌و X3 درمقابل لکسس NX

آیا قصد خرید یک SUV اسپرت را دارید؟ و یا یک SUV لوکس می‌خواهید؟ ما دو گزینه برایتان داریم که به نظر می‌رسد تلاش شده هر دو ویژگی اسپرت و لوکس بودن را در یک خودرو SUV در اختیار خریداران قرار می‌دهند. دو رقیب ما بی‌ام‌و X3 xDrive28i و لکسس NX200t هستند.

BMW X3 xDrive28i vs Lexus NX200t
BMW X3 xDrive28i vs Lexus NX200t
در مرحله اول، نکته مهم این است که هر دو مدل از یک موتور چهار سیلندر بنزینی همراه با توربوشارژ بهره می‌برند، اما قدرت خروجی آن‌ها  هست که به ما می‌گوید در این مورد کدام‌یک در این زمینه پیروز هستند.
NX200t توسط موتور ۲.۰ لیتری خود می‌تواند ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار شما قرار دهد. لکسس ادعا می‌کند که NX200t دو دیفرانسیل دارای مصرف سوخت ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، است و این SUV می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ را در ۷.۱ ثانیه پر کند.

BMW X3 xDrive28i vs Lexus NX200t
BMW X3 xDrive28i vs Lexus NX200t
تمام این اعداد و ارقام نشان‌دهنده یک رقابت نزدید در مقابل همتای آلمانی‌اش است. بی‌ام‌و هم از یک موتور ۲.۰ لیتری در X3 بهره می‌برد که خروجی آن قدرتی معادل ۲۴۰ اسب بخار و گشتاوری ۳۵۰ نیوتن‌متر به ارمغان می‌آورد، بنابراین در این مرحله با اختلاف ۵ اسب بخاری، پرچم بی‌ام‌و بالا می‌رود. بی‌ام‌و ادعا کرده با این SUV می‌توانید ۰ تا ۱۰۰ را فقط در ۶.۳ ثانیه پرکنید. علاوه بر این از مصرف سوخت کمتر یعنی ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نسبت به رقیبش سود می‌برد.

BMW X3 xDrive28i vs Lexus NX200t
BMW X3 xDrive28i vs Lexus NX200t
بااین‌حال، بخشی از برتری بی‌ام‌و در شتاب و مصرف سوخت به خاطر این واقعیت است که دو دنده بیشتر در دسترس دارد: X3 دارای گیربکس هشت سرعت اتوماتیک است درحالی‌که NX از یک گیربکس شش سرعت سود می‌برد ولی هر دو دارای پدل شیفتر بر روی فرمان هستند.

BMW X3 xDrive28i vs Lexus NX200t
BMW X3 xDrive28i vs Lexus NX200t
با تمام این صحبت‌ها در تست ما، هر دو SUV از آنچه ادعا کرده بودند مصرف سوخت بیشتری داشتند NX به‌طور متوسط ۱۰.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر داشت، درحالی‌که مصرف X3 از آن‌هم بیشتر بود و ۱۱.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوزاند.

BMW X3 xDrive28i vs Lexus NX200t
BMW X3 xDrive28i vs Lexus NX200t
لکسس NX دارای طول ۴.۶۳ متر، عرض ۱.۸۷ متر و ارتفاع ۱.۶۳ متر و همچنین وزن ۱۸۶۰ کیلوگرم است. بی‌ام‌و X3 هم ۴.۶۴ طول، ۱.۸۸ عرض و ۱.۶۷ متر ارتفاع دارد. درحالی‌که X3 از همه جهات بزرگ‌تر است اما ۱۲۰ کیلوگرم سبک‌تر از NX است و از وزن ۱۷۴۰ کیلوگرمی بهره می‌برد. پس جای تعجب نیست که بی‌ام‌و از چالاکی و فرمان‌پذیری بهتری بهره‌مند است.

BMW X3 xDrive28i vs Lexus NX200t
BMW X3 xDrive28i vs Lexus NX200t
بااین‌حال، فضای داخلی X3 کمی کوچک‌تر است و فضا برای سرنشینان عقب کمی آزاردهنده است. دیواره‌های نازک و لاستیک‌های میشلن Primacy 3 با آج‌های کوچک، عایق کمی برای جلوگیری از ورود سروصدا به داخل کابین، فراهم می‌کنند و در کل صدای کلی کابین در مدت‌زمان طولانی آزاردهنده می‌شود.

خشک بودن چیزی نیست که خریداران یک SUV انتظار آن را داشته باشند و X3 از این نظر بدشانس است مگر اینکه گزینه M اسپرت آن را انتخاب نکنید. از سوی دیگر سواری لکسس NX، این‌طور نیست درواقع، رفتار آن بیشتر شبیه به یک SUV مؤدب است.

فرمان X3 کاملاً دقیق است، و هیچ سروصدایی هم از طریق جعبه‌فرمان در هنگام آف‌رود به گوش نمی‌رسد. این آرامش تا قبل از اینکه از سیستم کنترل کشش استفاده کنید برقرار خواهد بود و پس از آن لرزش‌ها در کابین احساس می‌شود.

NX هرچند به‌اندازه بی‌ام‌و بیش از حد در جاده‌ها سفت‌وسخت نیست، اما در جاده‌های ناهموار آف‌رود شاسی آن تمایل به ارائه رفتار بدی دارد. لکسس در این شرایط تنش دست‌اندازهای را به کابین منتقل می‌کند و فاقد ثبات است. این باعث می‌شود در لکسس احساس کنید که مدام در حال حرکت به عقب و جلو یا چپ و راست هستید.

لکسس، در رانندگی شهری ازنظر راحتی با مدیریت رقیب آلمانی خود را از میدان به در کرد اما در آف‌رود عکس این قضیه اتفاق افتاد.

لکسس ازنظر کیفیت سواری ایده آل نیست، اما در مسافرت‌های دوستانه شهری از بی‌ام‌و، خیلی راحت‌تر عمل می‌کند و هرگز از ضربه دست‌اندازهای کوچک سطح جاده احساس ناراحتی نمی‌کنید.

فرمان بی‌ام‌و در سرعت‌های پایین، نسبت به رقیبش بیش‌ازحد سفت است، بنابراین بسته به ترجیح شخصی شما می‌تواند یک عامل مؤثر در تصمیم‌گیری باشد. لکسس در سرعت کم فرمان بسیار سبک و کاملاً نرمی دارد و در زمان پارک عملکرد راحت‌تری ارائه می‌کند. با تجربه رانندگی که از بی‌ام‌و X3 در اختیارداریم به‌وضوح مشخص است در مقایسه با لکسس تمرکز بیشتری بر روی اسپرت بودن داشته است.

همه ما می‌دانیم ویژگی لوکس همراه ارزانی نیست و این دو رقیب ازنظر قیمت خیلی به هم نزدیک هستند اما ازنظر تجهیزات این‌طور نیست.

قیمت بی‌ام‌و X3 28i از ۷۲٬۹۳۰ دلار (استرالیا) شروع می‌شود که هزینه حمل هم به آن اضافه می‌شود و اگر مجموعه‌ای از تجهیزات اختیاری را هم بخواهید قیمت درج‌شده در فاکتور شما به ۸۸٬۵۱۰ دلار (استرالیا) می‌رسد.

این تجهیزات همان بسته M اسپرت است که شامل رینگ ۱۹ اینچ، تعلیق اسپرت، ریل سقفی باربر، صندلی اسپرت، تریم داخلی آلومینیومی، فرمان چرمی M و فرمان متغیر اسپرت می‌شود که اگر کیت بدنه M را هم بخواهید باید ۲,۹۰۰ دلار دیگر بپردازید.

برخی از موارد دیگری که بر روی ماشین مورد آزمایش نصب بود شامل چراغ‌های جلو LED همراه نوردهی بالا اتوماتیک و عملکرد ضد تابش خیره‌کننده (به ارزش ۳٬۶۸۰ دلار)، صفحه‌نمایش پشت‌سری‌ها (۲٬۰۰۰ دلار)، سقف شیشه‌ای پانورامیک (۳٬۰۰۰ دلار) و رنگ متالیک (۱٬۹۰۰ دلار)، است.

لکسس، از سوی دیگر ۷۲٬۵۰۰ دلار (استرالیا) برایتان آب می‌خورد که هزینه حمل هم به آن اضافه می‌شود. و هیچ آپشن اضافی هم برای آن وجود ندارد.

باوجود این، به‌طور قابل‌توجهی تجهیزات استاندارد بیشتری نسبت به بی‌ام‌و ارائه می‌دهد. درحالی‌که شما مشغول تیک زدن آپشن های X3 هستید، تعدادی از گزینه‌های هزینه‌بر ازجمله چراغ‌های جلو LED همراه نوردهی بالا اتوماتیک، سانروف، کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد از جلو، تماماً به‌صورت استاندارد بر روی NX200t وجود دارد.

لکسس همچنین دارای یک سیستم ورود کاملاً هوشمند (بی‌ام‌و نیاز به فشار دکمه برای باز کردن درب دارد) و همچنین هشداردهنده خروج از لاین است.

اگر تعریف شما از لوکس بودن همراه محدودیت قیمت است، نمی‌توان منکر این شد که لکسس برنده بی‌چون‌وچرای این رقابت است.

هنوز تمام نشده است، سیستم‌های رسانه‌ای در هر دو اتومبیل حرف زیادی برای گفتن دارند.

یادگیری سیستم لکسس کمی طول می‌کشد. با استفاده از رابط کاربری جدید مجهز به سبک پد لمسی مقاومتی (برای اجرای دستور باید فشار داده شود) در برخورد اولین کمی شبیه به یک شوک است، اما هنگامی‌که شما به آن عادت کنید میزان فشار موردنیاز برای کار با آنرا میابید، درهرصورت قابل‌قبول است.

منوهای پیچ‌درپیچ، و مقاومت بلوتوث برای اتصال شمارا یاد سیستم‌های رسانه‌ای تویوتا می‌اندازد. صفحه‌نمایش منو بعد از خاموش و روشن‌شده به حالت پیش‌فرض بازمی‌گردد، که کمی آزاردهنده است. با این حال، اتصال یکپارچه با سیستم صوتی مارک لوینسون برخی از خصلت‌های بد را جبران می‌کند.

از سوی دیگر، سیستم iDrive ب‌ام‌و فوق‌العاده راحت است. با سیستم شماره‌گیری چرخشی بسیار راحت آن، هیچ سردرگمی درزمانی که شما در حال حرکت بین منوها هستید وجود ندارد. اما زمانی که تماس شما به‌پایان برسد، بیش از حد بر روی صفحه‌نمایش باقی می‌ماند. اتصال به بلوتوث هم بدون وقفه بود، ولی سیستم استریو ازنظر وضوح و عمق بأس از لکسس کالیبره‌تر نیست.

BMW X3 xDrive28i vs Lexus NX200t
BMW X3 xDrive28i vs Lexus NX200t
اگر شما می‌خواهید یک SUV لوکس همراه انبوهی از تجهیزات به صورت استاندارد داشته باشید که راحتی خوبی در مسافرت‌های شهری و بین‌شهری به ارمغان آورد لکسس NX انتخاب خوبی برای شماست.
X3 در حالت استاندارد امکانات کمی ارائه می‌کند و برای لوکس شدن نیاز به پرداخت هزینه بیشتری دارد. ازنظر اسپرت بودن ب‌ام‌و حرف اول را می‌زند و ازنظر توانایی یک سر و گردن بالاتر از لکسس است، اما اگر شما مراقبت کمتری از خودرو خود می‌کنید و سرویس‌های دوره‌ای را پشت‌گوش می‌اندازید بی‌ام‌و X3 نمی‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.

جدول امتیازات (حداکثر امتیاز ۱۰ می‌باشند)

SUV های رقیب بی‌ام‌و X3 لکسس NX200T
رتبه کلی کسب شده در این رقابت ۷.۵ ۷.۵
مصرف اقتصادی سوخت ۸ ۷.۵
فضای کابین و راحتی ۷ ۷.۵
تکنولوژی و اتصال ۸ ۷
قیمت و امکانات استاندارد ۷ ۹
سواری و هندلینگ ۸ ۷
[polldaddy poll=8835718]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۱۵۱ دیدگاه‌ها

  1. امين

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    قیمت ها رو اشتباه نزدین ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی تی ار

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      از طراحی این لکسوس وRX جدید خیلی خوشم امد و شیفته ی آن شدم ولی از طراحی باوقار و پرصلابت بی ام و هم نمیشه گذشت. بی ام و شاید تو قیمت یکسان آپشن کمتری بده ولی عملکردش یه سرو گردن بالاتر است. این به اون در.
      انتخاب خیلی خیلی سخته مخصوصا من شیفته ی این نسل از شاسی بلند های لکسوسم ولی از بی ام و نمی تونم بگذرم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. "Amir"

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (728 ديدگاه)

        به شخصه بی ام و رو بیشتر میپسندم ، به نظرم ابهت و اصالت بیشتری داره …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ali mtr

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      قیمت به دلار استرالیا ست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مهدی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (18 ديدگاه)

      دلار استرالیاس. اختلافشون زیاده با دلار امریکا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. David

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    الان باز دوستان ِ متعصب ِ آلمانی پسند میان از نتیجه ی این تست هم ایراد میگیرن ! تازه این که تست ِ Car Advice بوده که کلی سختگیره , به هر دو ماشین امتیاز یکسان داده. خدایی نیاین دوباره ادعا کنین از اونایی که دارن با قاعده و اصول این ماشینا رو بررسی میکنن هم بیشتر میفهمین ! اینم نتایج Motor Trend واسه اون دوستانی که ندیدن.وقتی Motor Trend رتبه اول رو به لکسس میده این جا هم که نتایج یکسانه دیگه شما فازتون چیه ؟ :D دیگه وقتشه که حقیقت رو قبول کنید

    http://www.motortrend.com/roadtests/suvs/1503_the_big_test_2015_luxury_compact_crossovers/conclusion.html

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      شما فازت چیه؟! شب ها خواب تعصب میبینی؟ باز که دو تا لینک گلچین کردی! دفعه قبل ندیدی از همون منبعی که لینگ گذاشته بودی،لینگ گذاشتم که BMW هم برتر بوده؟
      حقیقت اینه که شما اصلا حقیقت رو قبول نداری.شما باید الگو و کاندیدای مدیرعاملی لکسوس بشی.اونجارو میتونی دو روزه به تلی از خاک بدل کنی! تبریک میگم به پشتکارت! :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجتبی(ساروی)

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (551 ديدگاه)

        بابا شاهین ترمز دستی رو بکش .داداشی تو این یکی دوسالی تا حالا ندیده بودم عصبانی بشی .خیله خب بابا یه چیزی گفت خون خودتو کثیف نکن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          مجتبی جان من معذرت میخوام.باور کن بعضی ها به هیچ صراطی مستقیم نیستن.هر چی با دلیل و برهان هم میگیم باز هم میگن متعصب و فلان.
          من بازم معذرت میخوام،ببخش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. ali2240

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (513 ديدگاه)

    من شدیدا عاشق ماشینای آلمانم و ظاهر لکسوس رو نمیپسندم اما خداییش بی انصافیه لکسوس رو برنده این رقابت ندونیم
    ولی x3 توی طراحی حرف نداره،چون بعداز گذشت ۱۰ سالم دل آدمو نمیزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi Khan

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      به نظر منم علی راست میگه ،
      چون طراحی بیرونی X3 برای همه تکراری شده ، اکثرا لکسوس را بیشتر می پسندن.
      اما از نظر بی ام و بودنش شکی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        درود
        :|
        از نظر ب ام و بودنش شکی نیست؟!؟!؟!
        یعنی شما شک داری این یه ب ام و ست؟؟؟؟ :|

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. آرماااان

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (358 ديدگاه)

    وااای پسر لکسس nxعجب رُخی داره خدایی چهرش یه سر و گردن از x3بالاتره،اگه قرار بود یکیشو انتخاب کنم لکسس رو برمیداشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Kasra.AMG

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (544 ديدگاه)

      :|

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سعید

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    از لحاظ ظاهری لکسوس خیلی خوشگل تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود
    هر دو عالی هستن و من X3 رو انتخاب میکنم. حتی با اینکه گرون تره. در واقع X3 رو به یک سری 3 مرتفع تشبیه میکنن. X3 با اینکه صندلیهای عقب تنگتری داره اما فضای با بسیار بیشتری داره. همینطور پنجره های جانبیش بزرگترن و یکی از نکات مهم در یک SUV هم به نظر من همین دید وسیعه.
    اما دوتا انتقاد به آقای فراهانی دارم:

    اول اینکه خشک بودن چیزیه که معمولا در SUVها هست و نباید بگیم خریداران SUVها انتظار اون رو ندارن، با توجه به اینکه توی متن اصلی هم همچین جمله ای گفته نشده.
    دوم اینکه من هرچی توی متن اصلی گشتم این جمله رو پیدا نکردم. اگر اشتباه میکنم شما راهنماییم کنید:
    «اما اگر شما مراقبت کمتری از خودرو خود می‌کنید و سرویس‌های دوره‌ای را پشت‌گوش می‌اندازید بی‌ام‌و X3 نمی‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.»

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی تی ار

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      حسین جان این خشک بودن همه ی مدل های بی ام و ها شده لق لقه ی دهان بی سواد ها البته منظورمن آقای فراهانی نیست و قطعا ایشان جزو این دسته افراد هستند.
      من یکی از رفیقام اهل لوکس بودن و پر آپشن بودن و راحتی ماشینه یعنی این ها اولویت اولشه. الآن هم از تعلیق سانتافه شون ناراضی اند. بعد چند روز پیش نشسته بود تو یه سری سه اونم نسل قدیم می گفت عجب راحتی داره تازه من تعجب کردم و چند بار بهش گفتم مطمىنی? می گفت آره و کلی حال کرده بود. بعد اون وقت یکی میاد میگه بی ام و خشکه برا جووناست و بنز برا پیرها در صورتی که کمترین میزان اطلاعات مشخص میشه که همه ی اینها حالات مختلف رانندگی دارند…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جی تی ار

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (459 ديدگاه)

        آقا شرمنده منظورم این بود که آقای فراهانی جزو این دسته نیستند…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        خشک بودن در این کلاس خودرویی عیبی نداره . ب ام و فقط در سری هفت ادعا میکنه که ((( لذت پرواز بدون هواپیما ))) اما باز هم نرمیش از بنز کمتره .
        ب ام و ذاتا خودروی اسپورتیه . نمیشه ازش ایراد گرفت . درمقابل لکسس هم در بعضی موارد کابینش بیش از حد ساکت هست که تست کننده را اذیت کرده و گفته حس رانندگی در اون کم شده به خاطر سکوت .
        اما اینها بد نیستند . هرکدامشان بازگوکننده ی خصوصیات سازنده ها هستند .
        فکر میکنم لکسس به نوعی ، در قسمت ارامش داخل کابین و راحتی ، مرسدس بنز رو هدف قرار داده تا ب ام و را .
        اما هر کسی پول عشقش رو میده . عشق هم تاوان های خودشو داره .
        حالا یجا میشه خشکی . یجا میشه کیفیت . یجا میشه گرون بودن . و …..
        مثلا من اگر یروزی ، یروز تصمیم به خرید خودروی صفر ایرانی بگیرم ، که نمیگیرم . قطعا سورن ELX یا دنای قرمز رژی میخرم . درسته که ادم روی اون ماشین ضرر میده . اما از نظر من اون ظرر ، برای عشقته .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          هیچ عشقی مثل یه مگان قهوه ای نیست :|
          البته اگه پولشو داشته باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مهرداد فراهانی

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (36 ديدگاه)

      حسین جان، تعصب را کنار بذار. من فقط یک نویسنده و مترجم نیست بلکه در تحلیل اخبار خودرو و تست خودرو های مختلف تجربه زیادی دارم و قرار نیست تحلیل های نویسنده قبلی را هم در نوشته‌هایم بدون چون و چرا اعمال کنم. اول از همه باید خدمتت عرض کنم که اصولا تعلیق خشک فقط در رانندگی های اسپورت کاربرد دارد و باعث ارائه هندلینگ بهتر می‌شود و در SUV ها به خصوص SUV هایی که لوکس هم هستند باید تعلیق به گونه ای باشد که در رانندگی شهری هم راحتی خوبی داشته باشند.
      در مورد جمله آخر هم باید خدمتتون عرض کنم که با توجه به تجربه شخصی و نظر سایر تحلیلگران خبره محصولات بی‌ام‌و در مقابل لکسس از استهلاک بیشتری برخوردارند و خریداران حتما باید سرویس های دوره ای و چک‌آپ ها را انجام دهند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        سلام دوستان
        جناب فراهانی ممنون از شما
        اما انتقادی دارم من و اونم اینه که یک نویسنده نباید تمایلات شخصی خودش رو توی نوشته اعمال کنه،چون همین جملاتی که شما نوشتین از فردا میفته تو دهن بعضیا و ما هم واقعا دیگه حوصله ی جواب دادن به این افراد رو نداریم.از شما خواهشمندم اگه یه متنی برگردان کامل هست،رسم امانتداری رو به جا بیارید و متن اصلی رو بدون کم و کاست بنویسید و اگر میخواین تجربیات خودتون رو هم اضافه کنین،اخر مطلب بنویسین که در منبع اصلی دخل و تصرف صورت گرفته.
        یه مطلبی هم بگم،به هر خودرویی که نرسین واستون دردسر درست میکنه چه برسه به ب ام و.
        حتی خود بنز و لکسوس هم اینجا خرج های انچنانی دارن،تنها مختص ب ام و نیست.اینم بگم که شاید بطور مثال تعویض روغن ب ام و چند میلیونی اب بخوره،اما این روغن موتور میتونه تا یک سال دووم بیاره و مالک هزینه ی انچنانی نکنه.از طرف دیگه هم این خودروها تو سال بیشتر از چند صد کیلومتر کارکرد ندارن و اینجوری نیست که هی ورد زبون بکنیم این خرج رو.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . یادمه شاهین جان وقتی مطلب نوشتم ، انتقاد کردن که چرا در مطلب دست بردی . اون هم به دروغ گفتن .
          اما به نظر من بهتره که متن مطلب منبع ترجمه بشه .
          اگر کسی هم تجربه ی زیادی در تست خودرو و ….. داره ، بهتره در کامنت بنویسه . مگر اون ماشین توسط خودش تست شده باشه .
          اما خیلی دوست داشتم که این مدل لکسس با GLK مرسدس بنز مقایسه میشد .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. جی تی ار

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (459 ديدگاه)

          یکی از اشکالاتی که بهبرخی سایت های خودرویی داخل وارد است دخل و تصرف در ترجمه و ابراز سلیقه و نظر شخصی در تست آزمایش هاست.امیدوارم پدال به این مشکل دچار نشه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حسين

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        درود بر شما
        آقای فراهانی عزیز
        وقتی یک متن رو ترجمه میکنید نباید سلیقه شخصی خودتون رو توش وارد کنید، اونم متن مقایسه!!! هر دو جمله ای که من مثال زدم در متن اصلی نبودن و شما نباید بود میاوردینشون. با سابقه بودن شما نباید باعث بشه امانت رو رعایت نکنید. امیدوارم باعث ناراحتی شما نشده باشم.

        من تعصبی نداشتم که بخوام بذارمش کنار!! اگر از خشک تر بودن ب ام و دفاع میکردم قطعا متعصب بودم.. اینجا انتقاد من به تست انجام شده نیست، به ترجمه شماست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . احتمال میدم آقای فرهانی برای سایت گجت نیوز باشه . احتمال میدم . در هر حال و در هر صورت خوش امدید .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .
        المانها هیچ وقت ادعای کم اصطحلاکی رو نداشتند و ندارند .
        اما هر وقت شما میری تعمیرگاه ، میایی بیرون ، درسته که نسبت به ماشین ها و برندهای دیگر بیشتر خرج کردی ، اما اگر اون خرج رو تقسیم بر سالهای کارکرد اون قطعه بکنی ، مبلغ ناچیزی در میاد . اینها در شرایطی هست که قطعه اصلی و کد و سریال خودش بسته بشه . این به کنار .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          سلام به میلاد و حسین عزیز
          جفتتون بزرگوارید و سرور بنده.در مقابل شما من کاراموز هم نیستم.
          فدای شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. حسين

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        راستی یه چیز دیگه آقای فراهانی
        خریداران ب ام و باید سرویسهای دوره ای رو حتما انجام بدن؟ خریداران لکسس نباید انجام بدن؟؟ به نظر شما اینکه خریدار باید به ماشینش برسه و هواشو داشته باشه عیب محسوب میشه؟؟ اشتباه ترین کار ممکن اینه که آدم سرویسهای دوره ای رو انجام نده، حالا ماشینش هرچی میخواد باشه

        یه سوال دیگه: آیا «اصولا تعلیق خشک فقط در رانندگی های اسپورت کاربرد دارد»؟؟؟؟؟؟ یعنی ماشینهای SUV به خاطر قابلیت آفرودشون نیست که تعلیقشون سفته؟ به خاطر اسپرت بودنه؟؟ من نمیخوام بگم ب ام و به خاطر آفرود خشکه (قبول دارم که X3 بیشتر به خاطر هندلینگش خشکه) اما جمله ای که شما توی کامنتتون گفتین اصلا درست نیست. تعلیق خشک در اسپرتها و SUVها و وانتها استفاده میشه و صرفا برای هندلینگ بهتر نیست. قطعا شما اینا رو بهتر از ما میدونید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          درود
          نمونه بارزش هم جی-واگن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. شایان

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        من دیگه مطمئن شدم که اینا کلا از رویه تعصب و ضدیت با بی ام و نوشته شده چطوری میشه نویسنده اینجوری طرف میگیره پدال خیلی حرکتت غیر حرفه ای بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hamid reza

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (381 ديدگاه)

          شما میتونی بررسی اصلی رو هم بخونی. بابا شما چرا تا یه جا بنز و ب ام و شکست میخورن میخوایین یه جوری رفع رجوعش کنین؟ انکار این دو خودرو ساز مال یک سیاره دیگه هستن. لکسس و بنز و ب ام و رقیب هم هستن و هر سه دارن تلاش میکنن بهترین باشن من نمیفهمم چرا اینجوری هستین شماها.
          همه مقاله های اقای فراهانی خوبه این یکی که لکسس برتر از ب ام و هست بده؟ بعدم دقت کنین هرکدوم تو یه قسمت به خصوص خوب بودن.
          به قول میلاد هر کدوم نشونه های شرکت سازندشون رو دارن. بسه اینقدر تعصب

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          اواتار شما گویای همه چیز هست.
          دوست عزیز،لغت تعصب رو از شما و دوستانتون بگیرن،چیز دیگه ای هم واسه ارائه دارید؟! خوبه این لغت رو خودم به کار برده بودم خیلی قبلا ها…
          هه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حسين

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود. حمیدرضا جان شما و میلاد درست میگین. منم باهاتون موافقم. اگر ب ام و میباخت من با قبول شکستش ازش طرفداری میکردم و خوبیهاشو میگفتم. اما اینجا ب ام و نباخته که بخوایم رفع و رجوعش کنیم! امتیازاتشون برابر شده… من اینجا فقط یه انتقاد به آقای فراهانی کردم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. صادق

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          آقا حمید رضا طرافدارای این برندا مگه چجورین؟؟؟

          والا اینایی که من میشناسمشون شکست برندای خودشونو قبول میکنن (حداقل میشه گفت منطقی هاشون رو قبول میکنن)

          ولی همین بچه های ژاپنی دوست کم BENZ و BMW رو کوبیدن؟؟!؟!؟؟

          بعدشم آقای فراهانی عزیز، نباید توی متن ترجمه دخل و تصرف کنه (خدا میدونه نمیخوام ایراد بنی اسرائیلی بگیرم یا جو شلوغ کنم)

          من متن اصلی رو دیدم، این جمله توش نبود
          «اما اگر شما مراقبت کمتری از خودرو خود می‌کنید و سرویس‌های دوره‌ای را پشت‌گوش می‌اندازید بی‌ام‌و X3 نمی‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.»

          اگه آقای فراهانی اطلاعاتاش در مورد ماشین زیاده، میتونه یه پست جداگونه بذاره و آخرش هم قید کنه که بر اساس این تجربه، با کمک فلان منبع، با مشورت با صاحب فلان ماشین به این نتیجه رسیدم (که بیشتر بحث بچه ها هم اینجا همین قضیه بود)

          از آقای فراهانی هم ممنون

          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. صادق

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          یه مورد دیگه هم یادم رفت بگم این بود که قبول دارم این BMW سواری خشک تری نسبت به لکسس داره (که خود BMW برای روح اسپرت و آفرودش قطعا این کارو کرده، وگرنه میتونست تعلیق و فرمان نرم تری بذاره، چیزی نیست که نتونه یا تا حالا نکرده باشه)

          اما این BMW پکیج M رو هم داره که دیگه هم فرمان اسپرت تر و خشک تر و هم تعلیق سفت تری نسبت به مُد معمولیش داره که باید این رو هم در نظر بگیرن دوستان

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. hamid reza

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (381 ديدگاه)

          اواتار بنده عکس خودرویی هست که دوست دارم. شما هم میتونی بذاری . بعدم شما انگار فراموش کردی تمام کسانی داخل این سایت هستن جدا از علاقه ای کهبه ماشینای مختلف داریم یه جمع دوستانه رو تشکیل دادیم ولی شما مثل اینکه با همه دعوا داری. من به لکسس علاقه دارم و ازش دفاع میکنم همونجوری که شما به ب ام و علاقه داری یا میلاد به بنز. حالا شما میخوای بگو به من متعصب ایرادی نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      6. فرید

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (787 ديدگاه)

        جناب آقای فراهانی عزیز…با تشکر از ترجمه این مطلب…
        خدمت شما عارض بشم…با اینکه شما حقایق را مطرح کردین باز یک سری از این متعصبین به شما حجوم آوردند…
        شما در همون جمله اولتون گفتین(حسین جان تعصب رو بزار کنار) و باید بدونید با چه افرادی سرو کله میزنید…این عده فکر میکنند فقط من هستم که به این افراد میگم متعصب ولی نمیدونند که همه از متعصب بودنشون خبر دارند ولی خودشون رو به اوووووووون راه میزنند…
        وقتی طرف میاد این رو میگه (توی اپشن و امکانات کابین به نظرم BMW سرتره) :-D :-D :-D :-D دیگه چه انتظاری داری…بعد طرف نظر هم میده با این جمله ای که گفت…شما با همچین افرادی طرف هستی عزیز…یه مشت متعصب برند پرست که چشم و گوششون بستست…چون بعضی جاها بشدت بی ام دبلیو از لکسس کم آورد و بعضی جاها به حال اینا خوش نیومد اینا یخورده قاطی کردند…عادیه.پس گوش نده عزیز.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          من عقب بودن ب ام و در برخی موارد رو کاملا قبول دارم و فقط به ترجمه انتقاد کردم. امتیازات هم برابر بودن فرید خان

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          من واقعا موندم….یه ماشین مثل بی ام دبلیو
          فضای داخل که نداره و عقب واسه نشستن تنگه
          سروصدای داخلی در حدیه که آزاردهنده است
          خشک بودن
          لرزش کابین داره
          فرمانش سفته
          استهلاک بالا
          سیستم صوتیش هم ضعیفتره
          مصرف سوختشم در زمان تست بالاتر بود(ماشالا آلمانی ها به دروغ گویی معروف اند)توی هفته نامه خودروی امروز هم مرسدس بنز رو متهم کرده بود به دروغ گویی روی مصرف سوخت)…
          بعدش هم.۷۲ هزار دلار لکسس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چجوری حساب شده شده ۷۲ هزار دلار؟؟؟؟؟؟؟…طرف میره ال اس میخره خب…(اشتباهه قیمت)…حالا من همینجوری حساب میکنم با درستی این مقاله… ۱۶۰۰۰ هزار دلارگرونتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بی ام دبلیو گرونتر هم هستش…خیلیه هااااااااااا…(قبلن هم گفتم محصولات آلمانی فقط پول مفت از مشتری های بیچاره میگیرند)…حتی یه چراغ LED،نور اتوماتیک،کروز کنترل!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ و هشدار برخورد رو هم باید پول بدی آخه چرا؟؟؟؟؟؟…تازه یه سری از چیزای لکسس رو هم نداره و تو خواب باید ببینتش بی ام دبلیو…نمونش شارژ اتوماتیک موبایل…
          ورود با دکمه…
          بعد جالبیش اینجاست امتیاز هاشونم هم برابره :-D :-D :-D :-D
          از همه خنده دار تر هم اینه یه سری متعصب چند شخصیته از این ماشین هم طرفداری هم میکنند…بخدا این ماشین با تویوتا باید قیاس شه نه لکسس…خیلی ضایع اس…دوتا چیز بزارین روش خب…اینقدر کم نیاره.
          مفت نمیارزه با خواندن موارد بالا…
          زنده باد تویوتا…………………زنده باد لکسس……………………..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. صادق

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          درود

          ببین آقا فرید اگه مدل فول رو حساب کنیم، بله X3 دارای امکانات بیشتری نسبت به NX200 هست

          امکاناتی که برای BMW X3 قابل دسترس هست رو برات مینویسم، خودت قضاوت کن

          Heated front seats
          Heated Steering Wheel
          Retractable headlight washers
          Heated rear seats

          Active Driving Assistant
          ACC Stop & Go + Active Driving Assistant
          Active Blind Spot Detection
          Surround View
          Speed Limit Info

          Adaptive Full LED Lights
          Automatic high beams

          Remote Services
          Advanced Real-Time Traffic Information
          Navigation system
          BMW Online and BMW Apps
          Instrument cluster with extended contents
          Head-up Display

          Park Distance Control
          Rear view camera

          Variable sport steering
          Performance Control
          Dynamic Damper Control

          Comfort Access keyless entry
          Lumbar support
          Satellite radio with 1 year subscription

          Rear manual side window shades
          Parking Assistant
          Navigation system
          Concierge Services
          Enhanced USB and Bluetooth plus Smartphone Integration
          Roof rails in Satin Aluminum

          Harman Kardon surround sound system

          Sport automatic transmission with shift paddle
          M steering wheel
          Performance Control
          Shadowline exterior trim
          High-gloss Roof Rails
          Anthracite headliner
          Aerodynamic kit
          Sport seats

          Brushed Aluminum trim
          Burl Walnut Wood Trim with Pearl Gloss Chrome highlight
          Fineline Anthracite Wood Trim with PearlGloss Chrome highlight
          Fineline Light High Gloss Wood Trim w/ chrome accent
          (اینا برای تزیین کابین به کار میرن)

          هفت رنگ مختلف برای داخل کابین (خدایشش دیگه حال نداشتم اسماشونا بنویسم)

          6 رنگ قابل سفارش برای بدنه

          4 نوع رینگ قابل سفارش

          و….

          (آپشنایی هم برای تعلیق و فرمان هم هست که البته بعضی هاشون هم تو لیست بالا بودن و ممکنه برای افزایش نرمی و آرامش کابین هم مفید باشن)

          (درسته که بعضی از این تجهیزات حالا یا با نامای مختلف یا با همین نام برای لکسس هم به صورت استاندارد وجود دارن و یا یه سری آپشن هایی که توی BMW نیست (که البته چیزایی هم توی BMW هست که توی لکسس نیست) و من هم منکرش نمیشم ولی به یه همچین ماشینی با این لیست بلند بالا نمیشه گفت بی امکانات یا کم امکانات

          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فرید

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          آقای صادق خان…
          شما این لیست بالا بلندی که کپی کردی کدومش برتری نسبت به لکسس داره؟؟؟؟و کدومش دارای امکانات بیشتری نسبت به لکسس داره؟؟؟؟؟؟؟؟میشه چند نمونه مثال بزنی ما به اطلاعاتمون اظافه شه؟؟؟؟مثلا الان گرم کن صندلی جلو برای بی ام دبلیو به عنوان اپشنه و برتری حساب میشه و لکسس این رو نداره که این رو گفتی؟؟؟؟یه چیزهایی رو مثال زدی خنده دار…یعنی بی ام دبلیو یه گرم کن نداشته باشه بره بمیره دیگه…یه چیزایی رو نوشتی خندم میگیره بخوام اونارو بنویسم و جواب بدم
          همین برند شما در قبال چند هزار دلار پول ناقابل این آپشن هارو تحویل مشتری میده؟؟؟هزاران دلار…ولی لکسس فول فولش رو بخوای حساب کنی باز (طبق قیمت این صفحه) ۱۶ هزار دلار ارزونتره…
          بعد کجای دنیا غیر فول رو مقایسه میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟همه فول رو مقایسه میکنند دیگه این حرف بود زدی آخه…
          شماها دنبال بهونه این…کم میارین میگین نه فول رو حساب نکن معمولی رو بکن…اونو حساب نکن این رو حساب کن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. فرید

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          آقا حسین…
          شما وقتی قبول داری بیا بگو…نه جوری بگی که مترجم هم با لقب متعصب صداتون کنه…همین چیزهارو میگین دیگه آدم به شما میگه متعصب…با اینکه برتری هارو هم قبول دارین ولی باز هم میگین فلان و بیخودی طرفداری الکی میکنین…طرفداری الکی=تعصب
          منم گفتم با این همه ضعف بی ام دبلیو چجوری امتیازا یکی شده عجیبه…حالا خوبه گفتما…خوب کامنتارو نمیخونیا.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. صادق

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          ببین آقا فرید، شما بحث امکانات کردی، منم امکانات رو نشون دادم، بحث قیمت رو وسط نکشیدیم،
          شما میگی BMW امکانات نداره، من میگم داره، اما گرون تر

          بعدشم شما غیر از 4 تا اولی بقیشو میخوندی

          کروز کنترل داره، که شما گفتی نداره
          نور بالا اتوماتیک داره که شما گفتی نداره
          سیستم صوتی سفارشی داره که فک نکنم ضعیف باشه به قول شما

          شما میگی باید بره با تویوتا مقایسه بشه، یعنی میخوای بگی کیفیتش به لکسس نمیرسه
          چندتا از همین موردای زیر که برات نوشتم مربوط به آرایش و امکانات کابین میشدن، اصلا خوندیشون؟؟!؟

          بعدشم آخر کامنتم رو میخوندی گفتم که بعضی از این تجهیزات حالا یا با نامای مختلف یا با همین نام برای لکسس هم به صورت استاندارد وجود دارن

          در ضمن من یادم نمیاد گفته باشم اینا آپشنایی هستن که BMW داره ولی لکسس نداره

          به هر حال آپشنایی ان که یا استاندارد یا سفارشی وجود دارن، پس همچین هم نسبت به لکسس کم امکانات نیست

          یه لحظه از کابین ماشین بیا بیرون، میدونی چقد از موتور این ماشین تعریف کردن
          چقدر از آفرود این ماشین تعریف کردن
          همین ماشین یکی از بهترین SUV های بازار آمریکا شد
          یکی از بهترین آفرودر های کلاس خودش شد

          در مورد ارزون تر بودن لکسس نسبت به رقبای آلمانیش یعنی چقد دیگه باید در این مورد حرف زده بشه؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟

          لکسس داره از پلتفرم و شاسی و… مشترک با تویوتا استفاده میکنه
          خب چه انتظاری داری؟؟!
          اگه گرون تر بود مسخره بود

          (بحث ارزش برند هم هست که BMW برند با ارزش و گرونتری داره نسبت به لکسس، که اونم باید حساب کرد)

          بعدشم من متعصب، دارم از BMW طرفداری میکنم
          حسین متعصب
          شاهین متعصب
          میلاد متعصب
          و…

          اونی که داره پول میده ماشین رو میخره چی؟؟؟
          یه بار بر حسب تعصبش میره BMW میخره و احتمالا به نظر شما ضرر میکنه
          دفه ی بعد مرض داره دوباره میره BMW میخره؟؟!؟

          این همه فروش BMW برا چیه؟؟
          اصلا فک کردی شاید، شاید، شاید این ماشین یه چیزی داره که اینقد فروش میکنه

          بله، 16000 تا برای یه رقیب نزدیک خیلی زیاده ولی قطعا نمیشه خریدن BMW رو بر حسب نادونی بذاری

          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. حسين

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          اولا که قیمتها به احتمال زیادبر حسب دلار امریکا نیست (فکر کنم استرالیاس)
          بعدشم فرید دینامیک رانندگی بالاتر ب ام و رو هم در نظر بگیر، قابلیت آفرود بهترش رو هم در نظر بگیر، بعد بگو الکی گرونه. آپشن که چیز خاصی نیست، ب ام و سری 7 هم چون تو راحتی از Sکلاس ضعیفتره همیشه با آپشن و تکنولوژی (حتی چیزایی که ضروری نیست) سعی میکنه خودش رو بالا بکشه. هیوندای هم چون از تویوتا ضعیفتره آپشن بیشتری با قیمت کمتر ارائه میده.
          فضای سر و دید به اطراف زیادش رو هم در نظر بگیر، فضای زیاد قسمت بار رو هم در نظر بگیر. مصرف سوخت هم که دیگه هر دوشون دروغ گفتن، نچسبونش به ب ام و. شارژ گوشیهای هوشمند هم چیزی نیست که ب ام و توی خواب ببینه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Ahmad..F12

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          درود صادق جان

          درود فرید جان

          در مورد آپشن ها و سفارشی سازی باید بگم که همین X3 که توی

          خط تولیده، 28 حالت مختلف سفارش آپشن و تریم های مختلف داره، 3 نوع لاستیک داره و .. و… و…

          هزینه بالاتر میره ولی به انتخاب مشتری حتی نوع گارانتی های موجود رو میتونی سفارش بدی

          حالا لکسس NX، هیچ حالت آپشنی نداره و 1 نوع حالت لاستیک داره!!!!!!! 1 !!!!!!! :D

          پس اگرهم قیمت خودروی آلمانی با آپشن ها بالاتر میره به خاطر

          اینه که شما میتونی حالت های ممکن بسیار زیادی رو روی

          خودروی خودت سفارش بدی

          ب ام و هم از این قاعده مستثناء نیست، آپشناش گرون میشه

          ولی آلمانیا کلا مثل لگو هستن، میدن دست مشتری میگن خودت بساز! :)

          ینی اکثر خودروسازهای آلمانی برای رضایت خاطر مشتری،

          سفارشی کردن و شخصی سازی خودرو رو به حداکثر گذاشتن

          ولی توی NX شما نمیتونی همچین کاری بکنی

          بعد میگن هزینه تولیدش بالاست! خب خیلی سخته توی یک

          خط تولید ششصدتا سلیقه مختلف رو پیاده کنی ! معلومه این هزینه داره !

          حالا از اونور لکسس خودشو راحت کرده ! همینیه که هست !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. صادق

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          درود احمد جان

          چون تو از bmw تعریف کردی متعصبی، اینو یادت باشه….!!!!!!!!

          احمد، بازم از این آپشنایی که من نوشتم و خودت نوشتی، بیشتر هست

          مثلا من نوشتم ۴ نوع رینگ در صورتی که مال پکیج m بودن و فک کنم ۶ مدل رینگ دیگه هم داره

          بازم چیز برای گفتن هست ولی گوش شنوا نیست

          من شاید x3 دوست داشته باشم ولی پول فول آپشن رو ندارم، خب کم آپشن تر میگیرم، به اون چیزی هم که میخوام میرسم

          یه مورد دیگه رو هم اضافه کنم(بالا هم گفتم)
          احمد علاوه بر تایر، این ماشین پکیج m داره، خب طبیعی خشک تر باشه

          والا دیگه چی بگیم؟؟!!

          ارادت داداش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. Ahmad..F12

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          کاملاً درسته صادق جان

          باید از این بعد به قضیه نگاه کنیم

          لکسس یه نمونه داره بدون هیچ تریم سفارشی دیگه

          خب، خیلی از آپشن ها هستن که اصلاً به کار طرف نمیاد و مشتری نمیخواد بابتش پول بده، حالا اگه بخوای یه خودروی آلمانی بخری میتونی بگی که آقا این آپشن هارو نمیخوام، که به مراتب هزینه ها هم کمتر میشه

          ولی لکسس یه مدل داره والسلام

          میخوای بخر نمیخوای باید بابت چیزایی که نیاز نداری هم پول بدی.. جالبه!!!!! :)

          حالا BMW فقط در چرخها ببین چقدر گزینه داره.

          4 نوع رینگ به علاوه 3 نوع لاستیک، ینی شما 12 حالت میتونی چرخهای ماشینتو انتخاب کنی

          حالا اینا هم به کنار

          من موندم BMW با تعلیق M Sport و با رینگ اسپورت 19 اینجی و با لاستیک اسپورت خشک فاق کوتاه، چجوری آفرودش بازم بهتر بوده؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. فرید

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          آقای صادق خان…
          من نگفتم که این امکانات رو نداره…گفتم اون همه پول میگیره یه امکانات ساده رو نمیزاره روی ماشینش باید اضافه پول بدی تا بزاره…ولی لکسس همه آپشن هاش رو سفارش بدی ۱۶ هزارتا ارزونتر از بی ام دبلیو هستش…
          به نظر شما برند (لوکسی!!!!!!! مثل بی ام دبلیو)باید کروز کنترلش رو پول بدی جزو آپشن بزاری؟؟؟؟؟؟بابا تویوتاش هم دیگه کروز کنترلش سفارشی نیست…آلمانی ها پول اکسیژن ماشینشون رو هم از مشتری های بدبختش میگیرند…
          شما به مواردی اشاره کردی که نمیکردی بهتر بود…خنده داره که بخوام از لحاظ آپشنی لکسس رو با بی ام دبلیو مقایسه کنم…فرق لکسس و بی ام دبلیو در اینه که شما رنگتون رو جزو آپشن حساب میکنید و بهش میبالید ولی لکسس کوهی از اپشن رو در اختیارتون میزاره در ازای ۱۶۰۰۰ دلار ارزونتر :-D :-D :-D :-D
          اگه متن بالارو هم خوب بخونی به سیستم صوتیش هم میرسی(شماها جاهایی که واستون صرف نداره نمیخونیدش)اونجایی رو میخونید که برتریتون توش باشه(همیشه همین بوده و خواهد بود…متعصب بودن واسه نیم ثانیه تونه…یعنی یه بار نشد مثل بچه آدم نظر بدین و الکی طرفداری بیخود نکنین.
          آخه مرد حسابی پلتفرم چه ربطی به قیمت داره؟؟؟یعنی شما تو هزینه طراحی یه پلتفرم موندین…بابا الکی حرف نزنین دیگه…
          این حرف هایی که میزنی رو از کجا در میاری؟؟؟؟یعنی چون تویوتا که (ارزشمندترین برند خودروسازی دنیاست باید محصولاتش رو با قیمت بالا بده دست مشتری؟؟؟پس چرا نمیده؟؟؟مگه از بی ام دبلیو ارزشمند تر نیست؟؟؟؟بابا جک نگین توروخدا…حرفارو از تکوپهلوشون در میارن…فقط میخواین ماست مالی کنین روی عیب برندتون…همیشه همینین…زمین میره آسمون یبار عیب برندتون رو قبول کنید؟؟؟؟لقب متعصب هم واستون کمه…باید دنبال یه لقب دیگه باشم واستون….حالا کیت M رو بهونه سفتی کردین..ای ای ای ای ای…خدای دلیل و بهونه…اگه با کیت نرم بود میگفتین ببین با کیتم نرمه…واقعا شما دیگه کی هستین.
          این لینک رو اگه یه سری از بچه های پدال ترجمه کنند که نمیکنند و اصلا هیچ صداشم در نمیارند،شما ببین در آخر صفحه طرف بی ام دبلیوش رو فروخته رفته IS خریده(مطمئن باش اگه بنز و بی ام دبلیو توش اول بود همین فردا روی پدال بود…فکر کردی فقط متعصب به برند تو ایران داریم نه خیر پر هستند تو دنیا…به مرور زمان لکسس به دنیا ثابت میشه…شما وقت بده…واسه یه برند ۲۵ ساله فعلا خیلی زوده…خیلییییییی…
          http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/91218/best-cars-to-own-in-2015

          موافقم 0
          مخالفم 0
        12. فرید

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          سلام احمد عزیز…
          در همین اول جوابم بگم شما در در مورد لکسس کاملا اشتباه میکنی…لکسس مثل سایر برند ها دارای یک مدل پایه هستش و شما بسته به هزینه و بسته به سلیقه ات امکانات و آپشن هارو اضافه میکنی روش…نمیدونم کی به شما گفته که لکسس ان ایکس فقط یک مدل داره!!!!!(خودت با این همه تجربه در مورد ماشین باید بدونی ماشین ها فقط یه مدل نیستند)…برتری لکسس زمانی در مدل پایه اش یکسری چیزهارو خودش داره ولی بی ام دبلیو نداره…
          و زمانی هم که فول فووول رو سفارش میدی قیمت لکسس کجا و قیمت بی ام دبلیو کجا!!!!!!!!!!!!….هر برندی یه مدل پایه داره…قبول کن اطلاعاتت راجع به لکسس خیلی خیلی کمه…یعنی با قاطعیت میگم که ۹۹ درصد از این آلمان پرستا اطلاعاتشون از لکسس بسیار کمه و هنوز لکسس رو نمیشناسند…فقط ایران هم نیستا این بیماری در کل دنیا متاسفانه فراگیر شده و لکسس داره این ذهنیت رو تغییر میده.
          احمد جان شما اومدی این جمله رو گفتی:
          (پس اگرهم قیمت خودروی آلمانی با آپشن ها بالاتر میره به خاطر
          اینه که شما میتونی حالت های ممکن بسیار زیادی رو روی
          خودروی خودت سفارش بدی).
          این جمله ات واقعا از نظر خودت بی منطق نیست؟؟؟؟عزیز من همون آپشن هاش رو روی لکسس هم سواره دیگه پس چرا لکسس ۱۶ هزار دلار ارزونتره؟؟؟مگه رینگ طلا میزاره که بخواد قیمتش ۱۶۰۰۰ دلار فرق کنه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!بابا یه رینگه دیگه…یه مدلش رو عوض کردند شاید یکم وزنش بالا یا پایینتر باشه دیگه طلا توش بکار نبردند که…این حرف ها نمیتونه دلیلی بر پوشوندن ۱۶ هزار دلار اختلاف قیمت این دو باشه…یعنی میخوام شما یبار یه برتری از لکسس داشته باشین دقیقا مثل خودتون به شما جواب میدم…آخه این چی بود گفتی احمد جان…از شما بیشتر انتظار داشتم…
          تازه شما میگی (میتونی حالت های بسیار زیادی رو روی ماشین بزاری و این رو دلیل بر گرون بودنش میدونی)،آیا بی ام دبلیو اگه(شارژ وایرلس میگذاشت…روشن کردن نور داخل به وسیله تاچ و لمس دست میگذاشت…صندلی های عقب به وسیله دکمه جمع شه میگذاشت… ورود فوق هوشمند و…) میگذاشت به نظر شما چقدر روی قیمت X3 میبرد؟؟؟؟به نظر من بالای ۲۰ هزار تا…
          حالا اگه همین قضیه برعکس بود شما خدارو بنده نبودین.وای وای وای وای.
          در مورد آفروش هم بگم من احتمال میدم که این مدل RWD بوده و AWD نبوده در تست۰بعد هم (Fsport) هم نبودش…اگه اینها بود خیلی تغییر میکرد روی آفرود و تعادل…ولی باز ما قبول میکنیم…چون NX و RX توی آفرود هیچ ادعایی ندارند…اگه بی ام دبلیو ادعایی توی آفرود داره کوچیک کوچیکمون رو( GX) واستون بفرستیم تا ببینم کدوم مدل بی ام دبلیو میخواد تو آفرود باهاش کل کل کنه…LX پیشکشتون خیلی خیلی زیاده واسه کل برند بی ام دبلیو.
          موفق باشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        13. Ahmad..F12

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          فرید جان سلام

          من طبق گفتۀ خود ترجمۀ اصلی این موارد رو گفتم

          The Lexus, on the other hand, is a $72,500 plus on-road costs proposition. And it had no options fitted, whatsoever.

          داره میگه هیچ آپشن اضافی روی لکسس قابل نصب نیست.

          برای قیمت هم 9 هزار دلار آمریکا گرون تره که اون هم دلایل زیادی داره

          من نگفتم چون آپشن های زیادی داره قیمتش بالاست

          میگم مشتری چون میتونه 28 حالت مختلف رو برای X3 سفارش بده، همین مورد قیمت هارو بالا میبره

          در مورد آفرود هم که قبول کری هیچی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      7. رهگذر

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        تعصب اینه که شما یه مطلب رو تر جمه کنی و بدونی نتیجش چیه اما نظراتت رو به جای یه مجله یا سایت القا کنی! تصعب شهرستانی مثل فرید نداشته باش سایت رو کرده بچه بازی همش درد برنده شدن آلمانی ها رو داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. alireza

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    نمی دونم چرا طراحی ان ایکس اینجوریه؟ اصلا به دلم نمی شینه…
    بنظرم یه طراحیه که برای چند ساله بعده هنوز جا نیفتاده کار زیاد داره.
    برعکس آرایکس که خیلی به دل می شینه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سعید

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    مهمترین نکته ای که نظر من رو تو این تست جلب کرد همرنگ بودن تقریبی ماشینهاست که اینجوری خیلی بهتر میشه درباره ظاهرشون قضاوت کرد،
    من X3 رو ترجیح میدم،امتحان خودشو پس داده،اسپورت بودن و قابلیت آفرود بهتر X3 برای برتریش کافیه،ضمن اینکه طراحی پخته تر،دلنشین تر و عامه پسند ی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . ممنون از نویسنده ی عزیز .
    من انتخابم ب ام و است . هم طراحیشو میپسندم و هم قوای موتوری و عملکرد فنی ان را .
    وزن ب ام و عالیه . تازه بزرگتر از لکسس هم هست . فضای بالای سر سرنشینان عقب هم خیلی خوبه .
    ب ام و بر اساس عادت بیشتر مواقع از لاستیک های فاق کوتاه استفاده میکنه . مگر مدل پایه باشه که رینگاش هم کوچکه .
    یکی از چیزهایی کهدر ب ام و خوشم اومد ، شیشه های دور ماشینه . ادم دلش نمیگیره .
    تازه سقف ب ام و پانوراما هم هست .
    کابین هردو قشنگه . اما از طراحیه NX خوشم نمیاد . RX رو دوست دارم . عالیه .
    انتخاب هم بین این دو کاملا دلی هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      آقای فراهانی ممنون بابت مطلب ولی ازتون انتقاد دارم و اون هم تغییر دادن متن هست که باید این مشکل حل بشه

      جذاب تر کردن متن و هیجان اضافه کردن متن اشکالی نداره، ولی اینکه بیایم کم و کاستی هارو نشون ندیم یا جوری دیگه نشون بدیم و یا اینکه بیایم برتری ها رو خدا نشون بدیم درست نیست

      انتخاب بنده هم BMW هست به دلایل خیلی زیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. شاهین

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    نکته ی جالب هم اینکه تو جدول پایانی اکثر ایتم هارو ب ام و برده ولی گفتن لکسوس برنده شده.من منکر قابلیت های لکسوس نیستم ولی باید قبول کرد تو بحث فنی و قوای محرکه،ب ام و برتری محسوسی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      عجب تلاش سازماندهی شده ای!
      تبریک میگم بخاطر این پشتکار! :))))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .
      تو بحث قابلیت دینامیکی و افرود و اسپورت بودن ب ام و برنده است . از نظر اسایش و راحتی و … لکسس .
      هر کسی دنبال خصوصیات اسایش و راحتی و کم خرج بودن خودروش باشه لکسس رو انتخاب میکنه . کسی هم طراحیه ناب و با اصالت بخواد و قابلیت های دینامیکیش بالا باشه ، ب ام و رو انتخاب میکنه .
      بحثی نداره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        میلاد جان چطوری داداش ببخش عزیز پیامتو ندیدمو و نخوندم لعنت به پیامهایه تبلیغاتی//آره انتخاب دلیه ولی عقل میگه چی دیشب داشتم هشدار برای کبرا 11 رو میدیم یعنی عشق کردم با ماشیناش پیشنهاد میکنم تکرارشو ببینی یه مدل بنز زیر پای همکار سمیر بود خود نفهمیدم ولی خدایش خدا بود کیف کردم(عضله خالص) گفتم الان جای میلاد خالی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. حسين

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود بر شاهین و میلاد عزیز!!

      شاهین جان من میخوام توی پدال درخواست دوستی برات بفرستم ولی پیدات نمیکنم! آنلاین نیستی انگار!!

      میلاد راجع به اون کامنتت که شعار پرواز بدون هواپیما رو گفتی باید بگم: باهات موافقم. ولی پرواز که فقط راحتی نیست، باید از روندن هواپیما هم لذت ببری دیگه ;) (اولش میخواستم یه جواب بلند بالا برات بذارم ولی بعد که گفتی «نمیشه ازش ایراد گرفت» منصرف شدم ;)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        سلام حسین جان
        والا خیلی وقته به اون بخش وارد نشدم چون یه کم واسم پیچیده بود واسه همون نتونستم باهاش کار کنم.من همیشه در خدمتت هستم حسین جان
        سلام منو به دوستم برسون ;)
        بگو دلم واسش تنگ شده،یه سر بهم بزنه.
        خیلی مخلصم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          بزرگیتو میرسونم شاهین جان
          بابا راحته، منم اولش برام سخت بود و واردش نمیشدم. دو سه هفته پیش دوستمون! بهم گفت اونجوری راحت تره. الانم میبینم که اگه وارد سایت بشی واقعا راحت تره

          شما استاد مایی (جواب اون کامنتت)
          یه خبری هم بدم: نسل بعد X3 از نظر ابعادی کوچیکتر از اینه اما اتاق جادارتری داره!! هنر رو میبینی تو رو خدا؟؟ ولی قطعا فضای بارش کمتره :(

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. صادق

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          درود بسیار و فراوان بر رفیق شفیق خودم

          خوبی شاهین؟؟
          اینقد دلم تنگ شد براتون تا آخر اومدم،

          خیلی میخوامت، بعدا بیشتر با هم إختل میزنیم ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شاهین

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          صادق من نوکرتم داداشم
          کجایی نیستی؟ نمیگی دلم هواتو کرده ;)
          بیا که بدجوری منتظرتم
          فدات

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. Houman 7

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اگر دوستان سایت موتور ترند و هم معتبر بدونند تو رقابت پنج suv برتر بازار باز هم لکسوس جایگاه اول رو بدست آورد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      به پیر به پیغمبر ما هم قبول داریم برتری های لکسوس رو! به ولله قبول داریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسين

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      بابا موتور ترند رو قبول داریم، کار اند درایو رو قبول داریم، آتوکار رو قبول داریم، آفرود رو قبول داریم، تاپگیر رو قبول داریم، جی دی پاور رو قبول داریم، مجله ماشین رو قبول داریم، داوریها و نظرات مختلف رو هم قبول داریم. صرفا از برند مورد علاقمون طرفداری میکنیم. چون توی یه مقایسه گفتن X3 ضعیفتره دلیل نمیشه ازش دست برداریم که!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        جالبه که ما همه ی اینارو قبول داریم ولی بعضیا نه مجله ماشین رو قبول دارن نه حتی کار اند درایو رو! نمیدونم کدوم پست بود اینو نوشته بودن.اگه پیدا کردم لینکشو میزارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. h112

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    شاسی بلند های اروپایی به غیر از مرسدس…اصلا ارتفاع مناسبی نسبت به زمین ندارند… برعکس شاسی بلند های ژاپنی و آمریکایی در حد یه شاسی بلند ارتفاع دارن…(منظور رو درست رسوندم؟)در کل با همه ی کم کاستی ها bmwجون پسند تره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      لندروور رو یادت رفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    درود
    اول در مورد طراحی بگم
    از جلو لکسس کمی جالبتر به نظر میاد(شاید به خاطر اینکه ازین مدل خیلی عکس نمیبینم و بعد از مدتی عادی بشه)…از عقب ب ام و قشنگتره و اما داخل:
    بی ام و باز هم همون داستانه ولی دلیل نمیشه لکسس رو انتخاب کنم چون حتی با وجود انتقادات زیادی که از کابین بی ام و دارم ولی بازهم کابین لکسسNX به دلم ننشست
    از نظر من تو طراحی داخل مهمتره پس اینجا به ب ام و رای میدم( البته شاید ده دقیقه دیگه نظرم عوض شه :| )
    صادقانه بگم انتظار نداشتم همچین اتفاقی بیوفته. منظورم این بود که ب ام و افرودش بهتر و باشه و لکسس استفاده شهریش!!! انتظار داشتم برعکس باشه ولی خب نشد
    برگ برنده ب ام و هندلینگشه…بی ام و که هندلینگ نداشته باشه به درد سطل اشغال میخوره و بس! پس تو این زمینه هم میگم ب ام و حرفو میزنه
    فضای لکسس جادارتره و این توی یک SUV خیلی مهمه پس تو این زمینه لکسس.
    و اما آپشن : درسته BMW گرونتره اما این گرونی فقط به سبب اپشن نیست بلکه مسائل فنی و … رو هم باید در نظر گرفت…توی اپشن و امکانات کابین به نظرم BMW سرتره
    در گل من تو این مقایسه به BMW رای میدم نه به خاطر اینکه المانیه یا من دوستش دارم…چون بهتره ، حداقل از نظر من بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. :)
      حالا هم که با اتاقش داری راه میای از یه طرف دیگه میکوبیش رضا؟ :( :|
      «بی ام و که هندلینگ نداشته باشه به درد سطل اشغال میخوره و بس!» این چه حرفی بود؟!؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        درود
        نگرفتی منظورمو
        بی ام و اگه هندلینگ نداشته باشه مطمئن باش BMW نیست
        یه ماشین دیگست که رنگش کردند :-D
        وگرنه ب ام و که هیچوقت هندلینگش بد نیست
        هیچوقت هم برای سطل اشغال نیست
        میگیری که ؟!؟!؟! ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          از اعماق وجودم بر تو درود میفرستم :D گرفتم آقا گرفتم ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    درود
    در مورد استهلاک و عمر ماشین:
    خب هر ماشینی که قرارهامکاناتی در حد BMW ارائه کنه طبیعتا خدمات و سرویس خودش رو هم نیاز داره
    درسته که گرونتره ولی واقعا به گرونیش نمی ارزه؟؟؟
    چمن یه استادیوم بزرگ فوتبال سالانه میلیون ها دلار خرج رو دست صاحابش میگذاره در حالی که یه زمین اسفالت بدون هیچ خرجی میشه توش ساعتها فوتبال بازی کرد
    حالا کدوم بهتره؟!؟!؟!
    این که خرج ب ام و بیشتره دست…ولی حساب کنین بعد از هر بار سرویس چقدر کار میکنه…ب ام و بیشتر نیاز به سرویس داره ولی خب گزینه های مثبت دیگه ای هم داره که لکسس نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احمد باقری

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو ماشینهای خوبی هستند بقیه اش مربوط به سلیقه و هزینه است که باید دید تصمیم آخر چه خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سامان از تبریز

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    با احترام به همه طرفداران بیمیر
    انتخاب من لکسوس هست
    یکی از دوستام تو کار خرید و فروش ماشینه اون میگفت بی ام و. مخصوصا ایکس 3 استهلاکش خیلی بالاس از اونایی که ایکس 3 داشتن سوال کردم همشون گله مند هستند
    ولی لکسوس ماشینی هست که میشه بهش اعتماد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سامان جان خب این دوستان چرا ب ام و رو نمیفروشن تا لکسوس بخرن؟! و اینکه چرا فروش ب ام و از همه ی این ها بیشتره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (645 ديدگاه)

    جناب آقای مهندس مهرداد فراهانی ، خسته نباشید بابت این مطلب به اصطلاح ترجمه ! من لینک اصل مطلب رو میذارم اینجا :
    http://www.caradvice.com.au/347803/bmw-x3-xdrive28i-v-lexus-nx200t-sports-luxury-prestige-suv-comparison-test/
    لطف بفرمایید این موارد رو توضیح بدید :
    Its steering doesn’t deliver anywhere near as much precision as the BMW, and some rattle through the steering rack can also be noticed over mid-corner bumps. It won’t hold its line nearly as aggressively as the X3, either, understeering when you push it hard before the traction control system intervenes
    این قسمت که نوشته لکسس تحت فشار تا قبل از مداخله سیستم ترکشن ، فرمان پذیر نیست کجای ترجمه شماست ؟ جمله آخر رو میگم . حالا از این بگذریم . لطف کنید این یکی رو توضیح بدید :
    In terms of accommodation, the Lexus feels more cramped in the front, mainly due to the intrusive centre console that pokes out quite a lot and divides the cabin between the driver and passenger
    این کجای ترجمه شماست ؟ چرا هیچ اشاره ای به تنگی فضای جلوی لکسس نشد ؟ cramped
    شما در ترجمه نوشتین : ((بااین‌حال، فضای داخلی X3 کمی کوچک‌تر است و فضا برای سرنشینان عقب کمی آزاردهنده است. )) پس چرا ادامش رو ننوشتین :
    The BMW feels taller inside and there’s some benefit to its more eminent glasshouse, which makes it feel airy and light, despite physically feeling a bit more cramped
    این قسمت رو خلاصه فرمودید ؟ ترجمه : ب ام و اگر چه از نظر فیزیکی (ابعادی) کوچکتر تنگتر احساس میشود ، اما بلندتر و دلبازتر است به دلیل سود بوردن از سقف پاناروما و شیشه بیشتر(از کنار هم نگاه کنید شیشه بیشتری به کار رفته خصوصا بعد از در عقب اصطلاحا لچکی.) که اینجا از eminent glasshouse به معنای گلخانه متعال! استفاده کرده . این کجای ترجمه شماست ؟
    Up front the BMW doesn’t stray far from the familiar formula. Everything is logically positioned and well thought out, and there’s more room to move, too
    همه چیز طبق فرمول آشنای ب ام و ، به شکل منطقی قرار گرفته و جای حرکت بیشتری در کابین داردmore room to move,
    گویا شما این همه حرف راجع به فضای داخلی رو خلاصه کردید ! این قسمت کجاست ؟
    The menus themselves take some learning, and Lexus plays the same game as Toyota with Bluetooth phone connectivity only allowing you to choose contacts to dial when you’re at a standstill – which is rubbish
    لکسس همون بازی که تویوتا در میاره رو داره که فقط به شما اجازه میده در حالتی که ایستاده اید شماره برای تماس انتخاب کنید که آشغاله ! به سیستم تلفن تویوتا و لکسس گفته آشغال (( rubbish))!!! این کجای ترجمه شما اومده بود ؟ شما فقط نوشتی :
    ((منوهای پیچ‌درپیچ، و مقاومت بلوتوث برای اتصال شمارا یاد سیستم‌های رسانه‌ای تویوتا می‌اندازد. )) شما بی طرفانه این متن رو ترجمه کردی ؟؟؟؟ شما قصدت از ترجمه این مطلب چی بوده ؟ چی رو میخوای ثابت کنی ؟ به چه قیمتی میخوای آلمانی هارو ذلیل کنی ؟ تحریف و دست کاری متن ؟ شما شعور خواننده رو زیر سوال میبرید. شما با اعتبار پدال بازی میکنید . من قضاوت رو به عهده خواننده ها میذارم. ولی شما که مهندس هستین و جوان تحصیل کرده این کشور هستین چرا ؟ اگر مشکل حل میشه با این کارها ، منی که از همه ب ام وه ای تر هستم تو این سایت ، همین جا اعلام میکنم اصلا ب ام و نصف لکسس هم نیست ! شما هم انقدر خودتو به دردسر ننداز!
    در مورد حرف آخر هم که از استهلاک گفتین ، فرض کنیم ب ام و استهلاکش بیشتر و حرف شما درست ! پس چرا اشاره نکردین که ب ام و به انتخاب مشتری و با هزینه اضافه البته ، میتونه 5سال گارانتی 80 هزارکیلومتر(آپشن) و یا 3 سال گارانتی با کیلومتر نامحدود (به صورت استاندارد) داره در حالی که لکسس فقط 100هزار کیلومتر 4 ساله ارائه میده:
    As for service at the dealership, Lexus offers a four-year/100,000 kilometre warranty for its new cars, as well as a loan car or the option of having your Lexus picked up from your home or office and returned to you after servicing is complete. There’s no capped-price service program, though.

    BMW does have a capped-price program, which is priced from $1140 for five years or 80,000km of coverage. The Bavarian maker’s warranty is a three-year/unlimited kilometre program
    تمام این ها توی متن اصلی هست . خواهش میکنم پدالی ها بخونن .
    در آخر هم شما به عنوان مترجم این متن حق دخیل کردن تحلیل شخصیتون رو ندارید . شما میتونی تحلیل شخصیت رو در قالب کامنت بذاری . اصول ترجمه میگه شما نظر شخصیتو به متن اضافه کنی ؟ اصلا نظر شخصی هم نیست ! فرض بگیریم حرف حقه و درسته ! شما باید حرفی که در متن اصلی نبوده رو به متن اضافه کنی ؟
    کاملا واضحه شما جانبدارانه این متن رو نوشتی و گویا ساده لوحانه فکر کردی دیگران بی سواد هستند یا هر آنچه شما مینویسی رو بدون تحقیق قبول میکنن ! حیفه پدال که متن های تحریف شده و جانبدارانه خلاصه شده توش منتشر بشه . هرجا به نفع ب ام و بوده خلاصه و حذف شده ! شرم آوره !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      درود حمید جان
      این مورد رو هم در نظر بگیر:
      It changes direction with more ease than the Lexus, and the steering is quicker to respond when turning in to corners.
      تغییر جهت با سهولت بیشتری نسبت به لکسس انجام میشه و فرمانی سریع تر و پاسخگو تر در هنگام پیچیدن دارد

      این مورد را با مورد گارانتی میخواستم بنویسم که مورد گارانتی رو زحمتش رو کشیدی

      ولی حمید جان بیخیال، گفتنش فقط خودمون رو خسته میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسين

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود بر آقا حمید
      حمید جان به موارد خوبی اشاره کردی. منم تا به ترجمه آقای فراهانی انتقاد کردم بهم گفتن متعصب :D نمیدونم منظورشون تعصب به چی بوده! احتمالا بنده نسبت به ترجمه فرد خاصی تعصب دارم که از ترجمه ایشون خوشم نیومده :D
      اینجا جا داره یک گله هم جناب آقای سردبیر بکنم که با وجود داشتن لینک منبع، باز هم این مقاله رو تایید کردن. اگر مقاله علمی و آموزشی باشه، نویسنده حق داره اطلاعات خودش رو هم وارد مقاله بکنه یا حتی یک مقاله کامل از خودش بنویسه (البته با استناد به منابع) اما اینجوری ترجمه کردن اصلا درست نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Ahmad..F12

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      حمید جان بگردم

      منم میخواستم بگم، ولی فقط گفتم که انتقاد دارم

      منم عرض کنم که همین سفتی BMW اولاً برای ذات اسپرتشه

      دوماً برای لاستیک های استفاده شده در این تست هستش

      در این تست که در واقع از نسخۀ M Sport استفاده شده، از سخت ترین سیستم تعلیق و

      از بین سه نوع لاستیک موجود، از سفت ترین لاستیک استفاده کرده، این از این..

      بعدم اینکه خیلی ها ظاهر BMW رو عقب تر از لکسس میدونند که اونم باید بگم طراحی

      این مدل از X3 در سال 2010 طراحی شده و از 5 سال پیش تا الان روی خط تولیده

      ولی این نسل از لکسس NX در ماه هشتم سال 2014 روی خط تولید اومده که به قول

      بعضی ها طراحی به روز تری داره

      حالا این همه سال طول کشیده تا لکسس NX شده این

      و در مقابل X3 سال 2010 نتونست پیروز بشه و همچنان X3 چند سال قدیمی تر، از نظر

      عملکرد فنی، از نظر بهره وری سوخت و از نظر تکنولوژی های روز نسبت به لکسس 4 سال جدید تر برتری داره ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (645 ديدگاه)

      صادق و حسین عزیز ، خسته نباشید با این بحث تمام نشدنی ! کسی نمیتونه اینجا منکر توانایی ها و خوبی های لکسس بشه . من الان بخوام در مورد خود مقایسه حرف بزنم سریعا برچسب تعصب میخورم به خاطر اسمم . من فقط به ترجمه انتقاد میکنم . کاملا واضحه ، در مقابل واژه Rubbish نوشته شده : مقاومت بلوتوث برای اتصال شما را به یاد تویوتا می اندازد !!! ببینید چطور متن به نفع لکسس تلطیف شده . این اصلا کار درستی نیست . استفاده از نظرات شخصی کار درستی نیست . نویسنده این متن دو نفر کارشناس بودند که پشت هر دو ماشین نشستن و تست کردن ! هیچکدومشون هم نظر شخصی و تحلیل شخصی ندادن . هرآنچه تست شده نوشتن ، ما که تست نکردیم ! مگه ما روز تست اونجا بودیم ؟ که حالا بیایم وسط یک تست تخصصی ، شنیده های خودمون رو وارد کنیم ! در ضمن بابت قیمت بالاتر تمام شده ب ام و در مدل فول آپشن به این قسمت از ترجمه خود ایشون که مطابق متن اصلی هم هست استناد میکنم : ((لکسس، از سوی دیگر ۷۲٬۵۰۰ دلار (استرالیا) برایتان آب می‌خورد که هزینه حمل هم به آن اضافه می‌شود. و هیچ آپشن اضافی هم برای آن وجود ندارد.)) این معنیش چیه ؟ شما در یک خط تولید یک مدل ماشین تولید میکنید به همین سادگی ! ولی برای ب ام و اگر فرض کنید 10 تا آپشن اضافی باشه ، که بیشتره ، شما همون 10 در نظر بگیر . با یک حالت که هیچکدوم از آپشنا نباشه میشه 11تا ! حالا این 11 تا آپشن رو با چند حالت میشه با هم ترکیب کرد ؟؟؟؟ این یعنی یک خط تولید توش همه سلیقه ها باید اجرا بشه ! تصورش هم راحت نیست .همه چیز به انتخاب مشتری ، هر چی که بخواد همونو اجرا میکنه ب ام و . از قدیم آلمانیا همینطور بودن . شما بنز و ب ام و دهه 90 هم ببینی ، 10 تا 518 مدل 1991 ، یکیش مثل دومی نیست . همش با هم فرق میکنه . 230E هست دهه 90 فول آپشن صندلی پارچه ، 230E هست صندلی چرم طبیعی ، بدون سانروف !!!! واقعا اعمال کردن این همه سلیقه مختلف به 1 خط تولید هزینه نداره ؟ آیا احترام به سلیقه مشتری یعنی فقط یک مدل از تجهیزات رو ارائه بدی؟ یا کاری که آلمانیا میکنن احترام به سلیقه مشتری هست ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. hossein

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    لکسوس بی نظیره
    ولی من بی ام و رو ترجیح میدم!کلاس آلمانی یه چیز دیگس.
    نمیشه بجاش GLK بخرم؟!! :)))
    مهرداد جان عالی بود.خسته نباشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ارمان

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    زیبایی در سادگیست نه این که این همه سعی بشه و تلاش بشه این همه خط و خطوط رو کنار هم قرار بدی که با طراحی سبک و راحت X3 مقایسه بشیی؟
    به نظرم X3 یه ماشین شیک و سادست اما لکسوس یکم همه طیف پسند نیست یکم جوون پسندانست و ژیگول
    صد در صد از نظر فنی هر دو ماشین عالی محسوب میشن اما به نظرم x3 هم انتخاب یک مرد 60 ساله میتونه باشه و هم یه جوان 22 ساله , طراحیش همه گیرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      منو یادسوناتا میندازه که با اون خطوط شکسته ش بار اول جلب نظر میکنه ولی وقتی بارها نگاش میکنی و با اپتیما مقایسش میکنی تازه میفهمی قضیه چیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        دقیقا منظورمو گرفتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. حسين

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    این هفته اول با فرید بحثم شد، الانم با نویسنده!! هفته آینده با سردبیر بحثم نشه صلوات :D :D

    راستی فرید کو؟ باید تا الان چندتا کامنت میذاشت!! فــــــــریــــــــــد؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      :-D مگه میشه خبر از لکسس باشه و من نباشم…اصلا داریم مگه :-D ;-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. ahmad

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    لکسوس عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. شاهین

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    اینو سایت کانسومر ریپورتس معروف(!) راجع به X3 گفته:

    The X3 is one of the best upscale SUVs we’ve tested, with agile handling and a beautifully finished interior. The ride is composed, although the body tends to rock side-to-side on uneven pavement. The 2.0-liter, turbo four-cylinder returned a very good 23-mpg overall and the eight-speed automatic shifts seamlessly. But it falls short on refinement, with a diesellike clatter. Firm and supportive seats keep the driver and front passenger comfortable. The rear seat is roomy. Some controls take time to master, and the optional rear-view camera is a must. Reliability has been average. A 2015 update includes a 2.0-liter diesel and a rear-wheel drive version.
    توی 90 درصد موارد ابراز رضایت داشتن از این خودرو.مخصوصا از این سایت منبع گذاشتم تا دیگه حرف و حدیث نباشه.
    من خودم نقاط ضعف و قوت برندی که دوسش دارم رو قبول دارم و برتری های حریف هارو هم قبول دارم.فقط ناراحت میشم وقتی بعضی هارو میبینم که میان و از شرایط سو استفاده میکنن و الفاظی رو نسبت میدن که واقعا شایسته نیست.
    الله وکیلی تا حالا دیدین من از یه برند الکی بد گفته باشم؟! تا حالا هم شده که ببینین طرفدارای لکسوس از یه ماشین المانی تعریف کرده باشن؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. هادی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    جفتش قشنگه. لکسوس مدلش ( از نظر من) خاص تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. BMW7

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    من که چنان علاقه ای به بی ام و دارم که قشنگترین و بهترین اتوموبیل جهان هم بیارن میگم بی ام و،ولی لکسس پیشرفت چشمگیری داشته و ظاهرش آینده بینانه تره تا x3،اگه اشتباه نکنم x3زودتر تولید شد پس مسلما وقتی لکسس خاسته nx200رو تولید کنه سعی کرده هر طوری هست خودشو یه سر گردن بالاتر بکشه،ولی هر دو خودرو عالی هستن و مشتری های خاص خودشون رو دارن،حیف ک با وضعیت موجود ما ده مدل پائینتر از آینا هم نمیتونیم ب راحتی صاحب بشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Kamran.Qamgosar

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سلام به همگی .دقیقا من علت اینهمه تنش رو بین دوستان نمیفهمم!
    تودنیای رقابت آزاد شرط مهم اطلاعات کافی در مورد یک محصول می باشد که در این مطلب به اون اشاره شد.مرحله بعد مربوط به تصمیم گیری است.من با توجه به مطالب مشروح بالا با همه شرایط x3رو انتخاب کردم و بهش رای دادم.این که یک مسله شخصی هست.لکسس هم محترم برای دوستاراش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. me84

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    لکسوس انتخاب منه ، چون نرمی و سکوت کابین برام خیلی مهمتر از دینامیکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. PEUGEOT

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (999 ديدگاه)

    واقعا من کاری ندارم کدوم ماشین برتره
    حرف من با آقای مهرداد منصفی هست واقعا نباید برای شما پسوند نویسنده گذاشت شما آبروی هرچی نویسندسو بردید
    بهتره برگردید به همون سایتی که بودید
    شما با اعتبار پدال بازی کردید
    آخه برادر من تحریف به چه قیمتی؟
    شما فکر کردید با تحریف متن اصلی از اعتبار آلمانی ها کم میشه؟!!!!!!
    از دوست عزیزم حمید بی ام و خیلی ممنونم که با گذاشتن متن اصلی واقعیت رو روشن کرد
    همچنین از پدال ممنونم که کامنت حمید رو سانسور نکرد و به این تحریف دامن نزد!
    فقط امیدوارم پدال با استفاده از چنین آقایانى اعتبار خودشو زیر سوال نبره!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. بهزاد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2413 ديدگاه)

    هر دو خودرو شایستگی لازم برای بدست آوردن دل خریداران رو دارند.
    نکاتی مطرح شد که لازم شد اشاره کوچکی به اون بشود؛
    دوستانی راجب تریم داخلی و رینگ و… اطلاع رسانی کردند و اشاره به این که لکسوس هیچ گزینه ای نداره! اما با این وجود خدمت دوستان عزیز عارضم که لکسوس هم 3 نوع رینگ به همراه چند تریم چرم داخلی و رنگ های متنوع ارایه میکنه و بسته به شرایط بازار از تایرهای بریجستون و میشلن و دانلوپ هم استفاده میکنه.
    گارانتی نامحدود این شرکت به صورت پیش فرض بر 4 سال و 50 هزار مایل هست و در طرح توافقی با مشتری و دریافت مبلغی این طرح که به اسم vsa هست میتونه بیشتر هم بشه.
    حمید عزیز هم به نکاتی از متن اصلی اشاره فرمودند و در ادامه و تکمیل عرض کنم؛
    تستر از کلمه رابیش یا زباله استفاده کرد که ادامش ذکر میکنه برای افرادی که در کار بیزینس هستند و با تلفن سر و کار دارند این امر بدردشون نمیخوره که البته این محدودیت به خاطر ایمنی هست و تا توقف انجام نگیره امکان شماره گیری و تماس نیست.
    مابقی هم درست بود و حمید هم اشاره کردند.
    شاهین جان هم به فروش بیشتر و چرایی تعویض خریداران با لکسوس فرمودند که اشاره کنم این مدل وکلاس برای لکسوس چند ماه بیشتر عمر نداره و با گذشت زمان و بیشتر شدن ظرفیت تولید ،نگرانی از بابت فروش لکسوس نخواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      بهزاد جان درود

      توی متن اصلی گفته که:
      The Lexus, on the other hand, is a $72,500 plus on-road costs proposition. And it had no options fitted, whatsoever.

      و همانطور که نویسنده هم ترجمه کردند یعنی اینکه: هیچ آپشن اضافی روی لکسس قابل نصب نیست.

      پس در مورد آپشن ها مشتری اجازه دخالت نداره!

      در مورد تریم هم باید عرض کنم که: تریم فقط شامل رنگ تزیینات داخلی نیست! شامل سطح امکانات هم هست که طبق گفته متن این مورد هم برای لکسس قابل تغییر نیست!

      پس در این مورد هم همچنان مشتری اجازه دخالت نداره!

      و در آخر در مورد تایر ها: هیچ جای متن ننوشته لکسس از لاستیکهای مختلف استفاده میکنه، و همونطور که شما فرمودید، نوع لاستیک ها بسته به شرایط بازار قابل تغییر هستند، نه انتخاب و سفارش مشتری.

      پس در این مورد آخر هم مشتری همچنان اجازه دخالت نداره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      به مورد لغت رابیش یا آشغال یا زباله هم اشاره فرمودید

      خب پس منظورش از استفاده این کلمه چیه؟

      یعنی به بیزنِسمَن گفته آشغال؟!

      یا به سیستم بلوتوث و تماس تویوتا گفته آشغال؟!

      اگه هدف از این سیستم به فرمایش شما ایمنیه، چرا فقط تویوتا میفهمه این ایمنیو؟

      اگه این برای ایمنیه، پس این همه رادار و حسگر و ترمز اتوماتیک و… واسه چیه؟

      و این که این چه سیستم امنیتی که یه تماس نمیشه گرفت پشت فرمون؟

      آیا پلیس متوجه این امر نیست؟ اگه هست پس چرا اونو آزاد گذشته روی خودرو؟

      حالا بگذریم….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2413 ديدگاه)

        درود احمد جان.
        در مورد ارتباط تماس در خودرو واقعا اطمینان ندارم که این امر صحت داره یا نه چون وقتی گوشی به خودرو وصل میشه و دفترچه تماس و… در مانیتور خودرو قرار داره و دستیار صوتی هم هست گرفتن تماس و صحبت کردن یک امر عادی برای خودروهای امروزی هست و باید دید آیا قانون کشورها این محدودیت را قرار میدن یا خیر.
        برای تریم های لکسوس که شامل 3 مدل پایه میشه تایرهای مدل f از میشلین هست و اسپورت با سواری سفت تر از دو مدل دیگه.
        آپشن هم در لکسوس به صورت یکجا در اختیار قرار گرفته و همگی اونها کاربردی هست و در نظر گرفتن قیمت تمام شده و رده خودرویی که لوکس محسوب میشوند ایراداتی مثل شخصی سازی در آپشن ها با توجه به این که همگی این موارد باعث میشه قیمت تمام شده از قیمت تمام شده پایه bmw کمتر در بیاد وارد نیست.
        پوزش میخوام ولی استناد کردن به یک جمله بدون اینکه جمله بعدی رو هضم کنیم کار سختیه؟
        وقتی نویسنده میگه هیچ آپشن اضافی در کار نیست در ادامه میگه با این حال برخی از آپشن های استاندارد لکسوس در bmw یافت نمیشه و در صورت درخواست و پرداخت هزاران دلار میشه به اونها رسید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          آقا بهزاد لذت میبرم از بحث و گفتگوی قشنگتون

          در مورد قیمت فکر نمیکنی که شاسی و قطعات مشترک با تویوتا باعث کاهش قیمت لکسس شدن؟ آیا این غلطه که بگیم ب ام و آپشن کمتری میده اما در عوض توانایی بیشتری داره (با توجه به اینکه آپشن رو میشه با پول اضافی به دست آورد اما توان و دینامیک بالا رو نمیشه!) و اینکه قیمت لکسس در حالی 72500 دلاره که هزینه حمل هم بعدا بهش اضافه میشه و قیمتش افزایش پیدا میکنه. اما در ب ام و اینطوری نیست و هزینه حمل هم با قیمت حساب شده.

          ممنون میشم جواب بدین

          موافقم 0
          مخالفم 0
  29. رامکال

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    اگر x7 هم بیاد عالی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Mclaren

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1124 ديدگاه)

    BMW رو دوست دارم چون بهترینه آلمانه فقط اسمش کافیه تا غول های دیگه یادم بره حالا شما اسمشو تعصب یا هرچیزی که دوست داری بذار :D فقط بی ام دابلیو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا