جدال مک‌لارن 675LT و ب‌ام‌و M4 Competition Package در نوربرگ‌رینگ

سریع رفتن در پیست به تنهایی نیازمند داشتن خودرویی که برای چنین کاری ساخته شده باشد نیست. اول از همه این کار نیازمند شناخت از مسیر است. این موضوع در کل زندگی لازم است و دانش یک‌چیز باعث عملکرد بهتر شما می‌شود و زمانی که درباره‌ی خودروهای مسابقه‌ای صحبت می‌کنیم که این موضوع صحیح‌تر از هر زمانی است. ویدئویی که در ادامه خواهید دید بهترین مثال از این موضوع است. در این ویدیو یک دستگاه ب‌ام‌و M4 Competition Package در پیست نوربرگ‌رینگ، مک‌لارن 675LT را اذیت می‌کند!

bmw-m4-pack-competition-vs-mclaren-675-lt
شاید با نگاه کردن به مشخصات هر دو خودرو روی کاغذ این موضوع جنون به نظر برسد. سوپرکار بریتانیایی از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو با قدرت 675 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتون متر بهره می‌برد. این قدرت از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. وزن خودرو زیر 1.4 تن بوده و سبک‌تر از ب‌ام‌و است. این خودرو اساساً پس از هایپرکار P1 سریع‌ترین خودروی تولیدی مک لارن به شمار می‌رود.


از طرف دیگر با خودرویی سروکار داریم که اساساً نسخه‌ی اندک بهبود یافته‌ی ب‌ام‌و M4 است. Competition Package در حقیقت تنها باعث افزایش 19 اسب بخار قدرت پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری و رسیدن آن به 450 اسب بخار شده است. گشتاور خودرو نیز بدون تغییر 550 نیوتون متر باقی مانده است. این قدرت از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. سیستم تعلیق خودرو نیز سفت‌تر و کم ارتفاع‌تر شده اما با این وجود M4 قادر نیست تا با یک سوپرکار کامل مخصوصاً در پیست سروکله بزند.

bmw-m4-pack-competition-2017-blanc-11
و اینجاست که شناخت مسیر خود را نمایش می‌دهد. بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو خودرو از پشت فرمان دیده می‌شود. جایی که به نظر می‌رسد راننده‌ی مک لارن برای اولین بار است که در جهنم سبز رانندگی می‌کند اما راننده‌ی ب‌ام‌و این پیست را همانند کف دست خود می‌شناسد. نتیجه؟ خب خودتان این ویدیو را ببینید!

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

33 دیدگاه

  1. اسطوره
    سوابق: (3619 دیدگاه) ,

    .
    M4 خیلی بهتر از مک لارنه.
    وقتی رانندش هم بهتر باشه که دیگه عالی میشه.
    M4 = سرور و سالار 675LT …
    .
    (با احترام به مکلارن و طرفداران ؛نظر و سلیقه شخصی خودم رو گفتم)

    پاسخ
    1. بنتلی
      سوابق: (1015 دیدگاه) ,

      داداشی نظرت محترمه…راحت باش عزیز دل…

      پاسخ
      1. اسطوره
        سوابق: (3619 دیدگاه) ,

        ممنون بنتلی جان.
        دوست عزیز من.
        علاقست دیگه.
        من جدا از M4 بیشتر خوشم میاد

        کلا عاشق ب ام و هستم.
        مطمئن باش هیچ وقت به خاطر جلب نظر هیچ کس از هیچ ماشینی دفاع نکردم.
        قول شرف میدم بهت.

        .
        حتی با دوستی مثل مهران سابقا سر پورشه و لامبو بحث کردم.
        .
        امیدوارم هیچ وقت کسی رو با نظرم ناراحت نکنم.
        هیچ وقت هم ، چنین قصدی ندارم.
        .
        .
        .
        بازمیگم مکلارن عالیه. تحسین برانگیز عمل میکنه.
        از یک ماشین RWD انتظار این همه شتاب و هندلینگ رو هیچ وقت نمیتونستم داشته باشم.
        مگر از فراری و مکلارن.
        ولی علاقه و عشق یک چیز دیگست.
        شاید علتش آشنایی کمتر من با ماشین های انگلیسی هست.
        اما واقعا برای مکلارن و جگوار و بقیه ی خودروسازان انگلیسی مثل بنتلی و رولزرویس احترام زیادی قائلم.
        من بنتلی و رولزرویس رو اصالتا انگلیسی میدونم.
        اما افتخاراتی که مثلا در رده بندی های کیفی کسب میکنن به نظرم به خاطر مدیریت قوی فولکس و ب ام و هست.

        پاسخ
    2. امیرحسین
      سوابق: (323 دیدگاه) ,

      شما اصلاً ویدئو رو دیدی؟؟؟تو مسیر مستقیم مک لارن شلیک میشد و M4 تنها سر پیچ ها میتونست به مک لارن برسه

      پاسخ
      1. اسطوره
        سوابق: (3619 دیدگاه) ,

        .
        به نظرت من گفتم M4 سریعتر از مک لارن هست ؟؟؟؟
        .
        کیه که ندونه 675 LT چه شتاب بالایی داره.
        .
        من گفتم M4 ” به نظر من” ” بهتر ” از مکلارن هست.
        .
        هیچ وقت نگفتم ام فور سریعتر از مکلارن هست.
        .

        پاسخ
        1. اسطوره
          سوابق: (3619 دیدگاه) ,

          .
          من نظرم رو گفتم.
          میدونم خیلی ها مخالفن.
          اما اینجا برای همین نظر دادن و دیدگاه گذاشتن هست.
          نظر بقیه هم محترمه.
          منم برای اظهار نظر کامنت گذاشتم.
          وگرنه حدود 250 تا اختلاف در قدرت و گشتاور ، حدود 1 لیتر اختلاف در حجم موتور و 275 کیلوگرم اختلاف وزن ( M4 سنگین تره ) کاملا مشخص میکنه کدوم خودرو یک ماشین ” اسپورت” هست و کدوم یک ” سوپراسپرت” .

          اما من M4 رو بهتر میدونم.
          چون
          – نسبت به قیمتش واقعا عالی هست.
          – کمتر جلب توجه میکنه
          – یک ماشین تولید انبوه هست و مشکلات ماشینی که فقط 400 یا 500 تا ( دقیق نمیدونم) ازش تولید شده رو نداره

        2. "فقط انگلستان"
          سوابق: (424 دیدگاه) ,

          واقعا هندلینگ و فرمان پذیری و … بی ام و همه رو شگفت زده
          می کنه خیلی خوب با مکلارنه رقابت کرد لامصب با سرعت 150 تا وارد پیچ می شد
          بدون تعصب هر دو 20.

      2. کامران
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        خب بلاخره هم قدرت و گشتاورش بیشتره هم وزنش کمتره
        بایدم شلیک شه :)))))

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل KING
    KING
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    راننده بی ام و خیلی کارش درست بود تی پیچ ها یکم به مکلارن نزدیک میشد اما جاده که طولانی میشد فاصله خیلی زیاد می شد و به وضوح قدرت مکلارن رو می شد احساس کرد ….
    در کل بی ام و هم خیلی عالی بود ……..

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل King_Mclaren
    King_Mclaren
    سوابق: (390 دیدگاه) ,

    خوده نویسنده هم گفته که ام4 اصلا در حد 675 ال تی نیست…
    حقیقت هم همینه نباید این دو رو با هم مقایسه کرد.
    ولی در کل راننده بی ام دبلیو عالی بود.

    پاسخ
  4. علي
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    مطلب جالبی بود ،حتی خودروی (((bmw m4)))چندین بار میتونست سر پیچها از (((مک لارن)))) که چندین برابر قیمت خودشه سبقت بگیره که نشد. من خودم همیشه عاشق تست ماشین سر پیچها بودم تا درگ و مستقیم((( نمونش جاده چالوس خودمون))) که از قدیم پدرانمون همیشه میگفتن ماشینی خوبه که سر پیچها و سر بالایها کم نیاره و این حرف کاملا درسته و مصداق پیست زیبا و عالیه ((( نورنبرگ)))از نظر من ماشینی خوبه که تو ٣ پیست سربلند بیرون بیاد: ١-پیست نورنبرگ بابت هندلینگ و قدرت ٢- پیست معروف در شمال سوئد که تا -۴٠ درجه هوا بابت تست مقاومت کیفیت اجزا پلاستیکی و فلزی خودرو در برابر سرما ٣- پیست فراری در دبی در چهله تابستان و دمای +۴۵ به همراه رطوبت بالا برای تشخیص مقاومت اجزا و کارکرد خودرو مشابه سوئد ولی بلعکس
    هر ماشینی سربلند بیاد بیرون از این ٣ پیست میتونه شایسته سالار معرفی بشه.
    با تچکر

    پاسخ
  5. M4
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    بی ام و به راحتی در بعضی پیچها میتونست ردش کنه ولی هرچی برای راننده مکلارن فلاشر میزد بهش راه نمی داد.در کل عالی بود

    پاسخ
    1. كوروش
      سوابق: (319 دیدگاه) ,

      داداش توی پیست کسی برا کسی فلاشر نمی زنه 😐

      اون وسط فورد فیستا و مگان rs و پژو ٢٠٨ زبون بسته چیکار می کردند

      پاسخ
  6. Bavaria
    سوابق: (211 دیدگاه) ,

    دگ کم کم کلکسیون تیکن و مورتال کمبت رو میشه توو عکس پروفایل عزیزان دید
    راننده مک همچین نا وارد نبود ولی تواناییش در حدی نبود که شیره مک رو بیرون بکشه،ولی راننده ب ام و تمام و کمال از قابلیت های M4 استفاده کرد
    لذت بردم، با تشکر از آقا شاهین

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل KING
        KING
        سوابق: (54 دیدگاه) ,

        والا من از زمانی که پلی 1 بود و تیکن اومد روانی این کاراکتر king بودم ( اون موقع بش میگفتیم ببر با اینکه یه پلنگ بود 🙂 )
        هنوزم که هنوزه هیچ کاراکتر فیلم یا سریال یا بازی کامپیوتری یو در حد این شخصیت دوست ندارم واس همین انتخابش کردم ……
        خلاصه ببخشید ////

        پاسخ
        1. Bavaria
          سوابق: (211 دیدگاه) ,

          من عاشق پاول بودم
          توو مورتال کمبت سابزیرو😉

        2. آرش
          سوابق: (126 دیدگاه) ,

          منم تو تیکن ادی رو دوست داشتم و تو کمبت هم فرانکی

        3. تصویر پروفایل King_Mclaren
          King_Mclaren
          سوابق: (390 دیدگاه) ,

          توی تیکن هوارانگ
          توی مورتال کمبت هم فقط سابزیرو
          مخصوصا مورتال کمبت که از بچگی باهاش بزرگ شدیم حتی تا الان :d

  7. احسان
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    کم کم دارم از آلمانی ها نا امید میشم

    پاسخ
    1. كوروش
      سوابق: (319 دیدگاه) ,

      واسه چی ؟
      اینکه نتونسته یک ماشین ۴ برابر خودش رو بگیره 🙂
      Bmw سرور هندلینگه کسی که کمی از ماشین بدونه این مضوع رو رو راحت می فهمه

      پاسخ
  8. Peyman
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    سلام
    امکان داره لینک یوتیوب هم بدید این آپارات ادم روسرویس میکنه تا یه فیلم ده دقیقه ای رو بشه دید(اگر هم به خوای دوباره ببینی دوباره باید لود شه(دزدی تو روز روشن)) در صورتی که من تو یوتیوب فیلم بالای 40دقیقه راحت میبینم ممنون میشم یه فکری کنید
    مرسی

    پاسخ
    1. اسطوره
      سوابق: (3619 دیدگاه) ,

      کاملا درسته.
      آپارات قبلا هاخیلی خوب بود.
      الان اصلا خوب نیست.
      سرورش خیلی مشکل پیدا کرده.

      پاسخ
  9. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (538 دیدگاه) ,

    BMW ترکیب بی نظیری از اصول کلاسیک و تکنولوژی مدرن رو ارائه میده که به نظر من باعث تولید محصول اصیلتر و با ثبات تری از مکلارن میشه .

    پاسخ
  10. بنتلی
    سوابق: (1015 دیدگاه) ,

    مجید جان ینی ب نظرت قبلش رولزرویس و بنتلی کیفیت بالایی نداشتن؟!!!…نظرت محترمه ولی دیگه داری یه کوچولو بی انصافی میکنی…ب نظرم اگه بنتلی و رولزرویس ب یه شرکت هندی فروخته میشدن هم مشکلی پیش نمیومد…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3619 دیدگاه) ,

      .
      بنتلی جان من نمیگم از زمان تملک فولکس و ب ام و این کیفیت در بنتلی و رولزرویس ” بوجود آمده” .
      ” حفظ کردن” همین اصالت و کیفیت خودش خیلی هنره و زحمت میخواد.
      همیشه شنیدیم که عالی “موندن” خیلی سخت تر از عالی “شدن” هست.
      طبیعتا مدیریت و اهمیتی که ب ام و و فولکس به زیرمجموعه هاشون میدین خیلی در این عالی “موندن” موثره.

      پاسخ
  11. TRX
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    675 یه ماشین فوق العاده است!
    کاری که مکلارن میکنه اینکه برای ثروتمندان ماشین های فوق العاده شیک با موتور های فوق العاده قوی میسازیه
    M4 ماشینی از جنس BMW هست یعنی جدا از پولی که پرداخت میکنید لذت رانندگی چند برابر دریافت میکنید هندلینگ BMW کاملا ثابت شده هست!

    پاسخ
  12. احسان
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    هندلینگ بی ام و فوق العاده بود

    پاسخ
  13. ارمان
    سوابق: (992 دیدگاه) ,

    منم با یه ماشین ۵ برابر قیمت m4 یکم بیشتر از این راننده مکلارن سعی میکردم ماشین سالم نگه دارم تا بخوام حال بی ام و رو بگیرم باز این بنده خدا مرام گذاشت گاهی یه گاز حسابی میداد به ماشین
    خودتونو بذارید جاش بهش حق بدین 😂😂

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل King_Mclaren
      King_Mclaren
      سوابق: (390 دیدگاه) ,

      ,خداییش گل گفتی آرمان جان تا حالا از این دید بهش نگاه نکرده بودم….
      دم شما گرم 😀 :v
      ارادت

      پاسخ
  14. آرش
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    دقیقا درسته. منم تجربشو بارها داشتم. تو جاده سوادکوه -اگه دوستان بشناسن، میشه بخشی از جاده فیروزکوه که کوهستانی، اغلب دو لاینه و پر از پیچ و سربالا سرپایینه- از وقتی پراید داشتم، بعدش 206 تیپ 5 و حالا هم ماکسی دنده، چون جاده رو مث کف دستم میشناسم، بیشتر اوقات کل ماشینای بهتر از خودمو خوابوندم. فقط و فقط به خاطر شناختن جاده و الا ادعایی تو رانندگی ندارم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.