رونمایی رسمی نسل جدید ب‌ام‌و سری 5
رونمایی رسمی نسل جدید ب‌ام‌و سری 5

رونمایی رسمی نسل جدید ب‌ام‌و سری 5

سرانجام پس از انتشار تعداد زیادی تصاویر غیررسمی، رندرها و تصاویر جاسوسی، ب‌ام‌و نسل هفتم سدان محبوب سری 5 خود را رونمایی کرد. خودرویی با کد G30 که شاید نمایانگر یک ب‌ام‌و قرن بیست و یکمی باشد یا یک تکامل دقیق از سلف خود به نظر آید اما درواقع خیلی بیشتر از این‌ها است. نسل هفتم سری 5 طبق زبان طراحی حال حاضر ب‌ام‌و شکل ‌گرفته و یادآور یک سری 7 کوچک‌تر است. بااین‌حال نوآوری چندانی در طراحی سری 5 جدید دیده نمی‌شود و رویکرد ساده و محافظه‌کارانهٔ نسل قبلی را ادامه داده است. گویا پس از رفتن کریس بنگل، ب‌ام‌و از ارائهٔ طراحی‌های ساختارشکنانه واهمه پیدا کرده و ترجیح می‌دهد همان شیوهٔ محافظه‌کار خود را دنبال کند.

bmw-5-series-2017-1024-06

به همین دلیل طراحان ب‌ام‌و تغییرات اساسی و تحولاتی کلی در نسل جدید سری 5 اعمال نکرده‌اند. بزرگ‌ترین تغییرات در قسمت جلو انجام گرفته که در آن چراغ‌های جلو همانند سری 7 و محصولات دیگر ب‌ام‌و به جلوپنجره متصل شده‌اند که باعث می‌شود دماغهٔ خودرو عریض‌تر به نظر برسد. همچنین جلوپنجرهٔ آن نیز مجهز به ویژگی تیغه‌های فعال شده است که در زمان‌های مناسب جهت آئرودینامیک بهتر بسته می‌شوند؛ اما در قسمت عقب شاهد همان چراغ‌های معمول ب‌ام‌و هستیم که هرچند تغییراتی در آن‌ها ایجاد شده ولی کاملاً کلیشه‌ای به نظر می‌رسند.

bmw-5-series-2017-1024-2d

بااین‌حال در زیر این پوستهٔ تکراری همه‌چیز تغییر کرده است. این سدان جدید آلمانی بر روی پلت‌فرم CLAR ساخته شده که موجب استفادهٔ گسترده از تکنولوژی‌های پیشرفته و کاهش وزن شده است حتی بدون آن‌که مانند سری هفت از فیبر کربن استفاده شود. وزن کلی سری 5 جدید به‌اندازهٔ 100 کیلوگرم سبک‌تر از قبل شده است که 70 کیلوگرم آن به‌تنهایی مربوط به شاسی است. ابعاد سری 5 جدید در همهٔ جهات رشد داشته است به‌نحوی‌که نسل جدید 36 میلی‌متر کشیده‌تر، 6 میلی‌متر پهن‌تر و 2 میلی‌متر بلندتر از نسل قبلی شده است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن‌هم 7 میلی‌متر افزایش داشته است (2,976 میلی‌متر) که این امر موجب بهبود فضای سرنشینان عقب و افزایش ظرفیت صندوق بار به 530 لیتر (10 لیتر بیشتر از قبل) شده است.

bmw-5-series-2017-1024-1c

 

فعلاً در زمان رونمایی چهار پیشرانهٔ توربوشارژ برای سری پنج 2017 ارائه شده است که دو نمونه بنزنی و دو موتور دیگر دیزلی هستند. پیشرانه‌های جدید از نوع بنزینی هستند که عبارت‌اند از یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر با 250 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور که برای مدل 530i ارائه شده است. این مدل جایگزین مدل فعلی 528i می‌شود که 240 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور دارد. ب‌ام‌و 530i در 6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و در صورت تجهیز به سیستم چهارچرخ محرک XDrive، این رقم به 5.8 ثانیه کاهش میابد.

موتور بنزینی بعدی که در حال حاضر بالاترین موتور سری 5 محسوب می‌شود از نوع 3 لیتری شش سیلندر خطی با 335 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور است که برای مدل 540i ارائه شده است. این مدل هم جایگزین مدل فعلی 535i شده است که 300 اسب بخار قدرت و 410 نیوتن متر گشتاور دارد. مدل جدید 540i به‌صورت استاندارد در 4.9 ثانیه و با سیستم XDrive در 4.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. دو موتور دیزل هم شامل یک 2 لیتری چهار سیلندر و یک 3 لیتری شش سیلندر می‌شوند. تمامی مدل‌های سری 5 جدید در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شوند و سیستم چهارچرخ محرک برای آن‌ها به‌عنوان یک آپشن قابل سفارش خواهد بود. همچنین گیربکس همهٔ آن‌ها نیز به‌صورت استاندارد یک نمونهٔ 8 سرعتهٔ اتوماتیک خواهد بود.

بعدها به رنج مدل‌های مختلف سری 5 علاوه بر این نسخه‌ها، نمونه‌های دیگری هم اضافه خواهد شد. یکی از آن‌ها مدل پلاگین‌هیبریدی 530e است که از همان موتور بنزینی چهار سیلندر استفاده می‌کند درحالی‌که یک موتور الکتریکی هم در کنار آن قرار می‌گیرد و مصرف سوخت را به تنها 2 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند. همچنین مدل 550i XDrive هم مجهز به یک پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 با 455 اسب بخار قدرت خواهد بود و شتاب صفرتاصد را در 4 ثانیه ثبت می‌کند که سریع‌تر از M5 فعلی است که در 4.3 ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. این مدل را هم می‌توان با سیستم چهارچرخ محرک XDrive سفارش داد. همچنین در اواخر سال 2017 مدل پرچم‌دار M5 معرفی خواهد شد که 600 اسب بخار قدرت داشته و به‌صورت استاندارد به سیستم XDrive مجهز خواهد بود.

وزن کمتر و تکنولوژی شاسی جدید موجب بهبود هندلینگ سری 5 شده است. به‌عنوان‌مثال سیستم رانندگی تطبیقی سفارشی برای این خودرو ارائه شده است که شامل نسخهٔ بروز شدهٔ کنترل پویای دامپرها می‌شود. همچنین در نسل جدید، تنظیم میلهٔ آنتی رول توسط موتورهای الکتریکی انجام می‌گیرد که سریع‌تر و سبک‌تر از نمونه‌های هیدرولیکی قبلی است. در نسل جدید سری 5 تعلیق دو جناقی در جلو و Multi Link در عقب حفظ شده است اما مهندسان ب‌ام‌و هندسهٔ آن‌را تغییر داده و جهت بهبود هندلینگ و راحتی بیشتر، استفادهٔ گسترده‌ای از آلومینیوم به عمل آورده‌اند. همچنین سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب (که ب‌ام‌و آن‌را Integral Active Steering می‌نامد) هم به‌صورت اختیاری در مدل‌های چهارچرخ محرک قابل سفارش است.

bmw-5-series-2017-1024-41

داشبورد این نسل سری 5 نیز به نظر می‌رسد کاملاً از سری 7 اقتباس شده و بیشتر به سمت راننده متمایل شده است. این نشانگر این است که داشبورد سری 5 جدید با زاویه به سمت راننده، بیشتر بر راننده تمرکز پیدا کرده است. همچنین ب‌ام‌و نسل جدید سری 5 را به تکنولوژی رانندگی نیمه‌خودکار مجهز کرده است که نه‌تنها در جاده‌ها خودروهای دیگر را به‌صورت خودکار دنبال می‌کند بلکه می‌تواند از آن‌ها سبقت هم بگیرد. سیستم دستیار حفظ حرکت میان خطوط و دستیار ترافیک هم به‌طور خودکار ماشین را در یک خط مستقیم نگه می‌دارد و حتی در ترافیک نیز قابلیت توقف و حرکت دارد. در این حالت راننده می‌تواند دستان خود را کاملاً از روی فرمان برداشته و با ورژن 6.0 سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive ب‌ام‌و کار کند که در حال حاضر مانند سری 7 مجهز به سیستم تشخیص حرکت دست شده است.

علاوه بر این‌ها، بجای استفاده از مجموعه‌ای از دستورات صوتی مشخص برای کنترل سیستم صوتی و دیگر عملکردها می‌توان به‌وسیلهٔ صحبت کردن طبیعی با خودرو در ارتباط بود و ماشین گفتار طبیعی انسان را درک می‌کند. این ویژگی سال آینده به سری 7 هم اضافه خواهد شد. بدیهی است که سری 5 جدید قادر است خود را به‌صورت خودکار نیز پارک کند درحالی‌که از طریق سیستم جدید ParkNow قادر به پیدا کردن جای پارک خالی برای راننده هم هست.

ب‌ام‌و یک پکیج M Sport را هم در همان روز رونمایی برای سری 5 جدید ارائه کرده است. این پکیج شامل کیت آئرودینامیکی M متشکل از سپر جلو با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، رکاب‌های جانبی برجسته و اسپرت، یک دیفیوزر عقب و سیستم اگزوز با دو سر مستطیل شکل به‌علاوهٔ تریم بیرونی Shadowline، تعلیق M اسپرت با ارتفاع کمتر و رینگ‌های 19 اینچی می‌شود. پکیج M Sport در داخل خودرو نیز فرمان سه‌شاخهٔ چرمی و روکش آلومینیومی پدال‌ها و محل قرار دادن پا را اضافه می‌کند و در صورت سفارش آپشن اختیاری چرم داکوتای مشکی، کفی‌های سفارشی هم برای خودرو ارائه می‌شوند.

فروش نسل هفتم ب‌ام‌و سری 5 در فوریهٔ آینده (بهمن) آغاز خواهد شد و اگرچه قیمت‌گذاری آن هنوز انجام نگرفته است اما نسل جدید کمی گران‌تر از مدل پیشین خواهد بود ولی در عوض بهتر و مجهزتر از قبل شده است.

bmw-5-series-2017-1024-42

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

45 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل حسين
    حسين
    سوابق: (1173 دیدگاه) ,

    درود.
    کسایی که اطلاعات تکمیلی میخوان یه سری مطلاعات براشون جمع آوری کردم:

    نسل قبل سری 5 (F10) اشتراکات زیادی با نسل قبل خودش (E60) داشت و حدود 60 درصد قطعاتشون مشترک بود. با این حال از نظر کارایی و راحتی کلی اختلاف داشتن. اما نسل جدید، کاملا جدید هستش (All New) و با وجود شباهت ظاهریش با F10 در باطن تفاوت بسیار زیادی دارن. طراحی این ماشین هم مثل سری 7 و به گفته خودشون، بیشتر تکاملی هستش نه انقلابی. ب ام و در جهت راحت تر کردن سواری و افزایش توان دینامیکی وقت و هزینه زیادی صرف کرده و حتی قبل از رونمایی این نسل، نویسنده های مجلات مختلف رو دعوت کرده تا تستش کنن و از نظرات اونها در تنظیم ماشین استفاده کرد.
    استفاده از آلیاژهای سبک وزن باعث شده این نسل حدود 100 کیلوگرم از نسل قبل سبک تر باشه و انجام دادن این کار تو دنیایی که 10 کیلو صرفه جویی باعث افتخاره، خیلی هنر میخواد. در حالی یکی از ویژگی های بد نسل قبل وزن زیادش بود. وزن کمتر باعث چابکی بیشتر میشه و توان دینامیکی ماشین رو افزایش میده. از طرف دیگه با این کاهش وزن میشه با موتور کوچکتر و قدرت کمتر به شتاب و چابکی بالایی دست پیدا کرد. به خاطر همین حتی مدل 530i هم از موتور 2 لیتری 4 سیلندر استفاده میکنه. سیستم تعلیق هم طوری تنظیم شده که نسبت به نسل قبل هم نرمتره و هم دینامیک بالاتری در رانندگی اسپرت داره. اینم بگم که طبق سنت ب ام و، تقسیم وزن بین محورهای جلو و عقب با نسبت 50/50 هستش. (نزدیک به 50/50 برای این مدل). همینطور برای اولین بار از سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب در سری 5 استفاده شده.

    سیستم های کمکی و ایمنی زیاد (از جمله حالت رانندگی Adaptive، قابلیت رانندگی خودکار با کلی رادار و سنسور که میتونن در شرایط مختلف جوی به خوبی کار کنن و علاوه بر ماشین جلویی، ماشین جلوییِ اون رو هم زیر نظر بگیرن + قابلیت مانور ناگهانی درصورت وجود یا افتادن یک مانع در وسط جاده) و موتورهای پرقدرت و کم مصرف زیادی هم در این نسل استفاده شدن دیگه توضیح بیشترش واقعا خارج از حوصله ی این کامنت میشه. فقط اینو بگم که مدل M550i با 462 اسب بخار قدرت، شتاب صفر تا صدش 4 ثانیه هستش، یعنی سریعتر از M5 (مدل پایه) فعلی با 560 اسب قدرت!!

    در کل، نسل جدید سری 5، هم لوکس تره، هم راحت تره، هم اسپرت تر و هم با کیفیت تر.

    پاسخ
    1. منتقد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      بیشتر فیس لیفت به نظر میاد،بنز و بی ام و این روزا خیلی محافظه کار و کسل کننده طراحی میکنن،با این روند خودرو سازایی مثل ولوو ،جگوار،لندروور،آلفا تو بازار و رقابت مستقیم کلاس به کلاس از بنزو بی ام و حتی آئودی پیشی میگیرن.

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (45 دیدگاه) ,

        ولوو و جگوار و آلفا هم محصولاتشون شبیه هم هستن. نمیدونم منظورت از اینکه میگی از بنز و بی ام و پیشی میگیرن چیه! ولی حالا حالاها توی فروش و تکنولوژی به بی ام و و بنز نمیرسن. “حتی” به آئودی که گویا به نظر شما از بنز و بی ام و خیلی بالاتره!! هم نمیرسن.

        پاسخ
      2. خسته شده
        سوابق: (623 دیدگاه) ,

        جناب منتقد من از نقد خوشم میاد ولی نقدی که بخواد واقعیت هارو و له کنه دوست من بنز و ب ام و باید از چه لحاظ خوب باشن که به دید شما درسته
        فروش بالا تکنولوژی کیفیت ارزش برند تعداد سایت های مختلف در جهان سوآوری درآمد لوکس بودن در تمامی این موارد میشه گفتن این دو برند به عوان کارتل عمل میکنن در لوکس سازی و گسترشش ولوو و جگوار و … اینا آرزوششونه نصف این دو برند حتی فروش و ارزش داشته باشن با اینکه شاید بد هم نباشن ولی در نمای کلی میشه گفتن فاصله دارن اونم فرسنگ ها اونا تعداد مدل های کمتری و روانه بازار میکنن و مشتری های خاص دارن ولی این دو برند برندهای برتر جهان هستن مثل اپل و مایکروسافت در تکنولوژی هستن
        شاید یکی دوسالی در طراحی از دید عوام مثل گذشته نباشه ولی چنین شرکت های حتی برای این کارشونم دلیل دارن قرار نیست تموم تخم مرغ ها رو تویه یه سبد بذارن

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          خسته شده عزیز پیدات نبود؟؟؟؟

      3. Parvaz
        سوابق: (120 دیدگاه) ,

        منتقد جان میگه شاسی عوض شده شما میگی فقط فیس لیفت هستش 😂 ماشین از عرض طول و ارتفاع هم تغیرات داشته باز فیس لیفت هستش حتما😂 خیلی از دوستان زبان طراحی یه برند رو درک نمیکنند و اصرار در تکراری بودن محصول دارند…

        پاسخ
        1. علیرضا
          سوابق: (191 دیدگاه) ,

          البته دوست عزیز منظورش فکر کنم ظاهری بود وگرنه باطنش کاملا متفاوته ولی واقعا حیف بی ام و با این همه تغییرات مثبت چهرش اونقدر که باید پیشرفت نداشته واقعا یه روزی بی ام و تو اوج طراحی بود با بنگل از e60 بگیرتا e92
          و ایکس 6 وz4 بی ام و فقط یه طراحی کم داره یه خورده هم دوام وگرنه باقی چیزاش بیسته بیسته

      4. دانیال
        سوابق: (24 دیدگاه) ,

        هنوز نمی دونی فیس لیفت چیه!! این کجاش فیس لیفته؟؟

        پاسخ
    2. مجید
      سوابق: (473 دیدگاه) ,

      زیبا و اصیل و قدر و خارق العاده!!!!!!!!!تنها کلماتی که به ذهنم میاد اینا نیستن ولی همشه با دیدن این سری از محصولات سلطان باواریایی تو ذهن خیلی ها شکل میگیرن.
      این ماشین با قدرت هر چه تمام برای حرکت رو به جلو تو بازار طراحی شده و یکی از بهترین اتاق های این سری رو داره شاید به متفاوت بودن دو نسل قبلش نباشه ولی باز هم اصیله قدرت و شتابش واقعا خوبه امکاناتش عالیه و همچنین لذت رانندگیش بیشتر من به شخصه از این که مدل پلاگین هیبریدش هم معرفی شده خوشحال شدم و همچنین امکان فرمان پذیری چرخ عقب و سیستم X-Drive ولی حتی بدون این ها هم BMW تو هندلینگ مثال زدنیه من بی صبرانه منتظر تک خال این خانواده یعنی M5 اسطوره ای هستم و مطمئنم رقباش رو بدجور سوپرایز میکنه

      پاسخ
      1. حسین
        سوابق: (1173 دیدگاه) ,

        خواهش میکنم.
        قربان شما آقای جهرمی عزیز و همینطور سایر دوستان

        پاسخ
  2. مسعود
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    خیالم راحت شد
    با این مشخصات ظاهری و باطنی نمیتونه تهدیدی جدی واسه کلاس ایی باشه 😊

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3813 دیدگاه) ,

      .
      .اتفاقا خیلی تکامل پیدا کرده و بهبود یافته.
      فقط قیافش خیلث شبیه سری 7شده.
      bmw یک بنگل تازه میخواد.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل "Amir"
      "Amir"
      سوابق: (448 دیدگاه) ,

      مث همیشه بی ام و یه سدان اسپرت بی نقص با طراحی عامه پسند و تکنولوژی به روز تولید کرد ، شتابشم به نسبت بهبود خیلی خوبی داشته که واسه این سگمنت زیادم هست ! اما نمیدونم چرا ، نسل قبلی حس بهتری بهم میده ، اما اینم عزیز دل برادره 😁
      عمرا یه روزی اینو ول نمیکنم ای کلاس بگیرم

      پاسخ
    3. omid
      سوابق: (140 دیدگاه) ,

      توی تست فنی که ب ام و همیشه جایگاهش مشخص و تثبیت شده است، ولی حداقل سری5 در زمینه طراحی بدنه یه سر و گردن بالاتر از اون مرسدس کلاس ایی هست که همه رو ناامید کرد.

      پاسخ
  3. hamid
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    بعد از هفت سال بیشتر شبیه یک فیس لیفت ماژور است تا نسل جدید .اتاق ای ۶۰ ب ام و هیچ وقت تکرار نمی شه

    پاسخ
  4. علیرضا4225
    سوابق: (109 دیدگاه) ,

    کلا بی ام و جز اسطوره های اتومبیل سازی دنیاست من به شخصه عاشق بنز و بی ام و هستم ولی حسم میگه که در حال حاضر مثل گذشته نمیشه به کیفیت خودرو های آلمانی اعتماد کرد و اونها رو از نظر کیفیت در سطح ژاپنی ها نمی دونم شاید هم کیفیت خوبی داشته باشند نظر شما چیه؟

    پاسخ
    1. امیرسابق
      سوابق: (134 دیدگاه) ,

      دیگه حالم از ماشینای ژاپنی به هم میخوره
      ینی اینطور بگم : همین که ژاپن طرفدارانی مثل شما داره واقعا کافیه براش. برو با ژاپنیا خوش باش داداش فکر کن بنز سواری.
      تو دنیا هیچ برندی توی لوکس و مجلل بودن به بنز بعد بی ام و نرسیده ( البته توی شتابم بی ام و که کاری با اون ندارم)
      حالا چقدر میخوایید منفی بدید چون من واقعیت رو گفتم

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        هم ژاپن عالیه هم المان

        پاسخ
    2. كوروش
      سوابق: (341 دیدگاه) ,

      واقعا کف کردم ؛//////
      ماشین های المانی کیفیت ژاپنی هارو ندارند !!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        اقا کوروش عزیز داری درباره المان حرف میزنی ها
        درست ژاپن خودروساز باکیفیتی هست ولی المان توطراحی هاش عالی کارمیکنه.
        بنز-بی ام و-پورشه-ائودی-فولکس واگن-مایباخ و غیره اسطوره های خودروسازی در جهان هستن

        پاسخ
    3. تصویر پروفایل حسين
      حسين
      سوابق: (1173 دیدگاه) ,

      درود.
      شما یه جورایی هم درست میگی هم اشتباه. اگه تصورتون اینه که ماشین آلمانی مساویه با خرابی زیاد و تو راه موندن و استارت نخوردن و هر روز توی تعمیرگاه بودن و اینکه در ماشینای آلمانی فقط به زرق و برق و ظاهر و پرفورمنس توجه شده، باید بگم که اشتباه میکنید.

      تا حدودای دهه 80 میلادی، مهندسی آلمانی به معنی پیشرفته و بادوام و با کیفیت بودن بود اما اوضاع جهان جوری پیش رفت که مهندسی آلمانی رو این روزها (در زمینه خودرو سازی) میشه به معنی کارایی و عملکرد بالا دونست. البته نه به این معنی که آلمانی ها به کیفیت توجه نمیکنن. به هر حال هر شرکتی تمرکزش رو روی یه چیز میذاره. ژاپنیها معمولا روی کیفیت و دوام تمرکز زیادی دارن و آلمانی ها روی عملکرد و کارایی. منظورم این نیست که ژاپنی ها از عملکرد غافل هستن و آلمانیها از کیفیت. تفاوت در تمرکز و اولویتهای اونهاست.

      اون چیزی که واضحه و اهمیت زیادی هم داره اینه که هرچه یک سیستم پیچیده تر بشه، نگهداری بیشتری میطلبه و احتمال خرابی بیشتری هم داره. در صورت نگهداری صحیح، یک ماشین آلمانی بسیار با دوام و عالی خواهد بود و احتمال اینکه کسی رو در راه بذاره تقریبا صفره. اما با این حال احتمال روبرو شدن با Error های سیستمهای مختلف وجود داره. Error هایی که بعضا برطرف کردنشون نیازمند صرف هزینه ی بالاس و این هزینه ی بالا در واقع به خاطر همون پیچیدگیها به خریدار تحمیل میشه. پیچیدگیهایی که عملکرد و پرفورمنس رو به ارمغان میارن. و ماشینای ژاپنی با کمی عملکرد کمتر، سادگی و دوام بیشتر رو به خریدارانشون هدیه میدن. (البته منظورم این نیست که ماشینای ژاپنی صرفا به خاطر عملکرد ضعیفترشونه که با دوام تر هستن! دلیل با دوامتر بودنشون، تمرکزیه که روی دوام و کیفیت دارن و به خاطرش کلی کار میکنن.)

      پاسخ
      1. ساسان.م
        سوابق: (239 دیدگاه) ,

        قربون آدم چیز فهم
        حرف حساب جواب نداره
        در یک جمله هر شرکتی اولویت خاص خودشو داره
        ژاپن آلمان آمریکا هر سه خوبن

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3813 دیدگاه) ,

        حسین جان زیباترین کامنت این صفحه رو شما نوشتی.
        عالی بود.

        پاسخ
  5. Efk
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    اینطوری که زیاد چنگی به دل نزد،البته از نزدیک مطمعنم گیراتر خواهد بود،جلو پنجره پهنش خیلی با ابهتش کرده چراغای کشیده ام واقعا دوست دارم اما طراحیش می تونست بهتر باشه

    پاسخ
  6. سید علیرضا
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    .
    طراحی داخلیش قدیمیه.

    پاسخ
  7. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2215 دیدگاه) ,

    تو سپر جلو پر از سنسوره. بی ام و همچنان زیبا و باوقاره

    پاسخ
  8. ارین .بنز
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    طراحی سری هفت بنظرم خیلی بهترهههههه
    اونقدر خوشم نیومد…

    پاسخ
  9. بنتلی
    سوابق: (1065 دیدگاه) ,

    عجیب دوس داشتنیه!…جدای تکنولوژی های بکار رفته و کیفیت فوق العادش، شتابش خیلی عالیه!…190اسب 6 ثانیه!

    پاسخ
  10. نویدی
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    انقدر کامله که دیگه نیازی به تغییرات بیشتر از این نداره.

    پاسخ
  11. امیر
    سوابق: (229 دیدگاه) ,

    یه طراحی پخته با زبان طراحی از داداش بزرگش گرفته مثل ای کلاس که کوچکتر اس کلاسه بی ام دبلیو هم همین راه روداره میره وبسیار هم کاربردی وجالبه وقطعا فروش خیلی خوبی خواهد کرد بدون شک

    پاسخ
  12. kurdishlambo
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    سری 5ش شده سری7 حالا سری7ش چی میشه الله اعلم!
    راستی اگه پراید بود چراغاشو تغییر میدادن(نزدیک بود همچین مقایسه ی همیشه در صحنه ای رو یادم بره!!)

    پاسخ
  13. Morteza
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    خوبه ولی خب بی ام و نیاز به طراحی های جدید داره
    مخصوصا داخلش که خیلی تکراری شده😑

    پاسخ
  14. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    برادران درست به کار شن جنسیس و برند های دیگه رو مقایسه کنن اخرشم بگن جنسیس بهتره!

    پاسخ
  15. MohammadreZa
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    عالیه حرف نداره. کلمات در وصفش نمیگنجن.
    البته یکم نیاز به زمان داره تا طراحیش به دل بعضی ها که خیلی خوششون نمیاد بشینه. هرچقدم شبیه سری7 شده باشه چه اشکالی داره !!! مگه سری7 چشه .. سری 7 هم طراحی عالی ای داره.

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل Hamed Ferrari
    Hamed Ferrari
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    این چرا کلاچ دوگانه نیست؟ گیربکسش از اون اتوماتیکای قدیمیه

    پاسخ
  17. Saied
    سوابق: (830 دیدگاه) ,

    مثل همیشه پرچم بی ام دبلیو و ایفون بالاست

    پاسخ
  18. Saied
    سوابق: (830 دیدگاه) ,

    من یه سوال دارم؟
    یعنی واقعا گوشیه أیفون تو این ماشین بدون اتصال سیم و نصب سخت افزار دیگه شارژ میشه؟

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1173 دیدگاه) ,

      درود.
      هر گوشی هوشمندی که قابلیت شارژ بی سیم رو داشته باشه میتونه با شارژر بی سیم این ماشین شارژ بشه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.