چراغ ترمز پویا ب‌ام‌و برای محافظت از برخورد به عقب موتورسیکلت

ترمز اضطراری اغلب با خطر برخورد از عقب همراه است زیرا ممکن است راننده وسیله نقلیه پشت‌سر شما قادر به تجزیه‌وتحلیل وضعیت و شدت ترمز شما نباشد. این موضوع می‌تواند خطرآفرین باشد به ویژه برای موتورسواران، به همین خاطر بخش ایمنی ب‌ام‌و در آرسنال، چراغ ترمز پویایی معرفی کرده که به منظور هشدار بهتر به وسایل نقلیه درهنگام ترمز گرفتن، طراحی شده است.

BMW dynamic brake light
BMW dynamic brake light

ب‌ام‌و بخش Safety 360 را در سال 2012 به منظور یکپارچه‌سازی ویژگی‌ها، تحت یک عنصر بازاریابی مشترک تاسیس کرد. بخش ایمنی موتور سیکلت از طریق سه نقطه مجزا خدمت می‌کند: فن‌آوری حرکت، تجهیزات راکب و آموزش راکب. اولین نکته درمورد چراغ ترمز پویا این است که حاصل فن آوری‌های به دست آمده در بخش خودرو این شرکت می‌باشد.

BMW dynamic brake light
BMW dynamic brake light

عمکرد این چراغ ترمز به منظور هشدار در شرایط اضطراری در دو مرحله صورت می‌گیرد. زمانی که ترمز موتور سیکلت در سرعت بالاتر از 50 کیلومتر بر ساعت، اعمال شود، این سیستم فعال می‌شود و چراغ ترمز با فرکانس 5 هرتز، یا پنج بار در ثانیه روشن و خاموش می‌شود. مرحله دوم زمانی وارد بازی می‌شود که سرعت موتور سیکلت با شتاب منفی به 14 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، آنگاه فلاشر به عنوان چراغ هشدار دهنده خطر به طور خودکار روشن شده و تا زمانی که دوباره به سرعت حداقل 20 کیلومتر بر ساعت برسد روشن باقی می‌ماند.


چراغ ترمز پویا همراه سیستم ترمز ABS حرفه‌ای و به عنوان یک سیستم پیشرفته حمایت از روند ترمز موتور سیکلت برای جلوگیری از تصادف عرضه می‌شود. هر دو این ویژگی‌های ایمنی درون بسته‌‌ حرفه‌ای و برای مدل‌های 2016 R1200GS, R1200GS ادونتور و مدل‌های S1000XR عرضه می‌شود و به صورت استاندارد بر روی K1600GT ،GTL و GTL اکسکلوسیو لاکچری توررز در دسترس خواهد بود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

11 دیدگاه

  1. علیرضا
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    دقیقا همین ایده ساده ولی بشدت کاربردی رو چند سال پیش یکی از دوستان ما داشت… فرقش این بود ک دوستمون کارمند بی ام دبلیو نبود

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      حالا چرا داری اینقدر با حرص مینویسی اولا کارمند بی ام دبیلو نه و بی ام و بعدم اگه فلجه مادرزاد هم اگه قهرمان دویه المپیک نشد مقصر خودشه منطق داشته باش ما ایرانی ها همیشه میخوایم بگیم بهتر از بقیه هستیم و از همه بهتریم ولی در عمل هیچی نیستیم اگه رک دارم میگم دوستان ببخشن اگه نفتمونو ازمون بگیرن یا نداشته باشیم هیچی برای خوردن نداریم این یه واقعیته دوسته شما اگه خیلی هنر داشت باید تا آخرش میجنگید و اگه هم اختراع به درد بخوری داشت به هر نحوی شده باید ثبت میکرد اگه هم زحمتی نکشیده باشه خیلی راحت از کنارش میگذشت شاید الان شما بگی من بی دردم ولی اینو بدون تمومه این پروسه ها رو منم دیدم و طی کردم که الان به این نتیجه رسیدم کافیه برای چند دقیقه آدم فکر کنه همه چی درست میشه

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل فردین بهادری نژاد
      فردین بهادری نژاد
      سوابق: (129 دیدگاه) ,

      فرقش اینه که اینجا ایرانه داداش
      ما هنوز تو این موندیم که برا پراید ضبط بزاریم یا نه 😐
      به این ایده ها و فکرهای خلاق توجهی نمیشه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
        نوید جهرمی
        سوابق: (1459 دیدگاه) ,

        دقیقاً. وقتی یه عده میرن تعمیرگاه و ABS خودروشون رو غیر فعال میکنن تا بهتر ترمزون جواب بده، وقتی هنوزم موتورهای 125 سی چهل سال پیش رو اونم با بیشترین افت کیفیت تولید میکنیم ، وقتی حتی سیستم صوتی آپشن محسوب میشه دیگه چ توقعی میره.

        پاسخ
    3. فورد
      سوابق: (287 دیدگاه) ,

      این خارجی ها هم سوسول هستنا اخرش میخوای بری زیر کامیون دیگه تو ایران این همه رفتن زیر تریلی اسمون به زمین اومد که هیچ اب از اب هم تکون نخورد

      پاسخ
  2. حامد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سمند ال ایکس منم همینطوریه!!!!

    پاسخ
  3. پویان
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    سمند ال ایکس هم نیمچه چراغ ترمز پویا داره پس:دی وقتی محکم بزنی رو ترمز چراغ خطرش روشن میشه!

    پاسخ
  4. ahmad
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    ببین اونا دارن چی تولید میکنن اونوقت هنوز تو مملکت ما داره قطعات چینی موتور های سی جی 125 مونتاژ میشه. (توجه کنید که حتی تولید نمیشه و فقط مونتاژ میشه!)
    هنوز توی این مملکت ترددموتور های کاربراتوری با سیستم ترمز (لنت کفشکی! ) آزاد هست و هنوز این موتور های (اگه بشه اسمشونو موتورسیکلت گذاشت!) کاربراتوری بدون ایمنی و پر سر و صدا داره تولید میشه و خیلی راحت شماره گذاری میشه.
    سود آقایون به جون مردم ارجعیت داره!

    پاسخ
  5. حبیب
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان من طهماسب زاده مخترع چراغ ترمز بیدرنگ هستم سال هشتادو دو پرایدی رو با قیمت هزار تومن مجهز به این سیستم کردم اختراع رو ثبت نمودم وبرای ارایه اون دچار مشکل شدم ودر حالی که میدونستم اختراعم نو هست دریک دایره بسته هشت سال دور خودم چرخیدم تمام این ایده ها مشتقات ایده من هستند با جسارت کامل میگم طرحی که داشتم به دلیل سادگی وبزرگیش وچون ما مرجع نبودیم ومن دسترسی به خارج نداشتم ضایع شد ولی جدیدا طرحم رو به اقایی به اسم رضایی در المان گفتم که ایشون پیگیر این طرحه وبهتون قول میدم این طرح رو اثبات میکنم ودر خود المان این طرح رو تست جاده ای میگیرم به امید حق

    پاسخ
  6. habib8
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    باسلام خدمت دوستان من حبیب طهماسب زاده عضو انجمن مخترعین هستم این طرح رو من ده سال پیش به عنوان اختراع ثبت کردم ولی متأسفانه به خاطرسادگی وبزرگیش واین که ما مرجع نیستیم ده سال تو یه دایره بسته دویدم وبه دلیل این که دسترسی به خارج نداشتم نداشتم نتوانستم طرح را مطرح کنم ولی جدیدا طرحم رو از طریق اقایی به نام رضایی تو المان پیگیری میکنم وباجسارت میگم که این طرح ها مشتقات طرح من هستند ومطمئن باشید این طرح رو به زودی در المان تست میکنم به امید حق

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.