چرخ‌های فیبر کربنی ب ام و

بعد از سرمایه گذاری وسیع ب ام و روی تولید انبوه قطعات فیبر کربنی برای مدلهای i3 و i8 حالا باید منتظر نتیجه این ماجراجویی پر هزینه باشیم. یکی از دست آوردهای ب ام و چرخهای سبک وزن فیبر کربنی است که می‌تواند روی آینده خودروهای اسپرت تأثیر بگذارد.

BMW carbon-fiber
پلیمرهای تقویت شده با الیاف کربن یا به اختصار CFRP به تدریج جایگزین آلومینیوم، منیزیوم و فولاد می‌شوند. با وجود قیمت بالا و پیچیدگی تولید، یک دوجین از خودروهای ب ام و نظیر مدل‌های اسپرت و یا رولز رویس و مینی در آینده متقاضی این قطعات در بدنه، ی شاسی خواهند بود.

BMW-carbon-fiber-wheel-2
چرخ آلیاژی-فیبر کربنی

چرخهای فیبر کربنی می‌توانند ترکیبی از پره‌های آلیاژی و لبه‌های فیبر کربنی باشند. این یعنی 25 درصد صرفه جویی در وزن چرخها در مقایسه با چرخهای آلیاژی کنونی. اما مشکل اینجاست که چرخهای فیبر کربنی از انعطاف پذیری پایینی برخوردارند و ممکن است به راحتی آسیب ببینند. به همین دلیل قانون گذاران اروپایی هنوز در این مورد کاملاً متقاعد نشده‌اند. اما راه حل ب ام و ساخت چرخ‌ها به صورت یک تکه از فیبر کربن است. در این صورت حتی نسبت به چرخهای منیزیومی تا 20 درصد دیگر و نسبت به چرخهای آلیاژی متداول، 35 درصد هم کاهش وزن خواهیم داشت.

چرخ یک تکه فیبر کربنی ب ام و
چرخ یک تکه فیبر کربنی ب ام و

برنامه ب ام و، معرفی این چرخ‌ها ظرف 24 ماه آینده است. حتی استفاده از فیبر کربن در قسمت‌هایی از میل گاردان نیز در برنامه این شرکت قرار دارد. پیش از این شرکت Koenigsegg توانسته بود برای مدل Agera R خود در سال 2012 از چرخهای تمام فیبر کربنی استفاده نماید.

13 دیدگاه

  1. xsajad
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    چقدر زیبا هست حیف یکم مشکل انعطاف پذیری داره و قیمتش هم یکم بالاست ولی در هر صورت عالی هست

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      امیدوارم
      مشکلاتش برطرف بشه
      و
      فراگیر بشه

      پاسخ
  2. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    نمیدونم چی باید بگم به این خارجیا اینا واقعا دزدی بلد نیستن باید یه دوره فشرده پیش مدیران سایپا و ایران خودرو بیان طفلکی ها اگه نو اوری نداشته باشن میرن پی کارشون حرف اولو تو صنعت خودرو سازی المان و دیگر خودرو سازهای جهان خلاقیت و نو اوری میزنه اما تو سایپا و ایرانخودرو حرف اول و اخرشون چیه؟
    هرکی هر چی دوس داره بگه

    پاسخ
      1. Zonda R
        سوابق: (1591 دیدگاه) ,

        F.A
        به هر حال این همه هزینه
        و
        تحقیقات
        نتایج خوبی در اینده
        خواهد داشت

        پاسخ
  3. MCT
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    همیشه عاشق رینگهای BMW بودم.همیشه اسپورت و تو دل برو هستن

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    واقعا آدمو دیوونه خودشون میکنن…..

    پاسخ
  5. m.a7200
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    سمند خودروی مثلا ملی از سال 1390 به بعد روی سمندLX دیگر رینگ اسپرت نمیگذاره و تبدیل به قالپاقی کرده که سال 1380 روی سمند معمولی میگذاشته و قیمت ماشین هم افزایش داده
    حالا ایران فرغون رو با بی ام و مقایسه کنید…!

    پاسخ
  6. فقط BMW
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    به بی ام و ایمان کامل دارم مطمئن هم هستم همیشه کاراش پرفکته

    پاسخ
  7. مسلم
    سوابق: (32 دیدگاه) ,

    خوبه که شرکتهایی مثل BMW وجود دارند باعث امیدواریه. حتی دیدن ماشیناش لذت بخشه

    پاسخ
  8. احمد
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    فیبر کربن هم داره از دور خارج میشه. هنوز فیبر کربن فراگیر نشده که ماده جدید “گرافن” میتونه انقلابی تو صنعت ایجاد کنه!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.