بی ام و

نسخهٔ کشیدهٔ ب‌ام‌و سری 5 در نمایشگاه شانگهای معرفی شد

همان‌طور که اطلاع دارید مردمان چین علاقهٔ فراوانی به خودروهای کشیده با فضای پای عقب زیاد دارند و به دلیل تقاضای بالا، اکثر خودروسازان اقدام به ساخت نسخه‌های فاصله محوری کشیده از محصولات خود صرفاً برای بازار چین نموده‌اند. یکی از جدیدترین این خودروها، نسخهٔ کشیدهٔ نسل جدید ب‌ام‌و سری ۵ است که در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷ معرفی شده است. این خودرو که بازهم فقط در بازار چین عرضه می‌گردد، به میزان ۱۳.۳ سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری نسبت به نسخهٔ استاندارد سری ۵ دارد.

bmw-5-series-lwb-1

با این افزایش حالا فاصلهٔ محوری سری ۵ به ۳.۱۰ متر رسیده است که درنتیجه فضای پای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم نموده است. همانند نسخهٔ استاندارد سری ۵، این مدل کشیده را هم می‌توان در سه تیپ استاندارد، Luxury Line و M Sport سفارش داد. همچنین نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این خودرو نیز قابل خریداری است.

تغییر بزرگی که در کابین این ماشین روی داده است، وسعت فضای پای سرنشینان عقب است که به لطف فاصلهٔ محوری کشیده به دست آمده است. علاوه بر این، در این ماشین متریال عایق و از بین برندهٔ صدا بهبود یافته‌اند، یک سیستم کنترل و زدودن آلودگی هوا در آن تعبیه شده است و صندلی‌های جدیدی نیز در آن بکار رفته که حتی از نسخهٔ استاندارد سری ۵ هم راحت‌تر هستند. از آپشن‌های مختلف این ماشین نیز می‌توان به سقف شیشه‌ای پانورامیک، تهویهٔ فعال صندلی‌ها و صندلی‌های عقب فردی با تنظیم الکتریکی تکیه‌گاه اشاره کرد.

bmw-5-series-lwb-17

bmw-5-series-lwb-5

مطمئناً این نسخهٔ کشیده در ظاهر هیچ تفاوتی با نسخه‌های استاندارد سری ۵ ندارد و تنها وجه تمایز آن‌ها طول بیشتر درهای عقب است. علاوه بر این، برای تأکید بر طول بیشتر این خودرو، یک خط اضافی هم در بالای چراغ‌های عقب آن کشیده شده است. سری پنج LWB توسط شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ب‌ام‌و-برلیانس در کارخانهٔ شنیاگ چین به تولید خواهد رسید و به‌صورت محلی در ماه ژوئن امسال در بازار چین عرضه خواهد شد. سری ۵ فاصله محوری کشیده تنها یکی از ۱۷ خودرویی است که ب‌ام‌و قصد دارد امسال در جمهوری خلق چین عرضه کند.

bmw-5-series-lwb-9

همان‌طور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، سدان‌های فاصله محوری کشیده یا همان LWB در چین بسیار محبوب هستند. به همین دلیل آئودی چندی است مدل A6 L را در این کشور عرضه می‌کند درحالی‌که مرسدس بنز هم سال گذشته نسخهٔ LWB از سدان E کلاس خود را در چین رونمایی کرد. امسال هم آکورا نمونهٔ پروتوتایپ سدان کشیدهٔ TLX-L خود را در شانگهای رونمایی کرد که تا اواخر امسال وارد بازار می‌شود و رقابتی سخت میان این سدان‌های پریمیوم کشیده شکل می‌گیرد.

bmw-5-series-lwb-3

پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…

shanghai-auto-show-2017-4

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. pooriya

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    خب برید سری ۷ بخرید چه کاریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (76 ديدگاه)

      جالب چینی ها بایک وجب قددنبال ماشین های کشیده هستند ولی اتوبوس ها وواگن های متروی که به ایران میفرستند آن قدرصندلی هاش فشورده هستش که پدرآدم درمیاد!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        وقتی خودمون همچین چیزی سفارش میدیم خب چین چکار کنه.
        نکنه انتظار داری بگه: نه اینجوری اذیت میشین ما همچین چیزی نمیسازیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. gewnika

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با اینکه عاشق سری ۵ هستم ولی دیگه نسخه کشیده شدش رو درک نمیکنم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهراب

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    اخه چقدر فاصله محور بیشتر میتونه ماشینو قشنگ کنه واقعا زیباست.
    بنز با ب ام و دنیارو جای بودن کردن خداوکیلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کارال

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    بی ام و چرا همش تو کار تقلید کردنه . باو توام ی سبکی واسه خودت درست کن . همش چشمش دنبال این و اونه ک ببینه کی چی میسازه و موفق اونم سریع پا میکنه تو کفششون البته موفق هم هست اورین . جدیدا هم ک میخواد سوپر کار بسازه …عجب . باید از هموطناش یکم درس یاد بگیره ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Saied

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    سری ٧ ارزان قیمت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سیاوش

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چینی های 50 سانتی متری کشیده دوست دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. amin

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    کلا از بی ام و متنفرم بیش از حد بی کیفیته و به درد همون چینیا میخوره .اونایی که المان رفتن میدونن به خاطر کیفیت پایینش در حد ایران هم فروش نداره در خود المان. در عوض فولگس ماشین محبوبیه اونجا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این کار فاصله بین کلاس هفت و پنج رو کلا از بین میبره چرا این کارو میکنن من نمیفهمم ولی خوب بد نیست ادم یه ماشین لوکس با قیمت پایین تر سوار بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا