کواترو یا ایکس‌درایو، شما روی کدام شرط می‌بندید؟

سیستم‌های انتقال نیرو به چهار چرخ می‌توانند کارایی خود را در شرایط سخت و زمین‌های ناهموار یا لیز به‌خوبی نشان دهند. در اینجا دو خودروی آلمانی با سیستم‌های منحصربه‌فرد انتقال نیروی چهار چرخ خود به مسابقه طناب‌کشی روی آورده‌اند. در یک طرف ب‌ام‌و F30 سری 3 و در سوی دیگر آئودی A3 قرار گرفته‌اند.

BMW Vs Audi Tug of War in Snow
BMW Vs Audi Tug of War in Snow

ب‌ام‌و از سیستم انتقال نیروی معروف xDrive و آئودی از سیستم انحصاری کواترو سود می‌برند. البته محصول بیمر، بیش از 100 کیلوگرم سنگین‌تر از رقیب آئودی خود است. این دو اتومبیل در کلاس‌های متفاوت و وزن متفاوت هستند. در حالی که BMW از تایرهای پیرلی P7s چهار فصل استفاده می‌کند، مشخص نیست که آئودی رقیب چه تایری به پا دارد. بعلاوه در اینجا اهمیت قدرت و گشتاور پیشرانه نیز در حد پایینی است چون در هر صورت چرخ‌ها روی مسیرهای لغزنده در حال سرخوردن هستند و نه در حال چنگ زدن زمین. نکته شایان ذکر دیگر سیستم کنترل کشش آئودی است که در ب‌ام‌و وجود نداشت و این موضوع و اهمیت آن در پایان کلیپ مشخص می‌شود.


[دانلود ویدئو]

19 دیدگاه

  1. هادی
    سوابق: (170 دیدگاه) ,

    کنترل پایداری چجوری میگین خاموشه ؟ تو جفتشون انحراف وجود داره تو بی ام و بدلیل گشتاور بیشتر خودشو نشون داد

    پاسخ
    1. پویان
      سوابق: (54 دیدگاه) ,

      فکر میکنی مثلا ماشین کنترل پایداریش روشنه دیگه نباید تحت هیچ شرایطی کنترلش بهم بخوره؟؟!!

      پاسخ
    2. arman
      سوابق: (100 دیدگاه) ,

      همه شرایط ب نفع بی ام و بود ولی با این حال ائودی تو نتیجه بهتر بود
      من قبل دیدن کلیپ گفتم ائودی اما شرایط بی ام و رو خوندم یکم دو دل شدم
      اون همه قهرمانی ائودی تو مسابقات رالی که الکی نیس یه جاهایی از اون تجربات استفاده میکنن دیگه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل shahab
        shahab
        سوابق: (646 دیدگاه) ,

        نکته شایان ذکر دیگر سیستم کنترل کشش آئودی است که در ب‌ام‌و وجود نداشت و این موضوع و اهمیت آن در پایان کلیپ مشخص می‌شود.
        میشه دقیقا بگی این چجوری به نفع بی ام وست؟؟

        پاسخ
    3. sina
      سوابق: (309 دیدگاه) ,

      میگه وجود نداشت کجا گفت خاموشه ؟

      پاسخ
  2. محمد علي
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    جالب بود وزن ایودی بنظرم بیشتر بود که چسبندگی ایش بیشتر می شه و bmw رو می کشه

    پاسخ
  3. king 918
    سوابق: (1607 دیدگاه) ,

    ماشالا ائودی . خیلی خوب بود ……………

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل <<<<<
    <<<<<
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    وقتی شرایط آزمایش استاندارد نیست نمی توان یک استدلال منطقی بیان کرد
    هرچند خیلی هامون کاری به منطق نداریم!

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    نه دیگه اینا دارن پاشونو از گلیمشون دراز تر می کنن بکشین کنار دیگه تا یه خدای آفرود واساده دو تا بچه نمی پرن وسط طناب کشی کنن کار بزرگ تراس

    پاسخ
  6. ارمان
    سوابق: (1000 دیدگاه) ,

    از برد audi خوشحالم اما اگر لاستیک زمستانی روش بود که یه جورایی دپینگ حساب میشه

    پاسخ
  7. حميد
    سوابق: (872 دیدگاه) ,

    من زنگ زدم نمایندگی ds و در رابطه با ds6 پرسیدم که دو دف هست گفت نه ولی ایکس درایو هست مگه میشه دو دفرانسیل نباشه و ایکس درایو باشه

    پاسخ
    1. tv
      سوابق: (199 دیدگاه) ,

      عزیزم اینجا ایرانه … کمتر کسی از ماشین سر در میاره اونم تو نمایندگی که همه واسه پول وچاپیدن ملت دست به دست هم دادن…

      پاسخ
  8. arash66
    سوابق: (300 دیدگاه) ,

    این تست ها بیشتر جنبه fun دارن تا تست های اصولی و علمی …
    ولی خب quattro شایستگی خودش رو دهه هاست که ثابت کرده …

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل Enzo
    Enzo
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    اصلا طناب کشی هیچ ملاکی نداره . بستگی به شگرد رانندش داره . یه کیلیپ دیدم یه داج رم قدیم یه کامیون جفت محور رو میکشه در حالی که اون کامیون ممکنه سه برابر اون داج وزنش باشه.

    پاسخ
  10. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چندی پیش در سوئد و در شرائط برابر یکی از مجله های معروف اینجا ازمایشی منحصر به فردی رو در این باره انجام داد که در ان سوبارو اول و ولوو دوم شد.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.