بی ام ومسابقات

آشنایی با خودروی ایمنی 1M کوپه ؛ مدل 2011

مسابقات قهرمانی موتور سواری جاده ای جهان – MotoGP – یکی از جذاب ترین و محبوب ترین رویدادهای ورزشی به حساب می آید.

مشارکت خودروهای سری M ب ام و Gmbh در این مسابقات موتور سواری، امسال وارد چهاردهمین سال خود می شود. اما سال میلادی گذشته، ب ام و M Gmbh برای تضمین ایمنی دورهای تمرینی و نیز خود مسابقات،  یک خودرو ایمنی رسمی را برای مسابقات فصل در نظر گرفت تا تیم مدیریت Dorna همچنین مسوولان IRTA از آن بهره گیرند . . . .

BMW 1-Series M Coupe MotoGP Safety Car

در نوزدهم ماه مارس ۲۰۱۱ ، از ب ام و سری یک کوپه M و برای اولین بار به عنوان خودروی ایمنی رسمی مسابقات MotoGP پرده برداری شد. همچنین اعلام شد که مدل خیابانی آن نیز از اواخر ماه آینده (آوریل ۲۰۱۱) روانه بازار خواهد شد.

BMW 1-Series M Coupe MotoGP Safety Car

این خودرو که به صورت ویژه توسط BMW M Gmbh مختص مسابقات MotoGP تدارک دیده شده، پیشرانه ۳۴۰اسب بخاری شش سیلندر خطی با توربوهای دوگانه ب ام و و سایر بخش های سیستم انتقال نیرو را بدون تغییر در خود می بیند.

در نتیجه برای افزایش قابلیت های دینامیکی آن، تیم مهندسی ب ام و دست به سبک سازی خودرو زده است که از جمله موارد قابل ذکر در این بخش می توان به کاپوت ساخته شده از جنس فیبرهای کربن تقویت شده با ورودی های هوا بزرگ تر، ورودی‌های پلی کربنات کناری و عقب و همچنین سیستم اگزوز ویژه از جنس تیتانیوم که علاوه بر کاهش وزن، صدای گوشنوازی را نیز نصیب این خودرو کرده است اشاره کرد.

BMW 1-Series M Coupe MotoGP Safety Car

در بخش عقب و به عنوان مکمل اسپویلر نصب شده، یک باله قابل تنظیم وظیفه ایجاد نیروی عمود یمورد نیاز در شرایط مختلف را بر عهده دارد. در بخش جلو نیز آیرودینامیک خودرو با بهره گیری از براگیرهایی با زاویه مشخص و پخش کننده های جریان هوا بهبود یافته است.

BMW 1-Series M Coupe MotoGP Safety Car

تکنولوژی سیستم تعلیق ب ام و سری یک کوپه M برای این خودرو ایمنی دوباره برنامه ریزی شده است. ارتفاع خودرو با توجه به بهره گیری از چنین سیستم تعلیقی کاملا قابل تغییر بوده و ارتفاع اکسل جلو و عقب هر یک با توجه به پیست های مختلف به صورت جداگانه قابل تنظیم است.

سیستم ترمز استاندارد ب ام و سری یک کوپه M در مدل خودرو ایمنی آن با سیستم ترمز مسابقه ای مجهز به کالیپرهای شش پیستونه جایگزین شده. همچنین مهندسان برای آن، رینگ های ۱۹ اینچی با لاستیک های ۲۵۵ / ۳۵ در جلو و۳۰/۲۸۵ در عقب درنظر گرفته ‌اند.

BMW 1-Series M Coupe MotoGP Safety Car

فضای داخلی این خودرو، نمایشی از یک طراحی منسجم و ناب متناسب با محیط استفاده آن است؛ قفسه محافظ در مقابل واژگون شدن خودرو که در پشت ستون B جای داده شده و همچنین صندلی های عقب حذف شده و درجلو دو صندلی مسابقه ای با کمربندهای شش نقطه ای و فرمان M از جنس آلکانترا افزوده شده است.

BMW 1-Series M Coupe MotoGP Safety Car
BMW 1-Series M Coupe MotoGP Safety Car

در خاتمه لازم به ذکر است که ب‌ا م‌و ازسال ۱۹۹۹ تا به امروز با نه خودرو مختلف، وظیفه برقراری ایمنی در مسابقات قهرمانیMotoGP را به بهترین نحو ممکن بر عهده داشته است. امسال نیز علاوه بر ب ام سری یک که به صورت رسمی خودرو ایمنی این مسابقات بوده، ب ام و دو خودرو M X6 و M3 را نیز به عنوان دو خودرو ایمنی ذخیره معرفی نمود. البته ناگفته نماند که خودروی پزشکی مسابقات سال گذشته نیز ب ام و ۵۳۵i تورینگ بود!

BMW 1-Series M Coupe MotoGP Safety Car
BMW 1-Series M Coupe MotoGP Safety Car

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ShahabLambo

    ۲۸ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    عالــــی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Amir mahdi

    ۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    من از این سری خوشم نمیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا