معرفی رسمی سری 4 کانورتیبل

ب ام و سری 4 کانورتیبل بعد از فاش شدن تصاویر و اطلاعات آن، چیز زیادی برای نمایش ندارد. حتی چهره آن هم هیچ سورپرایزی در طراحی به همراه ندارد. حالا یک ماه مانده به نمایشگاه لس آنجلس و رونمایی رسمی از این خودرو، این شرکت باواریایی از تصاویر و مشخصات این خودرو روباز، پرده برداشت.

2014 BMW 4-Series Convertible
2014 BMW 4-Series Convertible

اولین برتری سری 4 کانورتیبل نسبت به سری 3 روباز قدیمی که جانشین آن شده، سقف سه تکه سخت آن است که جانشین سقف نرم سابق شده و علاوه بر طراحی مهندسی پیشرفته و با کلاس، 2 دسیبل هم صدای زوزه باد را کاهش داده است. تنها با فشار یک دکمه و ظرف 20 ثانیه، این خودرو تبدیل به یک کانورتیبل و یا برعکس تبدیل به یک کوپه می‌شود.


با وجودی که انتظار می‌رود فضای صندوق توسط این نوع سقف به شدت کاهش یافته باشد، اما هنوز نسبت به سری 3 کانورتیبل 20 لیتر حجم بیشتری دارد. یعنی زمانی که سقف بسته است 370 لیتر و زمانی که سقف را باز کرده‌اید، 220 لیتر گنجایش صندوق عقب است. در حالت کوپه ضریب مقاومت در برابر هوا 0.28 می‌باشد در حالی که با سقف باز این رقم به علت ایجاد جریانهای گردابی تا 0.33 افزایش می‌یابد. با این وجود ب ام و توانسته به خوبی روی جریان هوا و آیرودینامیک این خودرو مدیریت کند.


در ایالات متحده، این خودرو با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو 240 اسبی و 345 نیوتن متری ارائه می‌شود که شتاب صفر تا صد 6.2 ثانیه و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را تقدیم می‌کند. یک موتور بزرگ‌تر شش سیلندر 3.0 لیتری توربو با توان 300 اسب بخار و گشتاور 406 نیوتن متر نیز قابل انتخاب است که شتاب آن 5.5 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر است ولی سرعت نهایی آن همچنان روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.


گیربکس هشت سرعته خودکار به صورت استاندارد به این موتورها جفت می‌شود. در حالی که سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ xDrive اختیاری است.


مشتریان اروپایی از یک موتور دیزلی 2.0 لیتری توربو 181 اسبی نیز در فهرست انتخاب‌هایشان سود می‌برند. این موتور به صورت استاندارد با یک گیربکس شش سرعته دستی ارائه می‌شود و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک برای آن قابل سفارش است. برای دیدن موتورهای قوی‌تر نیز باید در انتظار مدلهای M این سری بمانیم.


سری چهار کوپه و کانورتیبل قرار است چهره ای لوکس و اسپرت را در کنار هم تداعی کند. قرار است از سه ماهه اول سال 2014 این خودروها وارد بازار شوند. در حالی که قیمت پایه آن‌ها 49675 دلار برای مدلهای 4 سیلندر و 55825 دلار برای مدلهای شش سیلندر خواهد بود.

26 دیدگاه

  1. km
    سوابق: (681 دیدگاه) ,

    اولین مدل معمولی بی ام وست که می بینم اگزوزهاش کنار هم نیستن!! شیکه ولی قیافه ی سری 3، 4 و 5 خیلی نزدیک به همه

    پاسخ
  2. slr722
    سوابق: (1351 دیدگاه) ,

    عاشق ماشینی کروکی هستم که سقفش هم جنس بدنه باشه…

    تعداد اینجور ماشین ها خیلی خیلی کمه…

    این ماشین هم همین طوره…

    پس دمش گرم…

    پاسخ
  3. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    BMWخیلی خوبه،ولی وقتشه یه تحول به طراحیش بده.زیبا و با اصالته اما تکراری.

    پاسخ
  4. پوریا شکری
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    بی ام وه با طراحی بینظیر و کیفت عالی در کنار قیمت مناسب همیشه محبوب بوده حتی بین خودروسازان ژاپنی و کره ایی
    سری 4 خیلی به 3 شباهت داره ، بیشتر انتظار میرفت سری 4 متفاوت باشد ( مثل سری 6 و 7 ) اما اینگونه نبود
    با این حال امیدواریم روزی برسد که با قیمت مناسب در ایران پا بر روی پدال این خودرو بگذاریم

    پاسخ
  5. علی
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    طراحیش خوبه و طراحی داخلیش هم نسبت به قبل بهتر شده اما بی ام و کی میخواد یه دستی به مجموعه آمپرها بکشه؟ طراحی آمپرها قدیمیه

    پاسخ
  6. HASSANBMW
    سوابق: (401 دیدگاه) ,

    قیمتش هم خوبه می ارزه!!!

    پاسخ
  7. Alpacino
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    طراحی داخل و بیرون زیبا
    یه مدل متفاوت
    خیلی راضییم مخصوصا” رنگ نوک مدادیش

    پاسخ
  8. Ha Di
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    خداييش بنز يه چي ديگست!! ب ام و تو طراحي بدجوري داره كم مياره!

    پاسخ
  9. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    BMW اینقدر با دل من بازی نکن ……. یعنی حلیم شدما وقتی فهمیدم که سقفش از جنس بدنه هست!

    _ این نوع سقف معمولا در ماشین های کوپه ای که 2 سرنشین دارن ( BMW Z4 و Benz SL ) استفاده میشه ولی این یه نوآوریه جدیدیه!
    _ ولی این سیستم خنک کننده ی پشت گردن و صندلی های جدید جزو امکانات جدید BMW هستش . ( پدال اگه میشه یه توضیحی درباره ی این سیستم و کاربردش هم بده )
    فقط 435i xDrive (ت این سیستم xDrive رو دست کم نگیری ، بد چیزیه . بازده و شتاب رو خیلی بالا میبره )

    عشق است و آلمان و ماشیناش

    پاسخ
  10. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    جناب km :
    ترتیب و نظم قرار گرفتن اگزوز ها در BMW به موتورشون بستگی داره و فقط در سری های 1 و 3 و 4 و 5 میتواند در یک طرف باشد . مثلا:
    __ سری های BMW با پسوند 35i و 50i ( مثلا 335i یا 435i یا 550i ) اگزوز ها در طرفین سپر عقب هستش.
    __ سری های BMW با پسوند 18i و 28i ( مثلا 318i یا 428i یا 528i ) اگزوز ها در یک طرف قرار داره.
    __ سری 6 و 7 هم که کلا در طرفین هستن

    پاسخ
  11. slr722
    سوابق: (1351 دیدگاه) ,

    امین جان کمی اشتباه گفتی…

    پاسخ
  12. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    کجاش اشتباهه slr عزیز ؟؟؟
    بگو تا بدونیم و اطلاعاتمون رو اصلاح کینم.

    پاسخ
  13. slr722
    سوابق: (1351 دیدگاه) ,

    داداش گلم امین عزیز…

    اصولا موتور های 3 لیتری به بالا با اسب یالای 300 تا 2 اگزوز میشن…مثل(335 و 635)
    اما هستن مدل های که حتی 3 لیتری هستن. اما تک اگزوز و سمت چپ هستش مثل (x3)

    در مورد فرق موتور های 3 لیتری و 4.4 لیتری ها هم برای SUV باید گفت دهنه اگزوز به ترتیب دایره و لوزی شکلن…مثال(X6 X5(

    و در اخر هم باید بگم هستن مدل های اتاق 7 که تک اگزوز و سمت چپ قرار دارن…(730 740)

    من شاید کمی بد توضیح دادم…

    اگه دوست داشتی ایمیلت بده تا برات با عکس دقیق دقیق بگم…

    اینجوری هم بهتر متوجه میشی و هم بهتر منظور میرسونم…

    قربانت ُSLR722

    پاسخ
  14. mehran911
    سوابق: (791 دیدگاه) ,

    slr722 نظراتتو خوندم خیلی دقیق و کامل بود مرسی

    پاسخ
  15. sorena330
    سوابق: (691 دیدگاه) ,

    207cc،307ccو کلا از این سی سی ها هم 10 12 ساله سقف هم جنس بدنه دارن…
    خطاب به دوستم که گفت این نوآوریه…

    پاسخ
  16. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    ممنون slr جان . قانع شدم ولی من در مورد خانواده ی suv ها چیزی نگفتم …….. ولی تسلیم!

    پاسخ
  17. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام
    مشکل ماشن های روباز اینه که وقتی سقفشون بسته باشه خیلی زشت میشن
    ولی این یکی با سقف بسته هم قشنگه

    پاسخ
  18. امیراتابک
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    این نوآوری نیست (سقف)
    خیلی از شرکتها قبلا از این سقف داشتن (هارد تاپ 4نفره)
    ولوو ، اینفینیتی ، … مثل g کانورتیبل

    پاسخ
  19. Sina.fb
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    عالیه فقط تکراریه ولی با این حال بازم بی نظیره.

    پاسخ
  20. سمانه
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    ای جوووووووووونم چه نازه

    پاسخ
  21. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    یکی از مواردی که بی ام و در موتور های 6 سیلندرش که حجم 3000 سی سی دارد اینه که چون این موتور هارو خطی تولید میکنه از سیستم اگزوز دوتایی کنار هم استفاده میکنه.

    ((( ایران و المان )))

    پاسخ
  22. M_435
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    الان یه c200 منبع اگزوزش یه صدایی میده مدلای 2013و14شم صدای بیس بیس توربواشو ادام از تو میشنوه حال میکنه این 328که هیچی 428ام لابد این شکلیه فقط خوب را میرن فقط 435 اینجوری نیسو حجمای بالاترش….

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.