بررسی ب ام و 428i مدل ۲۰۱۴

این مدل ب ام و، یکی از وحشی‌ترین خودروهای کلاس خودش محسوب می‌شود. راننده این خودرو، حتی اگر از آن دسته راننده‌های محتاط و خونسرد دنیا باشد، باز هم وقتی پشت فرمان 428i می‌شود، باز هم در مقابل وسوسه‌ی رانندگی دیوانه‌وار و مانورهای وحشیانه آن، دچار تردید می‌شود و برای رقابت با سایر خودروها در بزرگراه آماده می‌شود. 428i برای شما هر چه که لازم بوده، فراهم آورده است؛ البته نه به اندازه‌ی یک سدان سری ۳، ولی آن‌قدر که مانند راننده‌های نترس در جاده مانور بدهید و در همین حال، از ایمنی خودرویتان مطمئن باشید.

2014 BMW 428i Coupe
2014 BMW 428i Coupe

در مهندسی آلمانی در طراحی خودرو، همه‌چیز از روی برنامه است و در مونیخ، ب ام و، در یک اقدامی بحث‌برانگیز، خودروهای کوپه را از زیر عنوان «سری ۳» خارج کرده است؛ خودروهایی که تا همین چند وقت پیش، نصف فروش ب ام و در امریکا بودند. در هر حال، به زودی باید منتظر مدل‌های دیگری با نشان M4 بود. در همین حال، 428i با قیمت ۴۱ هزار و ۴۲۵ دلار از راه رسیده؛ قیمتی که ۳۲۰۰ دلار از مدل پایه 328i بیشتر است.

2014 BMW 428i Coupe
2014 BMW 428i Coupe

در مدل پایه این خودروی سری ۴، چراغ‌های زنون و سقف آفتاب‌گیر، همراه با یک بدنه‌ی فوق‌العاده، خودنمایی می‌کنند. برای مدل‌های کوپه و سدان با سیستم گیربکس اتوماتیک، وزن کلی مشابه و حدوداً به‌اندازه ۱60۰ کیلوگرم است.

 BMW 428i Coupe Interior
BMW 428i Coupe Interior

در برخی موارد، نمی‌توان به 428i خرده گرفت؛ چرا که ب ام و، خودروی سری ۴ خود را به عنوان یک خودروی اسپرت در نظر نگرفته، بلکه مطابق انتظارات از یک کوپه لوکس، بر روی آن کار کرده است. همانند بیشتر مدل‌های اخیر ب ام و، از پلاستیک سخت در طراحی داخلی کابین استفاده کرده، امّا در عین حال، از تریم زیبا و چشم‌نواز سیاه رنگ با طرح چوب هاکی در کنار آن، بهره برده است. فضای داخل کابین به اندازه‌ی کافی در نظر گرفته شده و راننده و شخصی که کنار او نشسته، فضای زیادی برای مانور بر روی صندلی خواهند داشت. چرخ فرمان کوچک و نسبتاً باریک جدید، احساس سبکی و سرزندگی بی‌نظیری به راننده می‌دهد.


مسافران هم در عقب، شرایط راحتی خواهند داشت. با وجود حرکات اضافی، باز هم فضای لازم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین، تکیه‌گاه‌های بزرگ و تا شونده برای دست‌ها تدارک دیده شده است. دریچه‌های هوا و چراغ مطالعه، از دیگر امکاناتی است که برای صندلی‌های عقب وجود دارد. البته مانند تمام کوپه، درهای با عرض زیاد، خطر برخورد آن‌ها در هنگام پیاده شدن در پارکینگ، همواره وجود خواهد داشت. در واقع، اگر خودروی سری ۴ خود را دوست دارید، آن را نزدیک یک خودروی دیگر پارک نکنید.


موتور ۲ لیتری با توربوشارژر، برخلاف این موضوع که تنها دو پیستون برای بالا و پایین رفتن در آن وجود دارد، یک منبع بهینه برای ایجاد پیشرانه 428i است. رسیدن سریع به حداکثر گشتاور موتور، باعث شد تا خودروی تست، بتواند در مدت ۵/۳ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد که ۰/۳ ثانیه سریعتر از 328i است که قبلاً بررسی شده است.


آپشن‌های این خودروی سری ۴، دقیقاً از خودروهای سری ۳ پیروی می‌کنند. قبل از پرداخت ۵۵۰ دلار اضافی برای رنگ، رنگ‌های استاندارد سیاه و سفید در دسترس مشتری خواهند بود. استفاده از تریم چرمی، ۱۴۵۰ دلار هزینه خواهد داشت و گران‌ترین آپشن نیز، بسته اسپورت M به ارزش ۳۵۰۰ دلار است که بهینه‌سازی‌های زیادی را در داخل کابین و بدنه بیرونی خودرو، به همراه خواهد داشت. از امکانات این بسته، می‌توان به صندلی‌های اسپرت، سیستم تعلیق M اسپورت، چرخ‌های ۱۸ اینچی و تایرهای مخصوص تابستانی اشاره کرد.


کسانی که به رانندگی، به عنوان یک سرگرمی نگاه می‌کنند، احتمالاً بسته M اسپورت را یکی از بهترین آپشن‌های 428i خواهند یافت. خودروی تست شده در این بررسی، دارای آپشن هزار دلاری برای کنترل دینامیک با امکاناتی از جمله سیستم فرمان با نسبت متغیر است. با این حال، این خودرو، با این بسته اضافی هم کامل نشده است. ب ام و اجازه داده تا اندکی کم‌فرمانی و لغزش در این مدل بیشتر احساس شود. با این حال، وضعیت واکنش پدال گاز، پدال ترمز و عملکرد کلی، به همان گونه‌ای است که از این مدل سری ۴، به عنوان یک خودروی لوکس انتظار می‌رود. بعد از خرید 428i، در نهایت و در بیشتر اوقات، به این نتیجه خواهید رسید که پول خود را در جای مناسبی خرج کرده‌اید. [دانلود ویدئو]

[jwplayer mediaid=”59775″]

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۴ سرنشین، دو در کوپه.
  • قیمت مدل تست: ۴۷۱۲۵ دلار(قیمت پایه: ۴۱۴۲۵ دلار)
  • نوع موتور:  DOHC 16-valve inline-4توربوشارژ و خنک‌کننده داخلی ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی انژکتور مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۷ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۴۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۴۵/۷ نیوتن متر در ۱۲۵0 دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۸۱ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۴ متر.
  • عرض: ۱/۸۳ متر.
  • ارتفاع: ۱/۳۸ متر.
  • وزن کلی: ۱600 کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت: ۳۵/۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۴ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۱ ثانیه با سرعت ۱۵۹/۳ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : 254 کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۹/۹۹ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.9 g.

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۰/۲ لیتر در شهر و ۶/۷۲ لیتر در بزرگراه.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۲ لیتر در صد کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

90 دیدگاه

  1. یه آدم عاشق
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    هیچکس حق نداره از بی ام و بد بگه

    پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (737 دیدگاه) ,

    واقعا زیباست به این میگن یه ماشین با وقار!!

    پاسخ
  3. فواد
    سوابق: (272 دیدگاه) ,

    دوستان من فر كنم مدل هاي بي ام و كه با سه عدد نشون داده ميشن عدد اول نشون دهنده سري ماشينه كه اينجا يعني سري چهار و دو عدد بعدي حجم موتور رو نشون ميده مثلا ٤٢٨ يعني سري چهار و موتور ٢٨٠٠ سي سي. اينجا نوشته موتور ماشين ٢٠٠٠ سي سي. حالا شايد من اشتباه ميكنم ممنون اگه راهنمايي كنين

    پاسخ
    1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
      سوابق: (648 دیدگاه) ,

      خیر ، در گذشته معمولا اینطور بود اما لزوما از این قائده پیروی نمیکنه . مثال :525i و 325i هم مثل 330i و 530i همه 3 لیتری هستند .

      پاسخ
    2. علیرضا
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      البته من فکر میکنم با توجه به محدودیت های قدرت موتوری در ایران حجم موتور را کم وبه قدرت ان اضافه نموده اند.

      پاسخ
  4. نرگس
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ایشاالله نصیب هممون شه صلوااااااااااااات بلند..

    پاسخ
  5. وحید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من با فواد موافقم در گذشته اینطور بوده اصولا 2حرف آخر یعنی 28 حجم موتوره وشاید الان به خاطر محدودیت وارداتی اینطوره که در اینصورت این نامگذاری واقعا بی معنی میشه و باید بهش 420 بگن مثل اینه که به شما یه mپکیجGTبدن ولی توربوشارژ نداشته باشه یا ساده تر GLX بدون بالابر برقی کولر وهیدرولیک

    پاسخ
  6. hamed
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    در کلBMW428i ی ماشین با کلاس ،اسپرت و وحشی با سواری عالی یک ماشین جوان پسنده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.