M4 کانورتیبل ؛ بمب آلمانی [ویدئو]

درحالیکه تنها 2 هفته مانده به اولین رونمایی رسمی M4 کانورتیبل در نمایشگاه نیویورک 2014 ، ب ام و نخستین جزییات آن را منتشر کرد . . .

[jwplayer mediaid=”68078″]

  • اجبار قوانین DTM ب ام و را مجبور کرد برای شرکت در این مسابقات نسخه خیابانی E30 را وارد بازار کند. بدین ترتیب اولین نسل M3 خلق شد؛ خودرویی که در همان سال اول تولیدش بیش 5000 دستگاه فروش داشت.
  • اولین نسل M3 (اتاق E30) در سال 1986 و مدل کانورتیبل آن در سال 1988 معرفی شد. این مدل که تنها با سقف سافت تاپ عرضه می شد، برای مشتریان آمریکایی قابل سفارش نبود. 
  • در سال 1990 با رسیدن به حداکثر سرعت 240 کیلومتر برساعت، M3 سریع ترین کانورتیبل چهارنفره جهان لقب گرفت.
  • دومین نسل M3 (اتاق E36) در 1992 معرفی اما مدل کانورتیبل آن در سال 1994 رونمایی شد. این مدل ابتدا انجین 3 لیتری داشت اما بعدها با انجین 3.2 لیتری فروخته شد. M3 E36 از سال 1994 وارد بازار آمریکا شد.
  • سومین نسل M3 (اتاق E46) در بهار 2001 و با انجین مشهور 333 اسبی اش معرفی شد.
  • چهارمین نسل M3 سال 2007 به بازار آمد. در این نسل برای اولین بار مدل های M3 سدان (E90) نیز قابل سفارش بودند. مدل کانورتیبل آن (E93) نیز در بهار 2008 معرفی شد.

بعد از سری4 کانورتیبل نوبتی هم باشد نوبت نسخه M آنست! آنهایی که می خواهند هنگام رانندگی وزش باد را در موهای شان طور دیگری تجربه کنند، حالا باید در خرید خودروی شان تامل بیشتری کنند چرا که نسخه روباز M4 آمده تا شانه به شانه برادر کوپه خود، فصلی تازه را در اسپرت های آلمانی رقم بزند.

قاعدتا اولین نکته ای که نسبت به M4 کوپه جلب توجه می کند، سقف سه تکه هاردتاپ این خودروست که در کمتر از 20 ثانیه و تا حداکثر سرعت 18 کیلومتر برساعت قابلیت باز و بسته شدن را دارد. اگر این سقف باز نباشد، حجم محفظه صندوق به 370 لیتر می رسد که 20 لیتر بیشتر از M3 E93 است. با جمع شدن و قرار گرفتن سقف در قسمت انتهایی خودرو نیز حجم صندوق به 220 لیتر کاهش می یابد.

درون کابین همانند مدل کوپه تزئین شده؛ فرمان اسپرت با روکش چرمی، صندلی های اسپرت که هم راحتند و هم سرنشینان را در خود می گیرند، گیربکس M و نهایتا حک شدن لوگوی M بر روی صفحات آلومینیومی قرار گرفته بر روی پشت سری ها و پادری.

 

این کانورتیبل همانند M4 کوپه و M3 سدان دارای انجین 3.0 لیتری TwinPower Turbo است که با 425 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور و همچنین به کمک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه M سفارشی می تواند در عرض 4.2 ثانیه (4.4 ثانیه با گیربکس 6 سرعته دستی) از حال سکون خود را به سرعت 96 کیلومتر برساعت برساند. حداکثر سرعت آن نیز طبق معمول روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

فراموش نکنیم که M4 همانند نسل دوم (M3 E36) و سوم (M3 E46) سابق، مجهز به انجین 6سیلندر خطی است درحالیکه نسبت به مدلی که به جانشینی آن آمده (M3 E93) بیش از 40 درصد سبکتر شده (1840 کیلوگرم) و همچنین بیش از 40 درصد نیز گشتاور بیشتری تولید می کند.

M4 کانورتیبل تا قبل از اتمام تابستان 2014 وارد بازار شده و مشتریان آمریکایی اولین کسانی خواهند بود که سواری با آن را تجربه می کنند. قیمت این خودرو 73,425 دلار اعلام شده که 8,300 دلار گران تر از M4 کوپه است. بخش کوچکی از ویژگی ها و امکانات این خودرو عبرانتد از:

  • گلگیرهای جلو و درب کاپوت آلومینیومی.
  • پدال ها و صفحه کیلومتر M با پس زمینه سفید + تریم کرومی استاندارد کابین.
  • لانچ کنترل و پدال شیفتر سفارشی برای گیربکس دوکلاچه.
  • دیفرانسیل Active M استاندارد.
  • فرمان (با نیروی کمکی) الکترومکانیکی.
  • دارای سه حالت رانندگی COMFORT و SPORT و SPORT+
  • تعلیق Adaptive M سفارشی با سه حالت COMFORT و SPORT و SPORT+
  • دیسک های کربن/سرامیکی M سفارشی.

16 دیدگاه

  1. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    به افتخار ب ام و
    به افتخار آلمان
    ولی خودمونیم ها دیوونه صدای موتور 10سیلندر ام5 نسل قبلم….

    پاسخ
  2. Un4given
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    لامصب هر کلاسی و تیپی میزنه، هیولا میزنه
    دمش گرم

    پاسخ
  3. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    یک سئوال این سه خط رنگی که کنار m4 کشیده شده معنی خاصی داره ؟

    پاسخ
  4. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    @.F
    عالیه
    ولی من طراحیه جلوی نسل قبلو بیشتر دوست داشتم

    پاسخ
  5. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    افرین به این همه خلاقیت کلا المانا کارشون درسته بنز پرشه ائودی اپل

    پاسخ
  6. امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    ی المانی دیگه ی شاهکار دیگه امیدوارم وارد به ایران شه

    پاسخ
  7. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چه ابهتی داره رخ جلوش ادم کپ میکنه .ماشین درست و حسابی میخوای فقط المان

    پاسخ
  8. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    از این بهتر نمیشه
    واقعا بمب آلمانیه
    BMW یه دونست ، دردونست!!!!!
    ابهت خاصی داره
    چرم رو داشبردش هم خیلی بهترش کرده
    برعکس اکثر ماشین های روباز ، با سقفش هم قشنگه

    مهندسی به این میگن …… با حجم 3 لیتر چه میکنه!
    just german engeniering

    پاسخ
  9. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    بچه ها یه سوال؟
    چرا بی ام دبلیو M سری 3 را کرد سری 4؟

    پاسخ
    1. امیرحسین
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      دادشا صادق.بی ام و ام 3 2014 با ام 4 فرق داره ام 3 سدان و ام 4 کوپه.در ضمن تو مدل پایه کیت هاشون فرق داره.
      همچنین چراغ های عقب دو خودرو فرق دران و فقط چراغ جلوی آن ها شبیه به هم است

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.