جی پاور M3 با 720 اسب

با اینکه کم کم باید منتظر جمع شدن خط تولید M3های اتاق E92 باشیم تا جا برای ورود نسخه های جدید بی ام و M4 مهیا شود اما جی پاور هنوز هم به فکر ارتقای مدل های M3 GT2 آن است؛ پکیجی که سال 2010 برای این خودرو آماده شده بود حالا مجددا بروز رسانی شده . . .

G-Power M3 GT2 R
G-Power M3 GT2 R

اما قبل از اینکه به سراغ پکیج جی پاور برویم ببینیم داستان نسخه های استاندارد M3 GT2 چیست. این داستان از سال 2008 شروع شد زمانیکه تیم مسابقه ای Rahal Letterman Racing تصمیم گرفت با دو دستگاه M3 GT2 در مسابقات لمانز آمریکا برای فصل 2009 آماده شود؛ این درحالی بود که از زمان آخرین حضور رسمی بی ام و در این مسابقات چیزی حدود 2 سال میگذشت.

BMW M3 GT2 2010 by Schnitzer Motorsport
BMW M3 GT2 2010 by Schnitzer Motorsport

اما در سال 2010 بی ام و موتور اسپرت (شنیتزر موتور اسپرت) بالاخره دست به کار شد و تصمیم گرفت با M3 GT2 هم راهی مسابقات 24 ساعته لمانز شود و هم به 24 ساعته نوربرگ رینگ برود که اتفاقا توانست در مجموع به قهرمانی نوربرگ رینگ هم برسد. جالب است بدانید که یکی از همان خودروهایی که بی ام و به لمانز 2010 فرستاده بود را بعنوان آرت کار جدیدش انتخاب کرد تا به این ترتیب هفدهمین آرت کار کمپانی شکل بگیرد. حالا همه این موضوعات به کنار، اگر خاطرتان باشد کاور اصلی نسخه اول نید فور اسپید شیفت نیز همین M3 GT2 بود.

NFS SHIFT
NFS SHIFT

برگردیم به پکیج جی پاور؛ نخستین باری که این تیونر به سراغ M3 GT2 اتاق E92 رفت سال 2010 بود که M3 GT2 S را معرفی کرد. در پکیج 2010 جی پاور قدرت موتور به 600 اسب بخار و گشتاورش به حدود 528 نیوتن متر می رسید.

حال بعد از 3 سال جی پاور دوباره به سراغ تقویت پکیج سابقش رفته اما این بار با دو تفاوت مهم؛ اولا اینکه بجای استفاده از پسوند S آنرا با نام R معرفی کرده و دوم اینکه مشخصات فنی موتور بازهم بهتر و بهتر شده اند یعنی قدرت به حدود 720 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن نیز به 700 نیوتن متر رسیده است. سایر مشخصه های این پکیج بصورت زیر خواهند بود:

  • افزایش حجم موتور از 4.0 به 4.6 لیتر،
  • استفاده از سوپرشارژر SK III ساخت Sporty Drive،
  • تغییر میل لنگ و سیستم خنک کاری موتور،
  • کیت تمام کربنی بدنه، صندلی هایی با قاب کربنی که 12 کیلوگرم سبکترند،
  • رینگ های فورج کاری شده 20 اینچی سیلورستون RS اختصاصی جی پاور،
  • تایرهای میشلین پایلوت کاپ با سایز 245/30 در جلو و 315/25 در عقب،
  • دیسک ترمز 396 میلیمتری در جلو با کالیپرهای شش پیستونی، 380 میلیمتری در عقب با کالیپرهای چهار پیستونی. 

خوشبختانه پکیج جی پاور که مجموعا 1500 کیلوگرم به وزن خودرو افزوده به شتابگیری M3 GT2 لطمه چندانی نزده و اگر از ما می شنوید هنوز هم می توان به رکوردهای خوب آن اطمینان داشت:

  • صفر تا 100 در 3.7 ثانیه.
  • صفر تا 200 در 9.5 ثانیه.
  • حداکثر سرعت 330 کیلومتر برساعت.

و اما بدترین قسمت پکیج جی پاور مثل همیشه چیزی نیست به جز قیمت سرسام آور آن که البته اگر توانایی پرداخت همه آنرا نداشته باشید تیونر بصورت جداگانه نیز آنها را در اختیارتان قرار می دهد. قبل از خواندن لیست قیمت ها فراموش نکنید که با پکیج جی پاور خودرویی دارید که برخلاف ظاهرش اجازه ورود به خیابان ها را هم دارد:

  • 41,650 یورو (یا حدود 55,000 دلار) برای نصب سوپرشارژر بعلاوه کیت تیتانیومی اگزوز.
  • 30,000 یورو ( یا حدود 39,600 دلار) برای نصب کیت بدنه.
  • 12,000 یورو (یا حدود 15,800 دلار) برای رینگ ها و تایرها.
  • 14,460 یورو (یا حدود 19,000 دلار) برای کیت ترمز سرامیکی جلو.
  • 11,778 یورو (یا حدود 15,500 دلار) برای کیت ترمز سرامیکی عقب.

21 دیدگاه

  1. SIG4R
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    فکر نمیکنم m4 بتوی جانشین خوبی برای این مدل باشه..

    پاسخ
    1. feri 007
      سوابق: (224 دیدگاه) ,

      یادش بخیر… اولین بار توی مجموعه هشدار برای کبری11 این سری 3 رو دیدم که مال اون آقا پلیسه(سمیر) بود… همونجا بود که یه دل نه صد دل عاشقش شدم!!!

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (224 دیدگاه) ,

        آره یه بی ام و سری 3 داشت و یه فراری…
        هربار هم تو هر قسمت این بی ام و داغون میشد…
        تمام سری های bmw سلطانن…

        پاسخ
  2. میلادمحتشم
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    با اینکه کم کم باید منتظر جمع شدن خط تولید ایران خودروباشیم تا جا برای ورود نسخه های جدید ایران گوهرو و ویران خودرومهیا شود اما ایران خودروهنوز هم به فکر ارتقای مدل هاست.

    پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (1163 دیدگاه) ,

    بدون خورده هاش میشه 108 هزار یورو!!!!!!!!!
    این دیگه به مردم اروپا هم ربطی نداره!چه برسه به ما که mg8000دلاری به دستمون ميرسه 90میلیون ناقابل!!

    پاسخ
  4. I Love Ferrari
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    باید احمق باشی این همه پول برای BMW بدی.با 145 هزار دلار خیلی ماشینای قشنگ تر و بهتر هست.تازه باید به این 145 هزارتا قیمت ماشین رو هم اضافه کرد.

    پاسخ
    1. mahan
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      نه لابد میخای فراری 458 بگیری که قیمتش از اون بالاتره و عمرا به 700 اسب جی پاور نمریرسه.لامبورگینی اونتادور هم 300000دلار ناقابله که اونم 700 اسبه ولی جی پاور تقریبا 750 اسبه که بازم جی پاور اسبش بیشتره.

      پاسخ
  5. رضا
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    سلطان تمام ماشینای آلمانی فقط BMW …
    یه لاستیکش به صدتا بنز می ارزه…
    m4 که دیگه بیاد نفس تمام رقبا رو می بره…

    پاسخ
  6. Dr.milad
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    G-power واقعا لیاقته بی ام دابلیو رو داره…
    همیشه هم رکورد سریعترین سدان ها هم دسته همین شرکته..
    البته بخاطره حضور BMW 🙂

    پاسخ
  7. mahsa-alman
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    ما که آخر نفهمیدیم کدوم ماشین از همه بهتره.هرکی یه چیزی میگه.پدال تو یه کمکی کن آخه

    پاسخ
  8. پویا
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    استحلاک bmw زیاده ولی کسی که bmw میخره باید احمق باشه به فکر پول باشه عشق استتتتتتتت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

    bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

    پاسخ
  9. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.من با مرسدس بنز C63 AMG کوپه با تقویت برابوس میام که این بی ام و را سوتش کنم.یعنی با 788اسب بخار قدرت و 1420 نیوتن متر گشتاور.قبول کنید بی ام و های تقویت شده توسط تیونر هاش در مقابل بنز های تقویت شده با تیونر هاش یعنی
    ((( پشم )))
    به معنای واقعی.این هم لینکش:
    http://www.netcarshow.com/brabus/2012-bullit_coupe_800/

    V12

    پاسخ
    1. بهزاد
      سوابق: (759 دیدگاه) ,

      میلاد جان تا شما بخواهید گشتاور c63 رو کنترل کنید و از اسپین هایی که میزنید خلاص بشید و اگر شانس بیارید لاستیکش 2 دور دوام بیاره این بی ام و مسابقه رو تمام کرده و کاپ دستشه.
      اگر یک مقداری برنامه های تلویزیونی تست ماشینهارو ببینید بد نیست که چطور راننده ها تلاش میکنند عقب ماشینهای AMG رو کنترل کنند و تو مسیر برونند که پدر راننده رو در میاره تا بخواد کنترلش کنه!
      تقویت کننده ی M POWER در کار خودش استاده و نتایج تولیداتش جزو بهترینهاست که روندنشون هم کار بسیار راحت تری هست نسبت به AMG.

      پاسخ
    2. حمید
      سوابق: (648 دیدگاه) ,

      میلاد جان شما بهتره بدونی که صرفا گشتاور و اسب بخار کافی نیست برای سریع تر بودن . مثلا C63 amg black series که قوی ترین بنز کلاس C تیونینگ نشده است که مستقیم از خود کمپانی میشه خرید قدرتش 510 اسبه حجمش 6.2 هست . قویترین M3 تیونینگ نشده هم M3 GTS هست که توسط خود ب ام و معرفی شد نه هامان نه جی پاور ، موتور 4.4 لیتری 444 اسب بخاری . حالا نتیجه رو داشته باش : صفر تا صد بنز 4.2 ثانیه،صفر تا صد ب ام و 3.6 !!! توجه داشته باش که ب ام و به اندازه موتور یه 405 حجمش کمتر از بنزه و به اندازه یه موتور پراید هم اسب بخارش پایین تره ولی نتیجه ؟ اینه هنر ب ام و ! قدرت کمتر موتور کوچیکتر ولی رو آسفالت حرف میزنه به جای اینکه کث بنز فقط رو کاغذ باشه .

      پاسخ
    3. حمید
      سوابق: (648 دیدگاه) ,

      http://en.wikipedia.org/wiki/Bmw_m3
      http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C-Class
      اینم لینکاش که نگی رو هوا حرف زدم.انشالا که انگلیسیت خوب باشه و درس حسابی متن و بخونی . اینم یادم رفت بگم که M3 GTS سال 2011 معرفی شد ولی C63 amg سال 2012،یعنی یکسال گذشت ولی هنوز بنز با اون همه جان فشانی 0.5 ثانیه کندتر بود . فقط هم این نیست همه کلاس ها اینطوریه ، میگی نه ؟ اینو ببین

      خب می بینی که Eهم در مقابل ب ام و 5 رنده شد!!!بابا چرا متوجه نیستین ؟ بنز هر کاری کنه روح اسپورت ب ام و رو نداره . بنز باید بنز بمونه . اسپورت چیه ؟ بنز باید لوکس باشه باهاش عروس ببرین . من خودم بنز و خیلی دوس دارم . اصلا مگه میشه بنز دوس نداشت ؟ ولی تو شتاب و سرعت و چسبندگی و … ب ام و از بنز بهتره . سالهاست که این کاره ب ام و است .

      پاسخ
  10. عرفان
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    خییییلی جیگره.

    حاااااجی فقط بی ام و.

    من از بنز بدم میاد ولی نمیدونم چرا SL و CLS که میبینم دستو پام میلرزه.

    پاسخ
  11. رضا
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    دوستان چرا سایت NetCarShow چند روزه باز نمیشه؟

    پاسخ
    1. sajjad
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      آقا رضا برو توی این سایتها دیگه نمیری net car show
      carwalls.com
      wsupercars.com

      پاسخ
  12. رضا
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    آقا سجاد شماهم نمیتونید برید netcarshow ؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.