بی ام وچشم انداز

رونمایی بی‌ام‌و M6 2013 ؛ سومین نسل افتخار

از زمانیکه اولین M6 در خط تولید ب‌ام‌و قرار گرفت، بیش از ۳۴ سال می‌گذرد؛ حال این جوان پر ادعای آلمانی سومین نسل خود را جشن گرفته . . .

BMW 2013 M6 Coupe

نسل جدید M6 همچون گذشته در کارخانه Dingolfing آلمان تولید می‌شود. نسخه کانورتیبل آن از ژوئن ۲۰۱۲ ابتدا در ایالات‌متحده و نسخه کوپه آن نیز از اواخر تابستان امسال و به عنوان مدل ۲۰۱۳ به بازار عرضه خواهد شد.

در زیر کاپوت M6 می‌توان همان پیشرانه هشت سیلندر خورجینی با بلوک آلومینیومی مدل‌های ۶۵۰i را یافت. بهبود توربوهای دوگانه موازی که تا قبل از این بر روی نسخه‌های X5M نیز قرار گرفته بود، این‌بار قدرت موتور ۴۳۹۵cc خودرو را به مرز ۵۵۲ اسب‌بخار در دور ۶,۰۰۰ و گشتاور M6 را نیز به عدد ۶۸۰ نیوتن‌متر رسانده‌اند؛ که این گشتاور از دور ۱,۵۰۰ تا ۵,۷۵۰ در اختیار راننده قرار خواهد گرفت.

BMW 2013 M6 Coupe

اگر چنین قدرتی را با سایر Mهای تولیدی مقایسه کنیم، می‌بینیم که M6 2012 قوی‌ترین ام پاوری است که در این سه دهه به تولید رسیده است. از طرف دیگر این پیشرانه نسبت به نمونه‌های V10 سابق، ۱۰ درصد قدرت و ۳۰ درصد گشتاور بیشتری تولید می‌کند.

با اینکه قدرت M6 جدید افزایش یافته اما از مصرف سوخت آن در حدود ۳۰ درصد کاسته شده؛ بگونه‌ای که M6 در هر صد کیلومتر پیمایش، در سیکل شهری ۱۴.۴ لیتر و در سیکل جاده‌ای نیز تنها ۷.۹ لیتر می‌سوزاند که نهایتا موجب شده مصرف ترکیبی آن به عدد ۱۰.۳ لیتر برسد. میزان آلایندگی M6 ناشی از تولید CO2 نیز در هر کیلومتر ۲۳۲ گرم اعلام شده است.

BMW 2013 M6 Coupe

گیربکس هفت سرعته اتومات M که به کلاچ‌های دوگانه مجهز شده، شتاب صفرتاصد M6 را به کمتر از ۴.۲ ثانیه (۴.۳ ثانیه برای کوپه) و صفر تا دویست را نیز به ۱۲.۶ ثانیه (۱۳.۱ ثانیه برای کوپه) می‌رساند. از آنجایی که محدودکننده الکترونیکی استاندارد خودرو حذف شده، برای رسیدن به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر برساعت کاملا آسوده خاطر باشید!

BMW 2013 M6 Coupe

اجازه دهید تا به سایر جزییات این خودرو بپردازیم. طول، عرض و ارتفاع M6 جدید به ترتیب ۴۸۹۸mm ، ۱۸۹۹mm و ۱۳۶۸mm است. اگر این ابعاد را با ۶۵۰i مقایسه کنیم به افزایش ۴ میلی‌متری در طول و عرض و همچنین افزایش ۳ میلی‌متری در ارتفاع خودرو پی‌ می‌بریم.

اما فضای درنظر گرفته شده برای بار این خودرو ۴۶۰ لیتر در نسخه کوپه و ۳۰۰ تا ۳۵۰ لیتر برای نسخه کانورتیبل است که به جمع یا بسته بودن سقف خودرو بستگی دارد. سقف نمونه‌های کانورتیبل نیز که با رنگ‌های مشکی/نقره‌ای قابل سفارش است، در مدت ۱۹ ثانیه باز شده و در محفظه عقبی خودرو جمع می‌شود و کمتر از ۲۵ ثانیه نیز می‌تواند دوباره بسته شود. این سقف همچنین تا حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر برساعت نیز قابلیت باز و بسته شدن را دارد.

BMW 2013 M6 Convertible
BMW 2013 M6 Convertible

تعلیق M6 شامل بازوهای دوتایی درجلو و اتصالات چندگانه در عقب است. هم بر روی محور جلو و هم بر روی محور عقب، سیستم کنترل الاستو سینماتیکی اختصاصی M نصب شده تا مانع از کوچکترین حرکات ناخواسته خودرو شود.

بر روی رینگ‌های ۱۹ اینچی M6 تایرهای ۲۶۵ میلی‌متری در جلو و ۲۹۵ میلی‌متری در عقب سوار شده‌اند. دیسک‌های ترمز نیز ۱۵.۷ اینچ در جلو و ۱۵.۶ اینچ درعقب قطر دارند.

BMW 2013 M6 Convertible

برای امکانات داخلی M6 لطفا نپرسید چه چیزی هست؟! بپرسید چه چیزی نیست؟! ما اندکی از این لیست طولانی را بازخوانی می‌کنیم شما قضاوت کنید:

پدال‌های پشت فرمان، سیستم لانچ‌ کنترل، سیستم ضدلغزش دیفرانسیل، کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمزهای کمکی، ترمزهای فعال در دور زدن‌های سریع، انتخاب دو حالته (Comfort/Sport) برای تعلیق خودرو، کنترل الکترونیکی کمک‌ها، فرمان حساس به سرعت با قابلیت تنظیم ارتفاع، کروز کنترل هوشمند، صندلی‌های قابل تنظیم دارای سیستم گرمایشی، پشت‌سری‌های فعال، استفاده از چرم‌های Merino در کابین، iDrive، نشان‌دادن اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو (HUD)، تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، مانیتور ۱۰.۲ اینچی، GPS، سنسور و دوربین عقب، هشدار دهنده تعویض خطوط، سیستم چندرسانه‌ای با حافظه داخلی، اسپیکرهای ۱۲تایی در کانورتیبل و ۱۶تایی در کوپه، جمع‌کننده برقی آینه‌ها در زمان خاموش یا روشن نمودن خودرو و ….

BMW 2013 M6 Convertible

برای بازار انگلستان نیز ب‌ام‌و از پانزدهم سپتامبر امسال نسخه‌های M6 کوپه را با قیمت ۹۳,۷۹۵ پوند یا معادل تقریبی ۱۴۸,۰۰۰ دلار و مدل‌های کانورتیبل آنرا نیز با قیمت ۹۸,۹۹۵ پوند یا معادل تقریبی ۱۵۷,۰۰۰ دلار عرضه می‌کند.

BMW 2013 M6 Convertible
BMW 2013 M6 Convertible

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. SANA

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    خدا بده پولشو…کیه که بگه نه؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آدم وقتی تغییرات F12 , F13 رو با E63 و E64 مقایسه می کنه تازه معنی پیشرفت رو حس می کنه خدا کنه سازنده های وطنی هم یکم یاد بگیرند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. yazdan

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ایران خودرو یاد بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ALI

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من عاشق ام 6 هسم …………به نظر من این ماشین بی نظیره………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ferdinand

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ایول بالاخره یک کانورتیبل قوی وچهار نفره دیدیم ب ام و دمت گرم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. amir

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من بی م و ام5 هم بهتره و هم قشنگتره…یه با تو گوگل عکسشو ببینید تا بفهمید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Amin

    ۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سری 6 بی ام و واقعا دوست داشتنیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا