بی ام وطراحی

ب‌ام‌و X6 ؛ تیون لوما دیزاین

پیش از آنکه شاهد یک محصول اعجاب‌آور از یک تیونر باسابقه باشیم، طراحان چیره دست، در پشت صحنه مشغول سیاه‌کردن کاغذهای خود هستند تا در نهایت تیونر بهترین طرح را انتخاب و با اعمال اندکی تغییرات آنرا روى خودروى موردنظرش پیاده‌سازى کند. نمونه یکى از این طرح هاى نهایی‌شده را شرکت لومادیزاین معرفى کرده، طرحی که البته هنوز به دنیای واقعیت راه نیافته است!

BMW 2011 X6 CLR X 650 by Lumma Design

طرح CLR X650 براى تیون ب‌ام‌و X6 ، نشان دهنده وجود طراحان قدرتمند و خلاق در این شرکت آلمانی مستقر در وینترلینگر است. طرح جدید لوما براى این خودرو شامل یک بدنه عریض دورنگ است. ترکیب رنگ‌های مشکى با نارنجى، خودرو را بیش از پیش اسپرت ساخته است.

گلگیرهاى عریض و عضلانى و سپر جدید جلو آماده بلعیدن جاده است!  چراغ‌های LED مخصوص روز نیز به صورت افقى در هواخورهاى طرفین کارگذاشته شده. گلگیرها در جلو و عقب هواخورهایى براى عبور بهتر هوا و خنک‌کارى ترمزها داشته و اسکرت‌هاى جانبى هم به همین منوال تغییر داده شده اند.

BMW 2011 X6 CLR X 650

در نماى عقب؛ سپر جدیدى که تا زیرچراغ ها را پوشانده، دیفیوزر وسیع و تهاجمى، دو جفت سراگزوز دوبل فولادین در طرفین و دو چراغ خطر دایره‌اى LED در دوطرف بالایى دیفیوزر و همچنین دو ورودی هوای پرانتزى که با یک قطعه مسطح به دونیم تقسیم شده  کاملا با چشم‌ها بازی می‌کنند.

بین دیفیوزر و قسمت بالایى سپر هم از دید طراحان مخفی نمانده و یک شبکه ذوزنقه‌اى در آن کار گذاشته شده است. طراحان لوما رینگ هاى مشکى ۲۲ اینچی آلومینیومى که دارای ۱۰ پره هستند را ازنو طراحى کرده اند.  کاهش ارتفاع ۳۵ میلی‌مترى خودرو، آخرین مشخصه این خودرو در بحث فنی است.

BMW 2011 X6 CLR X 650

داخل خودرو به کلى سیاه و سفید پیش بینى شده است. چرم مرغوب آلکانتراى دورنگ و الیاف کربن، عمده‌ترین مواد به کار رفته در تریم داخلی هستند. بهره‌گیری از دوخت معروف به الماسه‌ای براى تاکید بیشتر بر لوکس‌بودن آن است. نشانگرهاى روى نیمه بالایى فرمان نیز براى بهتر راندن به کمک راننده مى آیند.

صندلى ها همه مارک Recaro هستند که البته امضاى لوما را برخود دارند. پدال هاى آلومینیومى هم در تریم داخل و زیر پاى راننده خودنمایى مى کنند.

BMW 2011 X6 CLR X 650

براى تیون لوما که به صورت استاندارد دارای موتور سه لیترى دیزلی ۶سیلندر با  ۲۸۶ اسب‌بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن‌متر گشتاور است، کیت تقویتی D-Box آن ارتقاى وحشتناکی به میزان ۳۴۰ اسب بخار و ۶۷۰ نیوتن متر براى این X6 در برخواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا