تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۵۳ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من همکارام با هم سمند خریدیم من ef7گرفتم اونLX همکارم یکبار واشر سر سیلندر عوض کرد یکبار دیسک صفحه من هنوز تعمیرگاه نبردمش تازه من بیشتره کار کردم با ماشین

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. amin

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شانسیه دیگه بعضیا خیلی خیلی بد ضد حال میزنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. برزگر

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من از سال 88 سمند ال ایکس پایه گازسوز موتور ملی دارم تا به امروز 70000 کیلومتر کار کرده مزایا واشکالات تا تیر ماه 95 بشرح زیر :
      1- این ماشین جزء اولین تولیدات از این سری بود ایران خودرو در زمان گارانتی فراخوان زد ویکبار سیم کشی موتور تماما تعویض شد.
      2-این مدل دارای پدال گاز برقی است یعنی مانند ولوم رادیو وبصورت یک پتانسیومتر عمل میکند لذا بعضا عملکردش کند است.
      3-کم کردن روغن محسوس نیست خصوصا اگر از کاسترول مگنتیک استفاده کنید.
      4-با یک کپسول پر در داخل شهر بین 220 تا 250 کیلومترو در جاده 300 تا 350 تا بسته به نوع رانندگی میتوان طی کرد.
      5- اسفند سال 94 برای اولین بار دیسک وصفحه تعویض کردهام.
      6-اگر دیدید وقتی در ترافیک و موقع توقف ماشین خاموش میشود یعنی وقتی پا رو از روی پدال گاز برمیدارید خاموش میشود در این حالت معمولا دیاگ ایراد را مشخص نمی کند سریع سراغ شیرسلنوئید CVVT بروید فیلتر سر این شیر حرارت موتور را تحمل نکرده وخرد شده مسیر سوخت را در دور آرام موتور میبندد کافی است فیلتر آن را بکنید ودور بیندازید بدون فیلتر سالها کار خواهدکردحتی اگر با شیر نو عوض کنید که فیلتر روشه ظرف یکماه بازم مجبور به کندن آن خواهید شد.
      7-در 5 سال اول فقط یک موجگیر از جلو بندیش عوض کرده بودم امسال (95) 450هزار تومن هزینه جلوبندی کردم
      8-هر دوسال یکبار آب رادیاتور را در این مدل حتمابصورت کامل تخلیه و عوض کنید این مدل یک قطعه اضافه نسبت به سایر ماشین های هم رده خود دارد بنام اویل ماژول وظیفه آن خنک کردن روغن موتور با آب رادیاتور وافزایش قدرت موتور (به اندازه ده اسب بخار) میباشد درواقع یک Heat Exchanger است که روغن وآب همزمان وبصورت جدا از هم درآن جریان دارند. در صورت رسوب گرفتن آب وصدمه به اورینگ های آن از محل اورینگ آسیب دیده روغن موتور با فشار وارد رادیاتور شده ودر نهایت باعث روشن شدن آلارم آب و چراغ استوپ خواهد شد.در این صورت مجبور به تعویض کامل اویل ماژول خواهید شدکه با هزینه تعویض حدود 450 هزار تومان هزینه دارد.برای من این مورد در سال ششم اتفاق افتاد.
      9-کل هزینه های تعمیرات در 7 سال کمتر از 1/5 میلیون تومن بوده است.
      10-مصرف بنزین در جاده حدود 7/5 لیتر در 100کیلومتر است.
      11-صدای موتور با گازکمتربوده و بدون محدودیت 90 درصد از گاز استفاده کرده ام.
      12-بارها و بصورت مداوم مسیرهای طولانی 11ساعته طی کرده ام هر چند بهتر است هر 2 ساعت به خاطر جلوگیری از خستگی راننده توقف کرد ولی چنین محدودیتی برای استفاده از این مدل وجود ندارد.
      13-هنوز تسمه تایم تعویض نکرده ام توصیه میشود روی 80 تا عوض بشه هرچند سازنده گفته رو 100 تا.
      موارد فوق تجربه 7 ساله وشخصی من است قضاوت درمورد محصول را به عهده خواننده محترم است. امیدوارم توضیحات من برای عزیزانی که با مشکل مشابه مواجه شده اند مثمر ثمر واقع شود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سعید احمدیان

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حمید خان سلام، من اولین ماشینی هست که میخوام بگیرم، تو رو خدا اگه تجربه ای در این زمینه دارید بگید، ef7، پایه گاز سوز، مالتی پلکس.. به نظرتون انتخاب خوبیه؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      گاز سوزشو نگیر . تک سوزش حرف نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مسعود

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب اینا که شما گفتین مشکلات موتوری نبود. تقریبا میشه گفت تو تمامی ماشینهای ایرانی طبیعیه.
    EF7 اتفاقا ماشین خیلی خوبیه
    ایام به کام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ميلاد

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا ماکه ef7 داریم و تو آژانس توى تهران کار میکنیم همچین مشکلاتى رو ندیدیم
    شانس شما از خودروهایی که با لوازم کاملاً چینى بوده خرید کردید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوستان عزیز .من نمیدونم چرا اونایی که خودشون این ماشین رو ندارن و حتی باهاش رانندگی نکردن از این ماشین بد میگن.و برعکس همه کسانی که چند ساله این ماشین رو دارن ازش راضی هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Esi

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        ایول. من تا الان سه تا سمند داشتم. ولی ای اف سون یه چیز دیگه س. واقعا باید با سوناتا و آزارا مقایسه بشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. امید

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام‌ به دوستان عزیزم
    من می خوام یه ef7 گازسوز کارکرده بگیرم.آ یا درسته که میگن لوازمش کمیاب و گرونه؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محسن

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیدگاه…سلام
    من تیر94 سمند EF7 گرفتم و خداروشکر تا الان ازش راضی ام
    تنها مشکلش اینه که ABS بعضی مواقع خوب نمی گیره که طبیعیه و همچنین آمپر بنزینش خراب بود و این مشکل هم مربوط به تمامی محصولات ایرانخودرو هس و جزء گارانتیه
    مصرف گازش بسیار پایینه ولی روی بنزین یه کم زیاده(شاید ماشین من استثئا اینجوریه)
    از نظر شتاب و سرعت هم حرف نداره. روی گاز و بنزی هم یه جور شتاب داره
    ضمنا من هرچی تحقیق کردم قطعاتش گیر میاد و کمیابی قطعات یا بی کیفتی این مدل سمند مربوط به نیمه اول 93 و قبل ازاونه
    تو این رنج قیمتی من فقط EF7 دوس دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جالبه ABS بعضی وقتا خوب نمی گیره که طبیعیه… :'( :'( واقعا حق ما این ماشینای آشغاله هر روز آشغال تر و گرون تر از دیروز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. سعید

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من قبلا سند موتور xu7 داشتم که با اینکه خیلی مراقبش بودم بازم کم اذیتم نکرد . یه سالی هست که ef7 خریدم واقعا راضی هستم و نسبت به این آشغالهای چینی هم خدمات بهتری داره هم لوازمش بهتر گیر میاد.
    پدرم هم از سال 88 تا حالا دوتا سمند ef7 عوض کرده از هردوتا هم راضی بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یوسف

      ۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سعید خان میشه توضیح بدید اگه پدرتون از اولیش راضی بوده چرا عوضش کرده و دومی رو خریده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۲۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        پدرم بیشتر از دوسال ماشین نگه نمیداره؛ همین که گارانتی ماشین تموم میشه عوض میکنه.
        اما همینطور که گفتم سمند ef7 عالیه
        من که هرچی میگذره بیشتر عاشقش میشم.به نظر من توی این رنج قیمتی بهترین انتخابه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. محسن

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این مطلب خیلی مسخرس من که ای اف 7 دارم خیلی راضیم یکبارم اذیتم نکرده . این متن بوی خیانت میده میخواد از این ماشین فقط بد تعریف کنه در صورتی که مواردی که از کیفیت داخل اتاق و مونتاژ گفته شده اصلا هیچکسی قبول نداره چون سمند خودرو ملی هستش از بقیه خودرو های تولید داخل و انواع پژو خیلی خیلی با کیفیت تره/ در ضمن ماشین های چینی هم هیچکسی قبول نداره فقط مدل جک میگن بدک نیس بقیشون اشغال و مزخرف اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صالح

      ۱۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا توصیفات دوستان از جنابef7درست و بجا بود,این ماشین بهترین ماشین ایران خودرو هستش,من از سال۹۱ تا حالا فقط یدونه تسمه تایم عوض کردم با یه صفه کلاج,ودیگر هیچ,,بازم اگه پا بده ef7میخرم ,راضیم ازش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. احمد

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام از خرداد 91 تا به حال ef7 دارم تا کنون مشکل اساسی نداشته تا به حال فقط یک بار لاستیک و باطری و لنت جلو را عوض کردم ِِ(در طول 4 سال) مصرف گاز و بنزین آن یکی از بهترینه فقط نمایندگی های ایران خودرو عامل نا رضایتی مردمند ِِ که به نظر میرسد همین عامل هم باعث ناراحتی این دوست عزیز شدهِِ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. همایون

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند EF7 مدل 93 دارم 31 تا کار کرده.
    تا حالا فقط یکی از لوله های آبش نشت داشت که تعویضش کردم. ترمزش هم وقتی بری روی دست انداز یا یه جای ناهموار یکم قفل میکنه (از اول همینطور بود). روغن هم اگه توتال یا کاسترول بریزی نیاز به سر ریز نداره (یک بار الف ریختم مجبور شدم سرریز کنم). آب کم نمیکنه. کلا گیربکسش ضعیفه نسبت به موتورش و کم میاره (مخصوصا توی دنده ی 1 و 2). مثلا سرعت 10 باشه بزاری دنده 2 شتاب ماشین خیلی کم میشه یا با دنده 1 عمرا 30 تا بره. قبلا 405 داشتم با دنده 2 میشد راه بیفتی و تا 60 تا هم براحتی بری.
    توی سربالایی ها با وزن بالا و کولر کم نمیاره.
    بدنه به شدت محکمه و از نظر ایمنی حرف نداره. یه لکزوز زد به درم، سپر اون خورد شد کامل و 500 خسارت، ولی در من تو رفتگی خیلی جزیی (طوری که با نگاه اول مشخص نیست).
    کلا در مقایسه با ماشین های دیگه و پولی که دادم راضیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علی

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستا . من سال 94 یه سمند بنزینیef7 خریدم . میخوام این رو بگم که هرکی گفته ef7 روغن ریزی داره الکی گفته و این ماشین هیچ مشکلی برا شتاب و سرعت نداره تو مسافرت طولانی هم چه در هنگام مسافرت چه بعد از مسافرت ادم احساس خستگی نمیکنه مصرف بنزینشم عالی .خلاصه برای کسایی که میخوان ماشین ایرانی بخرن میگم سمند ef7 از همشون بهتره. تا قبل ز سمند یه 405مدل93 داشتم بعد از یک ماه هر کاری کردم سرعت از 140تا بیشتر نرفتت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حامد

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود. من یه پرشیا ۸۶ دارم خیلی راضی ام اما از سمند خوشم میاد . لطفا راهنمایی کنید ای اف سون بگیرم؟؟؟ من به مصرف و صدای توی کابین حساس هستم . ای اف سون چطوره؟؟ سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. عباسی هستم

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه پارس 90 دارم قبلا هم پژو پارس داشتم حالا یه ef7 هم خریدم کلا آبشن های زیاد تری از پارس داره .اینطور بگم مقایسه من بین دو ماشینم … پارس مثل لباس اسپرت و سمند مثل لباس نظامی یا پالتو . کلا توی سفر و جاده سمند بهاره ولی داخل شهر و جایی که نیاز به مانور داری پارس بهتر ه . و مصرف ef7 هم بسیار کمتر و مقرون به صرفه تره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. دانیال

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من میخوام ef7دوگانه بگیرم . امیدوارم حرفاتون راست باشه . چون تصمیممو گرفتم . ممنون از دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آقا دانیال امیدواری که حرفامون راست باشه؟؟؟؟فکر می کنی ما داریم می گیم ماشین حرف نداره الکی می گیم…این ماشین وقتی سوار می شی اولین چیزی که خواهی گفت اینه که قیمتش خیلی پایینه…چون از نظر موتوری عالیه..کم مصرف بی صدا پر قدرت…از نظر امکانات خوبه..امنیت که دیگه همه می دونن…من داداشم وقتی گفتم می خوام ای اف سون بخرم کلی نصیحتم کرد که نخر و غیر ….می دونی وقتی خریدم و سوار شد چی کار کرد ؟؟؟ماشینش که xu7 405 بود فروخت و الان یه سمند ای اف سون خریده…..راستی مدل 95 جلو پنجرش که عوض شده خیلی باکلاس شده..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. مصطفی

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقایونی که می فرمایید ماشین چینی بد هست قطعات ماشین های تولید داخل مال کجاست همش چینی هست درجه 2و3
    والا من از سال 93 تا حالا jac -j5 دارم هیچ ایرادای نداره تا سرعت 120 صدای موتور داخل کابین نمی یاد فقط برای تعویض روغن و سرویس های دوره ای میرم نمایندگی !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد رفیعی

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سمند 91,مدل اف۷ میخوام بگیرم..نمیدونم بگیرم یا نه.چون کل پولم وامه.
    خدایی راستشو بگید … کسی ک داره ی زنگی بزنه بگه ارزش داره بخرم.
    من قشم هستم کولرش چطوره چون اینجا جهنمه .
    خارجی هم میتونم بخرم ولی نمیشه اورد ایران گردی..پس فعلا ملی رو عشقه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فرشید

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ef7مدل 93 دارم واقعا راضیم،اون عزیزی هم که اومده میگه بده،معلوم نیست خاطرات شمال رو میخواسته بگه یا بدی ماشین،بعدشم مگه چکار کردی که عرق شرم رو پیشونیت نشسته؟!!!،بجای این کار راهنمایش میکردی ماشین رو آب بندی کنه،همه ماشین های تولید داخل رو باید آب بندی کرد که خیلی هم مهمه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۱۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سمند89 دارم باید عرض کنم بین ماشینهای وطنی چند حسن داره:1-واقعا گازسوزه و خیلی خوب با گاز کارمیکنه2-موتورشو تا حالا باز نکردم3-ماشینه نرمیه و جلوبندی قوی ای داره که برای خیابونهای ما مناسبه 4-فرمونش تقریبا سفته و اصلا جالب نیست5-توی پیچ تند خوب عکس العمل نشون میده6-نقطه کور زیاد داره7-چون موتورش بزرگه و جاگیره مکانیک رو در هنگام تعمیر اذیت میکنه8-شتابش چندان جالب نیست ولی برای مسافرت واقعا مناسبه
    سمند گزینه مناسبیه برای خانواده ها و فکر نمیکنم ماشین جوون پسندی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ولید

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر همه شما خیلی استفاده کردم فردا میخوام ef7دوگانه ثبت نام کنم.
    امیدوارم که شانسم خوب در بیاد .تا یک هفته پیش سمند lxداشتم تو2سال 176k رفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امیر

    ۲۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خواهش میکنم راهنمائیم کنین
    من میخوای سمند دوگانه بخرم
    واسه کار تو آژانس
    بنظرتون خوبه یا نه؟؟
    با ذکر دلیل
    ممنونم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام، تجربه من از سمند EF7
    من سمند EF7 دارم پایه گاز سوزمدل 1389 که از همون زمان دستم هست و حدود 120 هزار تا کار کردم. سرتاسر ایران باهاش مسافرت کردم (به جز مشهد و شمال). اوایل که گرفتم روغن ریزی داشت که با یه تعویض چرخدنده اویل ماژول کامل برطرف شد (سال اول زمانی که گارانتی داشت). دیگه تا حالا هیچ مشکلی نداشته. حتی دیسک وصفحه کلاچ هم عوض نکردم. من تو بندرعباس هستم. از نظر حرارت موتور چون این موتور دور بالا هست گرمای بیشتری از پژو تولید میکنه اما عملکرد اون در همه لحاظ بسیار کارامد هست حتی تو چله تابستون و اتوبان قم تهران و بعضا اون سربالایی های طولانی که برخی ماشینها کم میارن، این ماشین به خوبی از پس گرما بر میاد بدون اینکه بخوای کولر را خاموش کنی یا سرعت رو کم کنی. از نظر موتور واقعا میگم آبروتون رو حفظ میکنه برای تست موتور بهتره تو سربالایی ها که کمی پیچ داره امتحان کنید (مثل مسیر ورودی به بندرعباس در سربالایی تنگ زاغ). شتاب و قدرت موتورش در حدی هست که از ماشینهای کلاس خودش مثل سمند معمولی پارس معمولی و پژو 405 و البته 206 بر بیاد. رقیبانش یکی ال90 هست که کارایی موتور EF7 کمی بهتر از اون هست (تست کردم) و دوم پارس با موتور 1800 زانتایی هست که فکر کنم کمی بهتر از EF7 باشه. موتورش برای گاز ساخته شده و عملکردش روی گاز خیلی خوبه. اما حداکثر قدرت موتور و شتاب روی بنزین کمی بهتر جواب میده. رو گاز و بنزین مصرفش پایینه. هزینه گاز برای پیمایش 100 کیلومتر در جاده با سرعت متعارف 110تا 120 کیلومتر بر ساعت حدود 3000 تومن (قیمت هر کیلو گاز 600تومن) و 100 کیلومتر در شهر معادل 4000 تومن هست که کمتر از نصف هزینه بنزین هست (واقعا با صرفه هست). با وجود اینکه حدود 95درصد پیمایش من تو این 6سال با گاز بوده اما اصطحلاک یا خرابی موتور یا سیتم گاز دیده نشد. موتور طوری طراحی شده که از کیفیت مناسبی برای تماس با گاز برخورداره.
    ممکنه بعضیها از شکل اتاق سمند خوش شون نیاد و اون رو جون پسند ندونند اما از لحاظ موتورو شتاب جون پسند هست. بدنه مانند سایر محصولات ایران خودرو هست (بی کیفیت!). بخاطر اصطحلاک بدنه ممکنه بفروشمش اما حتماً ماشن بعدیم دوباره یه موتور EF7 هست و البته نه دنا یا سورن Ef7 بلکه دوباره می خوام سمندEF7 پایه گاز سوز بخرم. اون هم بخاطر گاز هست و اینکه ماشین خانواده هست. چی تو این رنج قیمت بهتر از این. چینی ها که تا سال دوم یا سوم براتون خوب کار میکنه (فقط جک) بعدش هم اگه قطعه بخوای بخری 3 برابر قیمت باید پول بدی. پس فکر کنم فعلا با این شرایط EF7 بهترین باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. بهروز

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من میخواستم خدمت کسانی که این ماشین را بخرن شک نکنن که بهترینه و به چرت و پرتهای که سایت گفته توجه نکنین. از هرچی ماشین چینی تو بازار قویتر و بهتر کار میکنه. موفق باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    اگر کسی تجربه رانندگی با ماشین دنا که موتور EF7 داره بگه چون من با تمام اطلاعات ضد و نقیضی که از عیبهاش شنیدم ولی این ریسک و کردم و ثبت نام کردم و فکر کنم تا یکی دو هفته دیگه تحویل بگیرم .
    ممنون میشم اگر کسی این ماشینو داره و یا اطلاعات مفیدی داره راهنمائی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حسن

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ببخشید ولی تمام مشکلاتی که شما گفتین مربوط به خود ماشین هست نه موتور ان من خودم ef7دارم خیلیم راضیم البته از موتورش ولی خود ماشین سر تا پا مشکله مثلا اشکال تو پلوس یا چفت نبودن دربها ربطی به موتور نداره
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سامان

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام سمند ای اف 7 یکی از بهترین خودرو های تولیدی ایران خودروست چرا که دارای بازده بالا وکاهش افت توان موتور در دور های بالا نسب به موتور های مرسوم بر روی خودرو های سمندlxوپارس معمولی است .واز نظر مصرف والایندگی از سایرین هم کلاس خود پایینتر و بصرف تر است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. reza

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من میخوام سمند معمولی مدل84بگیرم. نظرتون به طور کلی چیه. بگیرم یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Ali Reza

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    منم راضیم,ازسال 94 شهریورماه دوگانه EF7 دارمش هنوزکه اذیتم نکرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. reza

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یکی جواب منو بده مدل 95ef7 جلو پنجرش چ تغییری کرده منظورم اینه هنوز طرح چوبه یامثل سورنه????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Esi

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      جلو پنجره ش شبیه سورن شده. فلزیه. ولی طدح قدیمی قشنگتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. Esi

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همه چیز درباره موتور EF7 یا موتور ملی

    موتور ملی پروژه ای مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو (I.P.C.O) و مرکز تحقیقات موتور آلمان (F.E.V) می باشد. این موتور از پایه بر اساس سوخت گاز طبیعی طراحی شده و در عین حال قابلیت کارکرد با بنزین را نیز دارا بوده و در میان موتورهای گازسوز دنیا در لیست 3 موتور برتر و از نظر طراحی در لیست 10 موتور برتر دنیا قرار دارد.

    مکانیزم به کار رفته در این موتور سمند EF7به نحوی است که توانسته با وجود حجم موتور و مصرف سوخت کمتر به توان و گشتاور بالاتری حتی نسبت به موتورهای بنزینی دست یابد. به واسطه طراحی بهینه موتور و نیز استفاده از جدید ترین نوع سامانه مدیریت موتور موتور به صورت خودکار سوخت گاز را به عنوان سوخت اصلی انتخاب نموده و با آن روشن می شود و با اتمام هرکدام از دو سوخت به صورت خودکار عملیات تعویض سوخت در آن انجام می شود.

    موتور EF7 در محیط های بسیار سرد نیز قابلیت روشن شدن با سوخت گاز را داشته و در هیچ شرایطی کارکرد موتور منوط به دسترسی به بنزین نیست. در ضمن بواسطه استفاده از تنظیم کننده هیدرولیکی سوپاپ ها در هیچ زمانی نیازی به تنظیم فیلر سوپاپ های موتور نیست. طراحی اجزای این موتور 16 سوپاپ به نحوی صورت گرفته است که به واسطه محاسبات رایانه ای پیچیده سطح صدا و لرزش موتور به خصوص در دور آرام بسیار مطلوب و متناسب با موتورهای روز دنیا بوده و از نظر سطح دستیابی به استاندارد آلایندگی نیز توانایی اخذ بالاترین استانداردهای روز اروپا (Euro5) را دارا می باشد.

    موتور ملی پروژه ای مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو(I.P.C.O) و مرکز تحقیقات موتور آلمان (F.E.V) می باشد. این موتور در میان موتورهای گازسوز دنیا در لیست 3 موتور برتر و از نظر طراحی در لیست 10 موتور برتر دنیا قرار دارد.

     مکانیزم تنظیم زمان بندی متغیر سوپاپ ها (C.V.V.T) در سمند EF7

    موتور EF7 نخستین موتور ایرانی است که در آن از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها استفاده شده است. این سیستم سبب افزایش راندمان موتور شده به نحوی که در دورهای پایین سبب کاهش مصرف سوخت تا 10 درصد و در دورهای بالا سبب افزایش قدرت موتور می شود. مهمترین مزایای این سیستم عبارتند از :

    1- امکان جابجایی زمان باز و بسته شدن سوپاپ های ورودی

    2- بهینه نمودن راندمان در تمامی نقاط کاری موتور

    3- بالا نگه داشتن مقادیر گشتاور د ردورهای کاری موتور

    4- کاهش میزان مصرف سوخت

    5- کاهش آلودگی

    در مورد این سیستم در مقاله ای که قبلا در سایت گذاشته ام توضیحات کاملی ارائه شده است

    تلمبه آب صافی روغن و خنک کن روغن در یک مجموعه

    در موتور EF7 تلمبه آب صافی روغن و خنک کن روغن در یک مجموعه طراحی شده است که تنها توسط 4یچ و به واسطه یک آب بند به موتور متصل می باشد مزایای استفاده از این قطعه:

    1- استفاده از یک قطعه به جای سه قطعه در موتور های معمول که این موضوع باعث کاهش استهلاک و همچنین کاهش تلفات نیروی تولیدی موتور و در نتیجه افزایش قدرت خروجی موتور می شود.

    2- عدم استفاده از اتصالات و لوله های جانبی به دلیل اتصال بدون واسطه به موتور این موضوع باعث حذف خطرات احتمالی حاصل از آسیب دیدگی لوله ها و اتصالات و همچنین افزایش فضای دسترسی به موتور می شود

    3- قابلیت تعویض صافی روغن و پره تلمبه آب به صورت جداگانه بدون نیاز به تعویض کل مجموعه

     دریچه گاز برقی در سمند EF7

    به واسطه توان و گشتاور بالای موتور با هر دو سوخت بنزین و گاز استفاده از دریچه گاز برقی و نیز کالیبراسیون بسیار دقیق سامانه مدیریت موتور تعویض سوخت بنزین به گاز و برعکس به هیچ وجه منجر به تغییر عملکرد خودرو نشده و راننده به هنگام تغییر سوخت در قابلیت رانندگی خودرو تغییری احساس نمی کند.

    تلمبه روغن مستقیم در سمند EF7

    طراحی تلمبه روغن (Oil pump) در موتور EF7 از نوع حرکت مستقیم است به نحوی که نیروی مورد نیاز برای حرکت خود را به طور مستقیم و بدون واسطه از میل لنگ میگیرد در حالیکه برای به حرکت در آوردن تلمبه های روغن معمولی از چرخ دنده یا زنجیر استفاده می شود. علاوه بر تامین روغن موتور از پوسته این قطعه برای نگه داشتن کاسه نمد جلوی موتور استفاده می گردد که این امر موجب حذف یک قطعه از موتور گشته که علاوه بر کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری و کاهش زمان همبندی دقت تنظیم کاسه نمد با محور میل لنگ را بالا برده و در نتیجه احتمال بروز نشتی از این قطعه را کاهش میدهد. از مزایای دیگر تلمبه روغن(اویل پمپ) مستقیم بازده بیشتر و همچنین دسترسی آسان برای تعمیرات است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. هادی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ی سمند ef7 دارم مدل 95 الان چند روزی هست که بعد از این که حرکت میکنم درب ماشین دیگه قفل نمیشه اخه قبلا بعد از حرکت وقتی کیلومتر به 20 میرسید دربها خودکار قفل میشد ولی الان نمیشه علتش چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امير

      ۱۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اون از تنظیم خارج شده دکمه ک درو باز بسته میکنه چندثانیه نگه دار وضعیتش عوض میشه و در قفل میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا