تسلا

سیستم باتری خانگی و پشتیبانی پاورهال تسلا

اگر مالک یک تسلا مدل S باشید، احتمالاً همیشه با خود فکر می‌کنید که چقدر خوب می‌شد اگر بتوانید همین شرایط را در محل زندگی خود داشته باشید. آلون ماسک به‌تازگی یک قدم در این راه برداشته و از تکنولوژی باتری تسلا برای خانه‌ها رونمایی کرده است. «تسلا پاورهال» جدید که یک باتری خانگی با شارژر خورشیدی و یک سیستم پشتیبانی است که نشان می‌دهد که تفکر «ماسک» فراتر از چهار چرخ خودرو برای کمپانی‌اش است.

Tesla Unveils the Powerwall, a Wall-Mounted Battery for Your Home
Tesla Unveils the Powerwall, a Wall-Mounted Battery for Your Home
باتری «تسلا پاورهال» در طول روز انرژی اضافی خورشیدی را از پنل‌های خورشیدی خانه‌ی شما ذخیره می‌کند. این انرژی بعداً در ساعاتی که هزینه استفاده از خطوط برق شهری بالاتر است، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این تکنولوژی، بخشی از برنامه کمپانی تسلا برای حمایت از طرح تولید نیرو بدون آلودگی است و به نظر می‌رسد یک نصب راحت و عملکردی کاملاً اتوماتیک داشته باشد و نیاز به عملیات نگهداری نداشته باشد. این سیستم بر روی دیوار نصب می‌شود و از یک سیستم کنترل حرارتی مایع استفاده می‌کند. حتی اگر سلول خورشیدی در اختیار نداشته باشید، پاورهال می‌تواند در طول شب که نرخ مصرف انرژی پایین‌تر است، شارژ شود. سپس می‌توانید در طول روز با هزینه کمتری، انرژی موردنیاز خانه خود را تأمین کنید.

Harness Store Power
تسلا پاورهال از همان تکنولوژی باتری لیتیومی استفاده می‌کند در مدل S دیده می‌شود. این باتری که دارای یک ضمانت‌نامه ۱۰ ساله است، می‌تواند به دو صورت ۷ یا ۱۰ کیلووات‌ساعت تهیه شود. توان خروجی از باتری بین ۲ کیلووات تا ۳/۳ کیلووات در حالت حداکثر متغیر است. باتری کوچک‌تر برای چرخه استفاده‌های روزانه بهینه‌سازی شده، در حالی که پاورهال بزرگ‌تر برای استفاده به‌عنوان سیستم پشتیبان در هنگام قطع ناگهانی برق شهری تدارک دیده شده است. علاوه بر استفاده خانگی، تسلا از نسخه پاورهال برای مشاغل خاصی که نیاز به یک منبع قدرت قابل‌اطمینان دارند، رونمایی کرده است. همچنین گفته شده که برای پشتیبانی بیشتر و افزایش ظرفیت ذخیره انرژی، می‌توان از چند باتری در کنار یکدیگر استفاده کرد.

Tesla Powerwall battery system
Tesla Powerwall battery system
برای تسلا، «پاورهال» یک روش دیگر برای ایجاد یک سبک زندگی عاری از آلودگی است. یکی از نکات برجسته تسلا مدل S، فارغ از صرفه‌جویی در مصرف سوخت و تجربه رانندگی‌اش، اتکای کمتر آن به سوخت‌های فسیلی است. با اضافه شدن «پاورهال» می‌توان انتظار داشت که یک مالک تسلا مدل S می‌تواند در هنگام شب خودرویش را در پارکینگ به برق زده و باتری آن را به‌صورت کامل با استفاده از انرژی خورشیدی که در طول روز در باتری تسلا ذخیره شده، شارژ کند.

tesla energy utility
Tesla energy utility
جالب‌ترین نکته در مورد پاورهال این است که می‌تواند با عادت‌های مصرف انرژی خانگی مالکان مدل S منطبق شود. تسلا نه‌تنها یک وسیله نقلیه الکتریکی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، بلکه می‌خواهد تکنولوژی‌هایی را نیز در اختیار آنها قرار دهد که زندگی آنها در انتقال از خودروهای بنزینی به الکتریکی ساده‌تر از قبل کند.

قیمت تسلا پاورهال از ۳ هزار دلار برای مدل ۷ کیلووات آغاز می‌شود و برای باتری بزرگ‌تر ۱۰ کیلوواتی به ۴ هزار دلار می‌رسد. تسلا زمان احتمالی تحویل این باتری‌ها را اوایل تابستان امسال درنظر گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. احسان آرسنالی

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    اگه آلون ماسک همینجوری پیش بره همه چیز رو کنترل میکنه از شرکت فضایش بگیر تا خودرو سازی و حالا هم کنترل برق خونه ها اگه وارد دنیای مجازی هم بشه فکر کنم تبدیل بشه به پادشاه زمین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    آمریکا یعنی همین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. کافر مقدس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    این تسلا قرار بود انقلاب کنه ولی یه چیزی فراتر از انقلاب شد:o

    خسته شدیم از دست این اجنبی ها! همش ایده همش نوبوغ ! پَ اینا کی وقت میکنن کار کنن پول در بیارن مثل ما همش ماشین و ملک بخرن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام خدمت اساتید محترم ، میخواستم سوال کنم آیا توی جاده های ما امکان استفاده راحت از کروز کنترل هست یا نه هر یک دقیقه یک بار باید بزنی رو ترمز ،بعد دوباره فعالش کنی.
    (نصبش رو پارس تندر توجیح اقتصادی و کاربردی داره؟ یا فقط به درد کلاس گذاشتن میخوره؟)
    پیشاپیش ممنون از راهنمایی هاتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادق

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      آقا محمد خب اینایی که نصب میکنن که تطبیقی نیستن، کروز کنترل ساده هستن که خب قطعا نیاز به کنترل ماشین توسط راننده وجود داره و قطعا موقع نیاز باید ترمز بگیری ولی به نظرم اگه استفاده ی شهری داری شاید خیلی صرف نکنه ولی اگه مسافرت زیاد میری و مسیرهات بیشتر اتوبان و بزرگ راه هستن به نظرم میتونه مفید باشه

      امیدوارم کمکی کرده باشم

      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (7 ديدگاه)

        ممنون از اینکه پاسخ دادید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. احسان آرسنالی

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      داداش ماشین من داره چیزه خوبیه ولی تو جایی که من زندگی میکنم مورد استفاده نداره هر 30 ثانیه باید ترمز کنی فقط افزایش سرعتش راحت هستش که با دگمه اس ولی اگه مسیرت اتوبان و جاده 2 باند واینا باشه خوبه کلی حال میده باهاش بری اتوبان خلوت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (7 ديدگاه)

        ممنون از پاسختون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. صادق

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    انصافا قیمت مناسبی هم داره، درسته با تبدیل دلار به ریال برای ما زیاد میشه ولی ارزشش در برابر کارایش مناسبه و اینکه فشار ۴ هزار دلار برای آمریکایی خیلی زیاد نیست، حداقل به اندازه فشار ۱۳ میلیون برای ما نیست

    ما الان داریم میگیم تسلا موفقه، چند سال دیگه که وضع هوا و سوختای فسیلی وخیم تر بشه دیگه چی میخوابم در موردش بگیم ؟؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان(احسان سابق)

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    المان توی صنعت اتومبیل غولی به تمام معناست.ژاپن هم زندگی مردم عادی رو با ماشیناش شیرین کرده.اما در امریکا فرصت هایی بوجود میاد که از هر نظر زندگی بشر رو فراوانی میبخشه.
    بنظرتون اگر الون ماسک توی امریکا نبود میتونست صنعت اتومبیل و هوایی و فضایی رو دگرگون کنه؟ هنری فورد میتونست اتومبیل رو به مردم عادی هدیه بده؟به استیو جابز و ادیسون و بیل گیتس و مارک زوکربرگ و … فکر کنید.من که فکر نمی کنم توی جایی غیر از امریکا چنین فرصت هایی رو بشه بدست اورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سجاد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (203 ديدگاه)

    الان دُور ، دُوره تسلاست .. پیرمردا بکشن کنار ..
    تسلا واقعا داره می تازونه ..
    مرسی از آقا مسعود عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    تسلا خوب داره کار می کنه و همچنین خوب داره کارش رو به جاهای دیگه توسعه میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سعید

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم دمش گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (210 ديدگاه)

    ابر قدرت بودن تو هر زمینه بخدا فقط حق امریکاست که بشریت زندگیشونو تغییر کامل دادن نوش جونت امریکای کبیر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا