تسلا

تسلا به کجا می‌رود؟! عدم تحویل مدل 3 تا اواخر سال 2018

برخی افراد عقیده دارند ایلان ماسک یک عادت مشهور دارد و آن قول دادن زیاد و عدم تحویل محصول و یا حداقل تحویل با تأخیر بسیار است. تحلیل‌های قابل‌اعتنایی باور دارند که این موضوع درباره‌ی مدل ۳ که در آینده عرضه خواهد شد صدق می‌کند.

2018 Tesla Model 3

2018 Tesla Model 3
تحلیل‌گر مورگان استنلی پیش‌بینی کرده که تحویل اولین نمونه‌های تسلا مدل ۳ تا اواخر سال ۲۰۱۸ صورت نمی‌گیرد. این زمان بیش از یک سال دیرتر از زمانی است که ماسک برای تحویل خودروها انتظار دارد.

2018 Tesla Model 3

2018 Tesla Model 3
تسلا می‌گوید که تولید مدل ۳ در اواسط سال ۲۰۱۷ شروع خواهد شد اما اگر گفته‌های تحلیل‌گر مورگان استنلی درست باشد این موضوع به اواخر سال ۲۰۱۸ کشیده خواهد شد.

2018 Tesla Model 3

2018 Tesla Model 3
به علاوه تحلیل‌ها می‌گویند که این خودروساز آمریکایی در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۰ هزار و در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۳۰ هزار دستگاه از مدل ۳ را تولید خواهد کرد. این میزان تولید هم بسیار کمتر از هدف ۴۰۰ هزار دلاری ساخت در سال ۲۰۱۸ است.

اگر این تحلیل‌ها رخ دهند برخی از ۴۰۰ هزار سفارش دهنده‌ی مدل ۳ باید تا سال ۲۰۲۱ و حتی ۲۰۲۲ صبر کنند تا خودروی خود را تحویل بگیرند، یعنی چیز حدود ۶ سال پس از ثبت سفارش!

تأخیر عرضه‌ی مدل ۳ با توجه به شروع فوق‌العاده‌ی شورولت بولت در بازار خودروهای الکتریکی نسبتاً ارزان می‌تواند به ضرر کمپانی تمام شود. این موضوع همچنین باعث کاهش مزیت تسلا نسبت به خودروسازهایی نظیر فولکس‌واگن که در چند سال آینده خودروهای الکتریکی خود را عرضه می‌کند خواهد شد.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. شهریار

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    خریدار های مدل سه دیگه مثل مدل اس و ایکس نیستن که چند تا ماشین تو پارکینگشون داشته باشد و این تاخیر ها رو تحمل کنن. اگر این اتفاق بیوفته خیلی به ضرر تسلا میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علي

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    ی شرکت چقدر میتونه کلاهبردار باشه و با پیش فروش و تعهد تو خالی بیاد نقدینیگی رو از ملت بگیره و با پولی که جمع میکنه بره دنبال احداث کارخانه های جدید و تولید باطری باشه و با کمال پرویی تمام رسانه هارو بسیج کنه که ماشین تولید ما بهترینه و پر شتابترین و هر روز تیتر خبری ببینیم که داری درگ با فراری با لامبو و غیره میذاره که پوزشونو مالیده به خاک .((( کلاهبرداری )))یعنی همین (((عدم تعهد به مشتری))) و تولید خودرویی (((که نه کیفیت داره نه امنیت جانی و نه اعتبار پشتیبانی))) .(((کلاهبرداری )))یعنی با رقابت و تبلیغات کاذب باعث بشی سبد فروش رقیبتو خالی کنی و لتمه بزنی به تولیدکننده های دیگر .(((رسوایی دیزل گیت)) شرکت (((فولکس ))) به خود خریدار و مصرف کننده خودرو ضرر نزد هیچ بلکه با پرداخت خسارت منفعت مالی هم براشوت داشت .فقط ی خطای نرم افزاری بود در داخل شبکه فولکس مطابقت به استاندارد ورود خودرو به آمریکا نبود و فولکس با پرداخت خسارت و باج ثابت کرد برای جبرانش هر کاری خواهد کرد.اما از تسلا کسی شکایت نمیکنه( جای بسی تأمل دارد).
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nikola

      ۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      با چند جمله از کامنتت موافقم :
      1 – پولی که از مردم گرفتن رو صرف احداث کارخونه و خط تولید کردن.
      در حالی که با سود و درآمد های شرکت باید همچین کاری میکردن
      2- واقعا تبلیغات رسانه ای و لابی گری قدرتمندی دارن
      3 – عدم تعهد به مشتری.
      راستش اصلا از تسلا خوشم نمیاد.
      بهتر بود ایلان ماسک رئیس تیم مهندسی جنرال موتوذز یا فورد میشد تا اینکه بره یک شرکت تاسیس کنه و اینطوری خراب کاری کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امپراتور لامبورگینی

      ۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      من از تسلا خوشم نمیاد.
      با رسانه ها خودش رو مطرح کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. tesla

      ۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (176 ديدگاه)

      آمریکای بد …پسر بد
      فقط آلمان خوبه
      اگه این آلمان ابر قدرت میشد چی میشد
      حیف که نیست
      ولی اگه میشد چی میشد
      نه علی جان؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. حامد قدسی

      ۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (262 ديدگاه)

      یه لحظه حس کردم داری در مورد پراید حرف می زنی!!!
      الان که دیگه همه چی در دسترسه برو ببین چند تا ستاره ایمنی گرفته اصلا هم کار سختی نیست. از همون جایی هم گرفته که بنز و پوشه گرفتن!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان

        ۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (85 ديدگاه)

        تعصب توان تجزیه تحلیل رو از آدم میگیره:)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Bavaria

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    من دقیقا نمیدونم تسلا دروغ گو هست یا نه،یا حرفای دوستمون (علی) حقیقت داره یا نه
    ولی مثل روز واسم روشن بود توو این فضای بشدت رقابتی، که بخاطر چند دهم مصرف سوخت کمتر سرودست میشکونند،ی کمپانی نمیتونه یکه تازی کنه و بی رقیب بمونه
    اگه کمپانی هایی مثل بنز ب ام و پورشه فولکس و …. میگن ما سال 2020 چند خودرو برقی میدیم مطمعنا حساب شده و با پیش بینی همه جانبه و البته تجربه بسیار اینو میگن
    ولی تسلا (البته که کمپانی باهوشی هست) معلوم بود عجوله (بر این پایه میگم که وقتی بزرگانی مثل بنز پورشه ب ام و و…. نتونستن کاملا برقی بشن واضحه که هنوز زیرساخت ها تکمیل نشده و زمان لازمه)
    و اینکه واقعا نمی ارزه چند سال منتظر ی ماشینی بمونی که موقع تحویل گرفتنش انواع برقی ها تولید شدن و بلکه معتبر تر هم هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. KING918

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    تسلا با مدل های قبلی خودش نتونست طرفدار های زیادی جمع کنه مثل همون مدلی که تو برنامه تاپ گیر جرمی تست کرده و هزارتا ایراد ازش گرفت و تسلا شکایت کرد از تاپ گیر و ….
    اما تسلا با مدل های جدیدش با شتاب باور نکردنی که به ارمغان اوورد به یکباره طرفدار هاشو چند برار قبل کرد و همین طور درخواست های مشتری هاش خیلی زیاد شد من فکر میکنم بستر لازم برای این همه تقاضا رو نداشته تسلا برای همینم داره کند پیش میره
    شایدم فکر نمیکرد این همه مشتری رو :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. f.a

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (38 ديدگاه)

    ببخشید علی اقا شما از کجا میدونید که تسلا بی کیفیته.شما از کجا میدونید امنیت جانی نداره و پشتیبانی نداره؟ یه جوری اظهار نظر میکنی انگار صد بار تسلا رو روندی.اصلا تا حالا تسلا از هزار کیلومتری شما رد شده . پس مردم که تو چند روز چهارصد هزار سفارش دادن به این نکات توجه نمیکنن که شما گفتی.دوما همین دوسال پیش بود تسلا بهترین خودروی سال موتور ترند شد.امسال هم نامزد بهترین خودرو بود و تا فینال بالا اومد.میدونم که کارشناسای موتور ترند اندازه شما سواد ندارند اما محض اطلاع بود.اما این که میگید که چرا موعد تحویل داره تا حالا سابقه داشته خودرویی تمام برقی با این برد و امکانات داشته باشیم.تسلا خط شکن خودروهای الکتریکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم

      ۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      علی اقا استاد قاشق شناسی و جهاز شناسی هست حالا عصبانی شد یه چیزی گفت من از طرف اون معذرت میخوام

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علي

      ۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (848 ديدگاه)

      اولا: به جای واژه خط شکن اگر (((یخ شکن خودروهای الکتریکی )))استفاده کنی مقبول تر خواهد بود چرا که این تکنولوژی خیلی وقته اختراع شده و در حالت (((فریز قرار داده شده))) فقط عملیاتی نشده بود به دلایل (((لابی گری شرکتهای عظیم نفتی کشورهای ذینفغ ))) که تسلا با زیرکی و عجله این کارو کرد و به اسم خودش ثبت کرد و من اینو باز میذارم به حساب احترام و ترسی که دنیا از بازار آمریکا داره. دوما: خیلیها از جمله (((خودت))) از جلو این ماشینو برسی نکردن و از روی شواهد و قرائم دنیای مجازی پیگیری کردن و به نتایجی رسیدن ، فرقش اینه که مثلا :یکی مثل خودت از روی تیتر (((موتور ترند))) که قبولش داری نظر میدی و شایدم یکم (((تعصب و علاقه))) شخصیتم پس ذهنت باعث میشه زود باور کنی و این زحمتو به خودت ندی ی سری به رسانه های دیگه بزنی نکنه خبرای بد بدی از (((تسلا))) بشنوی، یک سری افراد هم مثل من که (((مولتی))) فکر میکنم و هدفم فقط شفافیت و حقیقته از همه جا اطلاعات کسب میکنم و سعی میکنم اطلاعاتم با امثال شما اشتراک بزارم و در آخر هم متاسفانه توهین و بی ادبی ببینم(((البته منظور به شما نیست))).دنیارو یکمی با ذهن باز و بدون تعصب پس ذهنت تجزیه تحلیل کنی به نکات کلیدی مهمی میرسی که برای خیلی ها میتونه جالب و بدرد بخور باشه.ببخشید سختمه تایپ کردن و علاقه ایی به تایپ ندارم . به امید روزی حضوری براتون توضیح بدم و خدمتتون برسیم .
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        علی آقا آزادی هر چی میخوای بگو.
        من اگر جایی چیزی گفتم شرمندم.
        شما هم حق داری نظرت رو بگی.
        متاسفانه ما حق اظهار نظر برای هم قائل نیستیم.
        یکی باید مدام بهمون یادآوری کنه که بقیه هم مثل ما حق دارن نظر بدن.
        مخصوصا خود من.

        من فقط با اینکه با بدجنسی ! و زیرکی میری روی اعصاب new great britain و بنتلی و بقیه ی دوستان انگلیسی بازمشکل دارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علي

          ۶ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (848 ديدگاه)

          خواهش میکنم . دوست عزیز اینکه من آدم زیرکی و بدجنس هستم یا (((خودت ))) قضاوتش با (((دیگران )))که متنهای مارو دنبال میکنن. ضمنا یادت باشه اونایی که انگلیسی باز واقعی باشن تو (((کاخشون))) زندگی میکنن و بعید بدونم حالشو داشته باشتن ی سر به سایتهای اینترنتی بزنن و در ضمن بابت دلشون (((میلیارد )))خرج میکنن. این اسمهایی که آوردی فقط فقط تعصب محض دارن و نمیدونن خود (((ثروتمندای انگلیسی )))سوار چه ماشینایی میشن . کسی مثل (((بنتلی ))) و .. و… هر چیزی که تهش وصل به عشقشون (((انگلیس))) باشه دوست دارن حتی اگه اون چیز توالت فرنگی با آرم پرچم اینگلیس باشه. اونا پرچم پرستن و برای اینکه ثابت کنن چیزی که دوست دارن بهترینه ((( یعنی ی جور به رخ کشیدن ایده و صلیغست)))دست به نوشتن هر متنی میزنن حتی اگر (((توهین )))به (((شخصی))) مثل من یا دیگران که (((هموطنشون )))باشه.
          با تچکر

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. امیر

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    حالا یه تحلیلگر نظرشو گفته تا زمانی که خوده شرکت اعلام رسمی نکرده برپایه یه نظر همه چیزو زیر سوال نبریم
    تسلا تا الان یعنی پایان 3ماهه سوم 2016
    مدل اس=38231 مدل فروخته شده وکل سال 2015بوده50446بوده وبا توجه به رشد 2برابری کوارتر 3به 2در سال 2016فروش نزدیک به 60هزار تا برای این مدل در دسترسه
    مدل ایکس = 15812 عدد فروخته وبا توجه به رشد 2برابری هر کوارتر به کوارتر قبلی پیش بینی حدود 30هزار فروش برای این مدل تصور میشه که در 2015چون دیر به بازارا آمد فقط 212عدد فروخت
    با این اوصاف میشه فروش حدود 90هزار در سال 2016که رشد فروش خوبی به نسبت 2015هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حامد قدسی

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (262 ديدگاه)

    من همیشه از یه چیزی تو تسلا خوشم میاد اینکه جسارت اجرای ایده هاش رو داره. بله هزاران نفر ممکنه ایده هایی مث اون داشتن ولی چند نفر جسارتشو پیدا کردن که انجامش بدن؟
    طرحی مثل گیگافکتوری یا پروژه موشک فالکن به کنار اولین خودرو تسلا که تولید شد رو با چیزی که الان تولید می کنه مقایسه کنید؟ توسعه شبکه سوپرشارژرش و صادرات بسیار زیادش. اینا نتیجه همون جسارته.
    من این مشکلات رو براش پیشبینی می کردم چون می دونستم طرفداراش هر روز بیشتر و بیشتر میشن ولی مطمئنم موفق میشه. حتی اگرم شکست بخوره اگرم ورشکست بشه به خاطر جسارتش تحسینش می کنم. به نظرم این آدم باید الگوی خیلی از جوونای با استعداد ما باشه که برای رویاهاشون تلاش کنن. نه اینکه با اولین سنگی که جلوی پاشون افتاد ناامید بشن و شکست رو قبول کنن.
    یه نمونه از اون چیزایی که خیلی در مورد تسلا دوست دارم اینه که بقیه غولهای پول پرست بنزین پرست دنیای اتوموبیل رو تکون داد که اونام برای اینکه عقب نیافتن دارن نهایت تلاششونو می کنن. به قولی میگن که شنا کردن در جهت آب که کاری نداره یه ماهی مرده هم در جهت آب حرکت می کنه جرات داری خلاف جهت آب شنا کن بعد بگو یه کاری دارم می کنم. حالا دوستان منتقد هم هر موقع جسارت خلاف جهت اب شنا کردن رو داشتن برن یه شرکتی بهتر از تسلا بزنن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. maserati

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    گفتین ایمنی نداره.ولی این را هم بگم که پنج ستاره ایمنی دریافت کرده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Chrysler

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    کپی پورشس جلوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. GOD BLESS AMERICA

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    ایلان ماسک یه ماموریت بزرگ داره و اونم اثبات گران قیمت بودن خودروی تمام الکتریکیه.
    حالا ببینید کی دارم میگم ، با یه ورشکستگی و حتی قربانی کردن و یا بدهکار کردن شدید یک یا چند برند ، اثبات میکنند که تولید خودروی الکتریکی ضرردهی بالایی دارد و دوباره آن را به بازه قیمتی بالای 100.000$ باز خواهند گرداند.
    و این ماجرای مصرف سوخت و هیبریدی و غیره ادامه پیدا میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ونوم

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    اتفاقا به نظر من وقتی تولید شروع بشه با چند شیفت تولید میتونه سریع تعهداتشو انجام بده به شرطی که فعلا مدل جدید معرفی نشه و همه ی توان صرف تولید بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سیاوش

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    از این حرکتا خیلی بدم میاد
    5 سال بعد چه خبره بابا تا اونموقع خیلی خودروسازای دیگه ممکنه ماشین تمام الکتریکی بهتری بدن بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه واقعا صبر و تحمل مشتریا رو در آورده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا