مدل‌های جدید تسلا با شتاب دیوانه‌وار

هنگامی‌که یک خودروساز از نسخه به‌روزرسانی شدهٔ سوپر سدان الکتریکی 691 اسبی، دو موتوره و AWD خود با 71 اسب‌بخار قدرت بیشتر و یک حالت رانندگی جدید به نام لدیکرس (Ludicrous mode) رونمایی کند سخن گفتن از سایر اخبار و اطلاعیه‌های این شرکت که به طور همزمان با این خبر منتشر شده کار دشواری است. بله، درست است ما در مورد شرکت تسلا موتورز صحبت می‌کنیم که این روزها یک بمب 762 اسب‌بخاری را به میدان فرستاده و علاوه بر آن خبر از یک مدل S جدید به نام 70 (نسخهٔ 2WD با چرخ‌های متحرک عقب از مدل AWD یا تمام چرخ متحرک 70D)، یک مجموعه سفارشی باتری 90 کیلو وات ساعتی (5 کیلو وات ساعت بیشتر از پرظرفیت‌ترین باتری فعلی تسلا یعنی باتری 85-kWh) برای مدل S تیپ 85، زمان‌بندی تولید و عرضه دو مدل بعدی و یک حالت رانندگی دیگر به نام Plaid (به معنی شطرنجی) برای مدل سوم و جدید این شرکت داده است.

race-tesla-model-s
تسلا مدل S تیپ 70:
بله، ما می‌دانیم شما اطلاعات و جزئیات مدل S 762 اسب‌بخاری را می‌خواهید ولی مدل جدید و چرخ متحرک عقب 70 نیز به همان اندازه مهم است. دلیلش این است که حتی با وجود ادامه روند صعودی فروش مدل S، تسلا تصمیم گرفته است که یک مدل پایهٔ ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه تر جدید از این خودرو در جایگاهی پایین‌تر از تیپ 70D که اخیراً معرفی شده بود را به بازار عرضه کند. تیپ 70D نسخه‌ای AWD از تسلا مدل S با مجموعهٔ باتری 70 کیلو وات ساعتی است که چندی قبل به‌عنوان تیپ پایه جایگزین تیپ 60 شده بود و با وجود این‌که اضافه شدن الکتروموتور برای چرخ‌های جلو، قدرت 514 اسب‌بخاری و کمی بهبود در برد خودرو (384 کیلومتر) همگی تغییرات و به‌روزرسانی‌ های مفید و ارزشمندی به حساب می‌آیند ولی تمام این تغییرات باعث افزایش 5000 دلاری قیمت این خودرو شده بود. اکنون مدل RWD و 328 اسبی 70 را فقط با 70000 دلار می‌توان خرید درحالی‌که بردی معادل 368 کیلومتر دارد و این یعنی 6200 دلار کمتر از تیپ 70D و حتی 1200 دلار کمتر از مدل قدیمی 60.

Tesla-Model-S
آپشن باتری 90-kWh:
امروز اگر شما بیشترین برد رانندگی را در محصولات تسلا بخواهید باید مدل S تیپ 85 را انتخاب کنید که باتری 85 کیلو وات ساعتی آن مطابق اعلام EPA بردی معادل 424 کیلومتر را فراهم می‌کند. به گفته تسلا مدل جدید 90D بدون برخورداری از پکیج پرفورمنس (یک 85D به اضافه 3000 دلار هزینه ارتقای باتری به گونه 90-kWh) و با 417 اسب‌بخار قدرت می‌تواند بردی معادل 432 کیلومتر کسب کند. این شرکت ادعا می‌کند که در دنیای واقعی و در سرعت ثابت 105 کیلومتر در ساعت این مدل می‌تواند به 480 کیلومتر برد دست پیدا کند که بسیار قابل ملاحظه است. البته مالکان فعلی تیپ P85D نیز فراموش نشده‌اند و آن‌ها نیز می‌توانند این باتری را با همین قیمت بر روی خودروی خود نصب کنند. اگرچه ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا می‌گوید: آن‌ها شاید برحسب استفاده‌ای که از خودرویشان دارند همین مقدار برد فعلی جوابگوی نیازشان باشد که در این صورت بهتر است تا زمانی که ما یک باتری قوی‌تر را معرفی کنیم صبر کنند. به‌هرحال اگر آن‌ها تصمیم به ارتقای خودروی خود بگیرند یک برد 405 کیلومتری و قدرتی مبهوت‌کننده معادل 762 اسب‌بخار نصیبشان خواهد شد.

Tesla-Model-S
حالت رانندگی Ludicrous:
در مدل P85D دو حالت رانندگی قابل انتخاب بود: حالت اسپرت که در این حالت شما قدرت کمتری را در اختیار داشتید ولی به دلیل مصرف انرژی کمتر مسافت بیشتری را با هر بار شارژ می‌توانستید طی کنید و حالت دیگر حالت اینسین (Insane) به معنای دیوانه و مجنون بود که حداکثر عملکرد را فراهم می‌آورد و در این حالت شما می‌توانستید از 0 تا 97 کیلومتر در ساعت را در 3.1 ثانیه طی کنید. اکنون حالت رانندگی جدیدی معرفی شده که یک پله بالاتر است و توسط آن می‌توانید حتی شتاب گیری سریع‌تری را نسبت به حالت اینسین تجربه کنید. این حالت رانندگی جدید لدیکرس به معنای مضحک نام‌گذاری شده است. (تسلا این اسامی عجیب را از فیلم سینمایی Spaceballs انتخاب کرده است.) این عملکرد قوی‌تر در حالت لدیکرس به یمن استفاده از یک فیوز باتری جدید به دست آمده است. فیوز مورد استفاده در باتری P85D زمانی که جریانی با آمپر بالا از آن عبور کند دچار ذوب‌شدگی می‌شود. این پدیده باعث ایجاد تنگنا و محدودیت در عملکرد بالای این خودرو در هنگام شتاب گیری 3.1 ثانیه‌ای می‌شود. (لازم به ذکر است که در بررسی ما بهترین زمان 0-97 کیلومتر در ساعت 3.3 ثانیه به دست آمد.) بنابراین تسلا با طراحی و ساخت یک فیوز جدید که می‌تواند 1500 آمپر را (در برابر 1300 آمپر فیوز قبلی) تحمل کند شرایط را برای دسترسی به یک شتاب بهتر فراهم کرده است. به گفته تسلا این اتفاق سبب می‌شود که زمان شتاب گیری از 0-97 کیلومتر در ساعت در مدل جدید P90D به فقط 2.8 ثانیه کاهش یابد و برای پیمودن مسافت 400 متر نیز به 10.9 ثانیه زمان نیاز خواهد بود.
البته حالت لدیکرس چندان ارزان تمام نمی‌شود به‌طوری‌که این آپشن در مدل جدید P90D هزینه‌ای معادل 10000 دلار خواهد داشت، هرچند صاحبان کنونی P85D می‌توانند تا 6 ماه دیگر با پرداخت 5000 دلار به اضافه هزینه نصب در نمایندگی‌های تسلا این ویژگی را در خودروی خود داشته باشند اما پس از آن این سیستم فقط به‌صورت آپشن کارخانه‌ای و برای مدل جدید P90D در دسترس خواهد بود. مدل جدید P90D قبل از اعطای مشوق‌های دولتی قیمتی معادل 119200 دلار خواهد داشت. این قیمت شامل 106200 دلار برای مدل P85D به‌علاوه 3000 دلار برای باتری 90-kWh و 10000 دلار دیگر برای حالت رانندگی لدیکرس (و تعویض فیوز باتری) خواهد بود.

Tesla-Model-S
حالت رانندگی Maximum Plaid:
احتمالاً حالتی دیوانه‌وار‌تر از لدیکرس قرار است معرفی شود. تسلا همچنین وعده داده که نسل بعدی مدل رودستر تا چهار سال آینده آن هم با حالت رانندگی Maximum Plaid معرفی خواهد شد.

Tesla-Model-S

Tesla-Model-S

Tesla-Model-S
مدل X و مدل 3 همچنان در راه‌اند:
به گفته تسلا تأخیر طولانی در روند پروژه خودروی کراس‌اوور این شرکت یعنی مدل X به سرانجام رسیده است و تحویل این خودرو تا 2 ماه آینده آغاز می‌شود. به همین صورت تسلا سال 2017 را برای عرضه گونه کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه تر مدل 3 تحت عنوان مدل 2018 به بازار وعده داده است.

Tesla Model-X

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محسن عبدالملکی

مهندس عمران، مترجم و علاقه مند دنیای خودرو

26 دیدگاه

  1. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    عجب شتابی داره لامصب 2.8!!!!
    عجب قدرتی 762!!!!!
    عجب بردی480!!!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید
      نوید
      سوابق: (1525 دیدگاه) ,

      یک جمله ی قدیمی : آینده در دستان تسلا
      یک جمله ی جدید : حال در دستان تسلا

      پاسخ
    2. احسان آرسنالی
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      رضا جا انداختی پدال؟ همجا کامنت اولی هستی؟

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (1690 دیدگاه) ,

        راستش من فقط ظهرها و شبها انلاینم بقیه روز سرکارم.اینم شانسی شد 🙂

        پاسخ
    3. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1471 دیدگاه) ,

      الان دو سه سالیه که کمپانی های امریکایی از ورشکستگی رها شدند و دارن خودشونو به روز های اوج برمیگردونند
      من خودم ماشینهای منطه ازاد رو میبینم اون خودرو هایی که قبل 2013 میومدند با الان که مدل 2015. میاد خیلی تفاوت دارند
      روز بروز هم بروزتر و همتکنولوژیشون میره بالا تر

      پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      قیمتش 120 هزارتا هست…
      برابر یه نیسان GTR نیمه فول!
      GTR مدل فول با قدرت بیشتر به 160 هزارتا هم میرسه!!!!
      ولی تسلا با همین پول 760 اسب بخار در اختیار شخص میزاره و صد البته تکنولوژی های وحشتناکی که در تسلا استفاده شده قابل مقایسه با GTR نیست!!!!
      تسلا واقعا ماشین بی نظیریه!
      با این روند تا 5 سال دیگه لامبورگینی و فراری رو رد میکنه!!!!!
      واقعا از دیدن این ماشین لذت میبرم!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل "Amir"
        "Amir"
        سوابق: (446 دیدگاه) ,

        اگه تسلا یه مدل کوپه ی بزرگ تو مایه های مازراتی گرن توریسمو بسازه بنظرم خیلی فروش میره

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل datsun
        datsun
        سوابق: (592 دیدگاه) ,

        محمد حسین جان عملکردش تو پیست هم مثل نیسمو جی تی ار 160 هزار دلاری ؟؟!
        حداکثر سرعتش چی ؟!

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          خب اینو نمیشه منکر شد!!!!
          بله GTR تو لیست به لظف وزن کمتر و انواع و اقسام بالچه ها عملکرد بهتری داره!!!!!
          حداکثر سرعت تسلای قبلی 300 تا بود که احتمالا این یکی میتونه 330 تا بره!!!!!
          در کل 70 به 30 به نفع تسلا!

      3. ali
        سوابق: (584 دیدگاه) ,

        آقای کربونادو اونتادور تسلا برتر یا بالا تر از جی تی آر نیست . این دو خودرو قابل قیاس نیستند . یکی پیشرانه الکتریکی داره و دیگری پیشرانه بنزینی . یکی در کلاس خودروهای دو درب قرار داره و دیگری در کلاس خودروهای ۴ درب . انقدر بین این دو خودرو تفاوت وجود داره که شما که این دو خودرو را مقایسه کردید فقط وقت با ارزشتان را بیهوده هدر دادید . نیسان جی تی آر دقیقا مثل تسلا تکنولوژی زیادی داره . بیخود نیست که کارشناسان نشریات به این خودرو لقب گودزیلا دادند. گودزیلا بسیار برازنده و لایق نیسان gtr هست .

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          درود بر علی!
          زیبایی دنیای خودرو اینه که بعضی خودرو هایی مطرح میشن که اصلا در کلاس هم نیستن ولی رقیبای خوبی هستن!
          داستان تسلا هم همینه!!!!
          لقب gtr هم تا اونجایی که یادمه مربوط به این بود که برخی از قول هارو شکست داده اونم تو 0-100!
          شاید بتونه 0-100 بزرگارو بگیره ولی سرعتای بالا هیچ حرفی واسه گفتن نداشت!
          تسلا هم همینه!
          شاید 0-100 پایین تر از آونتادور و اف 12 باشه ولی سرعتای بالاتر حرفی برای گفتن نداره!

  2. احسان آرسنالی
    سوابق: (1108 دیدگاه) ,

    کاش ماهم دو سه نفر با عرضه مثل آقای ایلان ماسک رو تو ایران خودمون داشتیم تا کشورمون رو به جای بهتر تبدیل کنند نه مثل امثال خاوری ها و اختلاس گران که کمر ملت رو میشکنند.

    پاسخ
  3. gotham
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    طراحی تسلا فوق العاده زیباس توی ماشینای الکتریکی تسلا و بی ام دبیو رو خیلی دوس دارم
    با نزدیک تر شدن به اتمام سوخت های فسیلی روز ب روز شاهد افزایش استفاده از این نوع خودرو ها خواهیم بود ،

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل سجاد
    سجاد
    سوابق: (199 دیدگاه) ,

    تسلا داره صنعت خودروسازی رو مسخره میکنه این اعداد رو تا چند سال پیش تو خواب هم نمیشد دید!

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل ALiHidden
    ALiHidden
    سوابق: (333 دیدگاه) ,

    عالیه….

    فقط کاشکی مدل دیزلی هم بود که یکم لذت رانندگی بیشتر بشه…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      لذت رانندگی یعنی پشت فرمون تسلا وقتی پدال گازو فشار میدی حتی سریعتر از موتور تنفس طبیعی واکنش نشون میده و عملا تسلا هیچ صدای موتوری نداره که داخل کابین شنیده بشه!!!!

      پاسخ
    2. P.G
      سوابق: (485 دیدگاه) ,

      دوست من کلا تو باغ نیستی ها،یکم دقت کن!
      مدل دیزلی؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ALiHidden
        ALiHidden
        سوابق: (333 دیدگاه) ,

        مث اینکه شما حرف منو درست نفهمیدی

        میدونم تسلا فقط الکتریکی میزنه

        میگم اگه با همین امکانات دیزلی هم بزنه فک کنم جالب باشه

        پاسخ
  6. فرهاد کرمستجی
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    یکی از اقوام درجه یکم در نروژ همین ماشین تسلا خریده، چون مالیات و اجازه عبور از بسیاری از جاهایی داده می شه به ماشین های تسلا و البته دیگر برندهای الکتریکی. شرایط فروشش نسبت به درامد اونجا خیلی کم بود. در حد 4 میلیون بود. در ماه البته.

    پاسخ
  7. sina458
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    وقتی گازشو میگیری صدای نعرش نیاد صدای اگزوز و اون موتور لامصب نیاد چه فایده؟؟ حسی ک ماشین موقع رانندگی میده بهت خیلی مهمه من تصورم اینه اینجور ماشینا بی روحن حس خاصی نمیده رانندگیشون در مقایسه با موتورای احتراقی

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل luis
      luis
      سوابق: (590 دیدگاه) ,

      میخوام یه جمله هنری درام بگم
      بجاش خوبیش اینه که ایندگان ما از زندگی در این کره خاکی لذت میبرن.اگرچه خود ما به قول شما از ماشین بی سرو صدا لذت انچنانی نمیبریم.

      پاسخ
      1. m design studio
        سوابق: (19 دیدگاه) ,

        کاملا با شما موافقم … زمین فقط برای ما نیست … گرچند همه اینو به شوخی می گیرند … از زمین گرمایی بترسید … شلختگی های هوایی اخیر به دلیل همین پدیده بوده … دستان اینا رو سرچ کنید می بینید اگه از رانندگی لذت نبریم زیاد ضرر نمی کنیم …
        Global warming
        Climate changes
        world simulation in the future
        global warming effect

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.