خودروسازهای مطرح بازار در حال تلاش برای مقابله با سیستمهای خودران پیشرفتهی تسلا هستند.
این خودروساز آمریکایی اوایل سال جاری اعلام نمود که قبلاً حدود ۱۰۷۸ میلیون کیلومتر دادهی رانندگی تست شده داشته و این میزان داده باعث برتری قابلتوجه تسلا شده است. تسلا تمامی مدلهای S را به گونهای طراحی کرده که اطلاعات خود را به سرورها برمیگرداند و همین امر باعث شده که شرکت به چنین حجمی از دادهها دست پیدا کند و از آنجایی که مصرفکنندهها میخواهند بخشی از این طرح باشند، تسلا با بهروزرسانیهای جدید روز به روز سیستم خود را بهبود میبخشد.
تسلا اعلام کرده در سال ۲۰۱۸ سیستم کاملاً خودران خواهد داشت. این در حالی است که فولکسواگن و دیگر خودروسازان سال ۲۰۲۰ و پس از آن را برای دست یابی به چنین هدفی مشخص کردهاند. رئیس فولکسواگن دکتر هربرت دایس گفته که تکنولوژی جمع آوری دادهی تسلا باعث برتری این خودروساز بر دیگر حریفان مطرح شده است.
ما این توانایی را نداریم و فردا نیز آن را نخواهیم داشت. ما نیمنگاهی به هزینهی چنین سیستم فنی در خودروها داشته و آن را حدود ۳۰۰ یورو به ازای هر خودرو میدانیم. شاید تا سال ۲۰۲۰ ما این سیستم را داشته باشیم و آن زمان این هزینه به ۱۵۰ یورو کاهش مییابد؛ اما تنها این نیست. موضوع به زیرساختهای IT نیز مربوط میشود. باید تجهیزات و زیرساختهای لازم برای پردازش این حجم اطلاعات را فراهم کنید.
او اضافه میکند:
من فکر میکنم باید ایلان ماسک را خیلی جدی بگیریم؛ و اگر او عملکرد سیستمهای خود را روز به روز ارتقا ببخشد، رسیدن به تسلا سخت خواهد بود. فکر میکنم در نهایت ما پیروز خواهیم شد و این به خاطر تواناییهای ساخت گستردهمان خواهد بود.
علي
۱۹ بهمن ۱۳۹۵آفرین به مدیر شرکت فولکس که این همه خضوع و فروتنی نشون میده. اون وقت ی سریا میان میگن آلمانها مغرور و نژاد پرستن. هی ی ی ی
با تچکر
ASTON MARTIN
۱۹ بهمن ۱۳۹۵از یه طرف ناراحتم که دوران رانندگی رو به پایانه و خبر بدی برای ما عشاق خودروعه :|
از یه طرفم یه لذت دیگه ای داره بشینی تو ماشینی که خودش قراره همه کارارو انجام بده :)
مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن
۱۹ بهمن ۱۳۹۵اسم ایلان ماسک بدون شک در تاریخ ثبت خواهد شد.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۹ بهمن ۱۳۹۵یادم میاد چند وقت پیش بود که ب ام و(اگه اشتباه نکنم) شرکت تسلا رو با یه کلیپ چقدر مسخره کرد.
اما الان خوده فولکس واگن آلمان داره به برتری تسلا اذعان میکنه.
خدا واقعا جای حق نشسته.
اینم چوب مسخره کردن.(که واقعا خوردن داره)
فرامرز
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ب ام و مسخره نکرد فقط یه طعنه کوچیک بود. گفت میتونید تا ۲۰۱۸ صبر کنید (واسه تسلا مدل ۳) یا همین الآن از رانندگی لذت ببرید. هیچ وقت نگفت تسلا بده یا رانندگی خودکارش به درد نمیخوره. تو این زمینه شورلت بولت هم ثابت کرد که تسلا هنوز خیلی فاصله داره تا بتونه یه خودرو رو بلافاصله بعد معرفی وارد بازار کنه.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۹ بهمن ۱۳۹۵(در سری جدید تبلیغهای بامو این شرکت بهصورت پرهیاهویی تسلا و تأخیرهای مدل 3 را به ((تمسخر)) میگیرد.اولین تبلیغ شاهد مشتری تسلا هستیم که این خودرو را سفارش داده اما به خاطر اینکه خودرو به دستش نرسیده ناراحت است. صدایی نیز میگوید که فرد سفارشدهنده میتواند پیش از عرضهی مدل 3 کارهایی از قبیل پرداخت دوبارهی مالیاتها و جشن گرفتن سال جدید را انجام دهد! از آن طرف همسایهی مالک مدل 3 هماکنون صاحب بامو 330e جدید است.)
———————————————————–
(در دومین تبلیغ صدایی به شما میگوید که میتوانید سپردهتان را پرداخت کنید و منتظر بمانید، اسمتان را در لیست بنویسید و منتظر بمانید و باز هم منتظر بمانید! در این هنگام خانمی در پارکینگ دیده میشود که از برخی ((جایگاههای شارژ عبور میکند و به طرز مشکوکی به سوپر شارژرهای تسلا نگاه میکند)) و صدا هم میگوید “یا میتوانید رانندگی کنید.” این زمانی است که بامو 330e او ظاهر میشود و خانم آن را سوار شده و حرکت میکند.)
Alpha
۱۹ بهمن ۱۳۹۵چرا همون سری تبلیغات تسلا رو نمیگی که به BMW تیکه مینداخت؟
واقعا برای تعصب نمیشه مرز تعیین کرد.
Ace
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ای خدا !
BMW مسخره نکرد.
هم تسلا هم BMW ، یه مدت بصورت دوستانه بهم تیکه پرونی کردن. هر دو طرف.
اتفاقا خیلی هم جالب و خنده دار بود.
مسخره کردن دیگه چیه باز !!
فرشاد سجادیان
۱۹ بهمن ۱۳۹۵نیمه پر لیوان:
شجاعت، صداقت و ادعا نکردن پوچ دکتر هربرت رو تحسین میکنم: 《ما این توانایی را نداریم و فردا نیز آن را نخواهیم داشت》
نیمه خالی لیوان:
خود کم بینی و دست کم گرفتن مهندسین فولکسواگن توسط دکتر هربرت رو به هیچ وجه تحسین نمیکنم:
《ما این توانایی را نداریم و فردا نیز آن را نخواهیم داشت》
این دیگه بستگی به شما داره که برداشتتون چی باشه، من خودم به نتیجهای نرسیدم که از این حرفش خوشم اومد یا نه! هر چند نیمه خالی لیوان بیشتر جذبم میکنه!
احسان(احسان سابق)
۱۹ بهمن ۱۳۹۵تسلا در مرکز سیلیکان ولی قرار داره. اصلا تسلا یه شرکت های تک هست برای همین در زمینه ی استفاده از تکنولوژی پیشرو هست.
ASA
۱۹ بهمن ۱۳۹۵رانندگی خودران لذت نداره!
به نظر من یه چیزی مثل تعویض دنده دستی یه لذت حساب میشه
محمدرضا
۲۰ بهمن ۱۳۹۵شما تا حالا تو ترافیک نموندی؟اینجوری نیست که کلا توانایی رانندگی کردن راننده ها از بین بره.
وقتی خسته ای یا خوابت میاد یا تو ترافیک موندی یا میخوای کتاب بخونی یا میخوای از منظره لذت ببری یا گواهینامه نداری،رانندگی خودکار می تونه شما رو با امنیت کامل به مقصد برسونه.
ASA
۲۰ بهمن ۱۳۹۵نگفتم نباشه!
گفتم اجباری و همیشگی نباشه!
محمدرضا
۲۰ بهمن ۱۳۹۵منم حرف تو دهن شما نذاشتم! شما گفتی لذت نداره،من مواقعی که لذت تو رانندگی اهمیت نداره یا ممکن نیست رو یادآوری کردم. در مورد لذت که با شما موافقم. با این که خودم بلد نیستم ولی قطعا دریفت کشیدن یا حتی صرفا رانندگی عادی برای علاقه مندانش،لذت خاص خودشو داره.