تسلا

جزئیات جدید از تسلا مدل ایکس

کراس اوور الکتریکی تسلا تابستان ۲۰۱۵ معرفی و اوایل سال ۲۰۱۶ روانه بازار خواهد شد. تاکنون تنها به اطلاعات مدل کانسپت این خودرو استناد می‌کردیم اما حالا جزئیات جدیدی از نسخه تولیدی آن هم اعلام شده است.

Tesla Model X concept
Tesla Model X concept
این خودرو با ترکیبی از عملکرد یک شاسی‌بلند اسپرت با گنجایش هفت سرنشین با عملکرد غیرقابل انتظار یک خودروی الکتریکی شکل می‌گیرد. درهای عقب بازشونده به سبکِ بال پرندگان که تسلا آن را بال شاهین (falcon wing) می‌نامد، به احتمال زیاد در مدل تولیدی هم حفظ خواهند شد. این ویژگی به سرنشینان ردیف دوم و سوم اجازه می‌دهد به سهولت به خودرو وارد یا از آن خارج شوند. در حالی که این درها برای فضاهای پارکینگ تنگ مزیت خوبی به شمار می‌روند، در پارکینگ‌های با سقف کوتاه باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرند.

Tesla Model X concept
Tesla Model X concept
Tesla Model X concept
Tesla Model X concept
Tesla Model X concept
Tesla Model X concept
مدل X با باتری‌ها و گزینه‌هایی مشابه سدان مدل S عرضه می‌شود. این یعنی مدل پایه با باتری‌های ۶۰ کیلووات ساعت مجهز به موتور الکتریکی ۳۷۶ اسبی و ۴۹۰ نیوتن متری می‌باشد. برد این مدل ۳۶۲ کیلومتر است. مدل بالاتر با باتری‌های ۸۵ کیلووات ساعت با همان موتور تنها برد بیشتر ۴۷۴ کیلومتری را تقدیم می‌کند. سرانجام مدل دو موتوره که مجموعاً ۶۹۱ اسب قدرت و ۹۳۱ نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیرو به هر چهار چرخ انجام می‌شود. میزان برد مسافت این مدل هم با یک بار شارژ کامل باتری‌ها به ۳۸۰ کیلومتر خواهد رسید.

Tesla Model X concept
Tesla Model X concept
قیمت تسلا مدل X از ۹۰ هزار دلار آغاز می‌شود. بنابرای اندکی نسبت به سدان مدل S در مدلهای مشابه گران تر خواهد بود.

Tesla Model X conceptTesla Model X concept
Tesla Model X concept
Tesla Model X concept
Tesla Model X concept
Tesla Model X concept
Tesla Model X concept
Tesla Model X concept
Tesla Model X concept
Tesla Model X concept
Tesla Model X concept
تسلا همچنین یک مدل بسیار ارزان‌تر ۳۵ هزار دلاری را نیز در برنامه دارد. این خودرو که مدل ۳ نامیده می‌شود احتمالاً با تأخیر نسبت به مدل X معرفی خواهد شد. اندازه این خودرو ۲۰ درصد از مدل S کوچک‌تر خواهد بود اما با هنوز خودروی بزرگی محسوب می‌شود مخصوصا وقتی آن را با رقبایی چون شورولت بولت، BMW i3 و نیسان لیف مقایسه نماییم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. نوید

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    خودرو های الکتریکی فقط شاسی بلند کم داشتند که اونم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان از تبریز

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      یه سوال برام پیش اومده .
      میخواستم بدونم کسی تو صندلی عقب بشینه باس یه بار هم بلند شه درب رو ببنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      چون درب هاش خیلی بالاتره دست ادم بهش نمیرسه
      و اگه چپ کنه چجوری میان بیرون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        آقا سامان
        سوال اولت خیلی قشنگ بود و باید در جواب بگم که
        من همه رو نمیدنم ولی یه بنده ی خدایی هست که قدش 198 و تو ماشین های کوپه و اسپرت جاش نمیشه
        اون به راحتی میتونه این درو باز و بسته کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سه روک

          ۲۵ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          این درب ها اتوماتیک هستند نه دستی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امیر محمد

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (279 ديدگاه)

        سامان شاید همین در ها یه یه عاملی باشن که وقتی ماشین چپ کنه درها باز بشن و برای سرنشینان اتفاقی نیفته

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ALIUnited

        ۲۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (135 ديدگاه)

        تو یکی بخر من می آم درش رو واست می بندم .
        ولی من بازم نفهمیدم که چرا داشبورد ماشین های الکتریکی فقط یه صفحه نمایش لمسی داره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. علی

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (105 ديدگاه)

        سامان فکر اونجاش رو هم کردن . هر وقت چپ کرد شیشه رو مشکونن میان بیرون. بعدشم فکر کنم که درش باید اتوماتیک باز و بسته بشه اگر اینجوری نباشه که خیلی مسخره است

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. MAFIA

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      گل بود به سبزه نیز آراسته شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امیررضاFXX K

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      هم طراحی داخلش سادست هم خارجش فقط یه ذره از جلو و پشت عین خمیر کشیدنش به خاطر همین چراغاش اینجوری کش اومده دهنش هم(جلو پنجره ش)دومتر بازه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. farzad

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    ظاهر عالی قدرت عالی برد عالی
    فک کنم تسلا یه مدت دیگه یه تلوزیون 47 اینچ رو داشبوردش نصب میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    شنیدین میگن سینمای خانگی ؟
    تسلا زده تو کار سینمای خودرویی !!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Anarsh

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    جای خالی خودروی الکتریکی بدون تعرفه با خدمات در کشور روز به روز بیشتر احساس میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مصطفی

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (226 ديدگاه)

    این شرکت معرکست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کافر مقدس

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    حالا Bonneville یه موتور سیلکت برقی ساخته صفرتا 100ش 2 ثانیه ست!

    به اسم ـه Lighting LS-218 اسب بخاری بیشتر نسبت ب ZX14 داره و گشتاوری 2برابر بیشتر از پانیگال های دوکاتی!!!!! فناوری های تسلاهم توش قابل رویت ـه

    http://lightningmotorcycle.com/

    پ ن : فقط ما ایرانی ها هستیم که میگیم الکتریکی چرت ـه و فلان

    کولن از پشت مانیتور دنیا را تکان میدیم ما!

    خلاصه اینکه دست کم نگیرید تسلارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یه پسر

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    با در های عقبش خیلی حال کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر محمد

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    به نظرتون نمایشگرش (مانیتورش) زیادی بزرگ نیست؟؟؟
    به شخصه اگه داخلش بشینم فکر میکنم یه موبایل گنده جلومه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      ولی من فکر میکنم اومدم سینما

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یه هیوندای ...!

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      بد بخت راننده با این مانیتور چشماش ضعیف میشه!

      موافقم 0
      مخالفم 1
  9. علی - کیوج

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    تسلا همچنان در مسیر پیشرفته روز به روزم برد خودروهاشو با یه بار شارژ میبره بالا/اونوقت پژو 206 ای که یه زمانی صدی 6/5 میسوزوند حالا شده صدی 10!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نوید

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    این حرف ها رو ول کنین
    یه چیز خیلی بد که دنیا داره میرا به سمت اون
    لمسی شدن دکمه های روی فرمونه
    یعنی دیگه باید مثل آدم رانندگی کنیم
    و مثل آدم فرمونو بگیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (89 ديدگاه)

      شما ها حواستون فقط به نمایشگر بوده. ولی یه نگاه به پایین نمایشگر بکنین.اون پایین چرا انقد عمق داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. من

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (249 ديدگاه)

      به نظرم اگر دکمه روی فرمون لمسی نباشه بهتره چون راننده وقتی دکمه رو میزنه میفهمه که درست زده یا نه ولی لمسی باید نگاه کنه بعد بزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        منم همینو یگم خیلی فاجعه است
        یه سال که زدن دیدن مردم ناراضی هستن پشیمون میشن
        اولا که آدم مجبوره نگاه کنه
        دوما اگه دستت بره روش دیگه تمومه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. احمدرضا ب ام و

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    خیییلی توپه راستی x5 conept هایبرید که اومده بود
    تولید میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شلبى

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    تسلا خودروسازى رو متحول کرده و داره مسیرش رو عوض میکنه، خیلى حرفه که ماشین الکتریک شیشصد،هفت صد اسب بخار قدرت داشته باشه و صفر تا صدش کم تر از چهار ثانیه باشه و اونو با سوپر اسپرت ها و خودروهاى قویه بنزینى مقایسه کنن و با هر بار شارژ کردن باترى این مسافت زیاد رو طى کنه ، سیستمى که تسلا براى تعویض باترى ها میخاد استفاده کنه که فقط سه دقیقه طول میکشه فوق العادست و دیگه لازم نیست براى شارژ باترى زمان صرف کرد و منتظر موند
    حالا هم که این مدل کراس اور رو میخاد روانه بازار کنه که بسیار طراحیه زیبایى داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ارمان

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    از این بهتر دیگه نمیشه , درهاشو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. amir hosein

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (92 ديدگاه)

    خدایی چطور اعصابم خورد نشه این کمپانی 2003 تاسیس شد حالا شد این

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. godfather

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (196 ديدگاه)

      مگه ایران خودرو و سایپاست
      برنامه ریزی دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. behzad

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    طبق معمول یه ماشین عالیه دیگه از شرکت پیشرو و هوشمند تسلا.اما به نظر من استفاده از این نوع در یه ریسک بزرگ در بازار خودرو هستش.به خصوص روی یه اس یو وی .همیشه بعد از مرسدس محبوب گالوینگ انتقاد زیاد بوده به این نوع درها.حتی بعضی کارشناس ها تنها نقیصه مرسدس گالوینگ رو همین مدل درها میدونستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ALiHidden

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    همه چیش عالیه منتها اون مانتیورش چرا اینقد بزرگه؟!

    لامصب اومده روش TV نصبیده:|

    اما در کل عالی!

    درهاش هم خیلی جالبه

    ولی اگه اون دکمه هاش لمسی نبود ب نظرم بهتر بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Asal

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من در حال حاضر تو پاریس زندگی میکنم البته تازه اومدم اینجا میخواستم ببینم تسلا تو پاریس پیدا نمیشه ؟ آخه خیلییییی خوشگله میخوامش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Asal

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من تو پاریس لنگ ماشینم تازه اومدم اینجا تورو خدا بگید تسلا تو پاریس هست
    همین مدل x
    خیلی خوشگله*

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Asal

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخرشم نگفتید تسلا تو پاریس هست یانه
    نامردا
    .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سعید ش

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ملت انقدر به مانیتور و داشبرد گیر دادن. بابا از نظر فنی و قدرت واقعا یه هیولاست. تازه یه هفته میشه کامیون تسلا هم رونمایی شده. صفر تا صد ، بدون تریلی پشتش، فقط ۵ ثانیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اخر نفهمیدم یکی که تسلا میخره چجوری میخواد باربند بزاره ??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا