تسلا

حذف عبارت “موتورز” از نام رسمی تِسلا!

کمپانی آمریکایی تِسلا که طی چند سال گذشته گردوخاک زیادی در زمینه خودروهای برقی به پا کرده، رسماً عبارت “موتورز” را از نام و برند تجاری خود حذف نمود.

2016-tesla-model-s-60-rear-badge
به گزارش پدال به نقل از اتوموتیو نیوز (Automotive News) این موضوع روز یکم فِوریه ۲۰۱۷ (سیزدهم بهمن‌ماه ۹۵) به اطلاع کمیسیون تبادلات و امنیت دولت فدرال ایالات‌متحده رسیده است. البته حذف عبارت مذکور عملاً در جولای ۲۰۱۶ (تیرماه ۹۵) هنگام تشکیل تِسلا انرژی (Tesla Energy) و درست پیش از آغاز ساخت شهر خورشیدی (SolarCity) توسط ایلِن ماسک (Elon Mask) انجام شده بود و تنها نیاز به ثبت رسمی و قانونی داشت.
این اتفاق یادآور حذف نام “کامپیوتر” از برند اَپل در ۲۰۰۷ میلادی است، همان سالی عرضه رسمی آیفون آغاز شد. به نظر می‌رسد تِسلا هم مسیر مشابهی را پیش گرفته و قصد دارد علاوه بر خودروسازی، به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان انرژی تجدید پذیر دنیا نیز شناخته شود.

Tesla Unveils the Powerwall, a Wall-Mounted Battery for Your Home
Tesla Unveils the Powerwall, a Wall-Mounted Battery for Your Home
تِسلا انرژی یک سامانه موسوم به Powerwall برای استفاده‌های خانگی و صنعتی عرضه می‌کند که با تکیه بر مجموعه باتری لیتیوم-یون داخلی، می‌تواند انرژی را در ساعات نبود مصرف ذخیره و در مواقع نیاز ازجمله هنگام افزایش قیمت و مالیات برق، به‌عنوان یک منبع اصلی در اختیار قرار دهد. این مجموعه همچنین قابلیت اتصال به صفحات خورشیدی را نیز دارد که دقیقاً یکی از زمینه‌های کاری SolarCity می‌باشد.

2017-tesla-model-3-rear-three-quarter-02
البته تِسلا فعالیت در زمینه خودروسازی را کنار نگذاشته و طبق برنامه‌ریزی‌ها تصمیم گرفته ظرفیت تولید خود را تا پیش از سال ۲۰۱۸ به ۵۰۰ هزار دستگاه برساند. در این میان، مدل ۳ با قیمت پایه ۳۵ هزار دلاری و برد مسافت ۲۶۰ مایلی (۴۱۸.۴ کیلومتری) بیشترین سهم را داشته و امیدهای زیادی را به خود معطوف کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (310 ديدگاه)

    امیدوارم مدیران دو شرکت داخلی ما هم مشابه همین کارو انجام بدن
    عبارت “خودرو” یا “خودروسازی” رو از نام رسمی شرکت شون حذف کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Madjid

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ما که از قبل هم میگفتیم تسلا.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا