تسلا

طلب غرامت هنگفت از تسلا به خاطر درهای فالکن مدل X

مالک یک دستگاه تسلا مدل X در چین به خاطر این ادعا که پس از تصادف و آتش‌سوزی خودرو، درب‌های فالکن خودرو باز نمی‌شدند از این کمپانی آمریکایی طلب غرامت ۱ میلیون دلاری کرده است.


مالک خودرو می‌گوید که با همسر خود در ردیف دوم مدل X نشسته و رانندگی آن بر عهده‌ی فرد دیگری بوده است. او ادعا می‌کند که خودرو در سرعت حدود ۷۵ کیلومتر در ساعت به گاردریل‌های بتنی کناری برخورد کرده و سپس ۱۸۰ درجه چرخیده و با یک فورد فوکوس تصادف کرده است.


او ادعا می‌کند که پس از تصادف درب‌های فالکن تسلا مدل X باز نشده و او به همراه همسرش مجبور بوده‌اند تا پس از شنیدن صدای انفجار اولیه‌ی باتری‌ها از طریق درب‌های جلویی از خودرو خارج شوند.

این مالک چینی می‌گوید که لب پایینی‌اش بریده شده و بینی‌اش نیز شکسته و راننده نیز ظاهراً بیش از ۴۰ روز در بیمارستان بستری شده است.

از طرف دیگر تسلای چین توجهی به این ماجرا نکرده و ادعا می‌کند که تصادف یاد شده در سرعت بالاتری رخ داده است نه در سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت.

تسلا در بیانیه‌ای گفته است:

اول از همه جان مالک و سرنشینان به خطر نیفتاده است. ما در حال همکاری نزدیک با مسئولان مربوطه هستیم. پخش شدن قطعات روی زمین و آسیب‌های وارده به خودرو نشان می‌دهند که این یک تصادف با سرعت بالا بوده و در این مورد، نه تنها خودروهای الکتریکی بلکه هر خودرویی می‌تواند آتش بگیرد. در حقیقت دیگر خودروی دخیل در این حادثه نیز آتش گرفته است. حادثه‌ی آتش گرفتن باک بنزین خودروها بسیار بیشتر از آتش‌سوزی خودروهای الکتریکی رخ می‌دهد.


تسلا در خاتمه آورده است:

به علاوه تسلا همواره به افشای اطلاعات شفاف و دقیق شامل دیگر اطلاعات درباره‌ی حادثه نظیر طلب خسارت یک‌میلیون دلاری مالک خودرو اصرار داشته و این موضوع را نخواهد پذیرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Mori Ca.

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    همه موقع فروش بهترین هستن ولی موقع جبران خسارت مثل خودرو سازای وطنی( ببخشید آشغال سازها)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    این کار تسلا مثل خودروسازان وطنی بوده که باعث تاسفه

    امیدوارم مشتری مداری رو از سایر خودروسازان هم وطنش یاد بگیره

    وقتی که رقبای سخت و جدی براش بیاد ببینیم اون وقت جرئت داره این حرفو بزنه یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. reza-a

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (414 ديدگاه)

    چه ربطی داره تو چه سرعتی تصادف کرده درهاش باید باز میشد تسلا رفتار درستی نکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یاسین

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    مشتری مداری چیزی نیست که یه کمپانی بتونه یه شبه یاد بگیره کمپانی های بزرگ دنیا واقعا یک شبه اعتباری که الان دارن رو بدست نیاوردن اینو مثالشو سه چهار سال پیش یکی از همکارام تعریف میکرد که برادرش تو انگلیس زندگی میکنه سال 2008 یه ماشین صفر از نیسان میخره بعد از چند روز متوجه میشه که که گیج بنزین مشکل داره واسه همین با خدمات پس از فروش تماس میگیره میگه من ماشینم چنین مشکلی پیدا کرده میگه خدمات نیسان نذاشت حرف من تموم بشه گفت لطفا ادرستونو بگید و بعد دوساعت یه سرویس کار سیار میاد در خونش مشکلو بررسی میکنه همونجا تو گاراژ خونه مشکل رو برطرف میکنه کلی عذر خواهی و اینا که ببخشید چنین مشکلی وجود داشت تو ماشینتون بعد میگفت پنج سال اون ماشینو داشت و تا دوسال اول هر وقت برای سرویس های دوره ای میرفته بازم ازش عذر خواهی میکردن بابت مشکلی که تو ماشینش وجود داشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid911 GT2

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      عالی گفتی رفیق.
      از اینجور کامنت ها بیشتر بذار.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاسین

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        مخلصیم مجید جان :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Car is my love

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    حتی ساده ترین ماشین ها هم هنگام تصادف در ها باز میشن و من اصلا دلم نمیخاد خودم جای راننده قرار بدم چون وحشتناک ترین حالت زنده زنده سوختن و چرا تسلا از فلز خطر ناک لیتیوم در باطری ها استفاده میکنه همه این ها عجیبه چون اولین بار نیست که ماشین های این شرکت اتش میگیره و اصلا سرعت دلیل قانع کننده ای برای این اتفاق نبوده و غرامت پیش کش حداقل معذرت خواهی میکردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان(احسان سابق)

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      البته باطری های لیتیوم-یون تنها انتخاب خودرو سازها برای ماشین های الکتریکی هست. هم عمرشون تقریبا زیاده و هم سریعتر شارژ میشن و هم بازده به نسبت بیشتری نسبت به دیگه بتطری ها دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احسان(احسان سابق)

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تسلا گفته جونشون در خطر نبوده؟! والا ماشین ذوب شده دیگه نمی دونم باید چه اتفاقی میوفتاد تا جون سرنشینای خودرو در خط بیوفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی آلمانی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    در اثر برخورد با سرعت بسیار زیاد معلومه که آهن آلات درب فشرده شده و باز نمیشود یا خیلی سخت باز میشود که در همه ماشین ها ممکن است و همچنین سرعت 75 زیاد هست چون در تست ها با 64 تست میکنن اون جور ماشین ها له میشن و همچنین این ماشین برخورد دوم نیز داشته ولی جالب این هست که درب های ردیف اول باز شده ولی ردیف دوم باز نشده که تست های تصادف برعکس این در ماشین ها اتفاق می افتد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ASA

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    تسلا= کمپانی پر حاشیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا