بررسی تویوتا آریون 2014

اگر خودرویی ایمن و خانوادگی می‌خواهید که از قدرت و امکانات و کیفیت خوبی بهره‌مند باشد، در حالی که قیمت مناسبی داشته باشد، قطعاً تویوتا آریون یکی از بهترین گزینه‌های موجود است. تولید این خودرو از سال 2006 در استرالیا آغاز شده و هم اکنون در کشورهای خاورمیانه و در استرالیا به فروش می‌رسد. نسل اول این خودرو تا 2011 به فروش رسید و نسل دوم آن از سال 2012 به بازارها آمده است. در واقع تویوتا آریون، همان کمری با قدرت و امکانات و ایمنی بالاتر است. نسل جدید این خودرو، توانست پنج ستاره‌ی ایمنی از موسسه‌ استاندارد ایمنی استرالیا را دریافت نماید.

Toyota Aurion
Toyota Aurion

در قلب این خودروی دیفرانسیل جلو، یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر خورجینی با 24 سوپاپ می‌تپد که قدرتی معادل 268 اسب بخار را در دور 6200 برایتان به ارمغان می‌آورد و گشتاور آن در دور 4200 نیز به 336 نیوتن بر متر می‌رسد. گیربکس این خودرو از نوع 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است که برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون تنها به 7.4 ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت 228 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. مصرف این سدان سایز متوسط به صورت ترکیبی حدود 9.3 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد و از این رو می‌توان دریافت که سیاست کاهش مصرف سوخت شرکت تویوتا، بر روی آریون هم تأثیر یافته چرا که نسل قبل این خودرو حدود 9.9 لیتر به صورت ترکیبی سوخت مصرف می‌کرد. باک این خودرو هم حدود 70 لیتر حجم دارد. ترمزهای جلوی این خودرو دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب دیسکی معمولی می‌باشند.

Toyota Aurion
Toyota Aurion

طول این خودرو 4825 میلی‌متر است که نسبت به نسل قبل تغییری نکرده، عرض این خودرو نیز همانند نسل قبل، 1820 میلی‌متر است و ارتفاع این خودروی 1620 کیلوگرمی، حدوداً 1470 میلی‌متر است که نسبت به نسل قبلی تغییری نیافته است.

Toyota Aurion Interior
Toyota Aurion Interior

این خودرو در 5 مدل در استرالیا به فروش می‌رسد که تنها 2 مدل آن به کشورمان صادر می‌شود.

مدل SE

آریون در مدل SE یا Special Edition چهره‌ی اسپرت تری را نسبت به مدل گرند دارا می‌باشد و عمده تغییرات آن بر روی جلوپنجره و سپرها و رینگ‌های خودرو می‌باشد و صندلی‌های این مدل کمی نسبت به مدل گرند، کشیده‌تر می‌باشند و حالت جوان پسندانه تری دارند.

Toyota Aurion SE
Toyota Aurion SE

مدل گرند

در این مدل، خودرو چهره‌ی پخته‌تری داشته و جلوپنجره‌ی آن از استیل ضدزنگ ساخته شده است و سپرهای آن حالت ساده‌تر و شکیل‌تری را به خود گرفته‌اند. به طور کلی می‌توان گفت که مدل گرند بیشتر برای خانواده‌ها و افراد میانسال در نظر گرفته شده است.

Toyota Aurion Grande
Toyota Aurion Grande

امکانات

این خودرو از امکاناتی نظیر سنسور باران، کروز کنترل، دوربین عقب، پرده برقی عقب، سانروف، سیستم صوتی با 6 اسپیکر، سیستم شست‌وشوی چراغ، صندلی‌های جلو برقی با گرم‌کن، 7 ایربگ، بلوتوث فرمان، مموری صندلی راننده، چراغ‌های هالوژنی، سیستم ضد سرقت، رینگ‌های 16 اینچی، صندلی چرمی و … به صورت استاندارد برخوردار است.


هم چنین امکاناتی نظیر سیستم صوتی با 10 اسپیکر، رینگ‌های 17 اینچی، چراغ‌های زنون، سیستم ناوبری لمسی، تنظیم صندلی سرنشین به صورت الکتریکی، آینه داخل الکتروکرومیک، طرح چوب، سنسور باران و شیفتر پشت فرمان را می‌توان به صورت سفارشی بر روی خودرو قرار داد.

قیمت مدل پایه‌ی این سدان 268 اسب بخاری در استرالیا از 36 هزار و 490 دلار آغاز شده و در فول ترین مدل به پنجاه هزار دلار استرالیا نیز می‌رسد. آریون با توجه به کیفیت و ایمنی و طراحی مناسب، فروش خوبی را در سطح جهانی و همین‌طور در کشورمان داشته است. قیمت این خودرو در بازار کشورمان از 180 میلیون تومان شروع شده و در مدل‌های فول به 210 میلیون تومان نیز می‌رسد.


نویسنده: محمد جواد فردنو، علاقه‌مند به دنیای خودرو

85 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام
    من مدل 2007 این ماشین رو دارم و واقعا ازش راضیم.البته من قشم زندگی می کنم و از دبی وارد کردم.رنگ آبی.با رنگش هم کلی حال می کنم.در ضمن به خاطر شرایط اینجابا ماشین های زیادی که داخل کشور نیست رانندگی کردم واقعا اریون یه چیز دیگه است

    پاسخ
  2. قاسم
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان منو راهنمایی کنین ک ازرا گرنجور بگیرم یا اریون

    پاسخ
    1. Ali
      سوابق: (34 دیدگاه) ,

      گرنجور از نظر اپشن در سطح بالا تری از آریون هست ،ولی اگه سرعت و قدرت مد نظرتونه قطعا آریون

      پاسخ
  3. پوریا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام،بنظرمن شاه تویوتاها کرولا واوریون هست،واقعاتویوتارونمیشه باماشینهای کره ایی مقایسه کرد

    پاسخ
  4. عمران
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من یه اریون ٢٠١١ دارم واقعا عالی
    تو شتاب و درگ به تنها ماشینی که باختم بنز e350 بوده
    نرمیش هم خوب
    اریون یه مشکل داره اونم این که صندلی عقب خوبی نداره
    هم صدا بیش تر عقب و زیاد نرم نیستن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.