تویوتا

بررسی تویوتا آوالون ۲۰۱۳

حدود پنج سال پیش که تویوتا اوالون با کاست پلیر استاندارد خود، وارد بازار شد، چیزی بیشتر از یک کمری قدیمی با رنگ و لعاب جدید و صندلی‌های راحت به‌نظر می‌رسید. سواری با اوالون، بسیار راحت‌تر بود و ورود و خروج به خودرو آسان‌تر انجام می‌شد. تغییر دنده‌ها در اولون، آسان‌ترین کار ممکن بود. با این‌حال، تویوتا اوالون در سال‌های گذشته، همچنان نظاره‌گر پیشرفت رو به جلوی اتومبیل‌های دیگر بوده و در مدل ۲۰۱۳ خود، تغییر قابل‌توجهی به خود ندیده است.

2013 Toyota Avalon
۲۰۱۳ Toyota Avalon

از لحاظ طراحی بدنه، تویوتا اوالون ۲۰۱۳، شبیه به طراحی کوپه‌های اسپورتی شده است. نسبت به مدل قبلی، طول خودرو، ۶/۱ سانتیمتر و عرض خودور ۱/۵ سانتیمتر کوچکتر شده‌ و فاصله سقف خودرو تا کف جاده حدود یک اینچ کوتاه‌تر شده است. اگر جلوبندی کت‌‌فیش قبلی اوالون را که از کرایسلر سبرینگ سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ گرفته شده بود، به خاطر داشته باشید، حتماً تصدیق خواهید کرد که شکل ظاهری کنونی اوالون، بهترین چهره اوالون در عمر طول و دراز خود بوده است. در واقع طراحی زیبای آن، می‌تواند رقابتی هیجان‌انگیز با دیگر سدان‌های بزرگ مانند بیوک لکراس، شورولت ایمپالا، هیوندای ازرا، کیا کادنزا و لکسوس ES350 داشته باشد.

آوالون در کنار رقبا، آزرا و ماکسیما
آوالون در کنار رقبا، آزرا و ماکسیما

داخل کابین، با وجود شیب در سقف اوالون، فضای کافی برای سر پیش‌بینی شده است. در طراحی داخلی جدید، ۴/۳ سانتیمتر از فضای پاها در عقب کاسته شده است. این فضای پاهای کمتر، در واقع، قربانی فضای بیشتر برای حمل وسایل شده است. فضای حمل وسایل در اوالون ۲۰۱۳، ۰/۰۴۵ مترمکعب افزایش یافته که تقریباً به همین مقدار از جای وسایل گلف در بیوک لکراس بزرگتر است. با وجود این کاهش فضا، طراحی داخلی اوالون به صورتی است که از مدلی مانند لکسس LS نیز جادار تر به نظر می‌رسد.

2013 Toyota Avalon limited interior
۲۰۱۳ Toyota Avalon limited interior

بخش جلوی کابین نیز با طراحی فوق‌العاده شبیه به لکسس، راحت و اطمینان‌بخش به نظر می‌رسد. صندلی‌های جلوی چرمی با تکیه‌گاه‌های کناری، برای سفرهای طولانی‌مدت، بسیار مفید خواهند بود. طراحی داشبورد، کاملاً ساده و مرتب انجام گرفته و حتی نگهدارنده قهوه نیز در پوشش چرم فاکس پیچیده شده است. علاوه بر صفحه نمایش لمسی وسط برای کنترل صدا و سیستم راهبری، یک مونیتور کوچکتر و غیرلمسی برای نمایش وضعیت سیستم کنترل هوا استفاده شده است. در این مونیتور کوچکتر، کنترل‌های خازنی برای کارهای دیگر در سیستم صوتی، HVAC و برنامه های کابردی و تغییر دنده اوالون، در دسترس قرار می‌گیرد. یک دکمه apps نیز می‌تواند برای وصل شدن بلوتوثی به سیستم‌هایی مانند پاندورا، بینگ، آی‌هرت‌رادیو، کنترل قیمت سوخت و سیستم راهبری بر اساس گوشی‌های هوشمند، به کار بیاید. اگر بسته تکنولوژی را در هنگام خرید انتخاب کنید، حتی می‌توانید یک شارژر برای گوشی خود به همراه داشته باشید.

2013 Toyota Avalon XLE
۲۰۱۳ Toyota Avalon XLE

برای هواداران اوالون، موتور آرام و متین و در عین‌حال، با واکنش سریع ۳/۵ لیتری V6 با قدرت ۲۶۸ اسب‌بخار، چیز ناآشنایی نیست. این نوع موتور سال‌هاست که در اوالون استفاده می‌شود. در سیستم گیربکس شش‌دنده اتوماتیک با شیفت دستی دنده‌ها در گشتاورهای معین، یکپارچگی خاصی، قابل‌مشاهده است. داخل کابین صدایی از موتور و تغییرات دور موتور مشخص نیست. در واقع، مانند لکسس، همه چیز در داخل کابین، آرام و بی‌صداست.

سه حالت رانندگی برای اوالون در دسترس قرار گرفته: اکو، نرمال و اسپورت. در حالت اکو، واکنش پدال گاز آهسته‌تر است و همچنین شیفت به دنده بالاتر، با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. در مقابل، در حالت اسپورت، پدال گاز واکنش بیشتری داشته و سرعت تعویض دنده‌ها آهسته‌تر است و به همین نسبت واکنش فرمان خودرو بیشتر می شود. سیستم فرکان اوالون از نوع الکتریکی است که نسبت آن متغیر است و در کل، نسبت به مدل سال قبل از عملکردی سریعتر برخوردار است. همچنین، میله ضدّ چرخش در عقب، کنترل فرمان را بهتر کرده و لغزش بدنه در پیچ را کاهش داده است. این سیستم در کنار تایرهای ۲۲۵/۴۵-۱۸، چسبندگی بسیار خوبی را برای اوالون ۲۰۱۳ به ارمغان آورده و دیگر خبری از آن خودروی متزلزل روی جاده نیست. نیروی وارد در سر پیچ در اوالون ۲۰۱۳ برابر ۰.۸۲ g است که اندکی بهتر از مدل سال قبل است. لاتیک‌های بزرگتر، در بهبود وضعیت ترمز نیز مؤثر بوده‌اند و مسافت توقف کامل از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت به اندازه ۳/۶۵ متر، نسبت به مدل سال قبل کاهش یافته است.

قیمت پایه اوالون از ۳۲ هزار دلار شروع می‌شود. در عین حال این مدل به تجهیزات زیادی مانند مونیتور لمسی برای سیستم راهبری و صدا، استارت بدون کلید، سرویس دیتای ان‌تیون، رادیوی دیجیتال و ماهواره‌ای، دوربین عقب و سیستم مونیتورینگ نقطه کور و نمای عقب، مجهز است. مدل ۴۰ هزار و ۴۴۵ دلاری که برای تست این مدل مورد استفاده قرار گرفته، از لوازم اضافه دیگری مانند سیستم صوتی ۱۱ اسپیکر JBL، چراغ بالاهای HID، برف‌پاک‌کن‌‌های حساس به باران، گرم‌کن صندلی‌های عقب وجلو و نمایشگر رنگی سیستم کنترل دما، بهره می‌برد. همچنین، می توان ۱۷۵۰ دلار دیگر برای بسته تکنولوژی شامل لوازمی چون کنترل دینامیک رانندگی، سیستم پیش‌‌برخورد و شارژر گوشی، خرج کرد. از آپشن‌های دیگر اوالون، می‌توان به پوشش کف خودرو و محل وسایل ۲۲۵ دلاری و جعبه کمک‌های اولیه ۲۹ دلاری اشاره کرد.

در واقع، برای تویوتا اوالون، وضعیت از نوار کاست به پخش آهنگ‌ از طریق بلوتوث، ارتقا یافته که قدم بسیار مهمی است. با طراحی‌های اندک، ولی زیبایی که برای سدان انجام گرفته، و کمی هم بهبود شاسی و استفاده با برنامه از تکنولوژی‌های جدید، این خودروی سطح بالا از تویوتا، در مجموع، گامی هر چند کوچک، به سمت جلو برداشته است.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • قیمت پایه: ۳۱۷۸۵ دلار ( قیمت مدل تست: ۴۲۴۴۹ دلار)
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی پورت انژکتوری.
  • گنجایش: ۳۴۵۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۶۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۳۶/۲ نیوتن متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: شش دنده اتوماتیک با قابلیت پدال شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۸۲ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۶ متر.
  • عرض: ۱/۸۳ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۶ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۳۰ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۳/۱ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۳ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۵ ثانیه با سرعت ۱۵۷/۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۰۷/۶ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۲ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۸۲ g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۸/۲۵ لیتر در شهر و ۵/۵۹ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۲۵ لیتر در صد کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱۲ دیدگاه‌ها

  1. شهروز

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    تویوتا.. یعنی کم استهلاک ترین و مطمئن ترین خودروی دنیا

    زیگما هم یعنی مشکل دار ترین و رکورد دار دیسلاک سایت پدال

    چون طرفدار هیوندا و کیای آشغاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ر

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      شما چون نمیتونی با دلیل کیا و هیوندای را نقد کنی به این دو کمپانی توهین میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sami

        ۱۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (58 ديدگاه)

        این هم روشن ترین دلیل:

        در رشت نمایندگی کیا شاکری هست. قبلا نمایندگی ایرتویا بود که ازش گرفتن

        تمام پرسنل فنی یک صدا می گن کیا در مقابل تویوتا واقعا آشغاله( دقیقا با همین واژه)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۱۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          حرف زدن آسونه.مثلا منم میتونم براتون این داستانو تعریف کنم:
          کارمندای نمایندگی تیموری ایرتویا در اصفهان که الان تبدیل به نمایندگی کیا هیوندای شده همه یک صدا فریاد میزنن .فقط کیاااااا و هیوندایییییی.
          دیدی حرف زدن و دروغ سر هم کردن چقدر آسونه؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد ر

          ۱۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (61 ديدگاه)

          اخه عزیز من اگه دروغ میگی یک چیزی بگو بشه باور کرد.شما تا حالا کدوم کسی را دیدی که بگه ماست من ترشه.پرسنل نمایندگی کیا که نمیاد بگه ماشین های کیا بده.خواهش میکنم یکمی قبل از نظر دادن فکر کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. javid

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (93 ديدگاه)

    سلام عزیزان میدونم که الان می گید تازه کاره و از این حرف ام من نزدیک به 3 سالی هست که روی این سایت هستم اما هیچ وقت نظر ندادم ؛ من هم مثل قبلا خر بودم و رفتم یه تویوتا پرادو 2 در 2013 خریدم ارزش پولش رو نداشت چه از لحاظ کیفیت،امنیت،لوازم و چه از لحاظ قدرت و سانتافه 2013 خریدم و خیلی از پرادو بهتره ارزون تر هم هست ولی می دونم که اینجا بحث مورد نظر اوالون هست . نظر های زیگما خیلی درست هستند و تویوتا نسبت به هیوندا و کیا خیلی ضعیف شده و هن اوالون محدوده 31 هزار هست هم ازارا و ازارا گرنجور خیلی زیباتر جون پسندانه تر و … هست پس نباید هی بگیید تویوتا تویوتا هیوندا خیلی بهتر و در سدد بگهتر شدن هم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (378 ديدگاه)

      داداش در جواب شما
      برو تو همین سایت لیست کاندید های بهترین ماشین 2014 سرچ کن
      بعد ببین چند تا از تویوتا/لکسوس تو اون لیست هست
      چند تا هیوندا و کیا
      در ضمن ببین چند تا ژاپنی هست چند تا کره ای
      بعد دوباره بیا این جا میبینمت (:

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرهاد

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (378 ديدگاه)

      من منکر پیشرفت کیا و هیوندا نیستم ولی هنوز خیلی مونده تا به تویوتا برسن
      که فکر نمیکنم هیچ وقت برسن حداقل در آینده ی نزدیک
      اینم افتخرات تویوتا
      بیشترین رضایت مشتری = تویوتا
      بیشترین آمار فروش = تویوتا
      با ارزش ترین برند خودروسازی = تویوتا
      آمار نشان دهنده ی همه چیز هست.
      لطفاً تعصبی نباشید
      خود هیوندا و کیا هم میدونن در حد تویوتا نیستن اما بعضی دوستان
      انگار بیشتر از رییس های این 2 برند تعصب نشون میدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SAEED

        ۱۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (197 ديدگاه)

        سلام.
        فرهاد خان باهات موافقم،جمله قشنگی گفتی!!!
        (((نمیشه منکر پیشرفت کیا و هیوندای،ولی هنوز خیلی مونده تا به تویوتا برسن)))

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. SAEED

        ۱۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (197 ديدگاه)

        سلام.
        فرهاد خان باهات موافقم،جمله قشنگی گفتی!!!
        (((نمیشه منکر پیشرفت کیا و هیوندای شد،ولی هنوز خیلی مونده تا به تویوتا برسن)))

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. M

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در صدد نه در سدد:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. javid

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (93 ديدگاه)

    ببخشید (مثل شما)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. SAEED

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    چه بحثی راه افتاده!!!!!!
    من خودم از ماشینای کیا خیلی خوشم میاد،ولی اینکه رو سلیقه و تعصب خودمون بمونیم قشنگ نیست!!
    باید قبول کنیم تویوتا اولین ماشینشو سال 1936 با نام ای ای تولید کرد و هیوندای اولین ماشینشوسال 1975 با نام پونی تولید کرد،در حالی ک میتسوبیشی اجزای تولیدی و اکسلشو تولید میکرده و مهندسای بریتانیایی و ژاپنی برا فرایند تولید استخدام کرده!!!حالا هیوندای انقد زود تونسته پیشرفت کنه جای تحسین داره،ولی دلیل نمیشه با تویوتا و ژاپن مقایسه بشه!!!!!باور کنید عمر مفید هیچ ماشینی اندازه ماشینای ژاپنی نیست!!شما ی نگاه ب ماشینای ژاپنی قدیمی ک تو کشور هستن بندازید،ی بار دراشونو باز و بسته کنید!بعد چند سال عین در یخچال خودش بسته میشه!ماشین ژاپن یعنی ماشین ی عمر!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (378 ديدگاه)

      قربون آدم چیز فهم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ساسان

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      هیچی واسه یه عمر نیست. به خصوص ماشین. من خودم هم کمری 2009 داشتم هم وسوناتا 2010 اطاق قدیم دارم. راحت بهت میگم درسته که کمری یه مقدار بهتر بود ولی در مقابل پولی که میدی هیچ آپشنی نداری ولی ماشین های کره ای با قیمت کمتر آپشن های بیشتر دارند. طراحی این ماشین ها برای 5 سال عمر مفیده نه بیشتر. هم کمری هم سوناتا. ما تو ایران بدبختیم که باید ماشین ارزان قیمت کره ای رو گران بخریم و ماشین با قیمت مناسب ژاپنی رو گرانتر. تعصب الکی هم به خرج ندیدن. همین تویاتا که سنگش رو به سینه میزنید گیربکسش در کیلومتر 50000 مشکل پیدا کرد و نمایندگی محترم ایرتویوتا پس از صرف هزینه سنگین اعصاب خردی تحمل بی احترامی 1 ماه خوابیدن ماشین لطف!!!! کرد ماشین رو سروپا کرد. سوناتاش هم همین آشغال بود و وقتی شیشه جلو ترک برداشت نمایندگی آسان موتور اصرار داشت که ترکیدن شیشه( نه در اثر تصادف یا ضربه بلکه خود به خود در اثر سرما و گرما ترک برداشت )جزو موارد گارانتی نیست!!!!
      خلاصه داداشای من سنگ این برند های آشغالی (تو ایران ) رو به سینه نزنید که هیچ فرقی ندارند. اگر هم فکر میکنید تویوتا یک عمر!!! برانون کار میکنه باید عرض کنم که اصلا اینجوری نیست! اگر به ماشین برسید 206 آشغالی هم باشه براتون یک عمر کارمیکنه اگر نرسید و فقط بنزین بزنید توش اگر کره ایه رو 80 هزارتا حساب کنید اگر ژاپنی روی 100 110 تا اگر آلمانیه من نداشتم نمیدونم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SAEED

        ۱۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (197 ديدگاه)

        سلام.
        ساسان جان من علاقه ای ب بحث سر این موضوع ندارم،دوستانی ک میان تو این سایت نظر میذارن تجربه روندنه ماشینای رنگاوارنگه موجودو دارن،ولی باید رفت و 2تا مقاله خوند،میگم ماشین ی عمر چون تو هر مسیر وجای ناجور ماشین اول تویوتاست!مثلاً اولین ماشینی ک ب قطب رفت ی هایلوکس بود!از طرفی ماشینای تویوتارو بعد 30سال باید دید!حالا ی نمایندگی بد خدمات بده اون ماشین کیفیتشو از دست نمیده ک!!تویوتا بهترین برند دنیا نیست،ولی از هیوندای بالبتره،آدم نمیتونه یکی از محصولات هیوندای رو حتی و حتی با لندکروز مقایسه کرد!!مثلاً فک کن ix55 یت سانتافه مقابله لندکروز باشه!!خنده داره!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ساسان

          ۱۹ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (6 ديدگاه)

          من عرض کردم در مقام مقایسه دوستانی که سابقه دارند یک سری فاکتورها رو باید در نظر بگیرند بعد مقایسه کنند. آدم منطقی نمیاد بی ام و 740 رو با جنسیس مقایسه کنه. هر خودرویی در کلاس خودش. اول کلاس ماشین بعد قیمت بعد مقایسه. دوستان یجوری میگن تویوتا انگار دیگه تو کیفیت رو دست نداره. اما من تظمینی میگم ای عزیزان ته تهش یکی دوبار نشستن توی ماشین. اینکه یه ماشین رو رونده باشی با اینکه ازش استفاده کرده باشی فرق میکنه.من پدرم قدیما یه بنز 280 اس داشت بعدها تویوتا کریسیدا خرید بعد اولدز موبیل اف دو درسته من بیام این سه نا رو مقایسه بکنم بگم کریسیدا که ماشین نبود لگن بود؟ هرکدوم کلاس خودشون رو دارن. من میگم همونقدری که پول میدی آش میخوری ( نه تو ایران ) عرض بنده اینه در مقام مقایسه با توجه به آپشن کیفیت و قیمت هیوندای به راحتی همپای تویوتاست جون گفتم عمر مفید مشابه ای دارند. الان شما تویوتاها 2014 وارداتی رو نگاه کن. یه خط در میون عین سوناتا شدن! حتی هوندا اکوردهای جدید رو از دور ببینین خیال میکنی کره اییه! کره ای ها فاصله رو کم کردن خیلی کم حالا ما میایم میگیم ننننننننننه! فقط تویوتا! باشه این دوستان خوب! من بازم میگم نه اینو داشتن که بتونن درست نظر بدن نه اونو!
          بعدشم شما نظرات رو بخون! نصف بیشترش تخیله دوستانه!
          طرف با چری و گریت وال زده همه رو سوسک کرده! نظرات فنی هم که اینجوریه : آره گاز خورش خیلی عالیه! آسفالت رو گاز میگیره! سوسک میکنه! شتابش اینجور سرعتش اونجور!
          ایناشد نظر؟
          در انتها. داداش وراکروز چند لندکروز جند؟
          او! راستی نشستی تو لندکروز ببینی توش کوفت هم نداره اینهمه پول دادی؟ نه باید بری اون مدل 2013 2014 رو که روش آرم لکسوس خورده با خدادتومان پول بیشتر بخری شاید فکر کنی تو یه ماشین لوکس نشستی!
          برا من فرقی نمیکنه. من نه سهامدار تویوتام نه سهامدار هیوندای. ولی یادم میاد هیوندای اکسنت هایی رو وارد ایران شدن دهه نود و مقایسه میکنم با همون اکسنت که حالا شده النترا.نه عزیز چشمامونو باز بکنیم خودمون رو به خواب خرگوشی نزنیم. یا حق

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. سام*

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    کلا با این جوی که راه افتاده تو پدال دیگه نمیشه 4تا تظر بدرد بخور داد.اقا جان تویوتا بد اگه خواستی ماشین بخری برو هرچی دوست داری بخر کیف کن.تویوتا رو هم بذار برا کسی که میفهمه چیه.اگرم تجربه ای داری بیا بنویس بقیه استفاده کنن.دیگه ماشین که همش اهن پاره هست ارزش این همه جر و بحث نداره که.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۱۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      داداش فدات شما شما هم جزو کسایی که تویوتا میفهمن هستی یا نه؟ تا جایی که من میدونم خیلی تخصص خاصی نمیخواد که مثلا مهندس مکانیک باشی بفهمی ماشین خوبه یا نه؟
      خیلی ساده است : راحتی، هندلینگ، خدمات پس از فروش، هزینه تعمیرات، دسترسی به قطعات یدکی، قیمت مناسب، شبکه خدمات پس از فروش گسترده،ایمنی،فواصل بین خرابی ها یا تواتر خرابی ها،طراحی. به اینا نمره بده بعد ببین امتیاز تویوتا چند کیا چند هیوندا چند و ایران خودرو چند. فکر میکنی مثلا پژو ایرانخودرو “بده”؟ امتیاز میدی میبینی تو مواردی از تویوتا هم بهتره. من باز هم میگم یک خودرو رو باید از جهات مختلف دید. مکنه کیفیت خود خودرو خوب باشه اما خدمات پس از فروش و دسترسی به قطعات یدکی اش افتضاح. به اون خودرو دیگه نمیتونی بگی خوب. فقط شتاب و قدرت موتور که نیست که! یه بنده بدبخت خدا زد به ماشین من ( 2 سال پیش ) چراغ جلو شکست سپر هم یه نمه رفت تو. بیمه نبود. توافقی رفتیم نمایندگی که خسارت منو بده! یک چراغ یه صافکاری سپر شد یک میلیون و سیصد هزار تومان! منکه پولم رو گرفتم اما شما بگو میارزه چراغش یه میلیون اگه خودت بخوای بدی؟ یا دوما صبر کنی که اگر خدای ناکرده ایربگت باز شد از دبی!!( از کار این نمایندگی ها ما سر در نیاوردیم ) جنسش بیاد؟ بازم میگم باید همه جوانب رو دید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. km

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    زیگما اینایی که همش کامنت میزاری دلیل نیست. خودم میدونم میخوای تعداد کامنتات بره بالا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ر

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      گیریم تعداد نظرات زیگما رفت بالا به چه دردش میخوره بهش مدال میدن؟kmجان اول روی حرفات کن بعد بیا نظر بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. km

        ۱۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (679 ديدگاه)

        دوست عزیز محمد ر، شما اول یه نیگا به جمله بندیت بنداز بعد بیا از من ایراد بگیر!! اونو از خودش بپرس نه از من

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ر

          ۱۹ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (61 ديدگاه)

          عزیز من ایراد بنی اسراییلی میگیری؟

          انسان جایز الخطا است.

          ادمیزاد بالاخره اشتباه میکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. زیگما

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      گیر دیگه نبود بدی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. رضا

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    میدونستین که امسال جایزه یکی از بهترین طراحی های سال رو برده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رضا

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    طراحی داخلی البته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. عینک

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (68 ديدگاه)

    اقای javid واقعا من واسم سواله.دوست دارم بیاید توضیح بدید که دقیقا از کجای کیفیت پرادو ناراضی بودی که توی سانتافه راضی بودی؟

    دقیقا چی از پرادو میخواستی که نداشت.اما سانتافه داشت؟

    و چجوری خودرویی ارزون تر بهتر از خودرویی گرون تر هست؟

    و اینکه میگید گرنجور با اوالون تو یک محدوده قیمت هستند و اما گرنجور قشنگ تر و جوون پسند تر هست یک نظر کاملا سلیقه ای هست.از نظر من دوو سیلو قشنگ تر گرنجور هست.
    از نظر من گرنجور و کلا محصولات هیوندای غیر از i30 , i40 دچار بحران شخصیت هستند.نه خشن نه اروم.نه جوان پسند نه پیر پسند.نه زنونه.بلکه همه ی اینارو با هم و هر کدوم در یک گوشه از ماشین داره.ولی این نظر من هم سلیقه ای هست.انتظار ندارم قبول کنید.پس دلیلی بر بهتر یا بدتر بودن نیست.

    بهتره برای اینکه بفهمید کدوم ماشین بهتره سری به جدول هایی بزنید که هر سال برای بهترین خودروی سال اماده میکنند.اصلی ترین ملاک ها و معیار هارو تو اون جدول ها مینویسن و امتیاز میدن.یکم کارشناسانه ماشین باز باشید.

    به نظر من برای قدم اول دل از چهره ی خودرو ها بکنید.تا یه مدت به چهره خودروها کار نداشته باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Sina.fb

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    این تویوتا دیگه چه تولید کننده ای حداقل به تولید کننده ی با عرضه تعصب داشته باشید.
    به قول زیگما یکی از نمونه ی تویوتا تو کشورمون پرادوست،ولی هیوندا رو بگیم،آزرا ،هیوندا کوپه،کمری و…. ماشین های باعرضه تر از تویوتاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      خوب عزیزه من وقتی همه مدل های تویوتا وارد نمیشه پس بگیم تویوتا خوب نیست چه ربطی داره ضمنا” اینو همه قبول دارن که اگه همه مدل های تویوتا و لکسوس تو ایران وارد بشه همه ماشین ها باید برن بوق بزنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SAEED

        ۱۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (197 ديدگاه)

        سلام.
        مهدی جان ممنون ک برند لکسوس رو کنار تویوتا آوردین،چون لکسوس زیر مجموعه تویوتاست!!من این موضوع رو تو نظرای قبلی گفتم،ولی متأسفانه دوستان تو قضاوت کردن در مورد تویوتا اینو مد نظر قرار نمیدن!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۲۰ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (11 ديدگاه)

          سعید جان اون بنده خدایی که میگه لندکروز هیچی نداره یا نمودونه آپشن چیه یا اصلا نمیدونه لندکروز چیه به این آقا که اینقدر از تویوتا بد میگه بره ببینه لندکروز و لکسوس LX-570 رو با بقیه مقایسه کنه بعد بیاد به ما بگه آپشن چیه بعد اون رو با وراکروز مقایسه کنه لندکروز تنها ماشین تو کلاس شاسی بلنده که در دور موتور 2000 تا 3000 میتونی حداکثر گشتاور رو ازش بگیری اینو من نمیگم من خودم مهندس مکانیکم این آقا (آقا ساسان) که میگه تویوتا آشغاله مگه ماشین فقط به قیافست الان ماشینا خیلی به هم شبیه هستن پس اگه MVM X33 هم شبیه به BMW X6 بشه بگیم BMW تعطیله عزیزم ماشین فقط قیافه نیست اصلش فنی و عمر ماشینه اگه هوندا آکورد شبیه به ماشین کره ایه ولی ماشین کره ای هیچ چیزش به هوندا نرفته هوندا آکورد امسال سبزترین ماشین سال شد هم فنی بالا و هم طرفدار بیشتر حالا حالا مونده کره ای ها بیان عرض اندام کنن بزن دست قشنگ رو به افتخار ژاپن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. SAEED

          ۲۱ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (197 ديدگاه)

          سلام.
          نوکرم حاج مهدی!!
          اصلاً بحث کردن تا این حد قشنگ نیست،اونم با دوستانی ک معیار خوب و بد ی برند رفتار بد نمایندگیهاست !!!!!!!!!!!!!
          اصلاً تویوتا بد،ولی مطمئن باش کسی ک میگه لندکروز خوب نیست یا قشنگ نیست هنوز لندکروزو ندیده!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ساسان

          ۲۱ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (6 ديدگاه)

          آقای مهندی خان من کی گفتم تویوتا آشغاله؟ چرا مغلطه میکنید؟ جرا مصادره به مطلوب میکنید؟ من بیست بار گفتن کیفیت تویوتا خیلی هم عالیه اما از نظر من هیوندای هیچی کم نداره و با توجه به قیمت و اپشن و خدمات پس از فروش تو ایران خریدش به صرفه تره همین.
          لندکروز GXR صفر نزدیک 350 میلیون وراکروز 190 میلیون.
          شما خودت قضاوت کن.
          در مورد عرضه اندام کره ای ها هم باید خدمتتون عرض کنم که شما خواب موندید و کره ای متاسفانه عرض اندام کردن شما حواستون نبوده. شما بهتون بر میخوره ولی من به منظور توهین نمیگم. من مطمئنم شما از نزدیک تجربه استفاده از این ماشین ها رو نداشتی. وگرنه منظور من از آپشن کاملا معلومه و تویوتاها در مدل پایه امکانات بسیار کمتری از مدل های پایه هیوندای دارن.
          به نظر من نمی ارزه آدم 350 میلیون بده یه لندکروز بگیره. میتونه 2 تا ماشین خوب کره ای بگیره.
          در مورد مهندسی مکانیک تون بالام جان تا جایی که ما دیدیم این لندکروز ها و وراکروز ها و سایر ماشین های شاسی بلند تو ایران نهایتا سربالایی های توی سرعت گیر های توی تهران رو میبینند. حالا دیگه عاقلان دانند! این کلاس! ایرانی جماعت رو خفه کرده. سره رو از ناسره تشخیص نمیدن!
          خدا بخیر بگذرونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. مهدی

          ۲۵ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (11 ديدگاه)

          آقا ساسان اولا” با تیکه صحبت نکن حرف منطقی بزن 10 بار گفتم هم من و هم دوستان شما خواهشن فنی صحبت بکن طوری میگی شما تجربه سوار شدن به این ماشینارو نداری که انگار همه ما دور از بقیه دوستان از پشت کوه اومدیم و فقط شما میدونی ماشین سواری یعنی چی بالام جان وقتی میگیم بالاترین گشتاور یعنی نه اینکه شما اینو بیایی تو سربالایی مقایسه کنی منظور خروجی گشتاور این ماشیناست پرفسور اگه ما رو قبول نداری برو یه چند تا مقاله بخون بعد بیا نظر بده ضمنا” پس با توجه به نظر شما اگه پراید هم همه چی روش بزارن منظورم آپشنه پس میشه اونو با بنز و لندکروز مقایسه کرد و با پولشی که میخواهی بدی لندکروز بخری می تونی 20 تا پراید بخری حالا دوستان شما بگین کی سره از ناسره نمیشناسه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. zondar

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    هیوندا کمری!!!!!sina bf پسر جون اول فکر کن بعد بنویس اطلاعات نداری،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. mohammad

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    سلام، من نمیخواستم نظر بدم ولی دیدگاه های بقیه رو که خوندم گفتم نظرمو بدم، به اون دوستانی که میگند تویوتا ماشینای خوبی نداره و ماشینای کره ای هم قشنگترند و هم بهتر، باید بگم یه سری به نمایشگاه های ماشین های کارکرده بزنند، حتما می بینند که ماشین کارکرده تویوتا چه قیمت و مشتری ای داره و ماشن های کارکرده دیگر کشورها چه قیمت و مشتری ای داره، خواهشا جو گیر نشید، آدم باید از ماشین اول انتظار کارکرد خوبو داشته باشه بعد قشنگی! برای ما ایرانی ها هم تویوتا یه چیز دیگه ست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امین

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    از مدیریت محترم سایت پدال خواهش میکنم یه فکری به حال زیگما بکنن. جدا نمیشه تحملش کرد. حداقل یه اخطاری به اواتارش بدید لطفا
    با تشکر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ر

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      اگر قرار بود شما بگی کی باشه کی نباشه که سنگ رو سنگ بند نمیشد.
      دوست عزیز شما مشکلی داری مجبور نیستی نظرات را بخونی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۱۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (433 ديدگاه)

        اول برو قوانین و مقررات رو بخون بعد به من بگو چی بگم چی نگم !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ر

          ۱۹ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (61 ديدگاه)

          من نمیگم شما چی بگو چی نگو

          من میگم اینکه نظر کسی پاک بشه یا پاک نشه دست شما نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شهاب

          ۲۰ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (266 ديدگاه)

          نظرات شما هم بوی (..) مالی میده!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. Sina.fb

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    دوستان عذر میخوام کمری رو باید کنار پرادو می نوشتم.
    تویوتا کمری هه هه هه هه عجبا!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حمادی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    ما که پراید سوار میشیم هرچی ماشین ببینیم میگیم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد ر

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    از مدیران سایت تقاضا دارم نظراتی را که شامل توهین به هر فرد حقیقی یا حقوقی ویا هر کمپانی است را پاک نمایند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. زیگما

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    از محمد ر عزیز متشکرم که از بنده دفاع کردن.همین طور از سینا اف بی عزیز.
    حالا میان میگن این یارو با دو تا اسم نظر میده!!عجب!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. زیگما

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    یه چیز دیگه هم بگم . دیگه نمیام این پست جوابتونو بدم.چون سوالی باقی نمونده.
    همیشه با دلیل و منطق حرف بزنید تا موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (378 ديدگاه)

      حرف خنده دار نزن
      دلیلو مدرکاتم دیدیم
      خخخخخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. شاهین

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    زیگما!!
    بیشترین دیسلایک رو گرفتی و می گیری …

    طرفدار تویوتا رو کتک زدی…

    حاضری جونتو برا دیدن یه هنر پیشه هالیوودی بدی ( بنا به نظراتت)

    شما خیلی پرتی داداش . بعد میای از منطق حرف می زنی

    اشکال از سن و سالته
    برا همینم همه شناختنت. آفرین حرف نزنی سنگین تری .

    تویوتا … برترین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ر

      ۱۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      نظرات زیگما برای این دیسلایک میگیره چون حرف کارشناسی و با دلیل میزنه.

      من هر چی نظرات زیگما را خوندم چیزی ندیدم که همچین چیزی که شما میگی را نوشته باشه.

      شما اصلا نظرات زیگما را خوندی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۱۹ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (37 ديدگاه)

        محمد ر… شما مرید زیگمایی!!!! وای بر تو… بابا تو دیگه گی هستی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ر

          ۲۰ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (61 ديدگاه)

          اقا سعید من مرید هیچکس نیستم.

          وقتی زیگما از روی دلیل و مدرک حرف میزنه و بقیه جوابش را فقط با توهین میدهند کسی نباید جلوی این افراد بایسته

          موافقم 0
          مخالفم 0
  20. بهزاد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دوستانی که میفرمایند زیگما منطقی نظر میده:
    ایشان میفرمایند لکسوس با 17 درصد کاهش در اروپا بیشترین افت رو داشته! اگر نگاهی به آمار ارائه شده بندازید خودروسازانی چون آلفا و شورولت و پژو کرایسلر با کاهشی بیش از 30 درصدی روبرو بودند و لکسوس که سالیانه حدود 30 هزار عدد تو این بازار میفروشه 17 درصدش چقدر میشه؟ در حالی که این 17 درصد فقط مربوط به 6 ماه اول سال بوده و در 6 ماه دوم با رشد روبرو بوده!
    بازار اروپا از 2008 به بعد با کاهش فروش روبرو بوده و سال 2013 اکثر حودروسازان در این بازار با زیان یا کاهش سود روبرو بودن حتی هیوندای و دیگران طبق آمار موسسه ی acea نه موسسه ی ذهن بیمار زیگما!
    طبق تحلیل موسسات و آمار شرکت تویوتا امسال نسبت به سال گذشته بیش از 2 درصد رشد رو در پیش داشته و افزایش سودش بیشتر از سال قبل!
    آماری که از gd power هم ارائه میکنند گویی سند مرگ تویوتا امضا شده! آخرین آمار حکایت از هفتم شدن این شرکت داره و برند لکسوس همچنان در جایگاه اول و اگر این آمار تلفنی(الو ما از gd p مزاحم میشیم ماشینتون خوبه؟ نه آقا ما 5 بار رفتیم نمایندگی! اشکال چی بوده؟ یه بار نتونستیم رادیوشو تنظیم کنیم بار بعدی از سیستم پارک خودکار سر در نیاوردیم بار بعدی تمیتونیستیم گوشی رو با ماشین مچ کنیم و…) رو ملاک قرار بدیم فاتحه ی چند شرکت بزرگ مثل بنز و فورد و نیسان و vw و… خوندس!
    gd power هم به تعداد مراجعه به نمایندگی امتیاز منفی میده در حالی که موسسه ی consumer reports با مراجعه به تعمیرگاهها آمار میده و سوبارویی که در آخر لیست gd p قرار داره سگ جون ترین ماشین اعلام میکنه!
    از امنیت ماشینهای تویوتا به عنوان نا امنترین یاد میکنن استاد بیسواد:
    موسسه ی iihs در کل 2 نمره بندی داره که بهترینش tsp+ و tsp که دقیقا نمره کمری و هیوندای و مرسدس c و bmv سری 3 و x1 و کرولا و خیلی دیگه نمره برابر و امتیاز tsp رو دریافت کردند و اگر اون مقوله ی برخورد با مانع رو ملاک قرار بدیم پایینترین نمره مربوط به اسپورتیج و توسان هست با پایینترین نمره یعنی p!
    در آخرین شماره مجله ماشین آوالون با چند رغیب دیگه محک خورده میتونید با مراجعه به اون از کم و کیفیش با خبر بشید.
    دوستانی که دم از آپشن میزنند بقرمایید چه مواردی در آزرا هست که در آوالون نیست؟ یا در پرادو؟
    وقتی در حال تلاش برای تغییر دادن یک نادان هستی همزمان در حال اثبات نادانی خودتی… با عرض معذرت از کاربران فهیم پدال.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۱۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      بهزاد جان کامنت شمارو با 500 هزار تومن عوض نمیکنم.

      عالی بود.عالی.

      ((( ایران و المان )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. فرزاد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    اقا میلاد و اقا فرهاد به نظر من توبوتا و هیوندا هیچ فرقی با هم ندارن.بعدشم با اینکه خودمون ازرا داریم با این حال میگم گور پدر هیوندا و تویوتا!خودمون چی داریم؟ما یه ایران خودرو و سایپا داریم که 100 سال از دنیا عقبه!این مهمه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (378 ديدگاه)

      آقا فرزاد آخه مگه نظر شخصی اعتبار یه برندو تعیین میکنه؟؟؟
      تویوتا خودشو به همه ثابت کرده میگی چرا
      چون بیشترین رضایت مشتریو در جهان داره
      چون بیشترین آمار فروش در جهان داره
      چون در اکثر این سال ها با ارزش ترین برند خودروسازی اعلام شده
      پار سال هم که ماشینش یعنی GT86 دوم شد
      امسال هم که 4 تا کاندید برای بهترین ماشین سال 2014 داره
      یعنی از همه ی کمپانی ها بیشتر(بعد از تویوتا BMW با 3 ماشین دومه)
      یعمی واقعاً این چیزا شما رو قانع نمیکنه که بین تویوتا و کیا/هیوندا
      فرق هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرهاد

        ۱۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (378 ديدگاه)

        و در آخر من نمیگم کیا و هیوندا بد هستن
        اما جا برای پیشرفت هنوز خیلی دارن تا به رقبای سرسختشون برسن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد ر

        ۱۹ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (61 ديدگاه)

        فرهاد جان تعداد کاندیدای بیشتر از یک کمپانی به معنای کیفیت کاندیداهای یک کمپانی نیست.
        این چیزه واضحی است که اگر تعداد تولیدات یک کمپانی بیشتر باشد تعداد کاندیداهایش هم بیشتر است.
        و برای اینکه بدونی امار فروش کیا و هیوندای در سال 2011 و2012 بیشتر از تویوتا است.
        خواهشی که از دوستان دارم این که با اطلاعات کافی نظر بدبد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرهاد

          ۱۹ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (378 ديدگاه)

          داداش من چرا آخه حرف خنده دار میزنی
          آمار فروش کیا و هیوندا بیشتر از تویوتاست!!!!!
          ای خدا تعصب تا کجا……
          اگه کاندید شدن واسه بهترین ماشین نشانه ی خوب بون ماشینای یک برند نیست پس چیه؟؟؟؟؟
          حتماً کارشناسا عشقی تویوتا رو انتخاب میکنن!!!!
          اول برو اطلاعات خودتو کامل کن بعد بیا این جا به بقیه پیشنهاد بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد ر

          ۱۹ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (61 ديدگاه)

          چرا شما متوجه نیستین این کاملا روشنه که اگر یک کمپانی 100 تا ماشین بزنه 10 تاش کاندید میشه.

          چرا خودتون را گول میزنین؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  22. اشکان

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    داشتم این مشاجرات رو دنبال میکردم با خودم گفتم
    کاشکی ما هم یه ماشینی مثل این برند ها داشتیم که مردم یه کشوری این طور نسبت بهش تعصب داشته باشن و تا حد جون پاش وایسن و ازش حمایت کنن حتی بیشتر از کشور خودشون
    یک لحضه خودمو گذاشتم تو اون موقعیت
    چه حس قشنگیه
    چه غرور زیبایی آدمو میگیره
    انسان به کمال خود باوری میرسه
    ولی افسوس …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امین

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (433 ديدگاه)

    بابا پدال هم دیگه ارامش نداره. من اومدم اینجا یه نظر فنی یا ظاهری بدم برم و اطلاعاتمو زیاد کنم ولی حالا بجاش باید نظرات یه مشت … رو تحمل کرد !
    .
    .
    پدال چرا یه کاری نمیکنی ؟ لطفا به قوانین و مقرراتی که خودتون درستشون کردین عمل کنین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ر

      ۱۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      داداش تو با خودت چند چندی؟
      شما خودت میای توهین میکنی و مقررات را زیر پا میذاری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. DAVOOD

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام حضور همگی دوستان باید بگم شاید آپشن های کیا هیوندابیشتر شامل جم شدن پرده شیشه عقب و امثالهم باشه ولی همون تک آپشن کاربردی تویوتا جون چه انسانهایی رو که نجات نداده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. شهروز

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    من اهل رشت هستم … راست می گه که بچه های کیا شاکری که قبلا نمایندگی تویوتا بود می گن کیا در برابر تویوتا آشغاله

    به خدا خودم از 4 -5 نفرشون شنیدم

    زیگما! شما هم توی افکارتون سیر کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. parsa

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    زیگما جان نظر تو محترم ولی هیچ موقع هیوندا وکیا رو با تویوتا مقایسه نکن چون ازلحاظ کیفیت عمرا به تویوتا نمیرسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. masoud v12

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    با اینکه قبول دارم کیفیت کابین و مونتاژ قطعاتش از رقبا بهتره ولی اگه بنده زیر چهل سال سن داشتم ماکسیما رو انتخاب میکردم ولی اگه بالای چهل بودم مطمئنا آوالون رو انتخاب میکردم. ماکسیما رو بخاطر طرح بیرون و داخل کابین اسپورتش و تویوتا رو بخاطر راحتی و سادگیش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Aidin

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (82 ديدگاه)

    یه سوال از اونایی که میگن مثلا هیوندای کیا ارزونه و تویتا و… ژاپنی گرونه میدونن چرا گرونه؟؟؟نه…
    نمیدونند.چون فقط میگن ژاپن هستش.
    دلیل اینکه ژاپنی گرونتره اینه که هزینه کارگر تو ژاپن خیلی بیشتر نسبت به کره.تو بعضی ماشینای اروپایی هم همینطوره.البته نه ماشینهای خوب ینز و بی ام دبیلیو.همون ماشینایی که ملا تویتا میزنه در سطح هیوندای یا بعضی وقتها از آپشن هم پایینتره اما گرونتر از هیونداس.دلیل یکی بالا بودن هزینه کارگر و دلیل دیگه هم تو ایرانه که بعضی ها از نام برند استفاده میکنند و قیمت رو 2 برابر میکنند.دلیل اینه ن اینکه هیوندای بده.کیفیت نداره و…

    والاه بعضی ها اومدن گفتن جنسیس ها همشون کمکاشون ترکیده یا غیره.
    پس چرا منی که میرم زود زود نمایندگی هیوندای و کیا بخاطره اینکه دوستم اونجا مکانیکه ای چیزارو نمبینم؟؟؟
    بله امکان داره یکی دو تا شده.اما نه اینکه همش شده.اما متسفانه بعضی خبرو یکجای تو نت خونده بعد با چنان اعتماد بنفسی میاد میگه من دیدم تو کنار جاده یکیش کمکش خراب شده مونده.

    من همیشه هیوندای و کیا رو تحسین میکنم.چون خیلی خوب اومدن جلو.و دارای محبوبیت زیادی تو خارج شدن.اما بعضی مشکلاتی هم دارند که خوشبختانه سال به سال بر طرف میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ali reza

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من یه تویوتا کمری 2008 دارم . سالی فقط یکبار برا تعویض روغن می رم. حتی یکی میگفت که هر 1.5 سال برا تعویض می آد

    توی دست انداز ها عین روز اول راحته. با همون صندلی مبلمانی. مصرف سوختش ذره ای زیاد نشده و اتاقش هیچ صدای مزاحمی نداره

    در عوض دائی من یه اپتیما داره که هم کمکاش می زنه و هم فرمونش تو سرعت بالای 150.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۲۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اتفاقا همسایه ما یه ژیان داره بیست سال بیست سال روغنشو عوض میکنه. کمکش هم اصلا نمیزنه. تو 150 تا هم فرمونش نمیزنه چون اصلا نمیره. فلذا بنز هم بهتره!
      برادر من لابد شما خوب از ماشین نگهداری میکنین دایی گرامیتون نه. وقتی شما چاله میبینی وسط خیابون آهسته میکنی با احتیاط رد میشی ایشون گاز میده میره رو چاله.
      زدن فرمون یعنی یه جایی از جلوبندی مشکل داره. ایشون یه میزون فرمون ساده برن اگر درست نشد باید جلوبندی رو چک کن. اینا به خدا نقد فنی نیست بهونه گیرنه بچه گونه است.
      البته کلا اپتیما قدیمی ها از نظر کیفیت خیلی جالب نبودن گویا.
      بهر حال بازم میگم من عرضم این نیست تویوتا بده. عرضم اینه هیوندای نسبت به قیمتش قابل قبوله.
      حالا شما دوست نداری سلیقه است.
      اون بابایی که میگه مال تازه به دوران رسیده هاست جزو اون جماعتیه که گوشت دستش نمیرسه میگه بو میده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. hero

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    کیا و هیوندا برا آدمای تازه به دوران رسیدست
    یا اونایی که از ماشین فقط قیافه رو میبینن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا