تویوتا

بررسی تویوتا آوالون ۲۰۱۳

حدود پنج سال پیش که تویوتا اوالون با کاست پلیر استاندارد خود، وارد بازار شد، چیزی بیشتر از یک کمری قدیمی با رنگ و لعاب جدید و صندلی‌های راحت به‌نظر می‌رسید. سواری با اوالون، بسیار راحت‌تر بود و ورود و خروج به خودرو آسان‌تر انجام می‌شد. تغییر دنده‌ها در اولون، آسان‌ترین کار ممکن بود. با این‌حال، تویوتا اوالون در سال‌های گذشته، همچنان نظاره‌گر پیشرفت رو به جلوی اتومبیل‌های دیگر بوده و در مدل ۲۰۱۳ خود، تغییر قابل‌توجهی به خود ندیده است.

2013 Toyota Avalon
۲۰۱۳ Toyota Avalon

از لحاظ طراحی بدنه، تویوتا اوالون ۲۰۱۳، شبیه به طراحی کوپه‌های اسپورتی شده است. نسبت به مدل قبلی، طول خودرو، ۶/۱ سانتیمتر و عرض خودور ۱/۵ سانتیمتر کوچکتر شده‌ و فاصله سقف خودرو تا کف جاده حدود یک اینچ کوتاه‌تر شده است. اگر جلوبندی کت‌‌فیش قبلی اوالون را که از کرایسلر سبرینگ سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ گرفته شده بود، به خاطر داشته باشید، حتماً تصدیق خواهید کرد که شکل ظاهری کنونی اوالون، بهترین چهره اوالون در عمر طول و دراز خود بوده است. در واقع طراحی زیبای آن، می‌تواند رقابتی هیجان‌انگیز با دیگر سدان‌های بزرگ مانند بیوک لکراس، شورولت ایمپالا، هیوندای ازرا، کیا کادنزا و لکسوس ES350 داشته باشد.

آوالون در کنار رقبا، آزرا و ماکسیما
آوالون در کنار رقبا، آزرا و ماکسیما

داخل کابین، با وجود شیب در سقف اوالون، فضای کافی برای سر پیش‌بینی شده است. در طراحی داخلی جدید، ۴/۳ سانتیمتر از فضای پاها در عقب کاسته شده است. این فضای پاهای کمتر، در واقع، قربانی فضای بیشتر برای حمل وسایل شده است. فضای حمل وسایل در اوالون ۲۰۱۳، ۰/۰۴۵ مترمکعب افزایش یافته که تقریباً به همین مقدار از جای وسایل گلف در بیوک لکراس بزرگتر است. با وجود این کاهش فضا، طراحی داخلی اوالون به صورتی است که از مدلی مانند لکسس LS نیز جادار تر به نظر می‌رسد.

2013 Toyota Avalon limited interior
۲۰۱۳ Toyota Avalon limited interior

بخش جلوی کابین نیز با طراحی فوق‌العاده شبیه به لکسس، راحت و اطمینان‌بخش به نظر می‌رسد. صندلی‌های جلوی چرمی با تکیه‌گاه‌های کناری، برای سفرهای طولانی‌مدت، بسیار مفید خواهند بود. طراحی داشبورد، کاملاً ساده و مرتب انجام گرفته و حتی نگهدارنده قهوه نیز در پوشش چرم فاکس پیچیده شده است. علاوه بر صفحه نمایش لمسی وسط برای کنترل صدا و سیستم راهبری، یک مونیتور کوچکتر و غیرلمسی برای نمایش وضعیت سیستم کنترل هوا استفاده شده است. در این مونیتور کوچکتر، کنترل‌های خازنی برای کارهای دیگر در سیستم صوتی، HVAC و برنامه های کابردی و تغییر دنده اوالون، در دسترس قرار می‌گیرد. یک دکمه apps نیز می‌تواند برای وصل شدن بلوتوثی به سیستم‌هایی مانند پاندورا، بینگ، آی‌هرت‌رادیو، کنترل قیمت سوخت و سیستم راهبری بر اساس گوشی‌های هوشمند، به کار بیاید. اگر بسته تکنولوژی را در هنگام خرید انتخاب کنید، حتی می‌توانید یک شارژر برای گوشی خود به همراه داشته باشید.

2013 Toyota Avalon XLE
۲۰۱۳ Toyota Avalon XLE

برای هواداران اوالون، موتور آرام و متین و در عین‌حال، با واکنش سریع ۳/۵ لیتری V6 با قدرت ۲۶۸ اسب‌بخار، چیز ناآشنایی نیست. این نوع موتور سال‌هاست که در اوالون استفاده می‌شود. در سیستم گیربکس شش‌دنده اتوماتیک با شیفت دستی دنده‌ها در گشتاورهای معین، یکپارچگی خاصی، قابل‌مشاهده است. داخل کابین صدایی از موتور و تغییرات دور موتور مشخص نیست. در واقع، مانند لکسس، همه چیز در داخل کابین، آرام و بی‌صداست.

سه حالت رانندگی برای اوالون در دسترس قرار گرفته: اکو، نرمال و اسپورت. در حالت اکو، واکنش پدال گاز آهسته‌تر است و همچنین شیفت به دنده بالاتر، با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. در مقابل، در حالت اسپورت، پدال گاز واکنش بیشتری داشته و سرعت تعویض دنده‌ها آهسته‌تر است و به همین نسبت واکنش فرمان خودرو بیشتر می شود. سیستم فرکان اوالون از نوع الکتریکی است که نسبت آن متغیر است و در کل، نسبت به مدل سال قبل از عملکردی سریعتر برخوردار است. همچنین، میله ضدّ چرخش در عقب، کنترل فرمان را بهتر کرده و لغزش بدنه در پیچ را کاهش داده است. این سیستم در کنار تایرهای ۲۲۵/۴۵-۱۸، چسبندگی بسیار خوبی را برای اوالون ۲۰۱۳ به ارمغان آورده و دیگر خبری از آن خودروی متزلزل روی جاده نیست. نیروی وارد در سر پیچ در اوالون ۲۰۱۳ برابر ۰.۸۲ g است که اندکی بهتر از مدل سال قبل است. لاتیک‌های بزرگتر، در بهبود وضعیت ترمز نیز مؤثر بوده‌اند و مسافت توقف کامل از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت به اندازه ۳/۶۵ متر، نسبت به مدل سال قبل کاهش یافته است.

قیمت پایه اوالون از ۳۲ هزار دلار شروع می‌شود. در عین حال این مدل به تجهیزات زیادی مانند مونیتور لمسی برای سیستم راهبری و صدا، استارت بدون کلید، سرویس دیتای ان‌تیون، رادیوی دیجیتال و ماهواره‌ای، دوربین عقب و سیستم مونیتورینگ نقطه کور و نمای عقب، مجهز است. مدل ۴۰ هزار و ۴۴۵ دلاری که برای تست این مدل مورد استفاده قرار گرفته، از لوازم اضافه دیگری مانند سیستم صوتی ۱۱ اسپیکر JBL، چراغ بالاهای HID، برف‌پاک‌کن‌‌های حساس به باران، گرم‌کن صندلی‌های عقب وجلو و نمایشگر رنگی سیستم کنترل دما، بهره می‌برد. همچنین، می توان ۱۷۵۰ دلار دیگر برای بسته تکنولوژی شامل لوازمی چون کنترل دینامیک رانندگی، سیستم پیش‌‌برخورد و شارژر گوشی، خرج کرد. از آپشن‌های دیگر اوالون، می‌توان به پوشش کف خودرو و محل وسایل ۲۲۵ دلاری و جعبه کمک‌های اولیه ۲۹ دلاری اشاره کرد.

در واقع، برای تویوتا اوالون، وضعیت از نوار کاست به پخش آهنگ‌ از طریق بلوتوث، ارتقا یافته که قدم بسیار مهمی است. با طراحی‌های اندک، ولی زیبایی که برای سدان انجام گرفته، و کمی هم بهبود شاسی و استفاده با برنامه از تکنولوژی‌های جدید، این خودروی سطح بالا از تویوتا، در مجموع، گامی هر چند کوچک، به سمت جلو برداشته است.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • قیمت پایه: ۳۱۷۸۵ دلار ( قیمت مدل تست: ۴۲۴۴۹ دلار)
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی پورت انژکتوری.
  • گنجایش: ۳۴۵۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۶۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۳۶/۲ نیوتن متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: شش دنده اتوماتیک با قابلیت پدال شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۸۲ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۶ متر.
  • عرض: ۱/۸۳ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۶ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۳۰ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۳/۱ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۳ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۵ ثانیه با سرعت ۱۵۷/۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۰۷/۶ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۲ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۸۲ g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۸/۲۵ لیتر در شهر و ۵/۵۹ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۲۵ لیتر در صد کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱۲ دیدگاه‌ها

  1. معین

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اخه اگه از یه ماشینی خوشتون میاد خب از همون تعریف کنین قضاوت هم رو بذارین به عهده خواننده چرا به بقیه برندها یا کسانی که از یه برند دیگه تعریف کردن توهین میکنین؟!!ما مردم ایران کی میخواییم این فرهنگ اشتباهمون رو درست کنیم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ر

      ۲۰ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      بله من هم 5 روزه همین را میگم.

      کو گوش شنوا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهاب

        ۲۰ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (266 ديدگاه)

        نظرای شما (…) مالی میده!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شهاب

          ۲۰ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (266 ديدگاه)

          نظرای شما بوی (…)مالی میده!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. محمد ر

          ۲۰ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (61 ديدگاه)

          اقا شهاب من تا حالا به شما یا کس دیگری توهین کرده ام؟که شما به من و نظراتم توهین میکنی.

          از مدیریت سایت خواهش دارم اینگونه نظرات که حاوی توهین به هر شخصی است را پاک نماید.

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. آرمین 66

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    ماشین به این میگن ماشین ایرانی به درد آشغال میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (381 ديدگاه)

    این بهترین جواب برا منتقد های احساسی تویوتا 1 سرچ ساده کنید تا بفهمید تویوتا یهنی بزرگترین خودروساز دنیا یعنی نهایت کیفیت و لذت از رانندگی چرا سعی میکنید با نظرات احساسی و غیر منتطقی بزرگترین خودروساز دنیا رو به چالش بکشید گر چه نظرات شما تاثیری نداره تویوتا و لکسوس کماکان محبوبند و همه دنیا اینو میدونند و باز هم میخرند

    http://www.pedal.ir/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2012/

    در ضمن چون بیشتر منتقد ها 2 زار اطلاعات علمی و فنی ندارند وترد بحث فنی نمیشم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۲۰ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      خدا رو شکر که شما ماشالله اطعلات علمی و فنی دارید! اما اطلاعات فنی و علمی رو که از اینترنت و دیدن عکس تویوتا دیدید بزارید در کوزه آبش رو میل کنید […] برادر من تعداد فروش مساوی با بهترین کیفیت نیست! من این مثال رو دوست ندارم اما چاره ای نیست. اپل با معرفی ایفون فایو اس در 3 روز به یک رکورد عجیب در فروش دست پیدا کرد جند هفته بعد XIAOMI در دو روز با فروشش در چین اپل رو پشت سر گذاشت. خوب نتیچه گیری شما اینه که برند چینی بهتر از اپل آمریکاست؟ ( من نمیگم نه ها! میگم استدلالت ضعیفه ). در مورد تویوتا هم همینه! ای بی ام خفن ترین برند در دنیای دیجیتال بود. الان کجاست؟ تحت تملک لنوو چین!
      دنیای امروز سیال و پویاست. برای برندها و نام و سابقه ها نمی ایسته. سامسونگ گالکسی اس رو تولید کرد شاید بتونه بخشی از بازار اپل رو بگیره. حالا اپل باید زور بزنه تا بازار قبلیش رو از دست نده!
      داستان حسین کرد نبافین.
      دو بار حداقل سوار شین. رانندگی کنین از چهارتا که دارن بپرسین بعد نظرات آبکیتون رو تایپ کنید!
      برادر عزیزم با اطلاعات فنی و علمی بسیار! کسی نمیگه تویوتا بی کیفیته. کیفیت تولیدات تویوتا بسیار هم عالیه. اما مثل اپل کمتر از چیری که پول میدی گیرت میاد دوست نداری قبول کنی نکن! برو کمری بخر با دنده انوماتیک با تکنولوژی سی سال پیش آمریکا! تویوتا و لکسوس عالین هیشکی شک نداره! بازم میگم در برابر پولی که میدی ارزش کمتری از ماشین های “بنجل” کره ای میگیری.اگر پول داری هرکدوم رو که دوست داری بخر. اگر پول کم داری کره ای بخبر خیرش رو ببینی.
      برای اطلاع شما و امثال شما. من فقط اینجا از تجربه ام به عنوان کسی که هم تویوتا داشته هم هیوندای داره میگم. شاید یکی که خواست ماشین بخره یه اطلاعاتی هرجند کم کسب کنه.
      متاسفانه ماها هرجی داریم “بهترینه”. اپل داریم : اپل خداست! سامسونگ دمپایی پلاستیکیه! سامسونگ داریم : “اندشه!” اپل فقط پول مارکش رو میگیره! و قس علی الهذا!
      عزیزانی که متن رو میخونید. کمری در کیفیت در بهترین حالت پنج درصد بهتر از مشابه اش سوناتا است. استهلاک کمری کمتره. قطعات هیوندای بیشتر و راحتر پیدا میشه.سواری هیوندای (سوناتا، آزار، جنسیس) بهتره. آپشن های هیوندای به نسبت قیمت بیشتره.گستردگی خدمات پس از فروشش بیشتره. بازار دست دومش بدتر از تویوتاست. کیفیت داخلش کمتر از تویوتا است. موتور هیوندای ضعیفتر و ظریفتره گیربکسش ( به خصوص گیربکسش ) خیلی بهتره از تویوتا است.و در نهایت پول زیاد بابت خودروهایی میدین که ارزشش رو نداره. ( کیا از هیوندای به راحتی دو پله پایین تره ).شتاب کمری بهتره ولی با دنده دستی.طراحی داخلی تویوتا براحتی ده سال ادم رو پیر میکنه! دنده اتوماتیکش مفت نمی ارزه. کنده و مصرف بنزین بیشتره. در نهایت ارزیابی من به عنوان دارنده هر دو.
      به خدا به پیر به پیغمبر انقدر اختلاف ناجیزه که از نظر من هیچ فرق نمیکنه.
      حالا از نظر شما تویوتا عالی؟ شما تویوتا بخر.
      از نظر کس دیگه رنو،پژو، سیتروئن،هیوندای؛کیا و یا حتی ام جی عالیه خوب انتخاب اوناست.
      راستی حالا که شما اطلاعات “علمی” و “فنی” بسیاری داری من خواهش میکنم با ما ملت “عقب مونده” “فرقون سوار” در میون بزار.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهاب

        ۲۱ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (266 ديدگاه)

        همین ک شما درمیون میزاری کافیه!
        جوابتو تو پیج قبل دادم ولی حیف پاک شد

        باهوش , همه ماشینی سوار , شما ک ادعا میکنی فروش بیشتر نتیجه کیفیت نیست پس نتیجه چیه ؟
        تکنولوژی سی سال پیش آمریکا رو داره ؟ چرا فروشش تو خود آمریکا سر به فلک میکشه!؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ساسان

          ۲۱ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (6 ديدگاه)

          اینجاست که قدما میگن نرود میخ آهنین بر سنگ.
          فروشش تو آمریکای شمالی بالاست به علت اینکه با توجه به درآمد طبقه متوسط آمریکا تویوتا مفت در میاد. واسه اینکه اونجا خودرو جزو کالاهای مصرفیه.کسی که یه ماشین نو میخره نهایتا سه سال اون خودرو رو داره و بعد چون عوارض و مالیاتش زیاد میشه به صرفشه بفروشه یه دونه مفت دیگه بخره.
          جشاتو باز کن ببین الان کیا و هیوندا در “فروش” کجا قرار دارن. بعدشم عادت خرید امریکا که ملاک هم چیز نیست برادر من. چون نیسان و مزدا اونجا کمتر می فروشن یعنی کیفیتشون کمتره؟
          فروش بیشتر تویوتا اونجا ناشی از قیمت کمتر و عادات خرید آمریکایی هاست. قبول نداری تو همون آمریکا ببین چند سال ماشین های کره ای تو لیست ماشین های سال قرار داشتند. مثلا سال 2012 هیوندای النترا برنده بهترین خودرو سال تو کلاس خودش شد.
          در ضمن اگر فکر میکنی در مورد گیربکسش اغراق کردم برو یه پژو 405 دوهزار سی سی دنده اتوماتیک قدیمی پیدا کن بشین توش دوتادو بزن بعد بشین تو کمری اتومات دو تا دور بزن ببین جقدر فرق داره.
          در انتها والا بلا من نه وکیل هیوندام نه از تویوتا بدم میاد. تجربه ام رو گفتم. ولی شما و امثال شما آدم رو پشیمون میکنن!
          آقا آشغال تر و بنجل تر از ماشین کره ای هیچی نیست!
          ماشین فقط 206 و سمند!
          […]

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شهاب

          ۲۱ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (266 ديدگاه)

          کسی که گیربکس کمری رو با پژو 30 سال پیش و 40 پیش ماشینای آمریکایی مقایسه میکنه و یکی میدونه معلومه سطح سوادش چقدره!

          این همه سال اختلاف با اینقد تغییر تکنولوژی ک کرده راحت با یه دور سواری میگی مثله همه!؟

          مشکل شما اینه که اطلاعاتت خیلی ضعیفه و همون قدر هم که هست کوچه بازاریه ,

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ساسان

          ۲۱ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (6 ديدگاه)

          […]
          شهاب جان برادر من. من هم عقلم میرسه تکنولوژی پیشرفت کرده روشها تولید بهتر شده و این داستان ها. اگر میگم گیربکسش عین پژوه چون هست!تضمین هم میکنم سوات!! ام از شما تو این موضوع بیشتره. یه جیزایی تو ماشین ها حتی با این همه پیشرفت هنوز هم مثل 30 سال پیشه. مثل سیسنم فنربندی فنرلول به میل موجگیر.
          حرف من این بود که شما پول زیادی میدی اما دنده اتوماتیک تویوتا یک دنده اتوماتیک معمولیه. الان توی 206 تیپ 6 هم دنده اتوماتیکش از نوع تیپ ترونیک هستش . حالا شما خودت کله رو به کار بنداز ببین دنده تیپ ترونیک سوناتا با تکنولوژی پورشه بهتره یا دنده انوماتیک تویوتا. در ضمن برای اطلاعت تکنولوژی استفاده شده در گیربکس تویوتا دقیقا مال همون سی سال پیشه که با استفاده از فشار روغن هیدرولیک کار میکنه و فقط قدری بهینه سازی شده و برای اطلاع شما آدم بی سواد دنده AL4 پژو بسیار بسیار بسیار پیشرفته تر از مال تویوتا است. من نمیگم تویوتا تکنولوژیش رو نداره میگم روی کمری استفاده نکرده. همانند اونکه از تهویه دوگانه استفاده نکرده و خیلی چیزای دیگه.منم میدونم لکسوس مال تویوتاست. من هم میدونم آکورا مال هونداست. مطمئن باش سوادم هم از تو اون یکی مهندس مکانیک خیلی بیشتره. بعلاوه اینکه شغل من ساخت قطعات مربوط به خودرو است و مطمئن باش خیلی بیشتر از شما و اون مهندس مکانیک هم میدونم . بارها و بارها هم در خط تولید ایران خودرو و ساپیا و همچنین مگا موتور رفتم و تولید ماشین رو از ب بسم الله تا وقتی که از توی خط در میاد دیدم.
          حالا هی داستان رو بپیچون.
          بعدشم کسی که میاد اینجا این داستان ها رو میخونه معمولا یک استفاده کننده عادی با اطلاعات عادیه. وقتی میگم با یه دور زدن معلوم میشه چون همینطور هم هست. وقتی میگم پشت کمری نشستی نگو نه. شما با دنده های تیپ ترونیک یه فشار به گاز میدین کل نیرو و تورک موتور در اختیارتونه اما با گیربکس تویوتا کمری وقتی میخوای معکوی بکشی باید پاتو تا ته رو گاز فشار بدی تا برادر بفهمه که باید معکوس بکشه. حالا فکر کن جلویی یهو بزنه رو ترمز.هیچی با همون شتاب تشریف میبرید پشت ماشین جلویی.
          داداش با سواد در مقابل گیربکس تیپ ترونیک گیربکس تویوتا هیجی برای گفتن نداره.
          حالا دوست داری لج کنی بگی نه خوب بکن!
          تو کمری بخر عزیزم.
          میارکت هم باشهو ماکه بخیل نیستیک

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شهاب

          ۲۲ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (266 ديدگاه)

          آقای قطعه ساز!
          گیربکس کمری های مدل پایینا اگر تو حالت اتوماتیک لغت معکوس میکشه میتونی دستی معکوس بکشی 3-2-L
          مدل بالاها هم که همگی تپ ترونیکه !!!!!!!
          پس معلومه همین قدرم از گیربکس کمری واطلاعات نداری! :D
          نقشه گیربکس AL4 و کمری بزار کنار هم اگر علم شو داری یه مقایسه بین سیستم های هیدرولیکی , مکانیکی , الکترونیکی , کلاچ ها , ترمز هاش و …. انجام بده

          اگر چیزی ازش فهمیدی که خوش به حالت , اگرم نه که نه! حوصله ندارم درس 2 و3 ترم پیشو برات شرح بدم… :D
          ((نقشهای هر دوتاشم تو نت هست))

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. نیما

        ۲۶ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        سواری هیوندا از تویوتا بهتره؟خنده ام گرفت از این نظر.توجنسیس تعویض گیربکس رو قشنگ حس میکنی تقه میزنه ولی تویوتا تعویض گیربکسش نرم نرمه که اصلا متوجه نمیشه آدم تویوتا رو اصلا با آشغال های کره ای مقایسه نکنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Hossein

        ۵ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1062 ديدگاه)

        جمله تاریخی گفتی که باید قاب کرد و زد به دیوار. دوست محترم، اگه فروش بالا نشان دهنده کیفیت نیست پس نشانه چیه؟ اتفاقا نشانه کیفیت خوب و خدمات خوب هست، این که تو ایران قطعاتش کمتر از هیوندا پیدا میشه عیب تویوتا نیست. شما توهین بزرگی به تویوتا کردی که اسم هیوندا رو کنارش آوردی. هیوندا هر وقت تونست یه چیزی تولید کنه که نصف لندکروز باشه اونوقت حرف هیوندا رو بزن. کلارکسون تو مستندش واسه اینکه از محصول فراری تعریف کنه میگه : این فراری اینقدر خوبه که وقتی توش میشینی احساس می کنی سوار لکسوس شدی. شما برو همون پول یکی از بهترین برند های جهان یعنی تویوتا رو بده واسه هیوندا و با قیافه ی بزک شدش عشق و حال کن نیاز نیست راجع به تویوتا و محصولاتش نظر بدی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ali

      ۲۳ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (381 ديدگاه)

      نظر ساسان اونقدر احساسی و غیر علمی و غیر منتقی هست که ارزش جواب دادن هم نداره .
      واقعا متاسفم که کسی با این سطح پایین اطلاعات در همه زمینه ها خیلی راحت میاد و بازار های جهانی و رفتار خرید مردم دنیا رو هم نقد میکنه و نظر و نتیجه گیری هم میکنه البته بالاخره هر کس از نظر فکری محدودیت هایی داره ولی محدودیت های شما بسیار زیاده.
      کاملا مشخصه که شما نه تنها در زمینه ماشین بلکه در هیچ زمینه دیگه هم اطلاعات و تحلیل های بسیار محدود و اشتبا هی دارید . و این شما هستید که اطلاعاتتود رو فقط در حد دیدن چند تا عکس و پوستر بالا بردید . و خوب بهتره بریزید اونجا که خیلی بد داره میسوزه.
      حرف های شما تاثیری بر کسی نداره و فقط ذهن اشفته خودتون رو تسکید میده
      من به شما پیشنهاد میکنم سطح اطلاعات علمیتون رو در زمینه خودرو و خودرو سازها بالا ببرید تابشه با شما بحث کرد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ساسان

        ۲۳ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        آقا نظر من احساسی. من به عنوان یک مصرف کننده دارم صحبت میکنم. نقد علمی هم نکردم. البته ندیدم شما هم نقد علمی بفرمایید. در مورد محدودیت فکری هم که فرمودید خود شما بیشتر دچارید. هرجا از حرفهای من رو قبول ندارید با دلیل بفرمایید. هیچ لزومی نداره که من شما رو متقاعد بکنم یا شما من رو. در مورد ذهن آشفته و سایر مزخرفاتی هم که گفتید بفرمایید من کجا اشتباه کردم که این داستان رو نوشتید؟
        من در مقایسه کمری 2009 با سوناتا 2010 گفتم به نسبت قیمت و خدمات پس از فروش هیوندای بهتره.اگر اشتباهه بفرمایید چرا. با دلیل و منطق نه حرف مفت.
        در مورد نقد بازارهای جهانی هم من نقدی نکردم گفتم خودرو تو آمریکا یه وسیله مصرفیه. نیست؟ گفتم تویوتا چون ارزونه بیشتر فروش داره. نیست؟ گفتم مردم آمریکا سنتی خرید می کنند. نیست؟ اینو من نمیگم تحلیل گرهای بلومبرگ میگن حالا شما لابد از اونا بیشتر میفهمی. در مورد اطلاعات در مورد خودروسازها اصلا من هیچ اطلاعاتی ندارم. اما از جیبم اطلاعاع دارم و وقتی میبینم به اون اندازه ای که پول میدم امکانات نمیگیرم برخلاف شما میفهمم و چون یه چیزی مارکش فلانه چشمم کور نمیشه. عمر قد میده یادت بیاد نوکیا 8800 رو که کوفت هم نداشت ولی چون گرون بود ملت میخریدن فکر میکردن خبریه؟ الان هم همونه. چون آرم تویوتا خورده شما خونت به جوش اومده من رو به مزخرفاتی که خودت لایقشی متهم میکنی.
        تو اون فاصلهای هم که تو داری اطلاعت و دانشتو زیاد میکنی بعد سوار دوچرخه ات میشی بالام جان من سوار سوناتا 2010 ام میشم و میبینم که همچنان ارزش پولی رو که دادم نداره ولی از تویوتا کمری 2009 همچنان خیلی بهتره. حالا این احساس منه کاریش دیگه نمیتونم بکنمو

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ساسان

      ۲۳ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      خوشگل منم حرفم همینه که مجبوری! از گیربکس اتوماتیکت به صورت دستی استفاده کنی چون مثل گیربکس های جدید هوشمند نیست. همچنان هم میگم در حد گیربکس شیفترونیک هیوندای نیست. روی کمری های واردانی تا سال 2009 گیربکس U250E نصب شده که شما خودت رو هم خفه بکنی گیربکس قدیمی ایه.
      آقا شهاب نابغه چون میدونم نمیدونی چی میگی فقط برای اینکه دوزار به رو سوات نداشته ات اینو نگاه :
      Some of the best known automatic transmission :
      General Motors — Dynaflow, Powerglide, Turboglide, “Turbo-Hydramatic” TH350, TH400 and 700R4, 4L60-E, 4L80-E, Holden Trimatic
      Ford: Cruise-O-Matic, C4, CD4E, C6, AOD/AODE, E4OD, ATX, AXOD/AX4S/AX4N
      Cummins 68 RFE (fitted to the Ram diesel segment)
      Chrysler: TorqueFlite 727 and 904, A500, A518, 45RFE, 545RFE
      BorgWarner (later Aisin AW)
      ZF Friedrichshafen automatic transmissions
      Mercedes-Benz transmissions
      Allison Transmission
      Voith Voith Turbo
      Aisin AW; Aisin AW is a Japanese automotive parts supplier, known for its automatic transmissions and navigation systems
      Honda
      Nissan/Jatco
      Volkswagen Group — 01M
      Drivetrain Systems International (DSI) — M93, M97 and M74 4-speeds, M78 and M79 6-speeds
      Hyundai Hyundai Powertech[6] — 4F12, 4F16, 4F23 4-Speeds, 5F25, 5F16, 5F23 5-Speeds, 6F17, 6F26, 6F40 6-Speeds, 8R40, 8R50 8-Speeds, Mini Cooper — Automatic or manual transmission, all models
      این لیست بهترین گیربکس های اتوماتیک موجود تا الان. همینجوری هم که میبینی گیربکس محبوب تویوتات توشون نیست.
      بازم دارم میگم تویوتا عالیه ولی ارزش پولی که میدی رو نداره.اوریون هم نداره کرولا هم ندار یاریس هم نداره.
      یه موقع هزار تومان ماهیانه درآمد داری تویوتا دو هزارتومانه هیوندای هزار و پونصد خوب آدم عاقل هیوندای میخره. یه موقعه پنج هزار تومان درآمد داری خوب آدم عاقل تویوتا میخره. به همین سادگیه.
      از دو سه ترم پیش گفتنت هم معلومه بچه ای و جغله و من کلا اشتباه کردن از اول جوابت رو دادم.
      خوش/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهاب

        ۲۳ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (266 ديدگاه)

        علی آقا مرسی از نظر کامل شما, ولی چه میشه کرد باید یک سری از این محدودیت های ذهنی رو برطرف کرد و این وظیفه افراد تحصیل کرده در قبال افراد… هست و وضعیت اسف بار کنونی ما به برکت همچین تفکرایه :D
        هرچند راه بجایی نمیبره…

        آقای قطعه ساز این جدول هیچ ربطی به صحبت ها نداره , شما ی حرفی زدی نمیدونم از روی … گفتی گیربکی al4 خیلی از گیربکس کمری بهتره و برای اینکه بهت ثابت بشه اطلاعاتت کوچه بازاریه یا بقول دوستمون در حد پوستر دیدنه پیشنهاد دادم اول نقشه گیربکس AL4 و کمری بزاری کنار هم یه مقایسه اجمالی بین سیستم های هیدرولیکی , مکانیکی , الکترونیکی , کلاچ ها , ترمز هاش و …. انجام بدی ولی لیست نشون میدی…
        پس معلومه علمشو نداری , سوادشو نداری و… بحث علمی با شما به هیج جا نمیرسه و در پایان واسه من افتخار که سنم از شما کمتره ولی….
        از صحبت پایانی شما هم معلوم بود هیچ گونه دیدی نسبت به قشر جوان و دانشجو نداری و باعث تاسفه….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ساسان

          ۲۳ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          وقتی قشر جوان و دانشجو با فکر اینکه 2 واحد فلان درس رو پاس کرده کله اش جوری باد میکنه که فکر میکنه دیگه علامه دهره و هیشکی همپاش نیست دیدگاه من هم “شاید” اینجوری باشه. بعدشم پسر خوب پیچیدگی بیتشر لزوما به معنای کارایی بیشتر نیست. شما میتونی لغمه رو دور سرت بچرخونی بعد بخوری بعد ادعا کنه چون روشت پیجیده تره پس بهتره! ولی بقیه به ادعای پوجت میخندن. از این جوانان دانشمند هم من توی این سالها زیاد دیدم برای مثال ده سال پیش تو صنایع هواپیمایی “تیمی از مهندسین جوان و انقلابی” مشغول مهندس معکوس اتصالات آشیانه موتور به بال بودن که ببین آلیاژش جیه الان هم همجنان مشغولن! چون فکر میکردن و فکر میکنن که از همه چیز سر در میارن. من اومدم میگم به عنوان “مصرف کننده” “نظرم اینکه : ” این برادر اومده میگه برو نقشه های AL4 رو نیگاه کن! به شرافتم قسم اگر خودش نیگاه کنه فقط میتونه کله اش رو بخارونه بگه “بععععله!” یعنی هنوز درک اینو نداره که برخلاف اینجا هر جیزی رو بنا به کارکردش طراحی میکنن. برای موتور 1600 نمیان گیربکسی رو که روی خودرو موتور 2400 نصب بکنن.
          بعدشم عزیز من بی سواد. ادعایی هم ندارم. جون بی سواد بودم لیست بهترین سازنده های گیربکس های اتوماتیک رو برات نوشتم که بدونی تویوتا جزوش نیست. تویوتا ماشین های عالی میزنه ولی دلیلی نداره که بی عیب و نقص باشه. ایران رو نگاه نکنید که خبردار نمیشید در دنیا توی سالهای اخیر بارها و بارها شاهد فراخون خودروهای تولیدی به علت مشکلات فنی و طراحی بودیم هم در تویوتا هم در سایر سازندگان. این عزیزی که مثل شما سنگ تویوتا رو به کله میکوبه شاید بهتر باشه بدونه اولین خودروی طراحی شده توسط تویوتا رو که برای آزمایش تو صحرای نوادا بردن بعد از چند ساعت کارکرد از کار افتاد. حالا شده تولید کننده اول دنیا. هیوندا هم همینه و داره پیشرفت میکنه آدم نباید کور باشه که. من همین الان میگم چند سال دیگه کیفیت ماشین های “جینی” هم شانه به شانه تولیدات کره ای و ژاپنی خواهد زد. اون موقع شما و همین آقای میایید میگید مثلا “واه واه واه! چری؟ آشغاله” کیفیت و قدرت فقط نمیدونم لابد سنگ یانگ!
          تعصب نباید آدم رو کور کنه.
          من یه “ادعای” ساده کردمو گفتم ” در مقیاس قیمت به کیفیت” تویوتا به صرفه نیست. همین. شما دلیلی منطقی داری بسم الله نداری نه نفست خودتو حرو کن نه من.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شهاب

          ۲۴ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (266 ديدگاه)

          شرافتتو زیر سوال نبر ….
          نظرت واسه یه مصرف کننده چشم بسته ک از مهندسی گیربکس اتوماتیک هیچی نمیدونه فقط برا خودت خوبه, گناهی هم نداری و نمیخوای حرف درستو قبول کنی و هیچ جوری نمیشه شما رو قانع کرد!
          پس بحث علمی که بهت ثابت بشه داری اشتباه میکنی هم به هیچ جا نمیرسه کما اینکه تا اینجا به هیچ جا نرسیده……..
          گیربکس ای تویوتا آشغاله , شما درست میگی…..

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. وحید

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (6 ديدگاه)

        مگه aisin گیربکس تویوتا رو تولید نمیکنه.؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. milad m.asadi

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستمون راست میگه فعلابه نظرمن سونوتاازمدل شبیه خودش تویوتا مثل کمری ۲۰۱۴بهتره به خدا،سوناتا۵ستاره را تونست کسب کنه ازلحاظ ایمنی ولی تویوتانه.
    ولی تمامه شرکتا سعی برهم بهترشدنه کالای خوددارند،ناهم بایدبحااین حرفافکرچاره باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (512 ديدگاه)

    تویوتا محشری….ماشین فقط تویوتا ونیسان وبنز وبی ام و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (381 ديدگاه)

    ساسان تو دیگه کی هستی نظرت درباره گیربگس رو الان دیدم
    تو شاهکاری . خواهش میکنم برو 1 کوچولو فقط 1 کم اطلاعاتتو بالا ببر تا بشه باهات وارد بحث شد
    در ضمن خیلی مواظب خودت باش بدجور داری خودتو اذیت میکنی واسه 1 سری اطلاعات غلط
    مرغ پخته نظرات تو رو ببینه از خنده میمیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. saeid

    ۲۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    تویوتا… بی دردسر ترین ماشین دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۳ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      درود بر حرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ali

    ۲۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (381 ديدگاه)

    دوست عزیز ساسان
    من دلیلی نداره نقد علمی و فنی کنم چون نقد علمی و فنی و مباحثه وقتی جواب میده که هر دو طرف اطلاعات موثق و تایید شده داشته باشند نه اطلاعات کوچه بازاری و بر اساس تجربیات محدود شخصی . من هم نگفتم شما نقد علمی کردید اتفاقا من هم بر همین نکته تاکید داشتم که کامنت شما صرفا یک کامنت احساسی و بر پایه تجربیات محدود شخصی هست . خوب اگه دلیلی نداره من رو متقاعد کنید چرا اینقدرر با شور و احساس کامنت میزاری وصرار داری . من فقط به چند تا موضوع اشاره میکنم .
    شما به ماشین علاقه مندی من اگه تو رو نقد میکنم فقط هدفم اینه که راه درست رو بهت نشون بدم و بتونم کاری کنم که از تعصب بی جا و احساسات دور شی و واقعیات رو بدونی و بار فنی اطلاعاتت بالا بره.
    اولا اینکه اون لیستی که درباره گیربکس ها زدی و لیستی که منتشر کردی تقریبا قدیمی هست توی لیست جدید چند تا تغیر جدید ثبت شده و این فقط 1 کپی پیست از wikipedia بود و دقت داشته باش که ویکی پدیا در هیچ جای دنیا یک منبع موثق علمی و فنی نیست فقط 1 دانشنامست با کلی اشتباه .

    در اینجا میخوام به شخص خودت ثابت کنم واقعا اطلاعاتت کم هست و فقط و فقط در حد یک سرچ ساده تو اینتر نت و دیدن چند تا عکس .
    تو همین کامنتت که اومدی گیر بکس های معروف دنیا رو منتشر کردی با عنوان : Some of the best known automatic transmission
    اگه فقط 2 زار اطلاعات داشتی میفهمیدی که این شرکت :

    Aisin AW; Aisin AW is a Japanese automotive parts supplier, known for its automatic transmissions and navigation systems

    این همون شرکتی که بیشتر از 40 درصد گیربکس های تویوتا در اون ساخته میشه و اتفاقا خود تویوتا یکی از سهام داران عمدش هست
    و جالب تر اینکه بعد هم نتیجه گرفتی :
    ین لیست بهترین گیربکس های اتوماتیک موجود تا الان. همینجوری هم که میبینی گیربکس محبوب تویوتات توشون نیست.
    در نهایت اینکه تو حتی نمیدونی خودت داری چی میگی و حتی 1 ذره و کوچکترین اطلاعاتی از هیچ ماشینی حتی از ماشینی که خودت داری و سوار میشی نداری . من اگه بخوام مثل این مورد با تو بحث کنم راحت میتونم کامنت های بی محتوا و احساسی تو کاملا زیر سوال ببرم .
    باز هم بهت پیشنهاد میکنم برو و اطلاعاتتو ببر بالا تا بتونی وارد بحث شی اینقدر احساسی و بی منطق بحث نکن . تو کلمه به کلمه کامنت های بر اساس اطلاعات غلط و احساسی هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۲۴ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ببین باباجان همین چیزی که شما میگی. به این حرکت شما میگن سیاست دنده پهنی. اگر بگم “من اینجوری فکر میکنم” میگی ” نقد کوچه بازاری” اگر بگم این لیست این سند میگی “نه منبع موثق نیست” . من این حرف آخر رو میزنم میرم شمام جشن پیروزی بگیر برای خودت. گیربکس اتوماتیک تویوتا کمری از 2005 تا 2009 مدل های چهارسیلندر بنزینی به جز شرق آسیا ژاپن و استرالیا و آمریکای شمالی از نوع “U250E” هست که گفتم. و ساخته خود تویوتا است ولاغیر. همونطور که AL4 پژو و شیفترونیک هیوندای تحت لیسانس پورشه هست تعدادی از گیربگس های تویوتا هم تحت لیسانس شرکتهای متبوع سازنده هست.
      اونی که اطلاع نداره و فقط فرافکنی میکنه شما هستی. در انتها مجددا یادآور میشم من نه سهامدار تویوتا هستم نه سهامدار هیوندای. به عنوان یک مصرف کننده نظرم رو گفتم.
      فرافکنی کاری نداره اینکه بیای مرتب بگی “احساسی نظر دادی” کاری نداره. اینا همه از این ناشی میشه که چیزی نداری که بگی. نه تجربه داری بگی بنا بر تجربه ام. نه دانشش رو داری بگی بنا بر علم و دانشم.من خرده ای به شما نمیگرم. سیاست مملکت ما دانشمندان بیسواد پرمدعاست. من پیشنهاد میکنم با این همه تخصص و دانش در مسائل مربوط به خودرو به خصوص گیربکس های اتوماتیک یک فقره تعمیرگاه مختص گیربکس های اتوماتیک احداث کنید. من تضمین میکنم مثل “آلفرد” و شرکا پول پارو کنید چون هنوزم که هنوزه در وطن گرامیمون تنها کاری که از دوستان تعمیرکار برمیاد تعویض شیر برقی ها هستش و لاغیر. این همه علم شما داره هدر میشه دوست عزیز.از اونجایی که من ادم احساسی و پرشوری هم هستم قول میدم سرمایه لازم به جهت احداث تعمیرگاه رو هم در اختیارت بزارم. شصت چهل. سرمایه از من کار از شما.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خودرو شناس

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        من نمی دونم شما چطوری گیربکس هیوندای و پژو پارس را با گیربکس های شرکت تویوتا مقایسه می کنی اطلاعات کافی نداری

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. ali

    ۲۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (381 ديدگاه)

    اینم ادامه توضیحات البته بعید میدونم بتوبی متوجهش بشی :
    حداقا 1 جا سرچ میکنی برو بخون بعد بیا نظری بده و کپی پیست کن تا مرغ پخته بهت نخنده

    Aisin automatic transmissions are manufactured by Aisin Seiki and Aisin AW, formerly known as Aisin-Warner, and which was established in 1969 as a joint venture between Aisin Seiki and BorgWarner. The joint venture terminated in 1987. While Aisin Seiki manufactures a variety of automotive components including automatic transmissions for heavy duty vehicle applications, Aisin AW manufactures automatic transmissions for light vehicle applications, including hybrid electric vehicle powertrains, as well as NAV Radio.

    As of 2005, Aisin AW surpassed General Motors Powertrain Division as the largest producer of automatic transmissions in the world, producing 4.9 million units, with a market share of 16.4% of the global market for automatics.[citation needed] Toyota Motor Corporation and Aisin Seiki are the two major shareholders of Aisin AW, with 51.9% and 42% respectively.[citation needed] Aisin AW, which was set up to be the sole source of RWD automatic transmissions to Toyota, subsequently developed FWD/AWD automatic transmissions. Aisin, as one of the major Toyota group suppliers, shares many designs and development activities with Toyota. See Toyota A transmission for a complete list of Toyota/Aisin models. Aisin AW supplies automatic transmissions to 55 automotive manufacturers around the world,[1] virtually every major OEM. These include General Motors, Ford, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Saab, Audi, VW, Volvo, Hyundai among others.[2]

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. اصغر

    ۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (71 ديدگاه)

    بابا شماها افراد بیکاری هستید ظاهرا؟؟؟ از این به بعد برای شناخت افراد بیکار میاییم تو سایت پدال =)) بابا چرا در مورد ماشینی که حتی پاش به ایران باز نشده این همه بحث میکنید؟؟؟ مگه تویوتا اوالون تو ایران هست؟؟؟ نه نیست پس نباید راجبش بحث بشه این قدر خودرو های داخلی و وارداتی هستن که در اولیت هستن تا راجبشون بحث بشه مثلا چرا سوناتا 6 سیلندر دیگه وارد نمیشه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۳ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      چون سوناتا آشغاله

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      در ضمن آولاون هم تو منطقه ی آزاد ارس ، یا کیش هست عزیزم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    چراغ عقبش خیلی کشیدست تو ذوق میزنه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    زیبا ترین طراحی داخلی ممکن برای یک ماشین رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهرداد دریفت

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    دقیقا عیب بزرگ ماشینهای کره ای بد سواری شون هست و اصلا لذت سواری ندارن و برعکس تیوتا واقعا لذت سواریش عالیه . هیوندا فقط ظاهره و اپشن گیربکسهای هیوندا هم که افتضاح خنگ و کنده . ولی همین کمری نسل جدید گیربکس 6 سرعته بسیار نرمی داره و تعویض دنده ها عالی و نرمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. آرمان ارتا

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ساسان جان سلام
    نظر شما در مورد تویوتا آریون گرند چیه
    اریون 2011 بهتره یا ازرا 2011
    در ضمن از همه عزیزان می خواهم با بزرگواری نظرات متفاوت همدیگر را تحمل کرده صرفا تبادل اطلاعات کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من الان 3 ساله اریون 2011 دارم و خداییش تا حالا جز لاستیک و روغن و بنزین هیچی دیگه نخواسته،از نظر من با200 میلیون کسی تویوتا رو ول کنه کیا یا هیوندای بخره یکم اشتباهه،هرچند سلیقه ایه اما رانندگی با اریون یکم خسته کنندس به خاطر فرم صندلیش و به نظرم پرشیا از اون راحتتره اما از نظر شتاب و موتور واقعا یه ماشینیه که ادم با خیال راحت میخردش…
    به نظرم تو رده اریون میشه از کیا کادنزا اسم برد و یکم بالاترش جنسیس و اسم دیگه ای نباید کنار اسم این ماشین بیاد..اصلا هم از شیفت ترونیک و تیپ ترونیک و اینا سرم نمیشه خخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. 33

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا مورد اطمینان ترین ماشین حال حاضره جهانه حتی کار شناسان و مهندسان j.d power امریکا چند ساله پیاپی این حرفو میزنند مهندس که میگم یعنی مهندس . و همچنین سایت موتور ترند و متخصصینش سخت جانترین برندو تویوتا انتخاب کردن. گیربکس هیوندای کاری به تحت لیسانسو اینا ندارم باید تو عمل معلوم شه که متاسفانه از هیوندای ٢٠٠٩ گرفته تا ٢٠١۴ تعویض با کوبشه وقتى اینو میگم تا الان اکثر هیوندای رو تجربه کردم خودم سوناتا داشتم و تا یک ماه پیش جنسیس هم داشتم و بدور از تعصب میگم گیربکس هیوندای اسباب بازی ماله عمل نیست درسته که هیوندای پر از اپشنه ولی بی کیفیته تویوتا اگ دوتا اپشن داره کاملأ قابل استفادست مثل هیوندای نیست که افت کنن نتونی ازش استفاده کنی بخدا کرولا رو به جنسیس ترجیح میدم من خیلی تو نمایندگی ها دویدم چه زمانی که دوبی بودم چه الان ، ماشینه هیوندای خیلی دیدم گیربکس زدن یا موتور حتی یک ماه پیش جنسیس ٢٠١٢ تو نمایندگی بنرعباس موتور زده بود ولی تویوتای هایلوکس مدل ١٩٩٠ میبینی موتور پلم هنوز سرپاست ٠ منظورم اینه ماشینو تو کاغذ نه تو عمل باید دید تو کاغذ خیلی چیزا مینویسن ولی عمل مهمه . با اکثر کسای که هیوندای سوار بودن که حرف زدم ناراز بودن . تو کشورای عربی هیوندا رو حتی برا تاکسی کردن قبول ندارن اونوقت شده ماشینه لوکسو معیارما . حرفامو هیوندای سوارا خوب درک میکنن ٠ تویوتا تو شرایط سخت تو دمای ۵٧ درجه تک استارت تو دمای منفی ٣٠ هم تک استارته . ماشین اونه که تو هر ابو هوای تو هر شرایطی سوارش شدی با خیال راحت برونی . اونای که میگن تویوتا قیمتش ب صرفه نیست یا نمیعرضه اولأ تو ایران هیچی قیمتش نمی عرضه از پراید ٢٠ت گرفته تا بنز اس کلاسه یک ملیاردو هشتصد ملیونی به این قیمت نمیعرضن و قیمتا همش کاذب ولی بدتر اینه بخدا ظلمه ٢٣٠ ملیون بدی به هیوندای خیلی ظلمه هیوندای که ١۵ هزار دولاره و نگاشم نمیکنن . ولی مثلأ تویوتا کمری . قیمت جهانیش از ازرا ٢ هزار دولار بیشتره ولی تو ایران ازرا ۵۵ ملیون از کمری گرونتره بعدا کمری که تو کوله جهان از ازرا گرونتره تو ایران ۵۵ م ت ارزونتره بصرفه نیست اونوقت هیوندای بصرفت ؟ واقعا متسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. کسرا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ببینین…. کاری با هیچ کوودوم از مبحثا ندارم.نه مکانیک میخونم نه تا حالا خودم با موتور ماشین ور رفتم. معماری میخونم یعنی از ماشین اطلاعات فنی ندارم علاقه ای هم به انتقاد ندارم اما ما یه هایلوکس مدل992 1داشتیم… فلان جاااشو پاره کردیم با این حال تنها خرجش بعد 8 سال فقط روغن و بنزین بود… تویوتا توی کم اصطحلاکی امتحانشو پس داده
    در صورتی که سال 2009 یا فک کنم 87-89 یه سانتافه خریدیم
    طی سه سالی که داشتیمش فقط دو بار قفل کرد بردیمش نمایندگی… از بقیه خرجاش بگذریم…
    جالبه بدونین خود هیوندای انقد از کیفیت قطعاتش بی اطمینانه که محصولاتش 4 سال گارانتی دارن… در واقع عمر مفیدشون
    بعد اون عاقا میگه نسبت به پولت ارزش نداره خو برادر من خودت کیفیت قطعات خیلی دخیل در افزایش قیمته
    دو کیلو چرم گرون تره یا پلاستیک خشک؟؟
    در مورد 8800 هم من یه سیروکو گلد داشتم. ورتو هم داشتم شاید امکاناتش زیاد نبود همون موقع بش میگفتن 1100 صفحه رنگی ولی من دوسش داشتم چون دنبال این بودم که خاص باشم. فقط با صدای بسته شدنش حال میکردم
    همین ک دو نفر دو باشگاه بیلیارد میگفتن اااااااااااااه دادا 8800 عه چن خریدی؟؟
    همین ارضام میکرد
    الانم در مورد ماشین شما میتونی و آزادی نظر بدی که جنسیس بهتر از سری 7 عه
    ولی من پول داشته باشم حتی اگه 4-5 برابر قیمت هم باشه دوس دارم سری 7 سوار شم
    نه یه ماشین کره ای که ساختنش 10 دقیقه طول میکشه
    الان دیگه بازار ده سال پیش نیس بگی سونی بهتره چون قدیمی تره یا اچ پی
    دیگه بازار دست خوش رقابته همه سعی دارن بهترین باشن چه با برند معتبر تر و چ با برند ناشناس
    کی فکرشو میکرد یه روز لنووی چینی بتونه انقد بزار لپ تاپ رو تو دستش بگیره
    با این حال من بهتر از ایکس پی اس دل خودم سراغ ندارم (نظر خودم بود خواهشا منو به غلط کردم نندازین)
    همیشه وقتی از یه برند خوشتون بیاد یه برند هم پای اون براتون رقیب میشه. مث کیا و هیوندای. اپل و سامسونگ. پایونییر و کدنز. ری بن و لوویی وویتون. پیکاسو و فابر کاسل (در زمینه ی لوازم تحریر) اچ پی و سونی. ایسوز و ام اس آی. تیلور سوییفت و لانا دل ری(عاشق لانام کسی باهام بحث نکنه) بنتلی و رولز رویز. رندی اورتن و کین (کشتی کج). گود لایف و کودکس (اهل دلا میدونن). برندی و اسکاچ. و خیلی های دیگه
    ما معمولا مقایسه کردنو دوس داریم بنظرم هرکس یه نظر داره و حق نداره نظرشو به بقیه تحمیل کنه.
    امیدوارم کسی از صحبتام به خودش منظور نگیره اگه هم مثال زدم کلی گویی کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا