بررسی تویوتا راو 4 لیمیتد

برای برخی خودرو تنها وسیله ای برای جابجایی ست. برای برخی دیگر خودرو وسیله ای برای امرار معاش است. اما برای گروهی، خودرو وسیله ای تجملی ست که می‌خواهند با آن جلوی دیگران فخر بفروشند و حاضرند پای راحتی و زیبایی آن مبلغ اضافه ای را صرف کنند.
اگر جزو دو گروه اول هستید ما به شما مدل قبلی خودرویی که قصد صحبت در مورد آن را داریم به شما معرفی می‌کنیم: راو فور XLE AWD
اما اگر جزو دستهٔ سوم هستید و قصد خرید خودرویی جهت کارهای روز مره دارید (تاکید می‌کنم که مسابقات خیابانی و کورس گذاشتن جزو کارهای روز مره قرار نمی‌گیرد!)اما در کنار آن انتظار دارید وقتی که برای خرید یا گردش به همراه خانواده می‌روید، هم از راحتی بیشتری نسبت به مدل پایه AWD برخوردار باشید و هم از تجملات و امکانات بیشتری در داخل کابین خودروی خود استفاده کنید، مدل تولید محدود RAV4 Limited AWD را به شما به عنوان یکی از انتخاب هایتان پیشنهاد می‌کنیم.

2013 Toyota RAV4 Limited
2013 Toyota RAV4 Limited

هر چقدر پول بدهی همان قدر آش می‌خوری.
تفاوت عمده ای که در نسخهٔ محدود راو فور با نسخه های دیگر آن وجود دارد (علاوه بر گران تر بودن البته!!) افزایش کیفیت مواد به کار رفته در آن و آپشن های متعددی است که در ازای پرداخت مبلغی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا احساس راحتی و کیفیت بیشتری را به شما منتقل کند.
اولین تغییری که به چشم می‌خورد تعویض روکش‌های ساده صندلی با روکش‌های چرمی است که بسیار به کابین خودرو زیبایی بخشیده است. روکش چرمی تا روی کنسول مرکزی و دستهٔ فرمان ادامه پیدا می‌کند که حالتی اشرافی به فرمان خودرو بخشیده و گرفتن و فشار دادن آن را بسیار لذت بخش کرده است.
دستهٔ دنده نیز در پوششی چرمین قرار گرفته اما متأسفانه قسمت پایینی کنسول همچنان مانند مدل پیشین از پلاستیک کم کیفیت ساخته شده که جزو نقاط ضعف کابین خودرو قرار می‌گیرد. اما دکمهٔ استارت خودرو طراحی چشم نوازی دارد.
صندلی راننده بسیار خوش ساخت بوده و به راحتی می‌توان با آن خو گرفت. این صندلی در هشت جهت قابل تنظیم است و دارای بالشتک های پشت گردن نیز می‌باشد که به راحتی راننده کمک شایانی کرده‌اند. همچنین صندلی‌های عقب از جای زیادی برای پاها برخوردارند که فضای عقب اتومبیل را بسیار دلباز کرده است.

2013 Toyota RAV4 Limited
2013 Toyota RAV4 Limited

هیچ دو خودرویی شبیه هم نیست!
آپشن های بسیاری که برای مدل لیمیتد وجود دارد باعث شده تا تقریباً هیچکدام از خودروها شبیه دیگری نباشد. از جملهٔ این آپشن ها می‌توان به سیستم ناوبری، رادیو، قابلیت تشخیص صدا، 11 عدد باند، صفحهٔ لمسی 6.1 اینچی، درب بازکن برقی کاپوت جلو، حسگر هشدار دهنده برخورد در عقب و … اشاره کرد.

2013 Toyota RAV4 Limited Interior
2013 Toyota RAV4 Limited Interior

رانندگی روی ابرها …
حال می‌رسیم به گل سرسبد تغییرات ایجاد شده. سیستم کنترل گشتاور پویایی که برای راو4 طراحی شده به شدت رانندگی با آن را راحت‌تر و البته لذت بخش تر کرده است. این سیستم انتقال گشتاور بین چرخ‌های جلو و عقب را توسط کنترلری الکترومغناطیسی مدیریت می‌کند.
بزرگ‌ترین تغییر ایجاد شده توسط آن هنگامی نمایان می‌شود که هنگام زدن یک پیچ تند با سرعت بالا باشید. در این هنگام سیستم بیشتر گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل کرده و کمک شایانی به اصلاح محور و بالانس خودرو هنگام پیچیدن می‌کند، در نتیجه پیچ زدن را ساده تر می‌سازد (مانند رانندگی با یک خودروی اسپرت!) .
همچنین سیستم انتقال نیرو به چرخ‌ها قابلیت انتخاب بین سه حالت: دوستدار محیط زیست، ساده و اسپرت را دارد که به شخصی سازی بیشتر رانندگی کمک می‌کند. از نکات قابل ذکر می‌توان به سریع‌تر شدن تعویض دنده در پیچ‌ها و نرم‌تر شدن رانندگی در مسیرهای پر پیچ اشاره کرد.

تویوتا راو فور 2013
2013 Toyota RAV4 Limited

مشخصات فنی
موتور چهار سیلندر خطی 2.5 لیتری با قدرت 176 اسب بخار و گشتاور 172 پوند فوت در 100 کیلومتر مسافت شهری 9.8 لیتر و در بزرگراه 7.6 لیتر سوخت مصرف می کند. انتقال نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با شیفتر دستی و به هر چهار چرخ صورت می گیرد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در 8.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن 198 کیلومتر بر ساعت (محدود شده) می باشد.

تویوتا راو فور 2013
2013 Toyota RAV4 Limited

نتیجه گیری
با توجه به موارد ذکر شده، RAV4 Limited AWD نه تنها برای افرادی که مشتاق تجربه رانندگی لذت بخش تر و مدرن‌تر با بهره گیری از آخرین فناوری‌های روز دنیا، هنگام انجام کارهای روز مره خود همچون رفتن سر کار و یا گردش با خانواده و… هستند بسیار مناسب است؛ بلکه این خودرو به کسانی که به دنبال تجملات، امکانات و راحتی بیشتر در خودروی خود هستند گزینه های متعددی را ارائه می‌دهد، و بدین وسیله می‌تواند قشر کثیری از خریداران را به سوی خود جذب کند. قیمت راو 4 لیمیتد از 28 هزار دلار آغاز می شود در حالیکه مدل XLE دو دیفرانسیل تنها 23 هزار دلار قیمت دارد.

139 دیدگاه

  1. کیارش
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    قابل توجه دوستانی که هی میان از طراحی ماشین های کره ای متل سانتافه در برابر تویوتا راو 4 تمجید میکنن تویوتا اگه بخواد ماشینی طراحی میکنه که سانتافه که سهل حتی بنز و bmw هم انگشت به دهن میمونن متل لکسوس nx که از پلتفرم و بسیاری از قطعات راو در این ماشین استفاده کرده که این نشون میده اولویت اول تویوتا کیفیته و نه طراحی(قابل توجه طرفداران ماشین های کره ای)

    پاسخ
  2. علی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    تویوتا طراحی وامکاناتش به پای هیوندا نمیرسه

    پاسخ
  3. elyar
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تویوتا از نظر استحکام و کیفیت خیلی بالاتر از هیوندای هست ولی از لحاظ اپشن ها شاید کمتر باشه.باید توجهم داشت که در ایران به دلیل دست انداز ها کیفیت در اولویت قرار دارد

    پاسخ
  4. محمود
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    به نظر من هر دو برند خودروهای خیلی خوبی تولید میکنند و خیلی با هم تفاوتی ندارند.( چون هر دو برند رو داشتم عرض کردم ).پس خیلی روی یک برند خاص تعصب نداشته باشید.

    پاسخ
  5. ماشین باز
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با سلام دوستان من هر دو برند ماشین را داشتم و مدتی سوار شدم اما برند تویوتا با کره ای خیلی فرق داره فرقش این است که تویوتا ژاپنی هست اما هیوندای کره ای که همین فرق کافیه که دیگه این دو را با هم مقایسه نکنیم . توی تویوتا که میشینی چیزی دیگه است . نرمی و بالانس خودرو خودش کلی باهات حرف میزنه . کیفیت هم که الا ماشالله . شما ماشینهای تویوتا 30 یا 40 سال کار کرده را بگذار پای ماشینهای کره ای که 5 سال کار کردند ببین کدوم یک موتورش مثل اول داره کار میکنه . موتور تویوتا تا 30 سال که کار میکنه تازه رومود شده و اول کارشه. قیمت قطعات تویوتا هم در بعضی موارد خیلی کمتر از هیونداست . چرا که هیچوقت این قطعات خرابی ندارند تا تعویض بشن. موفق باشید

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      ممنون از اطلاعات خوبت . خیلی کمک خوبی بود برای من ، بازم ممنونم .

      پاسخ
  6. علیرضا
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    تویوتا خیلی اپشن هاش از هیوندا بیشتره و قیمتشم خیلی نصبت به سایر شرکت های جاپنی ارزان تره تویوتا مقام سوم بعد از بنز و بی ام وه داره در امریکا ماشین های کره ای رابه معنی کره و چین می دونن واسه همین هست که خیلی کم در امریکا میشه ماشین های کره ای رو دیدی

    پاسخ
  7. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستانی ک این ماشین رو دارن لطفا جواب بدن…این ماشین راحته یا خشکه؟؟؟از نظر سرنشینان عقب و جلو

    پاسخ
  8. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تحت هیچ شرایطی نمی توان خودرویی را با خودروهای ژاپنی مقایسه کرد. خودروهای کره ای شرایط لازم را برای مقایسه با خودروهای ژاپنی ندارند

    پاسخ
  9. مسعود
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اقا من بین کیا سورنتو 2015 و راو4 موندم کدوم رو بخرم.سورنتو از لحاظ ظاهر بیرون و داخل خیلی زیباست و میگن کیفیت خوبی از لحاظ قطعات داره و از لحاظ تست تصادف 5 ستاره گرفته ولی داخل راو 4 نشستم اصلا حال نکردم باهاش ولی تویوتا از لحاظ کیفیت قطعات و نرمی که حرف اول رو میزنه

    پاسخ
    1. شايان
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      من خودم تویوتا راو 4 دارم بسیار نرم و راحت است،شتاب خوبی داره امکاناتش نسبت به سانتافه زیاد نیست ولی خیلی از سانتافه بهتره سانتافه ماشین تنبلی است نظر با خودت است ،،،،،،سانتافه،،یا،،راو4

      پاسخ
  10. علی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام من راو 4 سفارش عمان خریدم آینه بغل برقی نیست میخوام این آپشن رو نصب کنم باید چیکار کنم خیلی لازم هست

    پاسخ
    1. شايان
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      ببین ببر به نمایندگى بگو میخواهم اینه رو برقی کنم

      پاسخ
  11. nikan
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    حدود 150 میخواهم هزینه کنم.خودروهایی که شاسی بلند نیستتد ارتفاعشان از زمین کم است. بنده را راهنمایی کنید چه خودرویی بخرم.در ضمن راحتی رانندگی خودرو برایم مهم است. ممنونم راهنمایی کنید.لطفا.

    پاسخ
  12. ماشین باز
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    اگر ماشین با کلاس و بزرگ منش می خوای راو4 بخر والسلام

    پاسخ
  13. مهدی
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    رنو کپچر: مصرف شهری (6.6) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (120) اسب بخار، شتاب 0-100 (10.9) ثانیه، طول (4122)، وزن (1180)، قیمت (106) میلیون تومان

    هوندا سی آر وی: مصرف شهری (9.8) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (185) اسب بخار، شتاب 0-100 (8.5) ثانیه، طول (4557)، وزن (1561)، قیمت (244) میلیون تومان

    تویوتا راوفور: مصرف شهری (10.7) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (176) اسب بخار، شتاب 0-100 (9.3) ثانیه، طول (4570)، وزن (1625)، قیمت (214) میلیون تومان

    میتسوبیشی اوتلندر: مصرف شهری (9.5) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (166) اسب بخار، شتاب 0-100 (10.5) ثانیه، طول (4695)، وزن (1515)، قیمت (201) میلیون تومان

    میتسوبیشی آ اس ایکس: مصرف شهری (10.2) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (147) اسب بخار، شتاب 0-100 (11.9) ثانیه، طول (4295)، وزن (1375)، قیمت (159) میلیون تومان

    رنو کولئوس: مصرف شهری (12) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (170) اسب بخار، شتاب 0-100 (9.3) ثانیه، طول (1695)، وزن (1622)، قیمت (170) میلیون تومان

    رنو داستر: مصرف شهری (9.7) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (135) اسب بخار، شتاب 0-100 (10.7) ثانیه، طول (4315)، وزن (1205)، قیمت (109) میلیون تومان

    سوزوکی گراند ویتارا: مصرف شهری (11.4) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (169) اسب بخار، شتاب 0-100 (11.7) ثانیه، طول (4500)، وزن (1552)، قیمت (135) میلیون تومان

    هیوندای سانتافه: مصرف شهری (12.5) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (190) اسب بخار، شتاب 0-100 (10.0) ثانیه، طول (4689)، وزن (1640)، قیمت (198) میلیون تومان

    کیا سورنتو: مصرف شهری (12.5) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (188) اسب بخار، شتاب 0-100 (10.0) ثانیه، طول (4780)، وزن (1700)، قیمت (218) میلیون تومان

    هیوندای توسان: مصرف شهری (11.8) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (177) اسب بخار، شتاب 0-100 (10.0) ثانیه، طول (4410)، وزن (1585)، قیمت (165) میلیون تومان

    کیا اسپورتیج: مصرف شهری (11.2) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (177) اسب بخار، شتاب 0-100 (10.0) ثانیه، طول (4440)، وزن (1588)، قیمت (168) میلیون تومان

    ام جی جی اس: مصرف شهری (11.9) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (217) اسب بخار، شتاب 0-100 (8.7) ثانیه، طول (4500)، وزن (1642)، قیمت (140) میلیون تومان

    جک اس 5: مصرف شهری (11.8) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (174) اسب بخار، شتاب 0-100 (-) ثانیه، طول (4475)، وزن (1505)، قیمت (75) میلیون تومان

    برلیانس وی 5: مصرف شهری (10.3) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (109) اسب بخار، شتاب 0-100 (-) ثانیه، طول (4405)، وزن (1415)، قیمت (98) میلیون تومان

    چانگان سی اس 35: مصرف شهری (10.7) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (112) اسب بخار، شتاب 0-100 (-) ثانیه، طول (4160)، وزن (1270)، قیمت (75) میلیون تومان

    گریت‌وال ام‌فور: مصرف شهری (8.7) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (108) اسب بخار، شتاب 0-100 (12.6) ثانیه، طول (3961)، وزن (1106)، قیمت (59) میلیون تومان

    گریت‌وال اِچ6: مصرف شهری (11.9) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (162) اسب بخار، شتاب 0-100 (11) ثانیه، طول (4640)، وزن (1675)، قیمت (94) میلیون تومان

    هایما اس 7: مصرف شهری (10.4) لیتر در 100 کیلومتر، قدرت (148) اسب بخار، شتاب 0-100 (12.9) ثانیه، طول (4498)، وزن (1510)، قیمت (79) میلیون تومان

    پاسخ
  14. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بابا این شتاب صفر تاصد راو4 چنده بالاخره . هرجایی یه چیزی نوشته

    پاسخ
  15. محسن
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام دوستان .
    میخوام در حد 200 تومن یه شاسی بلندبخرم .
    موندم توی سانتافه یا راو4 . بخاطر شرایط کاریم مجبورم بین شهرهای مختلف سفر کنم و تقریبا هر ماه حدود 000 10 کیلومتر رانندگی میکنم . میگن راو 4 خیلی بهتر از سانتافه است ولی سواریش تو فواصل زیاد اذیت میکنه . و صندلی و کمک عقبش تو دست انداز خیلی میکوبه و سفته .
    یه مورد دیگه اینکه اگه صندلی های عقب راو4 رو بخوابونیم یه فرد با قد 170 میتونه بخوابه ؟
    از دوستانی که سواری راو4 و سانتافه رو تجربه کردن ممنون میشم راهنمایی کنن.
    مرسی

    پاسخ
    1. رهام
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام عزیز من هر دو این ماشین هارو سوار شدم این که میگن راو 4 میکوبه کاملاّ اشتباه سواریش واقعاً بهتر از سانتافه هست شتابشم بیشتره کیفیت هم بالاتر کلاس بیشتر خدماتش عالیه ولی در مقابل سانتافه بورسش فوق العاده است و آپشن بیشتری داره از نظر لذت رانندگی هم که تویوتا معروفه و رانندگی راو 4 واقعاً اسپورت و لذت بخشه و توی آفرود هم از سانتافه بهتره فقط اگر با قیافش مشکلی نداری شک نکن راو 4 بهتره

      پاسخ
  16. کوردی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    خدمت آقا محسن…
    والله ما نداشتیم ولی میگن جنس تویوتا بهتره، البته 2 روز پیش یکی از دوستان رو در کارواش دیدم سانتافه 6 سیلندر مدل 2010 داره ازش پرسیدم گفت ماشینه عالی یه …
    حال شما که بیشتر اوقات تو جاده ای ، بنظرم بهتره سانتافه 3500 سی سی 6 سیلندر بخری البته مدل 2013

    پاسخ
  17. شهاب
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    کجا موتور تویوتا 30 سال کار میکنه عزیز؟؟بعضیا از فنی ماشین سر در نمیارن بعد چون فقط ژاپنیه میگن تویوتا خوبه.تویوتا پول برندشو میگیره در ضمن از مشابه کره ای 40.50 میلیون گرونتره که این مساوی هزینه 30 سال تعمیر.کمری 2006 رو با سوناتا 2006 که جفتشون درست مصرف شده باشه رو مقایسه کنین واقعا کمری مثل سمند بدنش افتاده…اینو واقعا هر ادمی میتونه متوجه شه

    پاسخ
  18. على
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من سورنتو ٢٠١۶ رو ترجیح دادم و الان خریدم واقعا هم راضیم . به نظرم سانتافه یه رده از راو۴ و سورنتو پایین تره اما در کل بگم که درسته راو۴ دوام و کیفیت بالایى داره ولى سورنتو ٢٠١۶ واقعا تحول بزرگیه تو ماشین هاى کره اى . البته باید عرض کنم تویوتا از سال ٢٠١٠ با تولید نسل جدید پرادو که به گفته ى خود مدیر عامل تویوتا طراحى جذاب رو هم دستور کار قرار داده، ولى دوام خودرو ها مثل نسل هاى قبلى نخواهد بود ! اما در کل باید بگم تعصب بى جا رو برند درست نیس! هر کدوم از برند ها تو یه سبک خودرو ممکنه بهتر یا ضعیف تر باشه! مثلا جنسیس سدان واقعا از کمرى بهتر نیس؟! به هر حال سلیقه و نحوه استفاده به نظرم خیلى تو انتخاب تعیین کنندس که در مورد بنده سورنتو به نظرم خیلى بهتر بود و شاید قیمت بیشتر سورنتو در برابر راو۴ در خارج از کشور ( تو همین کلاس هایى که به کشور ما وارد میشن ) گواهى بر ادعاى بنده باشه

    پاسخ
  19. محسن
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    انروف همه تیپهای راو 4 باز میشه یا ثابته و باز نمیشه؟؟

    پاسخ
  20. محسن
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام
    دوستانی که راو4 دارن ممنون میشم راهنمایی کنن.
    راحتی راو 4 تو سفر طولانی و همچنین راحتی سرنشین عقب چطوره ؟؟ تو وست انداز نمیکوبه.

    ارادتمند و ممنون از راهنمایی

    پاسخ
  21. کامران
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان من مدتهاست دارم به خرید یه پرادو 2 در مدل 2007 یا 2008 فکر میکنم حدود 100 تا 105 تومان هم بیشتر نمیتونم هزینه کنم خواهش میکنم اطلاعات و تجربیاتتون که واقعا موسخ باشه تواین زمینه لطف کنید در اختیار من بذارید، خیلی برام مهمه لطفا ..
    در ضمن من بیشتر واسه مسافرتهای راه دور میخام

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.