بررسی تویوتا فور رانر مدل ۲۰۱۴

همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، فور رانر هنوز هم یک وسیله نقلیه همه‌کاره است که کاربردهای بسیار بیشتری نسبت به یک شاسی‌بلند معمولی دارد. فور رانر برای مدل سال ۲۰۱۴ بهینه‌سازی‌های اندکی در بیرون و داخل خود دیده است. در همین حال هنوز یک خودروی قابل‌اتکا برای خانواده در هر نوع مسیری است. در ادامه تویوتا فور رانر لیمیتد 4X4 V6 مورد بررسی قرار گرفته است. این مدل، بالاترین تریم محسوب می‌شود و خودرویی سرسخت و در عین‌حال لوکس است.

2014 Toyota 4Runner
2014 Toyota 4Runner

ظاهر فور رانر در بیرون برای مدل سال ۲۰۱۴ تغییر ملایمی کرده و آن مربوط به چراغ‌های جدید است. در همین حال، داخل کابین دوباره طراحی شده است. تویوتا به صورت استاندارد امکاناتی چون سیستم صوتی با امکان کنترل از طریق صفحه لمسی، برنامه‌های ارتباط با گوشی‌های هوشمند و دوربین نمای عقب به فور رانر اضافه کرده است.

2014 Toyota 4Runner
2014 Toyota 4Runner

ورود به فور رانر لیمیتد با قیمت ۴۳ هزار و ۴۰۰ دلار که برای آن پرداخت شده است، طراحی‌های چرمی و لوکس زیادی را در معرض دید ما قرار می‌دهد. در خودروی تست، آپشن چرم صندلی‌های عقب و جلو و همچنین صندلی‌های مخصوص ردیف سوم و پله ورودی خودکار استفاده شده است. از دیگر امکانات این خودرو می‌تواند به سیستم کنترل هوای دوگانه و چرخ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی اشاره کرد. در حالی فور رانر بیشتر برای استفاده‌های خارج از جاده طراحی شده است، ولی تریم لمیتد دارای کابینی فوق‌العاده راحت است و مصالح بسیار خوبی در آن به کار رفته است. طراحی‌های نقره‌ای به کار رفته در کابین، حس یک کابین مدرن و با تکنولوژی بالا را منتقل می‌کند.

2014 Toyota 4Runner Interior
2014 Toyota 4Runner Interior

امّا تویوتا فور رانر برای حرکت در مسیرهای سخت پیش روی خود از چه پیشرانه‌ای استفاده می‌کند؟ پیشرانه این خودرو، یک موتور ۴ لیتری V6 است که قدرتی برابر ۲۷۰ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۳۷۷ نیوتن‌متر ایجاد می‌کند. این شاسی‌بلند می‌تواند وزنی را تا حدود ۲۲۵۰ کیلوگرم به دنبال خود بکشد و بنابراین خودرویی ایده‌آل برای یدک‌کشیدن وسایلی مانند قایق‌های سبک، اسنومبیل‌ها یا موتورسیکلت‌ها است.

مدل لیمیتد از یک سیستم تمام‌وقت هوشمند استفاده می‌کند که همیشه روشن است و برای تغییرات شرایط جاده و آب و هوا آماده است. تریم لیمیتد برای شرایط یخبندان و زمستانی، یعنی زمانی که چسبندگی نسبت به استفاده در مسیرهای خارج از جاده ارجحیت دارد، بسیار مناسب‌تر است. فور رانر به صورت اتوماتیک به تایرها نیرو وارد می‌کند تا چسبندگی به بهترین شکل حفظ شود. راننده برای درگیر کردن این سیستم، نیاز به انجام کاری نخواهد داشت.

در مسیر باز جاده، موتور ۴ لیتری V6 نیروی بسیار زیادی برای حرکت این شاسی‌بلندی خانوادگی ایجاد می‌کند. سیستم گیربکس ۵ دنده اتوماتیک فور رانر هنگام تعویض دنده‌ها، حتی در هنگام که پدال تا آخرین حد پایین آمده است، بسیار آرام و منطقی عمل می‌کند. البته تعداد دنده‌ها نسبت به رقبایی مانند جیپ گرند چروکی کم است و بهتر است تویوتا به فکر اضافه کردن یک یا دو دنده دیگر به سیستم گیربکس فور رانر باشد. تخمین‌های موجود برای مصرف سوخت فور رانر، ۱۳/۸ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لب‌تر در جاده است. [دانلود ویدئوی معرفی کوتاه 4رانر]

[jwplayer mediaid=”76105″]
[jwplayer mediaid=”76107″]
برای خانواده‌ای که نیاز به یک شاسی‌بلند سرسخت دارند، تویوتا فور رانر ۲۰۱۴ یکی از بهترین انتخاب‌هاست. هدف از ساخت چنین خودرویی، داشتن یک خودروی بادوام و مطمئن در تمامی مسیرها بوده است. تریم لیمیتد نیز جنبه‌های لوکس و راحتی زیادی به فور رانر اضافه می‌کند. یکی از امکانات آن، سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک است که همیشه فعال است و فور رانر را تبدیل به یک خودروی ایده‌آل در تمام شرایط جوّی می‌کند. فور رانر همچنین دارای ۳ تریم مختلف است که مشتریان می‌توانند با توجه به بودجه و نیازهای خود، از بین آن‌ها انتخاب کنند. [دانلود ویدئوی آفرود با 4رانر]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

56 دیدگاه

  1. نیما ناصری
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    به گرد پای جیپ چروکی یه هیچ وجه من الوجوه نمیرسه که نمیرسه.

    پاسخ
      1. Japan & Germany
        سوابق: (1683 دیدگاه) ,

        خاوری جان قبول دارم رنگ قرمز بهش زیاد نمیاد ولی این ماشین بسیار جان سخته و هدف ساختنش بیشتر واسه آفرود بوده تا لوکس بودن ، پرادو نمونه ی لوکسشه ، تو خیابون اگه یدونه از اینا از کنارت رد شه مطمءن باش نظرت عوض میشه

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          سلام داداش محمد،راست میگی.این ماشین بیشتر کاربردیه.اگه دقت کنین زاویه های سپرهای جلو و عقب تا حد امکان جوری طراحی شدن که توی آفرود با زمین برخوردی نداشته باشن.همین باعث میشه که یه ذره طراحیش توی ذوق بزنه،عوضش کاربردیه.

        2. خاوری مزراتی
          سوابق: (1104 دیدگاه) ,

          داداش نظر شخصیمو گفتم وگرنه در توانایی آفرود ژاپنی ها تویوتا و بخصوص فوررانر شکی نیست
          من به شخصه چون از زاویه هنر و معماری به خودرو نگاه میکنم بیشتر طالب برندهایی همچون مازراتی، بنتلی، جاگوار و کادیلاک هستم
          موفق باشی

      2. reza audi a8
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        دوست عزیز نظر شما کاملا صائب و محترم اما باید دقت داشت هدف ازساخت suv ها بیشتر بخاطر امنیت و جادار بودنشونه ….

        پاسخ
      3. انزو
        سوابق: (370 دیدگاه) ,

        فک کنم طراح تویوتا اهل شهر […]باشه.چون کلا حال نداره طراحی کنه.!!

        پاسخ
        1. مارال
          سوابق: (278 دیدگاه) ,

          دمت گرم انزو داشتم به همین فکر می کردم ، انگار ناهار را ترکونده اومده با حالتی خواب آلود چراغهای عقب را طراحی کرده ،چراغهای جلو هم متناسب با این جثه نیست ، طراحی داخلیش خوبه و توانایی های آفرود هم توپه ولی به نظر من ، آدم باید ماشینی داشته باشه که علاوه بر طراحی داخلی خوب و توانایی های فنی ظاهرش خوب باشه که هر روز با کله بیاد به سمت پارکینگ

    1. e.scamp
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      فکر نکنم اونطوری که تو میگی باشه با اینکه از تویوتا بدم میاد ولی یه کارخونه متوسط تویوتا اندازه کل کارخونه جیپ هستش به همون میزان علم و تواناییشون شماهم گرند چروکی رو با همقدش مقایسه کن

      پاسخ
    2. Japan & Germany
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      جیپ چروکی رو آخه از چه لحاظ داری با این مقایسه میکنی؟؟؟

      پاسخ
    3. Japan & Germany
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      Body on frame
      Crawl Control

      Let’s Go Places , Toyota ♥

      پاسخ
    4. Japan & Germany
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      میلاد و محسن و خیلی از بچه ها بخاطر وجود یه نفر که از تابستون پارسال اومده تو این سایت ، ازش رفتند ، منم دیگه میخوام برم

      خدافظ همگی

      پاسخ
      1. sadegh
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        بابا یعنی چه دیگه این رفتارا ؟!!؟

        محمد جان، اصلا کار درستی نمیکنی، نه تو، بلکه هرکس دیگه ای رفته.
        اینجا همه دارن از اطلاعات همدیگه استفاده میکنن، آخه نمیشه که همیشه همه چیز بر وقف مراد آدم باشه، بچه های اینجا همه مث داداش میمونن، یه وقتایی ممکنه یه بحثایی پیش بیاد و یه طرف کمی دلخور بشه، یعنی باید ول کنه و بره، آخه اینجوری که نمیشه داداشِ من، خب بیاید کدورتاتون رو باهم برطرف کنید تا مث سابق دور هم جمع بشیم، محمد جان، شما و میلاد و هر کسی که اینجا هست، عضوی از خانواده ی پدال هستید، به حضور همتون هم نیاز داریم، شما برگرد، میلادم برمیگردونیم، اگه رفاقتی هم میخوای در حق میلاد بکنی، اینکه اونا متقاعد کنی برگرده، نه اینکه تو هم بذاری بری

        خلاصه اینجوری رفتار نکنید، به خدا ناراحت میشیم

        ببخشید اگه پر حرفی کردم، ولی واقعا ناراحت شدم، دوست دارم عین سابق همگی دور هم توی پست ها جمع بشیم 🙁

        پاسخ
      2. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        محمد یعنی چی؟! میلادم برمیگردونیم.جون من این کارهارو نکنین. 🙁

        پاسخ
    5. hamed
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      با سلام
      اگر منظور شما مقایسه 4 رانر با جیپ چرکی هست که نه درست نیست چون چرکی خودرویی کاملا شهری و قابلیتهای افرود کمی است ولی اگر با گرند چرکی مقایسه کنید تفاوت انچنانی نخواهید دید مگر سیستم تعویض محور انرود و گیربکس 9 سرعته در گرند چرکی که 4 رانر از اونها بی بهره است و البته سیستم کنترل توازن جدید در 4رانر که خیلی هم کاربردی هست . باید این رو هم اضافه کنم که قیمت این دو خودرو در امریکا بین 15 تا 25 هزار دلار تفاوت داره.گرند چرکی از 52000 تا62000 قیمت داره ولی با این حال با 4رانر مقایسه میشه از دیگر موارد مقایسه میتوان به نیسان اکسترا اشاره کرد که البته چند هزار دلاری ارزونتر از 4رانر هست
      من از رانندگی با 4رانر تجربه خوبی دارم مثل لکسوس سری جی ایکس خیلی سنگین و محکم حرکت میکنه تو این رنج قیمت بیت 37 تا 48 هزار دلار بهترین انتخاب هست البته اگر کسی با قیافش مشکلی نداشته باشه

      پاسخ
  2. امین
    سوابق: (435 دیدگاه) ,

    خیلی ماشین باحالیه. شاسیش از سطح زمین فاصله زیادی داره. خوشم اومد. طراحی داخلشم خیلی خوبه چون ماشین مخصوص بیرون از جاده هست داشبورردشم به کارایی و بدنش میاد.

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      سلام امین جون،داداش جایگاه فوررانر بین شاسی بلندهای تویوتا کجاس؟(منظورم اینه که بین کدوم ها قرار میگیره)
      یکیم اینکه رقیباش کدوم خودروها هستن؟
      ممنون میشم راهنماییم کنی.

      پاسخ
      1. امین
        سوابق: (435 دیدگاه) ,

        سلام شاهین عزیز
        فوررانر اس یو وی متوسط هست. در سطح هایلندر یعنی یه اس یو وی نیمه لوکس متوسط ولی هایلندر برای شهر ساخته شده این برای خارج از جاده. 4رانر یه ماشینی بین تویوتا لندکروز و راوفور هست.
        رقیب های اصلی این ماشین جیپ چروکی و نیسان پدفایندر هست چون این دوماشین مثل 4runner کاربرد اصلیشون خارج از جاده هست.
        رقیب های دیگه این ماشین که از لحاظ سایز بدنه توی یه کلاس هستن شورولت Traverse و دوج Durango هست. البته این دوتا امریکایی بیشتر با هایلندر مقایسه میشن.

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          دستت درد نکنه داداش
          خیلی ممنون

        2. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          به جای pathfinder باید میگفتی xterra
          ماشین اصلی افرود در کلاس مید سایز در کمپانی نیسان xterra هست .

  3. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    کاشکی همونجور که برای ماشینای اسپرت و سوپر اسپرت مسابقاتی مث درگ میزارن، برای اینجور ماشین هاهم یه رقابتایی میذاشتن، مثلا اینو، جیپ و جی کلاس و… رو توی شرایط متوسط، سخت، بسیار سخت امتحان میکردن تا ببینیم کدوم بیشتر حریفه

    پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        سلام داداش رضا،خوبی؟
        خوشبختانه امروز عصر،تونستم به پدال سر بزنم و خوشحالم که میتونم هزارتایی شدن دیدگاهات رو بهت تبریک بگم.
        ان شاالله همیشه موفق و سربلند باشی.منم تا چند هفته ی دیگه برمیگردم.ارادتمندم.

        پاسخ
        1. رضا
          سوابق: (1690 دیدگاه) ,

          خوب درساتو بخون که ایشالا موفق باشی. درس مهمتره! 🙂

        2. چاپلو
          سوابق: (486 دیدگاه) ,

          داش رضا منم به نوبه ی خودم تبریک میگم این اتفاق خجسته رو.تبریک

      2. خاوری مزراتی
        سوابق: (1104 دیدگاه) ,

        راس میگه رضاجون.. پیش پیش هزار دیدگاهی شدنت مبارک

        پاسخ
      3. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        تبریک به خاطر 1000 بار دیدگاه گذاشتن و به اشتراک گذاری اطلاعاتت.

        پاسخ
        1. رضا
          سوابق: (1690 دیدگاه) ,

          ممنونم از لطف دوستان خوبم شاهین-خاوری و زیگمای عزیز.
          من هم همیشه از نظرات و اطلاعات شما دوستان استفاده کردم
          امیدوارم همیشه شاد باشین و به ارزوهاتون علی الخصوص ماشینی برسین

  4. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    تویوتا هر چی باشه عشق منه و قبولش دارم چون ماشین هاش تا 10 سال بدون عیب کار میکنن …

    پاسخ
  5. gheysar
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    سلام

    ماشینی عالی برای افراد مغرور. من اگه باشم یه لندروور رنجروور اسپرت می گرفتم به جای این. چون شعار لندروور اینه که میتونید با ماشین های ما هر جا که می خواید برید. چه شهر چه خارج شهر. ماشین کمپانی ما در هیچ جا کم نمیاره.

    پاسخ
  6. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    داداش پرادو در بازار امریکای شمالی این ماشینه.

    پاسخ
  7. P.G
    سوابق: (485 دیدگاه) ,

    اين چيه بابا،هم بيرونش خيلى بيريخته هم داخلش،با استيلش حال نكردم!

    پاسخ
  8. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    بهرحال طراحی عامه پسندی نداره
    چراغهای عقبش که….
    تنها ایرادی که از محصولات تویوتا میشه گرفت همین طراحی ظاهریشون هست که البته سلیقه ایه

    پاسخ
  9. Just 323
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    عجب غوليه… يكم بيرونشو ميبينه احساس ميكنه كمي اضافه است بدنش!)‌يه طوريه عجيب … نميدونم هدف از طراح چي بود. .

    پاسخ
  10. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    با این شکلش بیشتر بدرد شکارچیا و ارتشیا می خوره.داخلش هم بیش از حد ساده طراحی شده

    پاسخ
  11. Mor
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    اين ماشين براي شرايط سخت عاليه ، من تو افغانستان اين ماشين رو نشستم تو اون جاده ها كه هر ماشين ديگه اي حتي لندكروز حس اولاغ سواري (ببخشيد به خاطر واژه بد ) به ادم مي ده اين ماشين فوق العاده نرم عمل مي كنه

    پاسخ
  12. saeid
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    تویوتا تنها ماشینی که آخ نمی گه

    ضمنا هدف از تولید فور رانر، سوسول چرخ زدن تو خیابون نیست بلکه از سنگلاخ با شیب زیاد عبور کردنه

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      یعنی هر کس میخواد با ماشینش بره تو سنگلاخ حق نداره از زیبایی ماشینش لذت ببره؟
      این چه حرفیه
      طراحی کاربردی فقط برای طراحی داخل خودرو منطقی به نظر میرسه
      نمیشه گفت چون این ماشین برای افروده ، پس چراغاش باید اینقدر زشت باشه چون تاثیری در افرود نداره!

      پاسخ
  13. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    طراحی 2014 خیلی بهتر شده ولی بیشتر کاربردش اهمیت داره تو افرود

    پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    تویوتا عشقی بخدا….نمونه نداری….کسایی که مخالفن باهات مطمئناتاحالاسوار تویوتا نشدن…فقط بنز تویوتا لکسوس نیسان بی ام و شورولت وفورد وکادیلاک…عشقای دنیا

    پاسخ
  15. فرید
    سوابق: (788 دیدگاه) ,

    اااااااااااااااا واقعا این پدالههههههه….باورم نمیشه….چرا اینقدر همه با هم صمیمی ان؟؟؟؟؟؟؟چه اتفاقی افتاده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یه جو آرومی حکم فرما شده…نمیدونم چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بد تابلو….

    پاسخ
    1. فرید
      سوابق: (788 دیدگاه) ,

      همه به دور از کل کل و تعصب با هم تبادل نظر میکنن و همه به سلایق و انتخاب هم احترام میزارن…امیدوارم همیشه اینطوری باشه…این پداله…این مدیریته…واقعا ممنون از مدیریت سایت پدال…اینجوری به نظر دهندگان اضافه میشه نه که هرکس دونه به دونه این سایت رو ترک کنه…
      ممنون پدال عزیز…

      پاسخ
  16. آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    فقط گرند چروکی

    پاسخ
  17. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    ببینین چطور از گل و لای رد میشه کارش درسته واقعا

    پاسخ
  18. h112
    سوابق: (302 دیدگاه) ,

    یکی از خصوصیات خودروهای مخصوص آفرود،اینه که کاپوت اینگونه خودروها کوچک و شیب رو به پایین آن است که راننده هنگام عبور از سر بالایی های کوه دید کامل داشته باشه.البته ارتفاع وطرز قرار گیری صندلی هم مهمه.تویوتا فور رانر داشبورد ساده و خوشکلی داره.

    پاسخ
  19. hrf
    سوابق: (375 دیدگاه) ,

    شما میگین زشته ولی ب نظر من اون سورمه ای رنگه ک ب جلو پنجرش یک نوار کروم اضافه کردن یک جورایی بهتر شده و طراحی مردونه ای داره

    پاسخ
  20. آدم با منطق
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    یه کپی ناشیانه از میتسوبیشی!!!

    پاسخ
  21. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    آیا برای عبور از صخره ها و باتلاق رودخانه و….. نیازمند خودرویی زیبا هستیم؟
    یکم دقیق تر نگاه کنید تا ظرافتهای طراحی یک آفرود واقعی رو ببینید

    پاسخ
  22. Feri
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    ٢٧٠ اسب واسه ٢٢٥٠ كيلو بدون سرنشين؟ واقاً؟ اين چيه اخه؟ با اين پول خيلي گزينه هاي ديگه هست.دوستاني كه ميگن اين خوبه اگه بين اين و suv هاي هم قيمتش بازم اينو انتخاب كردن درسته نه هنين جوري غقط بگن خوبه

    پاسخ
  23. feri
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    قیمت این ماشین در دبی از 139000 تا 161000 درهم هست.
    قیمت چندتا suv هم قیمت یا یه ذره از این کم تر یا بیشترو میزارم.ببینید واقعا از اونا سر تره یا نه.
    Benz GLK 2014 hp 306 قیمت 200000 درهم.
    Lexus RX 2014 270 hp 179000 – 210000 درهم.
    Land Rover LR2 2014 240 hp 169000 – 185000 دزهم.
    Kia Mohave 2014 276 hp 97900 – 127900.
    Infiniti EX 2014 297 hp 180500.
    Infiniti JX 2013 265 hp 185000.
    Infiniti QX50 2015 326 hp 149750 – 163000.
    Infiniti QX60 2015 265 hp 175500 – 176000.
    Infiniti QX70 2015 329 hp 179000.
    Cadillac SRX 2014 308 hp 175000.
    Dodge Durango 2015 290 hp 130000 – 155000.
    با وجود همچین گزینه هایی بازم 4Runner دلتون میاد انتخاب کنید؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.