تویوتا

بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

آینده «پرفورمنس» در صنعت خودرو، همین حالا نیز فرا رسیده است و شرایط آن، حتی با چند سال قبل متفاوت است. امّا چرا در رابطه با تویوتا کمری هیبرید، موضوع «پرفورمنس» را پیش می‌کشیم؟ در واقع، در اینجا دو نوع مختلف عملکرد را در این مدل هیبریدی ۲۰۱۶ مدّنظر قرار می‌دهیم.

2016 Toyota Camry Hybrid
۲۰۱۶ Toyota Camry Hybrid
موضوع نه‌تنها عملکرد در مصرف سوخت، بلکه عملکرد در هنگام رانندگی است؛ مواردی که تکنولوژی موجود در این هیبرید، هر دوی آنها را در یک پکیج در اختیار قرار می‌دهد. در اینجا، نسخه سطح بالای تویوتا کمری هیبرید XLE سدان برای بررسی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. اول از همه باید گفت که کمری هیبرید XLE تقریباً نسبت به سال گذشته، هیچ تغییر خاصی نداشته است.

2016 Toyota Camry Hybrid
۲۰۱۶ Toyota Camry Hybrid
تجهیزات استاندارد
بالاترین سطح تریم هیبرید XLE با قیمت ۳۰ هزار و ۱۴۰ دلار، دارای تجهیزات استانداردی چون نوربالای اتوماتیک، گرم‌کن آینه‌های بغل، استارت و ورودی بدون‌کلید، دوربین نمای عقب، کنترل هوای دوگانه، یک صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت، فرمان تلسکوپی مورب، نمایشگر رنگی اطلاعات برای راننده، قابلیت ارتباط بلوتوث، کنترل صوتی Siri Eyes Free و یک سیستم صوتی با ۶ اسپیکر و یک پخش CD است. همچنین یک درگاه صدای اضافی و یک ورودی USB نیز در دسترس قرار گرفته است.

2016 Toyota Camry Hybrid
از دیگر تجهیزات ارائه شده در XLE هیبرید می‌توان به چرخ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغ‌های روشنایی روزانه LED، آینه عقب با تنظیم میزان روشنایی، طراحی چرم داخلی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی‌ مسافر جلو با قابلیت تنظیم در ۴ جهت و سیستم Entune Audio Plus (که در آن رادیوی HD و ماهواره‌ای اضافه می‌گردد)، اشاره کرد.

پکیج‌های آپشن
در نسخه تست‌شده از هیبرید XLE در اینجا، از مجموعه دستیار شرایط اضطراری Safety Connect به ارزش ۵۱۵ دلار، مانیتور نقطه کور به ارزش ۵۰۰ دلار، سیستم صوتی Entune Premium JBL و سیستم راهبری به ارزش ۱۳۳۰ دلار، پکیج تکنولوژی پیشرفته به ارزش ۷۵۰ دلار و یک سقف آفتابگیر اتوماتیک به ارزش ۹۱۵ دلار استفاده شده است. در نتیجه، قیمت نهایی خودرو، همراه با هزینه تحویل به ۳۵ هزار و ۴۰۵ دلار رسیده است.

2016 Toyota Camry Hybrid
۲۰۱۶ Toyota Camry Hybrid
نکات برجسته طراحی داخلی
شرایط داخل کابین کمری هیبرید، کمابیش مشابه نسخه استاندارد XLE با اندکی تغییرات جزئی است. به عنوان مثال، یک سری عقربه‌ها برای نمایش وضعیت راندمان سیستم پیشرانه وجود دارند. صندلی‌های چرم مجهز به گرم‌کن، شرایط راحتی دارند و مواد به کار رفته در داخل کابین و همین‌طور کنترل‌ها، نسبت به مدل سال گذشته، بهبود یافته‌اند. ضمن اینکه دوخت متمایز صندلی‌ها، پنل درها، داشبورد و دسته دنده، نمای دلپذیرتری را برای کابین خودرو ایجاد کرده است.

2016 Toyota Camry Hybrid
۲۰۱۶ Toyota Camry Hybrid
کابین، فضای جاداری دارد و دید بسیار خوبی نسبت به محیط اطراف در آن فراهم شده است. محفظه وسایل، جای مناسبی برای قرارگیری وسایل شخصی و الکترونیکی است؛ مخصوصاً با درگاه USB که همراه با آن پیش‌بینی شده است. کار با دکمه‌های مجازی موجود در نمایشگر لمسی ۷ اینچی، بسیار راحت است و در همین حال، اطراف آن یک سری دکمه‌های ساده فرا گرفته‌اند که استفاده از آنها، کار چندان سختی نیست.

در صندلی‌های عقب، فضای زیادی برای پاهای سرنشینان بزرگسال فراهم شده است. ضمن اینکه این صندلی‌ها از راحتیِ مناسبی برای مسافرت‌های طولانی برخوردارند و در مواقع نیاز به فضای بزرگتر برای حمل وسایل، می‌توان آنها را جمع کرد. همچنین به خاطر اینکه شیب سقف کمری همانند برخی مدل‌های دیگر نیست، سرنشینان عقب می‌توانند از فضای کافی برای سرهایشان مطمئن باشند.

مشخصات پیشرانه و مصرف سوخت
در تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶ از یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر همراه با یک موتور الکتریکی و یک پک باتری برای پیشرانه استفاده شده است. ترکیب خروجی این سیستم به ۲۰۰ اسب‌بخار می‌رسد و با استفاده از یک سیستم CVT به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود. در همین حال، سازمان حفاظت محیط زیست امریکا (EPA) میزان مصرف سوخت این خودرو را در شهر و جاده، به ترتیب ۵/۸۸ و ۶/۱۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیش‌بینی کرده است. همچنین تخمین‌ها برای مصرف سوخت ترکیبی این مدل برابر ۵/۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. البته افزایش مقاومت غلتشی در چرخ‌ها و تایرهای بزرگتر، از جمله فاکتورهای تأثیرگذار بر مصرف سوخت هیبرید XLE بوده‌اند.

2015 Toyota Camry SE hybrid
Toyota Camry hybrid
دینامیک رانندگی
در حالی که کمری هیبرید عملکرد خوبی در مصرف سوخت دارد، عملکرد آن در رانندگی بسیار تأثیرگذار است. شتاب‌گیری برای یک سدان هیبرید متوسط در سطح بالایی قرار دارد. در واقع، این شتاب بیشتر از مدل معمولی چهار سیلندر کمری و نزدیک به شرایطی است که از یک کمری V-6 سراغ داریم. یکی از عوامل این موضوع می‌تواند موتور الکتریکی موجود در مدل هیبریدی باشد که با تولید گشتاور، باعث حرکت سریع سدان متوسط می‌شود.

2016 Toyota Camry Hybrid
۲۰۱۶ Toyota Camry Hybrid
در واقع، مهندسان تویوتا کار خارق‌العاده‌ای در تبدیل مدل هیبرید به یک خودرو با رانندگی درگیرکننده انجام داده‌اند.
در همین حال، رانندگی نرم و آرام کمری هیبرید در سرعت‌های بالا، حسّی از اعتماد به نفس را به راننده انتقال می‌دهد. سیستم پیشرانه این مدل هیبرید، یکی از بهینه‌ترین و راضی‌کننده‌ترین نمونه‌های خود است. سه حالت «اکو»، «پاور» و «شارژ» برای آن درنظر گرفته شده که در مجموعه ابزارها نشان داده می‌شوند. تبدیل وضعیت از حالت پیشرانه تمام‌الکتریکی به حرکت با استفاده از موتور بنزینی، فرآیندی است که بسیار آرام و بی‌سروصدا صورت می‌گیرد. شرایط سیستم پیشرانه کمری هیبرید به گونه‌ای است که شاید حتی در شرایط رانندگی سفت و سخت نیز، مصرف سوخت مناسبی داشته باشد.

2016 Toyota Camry Hybrid
۲۰۱۶ Toyota Camry Hybrid
شاید تنها شکایت قابل‌ذکر در مورد این خودرو، سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته در آن باشد که فاصله زیادی با گیربکس اتوماتیک موجود در مدل معمولی کمری دارد.

جمع‌بندی
تویوتا کمری هنوز هم یکی از مدل‌های برجسته صنعت خودرو در زمینه قابلیت‌اطمینان و ارزش نسبت به قیمت پرداخت‌شده محسوب می‌شود. این مدل هیبرید، هم در زمینه مصرف سوخت عملکرد خوبی دارد و هم یک تجربه درگیرکننده در هنگام رانندگی در اختیار قرار می‌دهد. البته میزان رقابت در این کلاس بسیار بالاست، ولی کمری نیز می‌تواند یک سدان متوسط خوب برای خانواده‌ها باشد. ضمن اینکه در مدل کمری XLE، تجربه‌ای راضی‌کننده با یک کابین سطح بالا و مجموعه‌ای گسترده از تجهیزات تکنولوژیک در اختیار قرار می‌گیرد.


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹۸ دیدگاه‌ها

  1. احسان

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    واقعا عالی. کاش منم از اینا داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3684 ديدگاه)

    با این قیمت میتونست خریداران زیادی رو در کشورمون ب سمت خودش جذب کنه.
    اما سیاست گذاری غلط واردکننده و توجیح اقتصادی نداشتن خرید کمری هایبرید باعث کم فروغ شدنش در بازار شد.
    ما در کشورمون زیرساختی برای خودروهای هایبرید نداریم.بهترین مدل هایی که میتونیم برای شروع ب سمتشون بریم مدل های غیرپلاگ این هستن. این کمری هم از این دسته هایبریدیاس.
    چقدر بهتر میشد همچین خودروی پاک و باکیفیتی رو در اختیار تعداد زیادی از مردم قرارداد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    من کمری خیلی دوست دارم ماشین به قیمت و استخون داریه حالا بماند این جدیده که هیبریدی هست رودست همشون زده. یادش بخیر ژاپن قدیم چین الان بود همه جنساشونو مسخره میکردن. ولی طوفان زرد این چیزا حالیش نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. American and japan

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (199 ديدگاه)

      والا من ندیدم همون قدیما هم کسی ژاپن رو مسخره کنه.توجه کنید که رادیو های ژاپنی یا وسایل خانه ی ژاپنی هنوز هم دارن کار میکنن.ولی چینی هایی که نو میگیریم روز اول بعد نیستن ولی بعدش…
      ژاپن کجا و چین کجا.ژاپن با این همه بلا هایی که به سرش اومده از بمب اتم تا سونامی و حوادث هسته ای دیگه و زلزله خودشو اینجوری کشیده بالا و تو دنیا داره حرف اولو میزنه.این خودش خیلی سخته.اگر پشتکار نداشتن ملتش الان هم رده ی بنگلادش بودن نه اینکه اول باشن از همه نظر.چینی ها تنها کارشون تقلید هست که خوب بلدن.ماشینای چینی رو نگا.حتی اگر قیافشون هم شبیه نباشه نمایندگی اعلام میکنه موتور یا گیربکس یا چمیدونم باک بنزینشون تحت لیسانس کارخونه ی ژاپنی مثل میتسوبیشیه!!! (جزء رده پایین های ژاپن هست تازه)این یعنی افتخار و بزرگی یک کشور.2500 سال تمدن به درد نمیخوره.ایرانی ها باید یک ژاپنی رو باید به جای پهباد بگیرن روش تحقیق کنن ببینن چی دارن که این همه موفق هستن!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. محمدرضا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    کمری هیبرید یه لکسوس هستش واقعا . تجربه یه مسافرت از تهران تا اصفهان باهاش داشتیم . فوق العاده ست . البته برای جاده های پیچ در پیچ آکورد نسبت به کمری خیلی بهتر عمل میکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آبادان

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (308 ديدگاه)

    لیاقت هر ایرانی داشتن یه کمری یا اکورده که تا اخر عمر با خیال راحت پشت فرمون بشینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (752 ديدگاه)

      لیاقت هر ایرانی همون لگناییه که واسش صف کشیده

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. (*مهرداد*)

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (353 ديدگاه)

      وقتی سوار کمری یا آکورد میشم عجب احساس ایمنی و آرامشی خاصی دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی ماشین عالی ای هست، بیخود نیست که همیشه یکی از پر فروش ترین ها بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. American and japan

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (199 ديدگاه)

    دوستان اریون 2012 با 60 هزار تا کارکرد یا کمری هیبرید نسبتا نو؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      شک نکن کمری هیبرید. چه سوال عجیبی میپرسی که جوابش مثل روز روشنه،

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ameican and japan

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (199 ديدگاه)

        دلیل؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3684 ديدگاه)

      فکرش که میکنم سوال سختیه.
      اگر استفاده ی عادی و روزمره دارید و میخواید خودروتون ب روز باشه کمری هایبرید.
      اگر اهل سفر هستید و از رانندگی هیجان میخواید آریون.
      هردو از نظر کیفی در سطح بالایی هستن و داشتنشون میارزه.
      بنده باشم آریون رو انتخاب میکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. American and japan

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (199 ديدگاه)

        من خودم فعلا اریون رو دارم ولی متاسفانه چون از راه دور خریدم خیلی در جریانش نبودم و وقتی دیدم ماشینو که از طریق واسطه خریده بودمش.متاسفانه ماشین دست دلال ها بوده و چهار برگ سند خورده و داغونش کردن.یعنی در حد تویوتا با 50 هزار کارکرد نشون نمیده.سر و صدا های اتاق و موتور کارکرد رو خیلی خیلی بیشتر نشون میده.با این حال هنوز هر بار که میشینم توش بوی نویی با کیفیتی میده.اگر بشه میفروشمش میرم کم کار تر و تمییز ترشو میگیرم چون خیلی راضیم.مصرفش تا صدی 6 توی شهر هست و در جاده حتی تا صدی 4!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. هومن

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به دوستان گرامی ..من امروز یک کمری هیبرید ۲۰۱۶ فول خریدم ولی هنوز ندیدمش ..خنده داره نه؟؟؟؟؟!!! با تجربه ای که از پیریوس که در آلمان سوار شدم داشتم این ماشینو ندیده خریدم…تاکسی پیریوس در برلین ۱۲سال بود بدون نیاز به تعویض باتری کارکرده بود و خیلی راضی بودند..حالا کمری که جای خود داره….انتقال قدرت از برق به بنزین اصلا قابل تشخیص نبود. ماشین خیلی نرمو بیصدا بود…..از دوستانس که کمری هیبرید دارند خواهش میکنم تجربیات و نکاتی رو که بنظرشون میرسه رو در فوروم بذارند…ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      ی مشکل خاصی که دیدم تو کمری هیبرید نداشتم پرده برقی عقب بود و در ضمن ترمز دستیش بصورت مکانیکی و با پا هست که حس خیلی بدی و قدیمی میده و در ضمن بیشتر بدرد سن بالاها میخوره این سیستم ترمز پایی . ولی به غیر از این ٢ مورد مشکل خاصی ندیدم و همه چی مناسب بود که البته اگر صندوق عقب برقی بود عالی میشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرهاد

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      من شش ماهه که این ماشینو دارم و تو تمام شرایط آب و هوایی باهاش رانندگی کردم در یک کلام میشه گفت عاااالیه. قدرت و شتاب بی نظیر ، سوویچ شدن بین موتور برقی و بنزینی بدون صدا و نرم انجام میشه. مصرف سوخت بسیار پایین، امکانات رفاهی بی نقص ، یکی از دوستان از سیستم ترمز پارک پدالی ایراد گرفته بود که به نظر من نبود ترمز دستی قدیمی خیلی به زیبایی فضای کابین کمک کرده، کابین نرم و بی صدا با فضای بسیار زیاد، سیستمهای کمکی راننده بسیار موثر و دقیق عمل میکنه، با 200 اسب بخار قدرت تو هیچ شرایطی نا امیدتون نمیکنه،رانندگی باهاش بسیار لذت بخشه و خسته کننده نیست و یه ماشین با کلاس و با شخصیته که غیر ازین از تویوتا انتظار نمیره. بی نظیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. American and japan

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (199 ديدگاه)

        بخوام با آریون یه مقایسه بکنیم:
        برتری های کمری هیبرید:
        ظاهر شیک تر
        مصرف کمتر
        صدای کمتر
        داشتن گرمکن صندلی
        داشتن شارژر وایرلس
        ال سی دی به روز تر
        اریون:
        موتور خییییلی قوی تر
        گشتاور فوق العاده
        شتاب بیشتر
        پرده برقی عقب
        طراحی آمپر های زیبا تر
        فضای صندوق عقب بیشتر
        نداشتن گیربکس cvt ***(خوبه ولی شتاب ثانویه رو کم میکنه.مثلا از 60 کیلومتر بخوای شتاب بگیری دهنت صاف میشه تا برسی 100 به نسبت اریون))
        صدای موتور شیک تر

        و منم بین این دو موندم.ظاهر کمری هیبرید واقعا شبیه لکسوس ای اس هست و خیلی شیکه.از طرفی هم رو دست موتور اریون هیچی نیست و به نظرم تنها رقیبش از نظر شتاب زیز 250 تومن جنسیس هست اونم کوپه.
        ولی چی میشد اگر در کنار همین موتور 3500 یه موتور برقی هم بود!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. بهنام طیبی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    تویوتا واقعا داره عالی کارمیکنه.افرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حامد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ظاهرا وارداتش ممنوع اعلام شده
    لیست واردات مجاز رو نگاه کنید ،کمری حذف شده
    ببین مافیایی پژو و رنو چه میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدي

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    بنظر شما دوستان متخصص تویوتا هیبریدی ٢٠١۶ بخرم یا هوندا آکورد ٢٠١۶ البته هوندا تقریبا ۴٠ میلیونی گرونتره و گویا توی چین مونتاژ میشه.
    برای من جا دار بودن خودرو خصوصا صندلی های عقب هم مهم هست.
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. American and japan

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (199 ديدگاه)

      هوندا بدی داره اینکه تیپ ترونیک نداره.قطعات و خدماتشم افتضاحه.کمری خیلی خیلی بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. محمد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آیا کمری معمولی 2016 بهتر یا کمری هیبریدی 2016 و درست است که در سایت باما کمری هیبرید 2015 LX برای فروش نوشته اند ساخت آمریکا به سفارش کانادا؟؟؟اگر اشتباه است پس ساخت کدام کشور است؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      کمری هیبرید XLE ساخت آمریکاست، مدل LX نداره تویوتا کمری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. پویا

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    پس چقد‌ گرونه اینجا،۳۰ هزارتا نهایتش ۱۱۰ میلیون میشه،هیبریدیا که هزبنه گمرک نداره چجور ۱۸۰ تومن میدن بیشرفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رضا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمت کمری هیبریدLX ۲۰۱۵ در سایت اصلی تویوتا 26790 دلار است که با 4 درصد تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و حدود 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 11 درصد هزینه پلاک، قیمت این خودرو باید چیزی نزدیک به 109 میلیون تومان باشد. حتی اگر حاشیه سود 10 درصدی برای وارد کننده در نظر بگیریم نهایت قیمت خودرو باید چیزی در حدود 120 میلیون تومان باشد. حال چرا نمایندگی قیمت آن را 175 میلیون زده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امید

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام . کمری xle هیبرید چرا پلاک نمیشه . همه عوارض و دارایی و گمرک پرداخت شده ، برای صدور برگه سند که رفتیم گفتن پلاک نمیشه .کسی میدونه کی مشکلش حل میشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. جواد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام من قبل عید کمری هیبرید گرفتم بعد عید منتظرم که پلاک بشه اما نمیدونم چرا مجوز پلاک کمری و RAV4 نمیاد الان 12 اردیبهشت 95 .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محسن

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اتفاقا من هم قصد خرید این خودرو رو دارم، چطور پلاک نمی شه ؟
    پس این فروشنده ها چطوری دارن می فروشن الان ؟
    راو 4 چرا پلاک نشه ؟؟!!
    کمری تا جایی که من خبر داشتم برای نداشتن چراغ مه شکن هست مشکلش ، ولی راو 4 که چراغ مه شکن داره ان چرا پلاک نشه ؟ شما مطمئنید ؟

    کی خرید کردید و از کجا و به چه قیمتی خریدید ؟ ایا از نمایندگی خریدید و یا ازاد ؟
    شما که برای پلاک رفتید که باید بهتر دلیل پلاک نشده رو بدونید …!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. جواد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خدمت شما عرض کنم که قبل عید پلاک شده بود فقط مدل le مه شکن نداشت که اون هم حل شد ولی مدل xleمشکل نداره.اما بعد عید ماشین های خارجی دیر شروع کردند به پلاک دادن .هنوز نوبت به کمری نرسیده.دوستم هفته پیش سانتافه اش پلاک شد.من از نمایندگی نگرفتم سفارش دادم ازدبی برام اوردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Sami

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    میدونین مشکل چیه؟ الان 2 ماه پول بدست میخوام کمری هایبرید بگیرم ولی افسوس
    پلاک نمیشه،یعنی می شد ولی الان نمیشه،میدونین چرا؟
    چون نیش رسمی میگه چرا نیش غیر رسمی پلاک میشه ولی ما که کلی از مردم پول گرفتیم پلاک نمیشه؟
    اینام گفتن حالا که اینتوره هیچکدام پلاک نمیشه
    جالبه بدوند ایراد مه شکن گرفتن،که زیره سپر عقب نصب میشه با به کلید داخل،بعد که پلاک شد میان بیرون میکنند.
    جالب که یکی از وارد کنندگان می گفت اینا مگه سفارش آمریکا و کانادا نیست؟
    اونجا مه بیشتره یا ایران؟ که گفتن اونجا
    پس چرا مه شکن نمیزارن؟در جواب میگفت ایمیل دادن از کمپانی تویوتا که ،زاویه و نور چراغها ی عقب و طوری طراحی کردن ،احتیاجی به مه شکن نیست.
    الان کل مشکل ماشینا مه شکن!!!!!وگرنه آلایندهگی و ایمنی و…زیاد مهم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. parham

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز من یه کمری هیبرید ٢٠١۶ xle خریدم الان حدود ٣ هفته گذشته هنوز پلاک گذاری برای این ماشین باز نشده ، کسی میدونه مشگل از کجاست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. رضا

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آیا کمری هیبریدی 2016 ساخت آمریکا مثل فلوئنس E4 2016 که CVT می باشد حالت تیپ ترونیک (تعویض دنده بصورت مثبت و منفی ) دارد یا ندارد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      خیر،این قابلیت رو نداره، البته مدل XSE هست که پدل شیفتر پشت فرمون داره که وارد نشده و تو ایران نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. محسن

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام

    اقا پرهام و اقا جواد و یا کسی که این خودرو رو خرید کرده و در انتظار پلاک هستید لطفا زمانی که مشکل حل شد، در اینجا بیان کنید و دلیل عدم پلاک شدن و اینکه چگونه حل شد را بیان کنید.
    من قصد خرید این خودرو رو دارم در حال حاضر، یعنی داشتم می رفتم بخرم ولی شما گفتید که پلاک نمیشه، من منصرف شدم تا نتیجه رو اول از شما بشنوم.

    تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. عليرضا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان ٨ ماهه این ماشین را دارم ماشین عالیه ولی به نرمی کمری ٢٠٠٨ نیستو کمی خشکه ،کیفیت عالیست اما سیستم صوتی بهتری میتوانست داشته باشد و آینه بغل سمت راننده اش به معنای واقعی افتضاح است و فقط مواظب باشید تصادف نکنید
    به نظر بنده این ماشین استاندارد منطقه ما نیست و باید اصلاحاتی روی آن انجام شود ومورد دیگر ترمزگیری نامطمئن آن هنگامی که موتور روی برق سوییچ میکند ناگهان پدال تا ته فرو میرود که این هم ضعف بزرگی است و مورد دیگری هم ندارد و خدماتش نیز نامعلوم و انشالله تصادف کسی نکند که نامعلوم است درست کردن فنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. عليرضا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مورد دیگر دوستان این که سیستم صوتی برای منطقه آمریکا طراحی شده است و در گرفتن ایستگاههای رادیویی ما مانند پیام مشکل دارد ، مورد دیگر نبود سنسور عقب و جلو که اگر خودتان نصب کنید به ظاهر آسیب میزند و غیر فابریک است،پیشنهاد من این است که اگر ۴٠ سال بیشتر دارید این اتومبیل را خریداری نمایید و ضمناً مواردی از خرابی باطری هم شنیده ام که اگر گارانتی داشته باشید خیالتان راحت باشد ، کلاً خرید هیبرید بدون گارانتی ریسک دارد مخصوصاً اگر تصادف پیش بیاید ، آینه بغل را جدی بگیرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      مواردی که شما ذکر کردی به هیچ عنوان در ماشین من وجود نداره،رفتن پدال ترمز تا آخر اصلا سابقه نداشته،آیینه بغل راننده چه مشکلی داره که با این میزان تاکید از افتضاح بودنش میگین ؟ چطور مناسب منطقه ما نیست به نظرتون چه اصلاحاتی لازم داره؟ سیستم صوتی از JBL با ده تا اسپیکر و دوتا ساب ووفر چی میتونه بهتر باشه؟ موج رادیویی رو به راحتی میگیره من گزارش های فوتبال و رادیو جوان. رو همیشه میشنوم. گزارش های خرابی باطری رو از کجا شنیدین ؟ باطری های هیبرید رو تویوتا تا 10 سال گارانتی کرده چطور هنوز به یک سال نرسیده شما چند مورد خرابی دیدین ؟مورد اخر اینکه با این قدرت و شتاب فکر نکنم خیلی ماشین پیرمردی باشه. در کل به نظر من غیر از سنسور عقب نمیشه هیچ ایرادی به ماشین وارد دونست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. رضا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کسی میداند حالت دنده B در کمری هیبریدی 2016 در چه موقعی کاربرد دارد؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      حالت B برای زمانی هست که شما میخواهید از سرشیبی طولانی استفاده کنید بهتره بزنید تو این حالت، مثلا شما بالای کوه هستید و شاید حدود نیم ساعت سراشیبی باید رانندگی کنید، بهتره بزنید به این حالت تو این زمان. یه چیزی شبیه دنده سنگین، که تو این حالت باطری هم شارژ میشه همزمان و موتور بنزینی هم استفاده نمیشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. رضا

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با تشکر از اقای محسن بابت راهنمایشان لطفا هر موقع کسی مطللع شد که مرکز شماره گذاری کمری هیبریدی 2015 یا 2016 را پلاک کرد در همین قسمت اطلاع رسانی بفرمایید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اصلا قرار هست پلاک بشه؟کسی اطلاع دقیقی داره؟ یا ماشینو پس بدم به شرکت؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محسن

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من هم بی صبرانه منتظرم ببینم مشکل پلاک حل شده یا نه، من هم قصد خرید دارم، ولی با این استانداردهای ایران، می ترسم به مشکل بخورم،
    امدیم خریدیم و پلاک شد، چند وقت دیگه خواستیم بفروشیم، انوقت استاندارد جدید امد پلاک عوض نکردند باید چی کار کنیم ؟

    یک خودرو درست حسابی هم پیدا بشه، این ها می یان و اذیت می کنند، ببین قدرت مافیایی که نمیزارن.
    کسی دلیل گرون شدن این خودرو رو تو این چند روز میدونه، بعضی فروشنده ها تا 4-5 تومن این خودرو رو گرون کردن ! حالا پلاک نشدن باعث میشه خودرو گرون بشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. جواد

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آقا محسن اگه پلاک شد دیگه هیچ مشکلی برای فروشش وجود نداره.قبل عید پلاک میکردند.الان هم من از پلیس راهور پرسیدم میگه مدل پایه که LE هست مجوز پلاک داره اما مدل XLE مجوز پلاکش نیومده .شاید بخاطر اینکه مدل فولش استقبال زیادی ازش شد و باتو جه به قیمت بالای نمایندگی، مردم از واردکننده ها خریداری کردند الان مجوز پلاک بهش نمیدند حالا چرا ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Sami

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آخر آنقدر گشتم تا یه پلاک شد شو خریدم،5 روزی هست گرفتم،راستشو بخواین مصرفش بالاتر از اون چیزی هست که اعلام کردن،من پرادو انرود داشتم،بخاطر سقف کوتاه محل کارم فروختم.کمری کلان ماشین قلدری و برو،خوب میکنه،راضی ولی بدمم نمیاد آکوردم برونم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا