تویوتا

بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

آینده «پرفورمنس» در صنعت خودرو، همین حالا نیز فرا رسیده است و شرایط آن، حتی با چند سال قبل متفاوت است. امّا چرا در رابطه با تویوتا کمری هیبرید، موضوع «پرفورمنس» را پیش می‌کشیم؟ در واقع، در اینجا دو نوع مختلف عملکرد را در این مدل هیبریدی ۲۰۱۶ مدّنظر قرار می‌دهیم.

2016 Toyota Camry Hybrid
۲۰۱۶ Toyota Camry Hybrid
موضوع نه‌تنها عملکرد در مصرف سوخت، بلکه عملکرد در هنگام رانندگی است؛ مواردی که تکنولوژی موجود در این هیبرید، هر دوی آنها را در یک پکیج در اختیار قرار می‌دهد. در اینجا، نسخه سطح بالای تویوتا کمری هیبرید XLE سدان برای بررسی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. اول از همه باید گفت که کمری هیبرید XLE تقریباً نسبت به سال گذشته، هیچ تغییر خاصی نداشته است.

2016 Toyota Camry Hybrid
۲۰۱۶ Toyota Camry Hybrid
تجهیزات استاندارد
بالاترین سطح تریم هیبرید XLE با قیمت ۳۰ هزار و ۱۴۰ دلار، دارای تجهیزات استانداردی چون نوربالای اتوماتیک، گرم‌کن آینه‌های بغل، استارت و ورودی بدون‌کلید، دوربین نمای عقب، کنترل هوای دوگانه، یک صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت، فرمان تلسکوپی مورب، نمایشگر رنگی اطلاعات برای راننده، قابلیت ارتباط بلوتوث، کنترل صوتی Siri Eyes Free و یک سیستم صوتی با ۶ اسپیکر و یک پخش CD است. همچنین یک درگاه صدای اضافی و یک ورودی USB نیز در دسترس قرار گرفته است.

2016 Toyota Camry Hybrid
از دیگر تجهیزات ارائه شده در XLE هیبرید می‌توان به چرخ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغ‌های روشنایی روزانه LED، آینه عقب با تنظیم میزان روشنایی، طراحی چرم داخلی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی‌ مسافر جلو با قابلیت تنظیم در ۴ جهت و سیستم Entune Audio Plus (که در آن رادیوی HD و ماهواره‌ای اضافه می‌گردد)، اشاره کرد.

پکیج‌های آپشن
در نسخه تست‌شده از هیبرید XLE در اینجا، از مجموعه دستیار شرایط اضطراری Safety Connect به ارزش ۵۱۵ دلار، مانیتور نقطه کور به ارزش ۵۰۰ دلار، سیستم صوتی Entune Premium JBL و سیستم راهبری به ارزش ۱۳۳۰ دلار، پکیج تکنولوژی پیشرفته به ارزش ۷۵۰ دلار و یک سقف آفتابگیر اتوماتیک به ارزش ۹۱۵ دلار استفاده شده است. در نتیجه، قیمت نهایی خودرو، همراه با هزینه تحویل به ۳۵ هزار و ۴۰۵ دلار رسیده است.

2016 Toyota Camry Hybrid
۲۰۱۶ Toyota Camry Hybrid
نکات برجسته طراحی داخلی
شرایط داخل کابین کمری هیبرید، کمابیش مشابه نسخه استاندارد XLE با اندکی تغییرات جزئی است. به عنوان مثال، یک سری عقربه‌ها برای نمایش وضعیت راندمان سیستم پیشرانه وجود دارند. صندلی‌های چرم مجهز به گرم‌کن، شرایط راحتی دارند و مواد به کار رفته در داخل کابین و همین‌طور کنترل‌ها، نسبت به مدل سال گذشته، بهبود یافته‌اند. ضمن اینکه دوخت متمایز صندلی‌ها، پنل درها، داشبورد و دسته دنده، نمای دلپذیرتری را برای کابین خودرو ایجاد کرده است.

2016 Toyota Camry Hybrid
۲۰۱۶ Toyota Camry Hybrid
کابین، فضای جاداری دارد و دید بسیار خوبی نسبت به محیط اطراف در آن فراهم شده است. محفظه وسایل، جای مناسبی برای قرارگیری وسایل شخصی و الکترونیکی است؛ مخصوصاً با درگاه USB که همراه با آن پیش‌بینی شده است. کار با دکمه‌های مجازی موجود در نمایشگر لمسی ۷ اینچی، بسیار راحت است و در همین حال، اطراف آن یک سری دکمه‌های ساده فرا گرفته‌اند که استفاده از آنها، کار چندان سختی نیست.

در صندلی‌های عقب، فضای زیادی برای پاهای سرنشینان بزرگسال فراهم شده است. ضمن اینکه این صندلی‌ها از راحتیِ مناسبی برای مسافرت‌های طولانی برخوردارند و در مواقع نیاز به فضای بزرگتر برای حمل وسایل، می‌توان آنها را جمع کرد. همچنین به خاطر اینکه شیب سقف کمری همانند برخی مدل‌های دیگر نیست، سرنشینان عقب می‌توانند از فضای کافی برای سرهایشان مطمئن باشند.

مشخصات پیشرانه و مصرف سوخت
در تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶ از یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر همراه با یک موتور الکتریکی و یک پک باتری برای پیشرانه استفاده شده است. ترکیب خروجی این سیستم به ۲۰۰ اسب‌بخار می‌رسد و با استفاده از یک سیستم CVT به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود. در همین حال، سازمان حفاظت محیط زیست امریکا (EPA) میزان مصرف سوخت این خودرو را در شهر و جاده، به ترتیب ۵/۸۸ و ۶/۱۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیش‌بینی کرده است. همچنین تخمین‌ها برای مصرف سوخت ترکیبی این مدل برابر ۵/۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. البته افزایش مقاومت غلتشی در چرخ‌ها و تایرهای بزرگتر، از جمله فاکتورهای تأثیرگذار بر مصرف سوخت هیبرید XLE بوده‌اند.

2015 Toyota Camry SE hybrid
Toyota Camry hybrid
دینامیک رانندگی
در حالی که کمری هیبرید عملکرد خوبی در مصرف سوخت دارد، عملکرد آن در رانندگی بسیار تأثیرگذار است. شتاب‌گیری برای یک سدان هیبرید متوسط در سطح بالایی قرار دارد. در واقع، این شتاب بیشتر از مدل معمولی چهار سیلندر کمری و نزدیک به شرایطی است که از یک کمری V-6 سراغ داریم. یکی از عوامل این موضوع می‌تواند موتور الکتریکی موجود در مدل هیبریدی باشد که با تولید گشتاور، باعث حرکت سریع سدان متوسط می‌شود.

2016 Toyota Camry Hybrid
۲۰۱۶ Toyota Camry Hybrid
در واقع، مهندسان تویوتا کار خارق‌العاده‌ای در تبدیل مدل هیبرید به یک خودرو با رانندگی درگیرکننده انجام داده‌اند.
در همین حال، رانندگی نرم و آرام کمری هیبرید در سرعت‌های بالا، حسّی از اعتماد به نفس را به راننده انتقال می‌دهد. سیستم پیشرانه این مدل هیبرید، یکی از بهینه‌ترین و راضی‌کننده‌ترین نمونه‌های خود است. سه حالت «اکو»، «پاور» و «شارژ» برای آن درنظر گرفته شده که در مجموعه ابزارها نشان داده می‌شوند. تبدیل وضعیت از حالت پیشرانه تمام‌الکتریکی به حرکت با استفاده از موتور بنزینی، فرآیندی است که بسیار آرام و بی‌سروصدا صورت می‌گیرد. شرایط سیستم پیشرانه کمری هیبرید به گونه‌ای است که شاید حتی در شرایط رانندگی سفت و سخت نیز، مصرف سوخت مناسبی داشته باشد.

2016 Toyota Camry Hybrid
۲۰۱۶ Toyota Camry Hybrid
شاید تنها شکایت قابل‌ذکر در مورد این خودرو، سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته در آن باشد که فاصله زیادی با گیربکس اتوماتیک موجود در مدل معمولی کمری دارد.

جمع‌بندی
تویوتا کمری هنوز هم یکی از مدل‌های برجسته صنعت خودرو در زمینه قابلیت‌اطمینان و ارزش نسبت به قیمت پرداخت‌شده محسوب می‌شود. این مدل هیبرید، هم در زمینه مصرف سوخت عملکرد خوبی دارد و هم یک تجربه درگیرکننده در هنگام رانندگی در اختیار قرار می‌دهد. البته میزان رقابت در این کلاس بسیار بالاست، ولی کمری نیز می‌تواند یک سدان متوسط خوب برای خانواده‌ها باشد. ضمن اینکه در مدل کمری XLE، تجربه‌ای راضی‌کننده با یک کابین سطح بالا و مجموعه‌ای گسترده از تجهیزات تکنولوژیک در اختیار قرار می‌گیرد.


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹۸ دیدگاه‌ها

  1. Sami

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ایرادی که میشه گرفت،اگه فلش بالای مثلا 10 گیگ بزنی بالا نمیاره،مصرفش بالاتره،رادیو تو بعضی کانالا خش خش داره،سنسور نداره،واینکه من کلا تو سر پایینیا وقتی سرعتم بالاس هم ترمز هم تیپ ترونیک کمک می گیرم که نداره،ولی اینا همه جزیی و به چشم نمیاد،چون تویوتا عالیییییییییی

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. فرهاد

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      شما توی سرپایینی میتونی از مد B روی گیربکس استفاده کنی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. جواد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آقا سامی جسارتا لطف میکنید بگید چه قیمتی خرید کردید؟ ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sami

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من 2015 سفید 1800 تا کارکردو 179 خریدم،ولی چنتا ولی داره که فکر کنم خیلی کمکت کنه
    1_من از نمایشگاه خریدم که 2 تومن واسه خودش برداشت یعنی 177 بود
    2_من خسته شدم،بس که گشتم واسه همین بالا خریدم
    3_راست یا دروغ 2.5 میلیون چراغ ولکام کمری گذاشته که میگفت از اکسسوری کانادا گرفته
    4_ولی عینه صفر،یعنی قبل خرید 2 نفر و بردم که تایید کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جواد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    مبارکه آقا سامی . نگران یه مقدار گرون تر خریدید نباش ارزششو داره.مخصوصا الان که ورودش ممنوع شده و فقط از شرکت ایرتویا باید به قیمت گزاف بخرید و از طرفی مجوز پلاک برای کمری های وارداتی سال قبل هم نمیدند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. جواد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    امروز من از پلیس راهور پرسیدم مجوز پلاک کمری هیبرید اومده مشکلی برای پلاکش وجود نداره دوستان میتونید برای پلاک اقدام کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Omid

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستان عزیز کسی میدونه وایرلس شارژر کمری هیبرید چطور کار میکنه ؟ و برای چه مدل گوشی هستش؟
    ضمنا مشکل پلاک حل شد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      مشکل پلاک که دیگه نیست فعلا پلاک می کنند، من 2 هفته پیش خریدم و پلاک کردم در تاریخ 30 اردیبهشت، اما شما بهتره از همان فروشنده که می خواهید بخرید بپرسید بهتره.
      شارژ وایرلس هم برای گوشیهای هست که این قابلیت را دارند، می تونید سرچ کنید،
      Compatible Qi Wireless Charging phones list

      البته برای بعضی گوشیها برای این کار یک کاور مخصوص هست. که این قابلیت را فعال میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حسام

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    امید جان گوشی سامسنگ S6 رو به راحتی شار»میکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سعید

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام. ببخشید از دوستان کسی میدونه مانیتورش قابلیت پخش ویدیو رو داره یا نه؟
    و اگر نداره آیا میشه این قابلیت رو بیرون بهش اضافه کنیم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      خیر,، ویدیو پخش نمیکنه. اطلاعی ندارم که امکان اضافه کردن این اپشن هست یا نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مسعود

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان مدل فولش را شرکت ایزتویوتا داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. افشين

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بسیار ماشین خوبی است و به قیمتش میارزه با اینکه تو ایران مقداری گرونتر از ان چیزی که باید باشه هست ولی باز هم ارزشمنده قیمت این ماشین نصف بنز ایی کلاس یا بی ام و سری ۵ که به نظر من بسیار ارزنده تره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. فرهاد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    کشش ماشین تو سربالایی ها چه طوره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      کشش ماشین جوریه که توی سربالایی جایی مثل جاده چالوس هرموقع پدال گاز رو فشار بدی ماشین شتاب میگیره و تو صندلی میخکوب میشی ،اینو با 4 نفر سرنشین بزرگسال و صندوق پر از وسیله تجربه کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ایمان سودمند

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    من یه کمری هیبرید XLE ۲۰۱۶ وارداتی دارم که تابستان ۹۵ خریدمش، این ماشین در کل فوق العادست و من ازش لذت می برم.
    این شما و این نقد پر فروش ترین سدان یک دهه اخیر آمریکا از زبان یک مصرف کننده…

    خوب ها:
    مصرف سوختش عاااالیه، هر وقت از صادقیه تا فرودگاه مهرآباد میرم (چون اکثرا سر پایینی هست) متوسط مصرف سوخت رو ۳.۷ تا ۴.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نشون میده!!! عجیبه نه؟ ولی واقعیت داره. محل اصلی سکونتم اهواز هست، مسافت اهواز تا تهران حدودا ۹۰۰ کیلومتر هست که این مسافت رو با حدود سه چهارم باک (باکش ۶۵ لیتره) یعنی حدود ۵۰ لیتر یا شایدم کمتر طی می کنم. کلا هم متوسط مصرف سوخت رو روی مانیتور از روز اول که خریدم تا حالا ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نشون میده. البته تو شهر خودمون اهواز که خیابان ها اکثرا مسطح هستن مصرف سوخت کمی بالاتر هستش و سفر های درون شهری مثلا خونه تا دانشگاه که چند بارهم پشت چراغ قرمز وایسم رو و همچنین مجبور هستم که کولر رو روشن کنم، حدودا ۷.۲ نشون میده و بنظرم تو شهرهایی مثل تهران که بیشتر سر بالایی و سر پایینی داره، به علت استفاده از سیستم هیبرید و امکان شارژ راحت تره باتری ها و استفاده بیشتر از اون ها در سر پایینی ها. مصرف سوخت خیلی بهتری داره.

    این ماشین به صورت کاملا اتوماتیک بدون هیچ کمک انسانی بین برق و بنزین جابجا میشه یا اینکه همزمان از هر دو استفاده میکنه. اینکه از برق استفاده کنه یا بنزین بستگی به سرعت و خصوصا شتاب ماشین داره، من خودم تو جاده مسطح تا سرعت ثابت ۷۰کیلومتر بر ساعت هم با برقش رفتم. اما گاهی اوقات متناسب با شتاب ممکنه به سرعت ۴۰ هم که برسه موتور بنزینی رو روشن کنه. اما تو سر پایینی ها به شرطی که سرعت کم باشه، پشت چراغ قرمز، هنگام استفاده از دنده عقب، موقع شروع حرکت در پارکینگ و… کلا جاهایی که نیاز به توان بالایی برای حرکت دادن ماشین نباشه، ماشین رو برق هست و شما می تونید از اینکه آلودگی صوتی و زیستی برای محیط ایجاد نمی کنید به خود ببالید!!! وقتی ماشین رو برق هست قطعا خودتون یا هرکس دیگری که کنار ماشین هست متعجب از اینه که این ماشین چطوری خاموشه ولی داره حرکت میکنه!!!

    فوق العاده ماشینه نرمی هست و در تمام طول سفر بخاطر این نرمی به شما احساس خوب و لذت دست میده.

    وجود 10 عدد ایربگ که باعث شده تمام نقاط ماشین دارای ایربگ باشه و ایمنی خاطر بالایی رو برای سرنشینان فراهم میکنه.

    رادار های این ماشین عالیه، رادار نقطه کورش خیلی بهتون کمک میکنه که از سمت چپ و راست خطری تهدیدتون نکنه، کروز کنترل آپشنی هست که همه ماشین ها دارن اما چیزه متفاوتی که این داره و خیلی توی ایمنی کمک می کنه کروز کنترل “دینامیک” هستش، یعنی تو هر لحظه سرعت ماشینتونو متناسب با سرعت ماشین جلویی کم و زیاد می کنه. این آپشن خصوصا برای وقتی که کمی احساس خواب آلودگی دارید عالیه. همینطور بوق آلارم رادار مخصوص رانندگی بین خطوطش برای همچین مواقع خیلی خوبه.

    سیستم صوتی JBLش که به جرات میشه گفت یکی از بهترین سیستم های صوتی موجود هست، وااااقعا کیفیت بالایی داره. در مقام مقایسه هم اگر بخوام بگم، یکی از دوستانم توان نهایی و کیفیت باس سیستم رو با سیستم Bose خودرو Audiی که خودش داره مقایسه می کرد، می گفت که JBL ازش توانمندتره.

    فرمان برقی این ماشین بسیار بسیار نرم هست، خیلی نرم. و من تعجب می کنم که قبل از خرید ماشین، جایی می خوندم که باید با فرمون این ماشین کشتی بگیری!!!

    برخلاف خیلی از سدان های محبوب موجود تو ایران مثل آزرا، سوناتا و … کف این ماشین اصلا نمیگیره، حتی یکبار هم تا حالا این اتفاق نیوفتاده. نزدیک شهر اهواز مانع های معروفی هست که همه میشناسن و میدونن از روش که رد بشن احتمال زیاد کف ماشینشون میگیره اما کمری از همشون سر بلند بیرون اومده! حتی یکبار طی سفر اهواز به تهران با ۵ سرنشین بزرگسال و صندوق پر از چمدان های سنگین و حتی جلوی پاهای سرنشینان کاملا پر، به طوری که فنر های ماشین خوابیده بود و من با خودم گفتم هر مانعی که رد بشم میگیره، اما تمام مسیر اهواز تا تهران رو به سلامت عبور کرد و حتی به موانع سابیده هم نشد!!!

    شتاب ماشین در همین سفر با این میزان بار باز هم عالی بود و حتی تو سر بالایی وقتی گاز میدادی شتاب خوبی می گرفت. فکر نمی کنم بیشتر از این نیاز به توضیح در مورد شتاب باشه.

    دنده B هم یکی از مزایای این ماشین هست که سرعت شما رو تو سر پایینی ها کنترل میکنه و موتور رو نمیذاره که دور بگیره. خصوصا الان که پلیس های عزیز تو سر پایینی ها توقف می کنن که ماشین ها سرعتشون از کنترل راننده خارج میشه و سرعتشون از حد مجاز عبور میکنه. وقتی ماشین تو دنده B باشه سرعت از ۱۰۰ اصلا بالاتر نمیره و هرزگاهی یه نیش ترمز هم که بزنی سرعت روی ۸۰ ثابت میمونه و دسیسه پلیس های زحمت کشمونو به کلی خنثی می کنه!!!

    صدای موتور، باد و… اصلا وارد اتاق نمیشه و خیلی آرامش تو ماشین هست. فقط وقتی صدای موتور رو می شنوید که یهو بخواید ماشین رو گاز بدید و شتاب بگیرید…

    جلوی پاهای سر نشینان، خصوصا سر نشین های عقب فضای بسیار زیاد و راحتی وجود داره و در کنار مبلمان بسیار راحت و نرمی سیستم تعلیق ماشین، راحتی سفرش فوق العادست.

    اگر بعد از شروع حرکت، خودتون یا سرنشین کمربند نبندید اونقدر جیغ میکشه تا کمبربندتون رو ببندید و کمک میکنه تا از گزند جریمه های پلیس در امان باشید :)

    آیینه وسط با تنظیم میزان بازتاب نور به صورت اتوماتیک- این آپشن برای رانندگی در شب واقعا عالیه و باعث میشه که نور ماشین هایی که از عقب به شما نزدیک میشن و نور بالا حرکت می کنن شما رو اذیت نکنه.

    آپشن های خاص:
    مجوز رااااااایگان تردد در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تا ۵ سال به علت داشتن سوخت پاک. من این مجوز با 2 بار مراجعه نیم ساعته ظرف 3 روز و بدون پرداخت حتی ریالی اضافه دریافت کردم. هزینه این مجوز برای سایر خودروها اگر اشتباه نکنم سالانه ۳ میلون تومان هست.

    دکمه HomeLink – روی سقف ماشین دکمه هایی هست که می تونید ۳ تا ریموت درب منزل یا گاراژ رو براش تعریف کنید. یعنی وقتی به منزل رسیدید به جای اینکه ریموت خونه همراهتون باشه و از اون استفاده کنید، برای باز کردن درب از این دکمه استفاده می کنید.

    شارژر وایرلس – اگر گوشیتون امکان سخت افزاری شارژ بی سیم رو داشته باشه می تونید از این شارژر تعبیه شده در ماشین استفاده کنید. گوشی های s6 و نوت ۵ به بعد، اپل 6 و گوشی هایی که تاریخ ورودش به بازار همزمان با این گوشی ها یا بعد از اون بوده این امکان رو دارن.

    استفاده از پدال ترمز پایی به جای ترمز دستی که تاثیر خیلی مثبتی روی طراحی داخلی و کنسول داشته.

    بد ها:
    شتاب گیری با لحظه فشردن پدال اندکی تاخیر داره، این اندک که میگم شاید در حد دهم ثانیه باشه، اما اونجوری نیست که به محض فشار دادن پدال، ماشین از جا کنده بشه خصوصا اگه ماشین روی برق باشه. اما خیالتون راحت، وقتی اون دهم ثانیه گذشت، ماشین از جا کنده میشه :) البته امتحان نکردم شاید با خاموش کردن حالت eco این مشکل برطرف بشه.

    صندوق این ماشین به خاطر وجود باطری های سیستم هیبریدیش از صندوق ماشین های هم رده خودش کمی کوچکتر هست اما با این وجود نگران نباشد، اگر بار خاصی همراتون نباشه و در حد چمدون هایی برای یک سفر معمولی باشه حتی فضای اضافه هم باقی می مونه.

    نداشتن پرده عقب – خصوصا هنگام مسافرت که حدودا ۵-۶ ساعت از روز در معرض تابش شدید آفتاب هستید عقب ماشین گرم میشه که البته با تهیه ونصب یک پرده ساده تاشو از لوکس فروشی های خودرو این مشکل رفع میشه.

    نداشتن سنسور عقب و جلو – البته به نظر خودم دوربین عقب و رادار نقطه کور کار سنسور عقب رو انجام میده.

    آیینه های تاشو دستی – آینه ها به صورت برقی تنظیم میشن ولی باز و بسته شدنشون دستی هست. علت این هست که توی آمریکا خیابان ها اکثرا عریض هستند و… نیازی به این آپشن نیست، ضمن اینکه آینه یکی از قسمت های ماشین است که به شدت در معرض خطر می باشد و در صورت کوچکترین برخوردی، موتور های اون خراب شده که این موتور ها قیمت زیادی دارند.

    نداشتن دنده + و – دستی – دوستان این مورد رو عیب می دونن ولی تویوتا بی دلیل کاری رو انجام نمیده، با وجود این که در این مدت کم، زیاد باهاش تردد کردم و ۳ بار سفر رفتم و تو شرایط مختلف دیدمش هر وقت گازش دادم، نه بهم نگفته و شتاب گرفته و به نظرم نیاز به سنگین کردن دنده به صورت دستی نداشته.

    امیدوارم که این نقد به دوستانی که قصد خرید این خودرو محبوب رو دارند کمک کرده باشه. سعی کردم نقد عادلانه انجام بدم، قضاوت با خودتون.
    موفق باشید
    ایمان سودمند

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. علي محمودي

      ۱۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام خدمت همه عزیزان
      بنده هم دو ماهی هست که کمری هیبریدی 2016 خریدم و 4000 کیلومتری باهاش رانندگی کردم. تمام مواردی رو که آقای سودمند گفته تایید می کنم. تنها چیزی که باعث نگرانی بنده هست اینکه با توجه به این نکته که این ماشین به سفارش کانادا ساخته شده و حساسیت بالای باطری به حرارت و رطوبت، تو گرمای شهرهایی مثل اهواز که من اونجا زندگی می کنم مشکلی براش پیش نمی آد ؟ کسی از عزیزان خبر داره که از این مدل ماشین تو کشورهای عربی هم استفاده میشه یا برای اونها سفارشی درست می کنن ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حامد

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      درود بسیار جامع و مانع بود سپاس فراوان

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. حامد

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      دوستان بسیار نظرات ارزنده ای نوشته بودید ،بخصوص ایمان سودمند عزیز که نظراتش بسیار سودمند بود
      سوال : آیا با گذاشتن ریموت استارتر موافقید ؟ اگر بله از کجا میتوان تهیه کرد؟
      سوال ۲ : آیا جی پی اس آن را فعال کرده اید ؟ چگونه و کجا ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. صابر

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز بنده هم مدل 2016 این خودرو نسخه فول را 193 خریدم که اکنون 220 میلیون شده است . ماشینی به تمام معنی فوق العاده. شتاب عالی ،‌ مصرف سوخت عالی،‌امنیت بالا . مهندسی خارق العاده داره. بحث کروز کنترل، ایربگ فراوان، راحتی صندلی ها ، رادارهای مختلف کلا لذت خواهید برد از رانندگی. می دانید که شتاب این ماشین از مدل بنزینی بالاتر است. کلا سربالایی و سر پایینی نمی شناسه پا رو پدال بره کلا می چسبی به صندلی. قدرت 200 اسب بخار فوق العاده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام . من تفریبا اخر شهریور مدل ۲۰۱۶ این ماشین را ۲۱۱ تومن خریدم. واقعا با هیچ ماشین سدان هم رده خودش نمیشه مقایسه کرد. حتی تو شتاب اولیه ازرا گرانجور را به راحتی میگیره ولی در ادامه طبیعتا با حجم موتور بیشتر ازرا نمیتونه به اون برسه. بسیار لذت بخش هستش.
    البته من توصیه میکنم اگه کسی میخواد بخره سریع اقدام کنه. این خودرو قراره ‌که گمرکیش مثل خودروهای دیگه بشه که اگه این طور بشه قیمتش به نزدیک ۳۰۰ تا میرسه و این موضوع اصلا در کشور ما بعید نیست چونکه الان اپتیما ۲۰۱۷ تمام فول را تا ۲۰۲ میلیون تومن دارن میفروشن اپتیما کجا و کمری کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا مگه میشه به این ماشین ایرادی گرفت . والا فوق العاده بودن را میشه کاملا حس کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. اندیشه

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چند سوال دارم …ایا ریموت استارت داره یا فقط از داخل با دکمه روشن میشه؟ضبطش کنترل داره؟جعبه کمک های اولیه داره؟
    ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ریموت فقط قفل ها را باز میکنه و استارت از داخل کابین با دگمه استارتر انجام میشه. توی صندوق عقبش غیر از جک، آچار چرخ، یه آچار تخت و لاستیک زاپاس هیچی دیکه نداره. من یه سمند هم دارم، تجهیزات صندوق عقب سمند بیشتر بود. کنترل ضیط روی فرمان داره ولی اینکه مثلا ریموت داشته باشه؟ نه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اشكان

        ۱۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز واقعا مقایسه کمری با سمند مقایسه بجایی بود!!!!
        عزیزم تویوتا کلا آپشنهاش کمه ولی کیفیت چیز دیگری است.شما اگر دنبال آپشن هستید میتوانستید با پول کمتر یک ماشین کره ای و حتی به صرفه تر چینی بخرید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرشاد

          ۱۴ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (3 ديدگاه)

          سلام اشکان جان. منظور من اصلا مقایسه سمند و تویوتا نبود. اگر هم میخواستم پول آپشن بدم با همون پول، ماشین پرآپشن میگرفتم. اگر هم بخواهیم مدل بیسیک این خودرو را با سمند مقایسه کنیم (از لحاظ آپشن) باز سمند میبره! میدونم احمقانست ولی واقعیه. مثلا آینه های برق جانبی (سمند داره ولی بیسیک این مدل تویوتا نداره) راهنما روی آینه یا روی گلگیرها (سمند داره ولی این مدل تویوتا نداره). آینه دو دید سمت راننده (مدل بیسیک تویوتا این آینه را ندارد ولی مدل کاملش رادار داره اما الان دیگه حتی پراید هم این آینه را دارد. یک راه حل ساده برای دیدن نقاط کور)
          چیزی که توی کامنت اولم نوشتم واقعا برام جالب بود و گرنه مسئله مقایسه تویوتا با سمند نبود و من اصلا منظورم آپشن های فانتزی نیست اینکه صندلی ماشین حافظه داشته باشه یا نه اصلا برام مهم نیست، اما دلم نمیخواد نقطه کور توی آینه داشته باشم (اگر هم توی مسئله بتونی کمکم کنی ممنون میشم.).
          اشکان جان اگر مثل من حدود چهل سال پشت فرمون ماشین های مختلف از ژیان ماهاری گرفته تا تویوتا هیبرید نشسته بودی شاید راحتتر متوجه منظورم توی کامنت اولم میشدی. آپشن های ساده و مهم ایمنی خودرو برام مهم هست چیزای فانتزی هم کلا برام مزاحمت درست می کنن. ولی واقعا کیفیت، نرمی، آرامش توی خودرو، اطمینان به خودرو، قدرت موتور و خیلی چیزای دیگه، بازهم من تویوتای کم آپشنم را با هیچ خودروی پر آپشن دیگه ایی عوض نمیکنم. ماشین خیلی خوبیه من مدل بیسیک و یا همون کم آپشن را دارم اما همینکه میدونم سوار تویوتا شدم برام کافیه.
          ممنون از اینکه وقت گذاشتی و جوابم را دادی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. عليرضا

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      با ۵ بار فشردن ریموت (آخرین بار طولانیتر) کمرى شما از داخل خونه روشن میشه تا وقتى سوار شدین خودروتون در زمستان گرم باشه. در مدتى که روشنه اگه یک غریبه در خودرو رو باز کنه کمرى شما خاموش میشه تا سرقت نشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام خدمت همه عزیزان
        آقا علیرضا فرمودی با ریموت میتونیم از فاصله دور کمری را روشن کنی من امتحان کردم نشد دقیقا کدام کلید روی ریموت را فشار بدهم وبه چه صورت ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. ص. راسخي

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من تویوتا آریون دارم. به نظر شما تعویضش با کمری xli معقول هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۱۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام.
      من موقع خرید کمری، یه جدول کشیدم. اسم ماشین های مورد علاقه ام را در سرستون ها نوشتم و مشخصات را در ردیف ها. مشخصات را به ترتیب علاقه مندیم و اهمیتشون برای خودم نوشتم.
      در نهایت به کمری رسیدم. شاید این راهکار بتونه کمکی بکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. رضا

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم مدل xle شهریور خریدم 2016 با باهاش تبریز رفتم اومدم فوق العاده هست این ماشین. فرق ژاپنی و کره ای رو راحت میشه حس کرد من هم اپتیما داشتم هم توسان ولی از وقتی اینو خریدم از رانندگی باهاش لذت میبرم و لذت رانندگی و به اپشن ترجیح میدم. و خدا کنه دوباره دولت اجازه واردات نسخه امریکاییشو بده برا خدمات پس از فروشش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. پيمان

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان عزیز همه می دانیم که ماشین ژاپنی از نظر استهلاک و مقاومت و نرمی رانندگی بسیار بهتر از ماشینهای کره ای هستش. قبلا می گفتن ماشین ژاپنی آپشن کمتر ی دارد .الان اما با این تویوتا کمری میشه این نظر قدیمی رو رد کرد چرا که رادارهای این ماشین بسیار حساس و عالی هستن من رادارهاشو با اپتیما مقایسه کردم .تعداد ١٠ ایربگ این ماشین ،کروز دینامیکی این ماشین،رانندگی فوق العاده نرم این ماشین همه و همه حاکی از عالی بودن این ماشین هستش .مدت دوسال تیانا داشتم نرمی این ماشین بسیار عالی تَر هستش. مدت یکسال آریون داشتم واقعا شتاب این ماشین که ٧ثانیه هستش بسیار بهتر بوده.من وقتی در جاده با سرعت ٢٠٠ حرکت میکردم تماما آرامش در این ماشین رو حس کردم .بهترین ماشین کره ای همون جنسیس هست که بعد ۴سال کل أتاق به سر و صدا می افتد.زیر ماشین تو این مدت یکساله حتی یکبار به جایی نخوردم است.این سطح رانندگی رو فقط در پورشه حس میکنید .کره ای نخرید . با کیا اسپورتیج یکبار ٢٠٠ کیلومتر رانندگی کنید تا تموم تن و بدنتون درد بگیره.آی ایکس ۵۵ انگار در رانندگی عقب ماشین از جلوی ماشین جدا عمل می کرد ،گول ٣۵٠٠ موتور رو نخورید به نمایندگی هیوندا بروید تا تعداد بیشمار موتور وتعمیر را ببینید. این مدل ماشین دارای مصرف ۵ لیتر در ١٠٠ کیلومتر می باشد با این همه شتاب أولیه و با این همه قدرت .یکبار سوار سوید و قضاوت کنید.این ماشین هر روز گران تَر می شود .بسیار عالی و فوق العاده .ماشین کره ای زود به صدا افتاده و استهلاک ان ها بالاست.و آپشن های این ماشین ژاپنی و امریکایى هستش و بسیار عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. پيمان

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان عزیز همه می دانیم که ماشین ژاپنی از نظر استهلاک و مقاومت و نرمی رانندگی بسیار بهتر از ماشینهای کره ای هستش. قبلا می گفتن ماشین ژاپنی آپشن کمتر ی دارد .الان اما با این تویوتا کمری میشه این نظر قدیمی رو رد کرد چرا که رادارهای این ماشین بسیار حساس و عالی هستن من رادارهاشو با اپتیما مقایسه کردم .تعداد ١٠ ایربگ این ماشین ،کروز دینامیکی این ماشین،رانندگی فوق العاده نرم این ماشین همه و همه حاکی از عالی بودن این ماشین هستش .مدت دوسال تیانا داشتم نرمی این ماشین بسیار عالی تَر هستش. مدت یکسال آریون داشتم واقعا شتاب این ماشین که ٧ثانیه هستش بسیار بهتر بوده.من وقتی در جاده با سرعت ٢٠٠ حرکت میکردم تماما آرامش در این ماشین رو حس کردم .بهترین ماشین کره ای همون جنسیس هست که بعد ۴سال کل أتاق به سر و صدا می افاد.زیر ماشین تو این مدت یکساله حتی یکبار به جایی نخورده ا. این سطح رانندگی رو فقط در پورشه حس میکنید .کره ای نخرید . با کیا اسپورتیج یکبار ٢٠٠ کیلومتر رانندگی کنید تا تموم تن و بدنتون درد بگیره.آی ایکس ۵۵ انگار در رانندگی عقب ماشین از جلوی ماشین جدا عمل می کرد ،گول ٣۵٠٠ موتور رو نخورید به نمایندگی هیوندا بروید تا تعداد بیشمار موتور وتعمیر را ببینید. این مدل ماشین دارای مصرف ۵ لیتر در ١٠٠ کیلومتر می باشد با این همه شتاب أولیه و با این همه قدرت .یکبار سوار سوید و قضاوت کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. hamed

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سوال : آیا با گذاشتن ریموت استارتر موافقید ؟ اگر بله از کجا میتوان تهیه کرد؟
    سوال ۲ : آیا جی پی اس آن را فعال کرده اید ؟ چگونه و کجا ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محسن

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از دوستان کسی میدونه چطور میشه GPS این خودرو را فعال کرد ؟ ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مجتبی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت صفر اروند کمری 2016 در چه حدی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. کمالی

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستان کسی درمورد باطری هیبریدی مثلا متوسط طول عمر ، قیمت واینکه پس از عمر مفید در صورت عدم تعویض ایا اسیبی میتو نه برسونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      شرکت تویوتا باطری های این مدل رو 15 سال گارانتی کرده که هیچ مشکلی براش پیش نمیاد و نیازی به تعویض نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. پیمان

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید تویوتا پریوس هیبریدی 2017 با قیمت ۱۴۰ تومان که الان موجوده بهتره یا کمری xli؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. آرین

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان قیمت کمری هیبرید چ قدره!؟ در نمایندگی!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مزدا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام آیا جی پی اس کمری هیبرید ۲۰۱۶ در ایران راه اندازی میشود ؟کجا وچه آدرسی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. اکبر

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام یکی از ایرادات این خودرو GPS اون هست درصورتیکه اکثر خودروهای وارداتی از تکنولوژی جی پی اس برخودارند ولی این خودرو هنوز هم این مشکل را دارد آیا کسی موفق به راه اندازی آن شده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. اکبر

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام برای راه اندازی نویگیشن کمری هیبریدی 2016 به یکی از تعمیرگاهها ایرتویوتا مراجعه نمودم اظهار گردید برای راه اندازی یکدستگاه مبدل به قیمت 4500000تومان نیاز است وخودرو نیز یک روز باید بماند نمیدانم از چه تکنولژی استفاده میشود ؟وآیا این قیمت منطقی است دوستان اگر اطلاعاتی دراین زمینه دارند تا بهره برداری شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. اسد

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یک هفته است یک مدل 2016 گرفتم نگران شتاب و سرعتش بودم ولی بی نظیره یک مسیر 800 کیلومتری تو جاده باهاش رانندگی کردم در سربالایی های تند خیلی خوب شتاب میگیره مصرف سوخت 6.6 در صد بود راحتی و نرمی اون فوقالعاده است قبلا سوناتا 2014 داشتم قابل مقایسه با ماشین کره ای نیست کاش سرد کن صندلی داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا