تویوتا

شیک و مدعی! بررسی تویوتا C-HR توربو

ما پیش از این نسخه‌ی هیبریدی کراس اوور شیک تویوتا را بررسی کرده‌ایم اما هم‌اکنون می‌خواهیم بدانیم نسخه‌ی استاندارد بنزینی تویوتا چه در چنته دارد.

Toyota C-HR 1.2 turbo
اگرچه که بازار کراس اوورهای جمع‌وجور در اروپا حسابی گل کرده اما اکثر خودروسازها تلاش داشته و دارند تا رقیبی قابل برای خودروی محبوب نیسان قشقایی را تولید کنند. هرچند تویوتا کنار نشسته بود و زمان را به گونه‌ای از دست می‌داد.

2016_toyota_c-hr_ext_dyn_03
تویوتا با مدل بزرگ اما غیر جذاب راو ۴ چندین سال است که در بازار حضور دارد و البته با مدل‌های قدبلندتر خود از موفقیت‌های عظیم در فروش لذت برده اما حالا تویوتا می‌خواهد قدم بزرگ‌تری برداشته و بدین منظور کراس اوور برجسته و جدید C-HR سرانجام راهی خیابان‌ها شده است.

2016_toyota_c-hr_ext_dyn_05
این خودرو که بر پایه‌ی پلتفرم جدید TNGA مشترک با پریوس جدید ساخته شده گاو شیرده جدید تویوتا است: هدف شرکت فروش یک‌صد هزار دستگاه از C-HR در سال اول عرضه در اروپا است. حدود ۷۵ درصد این خودروها هیبرید خواهند بود درحالی‌که ۲۵ درصد باقی‌مانده نیز با پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۲ لیتری توربو تولید خواهند شد.

2016_toyota_c-hr_ext_dyn_16
گزینه‌های قابل انتخاب پیشرانه‌ها در این کراس اوور محدود است و پیشرانه‌ی دیزلی به چشم نمی‌خورد. خوشبختانه این پیشرانه‌ی بنزینی ۴ سیلندر روی کاغذ مشخصات قوی‌ای دارد. با قدرت ۱۱۴ اسب بخاری و گشتاور ۱۸۵ نیوتون متری،C-HR اصلاً جذاب به نظر نمی‌رسد البته این خودرو خیلی سنگین‌وزن نیست. پیشرانه‌ی ۱۱۴ اسبی خودرو با وجود گیربکس ۶ سرعته ی دستی قادر است این جثه‌ی ۱۳۷۵ کیلویی را در عرض ۱۰.۹ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

Toyota C-HR 1.2 turbo
کارایی خودرو را می‌توان با پیشرانه‌ی ۱ لیتری سئات آتکا مقایسه کرد. مصرف سوخت ترکیبی ادعایی ۶ لیتر در هر صد کیلومتر تویوتا رقابتی است.

Toyota-C-HR-2017-1024-0e
در حقیقت سطح آرامش و رفاه خودرو بسیار خوب است. در دورهای پایین پیشرانه به سختی می‌توان متوجه روشن بودن پیشرانه شد. در جاده نیز صدای جاده و باد به خوبی سرکوب شده است. علاوه بر موارد یاد شده، قوای محرکه‌ی سبک‌تر تویوتا باعث هماهنگی خوب با شاسی خودرو می‌شود.

Toyota C-HR 1.2 turbo
فرمان دقیق، چسبندگی مناسب و حس چابکی C-HR باعث می‌شود تا این خودرو لذت‌بخش‌تر از دیگر تویوتاها باشد. این موضوع را با سواری راحت و خوب ترکیب کنید و در این حالت کراس اووری خواهید داشت که از نظر دینامیکی در میان بهترین‌های کلاس خود قرار می‌گیرد. سیستم چهار چرخ محرک را نیز می‌توان با این پیشرانه سفارش داد اما خودروی حاضر در تست فاقد این سیستم بود.

Toyota C-HR 1.2 turbo
C-HR همچنین در بحث کیفیت کابین جدا از دیگر مدل‌های شرکت است. طراحی عجیب و پلاستیک‌های سختی که در راو ۴ دیده می‌شوند در این خودرو وجود نداشته و شاهد طراحی داشبورد چشم‌نواز و مواد بکار رفته‌ی نرم با تریم مشکی هستیم. مدل فول اکسل حاضر در تست دارای نورپردازی نگه دارنده‌های فنجان و زیر آینه بغل‌ها است.

Toyota C-HR 1.2 turbo
تویوتا C-HR تجهیزات فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان سیستم ناوبری، ورود بدون کلید، صندلی‌های گرم شونده و چراغ‌های جلوی LED اشاره کرد. البته این خودرو گران‌تر از مدل فول ۱.۲ لیتری پژو ۳۰۰۸ است.

Toyota C-HR 1.2 turbo
فضای بار این خودرو به خوبی رقبا نیست. صندوق ۳۷۷ کراس اوور تویوتا بزرگ نیست و درحالی‌که فضای معقولی در عقب وجود دارد اما خط سقف شیب‌دار و پنجره‌های کناری کوچک احساس تنگی و خفگی را ایجاد می‌کنند. این مورد جای شرم دارد اما به وضوح تویوتا احساس می‌کند که قربانی کردن فضای عقب C-HR برای ایجاد بدنه‌ی جذاب ارزشش را داشته است.

جدیدترین فرزند جمع‌وجور تویوتا می‌تواند بسیار موفق باشد. این خودرو نمایی متمایز و کابینی با کیفیت داشته که تکمیل کننده‌ی کار نیز تجربه‌ی رانندگی مطمئن و با اعتمادبه‌نفس آن است. تویوتا C-HR در تریم فول خود ارزان نبوده و فاقد کاربردی بودن سئات آتکا است اما در کل این خودرو را می‌توان در بین بهترین گزینه‌ها برای انتخاب قرار داد.

مشخصات تویوتا C-HR

قیمت: ۲۳۹۹۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: ۱۱۴ اسب بخار/۱۸۵ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    ۲۴هزار پوند؟؟؟
    با توجه به اینکه هزینه گمرک و پلاک و … میشه ۱۲۰ درصد تر ایران چند میشه؟
    یعنی بیشتر از ۴۸ هزار پوند میشه تو ایران!
    پوند چنده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. The R

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (93 ديدگاه)

      تو انگلستان مالیات خودروها بالاست. قیمت جهانی این ماشین حدود 22-23 هزار دلار هست (در بالاترین تیپ).

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کاا عقب کراس ااور های کوچیک فضای زیادی نداره.
    کسی که این ماشین ها رو میخره ، هدفش فضای باز در 2 صندلی عقب نیست.
    کیا اسپورتیج هم همینطوره. Rav4 هم فضای عقبش راحت نیست.

    به نظر من این ماشین برای کسی که با علم و آگاهی از نیاز هاش، به سمتش میره ایده آله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست شما صندلی های پشت اسپورتیج نشتین؟ فکر نمی کنم اینطور باشه فضا کاملا باز و مناسب هستش. اما مطمئنن در chr اینطور نیست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    زیباست
    اگر تویوتا یکم توی قدرتش دست و دلباز تر عمل میکرد دیگه عالی میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3045 ديدگاه)

      نسخه 175 اسبی هم داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. کیوان

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    طراحی جسورانه وخشنی داره فقط تنهایش عیبش موتور ضعیف روی این مدل گذاشتن هست حداقل یک موتور 2 لیتری مناسب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      فک کنم مثلا سال دیگه از موتور 1.8 لیتری کرولا که 140 اسبی هست روی این ماشین استفاده کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. رضا

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    تازه نسخه 4wd هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      واقعا زیباست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. AK_007

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    ماشین جالبه
    پشتش ی مقدار شیه سیویکه
    ولی خوبه
    اما قدرتش جا داره که با این طراحی بیشترباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ASA

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    هوندا!
    تویوتا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علیرضا .م

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    سرنشین های عقب اصلاً نمیتونند بیرون رو نگاه کنند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فرشاد سجادیان

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طراحی خارجی C-HR و پژو ۳۰۰۸ خیلی خوب شده اما طراحی داخلی پژو خیلی شیک‌تره؛ من ۳۰۰۸ رو انتخاب میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. maserati

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (58 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره ولی قدرتش فقط یک اسب بخار بیشتر از سمند ef7 است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علي

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بهتر بود زمان ورودش هم اعلام میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سینا

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    هر ماشینیی که جذاب نیست مثل Rav4 قطعا در ایران موفق هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فيصل

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    یکی از مهمترین رقباش جوک هست . من chr رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علیرضا

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تویوتا همیشه عالی بوده،هست و خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ارمان

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    با این روند که پول ما داره رکورد بی ارزشی در تاریخ بشریت رو میزنه فکر گیکنم بیاد ایران ۶۴۸۸۴۹۹۲۷۳۷۴۷۵۸۶۹۶۹۴۷۴۷۳۹ ملیون تومن بشه . نه؟??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    به پای مزدا cx3 نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسین

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    نمیدونم . ولی حسی دارم نسبت به طراحیش . انگار هوندا سیویک هاچبک رو با ی فیس لیفت به کراس اوور تبدیل کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهدی

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    در کلاس شاسی بلندها در حال حاضر CX9

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Cna

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (235 ديدگاه)

    اقا بهتر نیست قدرتشو به 200 اسب برسانن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سیاوش

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    این طراحی خارجی خشن و تهاجمی و بسیار زیبا اصلا با قدرتش جور در نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. m

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ماشین خوشکلی هست ولی صندوقش خیلی کوچیکه!!
    مثلا با توسان جدید مقایسه کنید توسان حجم صندوقش(بدون خوابودن صندلی)877 لیتر هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسین

      ۱۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (658 ديدگاه)

      مسلما کوچیکتره چون سگمنت توسان و این با هم فرق میکنه توسان یه کراس اوور کامپکته این یه کراس اوور ساب کامپکته یعنی یه کلاس از اون کوچیکتره اینو باید با نیسان جوک ،مزدا cx3 ،کیا سول مقایسه بشه و البته هیوندا هم بزودی تو این سگمنت قراره هیوندا اینترادو رو ارائه بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. یاسین

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    تو این کلاس طراحی مزدا CX3 عالیه خدایی این طراحی جالبی داره ها ولی نمیدونم یه جور فضایی شده سلیقه خاصی میپسندتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مجید عباسی انبوهی

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    مطمئن هستم که مهندسین تویوتا چیزی طراحی کردن توو دل خیلیا بشینه. طبق یه گزارشی، پیشرانه زیر کاپوت تویوتا (از نظر کیفیت و عملکرد) می ارزه به همه هیکل خودروهای هم رده خودش.
    طراحی که دیگه در حد خدا ست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. 100tar

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    از این مدل تیوتا خیلی خوشم اومده .برخلاف راو4 طراحی این مدل خیلی پخته تر و متناسبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. احمد باقری

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا طراحیش حرف نداره، نمای جلو، عقب، کناره ها، همه چیش عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علي

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا پس این ماشین به بازار ایران نمیاد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. F.A

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    مدیران محترم ایرتویا، لطفأ CHR را با موتور قوی تر و حداقل 140 اسب بخار وارد کنید تا بتواند جوابگوی وزن 1460 کیلوگرمی آن شود؟! واقعأ موتور ١٢٠٠ سی سی با قدرت ١١۵ اسبی برای CHR خیلی ضعیفه؟! حیف نیست ماشین به این خوبی با این موتور ضعیف.؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا