تویوتا

بررسی کامل تویوتا کرولای 2014

تویوتا کرولا یکی از محبوب‌ترین خودروهای تاریخ محسوب می‌شود. این یک گزافه‌گویی نیست زیرا آمارهای فروش این خودرو در ۴۸ سال عمر آن بیانگر این نکته می‌باشند.

2014 Toyota Corolla Sedan
۲۰۱۴ Toyota Corolla Sedan

تاریخچه

کرولا که یک خودروی جمع و جور خانوادگی محسوب می شود برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ معرفی شد.
در سال ۲۰۱۳ فروش کرولا از ۴۰ میلیون دستگاه گذشت و رکوردی جاودانه را خلق نمود. این فروش بالا را می توان به عواملی مانند کیفیت بالا، ویژگیهای فنی و کاربری، قیمت مناسب و تناسب با سلیقه های گوناگون مرتبط دانست.
میزان فروش و محبوبیتی که کرولا در طول چهار دهه بدست آورد، حیرت انگیز است. پر فروشترین خودروی جهان، برای کسب این موفقیت، سالها تعادل بی نظیر خود را در امکانات، کیفیت، کارایی و قیمت حفظ نموده است.
در طول سالیان تولید، کرولا همراه با تغییرات تکنولوژی، طراحی و امکانات، به تدریج تغییر اندازه نیز داده و بزگتر از سابق شده است. این مزیت اکنون با فضای مناسب و جاداری خودرو خود را به رخ می کشد. مدل ۲۰۱۴ کرولا، اکنون در دوران بلوغ خود به سر می برد و یک خودروی با پشتوانه قوی و تکامل یافته محسوب می شود.
کرولا هیچ گاه ادعادی بی نقص بودن و کامل بودن نداشته است. حرکت آهسته و پیوسته تویوتا برای تکامل کرولا و دیگر محصولاتش، نه آنچنان بوده که مشتریان را در هر دوره با تغییراتی بی حساب، مغشوش سازد و نه آنقدر کم رمق که آزرده نماید و از رقبا جا بماند.

2014 Toyota Corolla Sedan
۲۰۱۴ Toyota Corolla Sedan
در حالی که هنوز مدلهای نسل شش و هفت کرولا در کشور ما در حال استفاده هستند، یازدهمین نسل آن با کد E170 در دو نسخه با طراحی جلو و عقب متفاوت در حال فروش است.

طراحی

مقایسه نسل جدید کرولا با نسل قبلی از یک حرکت حساب شده و هوشمندانه در موضوع طراحی، حکایت دارد. کرولا باید علاوه بر حفظ هویت خاص و منحصر به فرد خود، جدید، مدرن، همه پسند، زیبا و دلنشین باشد.سبک طراحی مدل مورد آزمایش که مخصوص خاورمیانه بود، متفاوت از مدلهای آمریکایی آن است. مدلهای وارداتی به ایران نیز توسط ایرتویا از همین نسخه می باشند. طراحی این مدل به مراتب زیباتر و مدرن تر از نمونه آمریکایی است که شکلی کلاسیک و محافظه کارانه دارد. طراحی متفاوت چراغها برگرفته از مدل آلتیس و با سبک ژاپنی، با تیغه های استیل جلوپنجره ادغام گردیده است. کشیدگی چراغها، برآمدگیهای گلگیر و خطوط بدنه در مجموع، علاوه بر پویایی ظاهری، بدنه را نیز بزرگتر نشان می دهند.

2014 Toyota Corolla Sedan
۲۰۱۴ Toyota Corolla Sedan
در انتهای بدنه، چراغهای عقب عادی تر و آشنا به نظر می رسند. در مجموع تویوتا به دنبال یک طراحی جذاب بوده که البته افراطی نباشد و بنابراین خیلی منحصر به فرد نیز به نظر نمی رسد. همین موضوع می تواند باعث شود که طیف بیشتری از افراد را به سوی خود جذب نماید.

راحتی

فضای داخلی با تریمی دو رنگ، بدور از هیجان و با نگرشی کلاسیک، طراحی شده است. فرمان و نشان دهنده های داشبورد حس خوبی را منتقل می کنند. با این وجود، کنسول با حجم ها و اشکال هندسی متفاوت، کمی بهم ریخته و نا منظم به نظر می آید. خوشبختانه کیفیت بالای مواد داخلی، آرامش بخش خاطر راننده خواهد بود. اولویت تویوتا در طراحی کابین، ارگونومی و دسترسی و کنترل راحت و کارایی بوده و زیبایی را در اولویت آخر قرار داده است.

toyota corolla altis 2014 Interior
toyota corolla altis 2014 Interior
فضای داخل کابین با افزایش فاصله بین دو محور جلو تا عقب به ۲.۷ متر، افزایش یافته و فضای پا و سر نیز خوب است. کمبودی در فضای بار ۴۷۰ لیتری هم مخصوصا با خواباندن صندلیهای عقب، احساس نمی شود. قرار دادن فضاهای مختلف و تعبیه جای لیوان و بطری و وسایل خرد دیگر نیز، به خوبی صورت گرفته است.
تجهیزات داخلی مدل تست شده شامل سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو، سیستم تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید هوشمند، آینه ها و پنجره های الکتریکی، صفحه نمایش ۳.۵ اینچی در میان کیلومتر شمار و صفحه نمایش ناوبری و سیستم تفریحی چند منظوره داشبورد، دکمه استارت-استاپ، کروز کنترل و سقف بازشو بود.

قوای محرکه

مدلهای خاورمیانه از دو پیشرانه ۱.۶ و ۲.۰ لیتری VVT-i بهره می برند. در حالیکه مدل پایه قدرت ۱۲۱ اسب بخار را تولید می کند، موتور دو لیتری ۱۴۳ اسب بخار در دور موتور ۶۲۰۰ و گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر در دور ۳۶۰۰ دور بر دقیقه تولید می کند. گیربکس مدلهای اتومات می تواند CVTi-S هفت سرعته یا چهار سرعته خودکار باشد. که در نمونه تست (و نمونه های وارداتی به ایران) از نوع چهار سرعته می باشد.

برخلاف انتظار ما، ترکیب پیشرانه دو لیتری و این گیربکس بسیار هماهنگ و خوب بود و دینامیک خوبی را به نمایش می گذاشت. به طور مثال این خودروی ۱۳۵۰ کیلویی ظرف ۹.۷ ثانیه از سکون کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب می گیرد. در زمان کروز با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز دور موتور روی ۳۰۰۰ دور بر دقیقه قرار می گیرد که قابل تحسین است. نهایت سرعت هم ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت می باشد.
میزان مصرف سوخت در حین آزمایش ۹ لیتر در صد کیلومتر بود. مصرف ترکیبی خودرو در شهر و جاده نیز ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است که نسبت به رقبای کره ای در حد خوبی قرار می گیرد.

فرمان و تعلیق

سیستم تعلیق تقویت شده، کارآیی بالایی دارد. با وجود تایرهای ۲۰۵/۵۵ روی رینگهای ۱۶ اینچی آلومینیومی، تعادلی خوب و مناسب در حرکات بدنه دیده می شود. عملکرد ترمزها نیز خوب می باشد و توقف در یک مسیر مستقیم و بدون انحراف و با احساس مناسب پدال ها همراه است.
در عوض فرمان الکتریکی کمی بدون احساس و مبهم عمل می کند. در عوض چرم پیچیده شده دور فرمان، جذاب است.

ایمنی

نتایج تست های ایمنی این خودرو توسط EuroNCAP شامل پنج ستاره ایمنی می باشد و در تست موسسه IIHS شامل امتیاز خوب برای تست اورلپ، جلو، پهلو و استقامت سقف است. اما در تست جدید و بسیار سخت small-overlap که برخورد از ناحیه یک چهارم جلوی خودرو به مانع سخت است، امتیازی مرزی دریافت نموده است.

جمع بندی

در مجموع کرولای جدید را باید خودرویی کاملتر، ایمن تر، راحت تر و زیباتر از نسل پیشین آن دانست. گرچه ترجیح می دادیم که گیربکس CVT را در این مدل ببینیم یا گیربکسی با دنده های بیشتر و سروصدای کابین هم می توانست کمتر باشد و آپشن های بیشتری را هم شاهد باشیم، اما کرولا با همان ویژگی هایی که بدانها مشهور است، یعنی قابلیت اطمینان بالا، خوش نامی، تعادل در همه چیز و قیمت مناسب، همچنان انتخاب اول ما در این کلاس خواهد بود.

کرولا در ایران

از چندی پیش در ایران، شرکت ایرتویا به عنوان نمایندگی رسمی تویوتا، فروش کرولای جدید را در دو تیپ GLI و XLI آغاز نموده است. قیمت نقدی کرولا GLI از سوی ایرتویا ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان بدون در نظر گرفتن مالیات، اعلام شده است که در فروش اقساطی تا ۵۰ درصد شامل تسهیلات نیز خواهد بود. مدل XLI نیز با قیمت ۱۰۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان و همان میزان تسهیلات عرضه می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷۰ دیدگاه‌ها

  1. سامان

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    فکر کنم واقعاً خودروى خوب و قابل قبولى باشه که وارد بازار شده، از نظر طراحى هیچ ضعفى نسبت به رقبا نداره و از نظر آپشن همردیف رقباست.
    از نظر فنى هم خیلى بهتر از کیا سراتو، هیونداى النترا و هوندا سیویک است. قیمت تقریبى این خودرو الان در بازار بین 125 تا 130 میلیون تومان است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      بابا اینا که ماشین نیستن در برابر پراید پراید میخورتشون……ههههههه
      (البته تو خواب اینو دیدم)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. خاوری مزراتی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      طراحی بیرونیش مخصوصا از کنار و جلو از سه رقیب که سامان جان گفتن بهتر
      کیفیت مواد بکار رفته هم به نسبت سه رقیب دیگر مخصوصا کیاوهیوندای بهتر است
      طراحی داخلی از کیا و هوندا زیباتر اما همردیف الانتراست
      به نظر من قابل اطمینان تر از هیوندای وکیا است و ایمنی خوبی هم دارد..بنظرم اشکال عمده این خودرو دینامیک رانندگی است که تویوتا بواسطه فروش بالای هر نسل ان چندان به دینامیک توجهی نمیکند.
      بر خودروسازان سختکوش درود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فواد

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (291 ديدگاه)

      سوارش شدم در یک کلام خارق العادست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. توفیقی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    پرفروش ترین خودروی جهان…
    واقعا شایستگی این جایگاه رو داره قیمت مناسب و کیفیت خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    یادمه قیمت نسل قبلیش در اوایل عرضه اش تو ایران حدود 36 ملیون بود

    آخه چه منطقی قبول میکنه ماشینی که حدود 3 سال پیش میتونستی با 36 ملیون بخری الان 120 ملیون پول بدی بخریش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sadegh

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      داش امیر، منطقِ بدبختی و فلک زدگیه ایرانی ها این وضع رو قبول میکنه، به خدا هر کشور دیگه ای بود تا الان با این وضع چنون توی دهن […] میزدن که حالش جا بیاد، اونوقت توی ایران هر چی گرونتر میشه، تقاضا هم میره بالا تر!!!!!
      (البته میدونم، ما هم اعتراض کردیم، ولی مردمو مث گوسفند کشتن!! :( )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید از بوشهر

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (74 ديدگاه)

        پول بسیار بی ارزش شده ، 3سال پیش میتونستی با 36 ملیون بخری قبول ولی شما به پول هایی که دست مردم هست نگاه کنید که 10 برابر 3 سال پیش شده

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. sadegh

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          سعید جون، کاش یکم از 10 برابر ها رو هم به ما نشون میدادی اولا که همچین چیزی نیست، بعدشم اگه اینجوری باشه، درامد 10 برابر شده ولی اجناس 1000 برابر شدن!

          بابای من 46 سال سابقه کار داره، سال 89 برجی 500-700 درامد داشت، الان 800-1 میلیون، اونوقت قیمت اجناس همینجوری بالا رفت؟؟؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. خاوری مزراتی

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        صادق جون قربونت چرا با دل ما بازی میکنی؟/؟؟؟
        واقعا عکس آل پاچینوی عزیز در شمایل پدرخوانده اه از نهادم برآورد!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sadegh

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          چاکرم داش خاوری، راستش یه بار دیگه پدرخوانده رو دیدم، دلم برا آل پاچینو تنگ شد، برا همین دوباره زدم توو خط آل پاچینو

          واقعا بازیگر عشقی و بزرگیه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. خاوری مزراتی

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1103 ديدگاه)

          میگم منم برم دوباره ببینمش
          دون چیچو: “هی مایکل ، تو داری به با یه کسایی معامله میکنی حیونن”

          مایکل کورلئونه: “اسمش هایمن راسه دون چیچو…

          دون چیچو: “با اون هایمن راس”

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. sadegh

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          وای، داداش، توی پارت سومش، اونجاش که دخترشو دم سالن تئاتر میکشن، دیدی آل چه چوری بازی میکنه؟؟؟! با اینکه بار دوم بود میدیدمش، خداییش اعصاب و روانمو ریخت بهم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. شلبى

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (685 ديدگاه)

        صادق جان عکسى که کذاشتى خیلى خوب ،
        اقا سعید بولى که الان براى مردم میمونه و میتونن بس انداز کنن نسبت ب قبل خیلى کم تر شده
        بول دست بول دارا بیشتر شده، فاصله طبقاتى خیلى بیشتر شده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sadegh

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          قربونت شلبی جان، لطف داری عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    دوستان به نظرتون کیا اپتیما شکیل و بهتر از این ماشین نیست قیمتش هم تقریبا یکی هست. چون من چند وقت می خواهم اپتیما بگیرم به نظرتون این بهتره یا اپتیما؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      اخه این در کلاس اپتیما نیست ، این در کلاس النترا است .

      بسنگی به استفادت داره ، اگر فضای بیشتر و موتور قویتر بخواهی ، اپتیما .

      همچنین طراحی و ….

      اگر نه تویوتا . سیویک هم عالیه . تعلیق عقبش هم مستقله .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Metalhead

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      عزیزم این ماشین هم رده ی سراتو و الانتراست

      به نظر من اپتیما نگیر ، حالا هر جور مایلی ولی اگه میخوای ماشینت بعد 100 هزار کیلومتر واست عین روز اولش بمونه و کم بسوزونه ، اپتیما نگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamed

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اپتیماداشتی که بعد از 100 هزار تا خراب شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Metalhead

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          اپتیما نداشتم ، ولی اپتیما دیدم که بعد 70 تا 100 تا وقتی کار کرده ، اتاق ماشین سرویس شده و اتاق به صدا افتاده و کلا ماشین به […] رفته ، ماشین کره ای همینه عزیزم ، هرکی خریده بعد از چند سال پشیمون شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mohsen

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        من نمیدونم چه تعصب خاصی بعضیها به خودروهای کره ای دارن.
        من 206 مدل اخر سال 90 دارم(صفر خریدم) که میگن بیشتر قطعاتش چینیه تا الان ماشینم 107000 کیلومتر رفته ولی تا حالا یک ریالم خرجش نکردم.
        دوستم ریو کره ای داره که حدود 150000 کیلومتر باهاش رانندگی داره تا الانم هیچ مشکلی نداشته.
        بعد من نمیدونم چطوری اپتیما بعد از 70000 تا میپکه و به صدا در میاد؟
        داماد باجناقم پارسال ازرا دست دو مدل 2010 گرفته که 130000 تا رفته هیچ صدایی هم داخل ماشین نمیاد.
        منم قبول دارم که مثلا ماشینای ژاپنی کیفیتشون از کره ای بهتره ولی جوری میگید که ماشینای ژاپنی تا صد سال کار میدن بدون هیچ استهلاک و مشکلی و ماشینای کره ای حداکثر عمر مفیدشون 50000 کیلومتره.
        واللاه ماشینای چینی هم بعد از 50000کیلومتر اتاقشون به صدا در نمیاد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. hamed

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اپتیما نیوفیس 2014 خیلی سرتر از کرولاست من خودم اپتیما دارم کاملا راضی هستم یکی از رفیقهام تویوتا کمری گرفته چیز خاصی هم نداشت فقط برند معروفی داره. فعلا که کره ای ها دارن میزنند جلو از ژاینی ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Metalhead

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        واقعا؟؟؟؟؟

        آهان آره راست میگی ، توی پایین بودن کیفیت و کم بودن محبوبیت و پایین بودن فروش و بی اصالت بودن طراحی و مصرف بالا از ژاپن زدن بالا دیگه ، اونایی که میگن کره ای خوبه معلومه تاحالا سوار ژاپنی نشدند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Metalhead

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          در ضمن عزیزم اون اپتیما رو باید با کمری مقایسه کنی نه کرولا

          اپتیما تو چی از کمری میخواد سر باشه؟؟؟؟؟؟

          تو مصرف ؟؟؟؟ تو کیفیت ؟؟؟؟ تو قیافه ( یه نگاه به کمری 2015 بنداز پایین لینک واست میزارم )؟؟؟ تو اعتبار برند ؟؟؟ تو استهلاک ؟؟؟؟؟ تو خدمات پس از فروش ؟؟؟؟ تو فروش ؟؟؟؟؟؟؟؟ ههههه باز پای کره ای ها به پدال باز شد ، با آغوش گرم ازتون استقبال میکنم ، ژاپنی ها کره ای هارو چپ خودشون هم حساب نمیارند ، الآن رقابت ژاپن ، با امریکا و آلمانه ، نه با برند های بی اصالت کره ای

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سام*

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (218 ديدگاه)

          من خودم عاشق تویوتا هستم که دیگه همه بچه های پدال میدونند ولی خوب خرید ماشین سلیقه ای هم هست و شاید این دوستمون اینطوری دوست داشته که اپتیما بگیره کما اینکه تو خیابون هم خیلی اپتیما میبینیم.منظورم اینه که بیاییم به سلیقه همدیگه احترام بزاریم.طبیعی هست هرکسی هر ماشینی تو هر کلاسی داره اونو نسبت به هم رده های خودش بهتر میدونسته که خریده.سر این مسائل همدیگرو ناراحت نکنیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. sami

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (44 ديدگاه)

        جفت لاستیک تویوتا می ارزه به کل کیا و هیوندا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. محمدرضا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (206 ديدگاه)

      عزیز دلم تو گوگل سرچ کن ببین قیمتشون یکیه ؟!؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Metalhead

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/271734356206449299.jpg

        http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1109033722361862934.jpg

        http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/697654140527350073.jpg

        http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1987830428858288881.jpg

        http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1256429429979776119.jpg

        http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/787793862535979185.jpg

        http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2903929191687135508.jpg

        با اومدن کمری 2015 به ایران ، فروش اپتیما و سوناتا بشدت افت میکنند

        داشبورد سوناتا 2015 و اپتیما که عین 405 میمونه ، مصرفشون هم که دیگه ماشالله

        کمری و آکورد و نیسان آلتیما و فولوکس پاسات ، امکان نداره اجازه بدند که فروش این برند های بی اصالت کره ای بره بالا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          داداش مطمین هستی که کمری 2015 به ایران میاد؟
          اگه بیاد که بازارو زیر و رو میکنه
          من تا حالا فکر میکردم فقط توی امریکای شمالی مدل فیس لیفت کمری (2015) قراره فروخته بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. volkswagen

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (290 ديدگاه)

      دوست گلم بستگی به انتظاراتت از ماشین داره ولی اگه می خوای صد تومن خرج کنی حما یه ماشین شش سیلندر بگیر البته اگه بنزین برات مهم نیست .

      من چند وقت پیش سوار توسان شش سیلندر شدم واقعا ماشین مثل پر کاه بود یه اشاره به پدال می کرد از زمین کنده می شد وقتی معکوس می کشید قشنگ احساس می کردی نوک ماشین می رفت بالا خلاصه سرتو درد نیارم اگه مصرف بنزین برات مهم نیست ماشین شش سیلندر بگیر اگه اپتیما هم می گیری شش سیلندر شو بگیر نمی دونم 2014 شش سیلندر داره یا نه . ولی شش سیلندر تو ایران عشقه لامصب

      (پرچم بالاست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی ف

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    اره واقعامثل اینکه این مدل 2014از نظر تیپ وقیافه خوب از کار درامده نسبت به قیمت هم معرکست تویوتا بودنشم که دیگه سرجاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sadegh

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    انصافا طراحیش قشنگه، به یه ماشین آسیایی و پخته میخوره، از رقباش هم به نظرم میتونه بهتر باشه ولی یه چیزی؛ 4 دنده کم نیس؟! آخه بازه ی دنده ها خیلی زیاد میشه و گاز خور ماشین بالا میره، ولی با این حال بازم خوب تونستن دور موتور(البته توی سرعت های بالا) و مصرف رو در حد نرمال نگه دارن، در کل تویوتا ماشین بد نمیزنه، کارش درسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mersedes

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    بنظر من این ماشینهای ژاپنی بهتر از کره هستن خیلی سرترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      نمیشه گفت در همه ی موارد . چون در مواردی از ژاپنی ها در بعضی مدلها

      سر تر هستند ، نظر خریدار هم شرطه .

      من که دوست ندارم سوار کره ایی بشم . ژاپنیرو بیشتر میپسندم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      همه میگن کره ای آشغاله اما یواشکی میرن کره ای میخرن آمار وارقام وسایت باما وخیابونها که اینو میگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    طراحیش نسبت به مدل امریکایی بهتره .

    مشتری مداری تویوتا باید سر لوحه شرکت های بزرگ باشد ، چون واقعا خیلی

    چیز میخواد ، میلیونی فراخوان بدی ، جریمه بپردازی و نگران وجهت نباشی .

    افرین تویوتا . بعضی شرکت ها فقط ادعا دارند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      بچه ها حتما اینو بخونید :

      دین مردم ژاپن انسانیت است .

      به گزارش خبر گذاری آلمان ، مردم ژاپن که بحران سیل ، سونامی و نشت

      مواد رادیو اکتیو را پشت سر گذاشته اند ، بیش از 3.5 میلیارد ین ( 45

      میلیارد دلار ) پول را که در مناطق سیل زده یافته اند به دولت

      بازگردانده اند.

      همچنین ۵۷۰۰ گاوصندوق پیدا شده پس از سیل که حاوی بیش از دو میلیارد ین

      بوده، به دولت داده شده است.

      سخنگوی پلیس ژاپن اعلام کرد مردم و داوطلبان همچنان کیف پولهای پیدا شده

      را تحویل میدهند و تا کنون ۹۶ درصد مبالغ پیدا شده، به صاحبانشان

      بازگردانده شده است.

      اونوقت فکرشو بکنید خدا مردم مومن و مسلمان ما رو ببره بهشت، و این

      کافران بی دین رو ببره جهنم!!!!!

      در فرهنگ ژاپنی مفهومی به نام گناه وجود ندارد .

      تنها مفهوم بازدارنده در اونجا،”شرمندگی” است.

      واسه همینه که اگر کسی درست کارش و انجام نده ، پیش مردم شرمنده میشه،

      حتی ممکنه که برای این شرمندگی نیز دست به خودکشی بزنه، چون دیگه چیزی

      برای از دست دادن نداره…

      بی‌دینان ژاپنی ، آزاده !

      این در حالی است که ادعای حقوق بشر هم نمیکنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        خبرگزاری
        نه خبر گذاری!!
        پدال جیمیلم رو به جای ایمیلم وارد کردم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          مدام برای خودت میبری و میدوزی .

          اون از کامنتهای پست قبلیت ، اون از ربط دادن همکاریه

          ائودی در جنگ جهانیه دوم و ربط دادنش به فراخوان

          ندادن جنرال موتورز و این هم از غلط دیکته ایی .

          متأسفم برات .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mahdi

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        دورود میلاد جان
        با کلمه به کلمه حرفات در مورد ژاپنی ها موافقم
        […]
        سپاسگذارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahdi

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          درود
          و بازهم …….
          به هر حال!!!!!!!!!!!!
          سپاسگذارم
          مهدی (فرزند کوروش)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. mory

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    اگه مردم ما میدونستند که چه ظلمی داره بهشون میشه 100 سال واسه خودشون زار زار گریه می کردند.
    ببخشید که بی ربط به موضوعه ولی وقتی این پستارو میبینم دیگه اعصاب واسم نمیمونه.
    نسل 11ش اومده مایه دارای کشورمون دارن نسلای قبلی رو سوار میشن پزم میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Metalhead

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    چرا سلیقه ی من برعکس همتونه؟؟؟؟؟؟ :) من مدل آمریکاییش رو بیشتر دوست دارم ، رنگ سفید خیلی بهش میاد

    ولی بچه ها بنظر من اگه کسی میخواد کرولا 2014 بگیره ، الآن نگیره ، چون تازه اومده تو بازار یه مقداری گرونه وگرنه تا 2 ماه دیگه 15 تومن ارزون تر میشه

    من خیلی ازش خوشم اومد ، مخصوصا داشبوردش با رنگ کرم ، مدل GLI هم مانیتور داره و هم دوربین عقب

    کرولا پر فروش ترین خودروی تاریخ

    نرم و کم استهلاک

    زیبا و جمع و جور

    کم مصرف و با کیفیت

    قاتل سراتو و الانترا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      منم نسخه امریکاییش رو میپسندم
      در نسخه غیر امریکا، طراحیش از نظر من خیلی بده
      در صورتی که نسخه امریکایی خیلی جسورانه و چابک هست قیافش(البته در نمای جلو)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      محمد جفتش قشنگه . سلیقه ایی هستش .

      محمد میدونی چرا از این نسل نسخه ی امریکایی با جاهای دیگه تفاوت میکنه؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. زیگما

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    کرولای مخصوص امریکا و کانادا فضای داخلیش خیلی بهتره
    روی مرکز فرمان هم حتی چرم کار شده و روی داشبرد هم همین طور ولی در این مدل اینطور نیست که البته طبیعی هست
    فرق بازار پیشرفته با بازار جهان سوم همینه
    بالاخره کرولاست و ایراد گرفتن ازش کار هر کسی نیست….پرفروش ترین خودروی دنیا برای سالیان دراز بوده و هست(فوکوس نیست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. fleetwood

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (125 ديدگاه)

      زیگما تو که میتونی ایراد بگیری ای نویسنده مجله معتبر خودرویی ، ایراد بگیر ، متخصص ، کله گنده، نویسنده و …..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Metalhead

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    راستی بچه ها دقت کردین رنگ سفید چقدر به تویوتا میاد

    لامصب مثل رخش رستم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      به نظر من بهترین رنگ هاش سفید و آلبالویی هستش .

      مخصوصا اون مدلهایی که فلاپ داره و روی در های عقبش با رنگ طلایی نوشته :

      اکسیلوسیو .

      اونهایی که فلاپ دارن ، یک سر و گردن از مدل معمولیش بهترن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. حامد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    ظاهرش که عالیه من خیلی خوشم آمد.
    از نظر کیفیت هم میشه روی تویوتا حساب کرد و خیالی آسوده داشت.
    اما از نظر قیمت این ماشین رو باید یه آدم معمولی با درآمد متوسط بتواند به راحتی داشته باشه و اصلا لوکس به حساب نمی آد و خود تویوتا هم به عنوان یک ماشین همه پسند با فروش بالا بهش نگاه می کنه.اما متاسفانه در ایران باید به چشم یه ماشین لوکس بهش نگاه کرد…پ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. زیگما

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    البته دوستان ایمنیش خیلی خوب نیست برای پرفروش ترین خودروی جهان و تویوتا! این همه سرمایه داشتند برای ساخت این ماشین، باید بیشتر روش کار میکردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    موتورش خیلی ضعیفه mvm530.140hpداره موتور405tu5.110hp داره قیمتش هم ارزون تره .من اگه پولشو داشتم نمی خریدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sadegh

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      علی جون، آخه همه چیز که موتور نیست، این ماشین، کیفیت قطعاتش به انداز 100 تا MVM می ارزه، گیریبکس این ماشین از مثالای تو خیلی بهتره، کارکرد این ماشین توی آینده تغییری نمیکنه، ولی اونا چی، بعد از 2 سال دیگه نمیشه سوارشون بشی، بعدشم، همین اسب بخاری که داری میگی باید ازش بهینه استفاده بشه، شما بگو MVM هزار اسب، وقتی نتونه کارایی ماشینو بهینه کنه به چه درد میخوره؟؟! این ماشین، پشتش شرکت تویوتاس، یعنی اگه مشکلی براش پیش بیاد بدون هیچ دردسری ماشینت رو سرویس میکنن، ولی 405 چی؟؟ داداشم، اصلا نباید اسم MVM و 405 امثال اینا رو کنار این ماشین بذاری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. مرتضی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    دلیل تنفر من از تویوتا همین مدل کرولا بود!!!! شایدم کرونا :D تازه وارد ایران شده بود سال 72/3 بود دقیق یادم نیست واقعا فاجعه بود هنوز نظرم بر نگشته پرفروش بودنش طبیعیه عامه پسند و ارزون تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (206 ديدگاه)

      قبول نداری خیلی بهتر شده ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        طراحی ظاهریش تعییر اساسی کرده یه بوی خاصی تو اون مدلش بود و صدای داخل کابین خیلی پایین بود کولر خوب و مصرف معقول اما!!! موتور به شدت ضعیف و فانتزی بود!!! و صدای نسبتا کمش شاید دلیلش این بود!! کیفیت مونتاژ بسیار پایین بود و بی سلیقگی موج میزد برای مثال درو باز میکردی جای جوش قطعات در به طرز بسیار شلخته دیده میشد و جوش درشت داشت !!! اونایی که سوار شدن میدونند صندلیهاش از سنگ هم سفت تر و ناراحت تره!! اگه چهار نفر سوارش شن و سربالایی بیای و به زحمت میافته کولر باشه که کلا بدجور تو ذوقتون میخوره خدا شاهده وای میسته!!!! موتورش پر شلنگ و شلوغ بود! بر خلاف مدلهای المانی!! میدونم قابل مفایسه نیستند اما وقتی مرسدس 230 وی 124 گرفتیم فرق زمین تا اسمون رو اونجا درک کردم قبلش خیلی بنز سوار شده بودم اما سوار ماشین ژاپنی نشده بودم تمام دنیا جمع شن نمیتونند خاطره فرق وحشتناک زیاد بنز و تویوتا رو از ذهن من پاک کنند و واقعا نمیفهمین بنز چیه تا سوارش نشدید!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مرتضی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      دوستان وقتی سوارش نشدین واسه چی مخالفت میکنین ؟؟؟ میگم فاجعه بود یا قبول کنین یا بهم ثابت کنین اون اشغالی که من سوار شدم مونتاژ چین بوده!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. ایرانی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (612 ديدگاه)

    تست ایمنیشا دیدم… جالب نیست…*…ولی جنسیس 2015 و حتی قبلیش عجب استحکامی دارن… برین ببینین…* از هیوندای عجیب بود.. مثلا هیوندای توسانم زیاد خوب نبود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Metalhead

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      عزیزم وزن و قیمت جنسیس با کرولا یکیه مگه؟؟؟؟؟؟؟ جنسیس رقیب لکسوس GS و بنز E و BMW سری 5 هستش ، که ایمنیش باید با این خودرو ها مقایسه شه

      کرولا از لحاظ ایمنی باید با الانترا و سراتو و مزدا 3 و این کلاس خودرو ها مقایسه شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. ایرانی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (612 ديدگاه)

    IIHS crash test

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. volkswagen

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    لامصبا ببین چکار کردن . از همه چیش خوشم اومد ولی قدرت موتورش یکم ضعیفه

    فکر کنم النترا هنوز مونده تا به این برسه

    (پرچم بالاست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمدرضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (206 ديدگاه)

    دوستان همونطور که گفتم ما تا حدود یه ماه دیگه
    یا نیسان سنترا فول یا کرولا و یا مزدا 3 2014 می خوایم بخریم
    لطفا اونایی که واقعا سر در میارن نظر بدن
    من خودم عشق ماشینم و از سوپرکار گرفته تا ماشین سدان معمولی می شناسم
    ولی می خوام بدونم کدومش به صرفه تره تو ایران ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (206 ديدگاه)

      ببخشید به جای مزدا 3 باید سراتو می نوشتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Metalhead

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      آقا به من اعتماد کن و یه کرولا 2014 بگیر ، من خودم تابستونا تو نمایشگاه داییم کار میکنم ، این کرولا لامصب کارکردش هم رو هوا میزنن ، ماشین سگ جون تر از تویوتا دیدی بیا بمن بگو جاییزه بگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    1. خاوری مزراتی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      زیگماجان بنظرم که خطوطشون گرچه بهم شبیهه اما دو طرح متفاوت درآوردن…البته باوجود مسئله تولیدانبوه فکرمیکنم دیگه شبیه بودن چندان اشکالی نداشته باشه… همه دارن بهم شبیه میشن جز بعضیا که خیلی وسواس دارن تو طراحی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. میلاد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    “در زمان کروز با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت نیز دور موتور روی 3000 دور بر دقیقه قرار می گیرد”…با این قسمت مقاله خیلی حال کردم و باید به تست کننده و نویسنده خسته نباشید گفت که به این قضیه اشاره کرده..حالا تعدادی مقایسه از این زاویه:
    گالانت GTi مدل 90 با گیربکس اتوماتیک(4 سرعته) و موتور 2000 وقتی روی 120 کروز می شه دور موتورش 2600-700 هست.
    بی ام دابلیو 318i با گیربکس اتوماتیک 5 سرعته روی 120 دور موتورش روی 3000 هست.
    نیسان مورانو مدل 2009 با گیربکس CVT وقتی دور موتورش 3000 هست سرعتش به 160 کیلومتر بر ساعت می رسه (درست مثل سوناتا YF که ازش متنفرم! )
    پژو و سمند جماعت با موتور 1800 و گیربکس 5 دستی روی دور موتور 3000 حدودا 100 تا سرعت میره!(زانتیا هم اوضاعش بهتر نیست شاید بدترم باشه! )
    ریو (که اوضاعش برای جاده بیش تر شبیه یک بحران هست) روی دور موتور 3600 فقط 100 تا سرعت می ره!(اینو از دوستم سوال کردم)
    و اما شورولت کوروت Z51 با گیربکس 7 سرعته روی دور موتور 3000 ،210 تا سرعت می ره!!! (این مورد رو با محاسبه بهش رسیدم و نه تجربه)
    خوب حالا که رسید به این جا پراید خودم که 131 هست رو هم بگم که روی 2600 دور 110 تا سرعت می ره.
    همه ی سرعتا و دور موتورا مربوط به دنده ی نهایی هستند و با رینگ و
    لاستیک استاندارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      من با پیکان ، در دنده ی 4 در دور موتور 3000 دور ، 85 کیلومتر میرم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. نیما ناصری

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (336 ديدگاه)

    ای کاش مثل تست تصادف یک تست هم برای کارایی سیستم تعلیق و ستجش میزان لرزش وجود داشت تا مشخص می شد که ژاپنی ها در مقابل آمریکایی ها و بنز و بی ام دبلیو و رنو و تا حدودی پژو حرفی برای گفتن ندارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امین

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (433 ديدگاه)

    از هر نظر عالیه. تویوتا توی طراحی کرولا گل کاشته. خیلی خوشم میاد ازش.
    طراحیش حرف نداره. عاشقه اون سراشیبی روی بدنش هستم.
    کلا ارتفاع بدنش افزایش پیدا کرده و همین شده که جذابیشتو بیشتر کنه.
    داشبودرش هم که مثل همیشه. خوبه ولی کاشکی میشد یکمی داشبوردشو می خوابوند تا حس بهتری داشته باشه.
    موتور و مشخصات فنیش هم مثل همیشه خوب و مناسبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. e36

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    تویوتاس دیگه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. mohsen610

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    با سلام وتشکر خودروی خوبی هست ولی جای تاسف داره برای کشور ما که خودرویی که تو دنیا برای طبقه پایین ساخته میشه باید حاصل زحمت یک عمر ماهاهنوز هم کفایت خریدش نکنه!!!!اینا تو کشور ما ماشینن داداشم چندسال پیش صفر کرولا امارات12بود دو سال کارکردش خرید3500میگفت ماشین فقراست اونجا تاکسی هست خدا به داد ما برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سجاد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    خدایا چرا نباید این ماشین تو ایران 40 تومن باشه که ما با وام و قرض و قوله هم که شده یکیشو بخریم و چند روزی از زندگی لذت ببریم؟
    خدایا دیگه قحطی جا بود که ما رو تو این سرزمین انداختی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NASSY

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      ســـــــــــــــــجاد ایران بهشته , اما بهشتی که […] شده !!!

      یه روز خوب هم میاد داداش!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مرتضی

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      کدوم ادم عاقلی کشورشو واسه اهن پاره زیر سوال میبره عجب دنیایی داری !!!!! چقدر کوچیک!!! ارزوهات یه ماشین 40 تومنیه و نه حتی 4 میلیاردی!!! که بگی اینجا کجاست که نتونیم یه ماشین 4 میلیاردی سوار شیم!! واقعا که!! احتمالا شما دهه هفتادی هستی!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. یه پسل باهوش

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    این اولین تویوتایی هست که از مدل های مشابه پر زرق برق بی کیفیت کره ای مثل هیوندا النترا و کیا سراتو

    هم قشنگ تره و هم امکانات رفاهی بهتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. mahdi

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    دوستان این ماشین بصورت دنده دستی هم تولید شده؟؟؟؟؟؟
    بهتر بگم توی ایران بصورت دنده دستی هست؟؟؟؟؟
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. شاهین

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    تویوتا نهایتش لکسوسه (برترین خودروی دنیا) ولی کیا و هیوندا نهایتا خود بی مصرفشونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا