تویوتاهفته نامه

تاریخچه تویوتا کمری، محبوب همیشگی

در امر فروش هیچ سدان میدسایزی محبوب‌تر از تویوتا کمری نیست. با شهرتی که به خاطر قابلیت اطمینان و مصرف سوخت به دست آمده، کمری قلب خریداران را تسخیر کرده است، مخصوصاً قلب آن‌هایی را که دنبال سدانی خانوادگی با کمترین دردسر هستند. کمری به همراه کرولا یکی از پرفروش‌ترین و شناخته‌شده‌ترین خودروهای تویوتا است. از کمری سلیکا دیفرانسیل عقب ژاپنی که در سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۲ تولید شده گرفته تا مدل‌هایی با دو دیفرانسیل، تویوتا انواع مختلفی از کمری را در طول سالیان مختلف تولید کرده است. بله مطمئناً کمری هیجان‌انگیزترین خودرو برای سواری نبوده اما موفقیت آن در امر فروش ثابت می‌کند که خودرویی نمادین است.

toyota-camry-history-graphic
به مناسبت معرفی تویوتا کمری ۲۰۱۸ ما نگاهی داشته‌ایم به تاریخچه‌ی تمامی نسل‌های این سدان محبوب. با ما همراه باشید.

  • سه نسل اول تویوتا کمری

1984-toyota-camry
تویوتا اولین نسل کمری را با مدل ۱۹۸۳ معرفی نمود. ۵ مدل با دو فرم بدنه: یک سدان و یک هاچبک. برخلاف کمری سلیکای سدان اسپورت و دیفرانسیل عقب که از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۳ در بازار ژاپن فروخته شد، اولین نسل کمری دیفرانسیل جلو بود. سه نوع پیشرانه‌ی ۴ سیلندر در این خودرو قابل سفارش بود. نسخه‌های ۱.۸ و ۲ لیتری آن با گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شدند. تویوتا همچنین پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری توربودیزل را در بازار آمریکا به عنوان سومین گزینه عرضه کرد اما این پیشرانه تنها با گیربکس دستی در دسترس بود.

نسل دوم کمری که از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۱ تولید شد اولین نسلی بود که پیشرانه‌ی ۶ سیلندر را ارائه می‌کرد. این پیشرانه همچنین جایگزین نسخه‌ی دیزلی بازار آمریکای شمالی شد. همان پیشرانه‌های ۱.۸ و ۲ لیتری نسل اول به همراه گیربکس ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک در این نسل نیز دیده شدند. نسل دوم کمری اولین نسلی بود که فرم بدنه‌ی واگن را نیز پیشنهاد می‌داد. مدل‌های واگن جایگزین نسخه‌ی هاچبک شده بودند. سیستم چهارچرخ محرک نیز در نسل دوم کمری عرضه شد و این تنها نسل کمری بود که به‌صورت سفارشی از سیستم کشش چهارچرخ بهره می‌برد.

برای مدل سال ۱۹۹۲، کمری رسماً از خودرویی کامپکت به مدلی میدسایز بدل شد و نسل سوم این خودرو به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از نسل قبلی بود. در این نسل سه نوع بدنه در دسترس بود. مدل کمری کوپه برای مدل سال ۱۹۹۳ در دسترس بود اما تولید آن در سال ۱۹۹۶ متوقف شد. تعداد پیشرانه‌های پیشنهادی نیز به دو نسخه کاهش یافته بود: پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری استاندارد و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری سفارشی.

  • نسل چهارم تویوتا کمری

2001-toyota-camry
اولین مدل تویوتا کمری که توسط موتور ترند تست شد نسل چهارم این سدان پرفروش با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری سفارشی بود که قدرت ۱۹۲ اسب بخاری داشت و از گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده می‌کرد. این خودرو در ۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسید و مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۵.۴ ثانیه و با سرعت ۱۴۶ کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. این نسل کمری قادر بود شتاب جانبی ۰.۸۲ جی را تحمل کند.

بعدها سه کمری ۶ سیلندر دیگر نیز تست شد. شتاب این مدل‌ها بین ۷.۷ تا ۷.۸ ثانیه متغیر بود و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۵.۸ و ۱۵.۹ ثانیه و با سرعت ۱۳۸ تا ۱۴۲ کیلومتر در ساعت طی می‌کردند. شتاب جانبی این مدل‌ها نیز تنها ۰.۷۹ جی بود.

  • اولین نسل تویوتا کمری سولارا

2000-toyota-camry-solara
تویوتا نسخه‌ی کوپه‌ی کمری را با نام سولارا و با مدل سال ۱۹۹۹ عرضه کرد. نسخه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری و مجهز به گیربکس دستی این خودرو سریع‌تر از کمری سدان همان نسل و مجهز به همان پیشرانه بود. این خودرو شتاب ۶.۹ ثانیه‌ای داشت و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۵.۳ ثانیه و با سرعت ۱۴۷ کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. هرچند در بحث چسبندگی این خودرو تنها شتاب جانبی ۰.۷۴ جی را می‌توانست تحمل کند.

یکی از کندترین مدل‌های کمری که موتورترند تست کرده سولارا کانورتیبل بوده که شتاب ۸.۴ ثانیه‌ای داشته و رکورد مسافت ۴۰۰ متر آن زمان ۱۶.۴ ثانیه‌ای و سرعت ۱۳۶ کیلومتر در ساعت بوده است. به نظر می‌رسد وزن اضافی نسخه‌ی کانورتیبل روی شتاب جانبی تأثیری نگذاشته بود چراکه عدد ۰.۷۸ جی به دست آمد. این رکورد در تراز کمری سدان ۶ سیلندر بوده و کمی بهتر از برادر کوپه‌ی خود بود.

  • نسل پنجم تویوتا کمری

2003-toyota-camry-front-side-view
تا به امروز کندترین مدل کمری که توسط موتورترند تست شده نمونه‌ی ۲۰۰۳ این خودرو بوده که پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۱۵۷ اسبی متصل به گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک داشته است. این خودروی ویژه در ۹.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را نیز در مدت ۱۷.۱ ثانیه و با سرعت ۱۳۱ کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. البته عملکرد ترمز گیری آن با دیگر نسل‌های کمری برابر بود.

علیرغم اینکه پیشرانه‌ی ۶ سیلندر نسل پنجم کمری کمی قدرتمندتر از نسل قبلی خود بود اما در بحث شتاب خیلی سریع‌تر نشان نمی‌داد. سریع‌ترین نمونه‌ی این نسل که توسط موتور ترند تست شده شتاب ۷.۲ ثانیه‌ای داشته است. شتاب جانبی آن همانند نسل قبلی در حد ۰.۷۸ جی بوده است. این خودرو همچنین اولین نمونه‌ی کمری بود که در تست فیگور ایت شرکت کرد و آن را در زمان ۲۸.۳ ثانیه و با شتاب جانبی متوسط ۰.۵۸ جی به پایان رسانید.

  • دومین نسل تویوتا کمری سولارا

2007-toyota-camry-solara-coupe-front-side-view
دومین نسل سولارا که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ در دسترس بود کمری سریع‌تر از برادر کمری سدان خود نشان می‌داد. هر دو مدل کوپه و کانورتیبل این خودرو شتاب ۷.۱ ثانیه‌ای داشتند و مدل کوپه مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۵.۲ ثانیه و با سرعت ۱۴۹ کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. برادر کانورتیبل نیز خیلی عقب نبود و زمان ۱۵.۳ ثانیه‌ای و سرعت ۱۴۶ کیلومتر در ساعتی را ثبت کرده بود؛ اما در بحث شتاب جانبی و تست فیگور ایت این برادر کوپه بود که خود را بالا کشیده بود. سولارا کوپه قادر به تحمل شتاب جانبی ۰.۷۸ جی بوده و تست فیگور ایت را با زمان ۲۷.۸ ثانیه و شتاب متوسط ۰.۶۴ جی به پایان رسانده بود. نسخه‌ی کانورتیبل شتاب جانبی ۰.۷۳ جی داشته و در تست فیگور ایت ۱.۳ ثانیه کندتر بود و شتاب متوسط ۰.۵۹ جی را بر جای گذاشته بود. عملکرد ترمز هر دو خودرو البته یکسان بوده است.

  • نسل ششم تویوتا کمری

2007-toyota-camry-front-side-view
زمانی که نسل ششم تویوتا کمری در سال ۲۰۰۶ و به عنوان مدل ۲۰۰۷ عرضه شد، همه‌ی افراد به قدری تحت تأثیر قرار گرفتند که این خودرو عنوان خودروی سال ۲۰۰۷ موتورترند را از آن خود کرد. این نسل از کمری تنها نسل این خودرو بوده که عنوان یکی از سریع‌ترین سدان های میدسایز را به خود اختصاص داده است. مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۲۶۸ اسب بخاری و دارای گیربکس اتوماتیک قادر بودند در حدود ۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسند و مسافت ۴۰۰ متر را در زمان حدود ۱۴ ثانیه و با سرعت حدود ۱۶۰ کیلومتر در ساعت طی کنند.

2007-toyota-camry-hybrid-front-shot
کارایی خودرو در بحث شتاب جانبی اندکی نسبت به قبل بهبود یافته بود و دو نمونه‌ی آن قادر به تحمل شتاب جانبی ۰.۷۹ و ۰.۸۰ جی بودند. کمری در این نسل نیز نشان داد که هندلینگ اولویت اصلی‌اش نیست. این خودرو در تست فیگور ایت تنها شتاب متوسط ۰.۶۴ جی را ثبت کرد.

عملکرد کمری‌های ۴ سیلندر نیز بهبود یافته بود و شتاب آن‌ها در حدود ۸ ثانیه ثبت می‌شد. مدل‌های ۴ سیلندر کمری قادر به تحمل شتاب جانبی ۰.۷۸ جی بودند. هرچند این خودرو در تست فیگور ایت چندان خوب عمل نکرد. دو خودروی تست شده (مدل‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰) به ترتیب زمان‌های ۲۸.۹ و ۲۸ ثانیه و شتاب متوسط ۰.۵۶ و ۰.۵۸ جی را ثبت کردند.

نسل ششم تویوتا کمری اولین نسل از این خودرو بوده که مدل هیبریدی را نیز ارائه کرده است. این خودرو از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری و واحدی الکتریکی استفاده کرده و قدرت نهایی آن به ۱۸۷ اسب بخار می‌رسد. در بحث کارایی و عملکرد این خودرو با مدل‌های ۶ سیلندر قبلی برابری کرده و شتاب آن در حدود ۷ ثانیه بود. مسافت ۴۰۰ متر را نیز در حدود ۱۵-۱۶ ثانیه و با سرعت زیر ۱۴۵ کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. مدل‌های هیبرید تست شده توسط موتورترند شتاب‌های جانبی ۰.۷۲ و ۰.۷۶ جی را داشته‌اند.

  • هفتمین نسل تویوتا کمری

2012-toyota-camry-se-front-three-quarters-in-motion1
با به‌روزرسانی‌های اندک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر پایه و به‌روزرسانی چشمگیر نسخه‌ی هیبریدی، هفتمین نسل تویوتا کمری تا به امروز سریع‌ترین نسل این خودرو بوده است. کمری مجهز به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۲۶۸ اسب بخاری قادر است ظرف مدت ۵.۸ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۴.۲ ثانیه و با سرعت ۱۶۲ کیلومتر در ساعت طی کند. این رکوردها نسل هفتم کمری را به یکی از سریع‌ترین سدان های میدسایز در دسترس تبدیل می‌کنند. این خودرو قادر به تحمل شتاب جانبی ۰.۸۱ جی بوده و تست فیگور ایت را در زمان ۲۷.۲ ثانیه و با شتاب متوسط ۰.۶۶ جی به پایان می‌رساند.

مدل‌های ۴ سیلندر این نسل از کمری برای اولین بار شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۸ ثانیه را ثبت می‌کنند. نسخه‌ی هیبریدی این خودرو که هم‌اکنون از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری و پیشرانه‌ای الکتریکی استفاده می‌کند خروجی ۲۰۰ اسب بخاری داشته و از نظر عملکردی رقیب کمری‌های اواخر دهه‌ی ۹۰ میلادی و اوایل قرن ۲۱ است. نسخه‌ی هیبریدی تست شده توسط موتورترند در حدود ۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر رسیده است.

سواری راحت همیشه یکی از بهترین ویژگی‌های کمری بوده است. این خودرو در راه‌های ناهموار عملکرد راحت و مناسبی دارد. حتی پس از به‌روزرسانی صورت گرفته در سال ۲۰۱۵ که بازنگری‌هایی در سیستم تعلیق و دینامیک رانندگی خودرو صورت گرفت، کمری بازهم سواری نرم و راحتی داشت.

2018-toyota-camry-xse-v-6-front-end
ازآنجایی‌که نسل جدید تویوتا کمری از پلتفرم TNGA استفاده می‌کند، انتظار می‌رود این خودرو به لطف مرکز ثقل پایین‌تر، وزن کمتر و بدنه‌ای مستحکم‌تر عملکرد بسیار بهتری نسبت به پیشینیان خود داشته باشد. به علاوه فرم بدنه‌ی این خودرو نشان می‌دهد که با مدلی گیراتر طرف هستیم.

علاوه بر پلتفرم یاد شده، هشتمین نسل کمری احتمالاً اولین خودرویی خواهد بود که از طیف پیشرانه‌های جدید تویوتا استفاده می‌کند. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری جدید این خودرو احتمالاً در نسخه‌ی هیبریدی نیز بکار خواهد رفت.

2018-toyota-camry-xse-v-6-engine
با به‌کارگیری پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تزریق مستقیم هایلندر، احتمالاً سدان میدسایز تویوتا به این زودی‌ها از نسخه‌هایی توربو استفاده نخواهد کرد.

باتوجه به تازه‌سازی قوای محرکه در تویوتا انتظار می‌رود کمری از گیربکس ۸ سرعته دیگر مدل ها از جمله هایلندر، سیِ‌نا و لکسس RX 350 استفاده کند.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    عاشق نسل ششم بودم و هستم البته نسل جدید انصافا زبان طراحی بهتری داره
    در خصوص کیفیت و آپشن های کاربردی هم که کمری حرفی واسه گفتن نمیذاره

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Moein

      ۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      آقا چرا در صندوق همه این ماشینای جدید کوچیک شده!؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. فقط انگلستان

      ۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      ماشین های مورد علاقه من از شرکت تویوتا به ترتیب
      سکویا-لندکروزر-پرادو-آوالون-جی تی ۸۶-آریون-اف جی کروزر-کمری و …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Dice

      ۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      فقط نسل ششم اونم رنگ ابی اسمانی….. ❤❤

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Parker

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تاریخچه ی کمری :
    افتخار و افتخار و افتخار …
    این خودرو همیشه تلاش کرده برای مردم عادی ، بهترین گزینه ی ممکن باشه.
    هر چیزی که بهش واقعا نیاز داشته باشی رو داره. همونجوری هست که باید باشه. امکانات و قابلیت های اضافی نداره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (17 ديدگاه)

      تویوتا :کیفیت و قدرت و کاربرد

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. رامتین

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3011 ديدگاه)

    کمری همیشه خوب بوده اما بنظرم ظاهر جلوش آنچنان گیرا نیست. تمام دقت و وقتشونو صرف لکسوس میکنند. دوس دارم به لکسوس برسم نه تویوتا. با اینکه هم خانواده اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ali joker

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    عالیه ای کاش تو ایران هم با قیمت واقعی دلار وارد میشد و بدون تعرفه و…
    تف به این مدیران به همه چیز بی بابا ننه تنه لش داخلی

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. فيصل.

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    به احترامش کلاه از سر برمی داریم?
    نسل هفتم تا مدل ٢٠١۴ مظلوم بود و هست تو ایران، بزور خرید و فروش میشه مث اینکه بخاطر چراغای عقبش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (244 ديدگاه)

    نماد خانواده…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. Mohamad

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    من اگه بخوام سه مدل از خودروهای تویوتا را واسه خودم بردارم انتخابم ایناست :
    پرادو – کمری – هایلوکس
    البته همه ی تولیدات تویوتا بی نظیر اند اما این سه تا واسه من بسیار بسیار قابل احترام اند و کاملا بی رقیب

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. sina

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    کمری یه ماشین نیست… یه مکتبه!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. امیر.عارف

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    نسل قدیمیتر این ماشین را داشتم هر بلایی که سرش هم بیاری کم نمیاره . این نوع خودروهای مقاوم(فنی) کم اصتحلاک و بادوام باید اجازه ورود به تاکسیرانی و با قیمت واقعی دست مردم برسه نه این ماشینهای چ ی ن ی. و. ف ر ا ن س و ی که بلای جان مردم هستند

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. حسین

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2805 ديدگاه)

    اون تویوتا گرند کمری ها ، مدل ۶ سیلندر دستی هم داره.
    ایا کیت فابریک سوپرشارژر یا تووبو واسه موتور ۳لیتری اش پیدا میشه؟ و شتابش چقدر بهتر میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سام

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (899 ديدگاه)

    بی شک تویوتا کمری یک اسطوره در عالم خودروسازی است.بارها سعادت سواری با آن برایم پیش آمد و هر باره بیش از پیش عاشق و مجذوب آن شدم.خودرویی فوق العاده نرم،بی صدا و مستحکم و بی نهایت کم استهلاک و بادوام.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. ساسان.م

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (338 ديدگاه)

    شخصاً هوندا آکورد و مزدا 6 رو ترجیح میدم
    در قیاس با آریون هم نیسان ماکسیما رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 2
  13. فرشاد سجادیان

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    بی دلیل نیست که نسل‌های مختلف کمری تو کشورهای‌ مختلف به ناوگان تاکسی‌رانی‌ پیوستن؛ سایه کیفیت و اعتماد همیشه بالای سر کمری بوده و هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      این کامنت چه کلمه ممنوعه‌ای داره که در انتظار تایید قرار گرفت؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. shahin

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من شخصا تو این کلاس هوندا آکورد و مزدا ۶ رو ترجیح میدم.البته کمری هم خوبه ولی خیلی خسیسه در مقایسه با هموطناش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Sina

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (359 ديدگاه)

    مگه اریون نسخه شش سیلندر کمری نیست؟ الان من به انگلیسی کمری شش سیلندر رو تو گوگل و یوتیوب سرچ میکنن اریون رو نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      شاید دوستان منظورشون آوالون هست یا اینکه من درست نفهمیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. علي

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    بی نهایت ماشین ارزنده ای هست. ابعاد خوب، کیفیت خوب، قیمت خوب به همین سادگی.
    با تچکر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. حمیدرضا

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    از نسل ششم به این سمت واقعا زیباتر شده به نظر من نیاز به سرعت یا شتاب در این ماشین نیست فقط و فقط کیفیت و سواری مد نظر بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. mohsen

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    با نسل اخرش حال میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. پرهام

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از نظر فنی کمری قبول ندارم! هیبریدی ها دو تا ویژگی دارند
    یک شتاب آنی لحظه ای که کمری نه هیچ کدوم از بنزینی هاش نه هیبرید 2016 اش هنوز ماکسیما 2002 منتاژ پارس خودرو نمیگیره هیچ جوره (اشاره به تسلا مدل ایکس که دوج هلکت 700 اسبی و هم شتاب و هم تو درگ گرفت)
    دو مصرف سوخت کم که اونم مگان 2000 ای که این همه سال ایران مونتاژ کرد تو جاده کمتر میسوزونه تا این
    کمری صرفا ماشین زیبایی ه اما از نیر فنی واقعا جای بحث داره
    ضمنا نظر شخصیمه کسی متعصبانه جواب نده لطفا

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. shahin

      ۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      مگان موتورش ٢٠٠٠ ولی کمری ٢۴٠٠.تقریبا یک چهارم حجم موتور بیشتری داره.قاعدتا مصرف سوختش بیشتر میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فقط تویوتا و هوندا

      ۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      دوستان شنیدید؟ طرف کمری رو از نظر فنی قبول نداره. واقعاً چی میشه گفت؟ غیر از اینه که خودش کره ای پرسته اومده یه چرت و پرتی بگه خودشو خالی کنه؟ آخه عزیز من تو که سوارش نشدی تا حالا مجبوری دروغ بگی اون دنیا خرتو بگیرن؟ محض اطلاع ما خودمون کمری هیبریدی 2016 داریم. خواستی شماره میدم بیا ماشینو ببین که نگی دارم دروغ میگم. ما زیاد شمال میریم. مصرفش تو جاده هراز از تهران به شمال حدود 4.2 لیتره. برگشتنا هم به خاطر شرایط جاده یکی دو لیتر بیشتر. این زیاده؟؟؟؟؟؟ نه زیاده؟ اگه زیاده میشه بگی واسه یه موتور 2500 سی سی مصرف سوخت خوب چیه؟ مصرفش تو شهر هم حدود 5.7 لیتره. میشه گفت دقیقاً همون اعدادی که کارخونه گفته. این یعنی تویوتا. سر مشتریاش کلاه نمیذاره. نه مثه ماشینای کره ای که میگن مصرف سوخت ترکیبی 9 لیتر تو عمل میشه 12 لیتر. ضمناً شتاب کمری هیبریدی هم حدود 7.5 ثانیس. اینم بده؟؟؟ میشه بگی شتاب خوب چیه؟ نکنه سوناتا و اپتیما خوبن که شتابشون بالای 9 ثانیس؟ درگ کمری هیبریدی و اپتیما هم تو خودروبانک موجوده میتونی ببینی. محض اطلاع ماکسیما هم موتورش 3.5 لیتریه. ولی فک نکنم شتابش زیر 7 ثانیه باشه. حاضرم باهات درگ بذارم من کمری تو ماکسیما. ماکسیما هم جور میکنم بهت میدم. اما اگه باختی باس پدال رو برا همیشه ترک کنی. در نهایت توصیه میکنم اول یه کم فکر کنید بعد نظر بدید. آدم هرچیزیو که به ذهنش میرسه که نمینویسه.

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۵ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (571 ديدگاه)

        ماکسیما 3 لیتریه اشتباه نوشتم. با جدیدش قاطی کردم :) . راستی یادم رفت بگم. اگه خواستی بیا با هم بریم تو جاده مصرف سوخت کمری هیبریدی رو بهت نشون بدم :)

        موافقم 1
        مخالفم 0
  20. کریمی

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اقا من نسل ششمش رو چند وقته دارم خدا وکیلی خیلی ماشین خوبیه قبلش من جنسیس سدان داشتم ترز راه رفتن و نرمیش حتی از جنسیسم بهتره خوب معلومه امکاناتش مث اون نیست اما من جنسیسو فقط واسه اون اپشن ها و استهلاکش فروختم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. کاپیتان

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اریون همون کمری ساخت استرالیا است که دقیقا از پلتفرم کمری استفاده کرده من چین اریون ۴ سیلندر با اسم کمری هم بارها دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. نيما

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    از دوستان خوبم تقاضا دارم اگه روغن موتوری استفاده میکنند که ازش راضی هستن بگن
    چون خیلیا میگین خارجیا تقلبی شده و در مورد ایرانیها هم کسی نظر قطعی نمیده
    ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا4225

      ۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (132 ديدگاه)

      دوست عزیز من ایرانول 16000 دارم استفاده می کنم راضیم هر 9000 کیلومتر هم عوض می کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. faramarz

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    نسل پنجم هم زشترین سری کمریه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. faramarz

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    نسل پنجم هم زشترین سری کمریه!!!!خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 1
  25. 100tar

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    زیباتر و اسپرت تر شده.
    احسنت که زود به زود به روز میکنید برخلاف خودروسازای ما.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. رسول

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام نسل چهارم این ماشین تو ایران کمه,کسی اطلاعات داره در موردش؟یکی هست تو زاهدان میخوام ببینم وسایلش گیر مباد بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا