تجربه و آزمایشتویوتا

تجربه‌ای متفاوت از تویوتا کمری، البته از نوع قدیمی

تویوتا، برندی که در ذهن همه مردم جایگاه ویژه‌ای دارد. تقریباً همه خودروشناسان به این موضوع پی برده‌اند که محصولات این کمپانی خوش‌نام به صاحبش”چه به لحاظ رکاب و سواری و چه به لحاظ عمر و کم استهلاکی” بسیار وفادار می‌باشد.

Toyota Camry 2006
Toyota Camry 2006
کمری یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای این کمپانی در سرتاسر دنیا که از اولین نسل خود که در سال ۱۹۸۲ وارد بازار شد تاکنون ۹ نسل به‌روز شده، که اینجا تصمیم دارم ششمین نسل از تویوتا کمری یعنی XV30 که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ تولید شد و سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ وارد کشورمون شد و پس از گذشت ۱۰ سال از حضورش در کشور به چالش بکشم.
ده سال پیش وقتی توی خیابان اولین تویوتای کمری ۲۰۰۵ رو با هیکل کشیده و زشت دیدم که در حال عبور بود فقط این جمله توی ذهنم نقش بست”چه فرد بی‌سلیقه‌ای پولشو با این ماشین بی‌ریخت می‌ده”…
اما از اون روزی که خودم با این ماشین رانندگی کردم تازه متوجه شدم چطور میتونه این ظاهر زشت چنان برات زیبا بشه که یکه ماشین‌های زیبای خیابون هم دیگه کنار این ماشین به چشمت نیاد.

حالا کم‌کم به سمت این تویوتای زشت حرکت می‌کنم. هرچه به جلوی این ماشین نگاه می‌کنم هیچ اثری از زیبایی حتی در مقایسه با طراحی‌های زمان خودش نمی‌بینم، البته از بهت و خشونتی که توی چهره این ماشین هست نمیتونم چشم‌پوشی کنم و انگار این ابهت چیز دیگه ای میخواد به من بگه.

Toyota Camry 2006
Toyota Camry 2006
از نمای بغل در نظرم بسیار کشیده میاد مخصوصاً توی قسمت عقب خیلی محسوس تره، ولی برق و جلای خاصی که همیشه توی رنگ‌های تویوتا هست یا کیفیت لوازم بیرونی مثل چراغ‌های عقبش که ساخت شرکت بزرگ ژاپنی Koito ست خیلی به چشم میاد که می‌بینم بعد از این همه سال هنوز ذره‌ای تغییر رنگ نداده یا حتی ذره‌ای گرد و خاک واردش نشده.
به‌طور کلی سه مدل کمری ۲۰۰۵ وارد ایران شد که هر مدل ساخت استرالیا بود البته نمونه‌های ژاپنی هم موجود بود که وارد کشور ما نشد.

Toyota Camry 2006
Toyota Camry 2006
ابتدا مدل‌های مختلف رو معرفی می‌کنم.
مدل‌های استرالیایی:
Xli: این مدل بسیار ساده و بدون هیچ امکانات و آپشن خاصی بود که بعضاً ایربگ و ABS جز آپشن های انتخابی این مدل بود.
GLi: این مدل دارای سانروف، پرده عقب، دستگیره‌های داخلی و قاب پلاک و شیفت لاک کروم، طراحی داخل چوب، نمایشگر موقعیت شیفتر دنده در صفحه کیلومتر (مدل اتوماتیک)، رینگ آلومینیوم، تنظیم ارتفاع چراغ از داخل، نمایش مدیا مصرف بنزین و ….
هر دو مدل بالا MCV36 دارای پیشرانه ۲۴۰۰cc چهار سیلندر ۲AZ-FE دارای دو میل سوپاپ و تک VVT-I با توان ۱۵۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور می‌باشد که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ بر روی کمری قرار گرفت و گیربکس هم در نوع ۴ دنده اتوماتیک و ۵ دنده دستی وجود داشت.
Grande: این مدل دارای آپشنهای اولیه GLi بعلاوه سیستم ایرکاندیشن دیجیتال، بال عقب، فرمان و سر دنده چرم، و به‌صورت آپشن صندلی‌های چرم و برقی و چهار ایربگ موجود هست، پیشرانه گرند ۱MZ-FE بود که با حجم موتور ۳۰۰۰ توان حداکثر ۱۹۴ اسب بخار رو توی دور موتور ۵۲۰۰ دور می تونست تولید کنه، این موتور از سال ۱۹۹۶ ساخته شد و به لحاظ محکمی و دوام در بین مکانیک‌های تویوتا شهرت خاصی داره.
البته از سال ۲۰۰۲ نسخه VVT-I این موتور هم ساخته شد ولی فقط روی کمری‌های سفارش امریکا قرار گرفت که می تونست تا ۲۱۰ اسب بخار رو توی دور موتور ۶۰۰۰ دور توان تولید کنه. حتی نسخه ۳MZ-FE هم به‌صورت آپشن موتور توی مدل SE سفارش امریکا قابل سفارش بود که در واقع همون موتور بود ولی حجم موتورش ۳۳۰۰ شده بود.

Toyota Camry 2006
Toyota Camry 2006
اولین ماشینی که قراره تست کنم یه کمری GLi مدل ۲۰۰۶ دارای گیربکس اتوماتیک هست.
به طرف در راننده حرکت می‌کنم. وقتی داشتم در رو باز می‌کردم به محض اینکه دستگیره رو کشیدم متوجه مهندسی همیشگی تویوتا شدم که در با صدای خیلی نرم و بسیار آروم باز شد. در رو کامل باز کردم وقتی نگام به طراحی داشبورد و صفحه کیلومتر افتاد دیدم ای وای داخلش از بیرونش هم زشت تره…هیچ اثری از زیبایی نمی‌دیدم. خیلی محافظه‌کارانه طراحی شده یا به قولی پیر مردی. روی صندلی نشستم، صندلی کمی جلو بود اهرم صندلی رو کشیدم که بیارم عقب، اما بازم یه چیزی بین این زشتی خودنمایی می‌کرد”مهندسی تویوتا”با یه جذابیت خاصی صندلی به عقب رفت با وجود اینکه برقی نبود. در رو بستم یه سکوت همراه با یه آرامش خاصی درونش حکم‌فرما بود. احساس می‌کردم خیلی بهش مسلطم. سویچ رو وارد کردم و استارت زدم، صدای استارت نرم و همیشگی تویوتا (استارت‌های تویوتا به استارتهای گیربکسی معروفن و حتی با باطری ضعیف هم پر قدرت استارت میزنن البته صدای استارت گرند چیز دیگه آیه که واقعاً با دور بالا و قدرت زیاد استارت میزنه).

Toyota Camry 2006
Toyota Camry 2006
ماشین که روشن شد کولر رو روشن کردم (من استان بوشهر زندگی می‌کنم و هوا بس ناجوانمردانه گرمه) چند ثانیه که گذشت دیدم عجب برودت سرمایی داره. واقعاً محشر بود، کولر تویوتا همیشه معروفه و کولر این مدل به نظرم یه سر و گردن بالاتر از اتاق بعدش بود. به آینه‌ها نگاه کردم مثل همیشه، دید عالی آینه‌های تویوتا تأکیدی بر”مهندسی تویوتا”بود.
شیفتر دنده رو روی حالت درایو قرار دادم و شروع به حرکت کردم و دنده‌ها خیلی نرم و یکی بعد از دیگری عوض می‌شدن و برام عجیب بود که این ماشین با این هیکل بزرگش برخلاف چیزی که تصور می‌کردم خیلی قابل کنترل بود. نرم گاز می‌دادم سرعت به ۱۲۰ رسید. خیلی نرم و بی‌صدا بود اصلاً باور نمی‌کردم. تعلیقش حتی از مدل ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ هم نرم‌تر بود و منو یا لکسوس مینداخت. موج‌های جاده رو خیلی عالی و با آرامش دفع می‌کرد درست برعکس هیوندای که همیشه روی موج‌های جاده عین پاندول ساعت منو چپ و راست می‌کرد. همش به خودم می‌گفتم”خدای من عجب زیر پا و سواری داره ولی من این همه سال به خاطر قیافش حتی در موردش فکر هم نکرده بودم”.
دومین نکته‌ای که خیلی توجه منو جلب کرده بود انعطاف‌پذیری فوق‌العاده گیربکسش بود. چهار دنده اما خیلی تیز و سریع بود انگار فقط منتظر بود من یه تغییر روی پدال گاز بدم تا یه عکس‌العمل به من نشون بده. شاید برای شتاب‌های عالی موتور ۲۴۰۰ ش کمی ضعیف بود اما وقتی پامو تا ته روی گاز فشار می‌دادم بدون کوچک‌ترین مکثی این موتور و گیربکس هرچه قدرت داشتن برای من رو می‌کردن.
این‌قدر این گیربکس منعطف بود که حتی توی سرعت ۵۵ تا با تخته کردن گاز دنده رو به یک معکوس می‌داد.

Toyota Camry 2006
Toyota Camry 2006
وارد یه اتوبان مستقیم شدم گفتم وقتشه ببینم هنر شتاب و سرعتش رو. پدال گاز رو فشار دادم تا ۱۲۰ تا رو خوب بود بعدش وارد دنده ۳ شد و تا ۱۵۰ رو بازم قابل قبول رفت ولی دیگه حرکت سریع عقربه سرعت رو نمی‌دیدم. همین لحظه یه نگاه به دماسنج هوای بیرون کردم دمای هوا ۴۴ درجه بود آخه تیرماه بود و ماشین هم با کولر روشن و پای منم تا آخر روی گاز اما دمای موتور از خط سوم یعنی ۷۰ درجه بالاتر نمی‌آمد. این سومین نقطه قوت بزرگ این ماشین بود که برای آب و هوای گرم جنوب انگار نه انگار اثری به دمای موتورش داشت.

Toyota Camry 2006
Toyota Camry 2006
به سرعت رفتنم ادامه دادم تا اینکه سرعت به ۱۸۰ رسید و دنده ۳ هم به انتهاش رسید و وارد دنده ۴ شد. دیگه افت شتاب محسوس بود که سرعت خیلی به کندی اضافه می‌شد. سرعت به ۲۰۰ رسید باز هم سیستم تعلیق فوق‌العاده عمل می‌کرد، انگار هرچه سرعت بیشتر بالاتر می‌رفت عملکرد تعلیق هم بهتر می‌شد. تا ۲۰۰ رفت اما تلاش برای افرایش سرعت بی‌فایده بود چیزی در حدود ۲ دقیقه طول کشید تا سرعت از ۲۰۰ به ۲۰۵ برسه و همین انتهای سرعتش بود البته با کولر و هوای گرم. بعد از چند وقتی که باهاش رانندگی کردم دیدم که مصرفش حتی از اتاق ۲۰۰۷ ش هم که تجربه زیادی از رانندگی باهاش رو داشتم کمتره. بیرون شهر با کولر روشن معمولاً بین ۶ تا ۷ مصرف می‌کرد و این عدد فوق‌العاده کم بود.

Toyota Camry 2006
Toyota Camry 2006
با این کمری چهار سیلندر تقریباً ۴۰ هزار کیلومتر رانندگی کردم و کوچک‌ترین هزینه‌ای برای من نداشت و تنها سودی که برام داشت این بود که تصورم ۱۸۰ درجه در مورد این نوع کمری عوض بشه. تنها عیبش موتور چهارش بود که خواسته منو برآورده نمی‌کرد و تصمیم به فروشش گرفتم و فروختمش. گشتم و یه گرند ۶ سیلندر خریدم. با وجود اینکه در تمام این مدت کنارشون لکسوس ES داشتم. میتونم بگم کمری ۲۰۰۶ تنها ماشینیه که سواریی نه برابر، اما نزدیک به لکسوس رو به من داد که حتی آریون هم همچین سواری نداشت. گرند همون زیر پا رو داره ولی مشکل کم شتابی رو دیگه نداره و برای سبقت‌ها عملکرد خیلی بهتری داره در مورد مصرف گرند نسبت به چهار سیلندر باید بگم ۲۰ درصد مصرفش بیشتره اما اون صدای ناز موتور که شبیه صدای لکسوسه و شتاب عالی می ارزه این رقم افزایش مصرف.

Toyota Camry 2006
Toyota Camry 2006
با تشکر که وقت گذاشتین و تجربه اندک این‌جانب رو مطالعه کردین.

نویسنده: محمد کیانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    با تشکر از اقای کیانی
    تویوتا ثابت شده است اما یه نظر من طراحی بیرونیش برای سال های2005تا2007خیلی هم معقوله و از نمای بغل شیکه .منم جنوبیم البته کرمان و بواسطه کار کشاورزی بابام تویوتا وانت زیاد سوار شدم از هایلوکس های1983تا2012همشون یه چنتا وجه مشترک داشتن:1همیشه به صاحبشون اطمینان میدادن که از عهده همچی برمیان2هیچوقت مرگ نداشتن3در های همشون با فشار یه انگشت بسته میشد4گیربکس فوقالعاده نرم

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. مصطفی

      ۱۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      خیلی هم طراحیش قشنگه فقط قدیمی شده.

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. محمد

        ۱۷ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (70 ديدگاه)

        طراحیش این قدرم بد نیس این ماشین تقریبا هم دوره ی نیسان ماکسمای خودمونه فقط یه مقدار قدیمی شده

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. متوهم

      ۱۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اون سه نکته آخرت خرابم کرد.واقعاً تویوتا یعنی اطمینان

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. حسن

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با تشکر از دوست عزیز بابت مقاله.. اتفاقاً برادر من کمری 2014 داره. یه چند باری دست خودم بوده و باهاش مسافرت رفتم. تا اینکه یه دوستی که بنگاه ماشین داره و یه گرند دست دو تمیز خریده بود بهم پیشنهاد داد اون ماشینو بخرم.با تردید اینکارو انجام دادم. داداش من وقتی ماشینمو تست کرد براش غیر قابل تصور بود که کمری که حدود ده سال کار کرده از لحاظ سواری ولذت رانندگی حتی سرتر از 2014 باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 5
  3. حسن

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با تشکر از دوست عزیز بابت مقاله.. اتفاقاً برادر من کمری 2014 داره. یه چند باری دست خودم بوده و باهاش مسافرت رفتم. تا اینکه یه دوستی که بنگاه ماشین داره و یه گرند دست دو تمیز خریده بود بهم پیشنهاد داد اون ماشینو بخرم.با تردید اینکارو انجام دادم. داداش من وقتی ماشینمو تست کرد براش غیر قابل تصور بود که کمری که حدود ده سال کار کرده از لحاظ سواری ولذت رانندگی حتی سرتر از 2014 باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 5
  4. shahab

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    مهندسی تویوتا حرف نداره
    میخوان مردم تو ماشیناشون احساس آرامش داشته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محسن

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام
    دوست عزیز نظر شما در خصوص قیافه کمری 2006 قطعا نظر شخصیتونه وگرنه نظر خیلی ها این نیست و گرند رو حتی از مدل 2014 و 2015 هم زیباتر و با ابهت تر و خوش استایل تر میدونم.
    از لحاظ نرمی سواری هم واقعا توتمام ماشین های دوره خودش تکه,از لحاظ دوام فرم بدنه و به اصطلاح خودمون لش نشدن هم هنوز هم که هنوزه با گذشت 8 سال همون فرم اولیه رو داره و من تصادفش با نیسان آبی! رو دیدم که چراغ جلوش داخل رفت اما نشکست و بعد صافکاری همون چراغ رو روش سوار کردن.

    موافقم 1
    مخالفم 4
  6. میلاد

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    من به شخصه خودم لذت وراحتی رانندگی رو ترجیح میدم به زیبایی ماشین…پس زنده باد تویوتا

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. Toma

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (544 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه ولی باید قبول کرد که ظاهر قشنگی نداشت حتی زمان خودش.درسته که سلیقه ایه ولی واقعیت اینه.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  8. حامد

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    یه ماشین کهنه و قدیمی و پیرمردی که سر تا سر تهران بگردی ١ دونه هم نمیبینن هدف از این تست معلوم نیست چیه! ضمنا ماشینهای هیوندا بهترین لذت رانندگی دَارد .

    موافقم 0
    مخالفم 13
    1. سامان اذری

      ۱۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      جوک سال رو هم شنیدیم
      سواری هیوندای. از کمری بهتر :)
      عمو تو برو همون هیوندای رو سوار شو

      موافقم 6
      مخالفم 5
    2. علیرضا

      ۱۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (90 ديدگاه)

      آقا من خودم الانترا دارم…کمری هم نداشتم اما تو کیش سوار تاکسی هاش شدم…الانترا 2015 حداقل تو نرمی تعلیق و درهاش به پای کمری 2005 نمیرسه…والسلام

      موافقم 4
      مخالفم 0
    3. ==ARASH==1987==MITSUBISHI===

      ۱۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (89 ديدگاه)

      منظور حامد جان مخ زدن راحتر با هیونداست وگرنه لذت رانندگی چه به هیوندا….

      موافقم 2
      مخالفم 5
    4. متوهم

      ۱۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      نمیدونم چه سیستمیه هرکی هرچی داره بهترینه…آره هیوندا خیلی خوبه خوش باش..شما اگه بیشتر داشتی تویوتا نمیخریدی؟؟یکم بیشتر داشتی لکسس و بی ام و و بنز نمیخریدی؟؟؟؟بازم میگفتی هیوندا بهتره؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. fluid

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (505 ديدگاه)

    وت عزیز نویسنده گرامی سرعت نهایی ماشین ۲۰۵ تا به سختی ذکر کردی احتمالا ماشین مورد تست شما مورد داشته اخه عزیزم خدا شاهده من با سمند ۸۵ ۲۲۰ تا رفتم اونوقت با این به سختی ۲۰۵ تا رفتی؟!

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. میلاد

      ۱۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (32 ديدگاه)

      منم با دوچرخه سه مار مدل 1991 میلادی 130 تا رو راحت پر کردم.

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۱۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      دادا خوبه گفته تو هوای گرم و با کولر. مطمأنم سمند شمام تو اون شرایط 200 تا رو نمیتونه پرکنه.
      شخصاً امتحان کردم ک میگم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۳ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (7 ديدگاه)

        داداش سمند تو هوای گرم 44 درجه ازش کولر بگیری سکته میکنه چه برسه به 200 کیلومتر در ساعت

        موافقم 6
        مخالفم 0
      2. Reza

        ۱۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سمند !!!!!! خدایی جوک خوبی بود، آخه سمند را آدم با تویوتا مقایسه میکنه . سمند را با پژو ۴۰۵ مقایسه کن

        موافقم 1
        مخالفم 0
  10. محمد

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آدمایی که عقلشون تو چشمشونه همین ظاهر بزک کرده هیوندای و کیا رو میبینن و فکر میکنن همه چیه ماشین به ظاهرشه ولی از درونش هیچ خبری ندارن.
    به نظر شما دوستان وقتی صاحب نمایندگی هیوندای سوار تویوتا میشه چه معنی میتونه داشته باشه؟؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. sina

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    اخه چرا بعضی ها یه نظرایی میدن که خودشونم میدونن تعصب محض و هیچ منطقی توش نیس؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. محمدرضا

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    من چند سال قبل گرند سوار شدم فقط میتونم بگم در کل مسیر شیفته سکوت کابین و غرش موتور بودم ! اگه ترتمیز و کم کارکرد هنوز باشه بشخصه خریدارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. ali ayat

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    خیلی جالب بود ایول خب من یه سراتو سری قدیمی یعنی دو نسل پیشش رو سوار شدم خیلی سواری بدی داشت خشک که بود هیچی انگار تو شهر بازی بودی یکی از آشنایان یه نسل جدیداشو خرید که الان سایپا داره مونتاژ میکنه اونم سواریش خیلی خشک بود ولی حداقل الاکلنگ نبود سوار اپتیمای دوستم شدم خییلی بهتر شده بود خیلی ولی عقب خودرو هنوزم خشک بود یعنی خشک نه ها ضربه ها رفلکس میشد به اتاق ولی خیلی بهتر بود هفته پیش سوار یه سوناتا ال اف شدم اونم خییلی خیلی بهتر بود درست عین یه تویوتا خب قطعا اپتیما نسل جدید با اون همه تغییرات سواریش بهتره و کلا میخوام بگم پیشرفتشونو دوس دارم همین
    البته یه بحث جدای از سواری یادم اومد من یه ریو مدل ۸۵دارم و هم گازش دادم هم خیلی معمولی ازش نگه داری کردم الان ده سال این ماشین عمر کرده فقط صفحه کلاچ با یه میل موجگیر ماشین اونم به خاطر جاده های بد شهر اینجور شده عوض کردم (البته لنت باتری اینا همیشه هست)از نظر قدرت موتور هم عالییی هست یه بار تا حالا هم داغ نکرده اونوقت سوالم اینه چطور بعضی دوستان میگن عمر مفید این ماشین ها سه الی چهار ساله بعد داشبورد صدا میده یا موتور یه جور میشه صندلیش ال میشه بل میشه؟؟!(اینم ریو هست کره ای ولی مونتاژ سایپا و تکنولوژیش مال ۱۵سال پیش هست)

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. علی مومنی نوشهری

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام
      خود ریو و ورنا کلا صدای موتور خیلی داخل کابین میاد و بعدش سواری زیاد نرمی هم ندارد چون من هم ورنا رو دارم هم کمری 2006 اصلا قابل مقایسه نیستند
      هیوندا از کیا نرمتره ولی هر کاری بکنه نمیتونه نرمی تویوتا را داشته باشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. محمد

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    ماشین های تویوتا هرچی بیشتر راه برن نرم تر میشن
    خدا شاهده تاحالا تو عمرم مکانیکی ندیدم که از ماشین های تویوتا بد بگه
    فقط جدیداش تو طراحی یکم افت کردن

    موافقم 0
    مخالفم 2
  15. DAIMLER

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    نمی دونم چی شده که همه یهویی توی کامنت ها صاحب کمری گرند شدن !

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. احسان

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    یکی از اشنا هامون یه چهار سیلندرش رو داشت فروختش سوناتا گرفت مدل ۲۰۰۷ چهار سیلندر ولی میگفت سواری تویوتا بهتر بود

    موافقم 3
    مخالفم 1
  17. P.G

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (489 ديدگاه)

    آقا این ماشین اونجورى که شما میگى زشت نیست ها!
    والا یه جورى میگین زشت فکر کردم منظورتون پیکان وانت مدل ۶۴
    به نظر من طراحى خیلى معقول و قشنگى هم داره،بسیار هم ماشین خوبیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  18. Archi KHAN

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    دوستان برای خرید یه ماشین دست دوم ، 7-8 سالِ ، شما کدوم را ترجیح میدید ؟

    ماکسیما + + +
    کمری گرند ( 6سیلندر) _ _ _

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. Amir

      ۱۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (24 ديدگاه)

      داداش کمری خیلی بهتره. شخصا تا حالا هیچوقت نشنیدم کسی از کمری بد بگه. ما جنوب هستیم کمری 8-9 سال مداوم تو جاده است با وجود اینکه تقریبا نصف سال هم کولر استفاده میکنیم تو این جاده های داغون هیچوقت آخ نمیگه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  19. احمد باقری

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین فو ق العاده ای هست، اگر اینطور نبود، هنوز که هنوزه تولیدنمی شد و نمونه های جدیدی ازش طراحی نمی شد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. داود

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (131 ديدگاه)

    طراحی این خودرو توی سال 2002 انجام شده و در سال 2005 تازه وارد ایران شده!!! انتظاری هم ازش نمیره که

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. امیر007

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    کجاش زشته این که خیلی خوشگلو با ابهته من سوار شدم واقعا نرمه و جون داره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  22. یه پسر

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    به نظر من کمری گرند همین الانم ماشین قشنگیه چه برسه به ده سال پیش
    من واقعا بابت پست خوبتون متشکرم
    اما اصلا نتونستم زشت بودن کمری رو اونم برای ده سال پیش قبول کنم
    یادش بخیر اون موقع ها تو جریان های اقتصادی عجیب غریبی که داشت شکل می گرفت و نهایتا به فاجعه سال 91 رسید ( 3 برابر شدن دلار ) باعث شده بود این ماشینا رو یه طیفی سوار شن که ببخشین ببخشین یه مدت به تویوتا چوپونی معرو ف بود :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. arash

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تورو جان هرکی دوست دارید نظر متعصبانه و ترول بازیاتونو برا خودتون نگه دارید ادم یه مقاله میخونه لذت میبره رغبت نگاه کردن به کامنتارو میگیرن یه عده از دوستان.هیوندا به جای خودش خیلی خوبه المانیا عالین ژاپنیا هم چینیا هم دارن وارد میشن.عقده فلان کارخونه نداشته باشین کیفیت متناسب با قیمت و سلیقه مهمترین رکن انتخابه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. نوید جهرمی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    شخصاً در دو مورد تویوتا نظرم رو منیتونه جلب کنه. یکی طراحی دوم خروجی موتورشون. اما با کیفیت ترین ماشینایی ک دیدم و ب جرأت میگم مناسب ترین خودرو برای کشورمون خودروهای ساخته تویوتاست.
    کاش ب جای آشغال هایی ک این همه سال مونتاژ کردیم حداقل ب اندازه پاکستان تویوتا مونتاژ کرده بودیم و در اختیار مردم میزاشتیم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. Rouzbeh

    ۲۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    گرند و ماکسیما واقعا نسبت به مدلشون عالی عمل کردن با اینکه طراحیش بر میگرده به حدود2002 . هنوز که هنوز به صدتا ماشین می ارزن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسام

      ۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقا کشتی..کشتی…واقعی از نرمی..وکم صدایی..من یه gli دارم واقعا راضیم.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  26. مهران

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نمیدونم چرا من همون مدل 2006 رو بیشتر دوست دارم. :/
    از طراحیش حس میکنم خیلی مسلطه رو جاده.
    اگر بد بود این آمریکاییا اینقدر طرفدارش نبودن.
    دارم پول جمع میکنم به عشق خرید یکیشون.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. نوید

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با عرض سلام و ارادت خدمت هموطنان ارجمند. لطفا مرا در مورد خرید تویوتا مدل ۲۰۰۵ – ۲۰۰۶ راهنمایی بفرمایید. xli – Gli – Grand . سپاسگزارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. تویوتا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان سلام. لطفا مرا در مورد خرید تویوتا مدل ۲۰۰۵ – ۲۰۰۶ راهنمایی بفرمایید. xli – Gli – Grand . سپاسگزارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. فرهاد

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز من ماشین های زیادی داشتم و تجربه سواری با اونها را داشتم ولی از نظر نرمی و کم استحلاکی هیچ کدوم مثل تویوتا نبود مخصوصا 6 سیلندر گرند 2006 دنده دستی لوازم یدکی ارزان البته اگر بخوای ببری نمایندگی قیمت ها قطعات 4 برابر میشه برا نمونه رادیاتور تویوتا گرند با رادیاتور لکسوس یکی هستن ولی از لوازم یدکی رادیاتور را گرفتم 300 تومان ولی نمایندگی 700 بهم قیمت داد برا لکسوس سوال کردم گفت 1 میلیون در صورتی که هیچ فرقی با هم ندارن الانم ی هیوندا کوپه دارم هر چند خودرو خانواده نیست ولی در کل ماشین خوبی

    موافقم 1
    مخالفم 1
  30. آرتا

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، کمری پرفروش ترین تویوتا در امریکا شد(سالش رو نمیدونم) واقعا از بهترین های تویوتاست یادمه سالهای قبل 206 سفید قیمتش بالاتر بود فقط بخاطر اینکه قیافش از جلو شبیه کمری گراند بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا